Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

Geen half werk met die 911! Erg mooie auto ook. De Tesla.. Ik vind hem niet mooi. Maar het rijdt goed, heeft een prima actieradius en de jouwe is qua uitvoering prima.

Wat een heerlijk wagenpark zo, om van te watertanden! Wel typisch dat de 911 al zoveel spuitwerk nodig had, veel steenslag of zoiets?

En ik ben er een beetje uit wat de 911 betreft, maar 991.2 heeft nog wel een 6 cilinder toch?

Bizarre ontwikkelingen. Hoeveelheid werk aan de Porsche is wat mij betreft nogal overdreven en over the top, zeker voor een auto van pas een paar jaar oud.
Al met al veel plezier met je nieuwe wagenpark. (y)

Zadelsnuiver zei:
Wat een heerlijk wagenpark zo, om van te watertanden! Wel typisch dat de 911 al zoveel spuitwerk nodig had, veel steenslag of zoiets?

En ik ben er een beetje uit wat de 911 betreft, maar 991.2 heeft nog wel een 6 cilinder toch?
alle 911's hebben gelukkig nog een 6 cilinder alleen de Cayman en Boxster hebben een 4 cilinder.

Total Loss zei:
Bizarre ontwikkelingen. Hoeveelheid werk aan de Porsche is wat mij betreft nogal overdreven en over the top, zeker voor een auto van pas een paar jaar oud.
Al met al veel plezier met je nieuwe wagenpark. (y)

Haha, dat dacht ik ook. Ieder zijn keuzes natuurlijk, maar na zoveel spuitwerk zou het voor mij geen fijne auto meer zijn. Los daarvan, het is wel weer een prachtige auto, iDutchman vinkt wel geweldige auto’s af.

Van 'groene vogels' pesten, naar zelf rijden in een 'groene vogel' :D :D
Leuke 911 hoor. Wel veel spuitwerk zeg, dat is bij elkaar dan ook weer geen koopje. Veel plezier weer! (y)

Prachtige 911! Spuitwerk was voor mij ook een no-go. Liever wat krasjes en steenslag in originele lak dan overgespoten panelen. Bumpers tot daar aan toe, maar deuren en zijpanelen echt zonde. Zeker bij zo'n jonge auto. Zou voor mij een reden zijn om zo'n auto te laten staan.
Nu nog even bij Stipt langs brengen om de bodem ook weer fabrieksnieuw te maken :)

Die Porsches zijn nu eenmaal heel gevoelig voor steenslag en ik begrijp dat je dat niet wilt. Volgens mij vind je bijna geen ongespoten 911's en eigenlijk is dat ook prima. Dat gedoe over originele lak ook... het is geen waardevolle klassieker en dat zal het ook niet snel worden. Wel is het echt een heel mooi exemplaar in hele mooie staat. En dankzij de folie kun je er vrij onbezorgd van gaan genieten!

Die Model 3 is ook gewoon een hele slimme keuze en in alle opzichten fijner dan die M5. Een M5 Competition als pure hobbyauto zou ik ook niet echt begrijpen. Hoe goed ook, als niet-daily zou het mij teveel een lompe zakenauto zijn. Dan ben je met die 911 echt een stuk beter af!

funf zei:
Haha, dat dacht ik ook. Ieder zijn keuzes natuurlijk, maar na zoveel spuitwerk zou het voor mij geen fijne auto meer zijn. Los daarvan, ....

eerste wat ik dacht, was het een schadebak?

Wel fijne auto, ik mis mijn oude 991.1 cabrio nog steeds.

Maar ik snap dat hele detailing niet zo, een auto is om mee te rijden, krassen, modder en vlekken horen daarbij. En na een paar jaar ruil je het in, en is die ellende voor een ander :) Maar goed, 20 en early 30'ers vinden het mede door youtube etc wel belangrijk :T

Elco zei:
Dat gedoe over originele lak ook... het is geen waardevolle klassieker en dat zal het ook niet snel worden.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar ik heb zelf liever een auto in de eerste lak met wat steenslag, dan een auto met spuitdelen. Dat heeft minder te maken met de vraag of een auto al dan niet een klassieker wordt, het voelt voor mij prettiger om een auto te rijden waar niet al heel uitbundig aan is geklust. Maar dat oordeel van achter mijn toetsenbord is iDutchman allemaal worst. Hij heeft een lekkere 911 staan die hem hopelijk veel plezier brengt.:D

Mooi auto's hoor. Vooral die 911 is niet te versmaden! Als S lekker sportief zonder al die ordinaire extra spoilers en luchthappers die de GTS, Turbo, GTx etc. wel hebben.

