Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - Op zoek naar een “wallbox”

Voorlopig is het vooral gekoppeld aan de rol/functie. Mijn zakelijke kilometers zijn wat “grillig” geweest de laatste jaren, o.a. door corona. Maar gemiddeld haal ik denk ik normaliter wel de 20K per jaar.

Met het verlengen kán ik mezelf in de vingers hebben gesneden. In andere landen gaan ze over op de mobiliteitsvergoeding, wat voor mij in de huidige opzet totaal niet interessant is. Maar dat zou hier en in Dld eerst nog door de OR-molen moeten. BYD komt er hier ook niet door. Dus er is hoop. ;)

Blijven jullie maar lekker zakelijk leasen! ;)
Doe ik. Maar..............

...er zijn een paar grote veranderingen op komst in Huize Rembrandt.

De Tiguan Allspace gaat nog max 2,5 maand mee. Dus er is een update nodig van dit topic.
Even mijn lijstje er weer bij pakken:

Maar dus een jaar extra om:
- te sparen voor een eigen auto
- de Staatsloterij te winnen
- een nieuwe lease-regeling te krijgen
- een betere trekkracht te realiseren voor electrische voertuigen (in het algemeen en VAG in het bijzonder)
- een kind het huis uit te laten gaan
- een andere baan te zoeken
- de Juniper Model Y af te wachten

1, 2 en 4 zijn niet gelukt. Al is het jaar nog niet om.....;)

Maar ik heb binnenkort een andere baan en dus ook een nieuwe lease-regeling.

Deze regeling heeft geen beperkingen (behalve een budget) en dus kan ik weer lustig aan het configureren. Of het daarmee lukt nog dit jaar mijn nieuw samengestelde auto te krijgen, weet ik niet. Waarschijnlijk zal het eerst een voorloper worden.
Toch ga ik hier mijn eerste shortlist presenteren.

Terug naar mijn Eisen/wensen:
  • VAG: deze is niet meer van toepassing. Dus na 15 jaar VAG heeft iets anders wellicht de voorkeur
  • 6 persoons: mijn oudste gaat het huis uit, maar zal nog veel bij het gezin betrokken zijn, dus ik probeer toch nog rekening te houden met een mogelijkheid om met het hele gezin op pad te gaan. Maar ik ga ook 5-zitters proberen.
  • Min. 1500kg trekgewicht: het blijft de gezinsauto en moet daarmee in staat zijn onze caravan te verplaatsen
Verder kan het nog alle kanten op. Maar dat is ook wel te zien aan mijn lijstje.:ROFLMAO:

Nou, daar komt-ie: de shortlist.
In willekeurige volgorde (voorlopig) en met aansluitend een paar afvallers (die ik eerder wel in mijn lijst had staan)

Renault Espace Iconic 7-zits
miGAtqY.jpeg

Terug naar de Fransrijders!
Mooie auto, full options en interieur in mooie kleurstelling (al zal het opvallen dat meerdere kandidaten deze “Rembrandt”-kleurstelling hebben)

Volkswagen Multivan Bulli-Edition 6- of 7-zits
AwQ1fOB.jpeg

Waarom lijkt me duidelijk: met 4 opgroeiende pubers kan die Renault uiteindelijk wel eens te krap worden.
Hoewel ik twijfel over deze “bus”, staat deze bij mijn vrouw met verve bovenaan.
De Bulli is wel een uitgebreide uitvoering en ruim is het zeker. Dit is ook meteen de duurste auto in het rijtje.

Ondertussen heb ik een “package-deal” gemaakt met mijn vrouw: als het deze wordt, is het in mijn luxe configuratie en komt er een oprit met laadpunt en een robotmaaier. Daar was ze eerder nog op tegen. Zij krijgt de bus en een huisdier. Zo halen we de 25 jaar.......:p
Deze staat voorlopig bovenaan het lijstje. Het hangt er van af of de berekening die ik heb gemaakt een beetje klopt bij de nieuwe leasemij.

Audi A6 Avant e-tron S Edition
tcarn2X.jpeg

Na de favoriet van mijn vrouw maar meteen mijn favoriet (en die van mijn oudste dochter).
De enige vol-elektrische, wat mede veroorzaakt wordt door het benodigde trekgewicht. Veel elektrische modellen halen dat niet, of je moet (bv bij Volkswagen) de duurste vierwiel aangedreven uitvoering kiezen (ID7, ID-Buzz) en dan loopt het meteen aardig in de papieren.

