Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

Hier nog een voorstander van getinte ramen, mits niet té donker (VAG hanteert nog steeds 70% meen ik?). En inderdaad, voorportieren liefst ook een klein beetje mee laten pakken.

Overigens, plaatje bij het praatje. Dit zijn de wielen toch?
EF19B2FB-8222-4101-BA35-BA2153942C56_zpsgffxczic.jpg

Springbok zei:
MBdoubleyou zei:
Ah, zie het nu. Staat vermeld bij je opties als "extra getint glas achter". Dat is dan weer jammer :).

@Niseko: in de koffer van een F20 kan je sowieso niet kijken als de hoedenplank erin zit. En kinderen heeft TS ook al niet.

Ik heb ze ook niet. Op de F20 116d die als leaseauto had heb ik deze optie dan ook vol overtuiging weggelaten. Ik vind het gewoon geen gezicht. Maar goed, smaken verschillen nog altijd..

Ik vind het bijvoorbeeld juist mooi ;)

Mooiste is nog als je de voorste zijruiten ook licht - binnen de wettelijke norm - laat bijtinten.

Zodat je in totaal drie verschillende tinten op je ruiten hebt zitten? Doe dan liever de maximale voor-tint op de zijkant. Dan wordt de lijn van de auto tenminste niet zo doorbroken, en dan voorkom je de bestelwagen-look. Op een station staat het minder slecht, omdat daar de daklijn zelf vooral leidend is. Maar ik ben erg blij dat de trend weer voorbij is.

De velgen hierboven zijn echt ongelofelijk mooi! Die donkere tint past perfect bij de tint van de lak, en je hebt niet van die zwarte gaten in de wielkasten. Het design van de velgen komt zo nog goed uit.

adinsx zei:
Hier nog een voorstander van getinte ramen, mits niet té donker (VAG hanteert nog steeds 70% meen ik?). En inderdaad, voorportieren liefst ook een klein beetje mee laten pakken.

[[ foto]]

Oef, zo'n splitter aan de voorkant maakt hem nog dikker!

adinsx zei:

Klopt. Qua lakkleur, velgen en leercombinatie kom je op dit uit:

hrS1Mvd.jpg

UrBHxxk.jpg

ntiL2wg.jpg

MdTX3v2.jpg

d4uuMna.jpg

Z05maTG.jpg

Ik heb echter modeljaar 2018 besteld en deze heeft een redesigned interieur en o.a. Touchscreen 8.8" iDrive scherm en digitaal instrumentarium:

8JqAeWK.jpg

De productie start begin Juli en ik heb volgens de dealer 1 van de eerste die besteld is in Nederland.

Hij is wel echt dik zo! Veel betere keuze deze velgen! Zet maar bij mij voor de deur :D

Als er 1 ding aan de F20 zou veranderen is huidige LCI koplampen met 1ste versie F20 achterlichten die jij op je 114i had. Ik vind de huidige achterlichten niet passen alsof ze geforceerd de 'BMW' style achterlichten perse in het model van de F20 moesten verwerken.

Ga je nog preventief maatregelen nemen zoals stuurslot?

KadettRT zei:
Hij is wel echt dik zo! Veel betere keuze deze velgen! Zet maar bij mij voor de deur :D

Als er 1 ding aan de F20 zou veranderen is huidige LCI koplampen met 1ste versie F20 achterlichten die jij op je 114i had. Ik vind de huidige achterlichten niet passen alsof ze geforceerd de 'BMW' style achterlichten perse in het model van de F20 moesten verwerken.

Ga je nog preventief maatregelen nemen zoals stuurslot?

De auto staat elke nacht in een beveiligde garage en overdag ook veelal binnen. Dat is mijn maatregel :)
Ik heb de achterlichten van mijn huidige model inderdaad altijd mooi(er) gevonden!

Das wel het beste inderdaad. Ik ben zelf opzoek naar een station (3 of 5 serie zijn kanshebber) maar de diefstalgevoeligheid is wel iets waar ik rekening mee hou.

Iewl nee, dan lijkt het helemaal zo'n aftermarket plakplaatje, die je ook weleens op 316i's aantreft.
Of alles eraf, of alles erop laten zitten, wat ik dus zou doen. Super mooi typeplaatje is het, waar je juist heel trots op mag/moet zijn. Het onderscheid je van de 116d'tjes.

Heb even gewacht met reageren omdat ik niet negatief wilde zijn over je wielkeuze - maar dat is gelukkig gecorrigeerd. De uiteindelijke keuze is 'zoals het heurt' op een M140 en klopt in tegenstelling tot dat zwarte helemaal. Gaaf apparaat heb je samengesteld zeg! Goede kleur en zelfs een gewaagdere interieur/exterieur-combinatie dan ik zelf zou kiezen. Dit soort auto's waardeer ik in het straatbeeld!

Wat die type-aanduiding betreft: ik zou 'm weglaten. Niet omdat je niet mag laten zien wat je in huis hebt, maar omdat BMW het zo ontzettend lelijk wegpropt op de achterklep.

RobEU zei:
Iewl nee, dan lijkt het helemaal zo'n aftermarket plakplaatje, die je ook weleens op 316i's aantreft.
Of alles eraf, of alles erop laten zitten, wat ik dus zou doen. Super mooi typeplaatje is het, waar je juist heel trots op mag/moet zijn. Het onderscheid je van de 116d'tjes.

Een beetje kenner zal vast wel zien en vooral horen dat dit geen 116d is.

iDutchman zei:
KadettRT zei:
Ik zie trouwens dat je nu wel een 5 deurs besteld hebt?
Dacht dat je de 3 deurs versie mooier vond qua vorm.
Ik heb bewust voor een 5 deurs gekozen ivm zitpositie. De stoelen zitten net wat lager en ik zit er gewoon beter in.

Hoezo zouden de stoelen verschillen in zithoogte bij 3- en 5-deurs?

Ik vermoed dat het kantel mechanisme om de stoelen naar voren te schuiven in de 3 deurs de stoelen wat hoger maakt.

Dat zou kunnen. Of de geprobeerde driedeurs had elektrische stoelverstelling en de geprobeerde vijfdeurs niet. Dan kan het nog tegenvallen als de geleverde wagen het ook heeft.

Een ware liefhebbersauto, uitstervend in z'n soort, fantastische motor in misschien wel de best sturende BMW ... Proficiat!

Dank alleen voor de lovende reacties! Ik kan ook echt niet wachten. Ik ben van mening dat ik de juiste smaakvolle configuratie heb gekozen.

Wat betreft de stoelen: De 3-deurs variant heeft inderdaad het kantelmechanisme waardoor de stoel gewoon een flink aantal centimeters hoger staat. Ik heb ik 5 deurs modellen gezeten/gereden en zit hier aanzienlijk lager in. Ik ben 1.97M en dat zijn dit echt de verschillen die er toe doen.

520d zei:
Wat een lekkere keuze, well done! En nu dat tergende wachten....

Dank voor je commentaar. Wachten is inderdaad verschrikkelijk. Maar het valt met 7 weken nog alles mee.
Mensen die er nu 1 bestellen, hebben levering 1e week September!

Hm leuk hoor, gister ook 25 geworden maar hier helaas nog niet echt mogelijk een auto van 70k te bestellen ;)
Succesvol eigen baas zijn is op die leeftijd ook echt de enige manier om zo royaal te kunnen leven (of je moet een rijke pa hebben) maar ik vind het alleen maar mooi dat er nog steeds mensen zijn die ervoor kiezen dan ook echt iets leuks aan te schaffen zodra het kan :)

Overigens, had je niet zoiets van nog even iets doorsparen en dan een M2? Zoveel meer kost dat niet en dan ben je er helemaal ;) Maar die heeft weer geen vijf deuren, natuurlijk.

Dat valt dan nog goed mee! En die zescilinder is fijn. Ik heb er mee gereden in de nieuwe vijf. Dat was al erg leuk, dit moet een bommetje zijn.

MG ZR 160 zei:
Hm leuk hoor, gister ook 25 geworden maar hier helaas nog niet echt mogelijk een auto van 70k te bestellen ;)
Succesvol eigen baas zijn is op die leeftijd ook echt de enige manier om zo royaal te kunnen leven (of je moet een rijke pa hebben) maar ik vind het alleen maar mooi dat er nog steeds mensen zijn die ervoor kiezen dan ook echt iets leuks aan te schaffen zodra het kan :)

Overigens, had je niet zoiets van nog even iets doorsparen en dan een M2? Zoveel meer kost dat niet en dan ben je er helemaal ;) Maar die heeft weer geen vijf deuren, natuurlijk.

