Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

RFOflBZ.jpeg

De wielbasis is gelijk maar de CX-90 is langer, breder en iets hoger. Die verschillen, samen met kleine designverschillen, zorgen voor een heel ander aanblik en verhouding.

He, waarom springt ie nu wel naar een nieuwe pagina? Ik had ook al een post gedaan voor bovenaan. :rolleyes:
fnBN5QF.jpeg

Ik vind die (21”) velgen van de CX-90 vet. Maar goed, zo blijft er altijd íets te wensen.:p

Laatst bewerkt:
Zit trouwens op AutoScout te kijken, maar wat een afschrijvingskanon is het. Zal deels ook afhangen van opties, uitvoering en kilometers maar tussen nieuw en een half jaar oud zit zo € 10-15k! :oops: Gelukkig merk je daar weinig van. :p

20”. Maar dat lijkt het niet, vind ik.
Wel mooie velg ook, hoor. En je moet een keer ophouden. :p
Klopt, maar soms lijken grote velgen klein onder een auto en andersom.
20" is een respectabele maat, niets mis mee. Is het ontwerp als hierboven gepost? Je had echt foto's moeten maken. Het is nu echt allemaal gissen voor ons :ROFLMAO:

Zit trouwens op AutoScout te kijken, maar wat een afschrijvingskanon is het. Zal deels ook afhangen van opties, uitvoering en kilometers maar tussen nieuw en een half jaar oud zit zo € 10-15k! :oops: Gelukkig merk je daar weinig van. :p
Maar zo ben ik er wel aan gekomen.

Nou, het verhaal dan maar:
Nadat de Multivan te duur bleek, terwijl het met online berekeningen wel kon, heb ik de lease-maatschappij om een richtprijs gevraagd, waar ik me op kon richten zodat mijn aanvraag binnen de norm zou vallen.
Bij de richtprijs werd ook vermeld dat ik ook occasions kon kiezen met een bepaalde max kilometerstand.
Na deze gegevens te hebben ingevuld in de diverse auto-zoekmachines, met daarbij de extra voorwaarde dat het minstens een 6-zitter moest zijn, kwam daar dus verrassend genoeg de CX-80 uitrollen.
Ik had zelf niet verwacht dat deze auto voor mij een optie zou zijn.

Ik had dus een mooie CX-80 uitgezocht. Takumi Plus in donkergrijs.

Donderdag had ik wat tijd over, dus stelde ik mijn vrouw voor om even naar de Mazda-dealer te gaan, om een alternatieve keuze van mij te beoordelen.
Na wat pittige afkeuringen (ze vond de Espace vreselijk :rolleyes: ) leek me dat wel het verstandigst. :p

Maar verbazingwekkend was ze meteen super-enthousiast!
In de showroom stond een Homura. Dus zwart van binnen.
CjaueTY.jpeg

H6QpY1g.jpeg

Even de opties bij de CX-80:
Je hebt een Exclusive. Da’s zeg maar de basisversie (die verre van basis is, trouwens)
En dan heb je de Homura en de Takumi.
De uitrusting van de Homura en de Takumi is gelijk. De Homura is echter de “sportieve” versie, met zwarte grille, zwart interieur en zwarte velgen. De Takumi is de “luxe” versie met chromen grille, licht interieur en mooie velgen.;)
Ik houd totaal niet van zwarte velgen. Dus ik neigde al snel naar de Takumi. Gelukkig was mijn vrouw ook daarin het met mij eens.
De Plus voegt daar nog wat opties aan toe (panorama-schuifdak, Bose-installatie met 14 speakers…dat soort spul)

De dealer had meerdere versies staan en daardoor konden we mooi vergelijken. Want naast de keuze tussen Homura en Takumi, heb je ook de keuze tussen 6- of 7-zitter.
Bij de Homura is er bij de 6-zitter een mogelijkheid om tussen de twee stoelen op de tweede zitrij door te lopen, wat mij wel praktisch leek. Bij de Takumi zit er een grote armsteun tussen de stoelen, met opbergruimte en bekerhouders.
Mijn vrouw viel als een blok voor de Artisan Red Takumi Plus met captain-seats (die ik dus ook online had uitgezocht. Die was alleen grijs)

Toen ik vroeg of we konden proefrijden, greep de verkoper meteen de sleutels van een koperkleurige Homura 7-zitter. Eigenlijk in alles (kleur en configuratie) niet wat we zouden kiezen, maar goed…..rijden.
tOZF85d.jpeg

Zonder enige check en met het achterlaten van mijn 25-jaar oude fiets mochten we op pad met een auto van €70K. Vond ik echt opmerkelijk.

Meteen naar huis gereden en de kinderen ingeladen, die ondertussen ook uit school waren.
De eerste opmerking van mijn oudste (en dus langste) zoon, die meteen op de derde zitrij kroop was: “zo, deze is een stuk ruimer dan de onze.”
Kijk, dat wilde ik horen! :cool:

Na een proefrit zijn we met het hele gezin naar de dealer gegaan omdat we ook de kinderen in de Takumi met captain-seats wilden passen.
Er werd unaniem goedkeuring gegeven aan de Takumi Plus, vanwege de captain-seats en de lichte bekleding.
9dTfnSE.jpeg

1TzAgSA.jpeg

2uVHivd.jpeg

wBp7w59.jpeg

61MOI2K.jpeg

fnBN5QF.jpeg

(Dit is dus de daadwerkelijke auto die ik geleverd krijg)

Toen ik de verkoper vervolgens vertelde dat ik wel ging voor een auto met “de kop eraf” omdat een nieuwe te duur zou worden, zei hij: “Oh, maar hier kan ook nog wel wat af, hoor.”