Dank voor alle reacties heren!

De 911 was alles behalve een 'schade bak'. Maar een 911 is gewoonweg gevoelig voor steenslag voor en deze had er best wat op de voorbumper en motorkap. Daarnaast heeft deze 911 in z'n 4 jaar tijd in Amsterdam Zuid gestaan langs de weg. Dus de nodige krasjes van fietsen etc zaten op de lak.

Technisch was/is de 911 helemaal perfect en mankeerde deze niks. Het was./is ook tevens de spec die ik zocht. Maar ik wist, bij koop, dat ik een bod zou doen waarin ik grotendeels lakherstel zou dekken. Uiteraard kost het veel meer, want ik doe ook glascoating, PPF, tinten, niet logo etc. Maar ik geniet daarvan.

Dat gedoe over eerste lak snap ik ook niet helemaal, vind dat maar onzin. De auto is gekocht bij Triple & Crown (voorheen automobielfabriek) en dat zijn gewoon goede gasten.

Ook bij Porsche Centrum Amsterdam gekeken en bijna tot wat deals gekomen en mij werd verteld dat - op enkele na - elke 911 volledig opnieuw gespoten wordt aan de voorkant (bumper en vaak motorkap) voordat ze daar als 'Porsche Approved' in de verkoop gaan. Omdat ze eigenlijk altijd steenslag hebben.

Dus die originele lak, neem dat niet zo nauw op dit soort auto's.

Ik vond het belangrijk om de auto helemaal perfect te hebben. Had niks met schade te maken verder.
Deze 911 is alle jaren bij Porsche Centrum Amsterdam in onderhoud geweest en heeft een 100% correct verleden (schadevrij!).

Gullwing zei:
funf zei:
Haha, dat dacht ik ook. Ieder zijn keuzes natuurlijk, maar na zoveel spuitwerk zou het voor mij geen fijne auto meer zijn. Los daarvan, ....

eerste wat ik dacht, was het een schadebak?

Wel fijne auto, ik mis mijn oude 991.1 cabrio nog steeds.

Maar ik snap dat hele detailing niet zo, een auto is om mee te rijden, krassen, modder en vlekken horen daarbij. En na een paar jaar ruil je het in, en is die ellende voor een ander :) Maar goed, 20 en early 30'ers vinden het mede door youtube etc wel belangrijk :T

Als ik een auto koop, wil ik 'm perfect. Ook als het een tweedehands auto is. Daar betaal ik voor en ik geniet ook nog eens onwijs van het proces.
Natuurlijk mag een auto daarna krassen krijgen en weet ik het, maar dan zijn het wel mijn krassen. Beetje 'patina' of 'warmarks, if you will' hoort erbij. Alleen wil ik het dan zelf gedaan hebben :).

Bij een vintage Rolex kan het waarderen omdat het de romantiek is van het horloge, maar met auto's, nee. Dan moet ie gewoon perfect in de lak en krasvrij bij mij beginnen :)

Maar ach, misschien ben ik wel een typerend van een eind 20s liefhebber:D

Hier nog wat 'before' shots, dit was op de dag van levering.

D-day!

Zaterdag (22-02) was het zover. Ik heb toen ein-de-lijk de Porsche 911 opgehaald. Het is een 991.2 Carrera S (3.0L/420PK) geworden van Mei 2016 met 52.500KM op de teller. Mijn inziens de juiste opties met o.a. 14-delige stoelen, rear axle steering, schuifdak, RS Spyder design wielen, PDLS+, multi function steering wheel, sport uitlaat etc.

