Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja klopt. En de 1.4 is vervangen door de 1.5 maar die zijn vergelijkbaar wanneer ik kijk naar de specs. 150pk en 250 Nm. Best wat koppel, naar verhouding beter dan de Focus.Ja en wat je eerder ook al noemde juist op de grote ritten waar je nu de "problemen" ook ervaart ben je het profijt van de phev juist een beetje kwijt.
Ik vond de 1.4 tsi ACT met 150pk in de Passat (B8) in iedergeval wat ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Hetzelfde als dat jij nu met de Focus ervaart. Daar zou ik wel rekening mee houden ook bij de Superb. Van de superb was er ook nog een 1.8 tsi met 180pk geloof ik?
Dat valt me ook op bij heel veel merken.Ik ben er wel achter dat advertenties vaker niet kloppen. Staat er ACC maar dan is het "gewoon" CC. Of stuurverwarming terwijl het er niet is. Bij een Talisman zie je de ACC wel op het stuur. Zoals bij veel auto's. Skoda heeft de schakelaar, daar zie je dan distance.
Dat gebeurt vrij vaak, niet? Als ik alle advertenties moet afkeuren op taalfouten en dubbele info blijven er weinig over. Ik zou mij meer storen aan alles in hoofdletters en onnodig veel afkorten.Tsja, als ik die advertentie lees haak ik al af. Dubbele info, foutieve info, taalketsers. Komt op mij over als 'we rammen die bak ook even snel online '.
Ja, komt het wel op neer, wel even snelle scan. Maakt ook niet gek veel uit overigens. Insignia is 12 cm langer, maar wielbasis scheelt 2 cm. Heb het idee dat de voorzijde langer is. Maar goed, even de duimstok of rolmaat meenemen voor het praktisch vergelijken met de Focus.Insignia is volgens mij ook een prima, ruime auto. Begrijp ik dan uit je verhaal dat die vergelijkbaar/beter uitgerust rond dezelfde leeftijd net wat voordeliger geprijsd zijn?
Wel kans dat zij er dan ook iets op willen verdienen, lijkt me.Komt nu wel "perfecte" Talisman voorbij, alleen dikke twee uur rijden. Is het realistisch om een garage hier te vragen naar de mogelijkheden om de auto via hen aan te schaffen? Zit een aardige Renault dealer in een dorp hier in het noorden, goed gevoel bij.
Ja, anderzijds kunnen ze hem goedkoper aanschaffen dan ik vermoed ik. En heen en weer rijden is ook niet gratis, al zal het verschil in prijs wellicht groter zijn dan mijn eigen onkosten.Wel kans dat zij er dan ook iets op willen verdienen, lijkt me.
Je kunt altijd overleggen.Ja, anderzijds kunnen ze hem goedkoper aanschaffen dan ik vermoed ik. En heen en weer rijden is ook niet gratis, al zal het verschil in prijs wellicht groter zijn dan mijn eigen onkosten.
Ik zeg vaak: “Nee heb je, ja kun je krijgen!” Volgens mensen om me heen is het zinloos als ik hetzelfde voorstel, maar ik ben toch wel benieuwd of het kan.Ja, alleen is de vraag of dat zinvol zou kunnen zijn of dat jullie dat idee zinloos vinden![]()
Moderator
Het kan ook anders. Mondeo kocht ik op ruim een uur rijden. Moest daarna een aantal keer terug. Niet heel relaxed vind ik.Je moet er toch heen om te gaan kijken. Hoe vaak moet je daarna die kant nog op? Waarschijnlijk niet meer.
Ik zou m er ook niet op laten staan.
Kocht mijn Focus ook op 180km van huis. Toen ik voor een garantie dingetje terug moest heb ik een leenauto geregeld en konden we een dagje Groningen doen (10km bij de dealer vandaan).
Eenrum?Komt nu wel "perfecte" Talisman voorbij, alleen dikke twee uur rijden. Is het realistisch om een garage hier te vragen naar de mogelijkheden om de auto via hen aan te schaffen? Zit een aardige Renault dealer in een dorp hier in het noorden, goed gevoel bij.
Ja de dealer waar ik het over heb zit in Eenrum, ken je die?Eenrum?
Nee geen ervaring mee, maar het oogt allemaal lekker non nonsen als je er langs rijdt. Ik heb wel een tijd bij van mitsubishi van der velde gezeten in grijpskerkJa de dealer waar ik het over heb zit in Eenrum, ken je die?
Auto zelf staat in Volkel
Zag het eerder vandaag al. Niet mijn actie, en ook niet van de dealer vrees ik. Helaas dan, gelukkig geen noodzaak.Is het deze?
![]()
Renault Talisman Estate 1.6 TCe Initiale Paris 4 Control Autom Panodak Leder Navi Camera Head-Up Adaptieve Cruise 2017 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl
10-2017, Benzine, Automaat, Combi, Blauwwww.autowereld.nl
Hoop dan dat je niet te laat bent. Deze is gereserveerd.
Maar dat kan ook voor jou of je deaeler zijn (hoop ik dan maar voor je)
Ja, maar ben wel wat kritischer. Blijft jeuken, maar zoals ik eerder schreef, is er bijvoorbeeld ook te weinig noodzaak. Maar ja, zaadje is gepland. Vast herkenbaar, ik probeer rationeel te denken haha.Fraaie auto in dat blauw en met die specs. Veel succes met de zoektocht die dus doorgaat als ik goed lees.
Heel herkenbaar, als zo'n zaadje eenmaal is geplant, is het vaak moeilijk het weer los te laten. Tenminste bij mij werkt het ook zo.Ja, maar ben wel wat kritischer. Blijft jeuken, maar zoals ik eerder schreef, is er bijvoorbeeld ook te weinig noodzaak. Maar ja, zaadje is gepland. Vast herkenbaar, ik probeer rationeel te denken haha.
Auto zelf staat in Volkel
Je rijdt al duizenden kilometers zonder problemen, dus je hebt een exemplaar die goed in elkaar is gezet.Neig momenteel weer wat meer naar lang doorrijden totdat het echt klaar is. Tegen die tijd een EV of een goede hybride optie. ICE wellicht, hangt ervan af wanneer de Focus op is. Ergens ook wel nieuwsgierig hoelang de driecilinder het volhoudt!
Een superb is altijd minimaal een 4 cilinderEven een update, zo zonder enige terugkoppeling is ook waardeloos, niet?
De zoektocht heeft nog geen nieuwe auto opgeleverd. Nog zoekopdracht uitstaan voor een Talisman, Insignia en een Octavia. Eventueel Superb. Maar de Skoda's vind ik relatief duur... als ik zoek op stoel- en stuurwielverwarming. Wel veel 1.0, maar ik wil toch graag een 4-cilinder als ik voor andere auto ga.
Voor nu een trekhaakkoffer besteld, dan zijn we wat ruimte betreft "gered" deze zomer. Najaar maar rustig verder kijken!
Sloeg inderdaad op de Octavia 1.0. Zou misschien nog wel een 1.0 e-TSI overwegen.Een superb is altijd minimaal een 4 cilinder
Denk dat levensduur niet direct verband houdt met het aantal cilinders inderdaad. Maar ik denk dat de motor relatief zwaar wordt belast. En die cilinderuitschakeling voelt zelfs als een marteling, gelukkig gaat dat niet aan in sportstand. Ik rijd wel rustig warm bijvoorbeeld en bespaar niet op onderhoud.Je rijdt al duizenden kilometers zonder problemen, dus je hebt een exemplaar die goed in elkaar is gezet.
Dus inderdaad wachten op een EV, welke steeds goedkoper worden en verder komen. Qua ruimte e.d. is het lastig om er op vooruit te gaan met je focus.
Levensduur heeft niks te maken met het aantal cilinders. Wel met kwaliteit van het materiaal en onderdelen, onderhoud en gebruik.
We hebben hier een 1 cilinder motor staan die al 20 jaar meegaat en eens per 3 jaar een beurt krijgt. Niet kapot te krijgen.
Als je hem wel verkoopt: gewoon op marktplaats zetten, je bent hem in 2 weken kwijt voor een mooie prijs.
Ik heb zo'n melding nog nooit gehad, maar dit:Mooie uitvoering.
Betekent het niet gewoon viezigheid op de parkeersensoren? Doekje erover en klaar.
Dat verwacht ik wel. Als ik terug ben van vakantie en hij staat er nog eens verder in verdiepen. Ook wat automaat betreft bijvoorbeeld.En anders zullen ze dit toch wel restaureren?
Hoog qua budget? Logisch nap en 1.5 is niet verkeerd. De aanbieder verkoopt hem als hev in zijn verhaal ipv mhev. Denk dat mhev de meest veilige hybride keuze is binnen vag.Wat zeggen jullie van deze Octavia? Wel wat hoog qua budget vs kilometerstand maar mooie uitrusting. Alleen die melding van de sensor schoonmaken (foto) vind ik wat raar?