Zunigrijje
Net ingestapt
Tijdens de Autotheorie leerde ik dat autobanden minimaal 1.6mm profiel dienen te hebben, wettelijk gezien. Echter vele beweren dat dit niet veilig zou zijn en dat je de banden al bij 2mm dient te vervangen. Aldus de ANWB.
Mijn banden zelf hebben voren net geen 3mm profiel en achter hebben ze iets meer dan 3mm profiel: dus wettelijk gezien zit ik gewoon nog goed. Echter ik zie ook sommige bandenfabrikanten zeggen, dat je dan al zomerbanden zou moeten vervangen.
Dat is dan allemaal leuk en aardig: maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. De ene zegt 3mm en de andere weer 2mm, terwijl vadertje staat gewoon heel duidelijk 1.6mm zegt. Die heeft ja altijd het laatste woord :T
Toch zet het mij aan het denken: met name omdat de winter eraan komt en ik eigenlijk 4-seizoenen banden nodig heb, wil ik niet in problemen komen met de Duitse politie. Echter die hele wet van Duitsland zegt eigenlijk: dat je bij winterse weersomstandigheden winterbanden of 4-seizoensbanden nodig hebt.
Dus als je naar het klimaat van Nederland en de NRW in Duitsland kijkt, dan heb je welgeteld 1 week per jaar winterbanden nodig. Of je moet in de Eifel wonen, dan zal er wel wat vaker sneeuw vallen.
Een ander punt is dat mijn auto TPMS heeft: dus een tweede setje met winterbanden zou niet bepaald een optie zijn, dan heb je namelijk ook 4 TPMS sensoren nodig. De ventielen van mijn huidige banden dienen ze daarom dus ook gewoon over te zetten, want de sensor zit in gebouwd in het ventiel.
Wat doen jullie wat betreft bandenwissel? Sowieso vroeg ik mij af, hoe het te doen is om de 10.000km je banden te roteren. Als je dat 5x gedaan hebt: dan heb je al bijna hetzelfde betaald, als een setje nieuwe banden!
Vraag mij dus serieus af wie dat nog doet: een reserve band heb ik niet, dus met de meegeleverde krik gaat het niet lukken helaas. Want dan zul je tijdelijk een andere band eronder moeten zetten en die heb ik niet.
Mijn banden zelf hebben voren net geen 3mm profiel en achter hebben ze iets meer dan 3mm profiel: dus wettelijk gezien zit ik gewoon nog goed. Echter ik zie ook sommige bandenfabrikanten zeggen, dat je dan al zomerbanden zou moeten vervangen.
Dat is dan allemaal leuk en aardig: maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. De ene zegt 3mm en de andere weer 2mm, terwijl vadertje staat gewoon heel duidelijk 1.6mm zegt. Die heeft ja altijd het laatste woord :T
Toch zet het mij aan het denken: met name omdat de winter eraan komt en ik eigenlijk 4-seizoenen banden nodig heb, wil ik niet in problemen komen met de Duitse politie. Echter die hele wet van Duitsland zegt eigenlijk: dat je bij winterse weersomstandigheden winterbanden of 4-seizoensbanden nodig hebt.
Dus als je naar het klimaat van Nederland en de NRW in Duitsland kijkt, dan heb je welgeteld 1 week per jaar winterbanden nodig. Of je moet in de Eifel wonen, dan zal er wel wat vaker sneeuw vallen.
Een ander punt is dat mijn auto TPMS heeft: dus een tweede setje met winterbanden zou niet bepaald een optie zijn, dan heb je namelijk ook 4 TPMS sensoren nodig. De ventielen van mijn huidige banden dienen ze daarom dus ook gewoon over te zetten, want de sensor zit in gebouwd in het ventiel.
Wat doen jullie wat betreft bandenwissel? Sowieso vroeg ik mij af, hoe het te doen is om de 10.000km je banden te roteren. Als je dat 5x gedaan hebt: dan heb je al bijna hetzelfde betaald, als een setje nieuwe banden!
Vraag mij dus serieus af wie dat nog doet: een reserve band heb ik niet, dus met de meegeleverde krik gaat het niet lukken helaas. Want dan zul je tijdelijk een andere band eronder moeten zetten en die heb ik niet.