Renault Kwid (IN/CN) | City K-ZE (CN) | Dacia Spring Electric (EU) | Nieuw: Dacia facelift 2024

[size=x-large]Renault Kwid Climber, Racer variants to be showcased at Auto Expo 2016[/size]

[size=medium]
French car manufacturer Renault had a dream year in 2015, with the auto major posting a growth of 20% in car sales in India compared with the previous year. The new hatchback, Kwid, which cracked into the top ten best selling cars list in December 2015, has been instrumental in boosting the company's sales.

To continue the momentum, Renault India is coming up with new models and features. The Kwid hatchback with 1.0-litre and AMT transmission had been touted for the Auto Expo 2016. A report in the Economic Times says the company will also showcase Kwid Racer and Climber variants. Although at this point of time other details about the new variants are not known, reports suggest that Kwid racer could be a sporty variant of the model, with accessories like sporty alloys and graphics. On the other hand, Kwid Climber, which is likely to be an off-roader, could get roof rails, skid plates and diffuser.

Along with the Kwid models, Renault will showcase facelifted version of the Duster SUV. 2016 duster facelift will be in line with the Brazilian-spec model that comes with new single-slate grille, new headlamp cluster and new alloy wheels, with updated rear and front bumpers. Inside the cabin, reports indicate the SUV is likely to accommodate new features like MediaNAV System with multimedia. The new Duster will also come with the option of AMT gearbox and a sports version will be on display, according to the ET report.

[/size]
https://www.ibtimes.co.in/renault-kwid-climber-racer-variants-be-showcased-auto-expo-2016-664499

Kwid-racer.jpg
 
Hoeveel zouden 4 strakke verchroomde portiergrepen méér kosten dan deze plastic jongens?

5 euro per stuk?

Had zoveel beter gestaan.
Komt bij, Indiers houden van bling
En van (de illusie van) degelijkheid
 
Deze bedoel je....:rolleyes:
135034279_1_1000x700_chrome-accessories-for-kwid-delhi.jpg


Sorry.... Ik heb ze toch liever in 't zwart....
 
Alleraardigst dat je er een bling-greep bij hebt gezocht.(y)
Dit staat de Kwid voor geen meter.
Meer voor een paarse Benz S Bordello, met centraal geplaatste massage pook

Wat ik bedoelde was een conventionele rechte greep, zoals bv op VW's zit.
 
De man achter de Kwid ontwikkeling.
Doordacht gebeuren

https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/passenger-vehicle/cars/the-man-and-the-story-behind-renault-kwid/50874743
 
Thiago zei:
De man achter de Kwid ontwikkeling.
Doordacht gebeuren

https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/passenger-vehicle/cars/the-man-and-the-story-behind-renault-kwid/50874743

Ah, dezelfde knakker die ook achter de Dacia Logan zat.
 
Dit moet wel de beroerdst scorende auto in een crashtest sinds de Rover 100 zijn.

Renault-Kwid-I1.jpg


Basis (structuur bezwijkt volledig):
https://www.youtube.com/watch?v=jePu-6TxypI

Duurdere uitvoering (structuur nog redelijk intact):
https://www.youtube.com/watch?v=KeXiWDPN2r0

Duurdere uitvoering met airbag:
https://www.youtube.com/watch?v=8RDpoX9caGg

In ieder geval scoort de Kwid driemaal 0 sterren. Helaas lijkt dat de norm in India. Slechts twee merken gunnen de Indiërs wel een veilige gezinsauto: de Volkswagen Polo scoorde 4 sterren en de Toyota Etios Liva verraste (want speciaal voor ontwikkelingslanden) met eveneens 4 sterren. Beide merken bieden sinds enige tijd twee airbags standaard aan, 0 is wederom de norm.
 
En jawor er staat ADAC op de zijkant.
Deze dubieuze organisatie zal het niet nalaten zoveel mogelijk niet Duitse merken in een kwaad daglicht zetten.
 
Ligt allemaal wat genuanceerder.
Het AW startpagina topic vermeld dozijnen meningen, waarvan er een stuk of 10 de spijker op de kop slaan.
Het betreft India mensen. Dat zit qua mobiliteit op het EU niveau van 1925 - 1965

https://www.autoweek.nl/nieuws/37157/vijfmaal-nul-ncap-sterren-in-india
 
Beyond zei:
En jawor er staat ADAC op de zijkant.
Deze dubieuze organisatie zal het niet nalaten zoveel mogelijk niet Duitse merken in een kwaad daglicht zetten.

Wat is dat nu weer voor onzin? Je denkt dat de ADAC sjoemelsoftware toepast om auto's te laten falen bij een crashtest? Hier alle resultaten op een rij:

Datsun Go (geen airbags) - 0 sterren
Ford Figo (geen airbags/oud model) - 0 sterren
Hyundai Eon (geen airbags) - 0 sterren
Hyundai i10 (geen airbags) - 0 sterren
Mahindra Scorpio (geen airbags) - 0 sterren
Maruti Suzuki Alto 800 (geen airbags) - 0 sterren
Maruti Suzuki Celerio (geen airbags) - 0 sterren
Maruti Suzuki Swift (geen airbags) - 0 sterren
Maruti Suzuki Eeco (geen airbags) - 0 sterren
Renault Kwid (basis; geen airbags) - 0 sterren
Renault Kwid (geen airbags) - 0 sterren
Renault Kwid (1 airbag) - 0 sterren
Tata Nano (geen airbags) - 0 sterren
Toyota Etios Liva (2 airbags) - 4 sterren
Volkswagen Polo (geen airbags, niet meer leverbaar) - 0 sterren
Volkswagen Polo (2 airbags) - 4 sterren

Bron: https://www.globalncap.org/results/

Wel treurig dat de autofabrikanten speciaal voor India alle actieve en passieve veiligheid uit hun modellen halen.
 
Thiago zei:
Ligt allemaal wat genuanceerder.
Het AW startpagina topic vermeld dozijnen meningen, waarvan er een stuk of 10 de spijker op de kop slaan.
Het betreft India mensen. Dat zit qua mobiliteit op het EU niveau van 1925 - 1965

https://www.autoweek.nl/nieuws/37157/vijfmaal-nul-ncap-sterren-in-india

Autofabrikanten hebben nul interesse in de veiligheid van de bestuurders. De kosten van een tweetal airbags (ongeveer 100 euro per stuk) en extra verstevigingen zijn niet onoverkomelijk. De autofabrikanten wijzen erop dat hun modellen voldoen aan de Indiase eisen. De Indiase overheid zou die eisen flink moeten opschroeven, maar tot die tijd is het treurig dat ze niet zelf hun verantwoordelijkheid nemen - uitgezonderd Toyota en Volkswagen dan. De Polo en Etios zijn auto's waarvan er enkele duizenden per maand worden verkocht, niet veel dus. Kennelijk zien veel Indiërs het belang van een veilige auto nog niet in. Je kunt hooguit hopen dat veel publiciteit in nationale en internationale media ervoor zorgt dat de botsveiligheid van auto's op het eisenlijstje van de Indiase consument komt te staan.
 
Carfanatic zei:
maar moet je als autofabrikant dan zo je naam te grabbel gooien?

Inderdaad, dat is een goed punt, en een lastige afweging voor autofabrikanten.
FF kort:

Het gaat om modellen in een land waar 900 mln van de > 1 miljard inwoners zeer weinig middelen hebben voor een beetje comfortabel bestaan.
Als er al geld voor een auto is, dan tegen een minimaal budget. Fabrikanten bieden die mogelijkheid, maar kunnen dat (blijkbaar) alleen door veel zaken weg te laten.

En als zo'n Kwid E500 duurder zou zijn dan de concurrenten - die E3500 kosten - kopen ze toch weer een Mahindra.
 
D-C zei:
Dit moet wel de beroerdst scorende auto in een crashtest sinds de Rover 100 zijn.

Renault-Kwid-I1.jpg


Basis (structuur bezwijkt volledig):
https://www.youtube.com/watch?v=jePu-6TxypI

Duurdere uitvoering (structuur nog redelijk intact):
https://www.youtube.com/watch?v=KeXiWDPN2r0

Duurdere uitvoering met airbag:
https://www.youtube.com/watch?v=8RDpoX9caGg

In ieder geval scoort de Kwid driemaal 0 sterren. Helaas lijkt dat de norm in India. Slechts twee merken gunnen de Indiërs wel een veilige gezinsauto: de Volkswagen Polo scoorde 4 sterren en de Toyota Etios Liva verraste (want speciaal voor ontwikkelingslanden) met eveneens 4 sterren. Beide merken bieden sinds enige tijd twee airbags standaard aan, 0 is wederom de norm.

Je verhaal over de Kwid klopt volgens mij niet. Ik had er ook zo mijn vragen bij. Zie Renault Topic. Volegns mij is de Kwid in maart al gecrashed en toen was de (crash)constructie onder de maat. Dat is de foto die jij erbij voegt. In april is de Kwid op herhaling geweest. Toen was dit het resulaat:

Renault-Kwid-III-NO-Airbags.jpg

zonder airbag
Renault-Kwid-III-Driver-Airbag.jpg

met airbag

Maar als jij andere info hebt hoor ik het graag.

Over je algemene verhaal. Ik ben het er niet mee eens. India is een ontwikkelingsland en (dure) veiligheidsopties op de voertuigen zijn (nog) niet realistisch voor deze markt. Ten eerste zijn er ze te kostbaar. Ten tweede zijn er nog er nog vele andere risico's in het land op het gebied van veiligheid. Denk aan gezondheidszorg, woningbouw, sociale zekerheid maar ook de verkeersveiligheid zelf. Het gaat om het perspectief en de vertrekpositie. De Kwid (maar natuurlijk ook andere modellen) biedt al zoveel extra veiligheid ten opzichte van een tuk tuk of een brommer.
Daarbij vind ik het wel van belang dat autofabrikanten maximaal veiligheid bieden. Zo is de kooiconstructie van de Datsun GO onder de maat. Zo ook bij die eerste versie van de Kwid. Deze basisveiligheid moet wel geleverd worden.
Ik vind dus de crashtestnormen niet goed zijn voor ontwikkelingslanden want zoals je ziet eindigen bijna alle geteste types op 0 sterren. De Etios laat inderdaad een ander cijfer zien, maar juist dat type heeft 2 airbags. Zoals bekend verhoogt dit het aantal sterren gelijk. Daarom ook zo'n groot verschil tussen onze Celerio en Swift (met airbags) en de Indiaase (zonder). Vergelijkbaar verhaal zie je bij de Polo.
Bij crashtestnormen in deze landen moet m.i. dus veel meer gekeken worden dan de kooiconstructie dan allerlei additionele (nog voor deze landen te dure) veiligheidssystemen.

Betekent niet dat de lat niet hoog gelegd mag worden. Probeer als autofabrikant simpele, maar goedkope veiligheidsverhogende zaken te ontwikkelen. Maar in diverse artikelen wordt er nu iets geframed wat veel genuanceerder ligt.
 
Ami zei:
Over je algemene verhaal. Ik ben het er niet mee eens. India is een ontwikkelingsland en (dure) veiligheidsopties op de voertuigen zijn (nog) niet realistisch voor deze markt. Ten eerste zijn er ze te kostbaar. Ten tweede zijn er nog er nog vele andere risico's in het land op het gebied van veiligheid. Denk aan gezondheidszorg, woningbouw, sociale zekerheid maar ook de verkeersveiligheid zelf. Het gaat om het perspectief en de vertrekpositie. De Kwid (maar natuurlijk ook andere modellen) biedt al zoveel extra veiligheid ten opzichte van een tuk tuk of een brommer.
Daarbij vind ik het wel van belang dat autofabrikanten maximaal veiligheid bieden. Zo is de kooiconstructie van de Datsun GO onder de maat. Zo ook bij die eerste versie van de Kwid. Deze basisveiligheid moet wel geleverd worden.
Ik vind dus de crashtestnormen niet goed zijn voor ontwikkelingslanden want zoals je ziet eindigen bijna alle geteste types op 0 sterren. De Etios laat inderdaad een ander cijfer zien, maar juist dat type heeft 2 airbags. Zoals bekend verhoogt dit het aantal sterren gelijk. Daarom ook zo'n groot verschil tussen onze Celerio en Swift (met airbags) en de Indiaase (zonder). Vergelijkbaar verhaal zie je bij de Polo.
Bij crashtestnormen in deze landen moet m.i. dus veel meer gekeken worden dan de kooiconstructie dan allerlei additionele (nog voor deze landen te dure) veiligheidssystemen.

