Inmiddels is de eerste klap op het verhaal gegeven: ik ben accoord met de (private) lease offerte. Nu de benodigde informatie aanleveren en afwachten. Een eerste poging via de ANWB strandde. Dat was om er achter te komen of ik überhaupt de lease wel zou kunnen betalen/mogen leasen. Alleen dat mislukte omdat Marvant en ik de hypotheek van onze woning samen betalen van een gezamenlijke rekening. Dus leverde ik braaf mijn salarisstrook aan en een afschrift van de gezamenlijke rekening. Vervolgens hebben ze niet verder gekeken/gevraagd en simpelweg de hypotheek tegen mijn salaris gezet. En dan gaat elke mogelijk alarm af. En volgt een afwijzing.
Dus gaan we nu voor een nieuwe poging, nu via de dealer. Dit keer lever ik ook de salarisstrookjes van Marvant aan, zodat duidelijk wordt dat Marvant en ik samen de hypotheek betalen, er dus twee salarissen tegenover de hypotheek staan en ik (alleen) de lease prima kan betalen.
Door mij gekozen/samengesteld: een Dacia Spring. Uiteraard met de 44 pk/125 Nm motor (uiteraard de sterkste die ze aanbieden

). Comfort Plus in de kleur Blue Cenote (RRA) met Orange Pack (omdat ik weet hoeveel Marvant van de kleur oranje houdt en omdat die in het blauw mooi uitkomt).Daarbij de upgrade naar de 30 Kw lader. Inruil van de Kangoo erbij en (hopelijk) een bijdrage uit de subsidiepot voor aanschaf van een electrische auto: scheelt ongeveer € 55 per maand (subsidie), met Kangoo verrekend precies € 62,50 per maand.
Volledige uitrustig:
Code:
Kaart West Europa;
Media Nav DAB+ met ondersteuning Apple Car Play en Android auto;
Elektrisch bedienbare ramen achter;
Elektrisch bedienbare ramen voor;
Elektrisch verstelbare buitenspiegels;
Sleutel met afstandsbediening;
Handmatig bediende airconditioning;
ECO modus;
Automatisch noodremhulpsysteem (Active Emergency Braking System);
Achteruitrijcamera;
Snelheidsbegrenzer;
Automatische noodoproep bij ongeval;
Waarschuwingssignaal 'Gordel niet om';
Bandenspanningcontrolesysteem;
Type 2 mode 3 'Mennekes' laadkabel voor publieke laadpunten en wallbox;
Volwaardig reservewiel;
Antiblokkeersysteem (ABS) met automatische remkrachtverdeler;
Boordcomputer met LCD scherm;
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening;
Front Airbag bestuurder en passagier (uitschakelbare passagiersairbag);
Richtingaanwijzer met 'snelwegfunctie';
Dagrijverlichting;
Automatische deurvergrendeling bij wegrijden;
Gordijnairbags vóór en achter;
ISOFIX-bevestigingssysteem voor kinderzitjes op de zitplaatsen achter;
Hill Start Assist;
Buitenspiegelkappen 'Orange Pack';
Stalen wielen 14";
'Orange Pack';
'Orange Pack' oranje tinten rond luchtroosters;
Bekleding in TEP leder zwart met oranje stiksels;
Achterbankleuning in in geheel neerklapbaar (1/1)