Voorafgaand aan levering zijn de volgende zaken vervangen:

- Nieuwe remschijven voor en achter
- Nieuwe remblokken voor en achter
- Nieuwe banden voor (Pirelli P zero's). Banden achter nog 6mm en goed
- Nieuwe APK (mei 2022)
- Nieuwe remvloeistof, interieurfilter en nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe bougies (moest pas over 6 maanden, maar als we toch bezig waren)

En nog meer zaken behorende tot APK (olies etc) en Alarm volg systeem (certificaat verlenging etc)

Hier wat foto's:

EDuw2If.jpg

TkJep3D.jpg

Et55vcv.jpg

Eerste Porsche, voelt toch heel speciaal. Fotomomentje:
D3DdmpF.jpg

En weg gaan rijden. Eerste indruk interieur:
t2dm0XV.jpg

Eenmaal aangekomen op locatie. Eerste parkeer-wegloop foto:
1XqHDnv.jpg

En daarna, in Maart begon het:

Maart update:

Het verwijderen van kleine deukjes:
unaoRAc.jpg

Er is besloten dat - voor optimaal resultaat - de gehele belettering achterop verwijderd moest worden. Alleen dan kon de lak perfect behandeld worden. Omdat ik het wat druk vind achterop, heb ik besloten op '911 Carrera S' permanent weg te laten. Enkel 'PORSCHE' komt weer terug. Hier een nieuw setje letters voor besteld.

Oude situatie:
97W7gDJ.jpg

Toen even de "nieuwe look" testen door '911 Carrera S' eraf te halen en de oude PORSCHE letters te laten staan. Al een stuk mooier! In deze foto zie je ook de getinte achterruit:
Dt2EiFW.jpg

Dit staat dus mooier (vind ik!). Vervolgens is alles eraf gehaald en is men begonnen met polijsten.

---

Dit zijn dus wat updates van tijdens.

En hier wat foto's van het spuitwerk wat wel is uitgevoerd, maar op zeer hoog niveau. Belangrijk vind ik wel dat dit zo perfect mogelijk gaat.
En dat is gebeurd.

qVd201g.jpg

kY3giaH.jpg

nvFAUZI.jpg

udyP0sd.jpg

Ook maar besloten de deuren helemaal te laten demonteren en volledig opnieuw te laten spuiten. Teveel 'plekjes' voor mooi resultaat, dus dan maar zo. De gehele voorkant inc deuren wordt opnieuw gespoten. De rest is in de handen van meester Jurgh Detailing.

zdkRQIC.jpg

Het eindresultaat van dit alles mag er dus wel wezen:

aIu2i1O.jpg

vu8BhmN.jpg

3JfNAlW.jpg

TAAurGN.jpg

22hTC4A.jpg

S4Lny27.jpg

FHkpZyS.jpg

Tsja, blijft gewoon mooi zo'n 911, voor mij het automobiele equivalent van een stalen Rolex Datejust of OP. Prachtig in balans en blijft waarschijnlijk tot in de eeuwigheid een stijlvolle verschijning. Wel jammer dat ze bijna altijd in van die sombere kleuren gespoten zijn.

Hoe vergelijkt dit eigenlijk met de M5 qua comfort?

Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, als je zo'n auto hebt wil je dat 'ie gewoon perfect is en ik zou als eigenaar ook erg kunnen genieten van dat hele proces van herstel. Zou hou je zo'n mooi bedrijf als Jurg ook weer draaiend en is de cirkel weer rond. Een 964 of 996 of iets anders vintage zou ik wel meer de patina op kunnen waarderen maar bij zo'n nieuwe auto is dit gewoon de beste manier van aanpak lijkt me. Goede keuze ook om die tekst weg te laten van de achterkant, staat veel cleaner zo (y)

Ziet er wel heel professioneel uit hoe het is aangepakt allemaal.

Natuurlijk mag een auto daarna krassen krijgen en weet ik het, maar dan zijn het wel mijn krassen. Beetje 'patina' of 'warmarks, if you will' hoort erbij. Alleen wil ik het dan zelf gedaan hebben

Herken ik ook wel. Na aankoop zo strak mogelijk en een eigen beschading daarna is minder erg. Ook swirls (niet te voorkomen) zjjn in lichte mate acceptabel.

Kan me voorstellen dat zo'n Porsche een speciaal gevoel geeft. Schitterend uitgevoerd exemplaar ook.

Mooi hoor (y). En kosten noch moeite worden gespaard om het helemaal naar de zin te krijgen, liefhebberij optima forma!

