Renault Scenic IV

Guest
[size=x-large]Renault provides pre-launch glimpse of the New Scenic[/size]

[size=medium]Renault created the compact MPV segment in Europe in 1996 with the iconic SCENIC and since has introduced three generations that have sold nearly 5 million units. Following that success, Renault is poised to introduce the new SCENIC.

The new SCENIC redefines MPV thinking with a fresh approach to the segment’s traditional cues.

Groupe Renault’s Chairman and CEO Carlos Ghosn and the Group’s SVP Corporate Design Laurens van den Acker will unveil the new SCENIC on March 1 at the 2016 Geneva Motor Show.

Revitalising the MPV segment

The guiding principle behind the fourth-generation SCENIC was to provide a completely fresh take on the compact MPV. For the first time, like the new Espace, the model features a three-part windscreen that provides a panoramic view and enhanced visibility.

A number of styling features give the new SCENIC a dynamic edge. Compared with the SCENIC 3, its ground clearance has been raised and the rear overhang has been shortened, while a wider track at both the front and rear provide the vehicle with a particularly solid stance.

The new SCENIC comes with a distinctive lighting signature in the form of C-shaped head lights that benefit from LED Pure Vision technology like higher-end models.

The veil will come off the new SCENIC on the Renault stand at the Geneva Motor Show at midday on March 1 with Groupe Renault’s Chairman and CEO Carlos Ghosn and SVP Corporate Design Laurens van den Acker.[/size]

media.renault.com

ilaf01_nouv_renault_scenic.jpg

Idd is de knik in de raamlijn niet echt geslaagd, maar voor de rest een imposante verschijning. Onvoorstelbaar het productoffensief van Renault, na de Espace, Talisman en nieuwe Megane en estate versie nu de Scenic.

Wat een onwijs gave MPV.

Hoe zeggen sommige oldtimers :) dat hier? Oh ja: "Hulde!"

Dus toch een Picasso met een Renault-neus.

Vind het op deze foto beter ogen dan de computerfoto's deden vermoeden, maar die rare raamlijn had Renault echt niet moeten doen. Het werkte al niet op de Meriva, maar dus ook niet op deze Renault.

Mooie auto en met een eigen gezicht; helemaal een Renault van deze tijd, in tegenstelling tot de huidige Scénic die mijns inziens bij de introductie er al verouderd uitzag en meer een facelift van de Scénic II leek. Ik vind het knap hoe Renault in behoorlijk korte tijd alle stoffig ogende modellen heeft vervangen door modellen die er mooi, hip en herkenbaar uitzien.

Apart hoeveel de Scenic nog lijkt op de R-Space Concept van vijf jaar terug.

renault-r-space-concept_100343235_m.jpg

Dat Renault niet meer met een Grand Scénic komt gaat de Scénic ongetwijfeld voelen in de verkoopcijfers. Het argument van Renault dat de Grand Scénic een kannibaliserend effect op de Espace zou hebben snap ik niet zo, want die laatste is veel duurder en de korte Scénic en Kadjar zitten veel meer in elkaars vaarwater.

"Dat Renault niet meer met een Grand Scénic komt gaat de Scénic ongetwijfeld voelen in de verkoopcijfers"

Die G Scenic komt wel!

Thiago zei:
"Dat Renault niet meer met een Grand Scénic komt gaat de Scénic ongetwijfeld voelen in de verkoopcijfers"

Die G Scenic komt wel!

Ik ging uit van sommige berichten op dit forum, maar als jij het zegt geloof ik het graag :) Die moet vanwege de eigenaardige lijn bij de gewone Scénic wel een heel andere vormgeving krijgen vanaf de C-stijl (middenstijl).

Lancia Lover zei:

Nou ja! Joe got to be kiddin'? :)
Zie een Renault. Onmiskenbaar het Wybertje merk.

Picasso: Ben een fan van de korte versie. Pracht model
Fraaie Fransen zijn leidend in het MPV segment, vind ik.

PS: Bron van de foto leidt niet naar iets officieels,
tenzij dat Motori 24 goed geinformeerd is.

