Renault Megane IV

https://www.youtube.com/watch?v=3Usnm-Yam8s

30n9jjq.jpg

Le communiqué :

À l’occasion du Grand Prix F1 de Monaco, Nouvelle Mégane R.S. fera son premier tour de piste en présence de Nico Hülkenberg le 26 mai prochain.
• Mégane R.S arborera les couleurs jaune et noir de Renault Sport.
• Mégane R.S. sera dévoilée en septembre prochain au salon de Francfort.

Les Ulis, le 22 mai – Depuis 2004, Mégane R.S. accompagne ses passionnés avec des innovations et technologies fortes qui marquent son histoire : train avant à pivot indépendant, double offre de châssis Sport et Cup, sièges baquets Recaro, étriers de freins Brembo, R.S. Monitor… Liaison au sol redoutable, hautes performances moteur, aérodynamisme au service de l’efficacité… Les équipes Renault Sport repoussent sans cesse les limites pour intégrer le meilleur de la technologie F1 dans le développement de ses modèles. Au fil des évolutions, Mégane R.S. s’est imposée comme une référence dans la catégorie des compactes sportives.

L’expertise de Renault en Formule 1 depuis 40 ans nourrit la gamme Renault Sport. Les trois générations de Mégane R.S. - son modèle iconique - bénéficient ainsi de hautes technologiques depuis près de 15 ans.

Dévoilée au prochain salon de Francfort, c’est en jaune et noir qu’on découvrira Nouvelle Mégane R.S. sur le circuit monégasque pour célébrer les 40 ans de Renault en Formule 1 aux côtés de Nico Hülkenberg, vendredi 26 mai.

Shopje ->

502273image1.jpg

Nog een poging of het wel lukt vanaf deze locatie meerdere foto`s te sharen

Gisteren met het mooie weer wat foto`s gemaakt, samen met een vriend van mij, deze foto`s zijn gemaakt door die vriend met behulp van een pola filter

18671643_10158691235040453_2795785016141799041_o_zps62bigx0o.jpg

18595477_10158691235685453_7965804494924253602_o_zpslgkbfwui.jpg

18558884_10158691235325453_820183635688628184_o_zpsdsxzdepu.jpg

18620602_10158691234985453_5674473119862433757_o_zpsyzlcglxh.jpg

Ziet er prima uit. Mooi dat het gewoon een 5-deurs is nu. Altijd al vreemd gevonden dat het maar een 3 deurs was. Verder vind ik de rode stiksel wel aardig, maar prefereer ik de rode variant. Ben benieuwd of ie eerder op de markt komt dan mijn Mégane wordt geleverd :p

Tijdperk dat je echt zelf moet schakelen is wel voorbij. Ik zou bij zo'n auto het liefst zelf willen schakelen. Of het nu sneller is of niet. Het is een rijders auto.

Megane II was net als de Megane IV nooit als 3 deurs ontworpen dus ze moesten wel :)

Eerst zien dan geloven wbt de handbak. De Clio RS is er ook alleen met EDC terwijl er juist zoveel belangstelling voor een handbak is. Deels ook te verklaren vanwege al het CO2 geneuzel. Automaat bak word met een 7de versnelling uitgevoerd die als OD functioneert in emissie tests. Hetgeen waar BMW en Mercedes ook mee scoren met hun 8 en 9 baks automaten. Lage emissie op papier maar in realiteit wil de 9 bak van Mercedes niet eens in de hoogste versnelling bij 100-120 km/h

Ik was heel sceptisch over een EDC in een sportieve auto, zeker omdat ik hiervoor de megane GT met handbak had......, sterker nog heb zelfs getwijfeld of ik niet naar een ander merk zou gaan omdat renault geen handbak meer leverde in de GT.

Een uitgebreide proefrit heeft me toch over de drempel getrokken, de EDC stelde me allerminst teleur en kon hier prima mee leven.

Nu ik de auto een paar maanden heb is mijn mening over EDC versus handbak volledig bijgesteld, voor mij nooit meer een handbak, rijd geweldig met EDC, snel, soepel, altijd juiste versnelling, zuinig, enz enz....

Ja, het is minder hardcore als met handbak en het voelt ondanks dat het sneller is minder snel aan, maar zou zeker zeggen, iemand die een RS gaat kopen, rijd als beide leverbaar worden in beide versies uitgebreid proef, best kans dat je je mening bijsteld.

grappige is dat in veel takken van autosport eigenlijk al niet meer echt geschakeld word, maar sequentieel wat toch heel erg lijkt op een automaat die je zelf schakelt

dat er bij de fabrikanten voor automaten word gekozen heeft alles te maken denk ik met het Co2 geneuzel :)

Vandaar de keuze, voor ieder wat wils. De Clio RS200 is meer als comfortabele RS neergezet, wat gezien de verkoopaantallen een positief effect heeft. De Megane RS wordt blijkbaar wat 'puurder'.

https://www.autoweek.nl/nieuws/vooruitblik-nieuwe-renault-megane-rs/

Automaten zullen beslist goed en snel werken, voor mij mis ik gewoon het gevoel ook al zet je hem in manuele stand. Ik heb in een 3 serie (ZF bak) gereden het is zo soepel maar mis gewoon het klik/klak schakelen.

Had vroeger een een Celica met 2.0 Turbo met TRD Quickshifter.... heerlijke tijden waren dat :)

Nu is het gewoon kweste van sport/r stand aanzetten al dan niet met een launchcontrol. Voeten op rem en gas pedaal en je word gelanceerd. Elke keer weer hetzelfde want die schakel van menselijk 'kunnen' is eruit gehaald.

kVind die zes kleine lampjes erg gimmicky en ze maken de neus nodeloos zwaar ogend, die met die aguaria aan koplampen al niet onderbemeten er uit ziet.

Is dit herkenbaar? Zo rond de 120 km per uur treed er bij mij een vervelend soort zoemend geluid op. Lijkt wel een soort windgeruis maar lastig te omschrijven. Geen idee waar dit van komt. Hebben jullie hier ook last van en enig idee hoe dit opgelost kan worden? Hoor graag.

Ondanks dat de auto nog maar 3 maanden oud is zie je toch ( als je heel goed kijkt ) kleine inperfecties in de lak, gister de auto een full detail gegeven incl machinaal polijsten en kan wel zeggen dat je auto daar van opknapt

1ste foto voordat ik begon, de andere na de full detail

DSC_0292_zpsri3tjdzd.jpg

DSC_0295_zpsad1kchp6.jpg

DSC_0298_zps9sdxrsdp.jpg

De kleur staat hem echt goed. Onlangs een Megane Estate in rood voorbij zien komen. Eindelijk iets fleurigs tussen al het wit/grijs/zwart :)
In zwart vind ik de Megane IV echt slecht uit de verf komen.

Zijn er meer eigenaren van een Estate waarvan de achterklep slecht is gemonteerd? Het vreemde is dat het stuk onder het raam wel passend is links en rechts maar bij de ruit veel gaat wijken zowel in diepte als in de breedte.

[/img]

De airco bevalt uitstekend, koelt giga goed....

laatst 32 graden op buitentemperatuurmeter en in de auto dus nog een stuk warmer, airco op 19 graden en binnen de 3 minuten was het al behaaglijk in de auto, heb een eigenlijk nooit onder de 19 graden staan anders heb je echt standje diepvries...

lawaaiig, vind ik van niet, tuurlijk als die voluit de auto aan het koelen is dan hoor je de aanjager wel blazen ( zeker op de fast stand ) maar vind het zeker niet storend, en in mijn vorige megane ( de 3 GT ) maakte het meer herrie

Geen nieuws van anderen verder? Iedereen tevreden?

Wat zijn eigenlijk jullie plekken voor wat meer nieuws en discussies? Méganeforum en renault forums van Nederlandse bodem zijn bekend, net als de Duitse en franse fora. Verder nog leuke bronnen?

Yep, nog steeds tevreden en elke dag een smile als ik weer in de auto rijd, met een maandje gaan we met de caravan op vakantie dus dan mag die zich echt gaan bewijzen :D

het verbruik van mijn GT zit rond de 1:11,5 ( meeste is stadsverkeer ), ritje heen en weer naar limburg met 100,120 en 130 op de teller leverde 1:16 op, hier was ik wel verbaast over.

ik zit ook op renault fans nederland op facebook, gewoon leuk en gezellig maar heeft niet heel veel informatief karakter

Heb een klein beetje gekke tik, vind cardetailing leuk, vorige auto onderhield ik al goed maar zeker het iron blue van mijn huidige auto is een heel dankbare kleur dus ben regelmatig met de auto bezig

Net verbruik hoor. Hier staat na 120.000 km het gemiddelde op 1:11,3. Wel met een sportieve voet, en dat downsizertje moet gewoon werken.
Dat gaat ie de komende dagen ook doen met 1300 kg er achter. Heel benieuwd hoe dat gaat verlopen, maar het 'proefdraaien' rond Hemelvaart ging prima. Al bleef het bij vlakke wegen.

