Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

RobEU zei:
Maar wat ongelofelijk jammer van die getinte zijruiten zeg. Vooral op de derde foto zie je goed hoe spuuglelijk dat is. Doorbreekt de lijn en doordat het getinte raamoppervlak groter is dan ongetint, krijg je een heel curieuze proportie. Op de achterruit staat het dan weer wel goed. En super dat het typeplaatje er nog op zit. Mag je immers trots op zijn.

Leuk om te weten dat je het spuuglelijk vindt. Voor iDutchman wellicht niet zo nuttig, want hij vindt het kennelijk mooi. Maar voor andere forummers is het beslist leuk en nuttig te weten wat je van deze getinte zijruiten vindt. Zo leer je mensen ook kennen.

Phaeton V8 zei:
RobEU zei:
Maar wat ongelofelijk jammer van die getinte zijruiten zeg. Vooral op de derde foto zie je goed hoe spuuglelijk dat is. Doorbreekt de lijn en doordat het getinte raamoppervlak groter is dan ongetint, krijg je een heel curieuze proportie. Op de achterruit staat het dan weer wel goed. En super dat het typeplaatje er nog op zit. Mag je immers trots op zijn.

Leuk om te weten dat je het spuuglelijk vindt. Voor iDutchman wellicht niet zo nuttig, want hij vindt het kennelijk mooi. Maar voor andere forummers is het beslist leuk en nuttig te weten wat je van deze getinte zijruiten vindt. Zo leer je mensen ook kennen.

TS showt zijn auto op het forum, dus mag daarop reacties verwachten. Positieve, maar ook minder positieve. Als dat laatste een probleem voor TS is, heeft hij het niet zo handig aangepakt. Dus ik vermoed dat het wel meevalt. En hoeveel procent van de meningen op dit forum zijn überhaupt leuk of nuttig?

Ook niet echt nuttig of leuk om te weten, maar ik ben zelf over mijn privacy glass-aversie heen. Privac glass is voor auto's waarin je niet gezien wilt worden, zei ik altijd. Maar op de Mondeo waren de zij- en achterruiten haast pikzwart getint, en dat was erg rustgevend. Vooral 's-avonds tussen al dat LED- en xenongeweld, en icm de automatisch dimmende binnenspiegel. En ik vond het mooi staan, al kan een station het mi ook beter hebben dan een hatch. De Astra heeft ze minder donker, maar nog steeds effectief. De volgende auto zou het weer krijgen.

Het is de emotionele toon waarop die mening verkondigd wordt, die kennelijk irritatie wekt.

Privacy glass. Ik blijf er een dubbel gevoel bij houden. Ik had het op mijn 5 touring in eerste instantie aangevinkt, maar heb het toch weer laten vervallen. Bij deze M140 heb ik hetzelfde. Ik zou het echt een lastige keuze vinden. Vooral ook omdat dit exemplaar er, inclusief dat privacy glass, gewoon erg lekker uitziet.

Heerlijk wagentje, man wat zal dat fijn sturen!

Mooi hoor dat donkere glas. Rondom donker was natuurlijk nog mooier geweest maar dat kan nou eenmaal niet. Maar auto's als deze worden er zoveel sportiever door. Neem nou een Golf, zonder PG vind ik het echt een bejaarden bakkie. Met PG oogt ie veel sportiever, en is het niet zo'n "doorzon-auto" waar je dwars doorheen kijkt.

Die kleurstelling blijf ik ook oogstrelend vinden (y)

Bij een station vind ik het ook mooi, maar krijg ik er toch altijd wat een bestelauto-gevoel bij. Mijn Touring heeft het niet, maar ik heb wel Sunnyboy schermpjes voor de achterruit en de achterste zijruitjes (en rollo's in de achterdeuren). Vind ik persoonlijk heel chic zo, geen "doorzon-auto" maar ook geen "bestelwagen".

Bij een sedan vind ik PG overigens niet mooi, daar zou ik het nooit op bestellen. Wél rollo's in de achterdeuren en een elektrisch scherm voor de achterruit..

Eens. Die zonweringen zijn inderdaad netjes in een touring. Daar zal ik nog eens naar kijken.

