Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Roder zei:Interessante toevoeging, vijf jaar nadat het model op de markt is gekomen...
Carfanatic zei:geen dank![]()
D-C zei:Carfanatic zei:geen dank![]()
De vraag is of je kritiek op het heilige Renault vijf jaar geleden wel gewaardeerd zou worden.
De vraag is of Roder weleens iets van een ander heeft gewaardeerd of iemand heeft gecomplimenteerd.
Overigens heb ik me laten vertellen dat de nieuwe ZOE's ZE40 met het 41 kWh accupakket, beter geïsoleerd zouden zijn. Met het rijbereik van ca. 300 km met zo'n ZOE ZE40 ligt het ook voor de hand dat er vaker en meer (en sneller) snelweg gereden gaat worden.
Moderator
D-C zei:Carfanatic zei:geen dank![]()
De vraag is of je kritiek op het heilige Renault vijf jaar geleden wel gewaardeerd zou worden.
De vraag is of Roder weleens iets van een ander heeft gewaardeerd of iemand heeft gecomplimenteerd.
Barri zei:Over de accu: heel niet gek om een oude Zoe te voorzien van een nieuwe accu. Toch een van de goedkopere wegen om een fatsoenlijke EV te rijden.
[size=medium]Betere motor en batterij voor Renault Zoe[/size]
[size=x-small]Een stevige opknapbeurt voor de elektrische Renault Zoe, met een sterkere motor en batterij én een gemoderniseerd interieur.[/size]
De Renault Zoe leidt dan wel de elektrische race, met een jagend peloton aan nieuwkomers achter zich moest hij nodig een tandje bijsteken. Een tandje in de vorm van een nieuwe motor en een betere batterij. De nieuwe R135-variant van de Zoe is een evolutie van de R110, met verbeterde elektronica die een hoger vermogen verteert: van 80 naar 100 kilowatt (of 135 pk, vandaar de naam). De topsnelheid verhoogt daarmee van 130 naar 140 km/u.
Het komt in tandem met een krachtigere batterij, lichter en met nieuwe modules binnenin, goed voor 52 kWh, waar de oude 40 kWh had. Omgezet in rijbereik moet dat goed zijn voor 380 kilometer, volgens de WLTP-cyclus. Minstens zo significant is de nieuwe ingebouwde lader, met CCS-stekker waarmee je nu ook aan gelijkstroom (DC) kan laden, tot 50 kW aan een snellaadstation.
Vanbinnen gemoderniseerd
Binnenin treffen we een vernieuwd dashboard, met digitale tellers en een centraal aanraakscherm van 9,3 duim, net als in de nieuwe Clio. Er zijn grotere bergvakken en ook de materiaalkeuze is sterk verbeterd, dat was een werkpunt voor de Zoe. Het vernieuwde elektronicaplatform laat toe rijhulpsystemen als een automatische noodremhulp te integreren.
Vanbuiten herken je hem aan de gemoderniseerde lichtblokken, de led-achterlichten en de strakker gesculpteerde motorkap. De Zoe krijgt ook een geluidswerende voorruit.
De exacte meerprijs van de R135 op de R110, die te koop blijft, kennen we nog niet.
De exacte meerprijs van de R135 op de R110, die te koop blijft
Renault_NL zei:Dankzij de nieuwe en nog krachtigere Z.E.50-accu profiteer je in de nieuwe ZOE van een actieradius van 390 km (WLTP*). Even pauze nodig? Naast de AC lader met een maximaal vermogen van 22 kW, kun je dankzij de snellader (50 kW DC) in slechts 30 minuten al 150 km rijden.
Renault15 17 zei:De 64A (43kW) laadpunten vind je alleen maar bij snellaadpunten. En daar kun je met deze nieuwe ZOE dus 50 kW DC laden.![]()
[size=medium]Renault introduceert 3e generatie Zoe[/size]
17 juni 2019 | Renault introduceert de derde generatie van de Zoe. Aan de buitenzijde toont de nieuwe ZOE zijn persoonlijkheid, terwijl het kenmerkende, moderne design behouden is gebleven. Het interieur is grondig vernieuwd, met een volledig nieuw ontworpen instrumentarium en dashboard. De nieuwe ZOE biedt meer bereik door nieuwe techniek en een nieuwe 52 kWh-batterij, goed voor een actieradius van 390 kilometer volgens WLTP. De ZOE is geschikt voor 22 kW AC-laden en nu ook 50 kW DC-laden. Met zijn krachtigere, 100 kW sterke elektromotor biedt de nieuwe ZOE betere prestaties. De nieuwe ZOE is vanaf eind 2019 leverbaar, prijzen worden later bekend gemaakt.
