Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

Auto is vandaag bij de dealer aangekomen en de dealer heeft me wat ruwe 'just delivered' foto's gestuurd :LOL:

zFpBsNT.jpg

T6rF0XZ.jpg

vKr1y1M.jpg

Over 2,5 week ophalen!

Je foto's doen het niet helaas.

2,5 week zijn zo voorbij. Lekker!!

Ma Zo zei:
Mooie koets! Ik zit er ook aan te denken een nieuwe (witte) 1-serie Edition Shadow te bestellen, maar dan met M-performance velgen. Ik rij nu een 335i xDrive uit 2014, dus qua vermogen scheelt het weinig. Wat mij nog tegenhoudt is met name het verlies in kofferbakruimte, en interessante alternatieven bij de concurrent (Mercedes).

Wat voor alternatief van MB? Een A AMG lijkt me nog wel flink stuk prijziger (vanafprijzen).

Staat bij BMW Amsterdam zo te zien? Gave dealer qua pand e.d. is dat. En verder, tja weinig op te merken over de auto. Gewoon een héérlijke combinatie.

Als opvolger mag ik je een M4 Coupé aanraden? Wit met zwarte bodykit (officieel M denk ik) details. Man, dat was een prettige verschijning in de binnenspiegel vanmorgen. (y)

Thanks heren! Ik heb er ook onwijs veel zin in.

Ik land om 06.40 en heb de auto ophaalafspraak om 09.30. Dus wordt een pittige haha. Maar dagje uitstellen is geen optie.
Moet ook gelijk weer aan het werk daarna!

Ik zal foto's plaatsen van het ophalen. De dag erna wordt de performance uitlaat eronder gehangen. Dan klinkt ie zo:
[www.youtube.com]

---

Auto staat inderdaad bij BMW Amsterdam. Het is me verteld dat het 1 van de eerste LCI M140i modellen is in NL (rijden sowieso nog maar +/- 65 M140i modellen in Nederland). Ik woon in Amsterdam dus dit is letterlijk om de hoek (15 min rijden)

Springbok zei:
Je foto's doen het niet helaas.

2,5 week zijn zo voorbij. Lekker!!

Ma Zo zei:
Mooie koets! Ik zit er ook aan te denken een nieuwe (witte) 1-serie Edition Shadow te bestellen, maar dan met M-performance velgen. Ik rij nu een 335i xDrive uit 2014, dus qua vermogen scheelt het weinig. Wat mij nog tegenhoudt is met name het verlies in kofferbakruimte, en interessante alternatieven bij de concurrent (Mercedes).

Wat voor alternatief van MB? Een A AMG lijkt me nog wel flink stuk prijziger (vanafprijzen).
Ik heb als alternatief een nieuwe C63 AMG S (Combi) op het oog. Nog iets sneller, maar vooral meer ruimte. Geen alternatief met een gelijke prijs inderdaad.

Ik woon niet in Nederland, krijg flinke korting via mijn werkgever, en heb niet te maken met BPM onzin e.d. :)

Vanochtend 06.45 geland na een lange, lange 24 uur reizen om weer in Amsterdam aan te komen. Auto opgehaald om 09.30 bij de dealer. Moe maar enthousiast de auto in ontvangst genomen tezamen met een fles champagne.

Onwijs onder de indruk van de auto. Het nieuwe 'facelift' interieur voelt toch wel weer een stapje hoger. En die motor, magisch. Echt zo ongelooflijk veel power. Ik verbaas me er echt over.

Vandaag even moeten doorpakken met werk dus de auto heeft alweer 250KM gereden. o_O

Wat foto's:

2Kxytqk.jpg

MDTNjbc.jpg

d1jrYld.jpg

HlHqpbL.jpg

Zeer happy! Morgen komt de Performance Exhaust!

Note: Mooie, uitgebreide shots komen nog. Vandaag had ik simpelweg amper tijd (of energie).

Klinkt als een behoorlijk druk schema. Maar wat een gave BMW is het zeg, top uitvoering. Veel plezier ermee.

Wat een heerlijke uitvoering zeg, moet echt een genot zijn om in te rijden.
Ben benieuwd naar meer foto's, vooral van het interieur!

Heel veel plezier ermee. (y)

Van harte gefeliciteerd met je droomauto! Ik hoop je een keer bij Autoradam te treffen om de auto in het echt te zien.
Geniet ervan!

Wauw, wat een bak zeg! En wat staan die velgen prachtig erbij. Beste keuze ooit om voor antraciet te gaan in plaats van zwart.