Mercedes-Benz C300e Estate Business Edition AMG
QaZWG6V.jpeg

Ik vind ‘m prachtig, mijn vrouw vindt het niks. En er is een gerede twijfel of dit gaat voldoen met drie kinderen achterin. Dus dat wordt passen.
En sparen voor een tweede auto om de vrouw tevreden te stellen. :p

Volkswagen Passat Elegance Business 1.5 eHybrid 272pk
TKeEesF.jpeg

U1XOcEM.jpeg

Full options, in de sterke 272pk uitvoering.
Waarom de Passat en niet de Superb? Mooier (vooral de kont, maar ook het interieur) en sterker. Wel iets duurder, maar dat kan mijn budget hebben. Beide kunnen full-options.
Probleem bij VAG vind ik trouwens de velgen. Weinig mooie keuzes en veel keuzes met van die grote plastic vlakken (stroomlijn). Deze zijn de 18”-variant van de standaard Elegance velg (Napoli).

Stuk voor stuk toch wel “Rembrandt”-uitvoeringen, dacht ik zo.:cool:
En zoals te zien: zwart met licht interieur, met chroom (zelfs de -niet zwarte- bus heeft chroom). Dat is de basis.

Wat zijn dan de afvallers?
Skoda Superb: Deze kan full options. Maar ik merk dat ik de Passat dan toch mooier vind (die ook full options kan). Het lage dashboard van de Skoda’s bevalt me niet zo. De geborgenheid van de hoge VW dashboards beter.
Ik had een witte full-options Sportline in het lijstje, maar ik ben toch meer van de luxe met chroom, denk ik.

Skoda Kodiaq: Kan ik kort over zijn. Ik vind het gewoon geen mooie auto. De vorige was in Sportline een hele mooie auto. Deze klopt op de een of andere manier niet. En daar komt dan nog bij dat je de Sportline hier niet meer als zevenzitter kan krijgen.:mad:

Volkswagen Tayron: Ook hier gedeeltelijk op uiterlijk. Wat een monsterlijk ding. En hoewel het de eigenlijke opvolger van mijn huidige is, komt ie in dezelfde trim zo 10k duurder uit.
Zevenzitter niet leverbaar als e-hybrid (geldt ook voor de Kodiaq)

Juniper Model Y? Twijfel, twijfel. Het zal niet mijn eerste keus zijn.
Er is weinig noodzaak tot elektrisch (alles is vanaf 2026 weer 22% bijtelling en ik heb geen zonnepanelen) en met de vrije keus heb ik veel alternatieven.

Nou....een heel verhaal, maar hiermee dus het startschot voor een paar maanden van configureren, ontdekken en uitproberen.
Suggesties zijn welkom. En kritiek op mijn configuraties mag natuurlijk ook.;)

Er moet nog gereden worden. Ik heb de shortlist dus van de folder in elkaar gezet.
Ik heb in een aantal auto’s gezeten toen ik in januari in Brussel was, maar toen zat ik nog in de strikte VAG-regeling.

Het worden een paar mooie (zomer/vakantie-)maanden. :cool:

Laatst bewerkt:
De C300e en Audi A6 e-tron zijn wel beduidend kleiner dan de andere auto's op je lijstje. Vooral de c300e vond ik aan bagageruimte heel krap door de enorme bult van de accu. De A6 e-tron viel mij ondanks de forse buitenmaten aan binnenruimte gewoon heel erg tegen. Heb je ze beiden al in het echt bekeken?

Wij hebben hier sinds September vorig jaar een ID.7 tourer, die vind ik echt een stuk ruimer. Je schrijft hem af op prijs (Hoewel ik denk dat een GTX tov de genoemde a6, qua prijs, geen biet uit maakt), maar volgens mij valt ook de GTX op trekgewicht af. Nml 1400kg, ofwel 100kg onder de door jou gewenste 1500kg. Of zou dat nog net kunnen?

Zoals je zelf ook al aangeeft, ligt tussen de Passat en de Superb bij mij ook de voorkeur bij de Passat, net als jij vind ik deze aan afwerking/uitwerking net wat knapper dan de Superb.
De Superb is financieel dan weer net de betere deal. Beiden denk ik dat prima auto's zijn vwbt jouw wensenlijstje, zolang het een 5-zitter mag worden. Maar ik snap en deel jouw voorkeur.
Ik ben wel benieuwd, hoe lekker trekt zo'n phev nog wanneer de batterij leeg is? (Geen ervaring mee) Maar zonder de elektrische aandrijving is dat toch hetzelfde 150pk blok als in de reguliere mild hybrid? Wil dat de caravan van 1500kg dan nog wel lekker trekken? Wij hebben meerdere Passats gehad (B7 en tweemaal een B8) en, de enige keer dat wij een 1.4tsi 150pk hadden, vond ik dat ook wel echt tegenvallen aan vermogen met momenten. Dat lijkt mij al helemaal onprettig met 1500kg caravan erachter.

Ik weet niet of je aan dit alles wat hebt, ik schiet volgens mij voornamelijk opties af. Maar ik houd het graag bij mijn eigen ervaringen. Die zijn in ieder geval eerlijk.

De ID7 Tourer valt af op trekgewicht. In mijn lijstje staat de GTX op max 1200. En dat is te weinig.
Eerder in dit topic komt de ID7 Tourer al terug. Ik vind het een mooie auto, en zonder beovenstaand zou hij op het lijstje hebben gestaan.

De ID7 heb ik gepast met twee kinderen bij me. Die konden ongeveer achterin languit liggen. Zo ruim.

De andere auto's moet ik nog in real life proberen. Dat gaan we de komende twee maanden doen.
De Audi en Mercedes vind ik gewoon mooie configuraties. Maar ook "gewone" auto's vallen af als je drie kinderen op de achterbank wilt zetten, die ook steeds langer worden. En toch wil ik ze niet meteen afschrijven......

Van de keuzes zou ik de Multivan en A6 eens langer en uitvoeriger bekijken. Lichte voorkeur voor de Multivan in 6 zitter…. En dan een robotmaaier als bonus :)

Ik zie nu dat jouw uitgaande allspace ook een 150pk motor heeft trouwens. Hoe vond je die rijden met de caravan erachter? (of uberhaupt)

Geen klachten over het vermogen tov het gewicht van de auto?

Oh, en even een wildcard cq YOLO keuze erin gooien… de vernieuwde Hyundai Santa Fe. Heb m zelf even bekeken bij de dealer en erin gereden. Wat positief opviel van de bouwkwaliteit en rust in onderstel alsook de aandrijflijn die redelijk stil was. Sure, uitrusting en samenstelling afhankelijk, maar iig een ruime auto. *laat maar, net even gekeken, max 1100kg geremd trekken*

Ik zie nu dat jouw uitgaande allspace ook een 150pk motor heeft trouwens. Hoe vond je die rijden met de caravan erachter? (of uberhaupt)

Geen klachten over het vermogen tov het gewicht van de auto?
Neuh, dat gaat prima. En de meesten hierboven zijn hybrids, dus extra vermogen (en ik ga niet naar Zuid-italie met de caravan ;) )
Gefeliciteerd! Blijf je wel bij dezelfde leasemaatschappij?
Eh....nee. :rolleyes:

Oh, en even een wildcard cq YOLO keuze erin gooien… de vernieuwde Hyundai Santa Fe.
Santa Fe vind ik persoonlijk heel lelijk. De Ioniq9 vond ik dan weer wel interessant, maar die blijkt erg duur in de lease.

Haha, ik zag de post en ging gelijk kijken. Leuk om soort van betrokken te zijn :ROFLMAO:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Die Renault is fraai maar heb je wel eens gereden met zo’n apparaat? De versnellingsbak is dramatisch. Als je wilt dat ie schakelt doet ie het niet en andersom. Ook niet te overrulen met flippers.
Zo’n Bulli is wel grappig en ik snap de keuze. Ik zou in jouw positie ook vallen voor de ruimte. Maar hoe zit het met de ‘geborgenheid’ zoals je dat zo mooi verwoord van het dash in zo’n busje?
Daarnaast, het is en blijft natuurlijk een busje met een totaal andere uitstraling dan de rest van het lijstje.

De rest zijn fraaie wagens, alhoewel ik persoonlijk weinig heb met Audi en de Passat zou gewoon een Superb moeten zijn.
Een zwarte Benz met zwarte ramen en amg line…..mwha….een beetje ordinair in mijn ogen. Bij MB is echt een nettere wagen te configureren. Said he….;)

Edit; is een BMW 5 touring wellicht een idee? Ik lees her en der dat ze die bijna weggeven…

Laatst bewerkt:
Klinkt allemaal als een flink ruim leasebudget én vrijheid. Heerlijk, dus dit wordt weer een topic om fanatiek te volgen.