Dank voor je commentaar. Zelfstandig zijn betekent dat je ook alle nadelen hebt (volledig verantwoordelijk voor alles, 24/7 bestaan, lastig om te 'unpluggen') maar ook de voordelen zoals 'sky is the limit'. Ik was hier al lang mee bezig zoals men op het forum wellicht al weet.

De M2 kost nog een dikke 20K meer en is mijn inziens 'too much' voor dagelijks vervoer en simpelweg veel te duur. Met de M140i wist ik dat ik als ik deze helemaal naar wens zou samenstellen, ik onder de 70k bleef.

--

Ik denk dat het éen van de makkelijkste verkopen is geweest ooit van zo'n model voor de dealer. Ik kwam binnen en had m'n vader meegenomen (die heeft mij het autovirus gegeven) en we gingen rustig rondlopen. Na ongeveer 10 minuten kwam er een Product Genius aan. Ik gaf aan serieuze interesse te hebben in een nieuwe auto - een M140i. Hij haalde de verkoper erbij en we zijn gaan zitten bij de configurator.

Ik had de dagen daarvoor al alle mogelijk configuraties doorlopen en wist elke kleine optie, kleur etc. We stormden er dus in 10 minuten doorheen en in een kwartier had ik de koopovereenkomst van de auto getekend. Geef ik ook aan dat er gelijk een heel, heel goed inruilbod werd gedaan op de huidige auto (meer dan dat ik heb betaald 15 maanden geleden).

Ik heb geen proefrit, niks gemaakt. Maar heb me al meer dan genoeg ingelezen om te weten dat dit het is. :D

Gaaf hoor!
Het lijkt me wel leuk met zo'n bedrag in de broekzak om toch verschillende auto's te proeven, oftewel: proefritten om vast te stellen of het écht is wat je wil. Ook al weet je het zeker, die bevestiging is leuk en handig.

Barri zei:
Gaaf hoor!
Het lijkt me wel leuk met zo'n bedrag in de broekzak om toch verschillende auto's te proeven, oftewel: proefritten om vast te stellen of het écht is wat je wil. Ook al weet je het zeker, die bevestiging is leuk en handig.

Haha, dat zou ik ook hebben. Ook al weet je dat je die M140i wilt, je hebt een valide reden ook een blokje te rijden met een CLA45AMG of een RS3. Dat is niet verkeerd natuurlijk ;)

Overigens blijft het natuurlijk heel veel geld voor wat in essentie gewoon een premium c-segment auto is. Ik denk dat ik misschien eerder een jong gebruik exemplaar uit Duitsland zou fixen, scheelt een hoop. Hoewel zelf configureren natuurlijk wel het mooiste is wat je kunt bedenken bij zo'n auto (A)

Barri zei:
Gaaf hoor!

Precies, maar ik vermoed dat het rijgedrag van ondergeschikt belang is. Anders vertrouw je niet blindelings op andermans mening. Blijven natuurlijk genoeg andere zaken over om zo'n auto aan te schaffen; imago, uitstraling, uiterlijk. Voor die zaken hoef je er niet mee te rijden natuurlijk.

Ah, het is eigenlijk heel simpel (en daarom was een proefritje niet nodig). Ik ben erg BMW georiënteerd en kan me gewoon het meest vinden bij dit merk. Een A45 AMG, of Audi (R)S3 etc komen allemaal niet in de buurt van wat ik zoek. Waarom?

De M140i is achterwiel aangedreven en heeft een dikke 6 cylinder met 340PK. Een 'echt' motor dus. Niet een opgehitst 4 cyclinder blok. Een M140i trekt bv van 200 naar 260 met gemak door en de andere komen dan op hun grenzen. Who cares? I know. Maar als ik zo'n bedrag neerleg, dan wil ik een 'echt blok'.