Als je trouwens niet wil dat mensen je kenteken weten, dan kun je beter alles onherkenbaar maken. Met een simpele RDW-uitdraai is je kenteken binnen een minuut achterhaald.

Gave kar zeg! Ooit mijn vriendin nog eens zien te overtuigen dat dit een opvolger moet/kan zijn van de MINI. :LOL:

Springbok zei:
Heerlijk, heerlijk!! :LOL:

Wel nog even zwarte performance nieren erin ;)
Don't get me started... ;)

Als het dan aangepast moet, dan zouden misschien nieren in de zelfde 'mat aluminium' finish als om de roosters links- en rechtsonder nog wat kunnen zijn. Maar zelf zou ik ze gewoon heerlijk laten zoals ze zijn.

Wat een gave kar trouwens! (y)

Springbok zei:
RobEU zei:
Springbok zei:

Oehf, alsjeblief niet zeg. Krijgt vooral zo'n auto een erg goedkope look van.

Ik vind dit juist cheap..

Omdat in principe alle BMW's ze verchroomd heeft en je zwart net iets te vaak op de oude modelletjes terugziet?

Overigens vind ik de suggestie van D2 hierboven een zeer goede. Veel beter in harmonie dan willekeurig dingen wijzigen.

RobEU zei:
Springbok zei:
RobEU zei:
Springbok zei:

Omdat in principe alle BMW's ze verchroomd heeft en je zwart net iets te vaak op de oude modelletjes terugziet?

Overigens vind ik de suggestie van D2 hierboven een zeer goede. Veel beter in harmonie dan willekeurig dingen wijzigen.

Misschien is cheap niet de juiste woordkeuze. Ik vind het zo standaard.

De dikkere BMW's hebben juist vaak de performance nieren. En ik vind het mooi aansluiten bij de raamlijsten.

Ik zou de alu accenten btw ook zwart laten spuiten. Het is mij onduidelijk waarom BMW hiervoor heeft gekozen bij de facelift. Wordt mij te druk zo.

Springbok zei:
De dikkere BMW's hebben juist vaak de performance nieren. En ik vind het mooi aansluiten bij de raamlijsten.

Ik zou de alu accenten btw ook zwart laten spuiten. Het is mij onduidelijk waarom BMW hiervoor heeft gekozen bij de facelift. Wordt mij te druk zo.

Tsja, ik denk dan, waarom je dure bmw zo verpesten met van die lelijke zwarte randen waar chroom hoort te zitten, lijkt alsof de oorspronkelijke grille eraf gevallen is...allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. Die 'alu' accenten voorop sluiten m.i. mooi aan op de velgen en de spiegelkappen. Best subtiel.

[D2] zei:
Springbok zei:

Tsja, ik denk dan, waarom je dure bmw zo verpesten met van die lelijke zwarte randen waar chroom hoort te zitten, lijkt alsof de oorspronkelijke grille eraf gevallen is...allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. Die 'alu' accenten voorop sluiten m.i. mooi aan op de velgen en de spiegelkappen. Best subtiel.

Ha, precies dit inderdaad. Bovendien vergroot je die nieren er visueel nog meer mee, waardoor de neus helemaal karikaturaal wordt.
Maar inderdaad, het blijft een kwestie van smaak.

[D2] zei:

Dus de raamlijsten moeten eigenlijk ook chroom zijn?

Dat lijkt me een geweldige auto om te hebben als 25-jarige! :D

Super mooi ding, idd wat chromen randjes zwart maken passen wel bij die donkerblauwe lak.

Springbok zei:
RobEU zei:
Springbok zei:
RobEU zei:
Springbok zei:

Misschien is cheap niet de juiste woordkeuze. Ik vind het zo standaard.

Laten we hopen dat je nooit een baan op de ontwerpafdeling van BMW, of welke autofabrikant dan ook, krijgt;)

De eerste 500KM zijn gereden. Gisteren is de Performance Exhaust gemonteerd. En wow, dat maakt een verschil! Heel diep, donker geluid en luide plofjes wanneer je het gas loslaat. Zeker bij afremmen schakelt de auto snel terug met gewelddadig geluid. :LOL:

Gisteren een 'mini meet' met een bevriende M135i rijder.

s9hN7ta.jpg

Meer foto's komen nog!

Hoe bevalt die uitlaat? 1 van mijn beste vrienden rijdt een m4 met standaard uitlaat en heeft die performance uitlaat express weggelaten. Hij vind de originele uitlaat met de klep open al teveel en eerlijk gezegd kan ik hem daar geen ongelijk in geven. Geen idee of dat vergelijkbaar is met de 140i, maar zelfs de originele uitlaat is al eigelijk te luid (zonder echt een mooie sound/toon). Binnenin dreunt dan ook behoorlijk.

