Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

Ach, qua aflevering had ik geen grootse verwachtingen.
Je auto wordt op de zaak afgeleverd door een 65-plusser, die daarna met z'n tassie onder z'n arm op zoek gaat naar het station. Bij zo'n man kun je je eventuele ongenoegen ook niet kwijt.

Uurtje later komt er één of ander broekie met een digitale camera langs om minutieus om een auto te gaan lopen met 120.000 km op de teller, en dan terugkomt met een vermelding van een scheurtje in de richtingaanwijzer van de rechter spiegel, wat hij bij tonen aan mij zelf al bijna niet meer terug kan vinden. o_O
"De lease-maatschappij zal verder terugkoppelen hoe deze schades worden afgehandeld". Whoooooo!

Heb je dat achter de rug, komt er, meestal weer een uurtje later (was bij mij dit keer wat vlotter), weer een 65-plusser om de zwaar beschadigde auto op te halen. En hoewel de auto dus net daarvoor uitgebreid is gechecked en daar een rapport van meerdere pagina's van zal worden gemaakt, acht deze oudere heer het noodzakelijk deze check deels nogmaals te doen.

Afijn, de hele wissel heeft me nogal wat tijd gekost.

Gelukkig heb ik een dealer (zowaar met dezelfde naam als de importeur) waar ik zeer tevreden over ben, en waar je tegenwoordig ook met een Skoda terecht kunt.
Dus ik zal deze binnenkort vragen even wat zaken voor me te doen, die hun collega's hebben verzuimd.
Komt wel goed.

Ondertussen staat er een whopping 200 kilometer op de teller.:p
Tja, de prio ligt even ergens anders. Ik kan dus ook nog weinig zeggen over de rij-eigenschappen.

Wat ik wel kan zeggen:
- "Leve de stoelverwarming!" (mede namens Mvr. Rembrandt)
- de Sonniboys zijn geïnstalleerd, dus het ziet er al wat beter uit :cool:
- het is te slecht weer om verder te gaan met pimpen (ik ga met dit weer niet onder de auto liggen om wat plastic nep-uitlaten te monteren....)
- nog niets vernomen van de Multimac leverancier. Dus wellicht toch nog inruilen voor een Touran? :confused:

Sh**t. Morgen ook weer vrij.
Dus de kilometertjes laten even op zich wachten.
:)

W35umGo.jpg

BBPRcsL.jpg

vw2SwaO.jpg

8ye1njm.jpg

X3HYnUK.jpg

Škoda Octavia Combi 1.6 TDi 110pk DSG Edition Businessline (2015)

Opties:
- trekhaak :rolleyes:

Andere wijzigingen:
- Sonniboys
- type-aanduiding verwijderd
- Milotec "uitlaten"
- luxe kentekenplaten

Niet zo negatief doen over de werkwijze van de leasemaatschappij hè ;) :D

Afleveren op die manier is wel jammer. Zelf ophalen bij de dealer is leuker, maar deze kwam niet bij een dealer uit de buurt zag ik. De Skoda dealer in Hoogland lijkt mij overigens een prima dealer. Beetje dorps nog, denk ik.

Rembrandt zei:
(..)

Uurtje later komt er één of ander broekie met een digitale camera langs om minutieus om een auto te gaan lopen met 120.000 km op de teller, en dan terugkomt met een vermelding van een scheurtje in de richtingaanwijzer van de rechter spiegel, wat hij bij tonen aan mij zelf al bijna niet meer terug kan vinden. o_O
"De lease-maatschappij zal verder terugkoppelen hoe deze schades worden afgehandeld". Whoooooo!

Tja, dit stukje 'markt' is mede ontstaan omdat je nu 'geen gezeur' hebt over innameschades die mogelijk ontstaan zijn nadat de auto is afgemeld door de berijder.. ;)

Rembrandt zei:
Heb je dat achter de rug, komt er, meestal weer een uurtje later (was bij mij dit keer wat vlotter), weer een 65-plusser om de zwaar beschadigde auto op te halen. En hoewel de auto dus net daarvoor uitgebreid is gechecked en daar een rapport van meerdere pagina's van zal worden gemaakt, acht deze oudere heer het noodzakelijk deze check deels nogmaals te doen.

