Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Springbok zei:MBdoubleyou zei:Ah, zie het nu. Staat vermeld bij je opties als "extra getint glas achter". Dat is dan weer jammer.
@Niseko: in de koffer van een F20 kan je sowieso niet kijken als de hoedenplank erin zit. En kinderen heeft TS ook al niet.
Ik heb ze ook niet. Op de F20 116d die als leaseauto had heb ik deze optie dan ook vol overtuiging weggelaten. Ik vind het gewoon geen gezicht. Maar goed, smaken verschillen nog altijd..
Ik vind het bijvoorbeeld juist mooi
Mooiste is nog als je de voorste zijruiten ook licht - binnen de wettelijke norm - laat bijtinten.
adinsx zei:Hier nog een voorstander van getinte ramen, mits niet té donker (VAG hanteert nog steeds 70% meen ik?). En inderdaad, voorportieren liefst ook een klein beetje mee laten pakken.
Overigens, plaatje bij het praatje. Dit zijn de wielen toch?
[[ foto]]
adinsx zei:Overigens, plaatje bij het praatje. Dit zijn de wielen toch?
KadettRT zei:Hij is wel echt dik zo! Veel betere keuze deze velgen! Zet maar bij mij voor de deur
Als er 1 ding aan de F20 zou veranderen is huidige LCI koplampen met 1ste versie F20 achterlichten die jij op je 114i had. Ik vind de huidige achterlichten niet passen alsof ze geforceerd de 'BMW' style achterlichten perse in het model van de F20 moesten verwerken.
Ga je nog preventief maatregelen nemen zoals stuurslot?
RobEU zei:Iewl nee, dan lijkt het helemaal zo'n aftermarket plakplaatje, die je ook weleens op 316i's aantreft.
Of alles eraf, of alles erop laten zitten, wat ik dus zou doen. Super mooi typeplaatje is het, waar je juist heel trots op mag/moet zijn. Het onderscheid je van de 116d'tjes.
iDutchman zei:Ik heb bewust voor een 5 deurs gekozen ivm zitpositie. De stoelen zitten net wat lager en ik zit er gewoon beter in.KadettRT zei:Ik zie trouwens dat je nu wel een 5 deurs besteld hebt?
Dacht dat je de 3 deurs versie mooier vond qua vorm.
520d zei:Wat een lekkere keuze, well done! En nu dat tergende wachten....
MG ZR 160 zei:Hm leuk hoor, gister ook 25 geworden maar hier helaas nog niet echt mogelijk een auto van 70k te bestellen![]()
Succesvol eigen baas zijn is op die leeftijd ook echt de enige manier om zo royaal te kunnen leven (of je moet een rijke pa hebben) maar ik vind het alleen maar mooi dat er nog steeds mensen zijn die ervoor kiezen dan ook echt iets leuks aan te schaffen zodra het kan
Overigens, had je niet zoiets van nog even iets doorsparen en dan een M2? Zoveel meer kost dat niet en dan ben je er helemaalMaar die heeft weer geen vijf deuren, natuurlijk.
Barri zei:Gaaf hoor!
Het lijkt me wel leuk met zo'n bedrag in de broekzak om toch verschillende auto's te proeven, oftewel: proefritten om vast te stellen of het écht is wat je wil. Ook al weet je het zeker, die bevestiging is leuk en handig.
Barri zei:Gaaf hoor!
Het lijkt me wel leuk met zo'n bedrag in de broekzak om toch verschillende auto's te proeven, oftewel: proefritten om vast te stellen of het écht is wat je wil. Ook al weet je het zeker, die bevestiging is leuk en handig.
uwbuurman zei:Ja, ik denk dat je deze 4 jaar moet rijden en m daarna 15 jaar onder een kleedje moet zetten. Dan heb je wel geld gemaakt ja.
Kristian zei:Verschil is dat een 1-serie wel RWD is een Giulietta en 147 FWD.