Gefeliciteerd met de nieuwe bolide. Dat zal vast geweldig rijden met zo'n dikke motor.
Voor de rest vind ik zo'n 1-serie niet heel bijzonder ogen eigenlijk. Ik snap Springbok wel trouwens. Zwarte raamlijsten betekent wat mij betreft ook dat de rest zwart hoort te zijn. Op zo'n sportieve auto ogen de chromen nieren iets te chic ook.
En door dan ook de accenten in de voorbumper en de spiegelkappen ook zwart laten spuiten/wrappen heb je wel een geheel.

Opvallend op de foto's trouwens het kleurverschil tussen achterbumper en rest van de carrosserie. Vind ik op zo'n dure auto eigenlijk niet kunnen.

Kleurverschil viel mij ook al op, zal waarschijnlijk in RL minder opvallen, de 1 serie is er van voren behoorlijk op vooruit gegaan! Het oude kontje van de 135i vind ik dan wel weer mooier, het nieuwe kontje bestaat voor mijn gevoel voor 2/3 uit achterlichten.

Die uitstekende einddempers doen mij aan die remus dingen van vroeger denken die zowat onder elke BMW met ongespoten bumperkit hingen.

Maar wat moet die motor een feest zijn zeg heerlijk! Veel plezier en hopelijk iets minder pech met deze auto.

Gaaf ding, lekker kleurtje! Die uitlaat ziet er wel erg dik uit zo, misschien iets te idd. Maar wat moet dat top rijden! (y)

Als het dan aangepast moet, dan zouden misschien nieren in de zelfde 'mat aluminium' finish als om de roosters links- en rechtsonder nog wat kunnen zijn.
Oh nu heb ik er op gelet en wat is dat gek gedaan zeg! Op het front zowel chroom als mat aluminium! Dat moet inderdaad wel gelijk zijn.

Kristian zei:
Opvallend op de foto's trouwens het kleurverschil tussen achterbumper en rest van de carrosserie. Vind ik op zo'n dure auto eigenlijk niet kunnen.

Dit viel mij dus ook al op, maar dacht eigenlijk dat het aan mij lag.

Springbok zei:
[D2] zei:

Mwoah, twijfelgeval. Ik vind verchroomde raamlijsten vaak erg mooi, maar op 'sportieve' uitvoeringen staat het wat gek. Bij deze auto zou ik het niet willen denk ik. Maar ik zie dat meer als het weglaten van versiering, raamlijsten zijn uiteindelijk iets functioneels, het is een keuze om die te versieren. Een logo of een grille zijn -tegenwoordig- juist niet functioneel maar versiering op zich. Dat moet juist opvallen, dus daarbij vind ik het onlogisch om het chroom weg te laten (en heel lelijk, maar dat had ik geloof ik al gezegd ;) ). Maar mat aluminium randen om de nieren zou misschien nog wat mooier zijn.

Arno S zei:
Zal heerlijk klinken maar geen mistlampen op het top model?

dat is een optie uit 1986. Tegenwoordig zit er adaptieve led op. Die houdt rekening met mist.

Erg mooie auto, lekker scheurijzer. Geniet er van!

[D2] zei:
Springbok zei:
[D2] zei:

Mwoah, twijfelgeval. Ik vind verchroomde raamlijsten vaak erg mooi, maar op 'sportieve' uitvoeringen staat het wat gek. Bij deze auto zou ik het niet willen denk ik. Maar ik zie dat meer als het weglaten van versiering, raamlijsten zijn uiteindelijk iets functioneels, het is een keuze om die te versieren. Een logo of een grille zijn -tegenwoordig- juist niet functioneel maar versiering op zich. Dat moet juist opvallen, dus daarbij vind ik het onlogisch om het chroom weg te laten (en heel lelijk, maar dat had ik geloof ik al gezegd ;) ). Maar mat aluminium randen om de nieren zou misschien nog wat mooier zijn.

Bij mijn uitvoering zijn ook alle chromen onderdelen antraciet. Deurgrepen (antraciet), raamlijsten (die ontbreken gewoon, waardoor het zwart is), spiegelkappen (echt carbon) en grill (antraciet). Dus zeer consequent overal doorgetrokken en moet zeggen dat de auto er zeker een sportievere indruk door maakt.

Terug
Bovenaan