Ook leuk om nog eens terug te gaan naar pagina 1, waar alles begon met een Renault Megane en daarna een BMW 114i, het kan soms snel gaan .... :)

Zadelsnuiver zei:
Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, als je zo'n auto hebt wil je dat 'ie gewoon perfect is en ik zou als eigenaar ook erg kunnen genieten van dat hele proces van herstel. Zou hou je zo'n mooi bedrijf als Jurg ook weer draaiend en is de cirkel weer rond. Een 964 of 996 of iets anders vintage zou ik wel meer de patina op kunnen waarderen maar bij zo'n nieuwe auto is dit gewoon de beste manier van aanpak lijkt me. Goede keuze ook om die tekst weg te laten van de achterkant, staat veel cleaner zo (y)

Exact! (y)

Gullideckel zei:
Mooi hoor (y). En kosten noch moeite worden gespaard om het helemaal naar de zin te krijgen, liefhebberij optima forma!

Ook leuk om nog eens terug te gaan naar pagina 1, waar alles begon met een Renault Megane en daarna een BMW 114i, het kan soms snel gaan .... :)

Leuk he! Daar houd ik alles in een 'ongoing' topic. Zit inmiddels al 6 jaar autogeschiedenis in. Ik kan me de Megane nog goed herinneren. Kocht 'm met 2500KM (6mnd oud) op de teller voor een killer prijs. Ik was trots! Die auto heb ik ook letterlijk gereden voor een paar jaar en zonder afschrijving (!) verkocht.

Het is overigens wel een trend, dat 'als nieuw' maken. De 114i heb ik ook voor 80% laten overspuiten bij Jurgh in 2016. Nee, niet vanwege schade. Maar omdat de auto niet netjes was, vond ik. Waren wel leuke modellen, zo'n 114i. Hetzelfde 1.6L blokje als in de 116/118i en met een chip ging die auto van 104PK --> 200PK. Bizar verschil was dat.

Mijn ervaring is dat - als een auto technisch 100% is met een lage KM stand - het echt een prima optie is om lakherstel te doen. Uiteraard moet je de verkoper dan wel overtuigen dat er wat van de prijs af moet, maar dat is meestal geen probleem.

In mijn geval - met de 911 - heb ik een hele zaterdag hard onderhandeld en er ruim 6000 EUR afgekregen. Iets wat naar mijn mening realistisch was. Daarnaast nieuwe banden en nieuwe remblokken en dat soort zaken onderhandeld, en dat lukte ook. Weliswaar allemaal met veel moeite. Ik kan er altijd slecht tegen als men op een gegeven moment moeilijk gaat doen over 50 EUR op zo'n bedrag wat de auto moest kosten. Maar goed.

Uiteraard heb ik daarna natuurlijk zelf wat kosten gemaakt aan preventief onderhoud zoals bougies vervangen, remschijven ook (waren eig over +/- 6 maanden aan de beurt) en dat soort zaken. Maar lakherstel zelf (exc additionele zaken als PPF, tinten, glascoating) is dan wel geheel gedekt met die 'korting'.

Je koopt dan een auto met een perfecte lak voor het geld waar veel mensen de auto voor hadden gekocht met de steenslag, krasjes etc.
En die 'Porsche approved' 911 bij de Porsche dealer die - qua vraagprijs - 10k meer moest kosten, die heeft ook geen perfecte lak. Ik weet dan zeker dat ik daar ook weer 1000 EUR minimaal aan kwijt zou zijn (polijsten etc). Per saldo heeft mijn 911 nu hetzelfde (iets minder zelfs) gekost maar is helemaal perfect met de PPF, glascoating, preventief onderhoud en alles erin.

Dus zolang een auto gewoon netjes is verder, vind ik dat geen probleem. Dit was/is een nette auto met lage KM (52dKM in 4 jaar) en de goede opties met volledige onderhoudshistorie Porsche A'dam en geen schadeverleden. Dan is het heerlijk om zo'n auto in ere te herstellen!

ENTE zei:
Dit topic blijft een van de mooiste van het forum. (y)

Dank! Ik deel wellicht niet 'vaak', maar alle updates komen erin. Heerlijk om zoiets jaren bij te houden en zo het verloop van auto's te zien.
Thx voor je input (y)

JMF zei:
Mooi auto's hoor. Vooral die 911 is niet te versmaden! Als S lekker sportief zonder al die ordinaire extra spoilers en luchthappers die de GTS, Turbo, GTx etc. wel hebben.

Dank! Ik wilde ook het '911 Carrera S' eraf hebben achterop, want dat is te druk. Enkel 'PORSCHE' is mooi.
Van een GTS vind ik de velgen wel echt mooi, samen met de iets bredere achterkant.

maar eens, deze S is gewoon elegant zonder teveel opsmuk.

