Remproblemen Audi RS3 Sportback 8V

michel1975 zei:
Als mensen je gaan wijzen op schrijf/stijlfouten weet je dat ze geen argumenten meer hebben.

Alsof argumenten er in de anti- of pro VAG discussie er nog toe doen.....het is aan beide kanten vaak onderbuik, oom, tante, neef gedoe.....

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Audi, maar heb ook diverse collega's die er uiterst tevreden over zijn.....Elke merk heeft wel eens een probleem....zelfs merken als Toyota en Mercedes die wat betrouwbaarheidsimago betreft goed scoren hebben dat wel eens (gehad)....
Het zijn er de afgelopen jaren bij VAG volgens mij wel bovengemiddeld veel geweest, omdat er schijnbaar nogal veel aan gelegen was de grootste te hebben....pardon worden.....:cool:, maar geen enkele fabrikant brengt natuurlijk willens en wetens slechte producten (wel vervuilende.....) op de markt.

Het gaat er echter om hoe je er als dealer/importeur vervolgens mee omgaat en daar ligt in mijn persoonlijke ervaring een probleem bij VAG.....ronduit slechte service van zowel dealer als importeur en dan ook nog het lef hebben om meermaals met het argument te komen dat het wel aan jouw rijstijl zal liggen.....en jouw bij de derde keer in de maand dat je je leaseauto van 50+K in de garage aflevert, hartje zomer doodleuk een Polo in crisisuitvoering zonder airco als vervangende auto meegeven, omdat dit zo geregeld is in de leasevoorwaarden......
Dat lijkt meer op Jetcars of de eerste de beste beunhaas.....niet op een merk dat zich (voor mij persoonlijk dus volledig ten onrechte) zelf het imago "premium" opplakt..

In dat opzicht (Service en kwaliteit) zijn Volvo en BMW in mijn persoonlijke ervaring dan 10 keer meer premium dan Audi....waar het premium gevoel zich voor mij beperkte tot het Leolux meubilair in de wachtruimte en de cappucino uit een Italiaanse (!) koffiemachine....

Majortom zei:
michel1975 zei:
Als mensen je gaan wijzen op schrijf/stijlfouten weet je dat ze geen argumenten meer hebben.

Alsof argumenten er in de anti- of pro VAG discussie er nog toe doen.....het is aan beide kanten vaak onderbuik, oom, tante, neef gedoe.....

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Audi, maar heb ook diverse collega's die er uiterst tevreden over zijn.....Elke merk heeft wel eens een probleem....zelfs merken als Toyota en Mercedes die wat betrouwbaarheidsimago betreft goed scoren hebben dat wel eens (gehad)....
Het zijn er de afgelopen jaren bij VAG volgens mij wel bovengemiddeld veel geweest, omdat er schijnbaar nogal veel aan gelegen was de grootste te hebben....pardon worden.....:cool:, maar geen enkele fabrikant brengt natuurlijk willens en wetens slechte producten (wel vervuilende.....) op de markt.

Het gaat er echter om hoe je er als dealer/importeur vervolgens mee omgaat en daar ligt in mijn persoonlijke ervaring een probleem bij VAG.....ronduit slechte service van zowel dealer als importeur en dan ook nog het lef hebben om meermaals met het argument te komen dat het wel aan jouw rijstijl zal liggen.....en jouw bij de derde keer in de maand dat je je leaseauto van 50+K in de garage aflevert, hartje zomer doodleuk een Polo in crisisuitvoering zonder airco als vervangende auto meegeven, omdat dit zo geregeld is in de leasevoorwaarden......
Dat lijkt meer op Jetcars of de eerste de beste beunhaas.....niet op een merk dat zich (voor mij persoonlijk dus volledig ten onrechte) zelf het imago "premium" opplakt..

In dat opzicht (Service en kwaliteit) zijn Volvo en BMW in mijn persoonlijke ervaring dan 10 keer meer premium dan Audi....waar het premium gevoel zich voor mij beperkte tot het Leolux meubilair in de wachtruimte en de cappucino uit een Italiaanse (!) koffiemachine....

Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt? Het was geen reactie op jouw bijdrage. Prima als iemand een negatieve ervaring heeft en dit deelt. Graag zelfs maar de dwangmatige reacties van een aantal posters richting alles wat maar met VAG te maken heeft hier is gewoon ronduit zielig en grenst tegen het ziekelijke aan.

