Re: Ton. - Volvo V40 D2 Business Sport (2015) - geleverd p.7

Tja, ze zijn meester in het 'downgraden'. Vorige keer tijdens 'de eindejaars run' verlieten een hele meute 308jes de fabriek zonder rails op het dak en in de kofferruimte.
Nu herhalen ze het trucje door het skippen van de chromen raamomlijsting en een hele serie kleuren.

Zonder die raamomlijsting ziet het er niet al te fraai meer uit....

Kortom de TS heeft de beste keuze gemaakt:D

Blij om te horen!:)

Maar eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat 308 lang bovenaan mijn (virtuele) lijstje heeft gestaan. Pas een week of wat geleden kwam de V40 er voorbij geknald (omdat ik erg onder de indruk raakte van het interieur wat ik zag bij de pas nieuwe v40 van minn broertje).

Het schrappen van dakrails en omlijsting van ramen (mij bekend) is voor mij geen reden om niet voor 308 te gaan.
Het is dat ik nu (nog zonder kind, of wellicht tzt met 1 kind) zo'n auto zonder problemen kan kiezen. Naar een serieuze familie auto kan altijd nog, nu niet nodig.
Dus eigenlijk wint de Volvo daardoor, en is het niet zozeer de Peugeot die verliest.
Al hadden meer kleuren, full-led verlichting (ipv halogeen) etc etc bij de 308, de keus voor mij moeilijker gemaakt.

Goed bericht, Ton. Mooie auto.

Ik ga ook proberen of de mijne dit jaar nog vervangen kan worden. Tot vorige week stond de 308 voor mij op 1, maar sinds het actiemodel staat de V40 met stip bovenaan. Lekkere uitrusting voor weinig geld (belangrijker: past exact binnen het bedrag dat ik mag besteden). Een kale V40 had ik laten staan, dat is huilen geblazen. Zelfs geen cc!

Klopt, erg goed uitgerust. Is op basis van R-Design + 2 nuttige Lines.
Slimme zet van Volvo.

Ik zou er niet te lang mee wachten (als je er enige invloed op hebt), het schijnt hard te gaan!
Leuk om te zien dat we (nog steeds) redelijk synchroon lopen en qua autokeuzes niet heel ver van elkaar af staan. :D

Ja, grappig inderdaad!

Ik schat in dat Volvo er een paar honderd extra naar NL haalt. Ik hoef niet perse een gloednieuwe die net uit de fabriek komt, als er een demo staat vind ik het ook goed.

Gisteren heb ik de V40 opgehaald.
Een paar weken eerder dan gepland, maar blijkbaar geen probleem voor leasemaatschappij.

De DS3 heb bij de Volvo-dealer achtergelaten. Kilometerstand 138.426 en daarmee ruim 92% van het contract (150.000 km) volgemaakt.

Er werd de tijd genomen om alles even op orde te maken, dus geen haastige praktijken als: "hier is de sleutel en nu wegwezen".
Net als bij de DS3 overigens, is de door mij bestelde optionele spoiler nog niet geleverd. Deze staat in een back-order en zal t.z.t. nog gemonteerd worden.
Jammer, maar ik rij liever nu alvast met de Volvo.

Het is een Volvo V40 - D2 (14%) Business Sport.
Dat is een Kinetic met R-design, Winter Line en het business pack connect (alle benodigde goodies zitten daar wel in) + grotere (62l) brandstoftank.
Zelf heb ik voor andere (18 inch Ixion) velgen gekozen, een andere spoiler en een andere inleg (hout) van het dashboard.

Korte uitleg gekregen over navigatie en telefoon (wel even prettig), de rest zoek ik zelf allemaal wel uit (en vind ik ook leuk om te doen).

Eerste indruk: Wat een verschil met de DS3, stuk luxer, stiller en comfortabeler, dit terwijl de DS3 toch echt wel een prima autootje was.
Het is wel even wennen aan alle knopjes, dus het is nog zoeken naar alle mogelijkheden.
Ach, het rempedaal en gaspedaal heb ik inmiddels wel gevonden.

Verder lijkt 18 inch niet te stug te worden (was een puntje van twijfel), dus dat is ook prettig.

Een snel fotootje (druk op werk, ik vertrek in het donker/kom thuis in het donker), betere (daglicht)foto's zullen nog wel volgen:

image1.jpg

Power Blue! Samen met rood de mooiste kleurkeuze voor de Business Sport. Veel veilige kilometers gewenst! Die knopjes ben je zo aan gewend denk ik, het uitproberen is een leuk klusje.

vertmaori zei:
Power Blue! Samen met rood de mooiste kleurkeuze voor de Business Sport. Veel veilige kilometers gewenst! Die knopjes ben je zo aan gewend denk ik, het uitproberen is een leuk klusje.