Voor de oplettende kijker zie je ook dat ik in de 'before' foto's op de deur '911 Carrera S' had staan. Why echt?
Dit is tijdens het proces verwijderd en nooit meer teruggekomen. :)

Wat een fantastische auto! Stiekem is dit toch een veel betere daily dan de M5? Zakelijk zit alleen de uitstraling je in de weg.

Echt perfecte spec ook. Een 911 is in zo ontzettend veel verschillende configuraties te koop, dat het me geen sinecure lijkt om helemaal de goede te vinden. Of mist deze ook nog een kleine 'nice to have'?

Vwb het overspuiten, dat 'eerste lak' verhaal vind ik ook nooit zo boeiend. Na een dergelijke behandeling zou ik zelf echter ontzettend panisch zijn voor het eerste krasje of deukje. Dan liever 6k in de zak houden voor dat beetje extra gemoedsrust. :)
Uitgebreide interieurreiniging is wel een goeie, hoeveel kost dat ongeveer op een dergelijk niveau?

Gaaf hoor, ziet er top uit! Ik zie hem wel eens staan, een vriend van me woont in het complex waar je parkeert. De M5 Comp. viel me toen op. Nu ben je wat meer incognito gezien die Porsche collectie daaro_O

Ik snap het wel hoor van die renovatiebeurt. Iedereen wil toch liever met een nieuwe auto beginnen dan met een gebruikte. Als dat model dan niet meer te koop is of als dat budget-technisch een brug te ver is dan is dit the next best thing. Eerste lak is interessant bij een klassieker of een youngtimer om te onderbouwen dat die auto nog super origineel en nooit iets is overkomen maar bij een moderne auto geen nadeel. Als het op zeer hoog niveau is gedaan en volledig gedocumenteerd dan prima.

Ibud zei:
Gaaf hoor, ziet er top uit! Ik zie hem wel eens staan, een vriend van me woont in het complex waar je parkeert. De M5 Comp. viel me toen op. Nu ben je wat meer incognito gezien die Porsche collectie daaro_O

Ik snap het wel hoor van die renovatiebeurt. Iedereen wil toch liever met een nieuwe auto beginnen dan met een gebruikte. Als dat model dan niet meer te koop is of als dat budget-technisch een brug te ver is dan is dit the next best thing. Eerste lak is interessant bij een klassieker of een youngtimer om te onderbouwen dat die auto nog super origineel en nooit iets is overkomen maar bij een moderne auto geen nadeel. Als het op zeer hoog niveau is gedaan en volledig gedocumenteerd dan prima.

Ha, leuk! Kleine wereld, zo zie je maar weer. Er staan inderdaad 2 of 3 andere 911's (991.1 en 997). Klopt!

a eens! Een nieuwe 911 is 1. ruim 50% duurder en 2. ik heb een flink verlies op de M5 geleden, dus ben even 'genezen'. Die had ik namelijk wel gekocht voor een prijs, aardig richting een jonggebruikte 992. Maar goed, gaandeweg leert men.

Wat een ontwikkelingen! Over de 991.2: Gewoon briljant. Recentelijk met een 991.2 3.8 4s cabrio mogen rijden, sindsdien ben ik verpest qua hoe auto's kunnen rijden :eek: Het is echt een beleving, en dat was dan nog een 'veilige' 4s. Hele goede spec die van jou en wat is er veel aangedaan, ppf met glascoating is onverslaanbaar! Denk dat het beter bevalt qua rijden dan de m5 competition. Zowel voor dagelijks gebruik als wanneer je flink wil gaan gummen is de 911 de betere auto.

Model 3 vind ik geen mooie auto, maar met de-chrome oogt het al een stukje beter. Nog nooit met een model 3 gereden maar het schijnt echt heel goed te zijn. Review van Harry's garage over de model 3 performance is tekenend. En zakelijk een model 3 rijden is zowat gratis autorijden, ook wat waard :T

Nou, moet je eigenlijk eens een verdieping lager gaan, daar staan er nog 10-15 waaronder een aantal classic Porsches en wat andere leuke speeltjes zoals 550 maranello, 2x Chevelle, classic Range Rover, DS, CX etc.

