Renault 5 E-Tech / Alpine A290

Een A290 nog in de kooi van de dealer...

2tU4Ioh.jpeg
 
In het blauw smoelt de A290 toch een stuk beter/dikker... Op de seizoensopening in Kampen waren er drie aanwezig. Twee zwarte demo's van Alpinestore Arnhem en ik meen Soest. En een blauwe:

aBDiudI.jpeg


Het is dat er opgroeiende kinderen zijn, anders leek me de A290 wel wat als EV-leaser :)

Hoog? Naast zo'n A110 wel ja ;-)
sul0fDn.jpeg


x1FMIqZ.jpeg
 
Toen ik hem daar zag staan in het blauw, moest ik gewoon omkeren om foto's te maken :)
Maar dat wit ziet er zo ook gaaf uit
 
Gisteren in de A290 mogen rijden. Wat een bommetje! Matgrijs met een blauw interieur. Tuurlijk, uiteindelijk verschilt het qua rijgedrag allemaal niet zoveel van alle andere (snelle) elektrische auto’s, maar deze ziet er zoveel leuker uit. De overtake button op het stuur is een leuke gimmick.
Je ziet wel duidelijk dat Renault Abarth als inspiratiebron heeft gebruikt, maar dat mag de pret niet drukken. Ik wil er wel een.
 
Een A290 nog in de kooi van de dealer...

2tU4Ioh.jpeg

Aan de Nissan's te zien.. A'dam Z-O zeker?

Ik zag daar dus een week of wat geleden de Alpine signing aan de buitenzijde van het pand, manshoog aan de
gevel waardoor ik dus dacht dat je mooi, op de eerste etage, ook van Alpine's kan genieten vanaf de straat / kruispunt. Daar heb je namelijk meer zicht op dan op de begane grond want daar staan toch altijd auto's voor geparkeerd.

Maar nee, kennelijk is de eerste etage vooralsnog (nog steeds) bedoeld voor de gebruikte handel en dus keek ik tegen de kont van een Qashqai aan i.p.v. een Alpine auto. :confused:

Doe het dan wat bescheidener op de gevel, denk ik dan.
 
Aan de Nissan's te zien.. A'dam Z-O zeker?

Ik zag daar dus een week of wat geleden de Alpine signing aan de buitenzijde van het pand, manshoog aan de
gevel waardoor ik dus dacht dat je mooi, op de eerste etage, ook van Alpine's kan genieten vanaf de straat / kruispunt. Daar heb je namelijk meer zicht op dan op de begane grond want daar staan toch altijd auto's voor geparkeerd.

Maar nee, kennelijk is de eerste etage vooralsnog (nog steeds) bedoeld voor de gebruikte handel en dus keek ik tegen de kont van een Qashqai aan i.p.v. een Alpine auto. :confused:

Doe het dan wat bescheidener op de gevel, denk ik dan.
Klopt inderdaad. Als je een beetje bekend bent is die locatie gemakkelijk te raden. Ze zijn nog bezig met het inrichten van de Alpine store maar het duurt best wel lang eerlijk gezegd. Het is wel een mooie en ik vermoed zakelijk aantrekkelijke plek. Maar dan moet Alpina wel wat prominenter komen...
 
Laatst bewerkt:
Alpina zou leuk zijn ja ;)
Oeps, typvaud. Nu gecorrigeerd, bendankt. Nee, het is niet waar Citroën en MG zit. Maar daar waar je van de A2 (vanuit Utrecht in ieder geval) of A9 Amstelveen komt, eerste verkeerslichten links op de hoek. Samen met Nissan, zo'n beetje tegenover het foodcourt en de Fastned snelladers.
 
De inrichting van de Alpine store Eindhoven is ook vertraagd. Ik begreep omdat de displays die uit Frankrijk moeten komen drie maanden vertraging opgelopen hadden.
 
Ik ga binnenkort voor onderhoud met de A110 weer gewoon naar Soest, en zal dan ook eens even kijken daar.
 
In het blauw smoelt de A290 toch een stuk beter/dikker... Op de seizoensopening in Kampen waren er drie aanwezig. Twee zwarte demo's van Alpinestore Arnhem en ik meen Soest. En een blauwe:

aBDiudI.jpeg


Het is dat er opgroeiende kinderen zijn, anders leek me de A290 wel wat als EV-leaser :)

Hoog? Naast zo'n A110 wel ja ;-)
sul0fDn.jpeg


x1FMIqZ.jpeg

Dank voor de foto van mijn auto, de zwarte rij ik sinds 1-5 in (ik was overigens wel bij de meeting met deze auto).

Ik vind hem in het blauw zo enorm groot overkomen, was juist erg blij dat ik voor zwart heb gekozen.

Nu een kleine 2500km gereden en moet zeggen dat ie me heel erg goed bevalt! Is meer dan vlot genoeg en als het sneller moet heb ik mijn Megane 3 RS :D

Zit overigens te wachten op mijn verlagingsveren, die zouden binnen nu en 2 weken door ons ontwikkeld moeten zijn.
 