PG vindt de een mooi, de ander niet. Ik heb geen probleem met de verschillende meningen.
Ik zelf daarentegen vind het prachtig. Maakt de auto wat stoerder. Ik ben inderdaad ervaren dat het rustgevend is in de avond met al die felle LED verlichting in je achterspiegel. Komt veel minder door.

Ik snap dat je de typeaanduiding achterop er op laat (zou ik ook doen), maar ik vind 'm wel wat raar gepositioneerd. Had BMW dat niet anders kunnen doen? Bijvoorbeeld rechtsonderin, meer naar rechts dus. Nu zit ie zo gek in het midden.

Verder een onwijs gaaf ding!

Privacy glass: ik vind het niks, dat donkere glas. Alleen voor de achterruit kan ik het wel waarderen. Ik heb nu privacy shades en dat geeft een beetje een grijze tint, dat staat inderdaad wel chique.

Privacy glass zie ik alleen maar als een persoonlijke keuze, oftewel smaak. Het is zowat de enige optie die ik zelf niet genomen heb. Ik vind het in de winter dan zo donker.

Ik heb een m140i in bestelling staan. Die wordt januari a.s. geleverd. Ook Estoril blauw, maar in combinatie met de special edition shadow. Ik rijd nu in een m135i en ben benieuwd naar het nieuwe B58 motorblok van de m140i. Voor mij is het rijden in zo'n BMW 6 cilinder, met zijn surplus aan vermogen, werkelijk verslavend. Ik geniet van elke kilometer!

Even mijn naam aangepast....

Ik heb een m140i in bestelling staan. Die wordt januari a.s. geleverd. Ook Estoril blauw, maar in combinatie met de special edition shadow. Ik rijd nu in een m135i en ben benieuwd naar het nieuwe B58 motorblok van de m140i. Voor mij is het rijden in zo'n BMW 6 cilinder, met zijn surplus aan vermogen, werkelijk verslavend. Ik geniet van elke kilometer!

Ik hoop op nog meer souplesse, sneller reageren op het gas (= terugschakelen van de automaat) en een lekkere sound. De proefrit die ik maakte was wat dat betreft veelbelovend. Mijn huidige M135i is geen doetje, maar de M140i lijkt echt sterker.

6 pinter zei:

Ik hoop op nog meer souplesse, sneller reageren op het gas (= terugschakelen van de automaat) en een lekkere sound. De proefrit die ik maakte was wat dat betreft veelbelovend. Mijn huidige M135i is geen doetje, maar de M140i lijkt echt sterker.

Gefeliciteerd! Een 3 of 5 deurs? De Shadow Line was niet leverbaar op het moment van mijn bestelling. Echter ben ik geen fan van de hoogglans velgen en zware nieren. Daarnaast is de mijne full option dus die shadow dingen extra opties heb ik sowieso mee. Maar waar ik wel jaloers op ben is de iets donker getinte achterlichten. Die wil ik eigenlijk nog wel omwisselen voor de shadow line variant.

Ik ben nog steeds tevreden met de M140i. Wel binnenkort naar de dealer voor het bekende 'deurrubber gekraak'. De auto kraakt de pan uit bij lage snelheden door de stad. Heeft te maken met de deurrubbers. Een bekend BMW probleem (en F20 probleem). Hier moet BMW iets aan doen. Verder heel tevreden. Maar goed, dit soort dingen irriteren.

5 deurs. Geen hoogglans velgen, maar de bekende styling (436), nu in een donkerder tint. Wel zwarte nieren, maar die maken er in mijn ogen een stoere auto van, samen met de donkere achterlichten en dito badges. Voor mij is de belangrijkste optie het adaptieve onderstel. In mijn huidige M135i heb ik gemerkt dat dat de auto heel veelzijdig maakt. Ik heb trouwens ook een Z4, basic en met een atmosferische 6 cilinder. Dat rijdt ook geweldig! Deurrubbers behandel ik af en toe met vaseline. Tegen uitdrogen en/of vastvriezen. Misschien heb ik daarom nooit last gehad van irritant gekraak. Ik ben blij dat ook de M140i geen opzichtige auto is. De meeste mensen zien er niets bijzonders aan. Prima!

6 pinter zei:
Ik ben blij dat ook de M140i geen opzichtige auto is. De meeste mensen zien er niets bijzonders aan. Prima!