Succes met de nieuwe job en de te maken keuzes.

Proficiat met de nieuwe job!

Heerlijke budget heb je om iets mee uit te kunnen kiezen, erg benieuwd wat het gaat worden!

Ik zie het al, de rembrandt uitvoeringen staan mij wel aan. (y) ben benieuwd waar het naar toe gaat.

in ieder geval proficiat met de baan

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En dat opent weer perspectieven om iets nieuws te kiezen inderdaad. Klinkt een beetje als duivels dilemma.
Het voordeel van de Multivan is wel/ook dat als je met z'n tweeën bent, je fietsen IN de auto mee kunnen en niet per se achterop hoeven. En het is gewoon een superpraktische, niet-alledaagse auto waar ik uit jouw selectie het meeste voor zou voelen. Alleen zou ik een kleur nemen... ;-) Veel succes met de speurtocht!

Allemaal bedankt voor de felicitaties.

Het is een kleur, hè. Het is de kleurencombi die de California heeft in de meeste media, donkerblauw met wit.

Mooie kleurcombinatie trouwens – dat klassieke blauw met wit geeft echt die iconische California-uitstraling, maar dan met een moderne twist. Past perfect bij het karakter van de bus: een beetje nostalgie, maar toch helemaal van nu. Denk dat je hiermee zeker bekijks hebt op de camping of onderweg. Goed gekozen!

Ja, als ik dan een bus neem, dan wel een leuke. :cool:

De uitvoering die ik nu geconfigureerd heb, de Bulli, is al best uitgebreid. Panorama dak, matrix verlichting en vis-a-vis zitpositie (achterin zit je tegenover elkaar) zit er op. Kleurencombi en velgen maken het af.
Als dit niet kan, neem ik liever wat anders.

Sterker nog: daardoor valt bv de ID-Buzz af. Die kan alleen in GTX-uitvoering (vanwege het trekgewicht), maar dan mis je juist de uitstraling, vind ik, met het verplichte zwarte interieur en kleurkeuzes van exterieur.

Heb je al eens gereden met een Multivan? Qua rijden vind ik een busje toch wel wat anders dan een flinke suv of stationwagen

Is een KIA EV9 niet perfect voor jou? 6 of 7-zitter en mag tot 2.500kg trekken(de AWD versie).

Volgens mijn berekeningen (ik gebruik meestal directlease.nl) valt de goedkoopste AWD EV9 al zonder enige optie buiten het budget. Zelfde geldt voor de Ioniq9, die ik dan zou prefereren.

Rijden (en passen) moet nog gebeuren. Maar dat geldt niet alleen voor de Multivan, maar voor alle modellen op de lijst.

Toch niet duurder dan de Multivan zo'n EV9?

Je kan 'm op directlease niet samenstellen de Multivan, maar ik heb hem even door Arval gehaald. dan kost hij (in L1 uitvoering, met enkel de lak en de velgen, verder weet ik niet wat je hebt aangevinkt aan opties) 1327,68- eur excl brandstof en 1528,53 inclusief. Tov de EV9 AWD Air met een prijs excl. van 1138,67 en incl. 1416,22 eur.

Elke LM heeft zijn eigen tarieven uiteraard en bij de een valt een bepaald merk soms beter uit dan de ander. Maar het geeft wel een grove indicatie zo, denk ik?

Beiden bij een looptijd van 48mnd en 40dkm.

Mmm, dan zal ik toch moeten afwachten hoe de betreffende leasemij het rekent.
Ik kon via Athlon de Multivan incl kleine verhoging budget (=extra bijdrage) wel configureren. EV9 begon al zo hoog dat ik verder niet geprobeerd heb.
Dat is ook het voorbehoud natuurlijk.

Al is ondertussen het binnenhalen van een huisdier door de rest van het gezin al opgestart….. :rolleyes:
:ROFLMAO:

Vergunningaanvraag voor de oprit gaat eind van de week de deur uit.

Mmm, dan zal ik toch moeten afwachten hoe de betreffende leasemij het rekent.
Ik kon via Athlon de Multivan incl kleine verhoging budget (=extra bijdrage) wel configureren. EV9 begon al zo hoog dat ik verder niet geprobeerd heb.
Dat is ook het voorbehoud natuurlijk.