Betekent niet dat de lat niet hoog gelegd mag worden. Probeer als autofabrikant simpele, maar goedkope veiligheidsverhogende zaken te ontwikkelen. Maar in diverse artikelen wordt er nu iets geframed wat veel genuanceerder ligt.

In China heeft iedere auto airbags, de wetgeving in India en Zuid-Amerika is kennelijk onder de maat, want het regent daar 0 sterren. Het klopt dat de Kwid later is aangepast, dat las ik pas later. Op een Indiaas forum las ik overigens een boze brief die iemand had gestuurd, omdat Renault niets over deze verbeteringen had gecommuniceerd en sommigen nu met een Kwid zitten opgescheept waarbij er een aanzienlijke kans is dat 'ie het er bij een botsing dramatisch vanaf zal brengen.

Het klopt dat de Etios en Polo twee airbags hebben. Dit vergelijk is eerlijk, omdat Toyota en Volkswagen standaard twee airbags leveren op deze modellen. Men kiest er steeds voor om de goedkoopste uitvoering te testen - terecht, vind ik. Ook Ford bezuinigt niet teveel op veiligheid en levert standaard dubbele airbag op de Figo/Figo Aspire en EcoSport. Airbags kosten ongeveer 100 euro per stuk, Ford, Toyota en Volkswagen bezuinigen niet op deze essentiële veiligheidsvoorzieningen. Die besparing op veiligheid is mijns inziens dan ook een keuze van de fabrikant en getuigt wat mij betreft van weinig (maatschappelijke) verantwoordelijkheid.

Dat de wegen ook nog worden bevolkt door auto rickshaws, inzittenden die geen gordel dragen, brommers met vijf man erop en koeien en ezels is niet de schuld van Renault, Hyundai, Maruti-Suzuki etc. Ik vind het echter zo teleurstellend dat deze westerse en Japanse/Koreaanse autofabrikanten die donders goed weten hoe belangrijk airbags zijn en heel veilige auto's bouwen voor andere markten, deze essentiële veiligheidsvoorzieningen niet standaard leveren op de Indiase markt, simpelweg omdat de Indiase consument nog onvoldoende weet heeft van het nut van airbags.

Deze reactie las ik op Team BHP. Stuitende arrogantie van de baas van Maruti:

Just read Maruti Suzuki India's response to Global NCAP's crash test results, quoting the same below.

Quote:
Maruti’s chairman, Mr. RC Bhargava, however questioned the standards set for Indian cars by an organization such as the Global NCAP. He said – “Why should we listen to them [Global NCAP]?”


Is this the way to respond to such tests? Extremely disappointed and shocked to hear it! Firstly, all your vehicles have failed NCAP tests miserably, instead of improving the quality, increasing the safety awareness among consumers and promoting safety features in vehicles he is questioning GLOBAL NCAP! Is this guy even serious!

Source: https://indianautosblog.com/2016/05/maruti-renault-mahindra-hyundai-respond-global-ncap-232209
 
@D-C
T.a.v. de opmerking van de baas van Maruti valt op te merken dat zijn productie alleen naar India, en vermoedelijk ook Indonesië, gaat. Wat hem betreft hoeft hij dus alleen aan de eigen voorschriften te voldoen. De Kwid was oorspronkelijk ook alleen voor India bedoeld en voldeed dus ook alleen aan de Indiase eisen - anders werd hij domweg te duur, en Indiërs hebben liever verchroomde biezen achterop en verchroomde handgrepen, dus wordt het geld daaraan uitgegeven. Veiligheidsvoorzieningen moeten door de overheid voorgeschreven worden, al was het alleen maar om oneerlijke concurrentie tegen te gaan. In dat opzicht blijft India in gebreke. Vergelijk het met de fietshelm: is in vrijwel alle "ontwikkelde" landen verplicht, maar niet in Nederland, ondanks de jaarlijks terugkerende jammerklachten van chirurgen die al die kapotte koppen weer moeten oplappen. Maar de fietser wil er niet aan, en dus neemt de regering geen impopulaire maatregelen. Er worden overigens in India gegarandeerd wel auto's aangeboden die aan alle veiligheidseisen voldoen, maar de kring die zoiets kan betalen is klein.
 
Postte net dit bij "Algemeen / Renault"

Al zijn er wel een dozijn verzachtende omstandigheden - waarvan "den Indier is al blij dat hij niet met zijn 4-en op een scooter hoeft" er één is - Renault liet hier een geweldige kans liggen.

Ga maar na:

Dat er onherroepelijk een G-NCAP test zou komen, dat wisten de Fransen.
Dat de concullega's als kaartenhuizen in elkaar lazeren ook.
Dat ze in-house over top technologie beschikken om meer veiligheid te bieden eveneens.

Maak dan de keuze, tegen een paar centen extra, om je extra te onderscheiden!

Nu moet Renault aan serieuze 'damage control' doen.
Zonde, want het Kwid succes in India is ongekend groot - nooit eerder flikte een westerse oto fabrikant de Renault score.
Check YT "Kwid - India" en het regent accolades / complimenten.
 
synecdoche zei:
@D-C
T.a.v. de opmerking van de baas van Maruti valt op te merken dat zijn productie alleen naar India, en vermoedelijk ook Indonesië, gaat. Wat hem betreft hoeft hij dus alleen aan de eigen voorschriften te voldoen. De Kwid was oorspronkelijk ook alleen voor India bedoeld en voldeed dus ook alleen aan de Indiase eisen - anders werd hij domweg te duur, en Indiërs hebben liever verchroomde biezen achterop en verchroomde handgrepen, dus wordt het geld daaraan uitgegeven. Veiligheidsvoorzieningen moeten door de overheid voorgeschreven worden, al was het alleen maar om oneerlijke concurrentie tegen te gaan. In dat opzicht blijft India in gebreke. Vergelijk het met de fietshelm: is in vrijwel alle "ontwikkelde" landen verplicht, maar niet in Nederland, ondanks de jaarlijks terugkerende jammerklachten van chirurgen die al die kapotte koppen weer moeten oplappen. Maar de fietser wil er niet aan, en dus neemt de regering geen impopulaire maatregelen. Er worden overigens in India gegarandeerd wel auto's aangeboden die aan alle veiligheidseisen voldoen, maar de kring die zoiets kan betalen is klein.