Ik vind het een geweldige auto. Uiterlijk van een 1-serie vind ik wel wat minder en ik ben wellicht te nuchter om zoveel geld voor een 1-serie te betalen. Je betaalt in principe 40k extra voor een dikke motor en dito uitrusting.
Gisteren even een paar youtube-filmpjes bekeken van de M140i en alleen het motorgeluid is al verslavend.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Tja, ik vind juist een 6 cilinder in een c segmenter niet thuishoren. Leuk hoor "een echte motor", maar er ligt simpelweg veel te veel gewicht in de neus. Daarom onderstuurt een 147 gta ook als een malle, terwijl een QV een stuk beter de bocht om gaat.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben groot fan van een 6 cilinder, maar dan wel in een cruiser. In een hothatch wil ik een opgefokt, hitsige, motor, die in de bocht niet direct doordrukt. Doortrekken boven de 200 door minder warmte ontwikkeling is het enige voordeel wat ik kan bedenken van een 6 cilinder ten faveure van een 4 cilinder in een hothatch. En het geluid natuurlijk...
R W D zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Tja, ik vind juist een 6 cilinder in een c segmenter niet thuishoren. Leuk hoor "een echte motor", maar er ligt simpelweg veel te veel gewicht in de neus. Daarom onderstuurt een 147 gta ook als een malle, terwijl een QV een stuk beter de bocht om gaat.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben groot fan van een 6 cilinder, maar dan wel in een cruiser. In een hothatch wil ik een opgefokt, hitsige, motor, die in de bocht niet direct doordrukt. Doortrekken boven de 200 door minder warmte ontwikkeling is het enige voordeel wat ik kan bedenken van een 6 cilinder ten faveure van een 4 cilinder in een hothatch. En het geluid natuurlijk...
Nou, ik weet er nog wel een paar. In de 140i klopt alles technisch gezien 100%, daar ga je met een gerust hart mee op pad naar Zuid Europa en hoef je je na een dag blazen over bergachtige snelwegen geen zorgen te maken over turbo's of aanverwante zaken. Het is geweldig dat een dergelijke auto nog nieuw wordt aangeboden, over een jaar is er een nieuwe 1-Serie met naar alle waarschijnlijkheid slechts geblazen 4-pitters en FWD of X-drive. Over een jaar of 15 is deze M140i een klassieker terwijl een opgefokte hitsige Italiaanse 4-cilinder al op de schroothoop ligt.
iDutchman zei:Ik denk totaal niet in termen van C of D of E segmenter. Ik wil een gewoon een dikke, dikke auto met veel vermogen in een hatchback. Hoef geen 3 of 4 serie. En het maakt me al helemaal niet uit wat een ander ervan vindt of dat een ander weet hoe duur de auto is etc. Dan was ik wel een ander model gaan rijden.
Ik snap dat mensen zeggen dat ze 'simpelweg niet zoveel neerleggen voor een 1-serie'. Maar ik denk niet aan het feit dat het een 1-serie is. Ik zie gewoon een superluxe (heb alle opties aangevinkt en doet niet af aan een 3 of 4-serie) kleine sportwagen. En dat vind ik gaaf.
Ik heb voor automaat gekozen vanwege het feit dat ik nu gewoon even luxe wil. Ik rijd veel in de stad en lijkt me heerlijk. Daarnaast is deze ZF automaat 8 traps en gewoon super, super smooth. De automaat is wat sneller en biedt flipperen aan stuur met launch control functie. GAAF.
Voor allen die een performance video willen zien, bekijk dit filmpje even (vanaf +/- 40 sec):
https://www.youtube.com/watch?v=p6WmpqbwnvU
Hier zie je de 0 tot 260. Het trekt maar door. Dit blok staat bekend om ongekende hoeveelheid koppel op elk moment (ook 500NM).
iDutchman zei:Ik heb voor automaat gekozen vanwege het feit dat ik nu gewoon even luxe wil. Ik rijd veel in de stad en lijkt me heerlijk. Daarnaast is deze ZF automaat 8 traps en gewoon super, super smooth. De automaat is wat sneller en biedt flipperen aan stuur met launch control functie. GAAF.
