cabriorob
Wegverkenner
Sinds februari 2014 ben ik de trotse bezitter van een Suzuki Swift Cabrio uit 1994. Ik heb deze auto gekocht bij een ouder stel van rond de 70, die deze cabrio 8 jaar hebben gereden, maar volgens mij niet veel aan deze auto hebben gedaan. De staat van onderhoud was belabberd, maar daar was de prijs ook naar. Vol goede moed ben ik begonnen met deze cabrio op te knappen. Ik wilde zo veel mogelijk met eigen handen doen en dat is me ook wel gelukt. Nu is de wagen zoals ik hem wil en rijd ik er vrijwel elke dag mee.
De kilometerstand bij aankoop was 9700. Dat kan 109700 zijn geweest, maar ook 209700. De teller heeft namelijk maar 5 cijfers. Navraag bij de NAP leverde in ieder geval een "onlogische" km stand op. Volgens de verkoper zou het 109700 zijn, dus daar ga ik dan maar even van uit.
De motor is een standaard G13B Swift motor, die best wel fel genoeg is, in ieder geval om in het verkeer mee te komen. Daarnaast weegt de wagen maar 800 kg, wat natuurlijk lekker is voor de motorrijtuigenbelasting, of houderschapsbelasting, hoe dat ook heet op vandaag.
Plaatjes bij het praatje :
De wagen was dus in belabberde staat, ongepoetst, doffe motorkap, foute voorbumper, gedeukte nummerplaat voor, en lekkend gescheurd dak.
Foto's bij aankoop
Doffe motorkap
Dat stuur en schakelpook
Gescheurd dak
Aan beide kanten tijdelijk dicht gemaakt met 2 lappen rubber.
Onder de motorkap zag het ook niet al te best uit
Dat lelijke bennetton stuurtje eruit en een Luisi stuurtje er in; had ik nog liggen van een eerdere Swift.
Het pookje vervangen door een toonbaar exemplaar
Dan komt het
Het roestduiveltje.
Links achter
Rechts achter
Rechts voor
Vergeet niet, de wagen was 1 maand ervoor APK goedgekeurd ! Maar ik gaf niet op !
Morgen sta ik met de cabrio bij het Youngtimer Event in Boxtel. Voor degene die komen, misschien maken we wel een praatje.
Komende week probeer ik verder te gaan met het verhaal van m'n cabrio en wat er zoal aan veranderd is.
Groet,
Rob
De kilometerstand bij aankoop was 9700. Dat kan 109700 zijn geweest, maar ook 209700. De teller heeft namelijk maar 5 cijfers. Navraag bij de NAP leverde in ieder geval een "onlogische" km stand op. Volgens de verkoper zou het 109700 zijn, dus daar ga ik dan maar even van uit.
De motor is een standaard G13B Swift motor, die best wel fel genoeg is, in ieder geval om in het verkeer mee te komen. Daarnaast weegt de wagen maar 800 kg, wat natuurlijk lekker is voor de motorrijtuigenbelasting, of houderschapsbelasting, hoe dat ook heet op vandaag.
Plaatjes bij het praatje :
De wagen was dus in belabberde staat, ongepoetst, doffe motorkap, foute voorbumper, gedeukte nummerplaat voor, en lekkend gescheurd dak.
Foto's bij aankoop

Doffe motorkap

Dat stuur en schakelpook

Gescheurd dak

Aan beide kanten tijdelijk dicht gemaakt met 2 lappen rubber.

Onder de motorkap zag het ook niet al te best uit

Dat lelijke bennetton stuurtje eruit en een Luisi stuurtje er in; had ik nog liggen van een eerdere Swift.

Het pookje vervangen door een toonbaar exemplaar

Dan komt het
Links achter

Rechts achter

Rechts voor

Vergeet niet, de wagen was 1 maand ervoor APK goedgekeurd ! Maar ik gaf niet op !
Morgen sta ik met de cabrio bij het Youngtimer Event in Boxtel. Voor degene die komen, misschien maken we wel een praatje.
Komende week probeer ik verder te gaan met het verhaal van m'n cabrio en wat er zoal aan veranderd is.
Groet,
Rob