Dit vind ik ook zo geweldig aan de auto! Niemand verwacht het :p Onwijs veel succes met wachten. Wanneer verwacht je 'm?

Levering is eerste week januari. Hij is in de eerste week van november geproduceerd en staat nu in Born (centrale opslag). Vorig jaar heb ik deelgenomen aan een rondleiding door de supermoderne BMW-fabriek in Leipzig. Daar wordt de 5-deurs versie van de 1 serie geproduceerd, plus de M2, de 2 serie cabrio en 2 Active Tourer. Allemaal door elkaar. Ik heb er geen verstand van, maar verwonder me over zo'n sterk staaltje planning en logistiek .... Echt leuk om te zien! Een aanrader.

6 pinter zei:
Levering is eerste week januari. Hij is in de eerste week van november geproduceerd en staat nu in Born (centrale opslag). Vorig jaar heb ik deelgenomen aan een rondleiding door de supermoderne BMW-fabriek in Leipzig. Daar wordt de 5-deurs versie van de 1 serie geproduceerd, plus de M2, de 2 serie cabrio en 2 Active Tourer. Allemaal door elkaar. Ik heb er geen verstand van, maar verwonder me over zo'n sterk staaltje planning en logistiek .... Echt leuk om te zien! Een aanrader.

Wil ik ook nog wel eens heen. Geef ik ze gelijk ff mee dat ze beter naar de deurrubbers moeten kijken van deze auto's.

iDutchman zei:
6 pinter zei:

Gefeliciteerd! Een 3 of 5 deurs? De Shadow Line was niet leverbaar op het moment van mijn bestelling. Echter ben ik geen fan van de hoogglans velgen en zware nieren. Daarnaast is de mijne full option dus die shadow dingen extra opties heb ik sowieso mee. Maar waar ik wel jaloers op ben is de iets donker getinte achterlichten. Die wil ik eigenlijk nog wel omwisselen voor de shadow line variant.

Ik ben nog steeds tevreden met de M140i. Wel binnenkort naar de dealer voor het bekende 'deurrubber gekraak'. De auto kraakt de pan uit bij lage snelheden door de stad. Heeft te maken met de deurrubbers. Een bekend BMW probleem (en F20 probleem). Hier moet BMW iets aan doen. Verder heel tevreden. Maar goed, dit soort dingen irriteren.

Full option geeft je geen shadow line opties...

Black inserts are added to the standard LED headlights and the kidney grille surround is painted black. The darkened rear light assemblies lend further impact to the car’s sporting aura, as do the standard 18-inch light-alloy wheels, which are now available for the first time in Style 436 M Orbit Grey and Style 719 M Jet Black or Bicolour Jet Black, to go with the previously available Ferric Grey (Style 436 M).

sitechris zei:
[sub][/sub]Ik heb inmiddels ook de eerste kilometers achter de rug. Een korte en eerste impressie. Was hem hier vergeten te posten :(

Prima verslag!

Is er een specifieke reden waarom je niet de 2 serie coupé in deze trim hebt genomen? Het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind hem een stuk fraaier om te zien.

2017-bmw-m240i-coupe-automatic-tested-review-car-and-driver-photo-670913-s-original.jpg

iDutchman zei:

Harde werker! Hoe bevalt de M140i tot nu toe? Alle problemen opgelost? Hoeveel kilometer staat er inmiddels op?

Een update is wellicht wel op z'n plaats.

De M140i is over een paar dagen 7 maanden oud (5 Sept 2017 opgehaald). Er staat nu een totaal van 11.841KM op de teller. Dat is dus een gemiddelde van +/- 1700KM per maand.

Het deurgekraak is verholpen middels andere deurrubbers en wat 'tape' (klinkt schraal maar zie je niks van). Het frame van de bestuurdersstoel had ook een irritant gekraak ontwikkeld dat vooral hoorbaar was in bochten en flinke drempels. Zodanig is ook het gehele frame van de bestuurdersstoel vervangen. Daarmee is dit ook opgelost.

Er rest enkel nog een - verwaarloosbaar - 'speakergekraak' wat enkel hoorbaar is bij bepaalde acceleratiemomenten. Dit is de ASD (Active Sound) speaker. Iets wat zogenaamd aan de beleving moet bijdragen doet zelf z'n werk niet. Ironisch wel. Dit is echter een minor ding dat soms hoorbaar is.

