Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

Bofkont zei:
Mijn hemeltje dit is idd verschrikkelijk, zoveel moeite en liefde :cry:
Alleen het stuur gestolen?? veel beschadigd ook ???

Ja, ze zijn voor het stuur gekomen. Deze hebben ze dan ook meegenomen. Verder zit er een hoop lakschade op de auto. Ik heb meerdere pitjes ontdekt op de ook - ja, de ironie - recent overgespoten deur. De andere deur heeft ook plekjes.

Tevens ook rondom de instaplijsten pitjes vanwege het glas. Verder moet ik het nog even bekijken morgen bij het schadebedrijf.
Ik ga alles opgeven en heel secuur te werk. Dit laat ik niet gemakkelijk met hier en daar nog een plekje verholpen worden.

Ik zit alleen met het stuur: Zoals sommige weten is deze er naderhand door mij ingezet. Ik zal dus zelf het partnumber moeten opgeven want als ze een nieuw bestellen bestellen ze het verkeerde (dat origineel bij de auto kwam) M stuur.

PS. De auto stond vannacht naast een IDENTIEKE Estoril Blauwe F21. Deze heeft niks.

Stelletje domme honden. Op de reguliere parkeerplek? Het nare is dat ze nu weten waar een mooi nieuw m stuur te halen is, over een paar dagen...

uwbuurman zei:
Stelletje domme honden. Op de reguliere parkeerplek? Het nare is dat ze nu weten waar een mooi nieuw m stuur te halen is, over een paar dagen...

Die gedachte maakt me ook niet lekker :(. Dit is gewoon in Amsterdam op straat. De volgende auto krijgt sowieso een alarm en ik overweeg wellicht het huren van een parkeerplek in een garage o.i.d.

Aaaai.. Super kut man! Echt balen..

En zoals je zelf al zei: dit is precies de reden dat ik een stuurslot heb. Kan je ook nog kopen natuurlijk. Om te voorkomen dat ze je nieuwe ook stelen.

Oh wat is dit klote zeg.:(
Zo'n mooi stuur die je pas net had. Ik voel oprecht met je mee.
Veel succes met de verdere afhandeling.

Snel een garage box huren!!
Wat een ellende man, zo jammer dit soort tuig.
Ouderwets handje eraf zeg ik!!

Wat klote zeg! Heb gezien hoe snel zo'n stuur te verwijderen is, dat baart me wel zorgen hoor. Het is zooo gemakkelijk en natuurlijk goede handel voor die gasten. :(

Ai dat is balen zeg! Je zou ze toch.....

Wat betreft de verzekering. Het is toch niet zo dat je net als hier in het VK elke wijziging aan de verzekering moet doorgeven? Neem aan dat je door foto's en een factuur kan bewijzen dat je dat stuur er in had zitten. Eventueel naar die topic verwijzen......al zien ze dan dat er een mega beschadigingen zat :D

Maar heel zuur dit, Ik heb een dashcam gehad die aangaat als hij vibraties en of iets zit bewegen. Zo staan ze in elk geval op beeld.

Hoop dat ze gepakt worden maar we weten allemaal dat die kans zeer klein is.

Pak kans is gewoon 0.0 als het niet op heterdaad is.
Politie doet hier gewoon niets aan, zo frustrerend!!!

Dit soort sturen belanden op Marktplaats of Ebay, of gejat op bestelling.

Bofkont zei:
Pak kans is gewoon 0.0 als het niet op heterdaad is.
Politie doet hier gewoon niets aan, zo frustrerend!!!

Dit soort sturen belanden op Marktplaats of Ebay, of gejat op bestelling.

Ja inderdaad, is hier in het VK niet anders. Ebay en Marktplaat in de gaten houden maar volgens mij is dit bijna altijd op bestelling.

UPDATE:

Alle schades zijn kosteloos hersteld. Nieuw stuur en stuurkolom, meerdere delen gespoten. Alles helemaal netjes.

Iets anders:

Ik googelde mijn kenteken (voor de lol) en kwam een advertentie op Speurders.net van 19 dagen geleden. Een of andere idioot heeft mijn auto voor een extreem laag bedrag te koop gezet met de advertentie tekst en foto's van toen ik de auto een jaar geleden kocht.. Wat moet ik hiervan denken?

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/bmw/bmw-1-serie-114i-m-pakket-167994936.html

Wat probeert zo'n scammer hiermee te bereiken?

Dat mensen een aanbetaling doen....gebeurt vaker. Hij wil makkelijk wat geld verdienen en dan wegwezen.

Nico GTR zei:
Dat mensen een aanbetaling doen....gebeurt vaker. Hij wil makkelijk wat geld verdienen en dan wegwezen.

Hmm. Heb het gerapporteerd bij Speurders. Als mensen nou eens op eerlijke wijze geld verdienen o_O

Gebeurd helaas heel erg vaak, precies wat Nico dus zegt.
Maak voor de lol een afspraak en ga met een paar vrienden verhaal halen :T

Bizar zeg:eek: Eerst je mooie stuur en nu zo'n maffe advertentie. Onder de lezers dezes draadje zit blijkbaar ook gespuis wat je foto's jat.