Waar de eerste generatie vooral gedurfd en jeugdig oogde, komt de nieuwe ZOE volwassener en dynamischer voor de dag. Aan de voorzijde valt de motorkap met krachtige lijnen op. Deze heeft een nieuwe vorm gekregen die naadloos overgaat in het grotere Renault logo waarachter de laadaansluiting is ondergebracht. Ook de voorbumper is nieuw ontworpen, met verchroomde details in de grille en rond de mistlampen waardoor het onderste deel van de bumper meer in het oog springt en waarmee de visuele breedte van de ZOE versterkt wordt. De nieuw ontworpen LED-koplampen met geïntegreerde LED-dagrijverlichting geven de ZOE een expressieve uitstraling. De ZOE oogt zelfverzekerd terwijl de blauwe omlijsting rond de Renault logo's verwijzen naar de elektrische aandrijflijn.
De ZOE is voortaan verkrijgbaar in de nieuwe carrosseriekleuren Bleu Celadon, Rouge Flamme en Blanc Quartz. Het model is nu ook voorzien van schijfremmen achter, evenals nieuw ontworpen vijfspaakswielen. Het aanbod van lichtmetalen wielen in 15, 16 en 17 inch is compleet vernieuwd en bevatten verschillende designs.
De nieuwe ZOE is voorzien van een 10" TFT-cluster die vanaf de instapversie leverbaar is. Het scherm toont informatie over de belangrijkste rijassistentiesystemen en alle instellingen met betrekking tot elektrisch rijden, zoals de eco-meter die een milieuvriendelijke rijstijl ondersteunt. Bij uitvoeringen die over een navigatiesysteem beschikken, geeft het ook route-instructies weer. De bestuurder kan de verlichting aanpassen op de persoonlijke voorkeuren, net als de lay-out van de verschillende informatieweergaves. De horizon van het display en verschillende perspectief-effecten zorgen voor een dieptewerking en het helpt de bestuurder om te focussen.
De 9,3-inch touchscreen op het dashboard biedt toegang tot alle functies van het Renault EASY LINK multimedia- en navigatiesysteem. Hiermee kunnen de belangrijkste zaken van de auto worden ingesteld, van de verschillende rijassistentiesystemen tot het aanpassen van de kleuren van de 10" TFT-cluster voor de bestuurder. Het Renault EASY LINK systeem is aangevuld met specifieke functies voor elektrische auto's, zoals de real-time beschikbaarheid van laadstations. Ook stelt het gebruikers in staat om hun smartphone te verbinden en apps te tonen via Apple CarPlay en Android Auto.
Bij het ZEN-uitrustingsniveau wordt gebruikgemaakt van een nieuwe bekleding die van 100% gerecycled materiaal gemaakt is. Voor deze stof maakt Renault gebruik van het traditionele proces van gekaard garen, wat een kwalitatief hoogwaardig materiaal oplevert, zonder smelten of chemische transformatie. Dit garen is gemaakt van afgedankte autogordels en plastic afval (PET). Het is voor het eerst dat gerecycled gekaard garen wordt gebruik in de auto-industrie. De materiaalkeuze en het fabricageproces zijn geheel in lijn met de principes van de circulaire economie, de CO2-emissies zijn met meer dan 60% verlaagd.
Op de verhoogde middenconsole is een nieuwe, e-shifter te vinden. Met deze automatische versnellingspook kan heen en weer worden geschakeld tussen de rijmodi, waaronder de nieuwe B-rijmodus die specifiek is gericht op rijden in de stad. De elektrische handrem die bij alle uitrustingsniveaus van de nieuwe ZOE tot de standaarduitrusting behoort, maakt het rijden nog eenvoudiger. Ook creëert het ruimte op de middenconsole die gewoonlijk wordt ingenomen door de handremhendel, waardoor er meer opbergruimte beschikbaar is voor de inzittenden. Dankzij de Renault handsfree kaart volstaat een druk op de startknop om de auto te starten. De knop is omringd met blauwe verlichting die verwijst naar de elektrische aandrijflijn.