Verder bevalt de M140i uiteraard (zou verwend zijn als het niet zo was?). Acceleratie blijft gewoon verbazingwekkend en meer vermogen/snelheid heeft geen enkel mens nodig. 340PK uit een 3.0 6 cilinder met 500NM is gewoon geweldig.

De auto 'slaapt' binnen en dat werpt wel echt z'n vruchten af. Na 7 maanden ziet de auto er nog exact uit zoals toen deze de dealer verliet. Geen enkele imperfecties of vieze smurrie tussen kiertjes van afgelopen winter.

Verder kan ik nog wat zeggen over de opties. Wat neem ik wel weer/wat niet. Ik heb bij mijn auto alles aangetikt behalve Stuurwielverwarming en adaptieve LED verlichting. Dus ik kan wel goed aangeven welke opties m.i. nuttig zijn.

Wat ik weer zou nemen:

1. Speed Limit info. Dit werkt goed. Je kan altijd tussen in je dash zien wat de maximale snelheid is. Uiteraard houd de auto geen rekening met dingen zoals tussen 6h-19h mag je 100km/h,daarna 130km/h. De auto leest dan gewoon het 100km/h bord en blijft dit aangeven (ook om 22h als je 130km/ mag). Maar goed, kleinigheidje (overigens is dit niet altijd het geval..)

2. Pro nav. Dit is een must. Dit is gewoon zoveel mooier dan het business nav (had ik in mijn 2013 1-serie). Niet alleen visueel (groter display zonder dikke zwarte randen) maar ook grafisch mooier en je hebt meer opties.

3. Schuifdak. Blijft een fijne optie. Het is niet heel groot, maar lekker in de zomer of met dit weer eigenlijk al. Minpunt is dat het wel wat gehorig wordt met gesuis op hogere snelheid. Dit was bij mijn 2013 1-serie hetzelfde en is met mijn 2017 M140i exact hetzelfde.

4. Comfort Access. Ik vind het persoonlijk een fijne optie. Sleutel in je zak en niet meer nodig. Laat wel even naderhand coderen dat de spiegel automatisch inklappen wanneer de auto op slot gaat. Nu staat het zo ingesteld dat je of de deurhendel (bij comfort access) een paar sec vast moet houden of de LOCK knop op je sleutel. Dit wil je eigenlijk direct hebben zodra je 1x de LOCK aangeeft. De elektrische spiegels horen bij Comfort access!

5. Stoelverwarming. Dit is oprecht fijn en vind ik goed in te stellen. Hij wordt nooit te warm en standje '2' is voor mij de sweetspot.

6. Elektrische stoelverstelling (met memory) en elektrische lendensteun. Dit is een fijne optie maar niet nodig. Handmatig kan je het ongetwijfeld net zo prima instellen. De exact lumbarsupport optie is lekker voor mensen die lang zijn (ik ben 1.97m). Je kan net even dat extra stukje steun onder in je stoel krijgen.

7. Cruise control. Spreekt voor zich. Werkt fijn.

8. Park Assist i.c.m PDC voor/achter. Je hebt dan een achterijcamera en de optie tot het zelf inparkeren van de auto. Dat vind ik wel heel prettig. PDC voor/achter werkt ook echt goed. De camera wordt wel snel vies en dat is vervelend. Dan zie je niks meer.

De passagiersspiegel draait mee naar beneden wanneer je de auto in R zet om stoeprandschade te voorkomen. Dit is echt FIJN! Je moet eigenlijk even kijken of dit standaard is of ergens bij zit, want dit wil je hebben!

9. Harman Kardon. Ik vind het wel OK klinken maar niet extreem bijzonder. Maar ik zou het altijd weer kiezen omdat ik simpelweg het best mogelijk wil dat beschikbaar is in de auto. Schijnt wel veel beter in de 3-serie onwards te zijn.

Dit zou ik niet meer nemen:

1. Lane Assist. Man, dit is vervelend. Het stuurwiel geeft een trilling zodra je met de band de belijning raakt zonder je richtingaanwijzer te gebruiken. Maar dit is te 'sensitive'. Resultaat: Een vaak trillend stuurwiel.

