Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ab123cd zei:Idd, ik kan niet wachten totdat de wagen bij de dealer staat, eindelijk weer een echt mooie grote Renault! Dan is er ook nog sprake van een (sedan) model boven deze Talisman, tenminste als ik Autoplus mag geloven…… . Dat zou helemaal prachtig zijn want Renault is het toch wel aan haar stand verplicht een echt grote Renault aan te bieden, een vlaggenschip. Renault/Dacia/Nissan/Infinity is opvallend goed bezig de laatste jaren onder de strakke leiding van topman Ghosn.
JP2010 zei:De kleuren: https://i18.servimg.com/u/f18/18/73/15/29/renaul11.jpg
ik zie nog een leeg plankje
Je vergeet dat Samsungs tegenwoordig Renaults zijn (vroeger Nissans)...---GT--- zei:Misschien wel voor een reden. Er wordt de laatste tijd iets teveel opgehemeld en Fransheid toegedicht aan een best wel fraaie Samsung.
Dat is ook een oude koe: al decennia wordt er geroepen dat auto's op elkaar lijken. Dat klopt ook, want productieproces, invloed toeleveringsbedrijven en last but not laat mode bepalen het uiterlijk van de auto. En D segment Renaults zijn altijd redelijk mainstream en conservatief gelijnd geweest. Of het nu een R12, 21 of Laguna II is. Deze Talisman past precies in deze ontwikkeling.MC W zei:Het lijkt gewoon helemaal niet op een Renault, behalve de grille dan. Het had ook een nieuwe Optima, Jaguar oid kunnen zijn. Maar het is een fraaie, stoere en chique bak geworden so who cares?![]()
---GT--- zei:Als een Chinees merk met dezelfde auto gekomen zou zijn, zouden de opmerkingen veel minder fijn zijn. Dan zou de auto tot de grond toe afgebrand worden.
Jesse Van Es zei:---GT--- zei:Als een Chinees merk met dezelfde auto gekomen zou zijn, zouden de opmerkingen veel minder fijn zijn. Dan zou de auto tot de grond toe afgebrand worden.
Hoppa, daar is GT weer.
Cynicus bij geboorte?
Of 'gewoon' zomaar ontstaan?
Denk ff na voor je post - dergelijke "what if's" leiden tot niets.
"Als deze van VW was werd ie opgehemeld" - zou ook een kansloze mededeling zijn.
Ami zei:Dat is ook een oude koe: al decennia wordt er geroepen dat auto's op elkaar lijken. Dat klopt ook, want productieproces, invloed toeleveringsbedrijven en last but not laat mode bepalen het uiterlijk van de auto. En D segment Renaults zijn altijd redelijk mainstream en conservatief gelijnd geweest. Of het nu een R12, 21 of Laguna II is. Deze Talisman past precies in deze ontwikkeling.MC W zei:Het lijkt gewoon helemaal niet op een Renault, behalve de grille dan. Het had ook een nieuwe Optima, Jaguar oid kunnen zijn. Maar het is een fraaie, stoere en chique bak geworden so who cares?![]()
En daar ben ik het dus niet mee eens. Dat de mode 'pro-actief, individueel en een tikkie aggressief is betekent niet dat het design a la BMW is. Aziatische invloeden zie ik weg ( we hadden het al over Samsung), maar ook Franse (Peugeot 508), Duitse ( VW) en ja... Zelfs Amerikaanse (Chrysler, maar ook Ford) invloeden zie ik terug. Mijn mening: strak ontwerp, past goed bij het lease-plebs. Helaas in NL tegenwoordig niet voor iedereen meer weggelegd.Jesse Van Es zei:Laurens wist precies wat hij deed - "je kan 'm naast BMW's parkeren, past ie uitstekend tussen".
---GT--- zei:Misschien wel voor een reden. Er wordt de laatste tijd iets teveel opgehemeld en Fransheid toegedicht aan een best wel fraaie Samsung.