@ Synec: Eens met je "NL / Fietsen met Helm op: Not!" vergelijking.
Zo zie je maar, voor we wijzen naar een ander is het zaak eea in perspectief te zien.

@ DC: Inderdaad stuitende minachting van Maruti. Ken India een heel klein beetje:
'bijzonder' (o_O:() land, dus de reactie van een man die WEL alles heeft verbaasd mij niet.
 
@Thiago
"Nu moet Renault aan serieuze 'damage control' doen. Zonde, want het Kwid succes in India is ongekend groot - nooit eerder flikte een westerse oto fabrikant de Renault score. Check YT "Kwid - India" en het regent accolades / complimenten."
Klopt helemaal, maar ik heb begrepen (YT en Google) dat er hard gewerkt wordt om de Kwid ook geschikt te maken voor Zuid-Amerika en Rusland, en dat houdt in dat er flink gesleuteld gaat worden aan de veiligheid. Maar dat kan dan ook uit, gezien het prijsverschil met India.
 
synecdoche zei:
@Thiago
"Nu moet Renault aan serieuze 'damage control' doen. Zonde, want het Kwid succes in India is ongekend groot - nooit eerder flikte een westerse oto fabrikant de Renault score. Check YT "Kwid - India" en het regent accolades / complimenten."
Klopt helemaal, maar ik heb begrepen (YT en Google) dat er hard gewerkt wordt om de Kwid ook geschikt te maken voor Zuid-Amerika en Rusland, en dat houdt in dat er flink gesleuteld gaat worden aan de veiligheid. Maar dat kan dan ook uit, gezien het prijsverschil met India.


Inderdaad, paar weken geleden maakte TRenault bekend de KWID in Brazilië uit te brengen.
Idem Zuid Afrika.

Renault zal ongetwijfeld de KWID en de komende KWID derivaten aanpassen/verstevigen.
 
D-C zei:
Dit moet wel de beroerdst scorende auto in een crashtest sinds de Rover 100 zijn.

Renault-Kwid-I1.jpg


Basis (structuur bezwijkt volledig):
https://www.youtube.com/watch?v=jePu-6TxypI

Duurdere uitvoering (structuur nog redelijk intact):
https://www.youtube.com/watch?v=KeXiWDPN2r0

Duurdere uitvoering met airbag:
https://www.youtube.com/watch?v=8RDpoX9caGg

In ieder geval scoort de Kwid driemaal 0 sterren. Helaas lijkt dat de norm in India. Slechts twee merken gunnen de Indiërs wel een veilige gezinsauto: de Volkswagen Polo scoorde 4 sterren en de Toyota Etios Liva verraste (want speciaal voor ontwikkelingslanden) met eveneens 4 sterren. Beide merken bieden sinds enige tijd twee airbags standaard aan, 0 is wederom de norm.

Rare vraag: maar wat is dat voor rare slang die het achterlicht ingaat?
 
Dat zijn de kabels voor de electronica (poppen/sensoren ed).
 
jiangnan-tt-china-1.jpg

Niet heel erg on-topic, maar las toevallig bericht van Tycho dat dit de goedkoopste Chinese auto is op dit moment... RaRa good old Alto zonder enige veiligheidsvoorziening... Waarschijnlijk een sterretje of -5 in de Gncap...
Maar voor 2,5k $...:T

Bron
 
Ami zei:
Maar voor 2,5k $...:T

en daar gaat het om, als een auto 100 dollar duurder is door veiligheids voorzieningen, wordt die al bijna niet meer verkocht.
Ik denk dat je de piramide van Maslow hier ook wel voor kan ombouwen :)
Code:
          / \
       /zeer luxe\
     /  veiligheid  \
   /       luxe       \
 /   basis veiligheid  \
/  vervoersbehoefte     \

of zoiets :T
 
@Ami
"Niet heel erg on-topic, maar las toevallig bericht van Tycho dat dit de goedkoopste Chinese auto is op dit moment... RaRa good old Alto zonder enige veiligheidsvoorziening... Waarschijnlijk een sterretje of -5 in de Gncap...
Maar voor 2,5k $...:T"

Niet eens helemaal zonder. Kaal kost hij 2500 euro. Neem je de luxe versie, dan wordt de prijs een 3000 euro, maar dan heb je zelfs ABS en gordels. Zie de specificaties: https://chinaautoweb.com/car-models/jiangnan-alto/?pid=4379
Is dit niet ook een kwestie van goedkoop van Suzuki overgenomen, volledig afgeschreven machinerie, plus Chinese lonen en klanten die bereid zijn met het absolute minimum te beginnen? Hier rijden nog enthousiastelingen met lelijke eenden rond, en heel oude Fiatjes 500!
 
Het Kwid gebeuren heeft van India (in Juli topmaand met 10k stuks) de oversteek naar Brazilië gemaakt.
Renault heeft er zo te zien een schepje boven op gedaan, qua uitrusting e.d.
Vriendelijk, pretentieloos karretje, dat ook nog als cross-over wordt uitgebracht.

Nog een stap extra, en Europa (landen rond de Middellandse Zee) heeft wellicht interesse.
https://www.youtube.com/watch?v=PTEnMIYJO40

(geen idee of ie verder is versterkt, en nu bv 2 sterren NCAP scoort)

Overigens, de Kwid kloon Datsun ReDiGo blijkt in India ook gelijk goed voor flinke aantallen (5k)

https://bestsellingcarsblog.com/2016/08/india-july-2016-maruti-breaks-record-places-7-models-in-top-10/
 
Vers van de pers, de vernieuwde 2018 Renault Kwid. Die niet alleen in India wordt gemaakt, maar ook in Brazilië.

Newsdrom, vermeld vandaag het volgende:

Het goedkoopste model in het gamma van Renault is de subcompact vijfdeurs Kwid . Het debuteerde in 2015 en na het vierde productiejaar zal er een facelift plaats vinden.
2871694.jpg

De modernisering geldt alleen voor de de rechtsbestuurde types, die dus in India worden gemaakt. Schijnbaar worden de in Brazilië gemaakte modellen niet meegenomen, dit zijn de linksgestuurde modellen.
2871696.jpg

De Kwid kreeg een nieuwe grille, van chroome, en nieuwe lijsten op de deuren, waarop de modelnaam werd gedrukt. Binnenin is er een 12-volt stopcontact, centrale armsteun en gordelspanners toegevoegd, plus een achteruitrijcamera.
De rest bleef hetzelfde.

