Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hansje56 zei:Ik hoef voorlopig nog geen SUV. Zolang ik nog kan in en uitstappen zonder pijn of ander ongemak.
Een SUV neem ik wel als dat niet meer lukt. Wie weet dan een Mercedes b-klasse.
Ik hoef voorlopig nog geen SUV. Zolang ik nog kan in en uitstappen zonder pijn of ander ongemak.
Een SUV neem ik wel als dat niet meer lukt.
Joost zei:Ik zou dan toch liever 10 mille aan een nieuwere caravan uitgeven en een technisch vergelijkbare Scenic, Kadjar of Qasqai kiezen. Dan maar geen ster op de motorkap.
Hansje56 zei:Joost zei:Ik zou dan toch liever 10 mille aan een nieuwere caravan uitgeven en een technisch vergelijkbare Scenic, Kadjar of Qasqai kiezen. Dan maar geen ster op de motorkap.
Precieus het verschil tussen jou en mij !
A) ik zou nooit en te nimmer een caravan kopen. Voor dat geld heb ik jaren en jaren geld voor onderhoud voor die Mercedes.
Een caravan kost klauwen met geld, aanschaf, verzekering, onderhoud , stalling., wat ik allemaal bespaar.
ik zou nooit (meer) een Franse auto kopen. En ook geen Nissan.
C) ik koop pas zoals ik al zei pas een SUV als her echt niet anders kan
D) beter een ster op de motorkap dan een ster in je voorruit. Eenmaal Mercedes blijft Mercedes ( Net als jij Toyota prefereert)
E) die Rav van jou kost meer dan menige Mercedes
F) allemaal speculatie, want jij least en hoeft niks particulier op te hoesten.
G) en ja Mercedes gebruikt Renault motoren. Is het daarom minder een Mercedes? Volgens sommige wel, flauwekul mijn inziens.
Hansje56 zei:He Joost, nog even plagen.....als een Merk een andere motor heeft koop je die niet. En als de desbetreffende auto niet word gebouwd in het land van herkomst, dan ook niet kopen ?
Joost zei:Als de kids een stuk jonger waren had ik nu in een 308 station rondgereden.
Joost zei:Ik heb je al eens uitgelegd dat het voor ons heel waardevol is met het eigen spul op vakantie te gaan.
Hansje56 zei:He Joost, nog even plagen.....als een Merk een andere motor heeft koop je die niet. En als de desbetreffende auto niet word gebouwd in het land van herkomst, dan ook niet kopen ?
Joost zei:In sommige Toyota's zitten motoren van andere fabrikanten. BMW diesels in de Avensis, Verso. Dat is natuurlijk wel fraai. Een janboerenfluitjes merk met een premium motor! Geweldig toch? Waar de auto geproduceerd is zou mij niet boeien. Mijn Turkse Corolla Verso deed het zeker zo goed als mijn Japanse Yaris.
Hansje56 zei:Joost zei:Als de kids een stuk jonger waren had ik nu in een 308 station rondgereden.
Daar geloof ik nou niks van....je bent al die tijd met de Volvo aan het miepen dat je geen Toyota hebt en een Toyota terug wil ( en begrijp mij niet verkeerd, dat is je goed recht), maar kom nou niet aan zetten dat je wel in een Franse wagen wilde rijden. Ongeloofwaardig.
En de kinderen passen niet in een 308 ? Zijn het reuzen dan ? Ik ging achterin een Fiat 127 mee naar Zuid-Frankrijk, en jij waarschijnlijk in een Toyota.
Waarschijnlijk had die 308 wel je caravan kunnen trekken, maar ja, het moest perse een Toyota zijn.
Joost zei:Ik heb je al eens uitgelegd dat het voor ons heel waardevol is met het eigen spul op vakantie te gaan.
Ja, dat weet ik nog. Dat je vrouw na 2 dagen alles wel gezien heeft en verder wil en dat ze de caravan als thuis beschouwt en dan geen heimwee krijgt.
Net als dat je hebt uitgelegd dat een CVT niet loeit, en een hybride de top van techniek is.
Ik word trouwens erg moe van mensen (heb het niet specifiek over jou Joost), die op de forums hier en bij auto testen en reviews echt alles afkraken. Niks deugt er, VAG is waardeloos, PON deugt niet, een Mercedes is pas een Mercedes als het minstens een C-klasse is, de journalisten van autoweek zijn halve dwazen volgens hun.
En maag klagen, zaniken en zeuren. Lees het potverdorie dan niet allemaal en get a life . En word lid van autoweek, want 9 van de 10 zijn dat hier niet.
Hun profiel is vaak ook anoniem (wat een held ben je dan), en de auto is een tachtigdehands gebakje. (Niet dat ik daar wat tegen heb of mij beter voel, maar het commentaar wat ze leveren.) of ze morgen zo een gloednieuwe weet ik het wat gaan kopen.
Zo, ik heb gezegd !