Thiago zei:
PS: Bron van de foto leidt niet naar iets officieels,
tenzij dat Motori 24 goed geinformeerd is.

Hij was per ongeluk hier gelekt:
https://www.salon-auto.ch/fr/photos/renault/renault-scenic-iv-8101

Wat een geweldige auto. En ontzettend dynamisch voor een "busje". Ik ben nooit zo'n fan van midi MPV's geweest, maar deze wil ik wel. Ik vind haar prachtig. :cool:

Je zou er toch spontaan kinderen voor krijgen.....(gekheid uiteraard) maar zeer strakke auto.

Eens kijken of we ma daarin kunnen krijgen!

Nissan GT-R zei:
Je zou er toch spontaan kinderen voor krijgen.....(gekheid uiteraard) maar zeer strakke auto.

Papa rijdt de Nissan GTR?
Als het zoveer mocht komen: Wens je ma veel geluk met haar sensuele, sympatieke Scenic.

Thiago zei:
Nissan GT-R zei:

Papa rijdt de Nissan GTR?
Als het zoveer mocht komen: Wens je ma veel geluk met haar sensuele, sympatieke Scenic.

Ik ben nog steeds 20 he...en student. ;) Met een clio 1.2 :D Maar ja.....van Kangoo naar Scenic....

De huidige stijl van Renault bevalt me wel, ook deze Scenic vind ik aardig geslaagd. Alleen die raamlijn… Waar het bij de C4 Picasso nog een logische uitvoering van hetzelfde idee was, wilde Renault geforceerd iets anders doen. Met als resultaat een gesmolten achterdeur… o_O

MWH zei:
De huidige stijl van Renault bevalt me wel, ook deze Scenic vind ik aardig geslaagd. Alleen die raamlijn… Waar het bij de C4 Picasso nog een logische uitvoering van hetzelfde idee was, wilde Renault geforceerd iets anders doen. Met als resultaat een gesmolten achterdeur… o_O

Bedoel je de knik in de portier bij de vorige korte Picasso?
Juist bij dat model en die Opel is het 'geforceerd iets anders'

Bij deze Scenic is het passend. Klopt het. Is het een functioneel onderscheidend, maar niet overdone.

Lancia Lover zei:

Vind het op deze foto beter ogen dan de computerfoto's deden vermoeden, maar die rare raamlijn had Renault echt niet moeten doen. Het werkte al niet op de Meriva, maar dus ook niet op deze Renault.

Lijkt me verstandig als je eerder vandaag dan morgen naar de opticien gaat. Helaas voor jou zullen de meesten al gesloten zijn vandaag:(

Die 'rare raamlijn' lijkt in de verste verte niet op die van de Meriva.
Óók de Picasso lijkt in niets op deze Megane. Je favoriete motto zal vast ook wel 'vroeger was alles beter zijn'?(n)

OT: Mooie dynamische MPV! En dat heb ik nog niet vaak kunnen zeggen...

Deze impressie zat er dus niet ver naast... Fraai. Ben benieuwd naar de achterzijde.

scynic12.jpg

Was ook niet zo moeilijk na de spyshots. Juist de belangrijke details, 'stootstrip' deur en vouw zoals Talisman/Megane bij voordeur bijvoorbeeld kloppen niet.

Roder zei:
Lijkt me verstandig als je eerder vandaag dan morgen naar de opticien gaat. Helaas voor jou zullen de meesten al gesloten zijn vandaag:(

Óók de Picasso lijkt in niets op deze Megane. Je favoriete motto zal vast ook wel 'vroeger was alles beter zijn'?(n)

Je draagt goede argumenten aan en je blijft vriendelijk. Mijn complimenten! (y)

Dat kan ik ook: Wie niet ziet dat die raamlijn geïnspireerd is op de C4 Picasso/Meriva verdient een enkeltje richting het Pieter Baan Centrum.

OT: Ik snap best dat sommigen aan die twee modellen moeten denken, zelfs al is de uitwerking van de knik hier heel anders, juist omdat zo'n ontwerpkenmerk vooral bij MPV's te vinden is (de Chinese Buick GL8 heeft het ook).