Ik heb voor hetzelfde geld ook een BMW 430i met M pakket, professional navi etc geconfigureerd etc maar dat doet niks voor me (op deze leeftijd).
Een ingetogen hatchback die in 4,6 sec met 340PK naar de 100 schiet, daar wordt ik blij van. Klein, compact maar een absolute raket.

Qua interieur is een 1, 2, 3 of 4 serie exact hetzelfde. Ze hebben het interieur weer aangepakt in modeljaar 2018 en het navigatiesysteem (iDrive 6) uit de nieuwe 7 en 5 serie. Als je in de auto zit, kan het net zo goed een hele dikke 4 serie zijn. Daar merk je echt geen verschil bij.

--

Oh, en call me crazy maar: Dit is de allerlaatste 'hothatch' BMW van dit recept (RWD, 6 cylinder) die er gaat komen en daar is dit de allerlaatste afcaelift van. En dan is dit een zeer gewilde spec en bomvol model. Ik denk (en dat denk ik echt) dat deze auto z'n waarde bovengemiddeld goed gaat behouden omdat liefhebbers weten wat het is. Er komt gewoon geen nieuw model met deze receptuur.

Mark my words 😉.

Heel erg gave auto, leukste in z'n soort denk ik. Zwarte velgen, ik lig er niet van wakker. Maar zwarte nieren op een BMW, daar krijg ik nachtmerries van ;)

Lijkt me ook echt vet om erin te rijden. In jouw schoenen had ik zelfde gedaan, alleen dan wel met Xdrive ;) Voor mij zou ie toch te grof zijn met zo'n korte wielbasis en RWD. Filmpje van Topgear vs VW Golf GTI sprak boekdelen (spinnen in nat met drag race).

Financieel zou het wel lukken (ook eigen bedrijf) alleen 9 jaar ouder met minder (wilde) haren en 2 dochters op de achterbank in hun kinderstoel zorgen ervoor dat ik de meer rationele keuze zou nemen. :D

Anders, de meiden doe ik niet weg, had er een Alpine B3/D3/B5/D5 gestaan haha :)

Ja, ik denk dat je deze 4 jaar moet rijden en m daarna 15 jaar onder een kleedje moet zetten. Dan heb je wel geld gemaakt ja.

uwbuurman zei:
Ja, ik denk dat je deze 4 jaar moet rijden en m daarna 15 jaar onder een kleedje moet zetten. Dan heb je wel geld gemaakt ja.

Inderdaad, als het niet langer is. Alfa Romeo 75 (toen de laatste RWD) en de Golf VR6 zijn ook eerst door een heel diep dal gegaan vooraleer ze meer waard gingen worden. Die historische waarde betaalt zich pas na decennia terug.

Tja, ik vind juist een 6 cilinder in een c segmenter niet thuishoren. Leuk hoor "een echte motor", maar er ligt simpelweg veel te veel gewicht in de neus. Daarom onderstuurt een 147 gta ook als een malle, terwijl een QV een stuk beter de bocht om gaat.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben groot fan van een 6 cilinder, maar dan wel in een cruiser. In een hothatch wil ik een opgefokt, hitsige, motor, die in de bocht niet direct doordrukt. Doortrekken boven de 200 door minder warmte ontwikkeling is het enige voordeel wat ik kan bedenken van een 6 cilinder ten faveure van een 4 cilinder in een hothatch. En het geluid natuurlijk, alhoewel de 5 cilinder in de rs3 nog beter klinkt. Ook veel 4 cilinders gaan steeds beter klinken.

Ik kan me jouw keuze overigens wel heel goed voorstellen, maar ik zou ze meer kunnen plaatsen in een klasse hoger.
Desondanks ben ik heel erg benieuwd naar de eerste foto's en indrukken wanneer je hem hebt mogen ontvangen.

Verschil is dat een 1-serie wel RWD is een Giulietta en 147 FWD.
Ik vind het een geweldige auto. Uiterlijk van een 1-serie vind ik wel wat minder en ik ben wellicht te nuchter om zoveel geld voor een 1-serie te betalen. Je betaalt in principe 40k extra voor een dikke motor en dito uitrusting.
Gisteren even een paar youtube-filmpjes bekeken van de M140i en alleen het motorgeluid is al verslavend.

