Quadrifoglio Verde
Kilometervreter
Na vijf jaar in een 147 te hebben gereden, werd het tijd voor wat anders vond ik. Na flink wat getwijfeld heb ik toch besloten om te kijken naar wat anders, want de 147 was nog steeds een erg mooie auto die nog zeker jaren meekon. Ik heb nog een nieuwe Seat Leon overwogen, maar heb toch besloten om mijn spaargeld stuk te slaan op een Giulietta. Gevoelsmatig stond me deze auto het meest aan, zeker in deze Veloce uitvoering met zwart dak.
Voor het eerst van mijn leven rijd ik nu dus in een splinternieuwe auto, hij is vorige week op kenteken gezet. Zaterdagochtend heb ik hem opgehaald en het rijdt geweldig. De auto rijdt een stuk rustiger dan de 147. Hij maakt vooral minder toeren, is stiller en rijdt volwassener. Je zou kunnen zeggen dat er daardoor wat karakter verloren is gegaan, maar het rijdt toch wel fijner. Qua wegligging lijkt er zo op het eerste gezicht niet veel verschil met de 147, die reed ook al heel erg fijn. Het DNA systeem lijkt ook goed te werken, beter dan in een Mito die ik ooit eens een dagje als leenauto mee had. Maar ik heb nog te weinig kilometers gemaakt om daar echt wat over te zeggen.
De motor is de 1.4 T-jet met 105 pk en 206 Nm. Bij lage toeren trekt hij al flink, dat is erg fijn in het dagelijks gebruik. Alleen het geluid is wel minder dan de Twinsparks, dat lijkt wel een diesel, zeker bij wat lagere toerentallen. Maar dat is het ergste niet. Ik moet alleen nog even reclamevrije kentekenplaathouders scoren. Maar goed, hier natuurlijk de foto's:
De aflevering:

Echt nieuw, 0 km's:

Ik heb de auto en deze uitvoering in deze kleuren ook gekocht, omdat ik hem er zo fraai uit vind zien, maar oordeel zelf:







Het komt op de foto's niet helemaal uit vind ik, maar de binnenkant vind ik echt heel mooi:



Voor het eerst van mijn leven rijd ik nu dus in een splinternieuwe auto, hij is vorige week op kenteken gezet. Zaterdagochtend heb ik hem opgehaald en het rijdt geweldig. De auto rijdt een stuk rustiger dan de 147. Hij maakt vooral minder toeren, is stiller en rijdt volwassener. Je zou kunnen zeggen dat er daardoor wat karakter verloren is gegaan, maar het rijdt toch wel fijner. Qua wegligging lijkt er zo op het eerste gezicht niet veel verschil met de 147, die reed ook al heel erg fijn. Het DNA systeem lijkt ook goed te werken, beter dan in een Mito die ik ooit eens een dagje als leenauto mee had. Maar ik heb nog te weinig kilometers gemaakt om daar echt wat over te zeggen.
De motor is de 1.4 T-jet met 105 pk en 206 Nm. Bij lage toeren trekt hij al flink, dat is erg fijn in het dagelijks gebruik. Alleen het geluid is wel minder dan de Twinsparks, dat lijkt wel een diesel, zeker bij wat lagere toerentallen. Maar dat is het ergste niet. Ik moet alleen nog even reclamevrije kentekenplaathouders scoren. Maar goed, hier natuurlijk de foto's:
De aflevering:

Echt nieuw, 0 km's:

Ik heb de auto en deze uitvoering in deze kleuren ook gekocht, omdat ik hem er zo fraai uit vind zien, maar oordeel zelf:







Het komt op de foto's niet helemaal uit vind ik, maar de binnenkant vind ik echt heel mooi:



Laatst bewerkt: