Guest
Ik heb het remsysteem geprobeerd te ontluchten, echter toen ik bij het tweede wiel was kwam ik erachter dat de moer van de nippel door slijtage cirkelvormig is en deze niet los te schroeven is. Vervolgens alles weer vastgezet en weggereden, een paar meter verder viel alle remdruk weg en bleek dat ik bij het wiel waarvan de nippel open was het nippel niet genoeg heb dichtgedraaid.. Ik weer terug gereden, wiel eraf en nippel dichtgedraaid en de remvloeistof bijgevuld. Het lekte niet meer maar de rem voelde nog erg slapjes aan.
Vervolgens heeft een ervaren iemand het systeem bij alle vier de wielen ontlucht, met uitzondering van het wiel waarvan het nippel niet los te krijgen was. Remvloeistof is ook weer bijgevuld en ik reed verder.
De tegendruk is erg zwakjes, ik moet het pedaal erg diep intrappen om snel tot stilstand te komen. Het uitvoeren van een noodstop lukt nog wel.
Wanneer de motor uit is, is het pedaal hard zoals het hoort. Wanneer de motor aan is, trap je vrijwel dwars door de rem heen. Er is geen lekkage en het vloeistofniveau is op peil.
In het gunstigste geval is er alleen te veel lucht in het systeem, in het vervelende geval is de hoofdremcilinder kapot. Kan iemand uitsluitsel geven?
Het spreekt voor zich dat ik, toen ik achter dit probleem kwam, direct de auto thuis geparkeerd had en ik niet meer met de auto ga rijden, behalve om naar een garage te rijden. Mijn "vertrouwde" garage is in een andere stad 15 km verder op, is dat verantwoord om naar toe te rijden?
Vervolgens heeft een ervaren iemand het systeem bij alle vier de wielen ontlucht, met uitzondering van het wiel waarvan het nippel niet los te krijgen was. Remvloeistof is ook weer bijgevuld en ik reed verder.
De tegendruk is erg zwakjes, ik moet het pedaal erg diep intrappen om snel tot stilstand te komen. Het uitvoeren van een noodstop lukt nog wel.
Wanneer de motor uit is, is het pedaal hard zoals het hoort. Wanneer de motor aan is, trap je vrijwel dwars door de rem heen. Er is geen lekkage en het vloeistofniveau is op peil.
In het gunstigste geval is er alleen te veel lucht in het systeem, in het vervelende geval is de hoofdremcilinder kapot. Kan iemand uitsluitsel geven?
Het spreekt voor zich dat ik, toen ik achter dit probleem kwam, direct de auto thuis geparkeerd had en ik niet meer met de auto ga rijden, behalve om naar een garage te rijden. Mijn "vertrouwde" garage is in een andere stad 15 km verder op, is dat verantwoord om naar toe te rijden?