Zonde van het geld maar een mooie M5 ervaring erbij(y)

Damianw26 zei:
Wat een ontwikkelingen! Over de 991.2: Gewoon briljant. Recentelijk met een 991.2 3.8 4s cabrio mogen rijden, sindsdien ben ik verpest qua hoe auto's kunnen rijden :eek: Het is echt een beleving, en dat was dan nog een 'veilige' 4s. Hele goede spec die van jou en wat is er veel aangedaan, ppf met glascoating is onverslaanbaar! Denk dat het beter bevalt qua rijden dan de m5 competition. Zowel voor dagelijks gebruik als wanneer je flink wil gaan gummen is de 911 de betere auto.

Model 3 vind ik geen mooie auto, maar met de-chrome oogt het al een stukje beter. Nog nooit met een model 3 gereden maar het schijnt echt heel goed te zijn. Review van Harry's garage over de model 3 performance is tekenend. En zakelijk een model 3 rijden is zowat gratis autorijden, ook wat waard :T

Klopt, De 991.2 voelt gewoon heel speciaal aan. Ik vind het geluid heerlijk, je zit laag, hebt de brede heup in je buitenspiegel als je erin kijkt. Vind het echt een beleving.
Motor ligt achter je, dus je krijgt echt een duw in je rug. Ipv dat de auto (bv M5 met motor voorin) als het ware naar voren wordt getrokken, je voelt echt het verschil.

De 991.2 is zeer comfortabel en ik snap dat mensen 'm als daily rijden. En zeker vergeleken met de M5 Competition, is deze een stuk comfortabeler. Nou was dat natuurlijk een Competition, dus heb geen 'recht van spreken', , maar brugovergangen, tramrails en data soort abrupte onderbrekingen in het wegdek konden echt tot grote klappen in het interieur leiden.

En de Tesla Model 3, dat is een auto die je moet ervaren om het te begrijpen. Zo simpel is het. Ik was compleet 'anti' zelfs voorheen en heb in een opleving besloten 'm te bestellen. Wel in Performance spec.

En wat heeft die auto mij verrast. Het is dan weliswaar niet de mooiste (exterieur), maar voor een zakelijke daily, is die juist perfect. De Tesla heeft me geleerd dat je onwijs veel lol kan hebben in een elektrische auto. De acceleratie is verslavend en leuk om een 'andere manier'. Hij zit heerlijk, is heel comfortabel en stuurt ook echt scherp/direct. Daarnaast heeft 90% van de auto's het nakijken.

Ik vind het echt een heerlijke auto met ongekende prestaties. Daarnaast waardeer ik de gadgetfeel en eigenlijk foutloze uitvoering ervan ook. Het is een heerlijk 'no nonsense' auto die het altijd doet, snel en comfortabel is.

Eigenlijk is hetgene wat ik wellicht het meest fijne vindt aan de Tesla, het volgende:

Je kan er (heel) hard mee rijden zonder boze blikken. Als ik ergens hard wegrijd, inhaal of gewoon zit te boenen, het kan allemaal. Doordat je 'm niet hoort, geeft niemand een boze blik. Niemand 'heeft het door'. En als je dan een keer een verkeerspolitie achter je hebt hangen, kom je ermee weg omdat het een Tesla is. :)
Nu lijkt het alsof ik altijd onverantwoord te hard rijd (=niet waar), maar bij de M5 of M140i hoefde ik maar gas te geven en mensen geven je al een blik. Niemand verwacht het.

In een Tesla Model 3 Performance met 462PK kan je volledig 'undercover' pittig doorrijden zonder dat iemand zich daar aan ergert.
Nogmaals, een heerlijke daily.

Ik heb een vitrinekast vol Porsche modellen, maar na de 997 ben ik afgehaakt, ik vind de 991 eigenlijk een lelijke auto vooral van achter gezien met dat radiatorrooster en de uitlaten... Interieur vind ik wel erg knap.

Maar als autoliefhebber vind ik het ronduit fantastisch hoe grondig je het aanpakt en kosten nog moeite spaart om de 911 optisch in topconditie te krijgen! Knap dat je dat op zo jonge leeftijd voor elkaar krijgt - veel fijne en veilige kms gewenst met je bolide (y)

Niseko zei:
Ik heb een vitrinekast vol Porsche modellen, maar na de 997 ben ik afgehaakt, ik vind de 991 eigenlijk een lelijke auto vooral van achter gezien met dat radiatorrooster en de uitlaten... Interieur vind ik wel erg knap.