Ach ja, ieder zo zijn vakgebied.
Hoe vaak zou het voorkomen dat de planningen van de drie betrokken leveranciers niet synchroon lopen? Bijvoorbeeld oude leaseauto al opgehaald voordat de autoinspectie kerel nog niet is geweest.?

Rembrandt zei:
Afijn, de hele wissel heeft me nogal wat tijd gekost.

Tja, dat is weinig klantgericht eigenlijk (misschien weer wel als het eerste punt belangrijk is voor een berijder) en niet fijn als je een dag vol meetings hebt.. Maar ja, ééns in de 3-4 jaar hier maar ff doorheen bijten;)

Barri zei:
De Skoda dealer in Hoogland lijkt mij overigens een prima dealer. Beetje dorps nog, denk ik.

Moest ik even opzoeken......;)
Ik ga naar een iets grotere. Nog niet zo lang geleden reed je er dagelijks langs.

Morgen ga ik verder met pimpen en het vervolmaken van mijn VAGCOM lijstje.
Ik heb de eerste post van deze pagina maar alvast even gereserveerd voor foto's.:cool:

Barri zei:
Niet zo negatief doen over de werkwijze van de leasemaatschappij hè ;) :D

Afleveren op die manier is wel jammer. Zelf ophalen bij de dealer is leuker, maar deze kwam niet bij een dealer uit de buurt zag ik. De Skoda dealer in Hoogland lijkt mij overigens een prima dealer. Beetje dorps nog, denk ik.

Kreijne staat zeer goed bekend hier. Echt Hooglands familiebedrijf. Hebben ook zaken in Hilversum trouwens.

Heet nu alleen geen Kreijne meer; het Skoda deel is nu Pon Dealer. Kreijne zit nog wel hier op Calveen met Mazda en Suzuki. En inderdaad in Hilversum.

Oh dat wist ik niet. Onderdeel Pon :rolleyes:.. Ja Suzuki en Mazda doen ze idd ook.

Mooi dat de nieuwe auto er is Rembrandt, maar als de multimac niet leverbaar is.....kun je dan nog ruilen?

Afmelden van leaseauto van pa gaat net even wat beter. Broekhuis Volvo levert de auto, waar hij deze ook zelf op mag halen en de oude achterlaat.
De vorige auto was daar van nieuw tot 199.000 in onderhoud geweest, dus de dealer kent de auto goed. Loopt er een keertje omheen in daglicht en zegt....mwoh ziet er redelijk uit met een knipoog en geeft aan dat er geen grote schades zijn. Kleine krasjes en steenslag zitten in de auto....maar hij was nog ff minitieus gewassen en gewaxt door mij dus daar kon ie geen aanmerkingen op hebben.

Aftekenen en de nieuwe auto mag mee, Broekhuis verzorgt het transport naar Athlon, al weet ik nu dat ie daar nooit is aangekomen.
De dag erna kwam er iemand kijken voor een andere auto, maar ja de prachtige specificatie van de V60 D3 was ook wel zo mooi dat ie daar toch over na ging denken.
Wat ervoor heeft gezorgd dat ie 7 dagen later was overgeschreven.....en ik hem nooit op internet mocht zien....

Maar ja scheurtje...woohoo, zal vast niet veel van terecht komen inderdaad. En naderhand is het vast wel iets om nog over te lachen.

Ten eerste gefeliciteerd met de Octavia! Alhoewel het misschien niet het spannendste model is dat op de Nederlandse markt te krijgen is vind ik het wel een zeer aardige auto om te zien.

Ten tweede wil ik even ingaan op de aflevering en inname. Ik ben namelijk zelf zo'n 'broekie' die oude leaseauto's ophaalt en wegbrengt. Ook ik mag na aflevering op zoek naar een bushalte, maar gelukkig zijn daar zat apps voor.
Zelf kijk ik altijd snel over de auto heen, de meeste schade merk ik dan wel op. Daarnaast vind ik het apart dat de Touran twee maal gecontroleerd werd, als ik een auto ophaal en er deze is dezelfde dag al gecontroleerd hoef ik deze niet nogmaals te controleren maar meestal is deze nog helemaal niet gecontroleerd.
Als je trouwens vragen of opmerkingen had, had de persoon die de auto kwam afleveren die op het transportformulier moeten noteren of het moeten doorbellen aan zijn of haar werk.
Ik denk dat je te maken hebt gehad met de concurrent. :p

't Was redelijk weer vandaag, met zo nu en dan zelfs een zonnetje.
Dus ben ik vandaag maar eens verder gegaan met het veranderen van de auto.