Zelfde hobby overigens :). Ik heb de auto en zelfs de caravan (voor, achter en zijkant) gewassen, gekleid, gevoed en gewaxed. :T
Iron Blue is inderdaad een geweldige kleur. Wat dat betreft is het parelmoer wit op mijn III geen hele dankbare kleur. Het spiegelt wel, en schoon oogt het mooi, maar blauw of zwart zijn dankbaardere poetskleuren ;)

heb inderdaad het idee dat de motor in de GT niet giga hard hoeft te werken en dat die daarom redelijk zuinig is, ik denk wel dat ik redelijk sportief rijd, ook al heb ik een eigenlijk nooit op SPORT staan, als je een op SPORT hebt staan moet je eigenlijk ook handmatig schakelen want anders blijft ie wel heel lang in de versnellingen doortrekken en daar word de auto wel erg zenuwachtig van

Heb onze caravan ( 1500kg ) uit de stalling gehaalt, het rijden gaat echt met 2 vingers in de neus, eind Juli richting het zuiden en rijd altijd via milliau dus dat is flink en vooral heel lang klimmen maar verwacht geen problemen want dit ging met de megane 3 GT ook prima

heb vorige week ook de volledige caravan gefoamt, gewassen en machinaal met marine clean en wax gedaan en zelfs een caravan van 2012 knapt ervan op..

het mooiste resultaat kreeg ik op de ramen PlastX in combinatie witte pad op mijn DAP en alle swirls in de ramen verdwenen als sneeuw voor de zon

whahahahaha, ik vind het ook zeker heel erg leuk en vooral ontspannen karakter

kan het moeilijk uitleggen maar heeft gewoon iets anders als een forum, vind het voordeel van zo`n facebookgroep dat het wat sneller en actiever werkt als een forum

ben je naam nog niet tegengekomen maar vermoed dat je daar anders heet :)

Marcel1969 zei:
whahahahaha, ik vind het ook zeker heel erg leuk en vooral ontspannen karakter

kan het moeilijk uitleggen maar heeft gewoon iets anders als een forum, vind het voordeel van zo`n facebookgroep dat het wat sneller en actiever werkt als een forum

ben je naam nog niet tegengekomen maar vermoed dat je daar anders heet :)

Voornaam blijft hetzelfde. ;) Als je een vermoeden hebt mag je dat best per pb vragen hoor. :D

Met 1:11 kun je maar ongeveer 500 kilometer op 1 tank rijden. Dat lijkt me niet echt veel? Ook al is het stadsverkeer. Of is dat elke keer planken naar het volgende stoplicht? :p
1:16 is dan weer 720 kilometer, wat al beter is. Maar de vraag is dan weer wanneer ga je dan tanken? Geeft ie snel aan dat ie leeg zit of sta je wel 45 liter te tanken?

Martinspire zei:
Met 1:11 kun je maar ongeveer 500 kilometer op 1 tank rijden. Dat lijkt me niet echt veel? Ook al is het stadsverkeer. Of is dat elke keer planken naar het volgende stoplicht? :p
1:16 is dan weer 720 kilometer, wat al beter is. Maar de vraag is dan weer wanneer ga je dan tanken? Geeft ie snel aan dat ie leeg zit of sta je wel 45 liter te tanken?

tja wat is veel, ik vind het persoonlijk niet zo een probleem om elke 500km te tanken, als je veel kilometers op een tank wil rijden kan je beter diesel gaan rijden en zeker geen benzineauto met meer dan 200pk, ik rijd wel sportief maar plank zeker niet, denk als je gaat planken dan het met 1:8 wel ophoud...

de 1:16 is zeker geen verbruik wat ik vaak ga halen :D,

ik tank meestal een kleine 40L, dit gaat prima, bij mijn vorige megane GT ( de 3 ) was dit ongeveer hetzelfde, tank was iets groter als van de huidige maar mijn megane 3 GT was minder zuinig, daar zat ik gemiddeld op 1:10

Ik houd een verbruiksmonitor bij vanaf het begin dat ik deze auto heb en zit nu gemiddeld op 8,46L per 100km, of te wel 1:11,8, heb het gevoel dat de meter aardig nauwkeurig is net zoals de actieradiusmeter in de boordcomputer

Hoe de auto gaat verbruiken met de caravan ben ik wel benieuwd naar, bij mijn vorige auto had ik in een berggebeid met de caravan een verbruik van 1:5, en dan gaat je tank behoorlijk hard kan ik zeggen :D

Goed, mn Mégane is dus eindelijk onderweg. Moet ergens deze week aankomen en dan mogelijk ergens komende week (of erop) eindelijk mee wegrijden. Wat zijn hier zoal de ervaringen over de tijd voor rijklaar maken?

is heel verschillend maar bij mij was het binnen een week, ondanks dat er nog een trekhaak onder gezet moest worden

en blij voor je, lange wachten word eindelijk beloont

Ik heb vandaag de offerte voor een Estate Bose ingediend bij de wagenparkbeheerder, heb gekozen voor de dCi Eco2 uitvoering (we moeten bij ons A of B label kiezen) maar wel de 17" Celcium van de niet-eco2, easy life pack, een vaste trekhaak, en de 8.7" R-link. In de kleur Bleu Cosmos
Heb ook het vorige model bose gereden tot een jaar of 3 geleden en die beviel me super.