En dus ging ik naar huis met een offerte voor een showroomauto, een CX-80 Takumi Plus met alle mogelijke opties, in Artisan Red.
Immers: Nee heb je, ja kun je krijgen.
En het werd ja!

Ondertussen was het wel vrijdagmiddag, dus volgende week moet het nog even formeel rond gemaakt worden. Maar omdat het een showroom-auto is kan ik waarschijnlijk mooi plannen dat ik de auto krijg als ik mijn huidige bij mijn huidige werkgever moet inleveren.

Laatst bewerkt:
Dat is zo mooi aan Mazda, die hebben nog van die kleine dealer bedrijven. Heerlijk is dat!
Dus straks niet meer drie kinderen naast elkaar maar 2+2? Dan zitten ze er wel luxe bij.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, goede dealer en verkoper die zijn kans ook greep. En vooral ook fijn dat de kinderen er goed in kunnen zitten. Daar was je immers echt naar op zoek.

Klinkt inderdaad als een bedrijf die nog snapt hoe het hoort. Wellicht speelt het mee dat jullie voor een flinke auto kwamen, maar er wordt in ieder geval meegedacht!

Echt nogmaals, schitterende auto. Hier gaan jij en je gezin veel plezier aan beleven - de looks én de ruimte.

Schitterende auto, echt een supergaaf ding. Vind de velgen ook mooier dan die 21" onder die CX-90 trouwens.

Eén opmerking:

Takumi.

Ik vind Mazda al jaren bijzonder fraai en de CX80 is ook echt een pareltje!
Hele mooie keuze, fijne kilometers gewenst!

Ik vind het originele en tevens zeer geslaage keuze! Ook de kleurencombinatie. Niet alledaags maar spreekt mij erg aan. Mazda is een mooi merk en wie had vooraf verwacht dat je voor een gezinsauto met 5+ zitplaatsen bij Mazda uit zou komen, nog niet zo heel lang geleden boden ze dat helemaal niet aan bij Mazda.

Voor mij ook een verrassing en ik ben er erg blij mee.
Ik had wel een schuin oogje op de Mazda 6e, omdat ik, zoals gezegd, van huis uit Mazda gewend ben en ben gaan waarderen. Maar deze CX-80 had ik niet echt in beeld.

Ik geniet nog dagelijks van mijn Tiguan Allspace. Maar deze mazda is toch wel weer van een andere orde.
Nu nog een paar weekjes geduld hebben. Eind augustus wisselen.

Wow, dat is echt de perfecte uitvoering. Prachtige kleurencombinatie. Onverwachte keuze, maar wel een hele goede ;). Gefeliciteerd! Vind de CX-80 wat beter in proportie dan de CX-60. Hopelijk heeft Mazda alle issues van de CX-60 nu verholpen en is de CX-80 weer een echte Mazda qua kwaliteit. Nu kan je ook op zoek naar een flinke dubbelasser :)

Komt ook nog een trekhaak onder neem ik aan.
En staat er nog een vakantie op de planning? Nog met de Tiguan zeker?

Wel ff de matjes zuigen :LOL:

Wat een schip! En weer een echte heuse Rembrandt uitvoering.

Veel voorpret gewenst ouwe schilder!

Ik vind het ook een mooie auto hoor, gefeliciteerd. En hopelijk zijn die Mazda's PHEV inmiddels beter dan met de introductie van de CX60

Nu kan je ook op zoek naar een flinke dubbelasser :)
Ja, deze moet er nu wel achter kunnen. :cool: :p
VYNUfp9.jpeg

Hoe gaat dat trouwens bij jou, mag je de Tiguan gewoon achterlaten bij Mazda en wordt het dan verder geregeld?
Geen idee. Waarschijnlijk wordt het eerst de nieuwe ophalen (lekker dichtbij) en dan de Tiguan wegbrengen. Terugweg kan ik dan mooi plaatsnemen in de captain chair en me laten rijden.:cool:

Wij laten onze ë-C4 (zakelijke lease) achter bij de dealer waar we de Avenger ophalen. Even afstemmen met de leasemaatschappij en de dealer. Maar bij jou zijn de afstanden geloof ik niet zo groot dus dat komt sowieso goed.

(y) (y) (y) (y) (y)

Wat een gave uitkomst na de zoektocht, perikelen, domper van de Multivan en opleving van de Mazda-roots!

Prachtige Rembrandt-spec met lakkleur, interieurtint en uitrusting. Mjammie!

Inzake Tiguan inleveren: het is gangbaar dat je de scheidende auto 'gewoon' kunt achterlaten bij leverancier van de inkomende auto. Ook wanneer nieuwe auto bij een andere leasemij gaat rijden dan de oude.

Terug
Bovenaan