Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

In dat geval zou ik dat uitlaatplastic ook laten vervallen. Die combinatie vind ik nog al vreemd ogen. Maar wie ben ik :).

Ik rijd zelf ook een Octavia 1.6TDI DSG, hoewel de auto op papier 1500kg mag trekken zou ik er geen wonderen van verwachten. Deze zomer ben ik op pad geweest met 4 personen, 2 fietsen en een caravan van ong. 1350kg en zwaarder dan dat moet het echt niet worden. Qua stabiliteit geen probleem overigens, auto en caravan goed beladen + kogeldruk van 75kg en je hebt geen centje pijn. De trekkracht houdt echter niet over, op vlakke wegen prima en in bergachtig terrein zolang de buiten temperatuur niet veel hoger dan 28/30 graden is het naar verwachting. Ik heb echter ook van die lange hellingen moeten pakken met 35 graden buiten temperatuur en dan begon de koelvloeistoftemperatuur toch flink op lopen (tot 105graden max), nog niet in het rood overigens... De DSG is wel ideaal met de caravan trouwens!

Voor een foto van de combinatie zie mijn profiel.

@headlong, bedankt. Goed om ervaringen van anderen te horen.

Ik ben me ervan bewust dat de Octavia niet de beste keuze was voor mijn caravan, maar om nou een auto uit te kiezen op een (nu nog volstrekt niet ter zake doende) buitenlandse vakantie was me iets te gortig. Zeker gezien de besparing per maand die de Octavia me oplevert. Kan ik voor die bergritten nog beter een auto huren.

De DSG was wel een bonuspunt voor de Octavia. Bij de Passat en de Superb had ik de automaat (waarschijnlijk) moeten laten schieten vanwege de kosten.
Het is zo fijn om ook met de caravan de boel op de cruise te zetten en de DSG z'n werk laten doen.

Al met al zullen we de komende jaren waarschijnlijk nog overwegend in Nederland bivakkeren, dus zal de Octavia, met een beetje schuiven met de lading, prima zijn werk doen.

Afgelopen zomer nog een stukje met een 1.6 TDI opgereden door de beregen. Zijn caravan met een gemiddeld formaat van ik gok 1200-1300kg. Zelf reed ik in de Octavia 2.0 TDI van mijn vader met ruim 1600kg daar achter. De 1.6 hoefde zich echt niet te schamen.
Je zult niet de snelste zijn, maar in zijn 2 of 3 kom je overal wel boven. Een sterkere auto huren voor de bergritten lijkt mij dan ook niet nodig. Mijn ouders zijn vroeger ook van een 1000kg caravan naar een 1500-1600kg geswitcht(vergelijkbaar met die van jou, ook een Knaus ;). De Peugeot 406 met 110pk kreeg de combinatie meer dan fatsoenlijk door de bergen.

Gewoon lekker op souplesse met voldoende toeren maar zeker niet vol gas naar boven tokkelen, dat de temperatuur dan wat stijgt is meer dan normaal. De huidige 1.6 en 2.0 TDI van VAG hebben sowieso een behoorlijk hoge olie temperatuur, zeker met caravan. Op constante snelheid op de snelweg staat die van ons continue rond de 120 graden en in de bergen heb ik 135 graden voorbij zien komen o_O

Ondanks de beperkte keuze heb je toch een nette auto kunnen bestellen Rembrandt, succes met wachten(y)

Uitlaten%208_zpsdf6qz64k.jpg

6636098_6_22AD58B7EA919107602F2C0E84CCF21AF3C654DB_zpsiknexm9g.jpg

Als aankleding van deze pagina nog maar even de beoogde achterkant en interieur.;)

En mijn favoriete Youtube-review. :LOL:

Ondertussen contact gehad met de dealer.
Levering in 2015 moet lukken. Auto wordt in december verwacht. Aangezein leasemij niet heeft aangegeven dan te zullen wachten tot januari (levering hing af van de dealer volgens hun) zal het hopelijk dus 20% bijtelling worden.

