Guest
iDutchman zei:AANVULLEND (kopie van BMW forum):
Qua motor is de N13 B16 dezelfde motor van 114i t/m 320i EDE. En ook hetzelfde als de Mini Cooper S. Ik heb de zuigers, lagers, drijfstangen, nokkenassen tot aan bougies vergeleken en ze zijn identiek. Dat is wellicht wel geruststellend. Waar wel een verschil in zit, is dat bij de 114i, 116i en 316i de uitlaat diameters kleiner zijn dan de 118i en 320i EDE. Namelijk 52 mm vs 65 mm. Wel is er weer een verschil in overbrenging waarbij de eindreductie op de 118i dus korter is dan die op de 114i en 116i, kortom, ook met zelfde tune zal de 118i dus sneller zijn na tuning vanwege de kortere overbrenging en ruimere uitlaat. Echter kan het dus geen kwaad voor de levensduur van het blok dan wel de auto.
--
De auto is overigens niet naar 220PK gegaan omdat dit niet haalbaar was vanwege het feit dat ik Euro 95 tank. Indien de auto voorzien was van Euro 98 was dit wel mogelijk. Maar goed, who cares?Benzine is al duur genoeg haha
Ziet er top uit! Ik overweeg ook om mijn 116i naar de mannen van BR te brengen. Ben heel benieuwd hoe het je bevalt als je wat langere stukken met de auto hebt gereden.
Heb jij al ergens ervaringen gelezen van mensen welke al langer met deze tune rijden? (Meer dan 25.000 km).
Overigens heb ik al tijdje zitten zoeken naar de verschillen tussen 116i -> 118i. Vond nog ergens dat een 118i een aanvullende warmtewisselaar op het oliefilterhuis heeft zitten. Maar goed, dat mag de pret vast niet drukken.
Is overigens ook de begrenzer van de topsnelheid eraf gehaald?