In India wordt de auto aangeboden met benzinemotoren van 0,8 en 1,0 liter. De eerste ontwikkelt 54 pk. en wordt gecombineerd met een 5-bak de tweede,68 pk. kan met meerprijs worden voorzien van een 5-trapsautomaat. In de basisuitrusting kost de auto 266.700 roepies.

2871714.jpg

Het huidige model.

Team BHP.com meldt :
Renault heeft de 2018 Kwid gelanceerd met prijzen vanaf 266k roepies. Het bijgewerkte model krijgt toegevoegde functies zoals achteruitrijcamera, armsteun achter en een 12V-aansluiting voor passagiers achterin. Bovendien krijgen alle varianten achterste veiligheidsgordels met noodgrendelretractors (ELR). AMT-varianten krijgen crawl- en Hill Assist-functies.

De Renault Kwid 2018 krijgt een vernieuwde buitenkant en wordt nu geleverd met bumpers met twee kleuren, chromen grille en koplampen met C-vorm. Mid- en topvarianten krijgen carrosseriekleurige bumpers, wieldoppen en mistlampen vóór. De Kwid Climber krijgt striping met Climber-logo's, robuuste mistklampbehuizingen, oranje markeringen op de voorbumper en dakrails.

Aan de binnenkant wordt de Kwid geleverd met een 7,4-inch touchscreen infotainmentsysteem en een driespaaks stuurwiel met een digitaal instrumentenpaneel. Achterste camera en achterste 12V-aansluiting zijn beschikbaar op de RXTvariant en de Kwid Climber. De RXL-variant krijgt nu elektrische ruiten voor en centrale vergrendeling op afstand. Andere functies zijn onder meer stuurbekrachtiging, air-conditioning en Bluetooth.

De 2018 Kwid wordt aangeboden met dezelfde motoropties als het uitgaande model. De 799 cc, 3-cilinder benzinemotor levert 54 PK , terwijl de 999 cc benzinemotor met 3 cilinders 78 pk levert. Een handgeschakelde vijfversnellingsbak wordt standaard met beide motoren aangeboden. De 5-traps AMT is alleen beschikbaar met de 1.0-liter motor.

Renault biedt een 4 jaar / 100.000 km-garantie met pechhulp op de 2018 Kwid zonder extra kosten. De nieuwe Kwid is beschikbaar in 6 kleurenopties: Fiery Red, Planet Grey, Moonlight Silver, Ice Cool White, Outback Bronze en Electric Blue.
 
In Parijs debuteert de elektrische Kwid, voorlopig onder de naam K-ZE (Kwid ZE). De auto krijgt een rijbereik van 250 km (NEDC) en zal in China door de e-GT New Energy Automotive tussen Dongfeng en Nissan/Renault gebouwd gaan worden. De auto zal wellicht ook naar Europa komen.

kcpycptbb82m_800.jpg


gh9yg30bf97v_800.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/renault-kondigt-komst-kleine-ev-aan/
 
K-ZE live @ Paris Motor Show:

renault-k-ze-concept-1.jpg


mondial-auto-2018-renault-k-ze-concept-1.jpg


mondial-auto-2018-renault-k-ze-concept-2.jpg


Meer foto's: https://www.largus.fr/mondial/renault-k-ze-un-concept-de-kwid-electrique-au-mondial-de-lauto-2018-9407390.html
 
I can tell you that Kwid Is a very good car, I do not drive it for so long, but I am happy with everything. We have in India-this car is very popular, and most people prefer it. Separately wanted to say about the Renault Kwid price, it is quite variable depending on the configuration. And in principle, in the budget version it is quite inexpensive. (y)
 
Renault City K-ZE Is China’s New Small Electric Crossover

e6e84c35-2020-renault-city-k-ze-1.jpg


f6fa4184-2020-renault-city-k-ze-2.jpg


6bcc7759-2020-renault-city-k-ze-3.jpg


31423630-2020-renault-city-k-ze-4.jpg


5c7d479c-2020-renault-city-k-ze-7.jpg


f22ce8b6-2020-renault-city-k-ze-5.jpg


cc07a3a6-2020-renault-city-k-ze-6.jpg


c81427af-2020-renault-city-k-ze-8.jpg


dca4d5e2-2020-renault-city-k-ze-11.jpg


d5269858-2020-renault-city-k-ze-10.jpg


Full specs have yet to be released, but Renault says it has a fast-charging capability that allows it to fill its battery from 0 to 80 percent in 50 minutes. In slow charge, users will have to wait four hours to get to 100 percent. It is understood that it can travel for roughly 250 km (155 miles) between charges in the NEDC standard, like its Venucia e30 sibling.

Alle info: https://www.carscoops.com/2019/04/2020-renault-city-k-ze-is-chinas-new-small-electric-crossover/
 
Renault City K-ZE live @ Auto China Shanghai:

201904161507057543416_6630108_11.jpg


201904161507077754404_6630109_11.jpg


2019041615070878210556_6630104_11.jpg


2019041615070777181643_6630105_11.jpg


20190416150707777505_6630106_11.jpg


201904161507067676565_6630107_11.jpg


Meer foto's: https://photo.bitauto.com/photo/show_5689_6630109/

Venucia e30 live @ Auto China Shanghai:

20190416184252483382800505889.jpg


20190416184251875270545481335.jpg


20190416184251347383998494687.jpg


20190416184251281346167398838.jpg


Bron: https://photo.xcar.com.cn/group/view_t.php?aid=343471
 
Kwid facelift: https://www.autocarindia.com/car-reviews/renault-kwid-facelift-review-test-drive-414480

ImageResizer.ashx


ImageResizer.ashx


ImageResizer.ashx


ImageResizer.ashx
 
[size=medium]Renault’s budget electric City K-ZE targets Europe[/size]

Chinese-market baby EV is heading for Europe, possibly with Dacia badging and a £10k price
[size=x-small]by Richard Bremner
28 October 2019[/size]


Renault’s budget all-electric City K-ZE small car is to be upgraded for European sale. It could be badged as a Dacia and is likely to kick-start the group’s future shared mobility initiative.

