Reële inruilwaarde (en wat als opvolger?)

Ik ben er wel achter dat advertenties vaker niet kloppen. Staat er ACC maar dan is het "gewoon" CC. Of stuurverwarming terwijl het er niet is. Bij een Talisman zie je de ACC wel op het stuur. Zoals bij veel auto's. Skoda heeft de schakelaar, daar zie je dan distance.

Superb PHEV is overigens ook wel erg zwaar dus definitief geen Skoda IV meer.

Ja en wat je eerder ook al noemde juist op de grote ritten waar je nu de "problemen" ook ervaart ben je het profijt van de phev juist een beetje kwijt.

Ik vond de 1.4 tsi ACT met 150pk in de Passat (B8) in iedergeval wat ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Hetzelfde als dat jij nu met de Focus ervaart. Daar zou ik wel rekening mee houden ook bij de Superb. Van de superb was er ook nog een 1.8 tsi met 180pk geloof ik?

Ja en wat je eerder ook al noemde juist op de grote ritten waar je nu de "problemen" ook ervaart ben je het profijt van de phev juist een beetje kwijt.

Ik vond de 1.4 tsi ACT met 150pk in de Passat (B8) in iedergeval wat ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Hetzelfde als dat jij nu met de Focus ervaart. Daar zou ik wel rekening mee houden ook bij de Superb. Van de superb was er ook nog een 1.8 tsi met 180pk geloof ik?
Ja klopt. En de 1.4 is vervangen door de 1.5 maar die zijn vergelijkbaar wanneer ik kijk naar de specs. 150pk en 250 Nm. Best wat koppel, naar verhouding beter dan de Focus.
Moet ik gewoon ervaren. Ruimte is wel stuk meer! 0-100 is ook lager maar dat zegt ook niet alles natuurlijk. 1.8 heeft 180/320. En je hebt zelfs een 2.0 met 280/350. Die is dus echt een stuk sterker maar lust ook wel wat. En veel zwaarder, bijna 150 kg. Dan kan je net zo goed een IV kopen.
Echter vanaf 2019 enkel nog de 1.5 geleverd.

Ik ben er wel achter dat advertenties vaker niet kloppen. Staat er ACC maar dan is het "gewoon" CC. Of stuurverwarming terwijl het er niet is. Bij een Talisman zie je de ACC wel op het stuur. Zoals bij veel auto's. Skoda heeft de schakelaar, daar zie je dan distance.
Dat valt me ook op bij heel veel merken.
Gaat vooral veel mis met acc, maar blijkt gewone cc te zijn, maar ook vaak stoelverwarming dat er niet op blijkt te zitten
Je moet echt goed weten hoe je op de foto's herkent of de auto wel echt de juiste opties heeft.
Goed kijken naar de betreffende knoppen dus.

Tsja, als ik die advertentie lees haak ik al af. Dubbele info, foutieve info, taalketsers. Komt op mij over als 'we rammen die bak ook even snel online '.

Tsja, als ik die advertentie lees haak ik al af. Dubbele info, foutieve info, taalketsers. Komt op mij over als 'we rammen die bak ook even snel online '.
Dat gebeurt vrij vaak, niet? Als ik alle advertenties moet afkeuren op taalfouten en dubbele info blijven er weinig over. Ik zou mij meer storen aan alles in hoofdletters en onnodig veel afkorten.
Ik kijk vooral naar de foto's, de geschiedenis en het bedrijf.

Denk dat ik straks even ga bellen voor de Insignia (die ik eerder al benoemde). Moet zeggen dat ik de Talisman mooier vind, maar deze is qua prijs/opties wel beter en weer voorruitverwarming, plus.

Ik zelf een paar jaar geleden gekeken naar een Insignia: een rode Grand Sport 2.0 automaat. Ik vond dat een bijzonder fijne auto om te rijden. De betreffende auto had echter wel vage gaten in de historie. Reden om destijds verder te zoeken.

Ik vermoed dat de Insignia die ik nu op het oog heb geen ACC heeft. Vind ik toch wel prettig, ook al is het een handbak.

Voordeel van de Insignia is lager gewicht (dan Talisman), meer pk/Nm dan zo'n Talisman, alle opties die ik zoek en bijvoorbeeld ook een grotere brandstoftank.

Insignia is volgens mij ook een prima, ruime auto. Begrijp ik dan uit je verhaal dat die vergelijkbaar/beter uitgerust rond dezelfde leeftijd net wat voordeliger geprijsd zijn?

Insignia is volgens mij ook een prima, ruime auto. Begrijp ik dan uit je verhaal dat die vergelijkbaar/beter uitgerust rond dezelfde leeftijd net wat voordeliger geprijsd zijn?
Ja, komt het wel op neer, wel even snelle scan. Maakt ook niet gek veel uit overigens. Insignia is 12 cm langer, maar wielbasis scheelt 2 cm. Heb het idee dat de voorzijde langer is. Maar goed, even de duimstok of rolmaat meenemen voor het praktisch vergelijken met de Focus.

Maar heel eerlijk, moet wel minstens 10k bijleggen en dan moeten er nog dakdragers, wielset voor de zomer-/ winterwissel bij. Of de Focus zelf goed verkopen en dan misschien wat minder verschil. Maar met de extra uitgaven zit je dan ook wel op de 10k. Is het mij dat echt waard? Misschien een koffer op de trekhaak tijdens de zomervakantie en accepteren dat de Focus wat minder pit heeft. En die dan blijven rijden totdat het op is. Keuzes keuzes...

Terug
Bovenaan