Dank voor de foto van mijn auto, de zwarte rij ik sinds 1-5 in (ik was overigens wel bij de meeting met deze auto).

Ik vind hem in het blauw zo enorm groot overkomen, was juist erg blij dat ik voor zwart heb gekozen.

Nu een kleine 2500km gereden en moet zeggen dat ie me heel erg goed bevalt! Is meer dan vlot genoeg en als het sneller moet heb ik mijn Megane 3 RS :D

Zit overigens te wachten op mijn verlagingsveren, die zouden binnen nu en 2 weken door ons ontwikkeld moeten zijn.

Leuk zeg. In jouw auto heb ik mijn proefrit gemaakt op 17 januari.

Zelf heb ik een witte GT Premium met dezelfde snowflake velgen (met de A29 banden gelukkig). Er zit mijns inziens te weinig verschil in het vermogen (en koppel) van de 180 en 220 pk versie. Mij gaat het vooral om het bochtenwerk en dat is dik in orde.

De blauwe op de foto lijkt erg hoog door het blauwe dak denk ik. Als deze zwart is (optie) dan is het een stuk beter mijns inziens.

Betreft de verlagingsveren. Wie is ons?


Verder enkel van mijn bevindingen:

Ik bemerk steeds meer dat ik eigenlijk alleen nog maar met tractie controle uit rij. Ik vind hem onprettig ingrijpen als het aan staat. Rijdt je bijvoorbeeld op de limiet dan mogen banden best een beetje wringen op het wegdek. Met tractie controle wordt het vermogen dan onwenselijk teruggenomen wat een onverwacht en onprettig gevoel geeft (geeft geen gevoel van vertrouwen).

Wat wel raar is is het "neppe" limited slip differentieel d.m.v. het aangrijpen van de rem op het sneller roterende wiel. Als je wegrijd op nat en gladder wegdek dan spinnen de wielen om en om (de remmen grijpen om de beurt aan) waardoor de auto in een soort zigzag patroon vooruit gaat. Erg raar. Maar dit heb je volgens mij alleen als de grip overschat wordt bij het wegtrekken op nat wegdek met tractiecontrole uit. Staat deze aan; Dan wordt het vermogen direct geknepen.

De grip, balans en remmen zijn dik in orde. (en de fun factor ook)
 
Laatst bewerkt:
Leuk zeg. In jouw auto heb ik mijn proefrit gemaakt op 17 januari.

Zelf heb ik een witte GT Premium met dezelfde snowflake velgen (met de A29 banden gelukkig). Er zit mijns inziens te weinig verschil in het vermogen (en koppel) van de 180 en 220 pk versie. Mij gaat het vooral om het bochtenwerk en dat is dik in orde.

De blauwe op de foto lijkt erg hoog door het blauwe dak denk ik. Als deze zwart is (optie) dan is het een stuk beter mijns inziens.

Betreft de verlagingsveren. Wie is ons?


Verder enkel van mijn bevindingen:

Ik bemerk steeds meer dat ik eigenlijk alleen nog maar met tractie controle uit rij. Ik vind hem onprettig ingrijpen als het aan staat. Rijdt je bijvoorbeeld op de limiet dan mogen banden best een beetje wringen op het wegdek. Met tractie controle wordt het vermogen dan onwenselijk teruggenomen wat een onverwacht en onprettig gevoel geeft (geeft geen gevoel van vertrouwen).

Wat wel raar is is het "neppe" limited slip differentieel d.m.v. het aangrijpen van de rem op het sneller roterende wiel. Als je wegrijd op nat en gladder wegdek dan spinnen de wielen om en om (de remmen grijpen om de beurt aan) waardoor de auto in een soort zigzag patroon vooruit gaat. Erg raar. Maar dit heb je volgens mij alleen als de grip overschat wordt bij het wegtrekken op nat wegdek met tractiecontrole uit. Staat deze aan; Dan wordt het vermogen direct geknepen.

De grip, balans en remmen zijn dik in orde. (en de fun factor ook)

Oh dat is grappig!

Moest van mijn nieuwe werkgever opzoek naar een elektrische auto, die snel leverbaar was. Dus Bjorn gebeld en toen was het snel rond. Ik heb de Premium niet gereden, dus kan niet zeggen hoe het verschil tussen de 2 zijn.

https://www.cobra-suspension.com/ Ik vind hem net wat te hoog en te zacht, het is natuurlijk net wat je gewent ben en fijn vind. Ze zijn voor mij nu veren aan het ontwikkelen van +/- -2cm. Hoor helaas zonet, dat het nog wat langer gaat duren omdat het erg druk is. Zal wel foto's plaatsen als ie gedaan is!

Om heel eerlijk te zijn heb ik de kans nog niet gehad om hem echt uit te proberen. Sinds ik hem heb is het droog en de route die ik rij is bijzonder druk. Lange doordraaiers op de knoppunten is wel heel fijn, de grens ligt best behoorlijk ver vind ik.

1 keer een melding gehad controleer zijsensor, niets mee gedaan, nooit meer terug gekomen. En de kaart die soms niet direct wil laden in het scherm voor mijn neus.
 
Terug
Bovenaan