Meteen even aflevering met luxeplaten en kale kont geregeld. Hoef ik dat niet meer zelf te doen.
En de rest van het spul is ook onderweg:
- Multimac heeft een levertijd van 8 weken
- In Tjechie hebben ze mijn postcode verkeerd genoteerd waardoor mijn pakket met Skoda accessoires wat vertraagd is. Maar december moet hopelijk wel lukken......:p

Dat missen we in Nederland wel, leuke vrouwen die op deze manier een autotest doen! Daar wordt elke auto leuk van! Zelfs een grijze Skoda :)

Vanmorgen heb ik de Touran ingeleverd bij de dealer.
De 120.000-beurt mocht, ondanks dat de auto er eind van het jaar uitgaat, nog worden gedaan.
Even een beurtje, ach.......

....maar dat liep anders. De distributie geeft storing. Ik heb er zelf (nog) geen klachten van gehad, maar de sensoren van de distributie geven een probleem.
Dus: alsnog een nieuwe ketting etc. Dus: auto is vandaag niet klaar. Dus: vervangende auto.

Wat dan wel leuk is: het betreft een Skoda, een Rapid. En deze is uitgevoerd in Edition-uitvoering, net als mijn bestelde Octavia.
Dus kan meteen even kijken hoe dat eruit ziet (look-and-feel) qua bekleding, navigatie, stuurwiel en nep-aluminium in het interieur.
677443C8-073D-4DFC-B8F9-A93595E35C78_zpsfrqipu1r.jpg

2A9718FE-6341-4F2C-A9D7-74524F990CD9_zpsajhcj33s.jpg

'k Kan niet wachten op mijn Octavia....:LOL:

Ze hebben de Touran niet klaar gekregen vandaag.
Aangezien in een Rapid geen drie kinderzitjes achterin passen, heb ik de Skoda geruild voor een Sharan.

Da's toch wel weer wat groter en logger dan m'n Touran.
En deze heeft leuke gadgets als electrische schuifdeuren en achterklep. (Met de sleutel te bedienen. De kinderen vinden het prachtig.:))
En een paar hele grote vw-logo's.........:rolleyes:

Na een lang weekend met de Sharan heb ik vandaag mijn Touran weer op kunnen halen.
Het heeft ze aardig wat tijd en moeite gekost om de auto weer goed te krijgen. Dat is ook te zien aan de gezichten op de dashcam-filmpjes......:)

De auto is mooi schoon opgeleverd. Dus thuis de binnenkant ook maar even schoongemaakt en meteen klaargezet voor de gezinsuitbreiding.
Dit lukt je dus niet meer in de nieuwe Touran:
27744607-BDA4-4B19-9EAA-44EB5F59A8E4_zpschhwvxpm.jpg

Maar wat rijdt je eigen auto toch lekker als je 'm een paar dagen hebt moeten missen.
Ik ben wel erg blij dat de volgende ook een DSG heeft. Heerlijk!

Nog drie maandjes...........

't Zit de Touran niet mee in z'n laaste maanden.......:(

Vanmiddag een brommer achterop gehad. Vrij veel schade.
AD05C110-91B3-4ED2-9BE9-E346B37A55B3_zpsbstgnjve.jpg

750AB05D-C442-4FAB-8C55-5FDF9CD581B7_zpssyaegn5k.jpg

Dus, auto af laten slepen en vervangend vervoer in ontvangst genomen.
Troosteloze aanblik (let op achtergrond :rolleyes:)
B6B9E9B4-DBE1-4227-8DB2-9D3514A653C4_zpsmpsvg2y8.jpg

Even afwachten of ik 'm sowieso nog terug krijg. Volgens mij stond de einddatum op 31 oktober, maar mocht ik er in doorrijden tot levering nieuwe auto.
Er moet in elk geval een andere vervanger komen, want in een I30 passen geen drie kinderstoeltjes naast elkaar, laat staan dat je er een gezin van 6 in kwijt kan.:T
Dus morgen maar eens bellen.......

Aardige klapper nog. Ook duidelijk nu hoe krap die achterste stoelen eigenlijk staan, met een (vracht)auto in plaats van een brommer wil ik daar niet zitten...

Oei, balen zeg. Ik denk dat ie wel gerepareerd wordt overigens. Ben ook wel benieuwd wat je leenauto wordt.

Balen zeg, inderdaad troosteloos met een vrachtwagen van Circus Renz op de achtergrond..

