Reële inruilwaarde (en wat als opvolger?)

Carplay wordt wel specifiek vermeld in de advertentie. Maar hij is helaas wel echt zwart ondanks de lichtval.
 
Ik ben er wel achter dat advertenties vaker niet kloppen. Staat er ACC maar dan is het "gewoon" CC. Of stuurverwarming terwijl het er niet is. Bij een Talisman zie je de ACC wel op het stuur. Zoals bij veel auto's. Skoda heeft de schakelaar, daar zie je dan distance.

Superb PHEV is overigens ook wel erg zwaar dus definitief geen Skoda IV meer.
 
Ja en wat je eerder ook al noemde juist op de grote ritten waar je nu de "problemen" ook ervaart ben je het profijt van de phev juist een beetje kwijt.

Ik vond de 1.4 tsi ACT met 150pk in de Passat (B8) in iedergeval wat ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Hetzelfde als dat jij nu met de Focus ervaart. Daar zou ik wel rekening mee houden ook bij de Superb. Van de superb was er ook nog een 1.8 tsi met 180pk geloof ik?
 
Ja en wat je eerder ook al noemde juist op de grote ritten waar je nu de "problemen" ook ervaart ben je het profijt van de phev juist een beetje kwijt.

Ik vond de 1.4 tsi ACT met 150pk in de Passat (B8) in iedergeval wat ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Hetzelfde als dat jij nu met de Focus ervaart. Daar zou ik wel rekening mee houden ook bij de Superb. Van de superb was er ook nog een 1.8 tsi met 180pk geloof ik?
Ja klopt. En de 1.4 is vervangen door de 1.5 maar die zijn vergelijkbaar wanneer ik kijk naar de specs. 150pk en 250 Nm. Best wat koppel, naar verhouding beter dan de Focus.
Moet ik gewoon ervaren. Ruimte is wel stuk meer! 0-100 is ook lager maar dat zegt ook niet alles natuurlijk. 1.8 heeft 180/320. En je hebt zelfs een 2.0 met 280/350. Die is dus echt een stuk sterker maar lust ook wel wat. En veel zwaarder, bijna 150 kg. Dan kan je net zo goed een IV kopen.
Echter vanaf 2019 enkel nog de 1.5 geleverd.
 
Ik ben er wel achter dat advertenties vaker niet kloppen. Staat er ACC maar dan is het "gewoon" CC. Of stuurverwarming terwijl het er niet is. Bij een Talisman zie je de ACC wel op het stuur. Zoals bij veel auto's. Skoda heeft de schakelaar, daar zie je dan distance.
Dat valt me ook op bij heel veel merken.
Gaat vooral veel mis met acc, maar blijkt gewone cc te zijn, maar ook vaak stoelverwarming dat er niet op blijkt te zitten
Je moet echt goed weten hoe je op de foto's herkent of de auto wel echt de juiste opties heeft.
Goed kijken naar de betreffende knoppen dus.
 
Net weer mooie Talisman online, wel wat hoge kmstand maar daar is de prijs naar. Geschiedenis vind ik niet zo sterk, even goed nakijken. Maar ja, begin 2017 dus geen Android Auto en Apple CarPlay...
 
Tsja, als ik die advertentie lees haak ik al af. Dubbele info, foutieve info, taalketsers. Komt op mij over als 'we rammen die bak ook even snel online '.
 
Tsja, als ik die advertentie lees haak ik al af. Dubbele info, foutieve info, taalketsers. Komt op mij over als 'we rammen die bak ook even snel online '.
Dat gebeurt vrij vaak, niet? Als ik alle advertenties moet afkeuren op taalfouten en dubbele info blijven er weinig over. Ik zou mij meer storen aan alles in hoofdletters en onnodig veel afkorten.
Ik kijk vooral naar de foto's, de geschiedenis en het bedrijf.

Denk dat ik straks even ga bellen voor de Insignia (die ik eerder al benoemde). Moet zeggen dat ik de Talisman mooier vind, maar deze is qua prijs/opties wel beter en weer voorruitverwarming, plus.
 
