M H 1050721
Startmotor
Denk dat de hoogte wel mee valt. Hij is qua hoogte vergelijkbaar met een Toyota Yaris.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die auto staat alleen niet bepaald bekend om zijn aangename voorkomen.Denk dat de hoogte wel mee valt. Hij is qua hoogte vergelijkbaar met een Toyota Yaris.
Een A290 nog in de kooi van de dealer...
![]()
Klopt inderdaad. Als je een beetje bekend bent is die locatie gemakkelijk te raden. Ze zijn nog bezig met het inrichten van de Alpine store maar het duurt best wel lang eerlijk gezegd. Het is wel een mooie en ik vermoed zakelijk aantrekkelijke plek. Maar dan moet Alpina wel wat prominenter komen...Aan de Nissan's te zien.. A'dam Z-O zeker?
Ik zag daar dus een week of wat geleden de Alpine signing aan de buitenzijde van het pand, manshoog aan de
gevel waardoor ik dus dacht dat je mooi, op de eerste etage, ook van Alpine's kan genieten vanaf de straat / kruispunt. Daar heb je namelijk meer zicht op dan op de begane grond want daar staan toch altijd auto's voor geparkeerd.
Maar nee, kennelijk is de eerste etage vooralsnog (nog steeds) bedoeld voor de gebruikte handel en dus keek ik tegen de kont van een Qashqai aan i.p.v. een Alpine auto.
Doe het dan wat bescheidener op de gevel, denk ik dan.
Oeps, typvaud. Nu gecorrigeerd, bendankt. Nee, het is niet waar Citroën en MG zit. Maar daar waar je van de A2 (vanuit Utrecht in ieder geval) of A9 Amstelveen komt, eerste verkeerslichten links op de hoek. Samen met Nissan, zo'n beetje tegenover het foodcourt en de Fastned snelladers.Alpina zou leuk zijn ja![]()
In het blauw smoelt de A290 toch een stuk beter/dikker... Op de seizoensopening in Kampen waren er drie aanwezig. Twee zwarte demo's van Alpinestore Arnhem en ik meen Soest. En een blauwe:
![]()
Het is dat er opgroeiende kinderen zijn, anders leek me de A290 wel wat als EV-leaser
Hoog? Naast zo'n A110 wel ja ;-)
![]()
![]()
Dank voor de foto van mijn auto, de zwarte rij ik sinds 1-5 in (ik was overigens wel bij de meeting met deze auto).
Ik vind hem in het blauw zo enorm groot overkomen, was juist erg blij dat ik voor zwart heb gekozen.
Nu een kleine 2500km gereden en moet zeggen dat ie me heel erg goed bevalt! Is meer dan vlot genoeg en als het sneller moet heb ik mijn Megane 3 RS
Zit overigens te wachten op mijn verlagingsveren, die zouden binnen nu en 2 weken door ons ontwikkeld moeten zijn.
Leuk zeg. In jouw auto heb ik mijn proefrit gemaakt op 17 januari.
Zelf heb ik een witte GT Premium met dezelfde snowflake velgen (met de A29 banden gelukkig). Er zit mijns inziens te weinig verschil in het vermogen (en koppel) van de 180 en 220 pk versie. Mij gaat het vooral om het bochtenwerk en dat is dik in orde.
De blauwe op de foto lijkt erg hoog door het blauwe dak denk ik. Als deze zwart is (optie) dan is het een stuk beter mijns inziens.
Betreft de verlagingsveren. Wie is ons?
Verder enkel van mijn bevindingen:
Ik bemerk steeds meer dat ik eigenlijk alleen nog maar met tractie controle uit rij. Ik vind hem onprettig ingrijpen als het aan staat. Rijdt je bijvoorbeeld op de limiet dan mogen banden best een beetje wringen op het wegdek. Met tractie controle wordt het vermogen dan onwenselijk teruggenomen wat een onverwacht en onprettig gevoel geeft (geeft geen gevoel van vertrouwen).
Wat wel raar is is het "neppe" limited slip differentieel d.m.v. het aangrijpen van de rem op het sneller roterende wiel. Als je wegrijd op nat en gladder wegdek dan spinnen de wielen om en om (de remmen grijpen om de beurt aan) waardoor de auto in een soort zigzag patroon vooruit gaat. Erg raar. Maar dit heb je volgens mij alleen als de grip overschat wordt bij het wegtrekken op nat wegdek met tractiecontrole uit. Staat deze aan; Dan wordt het vermogen direct geknepen.
De grip, balans en remmen zijn dik in orde. (en de fun factor ook)