Ik heb de Milotec uitlaat-dummies geplaatst en de type-aanduiding van de kont verwijderd.
De auto is geleverd met een Brink trekhaak, en dat wilden ze weten ook. Er zat een sticker van Brink op de haak en een dop met ook groot "Brink" erop. De dop had ik al snel gewisseld met de zwarte dop van de Touran.:cool:. Sticker is nu ook weg.

Al met al, de situatie vóór en ná:
cjW5f56.jpg

2bWgW4d.jpg

Voor het bestellen van luxeplaten heb ik, geloof ik, mijn kentekenbewijs nodig. Ga ik vandaag even ophalen.....;)

De kleur is een tikkie saai, maar niettemin veel plezier ermee.

- "Leve de stoelverwarming!" (mede namens Mvr. Rembrandt)

Nu het seizoen weer verandert zó lekker. Op mijn volgende komt het ook weer. En dan te bedenken dat ik de optie eerst wilde schrappen omdat ik boven budget uit kwam en het dus direct doorbelast werd.

adinsx zei:
De kleur is een tikkie saai, maar niettemin veel plezier ermee.

Komt mede door de fantastische lease-regeling hier, en het rare kleurenbeleid van Skoda (Pon?).

Ik mag hier kiezen uit het grote kleuren palet van........zwart, grijs en blauw.
In het geval van Skoda zijn de kleuren dan vastgelegd op Black Metallic, Brilliant Silver en Lava Blue
Helaas levert Skoda de Octavia niet (meer) in Lava Blue, anders was die het geworden. Voor de Octavia geldt dus een andere blauw en daar hebben ze hier helaas gekozen voor Denim Blue, en die vond ik te flets. Was het Race Blue geweest............tja.
Als je dan bedenkt dat de Octavia hier erg populair is, en 95% hem in het zwart besteld, vond ik Brilliant Silver wel een goede uitzondering.:cool:

Ding is nog geen week oud, of ik ben 'm al kwijt.:(
Vrouw had kinderwagen nodig, en die past niet in de Alto. Dus ik ben met de kleine ragbak weg.;)

Bij mijn vorige werkgever had ik qua kleur exact hetzelfde helaas :(
Al rijdt daar nu iemand met een Octavia op 17" en in race blue. Dan is ie best leuk! (y)

edit: de Octavia (en de Fabia) mist inderdaad een mooie donkerblauw zoals het Night Blue op de Golf.

Wat ik in de jaren dat ik hier werk heb geleerd, is dat de regelingen hier weinig logica bevatten.

Je zou kunnen denken dat Race Blue te opzichtig is (vind ik wel meevallen, maar....je zou het kunnen denken. ;))
Echter, kun je hier je Audi wel bestellen in.......Scuba Blauw Metallic.o_O

Snap jij het nog, snap ik het ook.:)

edit: had Škoda Night Blue gehad, was dat het geworden.

Nette Octavia Rembrandt! De kleur is misschien niet zo spannend, maar de lijnen vind ik zo wel mooi tot zijn recht komen (y)

Dieseltje + automaat is ook erg fijn.

Soms zit het in de subtiele dingen.
Je moet goed kijken, maar er is echt verschil::cool:

3syIzj6.jpg

mTLfR0w.jpg

De SilverVisions gebruik ik normaliter eerder voor de koplampknippers, maar dat is bij de Octavia zo'n operatie, dat ik dat (voorlopig) maar laat zitten.
Dus dan maar achterin, waar ze, hoe subtiel ook, wel degelijk effect hebben.

Verder de laatste dingetjes in het interieur veranderd.
jFW3jU6.jpg

Ook is de navigatie up-to-date van de laatste versie (ECE2016). POI's bijvoegen lukt nog niet helemaal.:(
Wat nu nog rest is de VAGCOM-update. Ik heb mijn lijstje bijna compleet.