Het blurren van kentekens is zo gek nog niet:T

@Bofkont: precies. En dan aankomen zetten met deze BMW hahahahah! 'Voor een goed gesprek...'

Of hij heeft m gewoon gekloond, je zal niet de eerste zijn.... lagen je papieren in de auto tijdens de inbraak? Ik geloof dat ik zelfs melding bij de politie zou doen.

Ik zou lichtelijk gek worden als ik foto's van m'n BMW zou spotten op Speurders.
Dat 'goede gesprek' zou plaatsvinden in het bijzijn van enkele familieleden die dagelijks blauw dragen.

Helaas geen parkeerplaats kunnen vinden. Dit zijn overigens foto's die gebruikt zijn door de adverteerder destijds toen ik de auto kocht. Deze zijn dus gemakkelijk van het internet gehaald.

Ik kondig wel bij deze aan dit topic niet meer te gaan updaten. Gezien de omstandigheden (inbraak, valse advertentie) en het feit dan iedereen kan meelezen, besloten niet meer dergelijke situaties te willen creëren.

Het is jammer dat we in een wereld leven waar dit nodig is, maar het is niet anders. Ik wil het de boefjes niet te makkelijk maken.

Dank alleen voor het reageren en meeleven en uiteraard voor de enthousiaste reacties die ik heb ontvangen gedurende de duur van dit topic (toch 10 pagina's lang).

Ik zie dat de advertentie op Speurders aangeeft dat de auto 106 dKM heeft gereden. Dat heeft de mijne ook (103 dKM) . TOEVAL?!
Morgen maar wel even melding maken bij de Politie.

Ik snap je volkomen.
Ben wel nieuwsgierig naar de afloop.....maar die maken we dus niet meer mee:cry:

Gaat lekker hier; krijg deze melding bij het plaatsen!
2vu115k.jpg

@ENTE,
Die melding krijg ik regelmatig omdat ik hier inlog vanaf meerdere apparaten. Gaat ook weer weg na een minuut of wat of zelfs na de pagina te verversen.

Heel jammer dat je je niet meer veilig genoeg voelt om op het internet te posten maar ik kan het me voorstellen. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het ook liever niet doe in Engeland op Engelse forums. Maar vanuit het VK in NL posten voelt dan weer veiliger. Toch photoshop ik altijd mijn kentekens weg en ben ik ook voorzichtig met te veel van mijn locatie en privé weg te geven.

In jouw geval betwijfel ik of je via het forum slachtoffer geworden bent, ik denk eerder dat het gewoon pech en is en omdat je in Amsterdam op de staat parkeert.

Geen foto's posten waaruit blijkt waar de auto dagelijks staat
Geen foto's nemen met locatiegegevens
Kenteken weghalen

Dan kan er weinig gebeuren lijkt me.

Toch nog even een update.

Vandaag (26 April 2017) is de auto wederom opengebroken en het nieuwe stuur gestolen. Weer alle schade van dien. Schade was €4100 vorige keer en zal nu weer het geval zijn. Exact dezelfde wijze gedaan .

Ik heb een parkeerplaats (€200 p/mnd) vanaf nu gehuurd op 100m afstand. Dit in een moderne, beveiligde parkeergarage met camera's onder naastgelegen wooncomplex. Dit kan haast niet meer fout gaan.

Auto zal vanaf reparatie nooit meer buiten slapen.

Balen zegt: hoorde dat dit de laatste tijd vaker en vaker gebeurd, ook in Duitsland en dat zijn echt niet altijd de meest luxe bolides.

https://www.youtube.com/watch?v=iWyCzVi5EMI

Man, man,man. Pffff. Je zou toch haast een oude kadett gaan kopen voor €500......

Hoop dat je verzekering niet lastig gaat doen.

De inbraak is vannacht gefilmd met de beveiligingscamera. Ik zal met het beeldmateriaal aangifte doen.
Kortgezegd: 2 jongens die om 03.30 de boel openbreken , gewoon te voet.

De parkeergarage zal ervoor zorgen dat het (niet snel) meer kan gebeuren. Deze staat -2 onder de grond in een zeer moderne en goed beveiligde garage.

Ai, ik was er al bang voor. Klassiek gevalletje. De kans dat het dezelfde klootzakken zijn is erg groot.

Man wat verschrikkelijk, wederom precies dezelfde misdaad en schade zal je premie vermoedelijk geen goed doen. Menig golf gti word wegens inbraakschade aan navi en xenonlampen zo goed als onverzekerbaar, ik hoop dat dit jou niet zal gebeuren. Mooi van die parkeergarage, lijkt me voor de gemoedsrust toch een hele 'upgrade' na de diefstallen. Heb je trouwens nog iets van speurders vernomen over de advertentie of is dat iets om niet open en bloot op het forum te gooien?