Laten we eerst maar even wat meer foto's afwachten, ook die van vuilniszakgrijze lease-uitvoeringen...

D-C zei:
Roder zei:

Je draagt goede argumenten aan en je blijft vriendelijk. Mijn complimenten! (y)

Dat kan ik ook: Wie niet ziet dat die raamlijn geïnspireerd is op de C4 Picasso/Meriva verdient een enkeltje richting het Pieter Baan Centrum.

OT: Ik snap best dat sommigen aan die twee modellen moeten denken, zelfs al is de uitwerking van de knik hier heel anders, juist omdat zo'n ontwerpkenmerk vooral bij MPV's te vinden is (de Chinese Buick GL8 heeft het ook).

Niet anders dan anders dus inderdaad;)

Leuke overdrijving, je denkt serieus dat vd Acker voor een dynamische MPV bij de meeste suffe MPV van het moment, de Meriva, gaat kijken? Inderdaad, heel onwaarschijnlijk;) Last van cognitieve dissonantie? Zijn genoeg psychologen voor, als je toch naar Pieter Baan gaat willen ze daar vast helpen(y)

De R-space kwam trouwens ongeveer tegelijk met de Meriva, de C4 Picasso een paar jaar later. Maar dat geheel terzijde:rolleyes:

Ja, nu zie ik het ineens hoor Roder. Renault is het allermooist en allerbest en allerstoerst en alle andere merken zijn na-apers, altijd geweest. Blij dat je mij dit inzicht hebt doen toekomen. Wat moet dit forum toch zonder jouw wijsheid. (y)

MWH zei:
Ja, nu zie ik het ineens hoor Roder. Renault is het allermooist en allerbest en allerstoerst en alle andere merken zijn na-apers, altijd geweest. Blij dat je mij dit inzicht hebt doen toekomen. Wat moet dit forum toch zonder jouw wijsheid. (y)

Goed dat het eindelijk is ingedaald(y).

Roder zei:
MWH zei:

Goed dat het eindelijk is ingedaald(y).

Bij mij nog niet helemaal.
Lees van jou - Roder - pseudo spierballentaal plus wat bizarre en voor sommigen wellicht kwetsende vergelijkingen.
Cognitieve dissonantie dingetje zei je?
Lijkt mij op een autosite niet horen. En bij de feestelijke intro van deze sizzling hot Scenic al helemaal niet

Nee, ik gooi er geen emoticons tegenaan.
;)

Als dit het kontje gaat worden.... dan is het wel weer saai in vergelijking met de rest.

big-5823541d4a.jpg

Klasse JP.

Neem aan dat jij andermaal de eerste in de wijde wereld zal zijn die ook de achterkant achterhaald! (y)

Voor de moedertaaladepten ook even de Nederlandse tekst JP?

Renault onthult nieuwe Scénic

* Wereldpremière nieuwe Renault Scénic op Autosalon Genève
* Compacte MPV opnieuw geïnterpreteerd
* Vierde generatie Scénic voor het eerst met driedelige voorruit
* Dynamische uitstraling en kenmerkende lichtsignatuur

SCHIPHOL-RIJK – Renault heeft het concept van de compacte MPV opnieuw geïnterpreteerd. De volledig nieuwe, vierde generatie Renault Scénic is voor het eerst voorzien van een driedelige voorruit die – net als die in de nieuwe Espace – een panoramisch uitzicht biedt.

Andere stijlelementen benadrukken de dynamische uitstraling van de nieuwe Scénic. De bodemvrijheid is groter dan die van de vorige generatie. De overhang achter is korter en de achterwielen staan op de uiterste hoeken van de carrosserie, zodat de spoorbreedte voor en achter groter is dan voorheen.

De nieuwe Renault Scénic wordt gekenmerkt door de opvallende lichtsignatuur, met C-vormige koplampen die in de luxere uitvoeringen zijn voorzien van LED Pure Vision-techniek.