Kristian zei:
Verschil is dat een 1-serie wel RWD is een Giulietta en 147 FWD.
Ik vind het een geweldige auto. Uiterlijk van een 1-serie vind ik wel wat minder en ik ben wellicht te nuchter om zoveel geld voor een 1-serie te betalen. Je betaalt in principe 40k extra voor een dikke motor en dito uitrusting.
Gisteren even een paar youtube-filmpjes bekeken van de M140i en alleen het motorgeluid is al verslavend.

Het bizarre is zelfs dat de allerduurste 3-serie (340iX M Sport) hetzelfde kost, en heb je nagenoeg dezelfde prestaties. Maar ongetwijfeld een minder sportief karakter. Ergens ben je dan ook wel baas als je kiest voor het kleinere model met die motor. In de stad sowieso wel erg fijn.
Maar ook ik had het om de reden die jij noemt niet gedaan.

Enige vraag die ik dan nog heb. Waarom de automaat?

Ik weet dat hij super schakelt vanuit een 3 serie. Alleen je wilt een echte rijders auto, RWD ipv Xdrive omdat je het 'puur' wilt houden en sturen zal die beslist goed doen. Ik had denk ik dan toch in jouw geval en vooral jouw leeftijd gekozen voor de handbak. Die 5000,- en beetje extra benzine verbruik zouden de kosten voor jouw niet zijn denk ik.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Tja, ik vind juist een 6 cilinder in een c segmenter niet thuishoren. Leuk hoor "een echte motor", maar er ligt simpelweg veel te veel gewicht in de neus. Daarom onderstuurt een 147 gta ook als een malle, terwijl een QV een stuk beter de bocht om gaat.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben groot fan van een 6 cilinder, maar dan wel in een cruiser. In een hothatch wil ik een opgefokt, hitsige, motor, die in de bocht niet direct doordrukt. Doortrekken boven de 200 door minder warmte ontwikkeling is het enige voordeel wat ik kan bedenken van een 6 cilinder ten faveure van een 4 cilinder in een hothatch. En het geluid natuurlijk...

Nou, ik weet er nog wel een paar. In de 140i klopt alles technisch gezien 100%, daar ga je met een gerust hart mee op pad naar Zuid Europa en hoef je je na een dag blazen over bergachtige snelwegen geen zorgen te maken over turbo's of aanverwante zaken. Het is geweldig dat een dergelijke auto nog nieuw wordt aangeboden, over een jaar is er een nieuwe 1-Serie met naar alle waarschijnlijkheid slechts geblazen 4-pitters en FWD of X-drive. Over een jaar of 15 is deze M140i een klassieker terwijl een opgefokte hitsige Italiaanse 4-cilinder al op de schroothoop ligt.

Ik denk totaal niet in termen van C of D of E segmenter (y). Ik wil een gewoon een dikke, dikke auto met veel vermogen in een hatchback. Hoef geen 3 of 4 serie. En het maakt me al helemaal niet uit wat een ander ervan vindt of dat een ander weet hoe duur de auto is etc. Dan was ik wel een ander model gaan rijden.

Ik snap dat mensen zeggen dat ze 'simpelweg niet zoveel neerleggen voor een 1-serie'. Maar ik denk niet aan het feit dat het een 1-serie is. Ik zie gewoon een superluxe (heb alle opties aangevinkt en doet niet af aan een 3 of 4-serie) kleine sportwagen. En dat vind ik gaaf.

Ik heb voor automaat gekozen vanwege het feit dat ik nu gewoon even luxe wil. Ik rijd veel in de stad en lijkt me heerlijk. Daarnaast is deze ZF automaat 8 traps en gewoon super, super smooth. De automaat is wat sneller en biedt flipperen aan stuur met launch control functie. GAAF.

Voor allen die een performance video willen zien, bekijk dit filmpje even (vanaf +/- 40 sec):
https://www.youtube.com/watch?v=p6WmpqbwnvU

Hier zie je de 0 tot 260. Het trekt maar door. Dit blok staat bekend om ongekende hoeveelheid koppel op elk moment (ook 500NM).

R W D zei:

Begrijp me niet verkeerd: ik ben groot fan van een 6 cilinder, maar dan wel in een cruiser. In een hothatch wil ik een opgefokt, hitsige, motor, die in de bocht niet direct doordrukt. Doortrekken boven de 200 door minder warmte ontwikkeling is het enige voordeel wat ik kan bedenken van een 6 cilinder ten faveure van een 4 cilinder in een hothatch. En het geluid natuurlijk...