Bij Audi's jatten ze ook vaak sturen, de afgeplatte exemplaren. Als je die vervangt door weer een afgeplatte ben je die ook zo weer kwijt. Zet je er een gewone in, is er niks aan de hand. Terwijl dat veel fijner stuurt :)
Blijkbaar heeft BMW ook een serie sturen die gewild is.

Onvoorstelbaar, het lijkt wel of er een vloek op rust. Wat ontzettend balen zeg, op deze manier word je het plezier van een mooie auto wel ontnomen.

Wat vervelend zeg! Je bent wel aan de beurt.
Hopelijk heb je met de parkeergarage nu eindelijk een omgeving waarin de boefjes niets durven, maar als ik hoor dat ze tegenwoordig auto's uitgerust met bear locks meenemen, zou ik nooit meer gerust zijn zolang ik iets fancy's Duits rij.
Maar goed, hopelijk ben je van het gezeik af! (y)

Overigens denk ik niet dat dit topic iets met de diefstal van doen heeft. Amsterdam is een grote stad en de kans dat die lui eerst dit topic lezen en vervolgens de gehele stad doorstruinen lijkt mij wat onlogisch en ongeloofwaardig. Waarschijnlijk zijn ze per toeval jouw auto gepasseerd en hebben ze even een blik naar binnen geworpen.

Dan baal je goed! Maar het was stiekem wel te verwachten, ze weten je auto te vinden, ze weten dat je binnen korte tijd weer een nieuw stuur erin zal hebben dus het is makkelijk om nog even een keertje langs te gaan. Ook denk ik dat Thomas hierboven gelijk heeft wanneer hij zegt dat het topic er weinig mee van doen zal hebben, helaas zijn die stuurtjes heel gewild en zijn die dingen ontiegelijk makkelijk mee te nemen dus als ze eenmaal weten waar de auto staat is het zo geregeld. :(

Tja, in Amsterdam wonen nu eenmaal veel bevolkingsgroepen die er afwijkende waarden en normen op na houden als het aankomt op bijvoorbeeld eigendomsrecht. En dan is een moderne BMW ook nog een typische auto die hoog op de verlanglijstjes staat van dat soort groepen.

Voor mij al genoeg reden om niet in Amsterdam te willen wonen, en geen nieuwe BMW te willen bezitten. Maar ook oud spul in een kleinere stad is niet veilig, zo is ooit mijn scootertje gestolen toen ik hem niet aan de ketting had gelegd. Maar goed, dat ging om een schade van 300 euro max. Het is hoe dan ook verschrikkelijk frustrerend als anderen er met je spullen vandoor gaan.

Hopelijk heb je nu geen ellende meer na de getroffen maatregelen!(y)

Mechanix zei:
Tja, in Amsterdam wonen nu eenmaal veel bevolkingsgroepen die er afwijkende waarden en normen op na houden als het aankomt op bijvoorbeeld eigendomsrecht. En dan is een moderne BMW ook nog een typische auto die hoog op de verlanglijstjes staat van dat soort groepen.

Voor mij al genoeg reden om niet in Amsterdam te willen wonen, en geen nieuwe BMW te willen bezitten. Maar ook oud spul in een kleinere stad is niet veilig, zo is ooit mijn scootertje gestolen toen ik hem niet aan de ketting had gelegd. Maar goed, dat ging om een schade van 300 euro max. Het is hoe dan ook verschrikkelijk frustrerend als anderen er met je spullen vandoor gaan.

Hopelijk heb je nu geen ellende meer na de getroffen maatregelen!(y)

De Vespa van mijn vriendin is ook uit onze parkeergarage (met camerabeveiliging) gejat, terwijl die op slot stond. Daarom hoop ik ook voor topicstarter dat het nu wat rustiger mag worden, maar vraag ik mij af of het echt afschrikt.

Wat een bloedhonden!
Doet me beseffen dat die €150,- die ik betaal per maand voor een plek in een garage toch geen weggegooid geld is.
Ik hoop dit jaar te verhuizen naar een woning buiten Amsterdam met een eigen garage, carport of in ieder geval een oprit op eigen terrein.
Sterkte met de verdere afhandeling.

Zo zeg, dit is balen om al gewoon te lezen, laat staan als je het als eigenaar meemaakt...

Zoveel schade voor een stuur, ik zou denken dat de navi veel meer waard is (en die is er ook uit op 3 minuten hoor) om te stelen of zou het eerder voor de airbag zijn dan voor het stuur an sich?

Jammer dat je nu 200€/maand (wat een geld overigens) moet dokken om je mooie wagen veilig te kunnen stallen.

Vandaag de koop getekend voor een BMW M140i. Modeljaar 2018 en dus de zeer recente facelift. Product start in Juli en vermoedelijk Augustus leveren. KAN NIET WACHTEN!

Zie foto's voor configuratie.
IDqbjZe.png

yLT7RrF.jpg

Ik krijg een heel goed inruilbedrag voor de huidige 2013 114i (€19.891) en heb ook gekozen voor een bomvol model. KAN NIET WACHTEN!
Verwacht bij levering (of eerder) weer een grote update :)

Terug
Bovenaan