2. Extra net in kofferruimte. Ik heb de optie tot een soort van net wat gespannen staat met haakjes waar je dingen tussen kan doen. Maar dit is vervelend. Die haakjes raken steeds los en het blijft niet echt lekker zitten. Zit eerder te rammelen achterin omdat het los is gekomen. Zou ik niet meer nemen.

3. Licht pakket. Leek me een leuke optie. Lampjes onder de hendels als je de auto unlockt, maar ik werkelijkheid let ik er niet eens door.

4. Apple CarPlay. Alhoewel ik dit veel gebruik (heb een iPhone X) en altijd via het stuurwiel SIRI oproep op mijn parkeergarage nummer te bellen (gaat de deur open), heeft dit verder weinig functie. En het was dacht ik, best prijzig.

5. Pianolak interieurlijsten. Alhoewel een van de mooiste vind ik, is dit zo gevoelig. ik heb heel zuinig maar zeker het middenconsole heeft al krasjes zichtbaar. Dit kras gewoon heel snel.

--

Styling

Dan even stukje Styling. Ik heb een Estoril Blauwe auto en dit was een goede optie. Zeker met zwarte nieren en donkere achterlichten erg mooi! Zou ik zeker weer kiezen of wellicht Mineral Grau.

Qua interieur heb ik de Oyster stoelen (dus licht interieur). Ik heb nog totaal geen verkleuring en het ziet er letterlijk nog als nieuw uit. Nu ben ik wel heel zuinig en heb geen gezin/kinderen (26 jaar).

Mooi dat de wagen nog zo goed bevalt, het blijft een bijzonder gave auto :cool:(y)
Een feestje om zoiets elke dag te mogen rijden lijkt me.

Die interieurlijsten zijn trouwens wel te polijsten.
https://www.carclean.com/nl/bigfoot-nano-ibrid-multi-action-polisher-long-neck.html
Duur speelgoed.

Ha iDutchman,

Fijn om te horen dat de auto goed bevalt. Sta je al op zomerbanden? Dat maakt zo'n verschil!

Dank voor de update! Interessante blik ook op de opties welke je wel en niet zo nemen. Blijkt dat het in de praktijk toch vaak weer anders uit pakt, dan toen je de opties omcirkelde tijdens het bestellen. Goed verkocht door BMW dus, achteraf zonde van jouw centen.

sitechris zei:
Ha iDutchman,

Fijn om te horen dat de auto goed bevalt. Sta je al op zomerbanden? Dat maakt zo'n verschil!

Yes, uiteraard Chris! Begin Maart de wissel al gedaan. Rijdt weer zoveel fijner!

Enzo Ferrari zei:
Dank voor de update! Interessante blik ook op de opties welke je wel en niet zo nemen. Blijkt dat het in de praktijk toch vaak weer anders uit pakt, dan toen je de opties omcirkelde tijdens het bestellen. Goed verkocht door BMW dus, achteraf zonde van jouw centen.

Ha, ik ben de dealer binnen gestormd destijds met een duidelijke wil van wat ik wilde. De dealer/verkoper heeft niks gedaan. o_O. Ik was ook met 30 min weer weg met de auto geconfigureerd en besteld..

Heb geen spijt van de opties. Ze zijn enkel materiaal voor 'debate' bij een nieuwe configuratie.

iDutchman zei:
1. Speed Limit info. Dit werkt goed. Je kan altijd tussen in je dash zien wat de maximale snelheid is. Uiteraard houd de auto geen rekening met dingen zoals tussen 6h-19h mag je 100km/h,daarna 130km/h. De auto leest dan gewoon het 100km/h bord en blijft dit aangeven (ook om 22h als je 130km/ mag). Maar goed, kleinigheidje (overigens is dit niet altijd het geval..)

Hhmm, zou een software update helpen? Bij mijn G31 530i, geleverd in november 2017, geeft hij de snelheid die afhankelijk van het tijdstip geldt juist keurig aan.

iDutchman zei:
9. Harman Kardon. Ik vind het wel OK klinken maar niet extreem bijzonder. Maar ik zou het altijd weer kiezen omdat ik simpelweg het best mogelijk wil dat beschikbaar is in de auto. Schijnt wel veel beter in de 3-serie onwards te zijn.