Voor allen die een performance video willen zien, bekijk dit filmpje even (vanaf +/- 40 sec):
Hier zie je de 0 tot 260. Het trekt maar door. Dit blok staat bekend om ongekende hoeveelheid koppel op elk moment (ook 500NM).
adinsx zei:iDutchman zei:Ik heb voor automaat gekozen vanwege het feit dat ik nu gewoon even luxe wil. Ik rijd veel in de stad en lijkt me heerlijk. Daarnaast is deze ZF automaat 8 traps en gewoon super, super smooth. De automaat is wat sneller en biedt flipperen aan stuur met launch control functie. GAAF.
Ik heb twee keer met een Z4 35iS (zelfde blok) gereden. Twee keer een dag of vijf op hele mooie wegen in de Eifel en het Sauerland. Tjonge wat is dit inderdaad een bijzonder fijn blok gekoppeld aan een heerlijke automaat. Ik begrijp de keuze wel.
Stukje launchcontrol van buiten gefilmd met de 35iS: https://youtu.be/Cb5vVdUCNgg
In de Z4 35iS zit een aangepast blok deze levert ook 340pk.iDutchman zei:adinsx zei:iDutchman zei:Ik heb voor automaat gekozen vanwege het feit dat ik nu gewoon even luxe wil. Ik rijd veel in de stad en lijkt me heerlijk. Daarnaast is deze ZF automaat 8 traps en gewoon super, super smooth. De automaat is wat sneller en biedt flipperen aan stuur met launch control functie. GAAF.
Ik heb twee keer met een Z4 35iS (zelfde blok) gereden. Twee keer een dag of vijf op hele mooie wegen in de Eifel en het Sauerland. Tjonge wat is dit inderdaad een bijzonder fijn blok gekoppeld aan een heerlijke automaat. Ik begrijp de keuze wel.
Stukje launchcontrol van buiten gefilmd met de 35iS: https://youtu.be/Cb5vVdUCNgg
Ja, dat is ook genieten. Het is niet helemaal hetzelfde blok gezien de M140i de B58 motor heeft welke pas in zomer 2016 in de eerste modellen werd gezet. En nu dus in de M140i, 340i etc zit. Ik denk dat de Z4 de N55 motor heeft welke in de M135i zit. Dit heeft 20PK minder en 50nm minder.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:...de afgelopen week naar Villa d'Este gekeken? Je wou iets zeggen over restwaardes?
R W D zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:...de afgelopen week naar Villa d'Este gekeken? Je wou iets zeggen over restwaardes?
Hahaha wat een vergelijk, volgens mij zie jij jouw opgevoerde ding daar ook al tussen staan. Doet mij denken aan die destijds in India opgenomen reclame van de Peugeot 206![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:R W D zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:...de afgelopen week naar Villa d'Este gekeken? Je wou iets zeggen over restwaardes?
Hahaha wat een vergelijk, volgens mij zie jij jouw opgevoerde ding daar ook al tussen staan. Doet mij denken aan die destijds in India opgenomen reclame van de Peugeot 206![]()
Typisch. Het eerste deel van mijn comment ontwijk je, omdat je wederom in het ongelijk wordt gesteld (turbo issues met o.a. de N54) en vervolgens probeer je middels een persoonlijke steek (wat ook natuurlijk fantastisch gelul betreft, want wat moet mijn (jonge) auto op Villa d'Este) de discussie te ontwijken. Zo typisch voor oninteressante personen met een mening die er niet toe doet.
Maak eens je eigen topic aan over je BMW avonturen. Begin erg geinteresseerd te raken in die fantastische BMW van je.![]()