Carlos Ghosn, CEO van de Renault Groep, en Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design, onthullen de nieuwe Renault Scénic op 1 maart 2016, om 12.00 uur op de Renault-stand op de Autosalon van Genève.

https://media.renault.nl/persbericht/renault-scenic/

Grote pics op netcarshow:
https://www.netcarshow.com/renault/2017-scenic/

Mach1 zei:
De zoveelste 'Renault nieuwe stijl', wordt allemaal wel erg voorspelbaar.

Ja, zonde hè?
Zoveel talent dat Renault verkwist met eenheidsbratwurst.

Misschien bevalt de Grand Scenic je beter.
Die wordt langer, en meer "rechtop".
Volgens LvdA.

Wouter82 zei:
Mach1 zei:
De zoveelste 'Renault nieuwe stijl', wordt allemaal wel erg voorspelbaar.
Dat was met de stijlen van 10, 20 of 30 jaar geleden toch niet anders?

Klopt, maar daar komt bij dat deze stijl mij niet zo goed bevalt :). Voor mij hebben de huidige Renaults een hoog playmobil-gehalte, puur een kwestie van smaak. Veel mensen vinden het wel fraai, ik pas.

Roder zei:
Lancia Lover zei:

OT: Mooie dynamische MPV! En dat heb ik nog niet vaak kunnen zeggen...

Ik heb nergens beweerd dat de raamlijn lijkt op die van de Meriva. Alleen dat ze allebei 'raar' lopen.
En ja, als het om de Scenic gaat vind ik 'vroeger was alles beter' wel opgaan. Met name de tweede generatie vind ik nog altijd een plaatje. Maar goed, eerst maar eens de rest van de auto afwachten.

straatos zei:
Als dit het kontje gaat worden.... dan is het wel weer saai in vergelijking met de rest.

big-5823541d4a.jpg

Ik ben bang dat het dit idd gaat worden. Helaas..moet ook ik toegeven. De rest ziet er prima uit. Ik ben ook echt fan van de 3 delige voorruit zoals in de Espace. Prachtig ! Ik was / ben eigenlijk in de race voor de nieuwe Megane Estate maar dit is ook niet verkeerd. Vrees wel dat de Scenic een paar duizend duurder zal uitvallen dan een vergelijkbare Megane Estate. We zullen zien. Wellicht 1 maart meer nieuws ook over de prijzen.

Wat iedereen ook mag vinden, die voorzijde is zeer fraai:
vorm, volume, verhoudingen, plooien, expressie, details.

Ah ja, die omhooggaande knik in het achterportier die overgenomen is van de r-space geeft de mogelijkheid om de lijn vanaf de koplamp tot aan die knik als een boog omhoog en vervolgens weer richting die knik omlaag te laten lopen. De boog vanaf de koplampen tot de knik zorgt voor extra dynamiek in het design. Er zit 'beweging' in.
Daarnaast leent die knik in het achterportier zich prima om de bolling boven het achterwiel te accentueren.
Wat dat betreft vallen al die elementen samen, en dat maakt dit design ook wat mij betreft ook zo sterk.
Sterker nog, ik vind dit productiemodel zelfs mooier dan het r-space concept.

Daarnaast zijn de wielen extra groot, wat een eis was van de designers. Op die wielen heeft Renault een nieuwe techniek toegepast (naar het schijnt). De zwarte rand die je hieronder op het gecamoufleerde model ziet heeft daarmee te maken. Tenminste, dat geeft Jérómie Sommer (exterieur designer van de Scénic) in dit artikel van autointernationaal.nl aan.

spyshots-2017-renault-scenic-production-model-seen-for-the-first-time_8.jpg

Carfanatic zei:
Op die wielen heeft Renault een nieuwe techniek toegepast

wat moet ik me hier bij voorstellen?
Ik weet t niet, heb dit van een ander forum:

According to some working at Renault, there will be a new technology in the wheels. One of the hypothesis is that they are going to put slimmer (Edit: narrower) and taller tires to improve comfort and consumption, hence the fact that there is this black border.

In ieder geval zijn de wielen wel een dingetje.

De maat is zo te zien een 195/55r20H

Terug
Bovenaan