Ik zelf een paar jaar geleden gekeken naar een Insignia: een rode Grand Sport 2.0 automaat. Ik vond dat een bijzonder fijne auto om te rijden. De betreffende auto had echter wel vage gaten in de historie. Reden om destijds verder te zoeken.
 
Ik vermoed dat de Insignia die ik nu op het oog heb geen ACC heeft. Vind ik toch wel prettig, ook al is het een handbak.

Voordeel van de Insignia is lager gewicht (dan Talisman), meer pk/Nm dan zo'n Talisman, alle opties die ik zoek en bijvoorbeeld ook een grotere brandstoftank.
 
Insignia is volgens mij ook een prima, ruime auto. Begrijp ik dan uit je verhaal dat die vergelijkbaar/beter uitgerust rond dezelfde leeftijd net wat voordeliger geprijsd zijn?
 
Insignia is volgens mij ook een prima, ruime auto. Begrijp ik dan uit je verhaal dat die vergelijkbaar/beter uitgerust rond dezelfde leeftijd net wat voordeliger geprijsd zijn?
Ja, komt het wel op neer, wel even snelle scan. Maakt ook niet gek veel uit overigens. Insignia is 12 cm langer, maar wielbasis scheelt 2 cm. Heb het idee dat de voorzijde langer is. Maar goed, even de duimstok of rolmaat meenemen voor het praktisch vergelijken met de Focus.

Maar heel eerlijk, moet wel minstens 10k bijleggen en dan moeten er nog dakdragers, wielset voor de zomer-/ winterwissel bij. Of de Focus zelf goed verkopen en dan misschien wat minder verschil. Maar met de extra uitgaven zit je dan ook wel op de 10k. Is het mij dat echt waard? Misschien een koffer op de trekhaak tijdens de zomervakantie en accepteren dat de Focus wat minder pit heeft. En die dan blijven rijden totdat het op is. Keuzes keuzes...
 
Komt nu wel "perfecte" Talisman voorbij, alleen dikke twee uur rijden. Is het realistisch om een garage hier te vragen naar de mogelijkheden om de auto via hen aan te schaffen? Zit een aardige Renault dealer in een dorp hier in het noorden, goed gevoel bij.
 
Ik snap niet zo heel erg de angst van een garage/verkoper ver weg. Je krijgt neem ik aan garantie. Je kunt wel afspraken maken over het algemeen.

Bij de laatste auto die ik kocht zat 12 maanden garantie, die auto stond ook op twee uur rijden. Er was iets kleins mee bleek na aankoop (iets van €100 of zo). Dat kon ik laten maken bij mijn eigen garage en de rekening ging linea recta naar de verkoper.

Als de motor in de soep draait is het een ander ding natuurlijk. De kans op grote zaken die binnen de garantie vallen zijn klein.

Ik zou een auto niet laten staan voor twee uurtjes rijden. Gewoon doen als je denkt dat dit 'm is!
 
Komt nu wel "perfecte" Talisman voorbij, alleen dikke twee uur rijden. Is het realistisch om een garage hier te vragen naar de mogelijkheden om de auto via hen aan te schaffen? Zit een aardige Renault dealer in een dorp hier in het noorden, goed gevoel bij.
Wel kans dat zij er dan ook iets op willen verdienen, lijkt me.
 
Nou ja, het is bijvoorbeeld geen bovag. Lees op de site ook niks over garantie.
Natuurlijk fijn wanneer je op afstand zaken kan regelen, maar dat wil niet zeggen dat het hier ook kan.
Kan natuurlijk bellen met die vraag, maar zoiets wil ik wel zeker weten. En de auto bekijken kost mij al 5u heen en weer, los van de tijd die het mij daar kost. Vandaar mijn vraag.
 
Je moet er toch heen om te gaan kijken. Hoe vaak moet je daarna die kant nog op? Waarschijnlijk niet meer.
Ik zou m er ook niet op laten staan.
Kocht mijn Focus ook op 180km van huis. Toen ik voor een garantie dingetje terug moest heb ik een leenauto geregeld en konden we een dagje Groningen doen (10km bij de dealer vandaan).
 