@ Michel1975

Wat mij zo tegenstaat is het megalomane van VW, ze pretenderen het beste van het beste te zijn maar maken dat vervolgens absoluut niet waar.
Dat siert Toyota in mijn eigen ogen, die pretenderen niet eens dat ze beste zijn maar maken het gewoon waar.

Neem de eerste generatie Prius een lelijk apparaat maar die technologie was baanbrekend en het mooiste was dat het allemaal heel bleef ook, kijk dat vind ik mooi.

Een DSG te vroeg op de markt trappen kan gewoonweg niet als je pretenteert de beste te zijn, dan zorg je ervoor dat het voldoende uitontwikkeld is, dan maar een jaar later en zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

Ik werk hier veel met VAG producten en herken wel veel in het niet kunnen/mogen oplossen van problemen met diverse dingen door de dealer. Deze zijn wel degelijk met handen en voeten gebonden...
Het probleem met deze remmen zijn hier wel een mooi voorbeeld van. Hier is domweg niet een goede oplossing voor (betreft de RS3 en TTrs). Dat regenverhaal geloof ik niet, we hebben eens zo'n compleet remsysteem gemonteerd op een Golf V (zit dit systeem niet op) waarvan de remmen binnen een week trilde. Nieuwe schijven/blokken én wielnaven hielpen niet. Hier hebben we toen een compleet andere (Brembo) remmenset opgezet. Het vreemde is echter dat de probleemremmen ook van Brembo zijn.....

Jos.

michel1975 zei:
Ik weet niet waarom je je aangesproken voelt? Het was geen reactie op jouw bijdrage. Prima als iemand een negatieve ervaring heeft en dit deelt. Graag zelfs maar de dwangmatige reacties van een aantal posters richting alles wat maar met VAG te maken heeft hier is gewoon ronduit zielig en grenst tegen het ziekelijke aan.

Ik voelde me ook niet aangesproken....ik reageerde op jouw post...Je verwijt een ander geen argumenten te hebben maar je hebt zelf alleen argumenten ad hominem ..en dat is precies wat er mis is in de discussie....Hoe dwangmatig is het eigenlijk dat jij je er blijkbaar door aangesproken voelt?
Door zo te reageren begin ik denken aan .....iets met splinter/balk.....;)

Monsieur Le Loure zei:
@ Michel1975

Wat mij zo tegenstaat is het megalomane van VW, ze pretenderen het beste van het beste te zijn maar maken dat vervolgens absoluut niet waar.
Dat siert Toyota in mijn eigen ogen, die pretenderen niet eens dat ze beste zijn maar maken het gewoon waar.

Neem de eerste generatie Prius een lelijk apparaat maar die technologie was baanbrekend en het mooiste was dat het allemaal heel bleef ook, kijk dat vind ik mooi.

Een DSG te vroeg op de markt trappen kan gewoonweg niet als je pretenteert de beste te zijn, dan zorg je ervoor dat het voldoende uitontwikkeld is, dan maar een jaar later en zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.
En daarom voel jij je, net als nog een aantal hier overigens, geroepen om altijd maar wat over VAG te zeggen? Het maakt niet uit welk topic je leest. Zodra er iets van VAG in zit kun je wachten op de usual suspects. Het neemt echt ziekelijke vormen aan hier op Autoweek.

Majortom zei:
michel1975 zei:

Ik voelde me ook niet aangesproken....ik reageerde op jouw post...Je verwijt een ander geen argumenten te hebben maar je hebt zelf alleen argumenten ad hominem ..en dat is precies wat er mis is in de discussie....Hoe dwangmatig is het eigenlijk dat jij je er blijkbaar door aangesproken voelt?
Door zo te reageren begin ik denken aan .....iets met splinter/balk.....;)
Heb je überhaupt zelf gelezen? Ik ageer over het ontbreken van argumenten vanwege de opmerking van Monsieur inzake het wel of niet kunnen haten van een bedrijf/persoon. Als je dit soort reacties plaatst ben je inderdaad door je argumenten heen. Mompelt iets over als je naar een ander wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf.

R xxxx zei:
Ongelooflijk hoever merk trouwheid kan gaan,
na zoveel ellende met een auto, weer een nieuwe auto kopen van hetzelfde merk.

Gaat VAG bij mij niet lukken, na de huidige VW, nooit meer een VAG product.
Noem eens een niet-VAG vergelijkbaar met een R8 V10+ ... dus ook AWD, automaat, etc etc ...