Maar als autoliefhebber vind ik het ronduit fantastisch hoe grondig je het aanpakt en kosten nog moeite spaart om de 911 optisch in topconditie te krijgen! Knap dat je dat op zo jonge leeftijd voor elkaar krijgt - veel fijne en veilige kms gewenst met je bolide (y)

Thanks, dat kan natuurlijk. Ik vind de achterkant juist onwijs mooi van deze gen 911 en ook een van de redenen om voor een 991.2 te gaan.
Ik heb ook een 991.1 (2012) gereden op dezelfde dag en overwoog die ook (scheelde ook een hoop €). Heerijk geluid, mooier eigenlijk. Echt dat 'gejank'.

Brent zei:
Wat een fantastisch mooie auto! Hele mooie configuratie thumbs up

Dank! :LOL:(y)

iDutchman zei:
Voor de oplettende kijker zie je ook dat ik in de 'before' foto's op de deur '911 Carrera S' had staan. Why echt?
Dit is tijdens het proces verwijderd en nooit meer teruggekomen. :)

Ja, ik zag het. Nogal kitcherig dus goed dat je de typeaanduiding op de portieren weg hebt gelaten. (y) Uiteraard een prachtige wagen, m.i. veel mooier dan die M5 die je eerst had. Zo'n Porsche 911 heeft ook (bijna) nieuw iets klassieks en stijlvols, terwijl zo'n M5 toch meer 'Marokkaanse bruiloft' ademt als ik dat hier mag zeggen. :)

Die Tesla Model 3 vind ik ook mooi. Ik heb een paar keer meegereden in een Model X en ik vind zo'n Tesla zo soepel rijden. Gewoon een hele fijne manier om je door het verkeer te begeven en als het moet bloedsnel. Helaas voor mij niet weggelegd, maar ik zou zo'n auto bijna altijd verkiezen voor een auto met verbrandingsmotor.

funf zei:
Elco zei:
Dat gedoe over originele lak ook... het is geen waardevolle klassieker en dat zal het ook niet snel worden.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar ik heb zelf liever een auto in de eerste lak met wat steenslag, dan een auto met spuitdelen. Dat heeft minder te maken met de vraag of een auto al dan niet een klassieker wordt, het voelt voor mij prettiger om een auto te rijden waar niet al heel uitbundig aan is geklust. Maar dat oordeel van achter mijn toetsenbord is iDutchman allemaal worst. Hij heeft een lekkere 911 staan die hem hopelijk veel plezier brengt.:D

Ik begrijp het ergens wel, maar voor mij is er een duidelijk verschil tussen een auto gespoten kopen (de echte reden weet je nooit) en zelf een auto laten spuiten (je weet dat je aan een eerlijke auto werkt). Dat geldt ook voor importeren. Ik zou het niet snel van een ander kopen, maar als ik een auto zelf uit het buitenland haal is het een ander verhaal. Dan zit je alleen nog met dat lelijke kenteken...

En de 991 is lelijk-discussie, die begrijp ik ook enigszins. Mij viel vooral op hoe groot de auto is toen ik hem voor het eerst 'live' zag. Het compacte sportwagen-gevoel is er nu echt wel vanaf. Het ontwerp zelf vind ik wel knap, redelijk ingetogen zonder karikaturale elementen. Dat is pas bij de nieuwe 992 overboord gegaan. Die ziet er écht niet uit.

Mechanix zei:
Zo'n Porsche 911 heeft ook (bijna) nieuw iets klassieks en stijlvols, terwijl zo'n M5 toch meer 'Marokkaanse bruiloft' ademt als ik dat hier mag zeggen. :) .

Dat ben ik met je eens. De M5 was echt indrukwekkend en ik was zonder meer een trots eigenaar. Ik kan 'm afvinken, dat zeker. Ik ben opgegroeid met BMW, dus ik vond het wel echt heel gaaf.

Maar de M5 is tegenwoordig gewoon een 'muscle car'. Dat is het gevoel wat ik altijd bij de auto had. Brute kracht van die 4.4L V8 / 625PK die je overal uittrekt. Júist dat was gewoon gewoon 'intoxicating'. Maar het trekt een ander publiek, dat wel. De nieuwe eigenaar van de M5 is ook een 'self made' Turkse ondernemer. Niks mis mee, hele aardige man en wens 'm al het geluk. Deel van de reden dat hij 'm koopt is simpelweg status. It 'fits the stereotype image' zullen we maar zeggen.