Je moet er toch heen om te gaan kijken. Hoe vaak moet je daarna die kant nog op? Waarschijnlijk niet meer.
Ik zou m er ook niet op laten staan.
Kocht mijn Focus ook op 180km van huis. Toen ik voor een garantie dingetje terug moest heb ik een leenauto geregeld en konden we een dagje Groningen doen (10km bij de dealer vandaan).
Het kan ook anders. Mondeo kocht ik op ruim een uur rijden. Moest daarna een aantal keer terug. Niet heel relaxed vind ik.
Focus kocht ik particulier op ook dik 2 uur rijden, maar die had nog garantie vanuit Ford. Dan durf ik het wel aan.
En de proefrit kon ik toen op een uur rijden doen, want de verkoper was even in Drenthe.
En ik ben momenteel behoorlijk druk, moet ik ook nog een gat van 6u vinden:confused:

Zoals altijd, twijfels twijfels
 
Net gebeld met de dealer hier. Dacht gelijk goed mee en was eerlijk over de gang van zaken, erg prettig.
Ik ga eerst even zitten en meten (vooral wat de kofferbakruimte betreft) en daarna wellicht via de dealer zaken doen.
We spreken dan een prijs af en dan gaat hij de auto beoordelen en wanneer dat goed is zou ik de auto dan via hem kopen met zijn garantie. Die prijs is dan wel wat hoger dan de huidige verkoopprijs, maar dat vind ik wel logisch.
 
Is het deze?


Hoop dan dat je niet te laat bent. Deze is gereserveerd.
Maar dat kan ook voor jou of je deaeler zijn (hoop ik dan maar voor je)
Zag het eerder vandaag al. Niet mijn actie, en ook niet van de dealer vrees ik. Helaas dan, gelukkig geen noodzaak.

Vandaag bij een jongen uit het dorp gekeken die ook een Talisman heeft. Even de kofferbak vergelijken. Niet eens zo'n groot verschil met de Focus, had meer verwacht.
 
Na die advertentie gezien te hebben snap ik je keuze voor een Talisman een stuk beter. Da's een beste bak auto met een hoop opties voor relatief weinig geld.
 
Fraaie auto in dat blauw en met die specs. Veel succes met de zoektocht die dus doorgaat als ik goed lees.
Ja, maar ben wel wat kritischer. Blijft jeuken, maar zoals ik eerder schreef, is er bijvoorbeeld ook te weinig noodzaak. Maar ja, zaadje is gepland. Vast herkenbaar, ik probeer rationeel te denken haha.
Wil ook nog andere auto's meten, zoals Octavia en Insignia. Superb is sowieso ruim genoeg. Dan kan ik zelfs voor PHEV gaan, maar dat lijkt mij voor ons een onverstandige keuze.
 
Ja, maar ben wel wat kritischer. Blijft jeuken, maar zoals ik eerder schreef, is er bijvoorbeeld ook te weinig noodzaak. Maar ja, zaadje is gepland. Vast herkenbaar, ik probeer rationeel te denken haha.
Heel herkenbaar, als zo'n zaadje eenmaal is geplant, is het vaak moeilijk het weer los te laten. Tenminste bij mij werkt het ook zo.
 
Auto zelf staat in Volkel

Het is niet meer nodig.. maar forummer Dave, met zijn Renault kennis, is actief in die contreien.

De Talisman van forummer @ENTE komt ook na de zomer beschikbaar, volgens mij. Zal wel een bult kilometers op zitten maar dan heb je wel een bekende historie en berijder. ;) Zal ongetwijfeld nog z'n geld moeten opbrengen voor de leasemaatschappij dus de scherpste prijs zal het niet zijn.
 
Even een update, zo zonder enige terugkoppeling is ook waardeloos, niet?