Eigenlijk zeg je nu; als XXX eigenaar is van XXX koop ik er niks. Het 'moeder' bedrijf heeft weinig te maken met de ontwikkeling van ALLE auto's ;-)

jos_br_001 zei:
Ik werk hier veel met VAG producten en herken wel veel in het niet kunnen/mogen oplossen van problemen met diverse dingen door de dealer. Deze zijn wel degelijk met handen en voeten gebonden...
Het probleem met deze remmen zijn hier wel een mooi voorbeeld van. Hier is domweg niet een goede oplossing voor (betreft de RS3 en TTrs). Dat regenverhaal geloof ik niet, we hebben eens zo'n compleet remsysteem gemonteerd op een Golf V (zit dit systeem niet op) waarvan de remmen binnen een week trilde. Nieuwe schijven/blokken én wielnaven hielpen niet. Hier hebben we toen een compleet andere (Brembo) remmenset opgezet. Het vreemde is echter dat de probleemremmen ook van Brembo zijn.....

Jos.

2x dezelfde route rijden, 1x met wissers uit, 1x met aan ... beide keren 160 op de cruise, hele weg niet remmen.
Bij de 2e x (met wissers aan) trillen de remmen bij gebruik na exact 9,5km.

Je kan dan echt niet ontkennen dat het niet aan het droog remmen ligt ;-)

michel1975 zei:
Monsieur Le Loure zei:
@ Michel1975

En daarom voel jij je, net als nog een aantal hier overigens, geroepen om altijd maar wat over VAG te zeggen? Het maakt niet uit welk topic je leest. Zodra er iets van VAG in zit kun je wachten op de usual suspects. Het neemt echt ziekelijke vormen aan hier op Autoweek.

De laatste keer dat ik hier in de header keek stond er dat het hier een forum is....daar mogen mensen, zonder beledigend te worden, hun mening geven....ook al is dat een andere dan de jouwe...Topics over VAG zijn niet van VAG liefhebbers op Autoweek, net zoals topics over Renault niet van Renault liefhebbers zijn. Waar vast ook wel regelmatig mensen voorbij komen die alles wat Frans is bij voorbaat afkraken....
Nou en... Als je (bijna) alleen maar hosanna over je merk wil horen, ga dan gewoon naar een merkforum.
Ziekelijke vormen? Alsjeblieft zeg....het gaat over auto's...een thema wat in 99,9% van de gevallen hoogstens onder de noemer borrelpraat zou moeten vallen.....If you can't stand the heat....stay out of the kitchen...zou ik dan adviseren, voordat je er echt last van gaat krijgen....

Volgens mij heb jij er meer last van gezien je epistels over reacties die niet eens naar jou gericht waren. Over begrijpend lezen gesproken. Waar staat dat VAG mijn merk is?

Als je deze discussie met één persoon wil voeren is er een PB mogelijkheid....maar de essentie van een forum ontgaat je blijkbaar....
Ik heb inmiddels opgegeven....:D

Twente86 zei:
R xxxx zei:
Ongelooflijk hoever merk trouwheid kan gaan,
na zoveel ellende met een auto, weer een nieuwe auto kopen van hetzelfde merk.

Gaat VAG bij mij niet lukken, na de huidige VW, nooit meer een VAG product.
Noem eens een niet-VAG vergelijkbaar met een R8 V10+ ... dus ook AWD, automaat, etc etc ...

Eigenlijk zeg je nu; als XXX eigenaar is van XXX koop ik er niks. Het 'moeder' bedrijf heeft weinig te maken met de ontwikkeling van ALLE auto's ;-)

jos_br_001 zei:

Jos.

2x dezelfde route rijden, 1x met wissers uit, 1x met aan ... beide keren 160 op de cruise, hele weg niet remmen.
Bij de 2e x (met wissers aan) trillen de remmen bij gebruik na exact 9,5km.

Je kan dan echt niet ontkennen dat het niet aan het droog remmen ligt ;-)

Het zou best kunnen dat ook dan de remmen vervelend doen, wij hebben echter ook niet de beste ervaringen met die remmen onder andere (oudere) auto's. Dit drooggremsysteem levert op andere, met andere remsystemen uitgeruste auto's ook geen problemen op, vandaar.

Jos.

jos_br_001 zei:
Overigens wel een heel mooie auto, zo'n R8!!

Jos.