De middenconsole biedt twee keer zoveel opbergruimte. De twee bekerhouders die onder de e-shifter zijn geplaatst, bieden ruimte aan (thermos) flessen en drinkbekers. De smartphone-opbergruimte biedt optioneel de mogelijkheid om draadloos te laden. Draadloos laden voor de smartphone Het leven wordt in de ZOE ook vereenvoudigd doordat geschikte smartphones draadloos kunnen worden opgeladen. De akoestische voorruit verlaagt het geluidsniveau in het interieur. Passagiers achterin hebben direct toegang tot twee USB-poorten. Hiermee kunnen mobiele apparaten zoals een smartphone, tablet of draagbare spelcomputer worden opgeladen.
De nieuwe Renault ZOE is voorzien van de nieuwe Z.E. 50-batterij waarmee een actieradius van 390 kilometer (WLTP) mogelijk is. Ook is het mogelijk om de batterij met gelijkstroom (DC) op te laden (snelladen), naast de bestaande mogelijkheid om met wisselstroom (AC) bij publieke laadpunten of thuis te laden. De toename op het gebied van energiecapaciteit is gerealiseerd zonder de batterij groter te hoeven maken, waardoor de praktische eigenschappen van de ZOE onveranderd blijven. De nieuwe batterij levert ook een hoger vermogen zodat de eveneens nieuwe R135-motor betere prestaties kan leveren.
De nieuwe ZOE biedt de mogelijkheid tot laden van wisselstroom tot 22 kW én een gelijkstroom tot 50 kW. De laadaansluiting van de ZOE bevindt zich achter het Renault logo aan de voorzijde. Die omvat nu ook een CCS-aansluiting (Combined Charging System). Die bestaat uit een standaard Europese aansluiting, aangevuld met een aansluiting met extra aansluitingen voor snelladen (DC) met gelijkstroom. De aansluiting maakt het ook mogelijk om te laden bij een openbare laadstations met een eigen kabel. De Type 2 aansluiting en de Caméléon-lader geschikt voor dagelijks gebruik. Deze maken het mogelijk om thuis met een wallbox, op het werk, op de parkeerplaats van het winkelcentrum of langs de openbare weg te laden met een vermogen van maximaal 22 kW. Dankzij de CCS-aansluiting kan de nieuwe ZOE snelladen (DC) met een vermogen maximaal 50 kW. Hiervoor dient ook de kleinere aansluiting onder de reguliere aansluiting te worden gebruikt.
Renault biedt twee motoren aan: de 80 kW (R110) motor die een jaar geleden debuteerde in de vorige generatie en een nieuwe variant die is ontwikkeld voor de nieuwe ZOE. De zogeheten R135-motor levert meer vermogen en koppel, terwijl ook de vermogensafgifte is verbeterd. De R135-motor levert een koppel van 245 Nm waarmee de acceleratie van 80 naar 120 km/u slechts 7,1 seconden vergt, ofwel 2,2 seconden sneller dan bij de versie met R110-motor. De acceleratie van 0 naar 100 km/h duurt nu minder dan tien seconden. Daarnaast is de topsnelheid van de nieuwe ZOE verhoogd tot 140 km/u.
De nieuwe ZOE biedt een nieuwe rijmodus waarmee de bestuurder het rempedaal nauwelijks hoeft te gebruiken. Als de B-modus is ingeschakeld, vertraagt de auto veel sneller als het stroompedaal wordt losgelaten. Vooral in stadsverkeer wordt het rijden hiermee een stuk prettiger. De B-modus wordt aangevuld met een nieuw remsysteem met een verbeterd gevoel in het rempedaal. De D-modus blijft ideaal bij het rijden met een constante snelheid, bijvoorbeeld op de snelweg. De bestuurder kan overschakelen tussen de B- en de D-modus met behulp van de e-shifter.
Geheel in lijn met de veranderende verwachtingen is de nieuwe ZOE uitgerust met Renault EASY CONNECT. Hij combineert het nieuwe Renault EASY LINK multimediasysteem met de MyRenault app, waarmee een reeks toepassingen en diensten worden geboden die speciaal ontwikkeld zijn om bestuurders van elektrische voertuigen te assisteren.
De MyRenault app voor de smartphone biedt een verscheidenheid aan functies om de auto op afstand te bedienen, zoals het controleren van de laadstatus en de actieradius, het plannen van het opladen tijdens piek- en daluren en het activeren of inplannen van de verwarming of airconditioning om een ideale temperatuur van 21 °C te bereiken op het moment van vertrek zónder dat dit invloed heeft op de actieradius. De routeplanner combineert een routebeschrijving die de meest geschikte laadpunten weergeeft, rekening houdend met de stops om op te laden en de totale reistijd.
Barri zei:Aha, die is wel erg weinig veranderd ja! Ik dacht dat het een compleet nieuw model was, maar niet dus.
Barri zei:Aha, die is wel erg weinig veranderd ja! Ik dacht dat het een compleet nieuw model was, maar niet dus.
Moderator
Wat een ander kleurtje al niet doet!Foie Gras zei:Barri zei:Aha, die is wel erg weinig veranderd ja! Ik dacht dat het een compleet nieuw model was, maar niet dus.
Dan is Renault's intentie blijkbaar toch gelukt![]()
Moderator
[size=medium]Renault Zoe met 4.000 euro Renault-subsidie[/size]
[size=x-small]Importeursactie • Geldig vanaf 2 maart tot en met 6 mei 2020[/size]
Je hoeft niet tot 1 juli te wachten om een elektrische auto met subsidie aan te kunnen schaffen. Nu al krijg je de Renault Zoe dankzij 4.000 euro Renault-subsidie mee vanaf 29.590 euro.
Deze zomer, waarschijnlijk vanaf 1 juli, begint de overheid met het verstrekken van subsidie aan particulieren die een elektrische auto aanschaffen. Maar je hoeft helemaal niet zolang te wachten. Want nu al geeft Renault 4.000 euro Renault-subsidie op het nieuwe model Zoe. Dat is evenveel korting als de overheidsubsidie straks op een nieuwe elektroauto.
Alle voordelen op een rij
• aanschaf nú maar toch € 4.000,- subsidie op nieuwe Renault Zoe
• gratis wallbox of laadpas
De regeling geldt voor de nieuwe Renault Zoe in R110-uitvoering met 80 kW (omgerekend 109 pk) sterke elektromotor in het uitrustingsniveau Life. Verder geldt dat je de auto inclusief batterij koopt. In plaats van de consumentenadviesprijs van 33.590 euro ligt de actieprijs tijdelijk op slechts 29.590 euro.
Deze actie kan worden gecombineerd met de gratis installatie van een wallbox thuis of op het werk; als alternatief kun je kiezen voor een laadpas ter waarde van 700 euro maximaal. Zie deze actie uitgebreid beschreven elders in onze actierubriek.
Voorwaarden
De actie geldt van 2 maart tot en met 6 mei 2020. Uiterste registratiedatum is 30 april. De consumentenadviesprijs is inclusief btw, bpm, vermijdbare kosten rijklaar maken en de wettelijk verplichte bijdragen. De afgebeelde illustratie kan afwijken van het hierboven beschreven model. Vraag de Renault-dealer naar de volledige actievoorwaarden.
Auto.cz (Google Translate) zei:Conclusie
Ik moet toegeven dat ik de vergelijking van kleine kinderen onder macht leuk vond. Skoda heeft de eerste elektrische auto op tijd genomen, maar het voordeel is dat het geen halffabrikaten op de markt brengt. Citigoe iV is een stijlvolle elektrische stadsauto die niets van de mogelijkheden van de verbrandingsversie wegneemt. En er is geen concurrentie op de Tsjechische markt met de momenteel vastgestelde prijslijst. De zwakte is het goedkopere interieur en het rijden buiten de stad, waar de typische kwalen van minicars al duidelijk zijn.