Geloof me, de basis klinkt nog veel beroerder. HK is gewoon wat je minimaal nodig hebt in een BMW. Dan klinkt het prima, maar inderdaad niet extreem goed. Maar daar heb je dan weer een upgrade voor...;)

Fijn dat je prachtige Bimmer zo goed bevalt. Het is dan ook echt een lekkere kar met een fantastische motor. Geniet ervan!

funf zei:
Hhmm, zou een software update helpen? Bij mijn G31 530i, geleverd in november 2017, geeft hij de snelheid die afhankelijk van het tijdstip geldt juist keurig aan.

Thanks :). Ja, gisteren leek de auto het wel correct aan te passen. Wellicht is het dus verbeelding van me haha o_O

Hoi iDutchman,

Ik volg dit forum al een tijdje, al vanaf het moment dat je je Mégane kocht. Ik rijdt zelf een Mégane TCe 130 uit 2014 en overweeg nu ook om een M140i aan te schaffen. Er zijn een paar dingen die ik me nog afvraag en die elders moeilijk te vinden zijn. Wellicht kun jij er antwoord op geven :D

- Hoe is het comfort t.o.v. de Mégane? Worden korte oneffenheden of richels in de weg hard doorgegeven, of valt dat mee?
- Wat verbruik je ongeveer als je 80 op de cruise control rijdt? En bij 130?
- Heeft de Pro navigatie ook een rijbaan begeleiding (net zoals TomTom in de Mégane)?

Verder nog ervaringen die je hier wilt delen? Ik hoor het graag. Thnx!

Vanmorgen afgesproken met een BMW M235i rijder. Leuk om beide auto's en vooral de N55 en B58 met elkaar te vergelijken. We hadden om 930 uur afgesproken bij BMW De Maassche in Echt. Plan was om daar even bakkie koffie te pakken, wat mooie M modellen te bewonderen en daarna het Belgische achterland onveilig te maken. Achteraf spijt van, want we hebben ons daar geen moment welkom gevoeld. Wat een arrogante verkopers zeg.

Ik blijf dat bijzonder vinden. Je komt als verkoper aanrijden en op de parkeerplaats zie je een M235i en M140i staan incl 2 eigenaren. Is het echt teveel moeite als je uitstapt en even 'goedemorgen' terugzegt? Bizar. Eenmaal binnen hetzelfde laken een pak. Ik spreek een verkoper aan of het goed is dat we even een rondje doen en een bakkie koffie pakken. Er kan nog net een - in die hoek staat de koffie - vanaf en weg was ie weer. Geen interesse, geen vriendelijkheid maar stug en nors. Heel bijzonder dat dit soort verkopers nog omzet draaien. Ik ben echt supertevreden over het serviceteam bij Maassche Venlo, maar de verkopers (zowel Echt als Venlo) mogen heel snel op cursus. Mij zien ze daar als koper in ieder geval niet meer terug. En mijn Belgische vriend ook niet meer, alhoewel de aanschafprijzen in Belgie iets vriendelijker zijn en hij geen reden heeft om naar Echt te rijden ;).

Terug naar de auto's. We hebben allebei een leuk rondje gedaan in elkaars auto.

Specs M235i:
19 inch velgen
Run-flats
Adaptief chassis
Performance uitlaat
Sperdifferentieel

Specs M140i:
18 inch velgen
Non run-flats
Adaptief chassis
Performance uitlaat
Sperdifferentieel

Paar zaken die ons opvielen. De start-up is braaf vergeleken bij de M140i, maar de N55 klinkt wel beter. De M140i is wat theatraal en fake en iets meer gedempt in interieur, de M235i gaat qua geluid wat meer in de richting van de M3/M4 maar klinkt wel zuiverder/beter dan de M3/M4. Ik overweeg echt om mijn sound actuator uit te schakelen nu ik de M235i met Performance heb gehoord. Echt een wonderschoon geluid.

Prestaties? De M235i is snel, maar is no match voor de M140i. Die is in alle opzichten een stap extra. Vooral in het gebied van 2.500 tot 5.000 toeren is het verschil daar. Dat maakt de M140i tot een hele prettige daily omdat je op koppel zoveel kunt klaarmaken. Nadeeltje is wel dat je minder snel de hoge toeren zoekt omdat het niet nodig is. In de M235i zoek je die wat makkelijker op omdat ie wat minder koppel heeft.