Schade valt toch nog enigszins mee? Ruit, bumper, achterlicht..
Wel handig, zo'n sonnyboy, voor de glassplinters.

Ik rijd alweer Touran 7p.:T
Net de I30 weer omgewisseld. Heb nu een 1.2TSi handbak.

Met mij gaat het prima. Ik zag m komen. Stond stil in een "file" (bebouwde kom) en hij zag het te laat. Was nog een beste klap, ook goed te horen op de dashcam. Je ziet zelfs de klap.
De brommerrijder had last van z'n knie.

Die Sonniboys hebben er getuige de foto voor gezorgd dat de glassplinters naar achteren zijn geworpen ipv in het interieur. Wel handig dus, ja.

@Durashift: precies wat ik bedoelde. Zag de trucks staan en dacht dat dat wel een goede foto was. Vandaag officieel failliet verklaard begreep ik.

Ik ben hier gisteren langs dit ongeluk gereden, het zag er behoorlijk ernstig uit met de brommerrijder in de berm waarbij zijn hoofd gestabiliseerd werd. Kon er niks over terugvinden in de krant, maar gelukkig maakt de brommerrijder het goed naar omstandigheden.

Damn Rembrandt, wat maken jij en de Touran nog even mee deze laatste weken... :(

Positief vooruit kijken: gaaf dat ruitenstiksel in de Skoda's (y) En hopen dat achterkant gaat 'lukken', Octavia-plaatje dat je postte ziet er heerlijk uit.
December kraamvisite voor kind + Octavia + A6?

ketelapper zei:
December kraamvisite voor kind + Octavia + A6?

Deal! (y)

Ondertussen rijd ik nog steeds in een Tungsten Silver Touran 7p 1.2TSi handbak. En dat rijdt op zich niet eens verkeerd.
Als ik de caravan niet had, zou ik met die 1.2 prima kunnen leven.
Op het Skoda forum wordt ondertussen de één na de andere Octavia een paar weken eerder afgeleverd dan verwacht, dus wie weet......
Ik heb nog niets gehoord over Touran terug, short-lease of wat dan ook, dus we wachten het af.

Heb nu ook wel even wat anders aan m'n hoofd......;)

Ik krijg net bericht dat de Octavia per 15 november beschikbaar is.
:LOL:

Dus de afspraak staat: 16 november laten we de Touran achter en nemen we de Octavia mee.

Klein probleempje is, dat de vierde er ondertussen is.....:D........en dat ik dus de Multimac nodig heb,......en die er dus nog niet is.:rolleyes:
Verwachte levering was wel vanaf dezelfde datum, dus kan nog goedkomen. En anders maar met twee auto's de familie-uitjes doen.

Van harte gefeliciteerd met het vullen van je Multimac. ;)
Én binnenkort een nieuwe auto. Fijn hoor. Je eigen Touran dus inmiddels weer terug?

Bedankt voor de felicitaties.
De kleine meid doet het fantastisch.
Na een paar kleintjes (2500gr) is een latertje van 3600gr wel een verademing. Binnen een week doet ze het helemaal goed, qua gewicht, slapen en eten, waardoor we wat minder zorgen en slaaptekort hebben.:cool:

De Touran is sinds een dikke week weer terug, en is nu een zeszits. Één stoel eruit en de twee overgebleven stoelen dichter naar elkaar.
Verder was hij al zo goed als terug naar standaard, dus daar hoef ik niet veel meer aan te doen. Zelfs de Silver Visions zijn eruit en liggen nu klaar voor de Octavia.;)
En natuurlijk strak gerepareerd.
Alleen het beige interieur verdient een fikse schoonmaakbeurt, maar dat plannen we wel voor zondag de 15e.

Morgen gaan de winterbanden er nog onder.
En voor de Octavia moet ik de Sonniboys nog even bestellen.

Gister in een splinternieuwe Oktavia gereden.
Met DSG, leren bekleding en een schuifdak. Een echte Rembrandt edition dus.
Ik zou d'r best aan kunnen wennen:T

ENTE zei:
Gister in een splinternieuwe Oktavia gereden.
Met DSG, leren bekleding en een schuifdak. Een echte Rembrandt edition dus.
Ik zou d'r best aan kunnen wennen:T

Kijk, da's het voordeel van een 308-rijder. Je rijdt nog eens in wat anders.
:p

Een échte Rembrandt-uitvoering wordt dit niet. Dat laat deze lease-regeling niet toe. Maar de Edition is wel een leuke versie, dus we doen ons best.;)

Haha, ja dat klopt. Was overigens geen leenauto deze keer;)
Na bijna 75000km en vele aanpassingen later is alles nu uiteindelijk naar wens met de 308. Zo had ie uit de fabriek had moeten rollen...

