Gisteren heb ik de V40 opgehaald.
Een paar weken eerder dan gepland, maar blijkbaar geen probleem voor leasemaatschappij.
De DS3 heb bij de Volvo-dealer achtergelaten. Kilometerstand 138.426 en daarmee ruim 92% van het contract (150.000 km) volgemaakt.
Er werd de tijd genomen om alles even op orde te maken, dus geen haastige praktijken als: "hier is de sleutel en nu wegwezen".
Net als bij de DS3 overigens, is de door mij bestelde optionele spoiler nog niet geleverd. Deze staat in een back-order en zal t.z.t. nog gemonteerd worden.
Jammer, maar ik rij liever nu alvast met de Volvo.
Het is een Volvo V40 - D2 (14%) Business Sport.
Dat is een Kinetic met R-design, Winter Line en het business pack connect (alle benodigde goodies zitten daar wel in) + grotere (62l) brandstoftank.
Zelf heb ik voor andere (18 inch Ixion) velgen gekozen, een andere spoiler en een andere inleg (hout) van het dashboard.
Korte uitleg gekregen over navigatie en telefoon (wel even prettig), de rest zoek ik zelf allemaal wel uit (en vind ik ook leuk om te doen).
Eerste indruk: Wat een verschil met de DS3, stuk luxer, stiller en comfortabeler, dit terwijl de DS3 toch echt wel een prima autootje was.
Het is wel even wennen aan alle knopjes, dus het is nog zoeken naar alle mogelijkheden.
Ach, het rempedaal en gaspedaal heb ik inmiddels wel gevonden.
Verder lijkt 18 inch niet te stug te worden (was een puntje van twijfel), dus dat is ook prettig.
Een snel fotootje (druk op werk, ik vertrek in het donker/kom thuis in het donker), betere (daglicht)foto's zullen nog wel volgen: