Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - Witte rook....!

(y) (y) (y) (y) (y)

Wat een gave uitkomst na de zoektocht, perikelen, domper van de Multivan en opleving van de Mazda-roots!

Prachtige Rembrandt-spec met lakkleur, interieurtint en uitrusting. Mjammie!

Inzake Tiguan inleveren: het is gangbaar dat je de scheidende auto 'gewoon' kunt achterlaten bij leverancier van de inkomende auto. Ook wanneer nieuwe auto bij een andere leasemij gaat rijden dan de oude.

Is dat ook als je van werkgever veranderd?

Is dat ook als je van werkgever verandert?
Tuurlijk, waarom niet? De enige reden die ik me kan bedenken is als niet de leasemaatschappij maar de werkgever eigenaar van de auto is.

Overigens was ik ook altijd gewend t doen zoals Ketelapper beschrijft, maar bij mijn laatste ruil stuurde leasemij 1 een student om de auto op te halen en leasemij 2 stuurde een vrolijke pensionado om de tijdelijke nieuwe te brengen. Bij inleveren voor definitieve nieuwe lease wederom. Ik zet het liefst de eerste kilometers zelf op de teller (nouja, er staat meestal wel een kilometer of 10-15 sowieso al op bij een nieuwe auto), maar dit was ook wel relaxed.

Het is 15 jaar geleden dat ik voor het laatst van baan gewisseld ben.
De auto-wissels daarbinnen heb ik altijd op kantoor gedaan, behalve de laatste, omdat er toen wat misging met beschikbaarheid en ik de oude auto eerder inleverde dan de nieuwe er was. Die nieuwe, de Tiguan, is toen bij mij thuis afgeleverd.

Deze nieuwe staat op nog geen 2 kilometer van mijn huis, dus die haal ik lekker zelf op. :cool: Die heeft inderdaad net 15 kilometer op de teller.

Dat inleveren is altijd wel een dingetje, het is leuk om lopend naar de dealer te gaan en rijdend terug te gaan. Auto inleveren op de zaak bij verandering van werkgever lijkt mij niet meer logisch. Kan zomaar overgaan naar een collega, en je telefoon / laptop en andere toebehoren mag je ook inleveren. En, als je nog een goede collega hebt die brengt je dan wel thuis.

Als het ook einde leasecontract is voor de Tiguan, en hij gaat dus retour leasemaatschappij, dan kan je 'm gewoon thuis laten ophalen. Even afspreken bij het maken van de innameafspraak en de inspectie.

Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan en toekomstige Mazda echt een super gave bak.
Hier in de buurt rijd ook een CX80 in deze kleur maar dan met de zwarte velgen en dergelijk en moet eerlijk zeggen dat die echt heel erg mooi is (en ook gigantisch) en bij mij straks ook op de shortlist komt te staan voor de opvolger van mijn huidige Kodiaq.

Ben straks heel benieuwd hoe dit nu gaat bevallen na een VAG auto ook icm met de caravan

Beetje mosterd na de maaltijd lees ik, want de keuze is gemaakt, maar toch moest ik aan je denken en is dit het enige topic waar ie past wua thema. Nja op het kamperen/caravan topic na wellicht.

Groeten vanaf de camping in Winterswijk ;)

xUTEVcq.jpeg

L8WaJ1g.jpeg

Zo, bijgelezen op de vorige pagina. Wat een gave leasewaggel is het geworden!
Gefeliciteerd.

De 6e staat hier alvast op de EV shortlist als bijzondere optie naast de usual suspect.

Terug
Bovenaan