Als kleine bonus kreeg ik bij de kentekenplaten van de dealer ook nog de sleutel"upgrade", van plastic naar metaal:
g2hss7q.jpg

Zoals gezegd: soms zijn het de subtiele dingen.;)

Edit: "de laatste dingetjes in het interieur" klopt natuurlijk niet. De grootste wijziging, de Multimac, moet nog komen. Vandaag bericht gehad dat deze volgende week op de post gaat.

Oh, en voor de duidelijkheid: het is géén Škoda........volgens Škoda.
fuSkjV8.jpg

VerrassendŠkoda
:cool:

Mooie auto Rembrandt! Dat grijs staat hem ook goed. Leuk ook dat je hem nog een beetje naar je eigen smaak maakt, is hij toch nog een beetje anders dan die vele anderen.

Mag ik vragen waar je de coderingen voor de VAGCOM vandaan haalt?

Mooi Rembrandt! Vind 'm persoonlijk wel wat hoog op z'n wielen staan. En die luxe platen kregen wij gewoon van de dealer cadeau. :D

De Octavia is 6-persoons geworden.

70drcJC.jpg

Best lastig, zo'n achterbankfoto

De installatie is op zich vrij eenvoudig, maar de Multimac paste minder eenvoudig op de achterbank dan ik had verwacht.
De uiteinden van de Octaviabank zijn van kunststof en dat geeft niet echt mee. Daarbij is de bank vrij "hol", waardoor er ruimte bleef tussen de leuning van de Multimac en de leuning van de achterbank. Door de pootjes vooraan wat op te krikken is dat opgelost, maar nadeel is dan dat de Multimac wat achterover leunt.
Da's vooral vervelend voor gebruik van de Minimac (de babystoel, zeg maar), want die staat al vrij rechtop voor een pasgeborene.......

Nu heb ik daar op zich wel een oplossing voor waardoor ik een "gewone" Maxicosi kan gebruiken met de originele gordel, maar goed......

Al met al: het zit erin, dus we kunnen weer met het hele gezin op pad met maar één auto.:D

Verder zit ik het web af te struinen naar LED vervangingen voor alle lichtbronnen. Gaat wel erg in de papieren lopen, want als je eenmaal begint moet je ook alles omzetten. Komt bij dat ik sowieso niet van dat halogeen in de koplampen afkom.....
Rembrandt twijfelt dus nog even.

O ja, en de POI's zijn gelukt.
Ik zie nu dus de tankstations waar ik met mijn DKV terecht kan, de vaste flitslokaties en de natuurcampings.:cool:

Ziet er mooi uit, de Multimac. Wel een gevaarte om te verschepen, zo te zien.

Ik zou het licht laten voor wat het is. halogeen icm (blauw) led is niet echt mooi.. vind ik nu. (begreep er in het begin niet veel van, in de discussie met de 308 BL..) maar zie het nu in de praktijk wel dat het niet tof is.

@Rembrandt: ziet er keurig uit. Was het wachten waard!

Lastig plaatsen: "Daarbij is de bank vrij "hol", waardoor er ruimte bleef tussen de leuning van de Multimac en de leuning van de achterbank."
Wellicht op te vullen met een oud dubbelgevouwen tuinstoel kussen?

Zoals de Multimac voor de eettafel staat kan er nog een extra bij?
:)

Na drie maanden en 7000 km kan ik wel een korte review geven van de Octavia.

Overall kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn keuze voor de Octavia. Hij bevalt eigenlijk steeds beter. Al was de overstap vanuit de Touran wel even wennen.