ENTE zei:
Haha, ja dat klopt. Was overigens geen leenauto deze keer;)
Na bijna 75000km en vele aanpassingen later is alles nu uiteindelijk naar wens met de 308. Zo had ie uit de fabriek had moeten rollen...

Bekijk het positief: na 75.000 begin je dus eigenlijk met een schone lei. :D

Vanmiddag de 120K gepasseerd.
20B1184A-D54A-43D2-AE91-5AFD6E8B3A03_zpsqogfjr7n.jpg

Daar komt dit weekend waarschijnlijk nog een kleine 500 kilometer bij, en dan wordt het zondag oppoetsen en maandag omruilen voor de nieuwe Octavia.
Al met al veel plezier gehad van deze auto, ondanks de wrange bijsmaak. En we hebben 'm de laatste week nog even goed kunnen gebruiken in de zes-persoons uitvoering.
Gelukkig heeft de jongste spruit, in tegensteling tot haar oudere broertje, totaal geen problemen met autorijden. En dat broertje is er al goed overheen gegroeid. Sinds hij niet meer achterste-voren zit gaat het stukken beter. We kunnen dus weer wat verder van huis.:cool:

Sonniboys zijn ook binnen. Hopelijk is het maandag-avond droog........;)

Multimac al binnen voor de Octavia?
Een collega hier heeft ook een zilvergrijze Octavia combi. Sta er vandaag weer naast. Best een chique verschijning eigenlijk.

Vandaag was het zover: de VW Touran is omgeruild voor de Skoda Octavia.

847A4529-CCFB-4629-B33E-D83D4085F8EC_zpsd5ms5rpu.jpg

922123A0-F4AD-4DA1-9D7F-33BF3AD20461_zpsjkxmrtyh.jpg

Eerste dingen die opvallen:
- ik ben tevreden met de kleur-keuze
- er zitten helaas geen luxe platen op (was wel afgesproken)
- de type-aanduiding is niet weggehaald (was wel afgesproken)
- ik mis m'n MDI-aansluiting (jammer, want ik heb een 80GB iPod die ik nu niet aan kan sluiten)

Ik heb er nog bijna niet mee gereden. Heb iets teveel meetings vandaag. Dus update volgt.
En er moeten natuurlijk nog diverse dingen worden aangepast.:T

Slordig dat die zaken niet zijn zoals ze zijn afgesproken. Die MDI aansluiting, hoe zit dat? Dat kan niet achteraf neem ik aan...

Als de radio een aansluiting ondersteunt vast wel. Maar dan zal het halve dashboard uit elkaar moeten.

Luxe platen en de MDI is wel een gemis verder. Een nette auto!

Van harte :D
Aflevering / omwisseling op kantoor laten doen? Uit de gemiste details uit jouw afspraken vermoed ik centrale inkoop bulkaflevering door dealer waar je geen persoonlijk contact mee hebt gehad?

Veel veilige kilometers gewenst!

Persoonlijk vind ik het grijs wel erg doorsnee maar het staat hem wel goed natuurlijk. Heb een paar keer met de nieuwe Ocatvia gereden (huur auto's) en ik moet zeggen dat het prima rijdt, zou de Ocatvia zeker in overweging nemen als ik een auto van de zaak moet (heb ruime km vergoeding, hou het nog even af) Bekleding is prachtig.

Vele veilige KM's gewenst in elk geval.

Fijn dat de auto er is, Rembrandt. Keurige verschijning.

Rembrandt zei:
(..)
De auto wordt als het goed is al afgeleverd zoals ik het graag zie: zonder reclame-kentekenplaathouder en met luxe kentekenplaten.

(..)...

Helemaal strak was die afspraak kennelijk niet? Hoe staat het op de opdracht / leveringsbevestiging?

Terug
Bovenaan