En zo'n 911. Dat is inderdaad klasse en elegantie. Wellicht is dat ook wel de 'romantiek' bij deze 911 waardoor ik me er zo door aangetrokken voel.
Ik ben ook liefhebber van de horlogerie en zoals hierboven al beschreven is, is de 911 gewoon een 'stalen Datejust'. Een onmiskenbaar en tijdloos stukje elegantie.

Helaas is het wel zo dat al het high performance wat een BMW, Mercedes en ok enige mate Audi produceert helaas onder die 'stereotypering' valt. Wat het licht niet aan de auto, dat niet.

Elco zei:
Ik begrijp het ergens wel, maar voor mij is er een duidelijk verschil tussen een auto gespoten kopen (de echte reden weet je nooit) en zelf een auto laten spuiten (je weet dat je aan een eerlijke auto werkt).

Exáct. Je weet dat de auto gewoon eerlijk is en er geen fishy verleden is. Dus dan kan het absoluut. En ik koop auto's altijd voor mezelf en nooit voor een ander.
Als ik dat zou doen, dan zou ik bv de M5 nooit aangeschaft hebben. Want op je 27e in een M5 Comp rijden, dan is niet bepaald voor een 'ander' doen (of wel, hangt ervanaf hoe je het stereotype hierboven ziet o_O )

Anyhow, de 992 vind ik ook wel mooi hoor. Natuurlijk is het wel echt anders dan de herkenbare ontwerpen van het laatste decennia, sure. Maar ik vind het een gaaf ding.
Typisch zo'n ontwerp dat moet wennen en iedereen mooi vindt over 5 jaar. I - for one - vind de standaard bredere heupen en doorgetrokken achterlichten een mooie keuze.

Maar het bezit van de 991, doet me nu klassieke Porsches ook gaan waarderen. Zeker een 993 cabriolet o.id. :eek:

En dit is de Tesla Model 3 Performance. Fijne daily en laten dechromen bij Jurgh Detailing op dezelfde dag van levering (27 Dec). Perfecte service:

tijdens:
FYrbvvQ.jpg

Na:
OWe70tJ.jpg

Zo, lang geleden! Deze Model 3 Performance heeft na 4,5 jaar een opvolger. Fijne auto geweest, gewoon geen onderhoud (los van bandjes) gehad, bizar. We hebben de Tesla er voorlopig nog naast, dus hij is niet weg. :)

De Porsche 911 (991.2) is in 2022 verkocht en heb ik niet meer in bezit. Dus na 2 jaar afwezigheid van een Porsche, is er weer 1 terug.

Dus nu, de opvolger van de Tesla:

Recent eigenaar geworden na koop van een paar jaar oude Cayenne E-Hybrid. Gekozen voor de normale variant (geen Coupe) in een m.i. classy uitvoering. Ik moet zeggen dat het nieuwere PCM systeem toch wel een stuk dikker is dan wat de 911 had. Verder is deze Cayenne een gehele andere belevenis na 5 jaar Tesla Model 3 (wat ook een fijne auto is/was).

Fijne opties zoals de 18-way seats, achterasbesturing, luchtvering, headup display en PLDS+ koplampen. Erg blij mee!

Foto'tjes:
sly3yD6d4UN1dZjSrJrNVH9B.jpg

xMEGaduaebKa56hnwiFrdO2k.jpg

H91hA2ECZtM5xN93QlmWI5oH.jpg

0nyNuMF6tcsDs3WFAhO4UMe4.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi hoor! Kan me je naam nog wel herinneren van destijds. Leuk om in je topic terug te lezen welke stappen je in 10 jaar gemaakt hebt op autogebied.

Ah daar is ie weer, leuk!
Bijzondere move. Geen sportauto meer, geen EV meer maar eentje die beide combineert?
Ben benieuwd hoe de Tesla je is bevallen. Volgens mij is er objectief niets op af te dingen. Zie m zelf wel zitten als volgende auto.

Leuk om weer van je te horen! Toevallig dacht ik afgelopen week nog: hoe zou het met iDutchman gaan? Nu weer op de hoogte. Zo'n Cayenne lijkt me een prima allrounder en de Model 3 ernaast hooguit een luxeprobleem. En... is dat stiekem niet de sportiefste van het stel?

Terug
Bovenaan