[size=small]Al is zo'n RS3 ook niet mis....[/size]

Zo'n R8 is gewoon een gaaf ding...een koppendraaier.....
Een RS3 blijft voor mij een gepimpt leasegebakje....het zal fantastisch rijden, maar is veel minder bijzonder....

Goeie switch dus, wat mij betreft (y)
Veel plezier ermee!

Zie net via Instagram een knalgele R8 V10+, die kan maar van 1 iemand zijn. En wat een gave foto's op je Insta.

Prachtige kleur op de R8, dus heel veel plezier zonder rem of PON gedoe ;)

Zo dan bijzonder mooie opvolger die R8.

Laat het gaan Michel, onze monsiour is een ziekelijke VAG hater, elke dag moet dat even dwangmatig naar buiten worden gebracht.
Gelukkig heeft hij zelf wel de perfecte auto waar nooit iets aan kan mankeren.

#kansloos

On topic. Mooie ontknoping inderdaad. Erg bruut zo'n R8. Destijds met de introductie een stuk mogen rijden. Wat vooral opviel was het gemak waarmee je in een supercar wegreed. Dat heb ik wel eens anders ervaren.

Bofkont zei:
.
Gelukkig heeft hij zelf wel de perfecte auto waar nooit iets aan kan mankeren.

Volgende week heb ik de GS 3 jaar,

Even in een vogelvlucht wat er vervangen is de afgelopen 3 jaar.

Bij aanschaf twee remschijven voor, waren krom.
Wiellager voor
Handremkabels niet meer gangbaar, vervangen, door de automaat gebruik je de handrem nooit in Nederland maar voor de apk moet het werkend zijn.
Remblokken rondom.
Band lek gestoken in Utrecht.
Twee nieuwe achterbanden.
Antenne vervangen
Lampje vervangen kentekenverlichting.
Weer twee remschijven vervangen wederom ietwat kromgetrokken.

Van 173.000 tot 217.000km , 20 jaar oud.

Opvallend dat er op 44k 2x remschijven vervangen zijn....

Het afvangen wie een betere of betrouwbaardere auto heeft klinkt een beetje als wedstrijdje verpissen.

Wat me niet eens meer verbaast is dat een merk er blijkbaar mee wegkomt om een echt slechte constructie, waar blijkbaar veel problemen mee zijn, gewoon zo te laten en geen goede oplossing voor te bieden. De klant is in casu de dupe. Zoals Jos Br 001 al opmerkt, de dealer mag alleen onder garantie van de importeur de originele delen vervangen en niet een leuk aftermarket remsetje monteren.

@Twente: Succes met de R8

Pietzoveel zei:
Opvallend dat er op 44k 2x remschijven vervangen zijn....

Het afvangen wie een betere of betrouwbaardere auto heeft klinkt een beetje als wedstrijdje verpissen.

Wat me niet eens meer verbaast is dat een merk er blijkbaar mee wegkomt om een echt slechte constructie, waar blijkbaar veel problemen mee zijn, gewoon zo te laten en geen goede oplossing voor te bieden. De klant is in casu de dupe. Zoals Jos Br 001 al opmerkt, de dealer mag alleen onder garantie van de importeur de originele delen vervangen en niet een leuk aftermarket remsetje monteren.

@Twente: Succes met de R8

Grootste nadeel van een (traditionele) automaat. Bij stoplicht blijft voet vaak op de rem, even hard afremmen bij een snelwegafrit met stoplicht.... voet op rem vanwege kruipfunctie van automaat en voila.... kromme schijven. Bij zulke automaten zet ik de auto vaak in neutraal, tenzij ik als 1ste/2de bij stoplicht sta.

@Kadett: Herkenbaar (al m'n auto's zijn inmiddels automaat). Opvallend is dat er op de Chryslers enorme dikke schijven en enorme blokken zitten en je nergens last van hebt.

adinsx zei:
Zie net via Instagram een knalgele R8 V10+, die kan maar van 1 iemand zijn. En wat een gave foto's op je Insta.

Prachtige kleur op de R8, dus heel veel plezier zonder rem of PON gedoe ;)
Dankjewel! En inmiddels ook op kenteken. Mochten we elkaar een keer ergens treffen, word na al die jaren wel eens tijd om handen te schudden :p

Haha, lijkt me prima. Komt vast een keer. Veel plezier van de R8, maar dat moet absoluut lukken volgens mij ;)

Terug
Bovenaan