Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
uwbuurman zei:Euh, nee. Twee kleine kinderen verder... Tja... Krasjes, voetjes op de bank etc..Ik wil daarom deze auto nog een jaar of twee houden, dan zijn ze oud genoeg om een nieuwe auto te kopen. Nu is dat zonde. Mijn f30 komen ze niet in,de touring is van mijn vrouw.
520d zei:Phaeton W12 zei:Als je eens even terugkijkt naar wat R-W zei. Hij vindt 1.700 euro een "belachelijk onzinnige investering in een standaard 1serie imo". Als hij dat zo vindt, dan vindt hij dat toch? Gewoon een mening.
Maar ook dat is een mening. De mening van Bofkont. Als hij dat zo vindt, dan vindt hij dat toch? Gewoon een mening.
Overigens niet gek, zo'n reactie. Als je je uitdrukt in de termen van R-W, dan kun je dat ook verwachten. Het is minst genomen niet erg beleefd om de investering van de TS te beschrijven als "belachelijke onzinnige investering." En als het daar dan nog bij bleef. In een latere reactie wordt de auto van de TS vervolgens nog beschreven als "14 in dozijn leasetopper." Dan is Bofkont nog erg mild door slechts te vinden dat R-W kort door de bocht gaat.
Maar ook dat is een mening. Mijn mening. En als ik dat zo vind, dan vind ik dat. Gewoon een mening.![]()
ENTE zei:Al was het potverdomme een Kia Picanto...
Het enthousiasme en de liefde voor auto's spat gewoon van het scherm bij dit topic.
Dat was al zo bij de Renooit Megammel en nu ook bij deze Bimmer. Mooi om te zien![]()
Ketelapper zei:Stilletjes ben ik er immers nog altijd meer trots op dat ik toen als student toch auto kon rijden. Dat kostte relatief gezien toen meer moeite dan de A6 en S4 van nu samen. Liefhebberij laat zich gelukkig niet leiden door budget of door mening van andere
ENTE zei:Renooit Megammel
520d zei:ENTE zei:Al was het potverdomme een Kia Picanto...
Het enthousiasme en de liefde voor auto's spat gewoon van het scherm bij dit topic.
Dat was al zo bij de Renooit Megammel en nu ook bij deze Bimmer. Mooi om te zien![]()
Helemaal eens!
Kristian zei:Mooie modificatie! Doet zeker een hoop. Kun het greepje van het handschoenenkastje ook simpel modificiren? De metalen inleg ziet er ook een stuk fraaier uit.
FH126560 zei:Dat is nog steeds zo, en andere materialen.
BMW Power zei:Dat zijn indrukwekkende cijfers zeg! Ik snap dat dat even heel anders rijdt
Van 0-100 zit je nu rond de 7 seconde denk? Dat is gewoon serieus heel vlotGeniet ervan!
iDutchman zei:AANVULLEND (kopie van BMW forum):
Qua motor is de N13 B16 dezelfde motor van 114i t/m 320i EDE. En ook hetzelfde als de Mini Cooper S. Ik heb de zuigers, lagers, drijfstangen, nokkenassen tot aan bougies vergeleken en ze zijn identiek. Dat is wellicht wel geruststellend. Waar wel een verschil in zit, is dat bij de 114i, 116i en 316i de uitlaat diameters kleiner zijn dan de 118i en 320i EDE. Namelijk 52 mm vs 65 mm. Wel is er weer een verschil in overbrenging waarbij de eindreductie op de 118i dus korter is dan die op de 114i en 116i, kortom, ook met zelfde tune zal de 118i dus sneller zijn na tuning vanwege de kortere overbrenging en ruimere uitlaat. Echter kan het dus geen kwaad voor de levensduur van het blok dan wel de auto.
--
De auto is overigens niet naar 220PK gegaan omdat dit niet haalbaar was vanwege het feit dat ik Euro 95 tank. Indien de auto voorzien was van Euro 98 was dit wel mogelijk. Maar goed, who cares?Benzine is al duur genoeg haha
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:iDutchman zei:AANVULLEND (kopie van BMW forum):
Qua motor is de N13 B16 dezelfde motor van 114i t/m 320i EDE. En ook hetzelfde als de Mini Cooper S. Ik heb de zuigers, lagers, drijfstangen, nokkenassen tot aan bougies vergeleken en ze zijn identiek. Dat is wellicht wel geruststellend. Waar wel een verschil in zit, is dat bij de 114i, 116i en 316i de uitlaat diameters kleiner zijn dan de 118i en 320i EDE. Namelijk 52 mm vs 65 mm. Wel is er weer een verschil in overbrenging waarbij de eindreductie op de 118i dus korter is dan die op de 114i en 116i, kortom, ook met zelfde tune zal de 118i dus sneller zijn na tuning vanwege de kortere overbrenging en ruimere uitlaat. Echter kan het dus geen kwaad voor de levensduur van het blok dan wel de auto.
--
De auto is overigens niet naar 220PK gegaan omdat dit niet haalbaar was vanwege het feit dat ik Euro 95 tank. Indien de auto voorzien was van Euro 98 was dit wel mogelijk. Maar goed, who cares?Benzine is al duur genoeg haha
Had je aanvulling niet gelezen, maar dat betekent dus dat ze tegen de pingelgrens aanzitten. Ben benieuwd wat er gebeurd als jij met 25+ graden een lang stuk flink gaat blazen op de autobahn. Oftewel, de turbodruk is zo hoog, dat de benzine niet meer kan ontvlammen omdat de vonk te slap is voor de druk/benzine verhouding. Echt goed in de gaten houden en bij het eerste hikje bovenin de toeren direct terug gaan. Het verbaast mij dan ook niets dat het vermogen bovenin ineens zo snel terugloopt.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:iDutchman zei:AANVULLEND (kopie van BMW forum):
--
Had je aanvulling niet gelezen, maar dat betekent dus dat ze tegen de pingelgrens aanzitten. Ben benieuwd wat er gebeurd als jij met 25+ graden een lang stuk flink gaat blazen op de autobahn. Oftewel, de turbodruk is zo hoog, dat de benzine niet meer kan ontvlammen omdat de vonk te slap is voor de druk/benzine verhouding. Echt goed in de gaten houden en bij het eerste hikje bovenin de toeren direct terug gaan. Het verbaast mij dan ook niets dat het vermogen bovenin ineens zo snel terugloopt.
Bofkont zei:
Nissan GT-R zei:Deed die bij aankoop het wel? En valt zoiets onder garantie?