polo 6n (verwarmings)paneel demonteren

kvdh98

Net ingestapt
Ik ben van plan een Arduino te kopen (dit is een apparaat waarop je sensoren,lichtjes, schermpjes e.d. kunt aansluiten en zelf kunt programmeren, bijv. je eigen parkeersensor programmeren). Nu zitten hier ook veel draadjes bijgeleverd en vind het slordig dit allemaal over het hele dashboard te laten lopen. Zo wil ik bijv. een rood lampje laten branden wanneer verwarmingsknop op warm staat en andersom voor blauw. De Arduino zelf dient aangesloten te worden op een USB poort (ik heb een usb hub met sigaretten-aansteker aansluiting). Nu vroeg ik me af of het makkelijk is het verwarmingspaneel te demonteren zodat ik de draadjes erachter kan wegwerken? Of is er misschien een ander verwijderbaar paneel waarachter ik dingen kan wegwerken en dan opnieuw monteren?

Wel heb ik nog een open montageframe onder mijn radio waar ik misschien iets zou kunnen inbouwen, weet alleen niet of jullie weten hoe dit werkt en wat voor plekken er zijn om dingen weg te werken?

Ik heb een polo 6n uit 1997. Soms zit er onder de radio een paneel met elek. ramen e.d. maar ik heb dat niet dus dit is nu een lege ruimte.

Ik zou daar de ruimte achter het dashboardkastje voor gebruiken. Daar is veel meer loze ruimte te vinden dan in de middenconsole.

Je begint door het paneeltje dat om de draaiknoppen van de kachel zitten los te halen. Kun je voorzichting aan de onderkant met een intrieur demontage set oid loskrijgen door deze aan de onderkant los te 'krikken'. Is namelijk een kliksysteem.

Zodra je dat gedaan hebt worden 6 schroeven zichtbaar waarmee je kachelpaneel en dat bakje daaronder vast zit. Twee onderste schroeven losmaken en dan komt het bakje er zo uit. Zolang je geen electrische ramen hebt oid hoef je je geen zorgen te maken over stekkers. Weet alleen even niet meer of ook de asbak eruit moet. Dacht het niet iig.

AnUltimateGecko zei:
Je begint door het paneeltje dat om de draaiknoppen van de kachel zitten los te halen. Kun je voorzichting aan de onderkant met een intrieur demontage set oid loskrijgen door deze aan de onderkant los te 'krikken'. Is namelijk een kliksysteem.

Zodra je dat gedaan hebt worden 6 schroeven zichtbaar waarmee je kachelpaneel en dat bakje daaronder vast zit. Twee onderste schroeven losmaken en dan komt het bakje er zo uit. Zolang je geen electrische ramen hebt oid hoef je je geen zorgen te maken over stekkers. Weet alleen even niet meer of ook de asbak eruit moet. Dacht het niet iig.

Schakelaars van elektrische ramen zijn er zo ook uit te wippen. Zijn simpel en robuust bevestigd en bedraad. Dat paneeltje is ook met een schroevendraaier los te wippen, hoeft niets exotisch tussen.

Ik vraag me af waarom je indicatielampjes voor warm en koud wil hebben. Er zit verlichting achter dat paneel, je ziet dan toch waar die knop heen gedraaid is? (afgezien van dat, je voelt t toch ook? ;))
Indien dat lampje kapot is kun je hem gewoon vervangen vanaf de achterzijde. Kan een steeklampje in worden gezet voor zover ik me herinner.

Tis trouwens paneel loshalen met een schroevendraaier (of beter een interieur verwijder tooltje zodat je niks beschadigd) dan 4 schroeven van het verwarmingspaneel losdaaien en voor de handigheid ook die 2 van het bakje eronder (heb je meer ruimte)
Dan kun je het hele paneel naar achter duwen en laten zakken zodat je de betreffende stekker kan vinden. Lampje zit in het midden.

let wel op met die schroeven. De bevestigingen van het paneel waar ze in zitten zijn nogal zwak uitgevoerd. De kans dat je het sloopt terwijl je gelijk je hand er aan open haalt is nogal aanwezig. Zeker bij die van het bakje.

Terug
Bovenaan