Stephan Engels
Wegverkenner
He guys,
Ik zit met het volgende probleem. Mijn auto (punto hgt 1.8 16v 183a1000 met gaskabel, dus niet elektronisch geregeld) schokt bij spontaan gas geven en snel gas loslaten. Nu heb ik het volgende al gedaan:
1. Alle slechte motorsteunen vervangen (2 out 3, de andere is nog gloednieuw)
2. Draagarmen vervangen.
3 zowel de draagarm als aandrijfassen gecontroleerd op speling. Deze hebben ze dus niet!
4. Alle steunen gevuld met PU rubber, wat helaas niet hielp. Schakelt nu wel fijner omdat de auto nog minder schud. Het “probleem” is alleen niet verholpen.
5. Gaskabel afgesteld en schoongemaakt (bleef misschien haken)
Verder hoor ik geen rare geluiden. Het is alleen bij spontaan gas los en gas geven en kort daarna dus gas los, best specifiek dus. Verder rijd de auto prima bij “normaal” rijgedrag. Alleen rij ik vaak sportief en dan is het soms irritant. Zelf verdenk ik de gasklep die spontaan dicht gaat, aangezien de kabel rechtstreeks is verbonden op het gaspedaal. De elektronische gaskleppenhuis van deze auto heeft namelijk een klep die langzaam dicht gaat en niet abrupt zoals bij een gaskabel.
Graag hoor ik wat het eventueel kan zijn, en anders beschouw ik het gewoon als een eigenwijze Italiaanse eigenschap. De auto rijd er niet minder om
Ik zit met het volgende probleem. Mijn auto (punto hgt 1.8 16v 183a1000 met gaskabel, dus niet elektronisch geregeld) schokt bij spontaan gas geven en snel gas loslaten. Nu heb ik het volgende al gedaan:
1. Alle slechte motorsteunen vervangen (2 out 3, de andere is nog gloednieuw)
2. Draagarmen vervangen.
3 zowel de draagarm als aandrijfassen gecontroleerd op speling. Deze hebben ze dus niet!
4. Alle steunen gevuld met PU rubber, wat helaas niet hielp. Schakelt nu wel fijner omdat de auto nog minder schud. Het “probleem” is alleen niet verholpen.
5. Gaskabel afgesteld en schoongemaakt (bleef misschien haken)
Verder hoor ik geen rare geluiden. Het is alleen bij spontaan gas los en gas geven en kort daarna dus gas los, best specifiek dus. Verder rijd de auto prima bij “normaal” rijgedrag. Alleen rij ik vaak sportief en dan is het soms irritant. Zelf verdenk ik de gasklep die spontaan dicht gaat, aangezien de kabel rechtstreeks is verbonden op het gaspedaal. De elektronische gaskleppenhuis van deze auto heeft namelijk een klep die langzaam dicht gaat en niet abrupt zoals bij een gaskabel.
Graag hoor ik wat het eventueel kan zijn, en anders beschouw ik het gewoon als een eigenwijze Italiaanse eigenschap. De auto rijd er niet minder om