De Renault Zoe veroorzaakte geen revolutie, maar eerder een consistente evolutie. Buiten gluurt hij erdoorheen en ziet hij er iets aantrekkelijker uit. De Fransen hebben veel werk verricht in het interieur, dat diametraal anders, moderner en van hogere kwaliteit is. De rijeigenschappen kunnen zelfs buiten de stad niet worden beschaamd, naast het bieden van snellere oplaadopties en dankzij grotere batterijen en een behoorlijk bereik op één lading.
Het prijsverschil lijkt misschien eng, maar het is belangrijk om in gedachten te houden dat Zoe tegenwoordig ook een van de meer betaalbare goederen is onder elektrische auto's. En vergeleken met Citigo biedt het een groter, maar echt groter stuk auto. Dit is de belangrijkste reden waarom hij ons traditionele duel als winnaar verlaat.
Renault Zoe
Plus
Interieur eindelijk vlak
Modern infotainment
Een stevige rit buiten de stad
Fatsoenlijk verbruik en bereik
Nadelen
Minder ruimte achterin
Geopenbaarde kofferrand
Snel opladen tegen meerprijs
Skoda Citigoe iV
Plus
Lage prijs
Wendbaarheid in de stad
Nadelen
Bereik buiten de stad
Goedkope interieurdetails
Gratis een gloednieuwe elektrische Renault? Het kan in Duitsland
Duitsland heeft de subsidiekraan voor elektrische auto's zo ver opengedraaid, dat het inmiddels mogelijk is om gratis een nieuwe Renault Zoe te rijden. Het maandelijkse leasebedrag komt overeen met de subsidie die aangevraagd kan worden. Een dealer adverteert dan ook met gratis auto's en het loopt storm.
Waar in Nederland de subsidiepot voor nieuwe elektrische auto's alweer leeg is, geeft de Duitse overheid zo veel subsidie dat een Renault Zoe gratis kan worden geleast. De subsidie bedraagt er 6100 euro. Je kunt die regeling als Nederlander echter niet gebruiken, ook niet als je over de grens koopt.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5171485/gratis-renault-zoe-leasen-duitsland-subsidie
Euro NCAP: Renault Zoe awarded zero stars in latest safety tests
Why did the Renault Zoe score so low with Euro NCAP?
The Renault Zoe has become one of just three cars to ever score zero stars in the Euro NCAP safety tests, mainly because of what testers called a “conscious decision” to remove the head portion of the head and thorax airbag from the car.
This resulted in a poor performance in the side-pole test, which replicates a side impact with a solid object such as a tree or lamp post; this type of collision results in a fatal or serious accident in a third of cases. The head of the dummy in the Zoe’s driver’s seat impacted with the pole during the test, which experts said could result in life-threatening injuries in a real-world scenario.
https://www.carwow.co.uk/news/5752/euro-ncap-renault-zoe-scores-zero-stars?fbclid=IwAR0a8BXLyuUcAvrRmh-tDX9w9pVYWQJ-Ld2OILkQ3YlPNFCGOcjHyTQaojY#gref
Joep van Puffelen zei:Ik vind dit meer een deklassering voor EuroNCAP dan voor Renault. Hoe kan je nou met droge ogen nu een auto 0 sterren geven, terwijl die tien jaar geleden nog de maximale score van 5 sterren had? Dan klopt de klassering toch gewoon niet meer? Het had beter geweest als met het uitbreiden van de eisen het aantal sterren ook was toegenomen. Dus dat een auto die nu 5 sterren krijgt er dan bijvoorbeeld 10 krijgt. Nu lijkt het net of de Zoe (en nog veel andere auto's die van 5 naar 0 zijn gegaan) helemaal niet meer veilig is, terwijl het vooral een zaak is van extra rijhulpjes. Rijhulpjes waarvan ik vind dat als je ze nodig hebt, je eigenlijk sowieso niet moet autorijden, maar goed.
Ik vind het heel jammer, maar die hele EuroNCAP is zijn doel voorbijgeschoten. Feit is gewoon dat elke auto tegenwoordig wel veilig is in de basis. De sterren krijg je gewoon voor nog meer extra veiligheid. Vergelijk het met gewone schoenen of met schoenen met stalen neus gewoon over straat lopen.