Qua onderstel reed de M140i fijner, omdat de M235i in deze configuratie te stug was. Vooral op Belgisch asfalt merk je dat. Dan stuiter je teveel in de auto. De M140i (non-runflats en adaptief) verwerkt richels en betonplaten veel beter en daardoor stuur je veel fijner en durf je meer snelheid mee te nemen. Ik denk dat je met gewone banden al veel wint, de runflatjes verneuken de auto wel een beetje. Sperdifferentieel in beide auto's erg fijn. Gewoon zo veel meer tractie!

Verder zijn de verschillen niet zo groot, in ieder geval niet groot genoeg om in een uurtje uit te pluizen. De M140i is natuurlijk weer iets moderner en nieuwer maar op het nieuwe interieur na merk je daar niet zoveel van. De ZF-8 is in beide auto's even briljant.

Al met al leuk ochtendje gehad. Leuk om eens back-to-back met de N55 en B58 te rijden.

sitechris zei:
Paar zaken die ons opvielen. De start-up is braaf vergeleken bij de M140i, maar de N55 klinkt wel beter. De M140i is wat theatraal en fake en iets meer gedempt in interieur, de M235i gaat qua geluid wat meer in de richting van de M3/M4 maar klinkt wel zuiverder/beter dan de M3/M4. Ik overweeg echt om mijn sound actuator uit te schakelen nu ik de M235i met Performance heb gehoord. Echt een wonderschoon geluid.
Het verschil in interieurgeluid tussen de 135 en 140 schijnt puur door een verschil in gecodeerde ADS volume waarde te komen:
https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=89118

Hey idutchman, en andere forumgangers,
Vol interesse het hele topic terug zitten lezen. Erg tof om te lezen over het vervangen van het stuur (als het zo makkelijk is als het lijkt, overweeg ik het ook) en de tuning van de “oude” BMW. Heb je ook even een pb gestuurd, benieuwd naar je ervaringen voordat je de auto hebt ingeruild.

En met de WLTP prijsverhogingen zo goed als onbetaalbaar. Maar dat geldt voor de M140i helaas ook.

Wat betreft de auto. Still love it. Vooral de motor en bak zijn indrukwekkend! Echt een heerlijke auto. Vooral mechanisch sperdifferentieel is erg fijn.

Ik erger me wel aan wat rammeltjes. Echt een 1-serie kwaaltje. Paar verslagen van mijn auto so far.
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-rammels/
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-sperdifferentieel/

Carrosserie van de 1-serie wil ook weleens kraken aan achterzijde bij de C-stijl. Heeft te maken met spanningen zo gaf mijn maat aan die monteur is bij BMW. De oplossing voor het probleem is wel apart, er worden gericht wat deuken geslagen in de carrosserie aan de binnenzijde. Dat zie je natuurlijk niet want zit onder de binnenbekleding maar als eigenaar wil je dat denk ik niet zien.

Nah zeg, en ik wilde je net tippen om inspiratie op te doen bij deze M140i rijder in de UK welke ik vrijdag sprak daar omdat zijn M140i er ook bijzonder goed uitzag, vind ik ;)
https://www.instagram.com/noorjosef/

57303632_277044346375113_5203601806702132370_n.jpg

Mosterd na de maaltijd begrijp ik dus. Wauw, wat een gave M5!

Edit: Op driving-fun vond ik meer foto's van het ophalen. Wat een gaaf ding:
https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=34258&start=550

adinsx zei:
Nah zeg, en ik wilde je net tippen om inspiratie op te doen bij deze M140i rijder in de UK welke ik vrijdag sprak daar omdat zijn M140i er ook bijzonder goed uitzag, vind ik ;)
https://www.instagram.com/noorjosef/

57303632_277044346375113_5203601806702132370_n.jpg

Mosterd na de maaltijd begrijp ik dus. Wauw, wat een gave M5!

Edit: Op driving-fun vond ik meer foto's van het ophalen. Wat een gaaf ding:
https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=34258&start=550

Spoilerwerk lijkt wel van Maxton, niet de mooiste kwaliteit....

Terug
Bovenaan