De plussen en minnen:
+ Ruimte: met de Multimac erin kan ik met 6 personen (2 volwassenen en 4 kinderen) prima op weg, inclusief standaard de kinderwagen (een Stokke Crusi met sibling seat) oningeklapt achterin. En dan kunnen daar nog twee kratten naast voor de boodschappen. Dit alles kreeg ik natuurlijk never nooit voor elkaar in een 6-persoons Touran.
+ Financiën: nog net op tijd voor 20% bijtelling levert deze auto me een flink hoger netto salaris op. En dat is natuurlijk nog steeds inclusief onbeperkte kilometers. Veel goedkoper gaat het niet worden.
+ Uitvoering: in combinatie met het kostenplaatje en de beperkte keuze bij mijn bedrijf is deze "Edition"-uitvoering wel een leuke opsteker. Stoere 17" Hawk-velgen, net wat mooiere bekleding dan de standaard Ambition en ook de dashboard inleg is net wat minder plastikerig qua aanzien dan van de standaard. Tevens heeft de Edition de tellers van de L&K (de meest luxe uitvoering). Al met al een nette auto.
+ Multimedia/Navigatie: de nieuwe Amundsen met het 6,5"-scherm is een flinke verbetering tov de oude RNS315 en zelfs tov de "Discover Media" met het kleine scherm. Schermgrootte is meer dan genoeg en het systeem is ook een stuk sneller. Ik heb nog nooit zo vaak voice control gebruikt in een auto. Werkt prima.
+ Stoelverwarming: top-accessoire! Beide inzittenden voorin zijn hier super content mee.(y)
+ Automaat: Door de keuze voor de Octavia viel een automaat nog binnen budget. Dus geniet ik weer dagelijks van de DSG.

- Rumoer: Stil is de auto niet. Is natuurlijk deels wennen door de overgang van benzine naar diesel, maar de 1.6TDI maakt flinke herrie.
Vooral op hogere snelheid. Al heb ik, als ik alleen in de auto zit, de stereo flink hard staan, dus dat compenseert een beetje.:cool:
- Mrs. Navi: de nederlandse vrouwenstem vind ik niet meer van deze tijd. Het hakkelende computer accent is tegenwoordig toch niet meer nodig? "Over duizend honderd meter rechtsaf slaan".o_O In normaal nederlands noemen we dat elfhonderd meter.
- Comfort: ik red me prima met de auto, en het begint te wennen, maar het comfort van de Touran haalt hij bij lange na niet. Betere stoelen een soepelere motor/bak samenwerking en vooral de rust geven de Touran een veel hoger comfort.
- - - Start/stop: wat een waardeloos systeem. Ik heb best wel vaker een start/stop in een auto gehad, maar in de Octavia slaat dat ding op de raarste momenten af. Zelfs als je nog niet helemaal stilstaat.
Het lijkt erop dat dit bewust veranderd is met MY16 in combinatie met de DSG, want op het Skoda-forum klagen meer rijders van dat nieuwe modeljaar erover. Ik druk dan ook geregeld de knop in om het uit te schakelen. Terwijl ik in principe helemaal geen bezwaar heb tegen zo'n functie. Als het maar vlot werkt. Nu zorgt het voor hele irritantre situaties.
Zoals deze week: ik sta bij een verkeerslicht te wachten (als vijfde of zo) en besluit mijn jas uit te trekken. Dus (met automaat in "D"), gordel los, jas uit, gordel weer vast.
Stoplicht op groen, rem los en.....niks. "Handmatig starten" staat er dan in beeld. Dus naar "P" en starten en weer naar "D", met als gevolg dat ik veel te laat optrok en er irritatie ontstond achter mij.

Wat gaan we nog aanpassen aan de Octavia?
Nou, niet zo veel meer.
Ik heb ondertussen de "Edition"-logootjes op het voorscherm verwijderd. Op de zilvergrijze auto vielen ze niet heel erg op (kijk maar op de foto's), maar ik vond ze toch niet mooi (slechte plaats o.a.).
Verder heb ik de dashcam mooi weggebouwd, door middel van een aftakking op de zekeringskast.
FxWpVDY.jpg

RsDobIV.jpg

Voordelen zijn dat ik geen originele kabels heb hoeven doorknippen, ik nu twee universele USB aansluitingen heb achter mijn dashboard, alles mooi is weggewerkt en ik het binnen 5 minuten weer verwijderen kan en overzetten kan op een andere auto. Werkt prima.

Gisteren zijn, in samenwerking met V.K. te D., de VAGCOM-aanpassingen doorgevoerd:
- stoelverwarmingsstand wordt nu onthouden
- needle sweep
- bochtverlichting over de mistlampen (om de een of andere reden was dit bij deze Edition-uitvoering standaard inactief)
- achterlichten actief bij DRL
- TSC activeren: het schijnt dat bijna geen enkele trekhaak op een Octavia goed is aangemeld, waardoor Trailer Stability Control niet is geactiveerd. Aangezien ik er een caravan achter wil hangen, moest dat dus wel even aangepast worden. Ik heb het nog niet kunnen "testen", maar dat komt volgende maand wel, als de caravan uit de stalling komt.
- CH/LH verlichting (ook) over de mistlampen:
fDkReCk.jpg

- nog wat kleine tierelantijntjes met lampjes aan of uit of gedimd op het dashboard. Altijd leuk spelen.;)

Al met al een prima auto voor veel kilometers. Dus.....morgen maar weer even op en neer naar de Efteling.:cool:

En de Alto?
Die doet nog steeds een paar kilometertjes her en der.;)
Ik vond op internet de achterlichten van de Chinese facelift............even over nadenken.
2013-Maruti-Alto-Facelift.jpg

Leuke review(y) Laat de Octavia III maar flink afschrijven, lijkt me wel wat over 2 à 3 jaar.

Rembrandt zei:
- TSC activeren: het schijnt dat bijna geen enkele trekhaak op een Octavia goed is aangemeld, waardoor Trailer Stability Control niet is geactiveerd. Aangezien ik er een caravan achter wil hangen, moest dat dus wel even aangepast worden. Ik heb het nog niet kunnen "testen", maar dat komt volgende maand wel, als de caravan uit de stalling komt.

Is er een manier om te zien of dit juist is geactiveerd zonder hem uit te lezen? Afgelopen zomer in de Octavia+caravan van m'n vader viel het me wel op dat er een extra 'knipperplicht symbool' gaat branden als je richting aangeeft. Dus hij detecteert wel dat er een stekker in zit, of zegt dit niets? Bij het achteruit rijden schakelen de parkeersensoren niet automatisch uit, wat weer een teken kan zijn dat die het niet detecteert of gewoon dommigheid. Bij de 508 gingen die keurig uit.

Dat knipperlicht symbooltje had ik ook laatst toen ik een aanhangwagen erachter had.
Parkeersensoren zouden moeten uitschakelen.

Als TSC is ingeschakeld gaan bij het starten de lampjes van ESP en ABS ná elkaar uit. Normaal is dat gelijktijdig.
Meestal wordt vergeten om de trailer aan te melden in het ABS-deel van VAGCOM. Dat hebben we dus gisteren gedaan. Maar ik had geen aanhangwagen of zo in de buurt om te testen of de lampjes nu wel goed aangaan.
Op Briskoda kun je een vrij uitgebreide beschrijving vinden hoe je de trekhaak moet aanmelden, inclusief instelling van de parkeersensoren.

Barri zei:
Heet nu alleen geen Kreijne meer; het Skoda deel is nu Pon Dealer. Kreijne zit nog wel hier op Calveen met Mazda en Suzuki. En inderdaad in Hilversum.

Soms komen dingen wel dichtbij...ik heb een paar jaar gewerkt bij de Kwikfit op de Maanlander.

Ik sta er ook van te kijken dat P. Klieder uit dezelfde regionen komt. Soms heb je meer gemeen dan je denkt.

Leuke review, mooi om te lezen dat je een goede keuze hebt gemaakt. (y)

Over dat stop/start-systeem, dat zit ook in de Passat van mijn vader. De situatie die je beschrijft (motor niet meer aan na uittrekken van een jas) komt doordat je de gordel los had. Dat had de Volvo die mijn vader eerst had overigens ook. Valt trouwens niet d.m.v. VAGCOM in te stellen dat het systeem automatisch uit staat? Ik meen me te herinneren dat iemand dat had gedaan, maar ik weet het niet zeker meer.

Over de Alto-achterlichten: doen. Ik vind ze mooi. (y)

Je kunt inderdaad de start/stop helemaal uitschakelen via de VAGCOM, feitelijk door de computer te laten denken dat de motor moet blijven draaien voor de stroomvoorziening. Je zet de grens op 12.1V, wat dus betekent dat de motor moet blijven lopen.
Maar.....ik vind dit een te groffe inbreuk op de auto. Deze ingreep zou ik moeten terugdraaien als ik de auto weer inlever en daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Langzamerhand krijg ik door in welke situaties de start/stop echt niet handig is en zet ik m dus op dat moment uit.

