Ad 5526723
Net ingestapt
Diversen merken stunten met prijsverlagingen, nu weer bij Nissan, wat kun je nog als je auto net hebt gekocht of is afgeleverd, is dit dikke pech??? Of ben je gewoon gefopt????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Diversen merken stunten met prijsverlagingen, nu weer bij Nissan, wat kun je nog als je auto net hebt gekocht of is afgeleverd, is dit dikke pech??? Of ben je gewoon gefopt????
ga je dan ook die 50 eurocent terug vragen?
Klopt, dat is vooral om een eventuele prijsverhoging tussen het moment van bestellen en levering te kunnen doorbelasten. Los van eventuele belastingaanpassingen, opgelegd door de overheid. Die kunnen altijd doorbelast worden.Ergens staat in de kleine lettertjes dat de prijs bij aflevering bepalend is (..)
Nissan is zo goed als failliet, die zijn al blij met elke auto die ze nog verkopen...
Als je geen positieve marge maakt houd het op een gegeven moment gewoon op. Maakt niet uit hoe groot je bent.Knap om failliet te gaan met 3,35 mio verkochte auto's per jaar en €82 mld omzet.
Als je geen positieve marge maakt houd het op een gegeven moment gewoon op. Maakt niet uit hoe groot je bent.
De auto-industrie is er een van zeer lage marges, dus je hoeft maar even iets fout te doen en je kunt de toko gaan sluiten.
Je kunt wel een paar jaar verlies draaien als je genoeg kapitaal op de bank hebt staan, maar als het potje leeg is, is het afgelopen.Inderdaad zeer lage marges.
Maar wanneer is 'een gegeven moment'?
VW 0,5%
Nissan 0,6%
Stellantis 0,7%
Audi 1,5%
Porsche 6% (2 jaar geleden 18%)
Ze ploeteren voort, op een laag punt van de cyclus, maar gaan niet failliet.
90% van de Chinese merken heeft een structureel negatieve marge.
Daar verdwijnen autobouwers.
Maserati maakt misschien wel verlies, maar is onderdeel van een groter concern.Inderdaad zeer lage marges.
Maar wanneer is 'een gegeven moment'?
VW 0,5%
Nissan 0,6%
Stellantis 0,7%
Audi 1,5%
Porsche 6% (2 jaar geleden 18%)
Een niche speler als Maserati had al lang en breed failliet moeten zijn.
2 jaar onder STLA winst, maar inmiddels terug naar het niveau voor de fusie FCA/PSA
Marge -30%.
Ze ploeteren voort, op een laag punt van de cyclus, maar gaan niet failliet.
Overheden subsidiëren, banken lenen, PE investeert om ze door slechte tijden te helpen.
90% van de Chinese merken heeft een structureel negatieve marge.
Daar verdwijnen autobouwers.