The Renault Group’s official line is that “it will announce a variant of K-ZE, adapted to Europe, as an entry point into zero-emissions-in-use mobility” and it wouldn’t confirm or deny the use of Dacia branding when questioned.

The K-ZE is a small A-segment SUV, keenly priced from £6900 in China to attract younger buyers.

According to Renault’s head of electric vehicles, Gilles Normand: “A special version of the K-ZE will come to Europe.”

The European version is likely to have safety equipment upgrades and possibly a small improvement to its official NEDC range of 155 miles.

The limited range enables Renault to keep the price low and, Normand said, the need for a big range is less important because this is a city car.

In Chinese specification, the K-ZE has a 44bhp, 88lb ft electric motor. It needs seven seconds to reach 37mph and has a top speed of 65mph.

Renault brand boss Thierry Bolloré told Autocar at last month’s Frankfurt show that the firm is looking at how to bring an EV to Europe for “around £10,000”.

The K-ZE was designed at the outset as a global model and will have been engineered in several forms. It will, however, be produced in only one plant – Shiyan, China – to contain costs.

Within Renault’s electric line-up, the K-ZE sits beneath the recently upgraded Zoe, but it could also make an affordable entry into electric motoring for Renault-owned Dacia.

Renault’s vice-president of sales, Olivier Murguet, recently confirmed that the brand will launch the K-ZE in Europe despite the decline in the smallcar market, because it believes the small electric SUV will be an “ideal car for car sharing”.

Claiming that young people are shifting away from buying cars into more flexible rental platforms, Murguet said: “They will rent this kind of car and this is why we believe the day an A-segment EV comes to the market in Europe, it could have a huge success in car sharing.”

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault’s-budget-electric-city-k-ze-targets-europe
 
Meer informatie over de Dacia 'City K-ZE': https://www.largus.fr/actualite-automobile/dacia-electrique-la-cousine-de-la-renault-k-ze-lancee-en-2021-10240390.html

De elektrische Dacia zal een Franse prijs van tussen de 14.000 en 15.000 euro exclusief subsidies krijgen, dus dan zou de auto inclusief subsidies in Nederland op slechts 10-11.000 euro komen. De doorbraak van Dacia in Nederland lijkt dus volgend jaar eindelijk plaats te gaan vinden! De auto zal worden geëxporteerd vanuit China en heeft dus een 33 kW/45 pk sterke elektromotor gekoppeld aan een accupakket van 26,8 kWh en een actieradius van 271 km volgens de NEDC-cyclus (ongeveer 180 km WLTP?). De topsnelheid bedraagt 105 km/h. De Dacia-variant zal een eigen neus en achterkant krijgen, maar verder optisch gelijk zijn aan de elektrische Kwid.

Nog wat foto's van de Chinese modellen die worden verkocht onder de namen Renault K-ZE, Venucia e30, Dongfeng Aeolus (Fengshen) EX1, Dongfeng Fengxing T1 en Dongfeng Fengguang E1. Heerlijk overzichtelijk.

Renault K-ZE

20190619195904594132275_6789857_11.jpg


2019061919590359352145_6789856_11.jpg


201906191959045949299_6789851_11.jpg


2019061919590359348279_6789855_11.jpg


2019061919590359313303_6789854_11.jpg


20191106227_7266835_11.jpg


20191106161_7266798_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/photo/model_5689/

Venucia e30:

20191213841_7421933_11.jpg


20191213840_7421932_11.jpg


20191213888_7421980_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/serial/5713/

Dongfeng Fengguang E1

201911041822462246157580_7252642_11.jpg


20191031103034303445423_7240014_11.jpg


20191104182340234013813_7252666_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/photo/model_6120/

Dongfeng Aeolus (Fengshen) EX1

201909052148374837191529_7051042_11.jpg


201909052148394839233343_7051037_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/photo/show_6017/

Het ontwerp van de laatste is misschien het meest neutraal en Dacia-achtig.
 
[size=medium]Dacia Spring Concept wordt de goedkoopste elektrische auto van Nederland[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 3 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Dacia kondigt zijn eerste elektrische auto aan. De Spring Concept is de directe voorbode van wat ‘de goedkoopste elektrische auto van Europa’ moet worden.
Ook budgetmerk Dacia moet eraan geloven, de elektrische auto. Met de Spring Concept blikt het merk vast vooruit naar 2021, als op basis van dit studiemodel een volledig elektrische Dacia moet verschijnen. Helemaal nieuw is het ontwerp niet, zustermerk Renault verkoopt het model onder de naam Kwid buiten Europa als voordelige gezinsauto.

De Dacia Spring Concept kan ‘meer dan 200 kilometer’ ver komen op een acculading. Dat is voor de meeste afstanden in en rond de stad toereikend en ook voor woon-werk-verkeer meer dan voldoende. Renault heeft al veel ervaring op het gebied van elektrische auto's en van die expertise maakt Dacia handig gebruik.

Dacia belooft dat het model de goedkoopste elektrische auto van Europa wordt. De Spring Concept is aangekleed met oranje accenten om de feestvreugde te verhogen, maar denk die elementen weg en je ziet het productiemodel. Nog even geduld, pas volgend jaar onthult Dacia het uiteindelijke resultaat.

dacia-spring-concept-303686-1024.jpg


dacia-spring-concept-303688-1024.jpg


dacia-spring-concept-303687-1024.jpg


dacia-spring-concept-303685-1024.jpg


dacia-spring-concept-303684-1024.jpg


Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/maart/47125-dacia-spring-concept-wordt-de-goedkoopste-elektrische-auto-van-nederland
 
Kan weleens uitgroeien tot een monsterhit in Nederland. :) Een elektrische, volwaardige stadsauto met crossover-uitstraling voor hetzelfde of minder dan een stadsauto met verbrandingsmotor en acceptabele actieradius, dat moet toch wel gaan werken. Men heeft dus wel voor het City K-ZE-front gekozen en niet voor een van de andere thema's.
 
toyyg1kb7irz_800.jpg


a66yts9beo1j_800.jpg


dauy9sub72od_800.jpg


ixsy5ulbyxzn_800.jpg


5iayxhsb0q6e_800.jpg


hprydk5btv0n_800.jpg


c4wyt0wb29oy_800.jpg


jf4yswgbv0r3_800.jpg


o8gymjebkri8_800.jpg


tylykzqb0csw_800.jpg


32sy9q4byfnu_800.jpg


h8my24fbetzw_800.jpg


rkvy92sbb78n_800.jpg


[size=medium]Dít is de elektrische Dacia Spring Electric[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 15 oktober 2020 om 17:30[/size]

Shockingly affordable. Op geen enkele auto lijkt Dacia's internationale lijfspreuk zo goed van toepassing als op deze Dacia Spring Electric. Het is niet alleen de eerste volledig elektrische Dacia ooit, maar het is straks ook nog eens de goedkoopste EV die je in Europa kunt kopen! In de tweede helft van volgend jaar is de Dacia Spring Electric in de Nederlandse showrooms te vinden.

Elektrische auto's zijn nog lang niet voor iedereen betaalbaar, maar als het aan Dacia ligt, komt daar zeer snel verandering in. Vanaf de tweede helft van volgend jaar kun je namelijk in de Spring Electric stappen, een volledig elektrische compacte vijfdeurs hatchback die ook nog eens is voorzien van stoere cross-overachtige designelementen. Voordat we de auto belichten even wat duiding. Tijdens wat de autosalon van Genève in maart dit jaar had moeten zijn, stelde Dacia de Spring Concept aan de wereld voor. Die zeer productierijp ogende concept-car was een concrete voorbode van wat uiteindelijk de goedkoopste EV van Europa zou moeten worden. Van dat studiemodel is krap acht maanden later een definitieve productieversie gepresenteerd: de Dacia Spring Electric. Nederlandse prijzen hebben we nog niet, maar Dacia kennende zal het merk er ongetwijfeld alles aan doen om de prijsbelofte waar te maken. Om ontwikkelingskosten te besparen, heeft Dacia zijn Spring Electric niet van de grond af zelf ontwikkeld. In feite hebben we te maken met een voor de Europese markt aangepaste versie van de Renault K-ZE die al even in China te koop is. Die K-ZE is op zijn beurt weer een elektrische versie van de specifiek voor groeimarkten ontwikkelde Renault Kwid. Zijn we er nog?

Design
Goed, dan de écht belangrijke zaken. De Dacia Spring Electric is een 3,73 meter korte vijfdeurs hatchback die 1,62 meter breed en 1,51 meter hoog is. Daarmee is de elektrische Dacia slechts 14 centimeter langer dan de Twingo van zustermerk Renault. Wat design betreft blijft Dacia zoals verwacht zeer trouw aan de Spring Concept van eerder dit jaar. Ook de Spring Electric heeft namelijk een sterk op dat van de Renault K-ZE lijkend snuitje met over twee lagen verdeelde verlichting aan de voorzijde. Bovenin zit de uiterst platte led-dagrijverlichting, een verdieping eronder de daadwerkelijke koplampen. De dichte grille is versierd met chroomkleurige designelementjes die voor wat joligheid op het hoge en vrij stoere front zorgen. Achter het Dacia-logo is het laadpunt verstopt. De Spring Electric heeft relatief vierkante wielkasten met dikke zwarte kunststof randen. Samen met de grote bodemspeling geeft het de elektrische Roemeen een cross-over-achtige uitstraling. De eenvoudig gevormde achterlichten hebben Dacia's nieuwe, uit Y-vormen opgebouwde lichtsignatuur die we kort geleden ook op de nieuwe Sandero en Logan zagen. Wie de Spring Electric verder wil aankleden, kan voor een optiepakket kiezen dat een hele verzameling oranje accenten naar de EV brengt. De Spring Electric staat op wielen die Dacia 'Flexwheels' noemt, stalen exemplaren waar hip ogende wieldeksels tegenaan te klikken zijn die de suggestie moeten wekken dat de auto op lichtmetaal staat.

Ruimte
Het dashboard van de Spring Electric is nagenoeg één op één afkomstig uit de Renault Kwid waar de Dacia zijn basis mee deelt. De cockpit is eenvoudig van opzet, maar oogt vrij compleet. Achter het in de Sandero geïntroduceerde nieuwe stuurwiel zitten gewoon analoge klokken, maar ertussen zit een 3,5-inch display dat via knoppen op het stuur valt aan te sturen. Tussen de voorstoelen zit een eenvoudige draaiknop waarmee de 'transmissie' van de Spring Electric in D, N en R valt te zetten. De bagageruimte van de Spring Electric is met 300 liter opvallend groot. Zeker als je je bedenkt dat in die 300 liter de opbergruimte voor het optionele reservewiel niet is meegerekend. Gooi je de achterbank plat, dan moet je volgens Dacia 600 liter aan materiaal mee kunnen brengen. De deurvakken voorin zijn samen met het handschoenenvak en de opbergruimte in de middenconsole goed voor een inhoud van ruim 23 liter. Vier elektrische ramen zijn net als centrale deurvergrendeling standaard. Wel moet je bijbetalen voor zaken als airco, het Media Nav-infotainmentsysteem (met Apple Carplay en Android Auto) en elektrisch verstelbare buitenspiegels. De besparing moet immers ergens vandaan komen. Verdere verwennerij die optioneel leverbaar is: parkeersensoren en een achteruitrijcamera.

Specificaties
Dan de vraag der vragen: hoe krachtig is de Spring Electric en hoe ver kom je ermee? Welnu. De kleine EV heeft een 44 pk en 125 Nm sterke elektromotor die is gekoppeld aan een 26,8 kWh groot accupakket. Daarmee moet de elektrische Dacia een actieradius van 225 kilometer kunnen halen. Gewoon volgens de WLTP-cyclus. De topsnelheid bedraagt 125 km/h. Aan een 30 kW DC-lader is het pakket in minder dan een uur tot 80 procent van zijn kunnen vol te jagen. Aan een 7,4 kW Wallbox heb je 5 uur nodig om het pakket helemaal vol te krijgen. Prik je de Dacia Spring Electric in een 3,7 kW Wallbox, dan moet je 8,5 uur de tijd nemen om een lege batterij weer volledig op te laden. Geen wallbox? Geen probleem. Hang je de Spring Electric thuis aan het stopcontact, dan is het pakket in iets minder dan 14 uur weer volledig vol. Toch laadstress? Activeer tijdens het rijden dan de Eco-modus. Hiermee wordt het vermogen teruggeschroefd naar 31 pk en wordt de topsnelheid begrensd op 100 km/h. Middels een telefoonapplicatie, de My Dacia App, kun je niet alleen de laadstatus van je Spring Electric bijhouden, maar ook de klimaatregeling op afstand in- of uitschakelen. Je had het vast al geraden, maar ook de aandrijflijn is dus identiek aan die van de Renault K-ZE waar de Spring op is gebaseerd.

Veiligheid
Het lezen van de naam van de al aangehaalde stamvader van deze elektrische Roemeen, de Renault Kwid, baart je mogelijk wat zorgen. Global NCAP ramde in 2016 in India namelijk diverse uitvoeringen van de Kwid tegen de muur. Zelfs een versie met bestuurdersairbag – in India tot voor kort veelal optioneel – wist geen enkele ster te scoren. Inmiddels is de Kwid ingrijpend gemoderniseerd en voor de Europese markt heeft Renault zijn best gedaan het veiligheidsniveau naar een hoger plan te tillen. Zo heeft de Spring Electric standaard ABS, ESP, zes airbags, een SOS-knop om de hulpdiensten in te schakelen, automatische verlichting en een automatisch noodremsysteem.

Prijzen en uitvoeringen
Zoals gezegd zijn er nog geen Nederlandse prijzen bekend. Wél weten we dat er twee uitvoeringen komen die elk twee prijzen hebben: één waarbij de accu in de aanschafprijs is doorberekend en één waarbij je het accupakket in feite huurt. Daarnaast komt er een kleine bestelversie van beschikbaar. Die laatste heeft een laaddiepte van 1,03 meter, kan 800 liter aan spul meezeulen en heeft een laadvermogen van 325 kilo. Daar is de Spring-kous nog niet mee af. Dacia introduceert namelijk eerst een speciaal voor een autodeelprogramma bedachte variant. Die deel-Springs zijn beschikbaar in het wit en grijs en hebben onder meer extra slijtvaste bekleding en vloermatten. Vanbuiten kun je ze straks van de reguliere versies onderscheiden dankzij hun zwarte portiergrepen en zijspiegelkappen. We sluiten af met een triviaal weetje. Wist je namelijk dat de Spring Electric niet de enige afgeleide van de Renault K-ZE is? In China is er namelijk ook een Venucia E30 én een Dongfeng T1EV van!

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-elektrische-dacia-spring-electric/
 
Leuk karretje zo.

Hopelijk wordt de deelauto versie niet het waterloo van dit model op de NL markt (zoals het Smart min of meer wel is vergaan, qua verkoopaantallen).
 
Verklaar je nader? Waarom is het feit dat het een deelauto is het de Smart fataal geworden?

Over de Spring; belangrijke stap voor Groupe Renault. Kan niet anders dan een groot succes worden.
 
Nou, buiten de deelauto's om (die ik op de 2e handsmarkt ook niet echt zie terug komen) zijn er maar bar weinig van gekocht.
Zal ook zeker aan de opzet van het model liggen.

Maar toch, wát zijn nu succesvolle deelautomodellen die buiten het deelautoprogramma om ook te veelvuldig te zien zijn?

Ja, de Up! van Greenwheels misschien.. maar dat is meer de omgekeerde constructie: een populair model ook als deelauto in te zetten.
 
Durashift zei:
Nou, buiten de deelauto's om (die ik op de 2e handsmarkt ook niet echt zie terug komen) zijn er maar bar weinig van gekocht.
Zal ook zeker aan de opzet van het model liggen.

Maar toch, wát zijn nu succesvolle deelautomodellen die buiten het deelautoprogramma om ook te veelvuldig te zien zijn?

Ja, de Up! van Greenwheels misschien.. maar dat is meer de omgekeerde constructie: een populair model ook als deelauto in te zetten.

De hele BMW/Mini en Mercedes-Benz vloot misschien:)? Ook de Smart en Spring zijn niet ontworpen als deelauto, worden enkel zo ingezet. Wel worden ze inderdaad intern afgehandeld en is er dus ook geen tweedehandsmarkt.

Verder maak je nogal een vreemde vergelijking. In NL is alleen de tweede Fortwo via ShareNow verkrijgbaar. Dus de relatie tot het succes van de (derde generatie) nieuwe Smart en een (oudere) deelauto raakt op z’n zachtst gezegd kant noch wal.
 
De hele BMW/Mini en Mercedes-Benz vloot misschien

Hoezo? Dat zijn geen auto's die je veelvoudig als deelauto op straat ziet. Wel bv de Up en smarts. Tevens beweert hij nergens dat een smart is ontworpen als deelauto. Vind niks raars aan zijn post. smarts verkopen niet meer zo lekker, je ziet ze vooral als deelauto. Dus zonder die deelauto's zouden er nog minder smarts op de weg rijden.
 
Dat ben ik met je eens, maar ze worden niet minder verkocht vanwege het feit dat ie ook als deelauto wordt ingezet.
(al kan ik me dat wel voorstellen voor de kleur knalrood op een up bijvoorbeeld)
 
Autoweek zei:
Die deel-Springs [...]. Vanbuiten kun je ze straks van de reguliere versies onderscheiden dankzij hun zwarte portiergrepen en zijspiegelkappen.
Die witte Van hierboven heeft dezelfde kenmerken, en zelfs die 'dikke' met de oranje accenten heeft nog zwarte portiergrepen. Tot zover herkennen. :rolleyes: Niet dat dat hoeft, maar zeg het dan niet...
 
MCDubbellU zei:
De hele BMW/Mini en Mercedes-Benz vloot misschien

Hoezo? Dat zijn geen auto's die je veelvoudig als deelauto op straat ziet.

De wereld is groter dan Nederland:) In Duitse steden worden de ‘kleinere’ BMW’s, MINI’s, Mercedes-Benz’en en smart Fortwo’s veelvuldig ingezet door ShareNow. Minder verkopen door deelauto programma’s is ook niet aangetoond verder.

Vandaar dat Durashift’s ‘omderzoek’ nogal onzinnig is.

Maar verder over het relevante, de Spring;) Grapoig dat hij duidelijk herkenbaar is als Dacia, terwijl het initieel een Renault is.
 
Terug
Bovenaan