M'n huidige auto is een Octavia, daar is het mogelijk twee telefoons te koppelen. Ik gebruik dat bijna altijd, m'n privetelefoon voor bluetooth a2dp voor de muziek, vervolgens kan ik mijn zakelijke telefoon alleen als 'telefoon' koppelen.

Heeft iemand enig idee of dat met de Megane 4 ook kan?

Lijkt me wel? Meerdere profielen bij een connectie. Medianav kon het ook, dus lijkt me dat R-Link dat ook wel kan. Ik zou in ieder geval niet weten waarom niet. Interessanter is misschien of je 2 toestellen kunt aansluiten als telefoon tegelijkertijd al dan niet met muziek?

Hier alle Patenttekeningen ->

https://www.wipo.int/designdb/hague/en/showData.jsp?SOURCE=HAGUE&KEY=DM096664

s001_001.jpg

s002_001.jpg

Ook die van de Facelift GT-versie??

Hmm. Op zich wel een prima uitstraling, maar toch vind ik de huidige voorkant wel wat mooier. Achter en opzij is er maar weinig aan de GT veranderd volgens mij. Ben benieuwd of er weer een nep-uitlaat aan de achterkant zit.

Verder ziet de RS er ook wel prima uit. Opvallend dat ie zoveel breder lijkt. Snap alleen niet waarom de plek van het logo toch weer verschilt. Dat was toch prima? Al draait het toch vooral om de sportiviteit. Moet wel zeggen dat de 5-deuren hem wat tammer laten lijken, maar volgens mij is dit wel vele malen praktischer dan de oude 3-deurs. Alleen jammer dat ie straks veel te duur wordt door de BPM vanwege de uitstoot. Hot Hatches zijn in Nederland toch wat nutteloos als ze 2 keer zo duur zijn dan het normale model.

In ieder geval ben ik blij dat ie niet teveel afwijkt. We moeten binnenin nog even afwachten, maar lijkt me dat dat ook nog wel zo blijft. Is mn nieuwe auto in ieder geval niet meteen oud :p

Pfff, auto verder uitgesteld. Nu nog 2 extra weken wachten (minimaal waarschijnlijk). Echt belabberd hoe het telkens wordt uitgesteld zonder enige verklaring, excuus of überhaupt informatie.

Stefan- zei:
M'n huidige auto is een Octavia, daar is het mogelijk twee telefoons te koppelen. Ik gebruik dat bijna altijd, m'n privetelefoon voor bluetooth a2dp voor de muziek, vervolgens kan ik mijn zakelijke telefoon alleen als 'telefoon' koppelen.

Heeft iemand enig idee of dat met de Megane 4 ook kan?

Nee, je kan wel meerdere telefoons koppelen, maar niet simultaan te gebruiken.

Mooie auto! Alleen jammer van de kentekenplaat voor met reclame, waardoor de plaat te hoog hangt.

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe Megane, twijfel nog een beetje :)
Paar vraagjes:

1. Zou de trekhaak van een Megane 3 over te zetten zijn? Lijkt me stug maar ach wie weet kan het wel.
2. Zijn er nog snelheidsklachten met de huidige rlink 2?
3. Pack cruising echt een must have? Goede ervaring met adaptive cruise control en lane assist en brake System?
4. Weet iemand wat de laatste kaart update is van het navigatiesysteem?
5. Men zegt 3D kaart, maar ff kort gekeken, oogt mij niet echt 3D.

3 augustus besteld ; (lease)
Dci 110 eco2 Zen met pack style, pack city en pack handsfree.
(Geschatte) leverdatum 2 januari 2018, dit is 21 weken levertijd !!

Oef! Vraag me af waar dit aan ligt. Heeft de dealer ook een reden verteld? Komt het omdat er onderdelen besteld moeten worden die slecht leverbaar zijn?

Feit is ook dat leasemaatschappij niet na 15 november levert tenzij belastingtarieven wijzigen.
Het lijkt mij een redelijk standaard uitvoering dus daar zal het niet aan liggen.

Wat kaarten betreft;
Er worden tegenwoordig 3 jaar gratis kaart updates meegeleverd en ook 3 jaar gratis TomTom traffic.

3 augustus besteld ; (lease)
Dci 110 eco2 Zen met pack style, pack city en pack handsfree.
(Geschatte) leverdatum 2 januari 2018, dit is 21 weken levertijd !!

inderdaad wat hierboven ook word gezegd. Leasemaatschappijen hanteren 15 november meestal als datum dat daarna niets meer word gekentekend mits andere afspraken of voordelen die dit jaar alleen nog geldig zijn. Dus misschien staat hij eind november al wel bij de dealer maar wacht hij nog een maandje op jou ;)

Terug
Bovenaan