Helemaal eens qua kleuren! Heb ook nog even nagedacht over rood als kleur. Maar ik denk dat de achterlichten nu mooier afsteken tegen deze kleur lak.
Er rijden al te veel witte/grijze/zwarte V40's rond.
Ook de Ocean Race (D2) geconfigureerd, erg mooi leer(!) + zonnedak + auto dimmende binnenspiegel (mis ik nu helaas), maar prijsverschil werd mij net iets te gortig.

En dank je! Jij nog succes met wachten ;)

Gefeliciteerd Ton! Mooie auto!
Persoonlijk vind ik deze kleur iets te flets en het R-design pakket niet denderend, maar het feit dat je een fijne V40 rijdt met weinig bijtelling maakt veel goed :D Ocean race zou heel gaaf zijn, maar die is wel een stuk duurder inderdaad.

'Mijn' DS3 is onlangs ook ingeleverd na einde contract (werk nu bij de leasemij, dus kon 'm nog in de gaten houden ;)). Ongeveer dezelfde kilometerstand, 141dkm dacht ik.

Rembrandt zei:
Mooie wagen, Ton.
Kleur is lekker fris.

Maareh......wordt de volgende een Cactus? :p

Thanks!
Cactus zit er voorlopig niet in. Vind ik de (nieuwe) DS4 toch echt leuker.

Barri zei:
Gefeliciteerd Ton! Mooie auto!
Persoonlijk vind ik deze kleur iets te flets en het R-design pakket niet denderend, maar het feit dat je een fijne V40 rijdt met weinig bijtelling maakt veel goed :D Ocean race zou heel gaaf zijn, maar die is wel een stuk duurder inderdaad.

'Mijn' DS3 is onlangs ook ingeleverd na einde contract (werk nu bij de leasemij, dus kon 'm nog in de gaten houden ;)). Ongeveer dezelfde kilometerstand, 141dkm dacht ik.

Thanks!
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind het R-design namelijk, bijna, een must. :)
Ben benieuwd of ik de DS3 nog een beetje kan volgen - via rdw/leaseplan.
Blijft een prima auto, van 0-138.000 km met veel plezier in gereden.

Over een week a twee weken gewoon eens het kenteken van de DS3 googlen. Grote kans dat ie dan ergens te koop staat :)
Destijds bij mijn C1 gezien (stond bij de leasemaatschappij zelf te koop) en onlangs bij de DS3 (bij een garagebedrijf/handelaar te koop).

Haha, ik had ook heel graag de D4 gehad!

Voordeel is dat deze D2 (120pk, 2.0 liter) potenter en vlotter is dan de oude D2 (115pk, 1.6 liter, PSA-motor). Ik heb niets klagen :)

Ton. zei:
Haha, ik had ook heel graag de D4 gehad!

Voordeel is dat deze D2 (120pk, 2.0 liter) potenter en vlotter is dan de oude D2 (115pk, 1.6 liter, PSA-motor). Ik heb niets klagen :)

Ja, dit is Volvo's eigen ontwerp. Hadden ze zonder Geely niet kunnen betalen, maar die kapitaalinjectie heeft ze heel veel goeds opgeleverd. Ik vind het ook een lekker blok. En vele malen beter inderdaad dan de D2.

Ik weet ook dat je niks mist ermee. Maar die D4 oh. Dat is echt een meesterwerk. ;)

Erg mooi! Power Blue zou ook mijn keuze zijn voor een R-design (ook bij de S/V60), staat erg goed vind ik.

De inleg in het interieur vind ik ook goed staan, is dat Modern Wood?

Caspian zei:
Erg mooi! Power Blue zou ook mijn keuze zijn voor een R-design (ook bij de S/V60), staat erg goed vind ik.

De inleg in het interieur vind ik ook goed staan, is dat Modern Wood?

Thanks! Ja, is inderdaad Modern Wood.

Mooie auto Ton in een mooie sportieve uitvoering. Ik heb er tijdens mijn studentenbaan ook een aantal gereden en ze rijden ook erg goed.

Veel plezier en veilige kilometers met de V40(y)

mooie auto!
Diffuser en uitlaten erg mooi.

De D2 is dus ook een 2 liter, en geen 5 cilinder maar 4 cilinder als ik het goed heb?

sequence zei:
mooie auto!
Diffuser en uitlaten erg mooi.

De D2 is dus ook een 2 liter, en geen 5 cilinder maar 4 cilinder als ik het goed heb?

Dank u!