Over de Alto-lampen: ik twijfel om tegen de €200,- uit te geven via internet, om vanuit China een visueel geintje te laten bezorgen. Want veel meer dan dat is het natuurlijk niet.
Al heb ik dan natuurlijk twee sets achterlichten (NL en UK) om weer te verpatsen.:rolleyes:

Dat gaat wel ver inderdaad, zeker als je zelf geen VAGCOM hebt. En 200 euro voor de Alto lampen is inderdaad wel veel, daar zou ik ook over twijfelen.

Was leuk Rembrandt (y)
Bij mijn A6 heb ik start/stop zo kunnen programmeren, dat het systeem de laatste stand onthoudt. En dat het lampje in de schakelaar is 'omgedraaid', oftewel brandt bij systeem aan en uit is bij systeem uit. Mocht je dat voor jouw Octavia ook gevonden krijgen, dan is het een codering die je bij inleveren wel kunt laten zitten.

Boppie zei:
Barri zei:

Soms komen dingen wel dichtbij...ik heb een paar jaar gewerkt bij de Kwikfit op de Maanlander.
Daar werk ik een paar honderd meter vandaan :)

@Alto lampen: hebben die wel een E-keurmerk? Ik vermoed van niet.
Alto bevalt bij ons ook prima overigens! Maar m'n vriendin wil wel dat ik er parkeersensoren in bouw. We parkeren achter elkaar op de oprit, en dan komt het op centimeters :)

ketelapper zei:
Was leuk Rembrandt (y)
Bij mijn A6 heb ik start/stop zo kunnen programmeren, dat het systeem de laatste stand onthoudt. En dat het lampje in de schakelaar is 'omgedraaid', oftewel brandt bij systeem aan en uit is bij systeem uit. Mocht je dat voor jouw Octavia ook gevonden krijgen, dan is het een codering die je bij inleveren wel kunt laten zitten.

Ik heb jouw oplossing ingebracht op het Skoda-forum, maar het lijkt er voorlopig op dat dit alleen bij Audi kan. Bij de Skoda moet er iets extra's ingebouwd worden, wat dan weer €120,- kost. En dat heb ik er niet voor over. Maar ik houd het in de gaten, want die oplossing is precies hoe ik het graag zou hebben.

Kijk, hier past-ie ook achter! :cool:

t4WxNQW.jpg

Ik heb er nog niet ver mee gereden (stalling is vlakbij), maar de Octavia heeft toch wel wat meer moeite, of moet beter zeggen "doet wat moeilijker", dan de Touran.
Hij trekt 'm vlot weg, hoor, maar blijft erg lang in de versnelling hangen en draait dus veel toeren.
Wellicht handmatig gaan schakelen.

De Octavia heeft er ondertussen 10K+ opzitten.
En ik ben nog steeds super tevreden met mijn keus, en met de kleur. De Octavia is populair bij de leaserijders bij mijn werkgever, maar voorlopig is alles zwart, behalve twee stuks: mijn Silver Metallic en een Greenline in Denim Blue.

Hier voor de deur staat ook een zilvergrijze. Best een standaard kleur, maar je ziet 'm inderdaad niet vaak!
In Race Blue vind ik 'm het leukst, maar ook die zie je niet vaak. Net als het bordeauxrood: nog nooit gezien!

Race Blue niet vaak?
Ik heb juist het idee dat er heel veel van zijn. Maar zwart voert wel de boventoon.

Laatst in Apeldoorn in een parkeergarage twee bordeaux rode Octavia's op 1 parkeerdeck. Is inderdaad een niet vaak geziene, maar wel hele mooie kleur.

Bordeaux rood? Die ken ik niet. Wel een rood-tint die veel lijkt op mijn Granaatrood. Dat heeft een collega op zijn Octavia. Samen met een metallicrode 308SW en twee metallicrode Clio's een flinke "rode brigade" dus in mijn bedrijf :)

Terug
Bovenaan