De zoektocht heeft nog geen nieuwe auto opgeleverd. Nog zoekopdracht uitstaan voor een Talisman, Insignia en een Octavia. Eventueel Superb. Maar de Skoda's vind ik relatief duur... als ik zoek op stoel- en stuurwielverwarming. Wel veel 1.0, maar ik wil toch graag een 4-cilinder als ik voor andere auto ga.

Voor nu een trekhaakkoffer besteld, dan zijn we wat ruimte betreft "gered" deze zomer. Najaar maar rustig verder kijken!
 
Neig momenteel weer wat meer naar lang doorrijden totdat het echt klaar is. Tegen die tijd een EV of een goede hybride optie. ICE wellicht, hangt ervan af wanneer de Focus op is. Ergens ook wel nieuwsgierig hoelang de driecilinder het volhoudt!
Je rijdt al duizenden kilometers zonder problemen, dus je hebt een exemplaar die goed in elkaar is gezet.
Dus inderdaad wachten op een EV, welke steeds goedkoper worden en verder komen. Qua ruimte e.d. is het lastig om er op vooruit te gaan met je focus.
Levensduur heeft niks te maken met het aantal cilinders. Wel met kwaliteit van het materiaal en onderdelen, onderhoud en gebruik.
We hebben hier een 1 cilinder motor staan die al 20 jaar meegaat en eens per 3 jaar een beurt krijgt. Niet kapot te krijgen.
Als je hem wel verkoopt: gewoon op marktplaats zetten, je bent hem in 2 weken kwijt voor een mooie prijs.
 
Even een update, zo zonder enige terugkoppeling is ook waardeloos, niet?

De zoektocht heeft nog geen nieuwe auto opgeleverd. Nog zoekopdracht uitstaan voor een Talisman, Insignia en een Octavia. Eventueel Superb. Maar de Skoda's vind ik relatief duur... als ik zoek op stoel- en stuurwielverwarming. Wel veel 1.0, maar ik wil toch graag een 4-cilinder als ik voor andere auto ga.

Voor nu een trekhaakkoffer besteld, dan zijn we wat ruimte betreft "gered" deze zomer. Najaar maar rustig verder kijken!
Een superb is altijd minimaal een 4 cilinder
 
Je rijdt al duizenden kilometers zonder problemen, dus je hebt een exemplaar die goed in elkaar is gezet.
Dus inderdaad wachten op een EV, welke steeds goedkoper worden en verder komen. Qua ruimte e.d. is het lastig om er op vooruit te gaan met je focus.
Levensduur heeft niks te maken met het aantal cilinders. Wel met kwaliteit van het materiaal en onderdelen, onderhoud en gebruik.
We hebben hier een 1 cilinder motor staan die al 20 jaar meegaat en eens per 3 jaar een beurt krijgt. Niet kapot te krijgen.
Als je hem wel verkoopt: gewoon op marktplaats zetten, je bent hem in 2 weken kwijt voor een mooie prijs.
Denk dat levensduur niet direct verband houdt met het aantal cilinders inderdaad. Maar ik denk dat de motor relatief zwaar wordt belast. En die cilinderuitschakeling voelt zelfs als een marteling, gelukkig gaat dat niet aan in sportstand. Ik rijd wel rustig warm bijvoorbeeld en bespaar niet op onderhoud.
En qua ruimte, die kan echt wel beter. Maar ik weet nu wel dat ik dan niet moet shoppen in het C-segment, tenzij je naar de Octavia kijkt.
 
Klopt, al denk ik dat de hybride toevoeging bij deze motor niet persé nodig is. Bij de 1.0 is het een mooie extra duw, of dat bij de 1.5 nodig is, dat vraag ik mij af. Maar wellicht rijdt het extra zuinig op de N-wegen?
Ik wil in ieder geval geen PHEV, omdat we al een EV hebben als tweede auto (de Zoë). En dan verlies je ook best wat kofferruimte bij een Octavia.
De prijs is niet gek hoor, maar met deze kilometerstand zijn er ook andere opties die goedkoper zijn, dat bedoelde ik.
Eerst maar eens proefrit maken t.z.t.
 
Terug
Bovenaan