Klopt. D2 is tegenwoordig weer een 2 liter (vier cilinder). Tot voor kort was het overigens een 1.6 (vier cilinder).
Sowieso is Volvo bezig om geheel over te stappen naar (2 liter) vier cilinders. Extra vermogen wordt dan voornamelijk gegenereerd door 1 of meer turbo's of een electromotor.

Zo is de nieuwe XC90 D5 ook een vier cilinder (terwijl de bestaande XC70 D5 bijv. nog wel de 5 cilinder heeft)

Onlangs terug naar dealer geweest.
Kofferklep is bijgesteld, xenon-verlichting is iets naar boven gericht.
De problemen met de snelheidsbegrenzer hebben ze niet achterhaald en het blijft zich helaas nog steeds voordoen.

Daarnaast hebben ze de High-Perfomance spoiler erop geschroefd.
Met uitzondering van de snelheidsbegrenzer ben ik helemaal tevreden.

IMG_5794.jpg

IMG_5795.jpg

Verder staat de vorige auto inmiddels te koop bij Leaseplan, mocht iemand interesse hebben in een DS3-tje (met goed werkende snelheidsbegrenzer! :D )
https://www.leaseplan.nl/occasions/citroen/ds3/11041525/

nette wagen!
Heb pas ook een gebruikte D2 gereden, de 1.6 dus.
Helaas te krap op de achterbank, waarbij ook te weinig hoofdruimte in het midden door de lage daklijn.
Wel een hele mooie auto en die spoiler maakt hem af!

Op welke snelheid is die begrensd dan? Is dat een voorwaarde van de leasemaatschappij?

Dank! Welke kleur heb je?
Achterbank (en achterbak) zijn inderdaad niet ruim (zeker niet vergeleken met een Golf/308). Maar ik gebruik die ruimte toch niet, dus prima in mijn geval.

De snelheidsbegrenzer is een soort 'cruise control'. Je kan zelf de maximum snelheid instellen en je geeft zelf gas, maar harder dan de ingestelde snelheid gaat de auto niet.
Zo zet ik em bijvoobeeld op de snelweg op 130km/h als je ergens 120 mag. En 138 waar je 130 mag.

Normaliter rij ik hem 'in' de begrenzer, waardoor het als een soort cruise control werkt. Het zelf gas geven (wat met cruise control niet hoeft) vind ik persoonlijk namelijk prettig(er). Dus geen vaste ingestelde snelheid, en niet opgelegd door leasemaatschappij. :)

Inmiddels zijn we ene half jaartje verder sinds de vorige post en keek ik vanmorgen tegen dit aan:

IMG_7265.jpg

IMG_7266.jpg

Netjes op koers voor 50.000km per jaar. En nog steeds in alle comfort.
Voor een vlotte tussen acceleratie op de snelweg is de zesde versnelling niet geschikt (goed excuus voor meer pk's/Nm's bij de volgende auto), verder heeft de speedlimiter soms een eigen willetje, de draaicircel was en blijft (dankzij de 18 inchers) groot. Maar ik stap elke keer nog met plezier in en uit.

Inmiddels zijn we een half jaartje verder sinds de vorige post en keek ik vanmorgen tegen dit aan:

IMG_7265.jpg

IMG_7266.jpg

Netjes op koers voor 50.000km per jaar. En nog steeds in alle comfort.
Voor een vlotte tussen acceleratie op de snelweg is de zesde versnelling niet geschikt (goed excuus voor meer pk's/Nm's bij de volgende auto), verder heeft de speedlimiter soms een eigen willetje, de draaicircel was en blijft (dankzij de 18 inchers) groot. Maar ik stap elke keer nog met plezier in en uit.

Mooie Volvo! Die Zweden weten toch wel hoe je een snaarstrak interieur in elkaar zet, en dat hout maakt 't helemaal af natuurlijk (y)

Dank!
'Iedereen' verklaarde mij voor gek toen ik vertelde dat ik dat als optie had aangevinkt. Maar ben er happy mee. De standaard middenconsole is te kil en te grijs naar mijn smaak.

Ik vind het ook wel mooi staan.

Goed op schema dus! Voor een kleine draaicirkel had je een 308 moeten nemen :T.

Kleine schop:

Onlangs de 60.000km-beurt gehad. Op 1 punt na, geen bijzonderheden.
Zo rond 55-56.000 km begon het koppelingspedaal wat kuren te vertonen. Schoot op den duur niet meer terug naar de 0-stand nadat je deze had ingetrapt. Pas door het voetje eronder te haken kwam de pedaal terug.
Daardoor iets eerder (bijna 59.000km) de beurt laten uitvoeren en het euvel aangekaart. Netjes verholpen (iets met de koppelingscilinder ofzo).

Verder doet de auto het nog prima. Weinig schokkende dingen, of zaken die mij ondertussen op/tegenvallen.
Wel heeft de snelheidsbegrenzer af en toe een eigen willetje. Oorzaak onbekend. Gebeurt niet vaak, dus ik laat het maar zo.
Draaicirkel is door 18 inch velgen onverminderd groot. Maar het went.
Voor even snel inhalen op de auto(snel)weg is de 6de versnelling ongeschikt, dus terug naar 5.

Door 99% snelwegkilometers (waarvan 90% 130 stukken) is verbruik niet conform fabrieksopgave, maar ik red door de 62 litertank toch ongeveer 1000 km per tank: https://www.autoweek.nl/verbruik/17673/volvo-v40-d2-business-sport-2015

Al met al nog prima tevreden met de V40!

Zo, 50 duizend kilometer per jaar ongeveer, begrijp ik? (y)
Dan mag het wel probleemloos zijn. ;)

Koppelingspedaal dat beneden hangt en niet meer omhoog komt is, inderdaad, veelal de hydraulische cilinder welke helpt om soepel te kunnen koppelen.
Ik heb het ooit één keer gehad met de Leon, op de A9, in de file bij Amstelveen.. :eek:

Durashift zei:
Zo, 50 duizend kilometer per jaar ongeveer, begrijp ik? (y)
Dan mag het wel probleemloos zijn. ;)

Koppelingspedaal dat beneden hangt en niet meer omhoog komt is, inderdaad, veelal de hydraulische cilinder welke helpt om soepel te kunnen koppelen.
Ik heb het ooit één keer gehad met de Leon, op de A9, in de file bij Amstelveen.. :eek:

Klopt. Aanvankelijk 40.000km per jaar ingeschat, maar toch vaker in Zwolle (in plaats van Amsterdam) dan ingeschat. Dus akelig dicht in de buurt van 50.000 per jaar.
Dan is het de upgrade van een DS3 naar een V40 toch lekker hoor!

Gelukkig ontstond het probleem met het pedaal geleidelijk (tijdens de koude periode een paar weken terug); eerst kwam ik langzaam (alsof het pedaal "plakte") terug. Dus ik kon er aan wennen. Beter dan verrast worden in de file op de A9 in ieder geval :D

*Afstoffen doet*

Inmiddels zit ik op ruim 60% van het contract (qua kilometers):
Gs4gcfP.jpg

Alles vrij probleemloos, buiten dat de begrenzer zijn kuurtjes blijft houden.

Wel heb ik, een week of 4 geleden, voor het eerst in vijf jaar mogen meemaken dat een Vogelaar wijk zijn nadelen heeft.

Ik reed op rotonde (driekwart/ linksaf zo u wilt) en was bij de tweede afslag, toen een manspersoon op een scooter zich in mijn rechter voorportier klapte.
Hij kwam uit tegenovergestelde richting, net een halfslachtige wheelie gemaakt en kwam vallend tegen de auto / half over de motorkap tot stilstand.

Aan zijn laffe smoel en reactie zag ik dat hij niet van plan was gegevens uit te wisselen. Dus uit de auto gesprongen en scooter vastgepakt. Daarop ging liet hij de scooter los en zette het op een lopen. De scooter lijkt gestolen (geen kentekenplaat, geen contactslot).
Daarop politie gebeld. Agent heeft verhaal genoteerd en mag morgenavond op bureau aangifte doen.
Buiten een echtpaar dat getuige was (achter mij reed) en gegevens hebben achter gelaten, was er veel lokale bevolking op straat en moeten hebben zien gebeuren) maar niemand die uit zichzelf zich meldde...
Als het goed is zoeken ze ook camerabeelden van de omgeving erbij (er hangt een toezichtscamera op die rotonde).
Op het bureau mag ik direct de beelden van de dashcam geven, want die liep en heeft voorval en zijn smoelwerk ook geregistreerd...
Schade: Helaas allen materieel: een goeie buts aan onderzijde portier en dorpel.
Momenteel nog geen dader bekend volgens mij.

ldCEme8.jpg

mAYhMFt.jpg

De leenauto, omdat de V40 nu wordt gerepareerd. Ik maak er verder geen worden aan vuil...
Kdty3Te.jpg

der Magistrat zei:
Zeg dat wel.

Hoe is het nog afgelopen met je de scooterpersoon eigenlijk?

Nooit meer iets van gehoord. Ik woon inmiddels ook al 3 jaar niet meer in Kanaleneiland/Utrecht, maar ca. half uurtje naar het oosten.
Daar gaat het allemaal iets gemoedelijker :)

Terug
Bovenaan