[size=medium]Deport it - Import it: Deel 19[/size]
Poll: Deport it - Import it: Honda Accord Crosstour
Honda is er als de kippen bij als BMW met een nieuw soort crossover komt: de BMW X6 werd snel gevolgd door de Acura ZDX (hoewel de SsangYong Actyon en veel eerder al, de AMC Eagle die er zelfs als Cabriolet was, de trendsetters waren), terwijl de 5-serie Gran Turismo nóg sneller werd gevolgd door de Honda Accord Crosstour. De Accord Crosstour heeft de 3.5 V6 van de Amerikaanse Accord en is er met zowel voorwielaandrijving als 4WD. Zou dit model een interessante aanvulling kunnen zijn op het Europese verkoopgamma?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Jianghuai Heyue RS
De Chinezen leren snel, dat bewijst ook de Jianghuai Heyue RS. Jianghuai (JAC) is een snel aan de weg timmerend Chinees bedrijf dat vooral bekend is van de voormalige licentieproducten van Hyundai, maar Jianghuai heeft in korte tijd een eigen lijn opgebouwd, bestaande uit de Yueyue, Tongyue/Tongyue RS, de door Pininfarina getekende Heyue sedan, de Binyue, Rein (nog gebaseerd op de vorige Hyundai Santa Fe), Refine (nog gebaseerd op de vorige generatie Hyundai H-1/H200) en deze Midi MPV Heyue RS. De Heyue RS is in China louter leverbaar met een 1.8 liter motor die 105 kW/143 pk levert, later volgt een 1.5 16V met 78 kW/106 pk. De Heyue RS is zelfs voor Chinese begrippen een prijsknaller, de auto is een stuk goedkoper dan alle concurrenten. Als 1.8 kost de auto slechts 63% van wat de Landwind Fashion 1.8 (137 pk) moet opbrengen, 45% van de lokaal gebouwde Citroën Xsara Picasso 2.0 (135 pk) en 39% van een Volkswagen Touran 1.8T (150 pk; ook lokaal gebouwd)! Mijn mening moge bekend zijn, maar hoe denken jullie erover? Importeren of laten staan in China?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Kia Cadenza
Kia heeft op de thuismarkt de K7 geïntroduceerd die in Europa Cadenza gaat heten, maar die niet naar Nederland komt. De 4.95 meter lange zakenauto heeft de volgende motoren: 2.4 GDI 16V ± 147 kW/200 pk, 3.5 V6 24V 204 kW/277 pk en 2.2 CRDi 16V 145 kW/197 pk. De Nederlandse importeur is toch weer gaan twijfelen of ze de Cadenza misschien toch wél naar Nederland moeten halen. Zou dat een goede beslissing zijn?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Renault Fluence
In België kennen ze 'm, maar in Nederland wordt de Fluence niet verkocht. Wél wordt de elektrische versie in 2011/2012 leverbaar. De Fluence is gebaseerd op de Mégane en heeft de verlengde wielbasis van de Estate (2700 mm). In België is 'ie er met 1.6 16V motor met 110 pk en een 105 pk sterke 1.5 dCi motor, die daar resp. 19.450 en 21.500 euro kosten (zowel Dynamique). Ter vergelijking: een Mégane Grandtour (zo heet 'ie in België) kost in die uitvoering met dezelfde motoren resp. 20.100 en 22.150 euro. Moet Renault Nederland de Fluence in haar verkoopgamma opnemen?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Suzuki Kizashi
Suzuki heeft voorlopig geen plannen om haar eerste middenklasser ooit naar Europa te halen. De Kizashi is speciaal voor de VS ontworpen, waar de auto dient als opvolger van de Suzuki Forenza (= Daewoo/Chevrolet Nubira) en Suzuki Verona (= Daewoo/Chevrolet Evanda), auto's waarmee Suzuki in de VS een slecht kwaliteitsimago mee heeft opgebouwd. De Kizashi heeft een 2.4 liter motor met 135 kW/184 pk. De auto is veel beter dan je misschien zou denken. Om de woorden van AutoCar maar te gebruiken: "Suzuki is probably not the first company that springs to mind when the call goes out to produce a credible new Mondeo rival from scratch. But on this evidence you’d be surprised. The Kizashi turns out to be bang on target: good looking, agile, refined, fun to drive, a car that can truly give the Mondeos and Insignias of this world a run for their money. Skeptical? You’re maybe not alone there, but the fact is, straight out the box, the Kizashi ranks as an extraordinary effort. It's a crying shame a car this good is not on its way to the UK. Sure, it would be a bit of a curio, perhaps, but the Kizashi is a cracking drive."
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]