Nou, ik weet er nog wel een paar. In de 140i klopt alles technisch gezien 100%, daar ga je met een gerust hart mee op pad naar Zuid Europa en hoef je je na een dag blazen over bergachtige snelwegen geen zorgen te maken over turbo's of aanverwante zaken. Het is geweldig dat een dergelijke auto nog nieuw wordt aangeboden, over een jaar is er een nieuwe 1-Serie met naar alle waarschijnlijkheid slechts geblazen 4-pitters en FWD of X-drive. Over een jaar of 15 is deze M140i een klassieker terwijl een opgefokte hitsige Italiaanse 4-cilinder al op de schroothoop ligt.

Nou, als er 1 merk de afgelopen jaren problemen heeft gehad met turbo's, dan is het wel BMW... (klik) (ga je weer af...) En dat in standaard configuraties. Wat betreft je tweede deel van jouw post: de afgelopen week naar Villa d'Este gekeken? Je wou iets zeggen over restwaardes?

iDutchman zei:
Ik denk totaal niet in termen van C of D of E segmenter (y). Ik wil een gewoon een dikke, dikke auto met veel vermogen in een hatchback. Hoef geen 3 of 4 serie. En het maakt me al helemaal niet uit wat een ander ervan vindt of dat een ander weet hoe duur de auto is etc. Dan was ik wel een ander model gaan rijden.

Ik snap dat mensen zeggen dat ze 'simpelweg niet zoveel neerleggen voor een 1-serie'. Maar ik denk niet aan het feit dat het een 1-serie is. Ik zie gewoon een superluxe (heb alle opties aangevinkt en doet niet af aan een 3 of 4-serie) kleine sportwagen. En dat vind ik gaaf.

Ik heb voor automaat gekozen vanwege het feit dat ik nu gewoon even luxe wil. Ik rijd veel in de stad en lijkt me heerlijk. Daarnaast is deze ZF automaat 8 traps en gewoon super, super smooth. De automaat is wat sneller en biedt flipperen aan stuur met launch control functie. GAAF.

Voor allen die een performance video willen zien, bekijk dit filmpje even (vanaf +/- 40 sec):

Hier zie je de 0 tot 260. Het trekt maar door. Dit blok staat bekend om ongekende hoeveelheid koppel op elk moment (ook 500NM).

Ik geef je ook groot gelijk hoor. Je moet dat kopen waar je vrolijk van wordt en een ieder heeft zijn eigen koopoverwegingen. Qua interieur zie ik het verschil ook niet met een 3 serie. Al vind ik een 6 cilinder een 3 serie wel beter passen. Heeft die niet een meer 50/50 gewichtsverdeling dan de 1-serie met dit blok? Door de langere wielbasis lijkt mij deze net wat meer in balans te zijn.
Wat betreft de opties heb je gelijk, je koopt gewoon een zeer volle auto! (y)

Wel grappig trouwens dat in de video de BMW even snel is als mijn Alfa, terwijl ik daar nog niet alle modificaties doorgevoerd had. Ongeveer 285pk in de video. Pas bij het schakelmoment bij 190km/ph wordt er verschil gemaakt, maar dat komt puur door manueel versus dubbele koppeling. Zou leuk zijn ze eens op de A31 tegen elkaar te zetten :LOL:

https://www.youtube.com/watch?v=7JWa9hEr3wE

Om heel eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik dezelfde keuze had gemaakt mocht ik in jouw schoenen staan. Ook zou ik dezelfde kleurencombinatie hebben gekozen. Een M140i is een mooie sportwagen (y). Sterkte met wachten!

iDutchman zei:

Ik heb twee keer met een Z4 35iS (zelfde blok) gereden. Twee keer een dag of vijf op hele mooie wegen in de Eifel en het Sauerland. Tjonge wat is dit inderdaad een bijzonder fijn blok gekoppeld aan een heerlijke automaat. Ik begrijp de keuze wel. (y)
Stukje launchcontrol van buiten gefilmd met de 35iS: https://youtu.be/Cb5vVdUCNgg

adinsx zei:
iDutchman zei:

Ik heb twee keer met een Z4 35iS (zelfde blok) gereden. Twee keer een dag of vijf op hele mooie wegen in de Eifel en het Sauerland. Tjonge wat is dit inderdaad een bijzonder fijn blok gekoppeld aan een heerlijke automaat. Ik begrijp de keuze wel. (y)
Stukje launchcontrol van buiten gefilmd met de 35iS: https://youtu.be/Cb5vVdUCNgg

Ja, dat is ook genieten. Het is niet helemaal hetzelfde blok gezien de M140i de B58 motor heeft welke pas in zomer 2016 in de eerste modellen werd gezet. En nu dus in de M140i, 340i etc zit. Ik denk dat de Z4 de N55 motor heeft welke in de M135i zit. Die heeft 20PK minder en 50nm minder dan de B58 in de M140i

De B58 schijnt standaard dichter tegen de 340Pk aan te zitten op verschillende dyno's te zien. Dus dat zit wel goed. Nieuw ontwikkelt modulair blok. Hopelijk goede lering gedaan van de oude blokken en hun nukken.

iDutchman zei:
adinsx zei:
iDutchman zei:

Ja, dat is ook genieten. Het is niet helemaal hetzelfde blok gezien de M140i de B58 motor heeft welke pas in zomer 2016 in de eerste modellen werd gezet. En nu dus in de M140i, 340i etc zit. Ik denk dat de Z4 de N55 motor heeft welke in de M135i zit. Dit heeft 20PK minder en 50nm minder.
In de Z4 35iS zit een aangepast blok deze levert ook 340pk.

...de afgelopen week naar Villa d'Este gekeken? Je wou iets zeggen over restwaardes?

Hahaha wat een vergelijk, volgens mij zie jij jouw opgevoerde ding daar ook al tussen staan. Doet mij denken aan die destijds in India opgenomen reclame van de Peugeot 206 :)

R W D zei:
...de afgelopen week naar Villa d'Este gekeken? Je wou iets zeggen over restwaardes?

Hahaha wat een vergelijk, volgens mij zie jij jouw opgevoerde ding daar ook al tussen staan. Doet mij denken aan die destijds in India opgenomen reclame van de Peugeot 206 :)

Typisch. Het eerste deel van mijn comment ontwijk je, omdat je wederom in het ongelijk wordt gesteld (turbo issues met o.a. de N54) en vervolgens probeer je middels een persoonlijke steek (wat ook natuurlijk fantastisch gelul betreft, want wat moet mijn (jonge) auto op Villa d'Este) de discussie te ontwijken. Zo typisch voor oninteressante personen met een mening die er niet toe doet.

Maak eens je eigen topic aan over je BMW avonturen. Begin erg geinteresseerd te raken in die fantastische BMW van je. (y)

R W D zei:

Typisch. Het eerste deel van mijn comment ontwijk je, omdat je wederom in het ongelijk wordt gesteld (turbo issues met o.a. de N54) en vervolgens probeer je middels een persoonlijke steek (wat ook natuurlijk fantastisch gelul betreft, want wat moet mijn (jonge) auto op Villa d'Este) de discussie te ontwijken. Zo typisch voor oninteressante personen met een mening die er niet toe doet.

Maak eens je eigen topic aan over je BMW avonturen. Begin erg geinteresseerd te raken in die fantastische BMW van je. (y)

Eerder haalde je hier de term "opgefokt" aan, nou aan je reactie te zien is die term nog meer op jezelf van toepassing dan op je auto :)

Over turbo problemen bij BMW, een turbo is altijd een kwetsbaar onderdeel en mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een ongeblazen 6 lijn, maar helaas worden die niet meer nieuw geleverd in een Mercedes of BMW. Maar volgens mij zijn de N54 problemen inmiddels wel verleden tijd.

Oninteressant persoon? Jammer dat jij jezelf zo interessant vind (n). Ik heb je hier op het forum iiv nog geen interessante bijdrage zien posten, enkel een hoop blabla en betweterigheid.

En tenslotte over Villa d'Este: Je haalt dat er zelf bij als vergelijk, terwijl we het hier over auto's hebben in het segment van de 1-Serie.

Terug
Bovenaan