Al is ondertussen het binnenhalen van een huisdier door de rest van het gezin al opgestart….. :rolleyes:
:ROFLMAO:

Vergunningaanvraag voor de oprit gaat eind van de week de deur uit.
Blijft toch vaak vrij bijzonder. Valt en staat meestal met de (verwachte) restwaarde. Nu dat bij elektrische auto's vaak tegenvalt zie je dat terug in de leaseprijzen.

Heb je de Mazda CX-80 al overwogen? Qua zitplaatsen en trekvermogen zit dat wel snor. Geloof dat Mazda, na alle problematiek met de CX-60, flinke verbeteringen heeft doorgevoerd. De luxe Takumi uitvoering op basis van 40K pj / 48M zit je rond de €1.180 ex Btw.

Succes met de zoektocht!

Als ik mocht kiezen uit je lijstje dan zou ik denk ik voor de Multivan gaan. Het meest praktisch en het meest origineel.

Heb je de Mazda CX-80 al overwogen? Qua zitplaatsen en trekvermogen zit dat wel snor. Geloof dat Mazda, na alle problematiek met de CX-60, flinke verbeteringen heeft doorgevoerd. De luxe Takumi uitvoering op basis van 40K pj / 48M zit je rond de €1.180 ex Btw.
Ja.
15 jaar lang was de keuze alleen VAG. Dat heeft ook z’n voordelen…… :ROFLMAO:
Zo veel keus.

Vanuit “thuis” Mazda-fan. We hebben van 616 tot 626 gehad. Dus op de “longlist” staan CX-80 en 6e.
Dus er volgt nog een bezoek aan de Mazda dealer.

Toch grappig dat je jaren verplicht aan VAG vastzat en dat je keus beperkte....en toch voornamelijk VAG producten op de lijst hebt staan :).

Heel riant is de keuze niet. Ik denk dat de Multivan het beste aan je eisen voldoet. Maar heb je die ruimte over 1 of 2 jaar nog steeds nodig? Vind het een leuke auto zeker in two-tone kleurstelling. Maar qua rijden ben je elders beter bediend, denk ik. Ik verwacht dat de bv. Mazda CX-80 wel een fijner rijdende auto is. Tenminste...als de updates aan de aandrijflijn en achteras hun vruchten afgeworpen hebben :). Ik zou daar zeker een proefrit in gaan maken.

Ik mis de BMW i5 eDrive 40 Business Edition Touring in het lijstje. Mag 1500 kilo trekken.

Jammer dat de Ioniq 9 niet in het budget past. Het goedkoopste model mag 2500 kilo trekken in tegenstelling tot de goedkoopste EV9.

Dat Kia en Hyundai de trekgewichten hebben moeten beperken, volgens eigen zeggen vanwege de uitstooteisen in Europa, vind ik nog steeds een vreemd verhaal. Geen enkel ander merk heeft dat ook moeten doen. De echte reden erachter is mij onduidelijk. Ik vind de Santa Fé een geweldig ding, lekker bonkig en groot. Die 1110 kilo trekgewicht is natuurlijk een lachertje, die kan makkelijk 1600 kilo aan.

Mijn lijstje wordt toch sterk bepaald door de 6-zitter en de trekgewichten. Het blijft toch de gezinsauto.
De beperking zit ‘m ook met drie kinderen in de ruimte op de achterbank.
De Mercedes is in die zin de eigenlijke “vreemde-eend-in-de-bijt”, maar dat is omdat ik gewoon graag een keer een Mercedes wil. Eigenlijk een E-klasse, maar die is nog wat te hoog gegrepen. Kan wel, maar dan wordt het zeker geen Rembrandt-uitvoering. :rolleyes:
Ben dus meer een Mercedes- dan een BMW-man.

Al vond ik zelf ook wel dat er alsnog veel VAG in staat…..:ROFLMAO:
Voorlopig is de focus op de Multivan. Maar hé, het topic is pas een paar dagen oud en ik begin pas na de zomervakantie met de nieuwe baan. :p Er kan dus in die zin nog van alles gebeuren.
Wie weet komt alsnog die Staatsloterij een keer over de brug……:cool:

En de GLB? Geen riante 7 zits, maar wel de mogelijkheid tot. (Je geeft aan dat het steeds minder nodig is.)
Die mag volgens mij ook gewoon prima trekken.

En de GLB? Geen riante 7 zits, maar wel de mogelijkheid tot. (Je geeft aan dat het steeds minder nodig is.)
Die mag volgens mij ook gewoon prima trekken.
Eh…..Mercedes-dealer zit op loopafstand, dus daar zijn mijn vrouw en ik al even langsgelopen.
Ze werd al niet heel enthousiast van de C-klasse (met al die sterretjes in de grille…. :rolleyes: ), maar bij de GLB brak ze zowat in lachen uit.:oops:
Ik vind ‘m ook niet echt mooi. Al ben ik wel benieuwd naar het nieuwe model dat er aan zit te komen. Of dat wellicht de uitstraling wat verbetert.

Kan ik mij ook wel in vinden. Ik ben sowieso geen SUV liefhebber. Maar design is voor een ieder persoonlijk, verder tikt hij vgm wel de juiste boxjes aan, dus ik dacht ik gooi 'm er toch even in.

Toch grappig dat je jaren verplicht aan VAG vastzat en dat je keus beperkte....en toch voornamelijk VAG producten op de lijst hebt staan :).
Dat viel mij ook al op. Ik dacht ik zeg niks.

Ik vind de Multivan ook een mooie keuze. Zeker in deze kleurstelling echt een sjieke vertoning.

In 'mijn' tijd was het zo simpel; een Prairie, Voyager, Espace etc.. lekker ruime MPV's auto's voor ons 6en en altijd diverse benzinekeuzes zodat vouwwagen mee kon. Mijn vader kocht alleen altijd zijn auto's ipv lease. Toen de oudste ui huis ging werd het wel weer gewoon een D-segmenter. Gefeliciteerd met je nieuwe job!

CX-80 vind ik qua looks niet kloppen maar van binnen prachtig en de auto is vlot en ruim. Zo'n Multivan heeft ook wel wat maar idd niet dat 'geborgen' gevoel.

In 'mijn' tijd was het zo simpel; een Prairie, Voyager, Espace etc.. lekker ruime MPV's auto's voor ons 6en en altijd diverse benzinekeuzes zodat vouwwagen mee kon. Mijn vader kocht alleen altijd zijn auto's ipv lease. Toen de oudste ui huis ging werd het wel weer gewoon een D-segmenter. Gefeliciteerd met je nieuwe job!

CX-80 vind ik qua looks niet kloppen maar van binnen prachtig en de auto is vlot en ruim. Zo'n Multivan heeft ook wel wat maar idd niet dat 'geborgen' gevoel.
Ja de mpv is wel een beetje uitgestorven zo lijkt het.

Ik had (inmiddels ook alweer 20 jaar terug) een collega die reed een (toen al oude) Pontiac Trans Sport van de eerste generatie. Met glas rondom en een soort van targa beugel (optisch dan uiteraard). Ondanks dat dat ding toen al oud was vond ik het echt een ruimteschip weet ik nog. Tot je instapte dan. Maar dat was ook zo'n super fijne, super praktische auto.

Andere collega (nog langer geleden) met 4 kinderen reed altijd een paar jaar oude amerikanen met een 3-zits bank voorin. Ford Taurus, Chevrolet Caprice, dat soort spul. Vond ik ook een leuke oplossing.
Vind het aanbod tegenwoordig maar schaars wat dat betreft.

Ik heb ook 4 kinderen, maar van een busje zou ik toch niet vrolijk worden. Veel vrienden hier met grote gezinnen hebben een MB v-klasse, is toch elke keer alsof je wordt opgehaald door de timmerman.

Een beetje Multivan zit op 70k, dan is er wel wat leukers te koop met ook genoeg ruimte. De alternatieven zijn al genoemd.

Zag zojuist een Tayron (Duits kenteken, wit en R-Line) voor het eerst rijden. Die is echt niet om aan te gluren. Te smal en welvingen die de auto in onbalans brengen

Vind de Tayron sowieso niet te verantwoorden in 7-zits configuratie, 10k bijbetalen (tov de phev) voor 2 klapstoeltjes achterin en de mindere motor.

De Tayron is echt veel te duur geworden.
En zoals gezegd verwacht ik dat het voor een zevenzitter te weinig ruimte gaat bieden. Ik heb nu al moeite om twee kinderen op de derde zitrij te krijgen. Ze willen niet meer op dat "strafbankje".
Zolang het voor kleine schaarse momenten is, kan ik er nog wel mee weg komen, maar in het geval van de Tayron is dat het extra geld niet waard.
Dat wordt trouwens mede veroorzaakt door de prijsstelling bij VW en Skoda: de Hybrids zijn een klap goedkoper, maar daar is de derde zitrij niet mogelijk.

Terug
Bovenaan