Ik snap jou nu ook beter. Voor jou wordt het safe mainstream-ontwerp te anoniem.MC W zei:Ami zei:Dat is ook een oude koe: al decennia wordt er geroepen dat auto's op elkaar lijken. Dat klopt ook, want productieproces, invloed toeleveringsbedrijven en last but not laat mode bepalen het uiterlijk van de auto. En D segment Renaults zijn altijd redelijk mainstream en conservatief gelijnd geweest. Of het nu een R12, 21 of Laguna II is. Deze Talisman past precies in deze ontwikkeling.MC W zei:Het lijkt gewoon helemaal niet op een Renault, behalve de grille dan. Het had ook een nieuwe Optima, Jaguar oid kunnen zijn. Maar het is een fraaie, stoere en chique bak geworden so who cares?![]()
Klopt maar er zijn ook merken die af en toe wel wat origineels hebben. De Opels rond 2004 leken op niets anders, Mazda's anno 2015 hebben ook een zeer eigen stijl en herkenningspunten, BMW's en Mercedessen herken je doorgaans zo, Peugeots rond 2005 waren origineel en typisch Peugeot
de Clio, Captur en Escape hebben ook een eigen Renault-styling, dus waarom de Talisman niet? Laguna II was juist wel origineel en leek ook op niets anders hoor
MC W zei:Klopt maar er zijn ook merken die af en toe wel wat origineels hebben. De Opels rond 2004 leken op niets anders, Mazda's anno 2015 hebben ook een zeer eigen stijl en herkenningspunten, BMW's en Mercedessen herken je doorgaans zo, Peugeots rond 2005 waren origineel en typisch Peugeot
de Clio, Captur en Escape hebben ook een eigen Renault-styling, dus waarom de Talisman niet? Laguna II was juist wel origineel en leek ook op niets anders hoor
Ami zei:Over identiteit gesproken: je ziet dat Renault-Nissan de laatste tijd wel weer wat dichter naar elkaar toe gegroeid zijn. De modellen worden steeds meer gesynchroniseerd. Het gaat niet alleen maar over platforms en motoren, maar nu ook over gezamenlijke toeleransiers van onderdelen en zelfs hele kooiconstructies. Ik hoop dat de verschillen niet zo klein worden als bij bv. VAG.
Ami zei:Ik snap jou nu ook beter. Voor jou wordt het safe mainstream-ontwerp te anoniem.
Ami zei:Overigens vind ik de Peugeots uit 2005 (met vissenbek) niet het sterkste design hebben...:T
Voor mij hoeft die hele 'het design is niet origineel'-discussie niet hoor. Ik wacht wel tot ie een jaar of 2 op de weg rijdt. Pas dan kan ik echt bepalen of de Talisman genoeg eigen identiteit heeft.
"Ami zei:En daar ben ik het dus niet mee eens.Jesse Van Es zei:Laurens wist precies wat hij deed - "je kan 'm naast BMW's parkeren, past ie uitstekend tussen".
Jesse Van Es zei:"Ami zei:En daar ben ik het dus niet mee eens.Jesse Van Es zei:Laurens wist precies wat hij deed - "je kan 'm naast BMW's parkeren, past ie uitstekend tussen".
De Talisman is een wereldauto. Letterlijk.
Ami zei:Verder vind ik wel dat je het marketinggereutel van Laurens wat meer met een korreltje zout moet nemen... :T
JP2010 zei:Ami zei:Verder vind ik wel dat je het marketinggereutel van Laurens wat meer met een korreltje zout moet nemen... :T
Truetrue![]()
Jesse Van Es zei:JP2010 zei:Ami zei:Verder vind ik wel dat je het marketinggereutel van Laurens wat meer met een korreltje zout moet nemen... :T
Truetrue![]()
Zo!
Ik denk dat professionals als L en consorten het geschreven "gereutel" van roeptoeters & non-buyers die dit Forum bevolken lachend lezen.
JP2010 zei:Jesse Van Es zei:JP2010 zei:Ami zei:Verder vind ik wel dat je het marketinggereutel van Laurens wat meer met een korreltje zout moet nemen... :T
Truetrue![]()
Zo!
Ik denk dat professionals als L en consorten het geschreven "gereutel" van roeptoeters & non-buyers die dit Forum bevolken lachend lezen.
Ja, dat kan best zo zijn, maar een Laurens van den Acker die zijn Talisman de hemel in prijst is natuurlijk niet helemaal objectief te beschouwen.
Dat betekent niet dat ik de Talisman geen mooie auto vind, maar ik ga niet klakkeloos mee in wat hij zegt.![]()
Jesse Van Es zei:"maar een Laurens van den Acker die zijn Talisman de hemel in prijst"
U heeft bewijs voor deze toch wel uitermate krasse vaststelling?
JP2010 zei:Jesse Van Es zei:"maar een Laurens van den Acker die zijn Talisman de hemel in prijst"
U heeft bewijs voor deze toch wel uitermate krasse vaststelling?
Hemel in prijzen is mijn bewoording, maar ik heb wel een voorbeeld:
https://www.autoweek.nl/videoHD/4687/journaal-renault-talisman-geen-hatchback-meer
2m10 - 2m26
Het is toch niet zo dat als hij vindt dat je je niet voor een Talisman hoeft te schamen als je 'm naast een premiumbrand kunt parkeren, ik dit ook moet vinden?
Dit is wat ami (denk ik) bedoelt met marketinggereutel.![]()
Zolty zei:Ik mag hopen dat je je eigen product de hemel in prijst. Zou niet goed zijn als het niet zo is![]()