Hansje56 zei:Joost zei:In sommige Toyota's zitten motoren van andere fabrikanten. BMW diesels in de Avensis, Verso. Dat is natuurlijk wel fraai. Een janboerenfluitjes merk met een premium motor! Geweldig toch? Waar de auto geproduceerd is zou mij niet boeien. Mijn Turkse Corolla Verso deed het zeker zo goed als mijn Japanse Yaris.
Dus een Renault motor in een Mercedes kan niet, maar een BMW motor in een Toyota wel ? Je meet met twee maten.
Hansje56 zei:We zijn het duidelijk oneens, geen probleem.
En ik ben niet in een negatieve bui. Ik benoem zaken die mij hier opvallen, nu ik tijdens de vakantie tijd heb om e.e.a. door te lezen.
Is het niet ongeloofwaardig dan dat als de kinderen jonger waren je in een 308 zou rijden?? Je wil gewoon een Toyota, prima, maar ga dan niet roepen dat je wel in een Franse wagen wil rijden.
Einde discussie want we zijn het oneens en blijven dat ook in dit geval. Even goede vrienden.
Joost zei:Ik heb al eens gezegd dat ik in 2015 de keuze had tussen de Auris, de 308 station en de Volvo. De Auris mocht niet, want dit was geen diesel. De keuze voor mij was dus tussen de 308 en de Volvo. Dat heb ik toen uitgebreid beschreven. Als je kleine kinderen hebt neem je bij elk familiebezoek allerlei troep mee, buggy, kinderwagen, luiers, kinderstoeltjes, noem maar op. Die prop je niet zomaar in een V40. Wel in een zeer ruime station als een 308. Twee collega's hebben zo'n station en er past veel in.
In 2015 vond ik de V40 een stuk(je) beter rijden en het dashboard een stuk aantrekkelijker, maar als ik jonge kinderen had gehad was ik uit pure noodzaak in de op zich ook prima rijdende 308 terecht gekomen. En zo zou ik dus wederom de veer laten voor het gezin.
Ik vind het dan jammer dat je dat ongeloofwaardig noemt. Of misschien kende je dit verhaal nog niet? Als dat laatste het geval is, dan snap ik je reactie.
Muddy Bandit zei:Ik heb het topic nog eens even rustig doorgelezen, alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en het is me nu inmiddels helemaal duidelijk: er gaat gewoon helemaal niets boven een degelijke 4WD pickup.![]()
Hansje56 zei:Joost zei:Ik heb al eens gezegd dat ik in 2015 de keuze had tussen de Auris, de 308 station en de Volvo. De Auris mocht niet, want dit was geen diesel. De keuze voor mij was dus tussen de 308 en de Volvo. Dat heb ik toen uitgebreid beschreven. Als je kleine kinderen hebt neem je bij elk familiebezoek allerlei troep mee, buggy, kinderwagen, luiers, kinderstoeltjes, noem maar op. Die prop je niet zomaar in een V40. Wel in een zeer ruime station als een 308. Twee collega's hebben zo'n station en er past veel in.
In 2015 vond ik de V40 een stuk(je) beter rijden en het dashboard een stuk aantrekkelijker, maar als ik jonge kinderen had gehad was ik uit pure noodzaak in de op zich ook prima rijdende 308 terecht gekomen. En zo zou ik dus wederom de veer laten voor het gezin.
Ik vind het dan jammer dat je dat ongeloofwaardig noemt. Of misschien kende je dit verhaal nog niet? Als dat laatste het geval is, dan snap ik je reactie.
Voor zover ik mij kan herinneren kon je toentertijd wel een Toyota blijven rijden, maar die was financieel duurder en dat wilde (of kon) je niet. Daarom koos je voor de Volvo.
Daarvan heb je meerdere keren laten blijken dat je spijt had en terug naar Toyota wilde. En dat gaat dus nu gebeuren, ben blij voor je.
Joost RAV4 zei:Muddy Bandit zei:Ik heb het topic nog eens even rustig doorgelezen, alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en het is me nu inmiddels helemaal duidelijk: er gaat gewoon helemaal niets boven een degelijke 4WD pickup.![]()
Zo is het maar net
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/rijkswaterstaat-rijdt-straks-toyota-hilux/
Goed onthouden Hans.Hansje56 zei:Je moest die Prius eerder inruilen dan de bedoeling was, en later kwam je erachter dat een collega er verder mee reed. Toch ?
Hansje56 zei:Welke kleur is het nou uiteindelijk geworden ?
Twix zei:Mij beviel de SUV zo goed dat ik er weer één heb gekocht. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel voorkeuren.
De Schaduw zei:Ik hoef voorlopig nog geen SUV. Zolang ik nog kan in en uitstappen zonder pijn of ander ongemak.
Een SUV neem ik wel als dat niet meer lukt.
Dat dus. Ik heb helemaal niks met SUV's. Laag bij de grond wil ik zitten.
Hansje56 zei:We zijn het duidelijk oneens, geen probleem. .
Einde discussie want we zijn het oneens en blijven dat ook in dit geval. Even goede vrienden.
Joost RAV4 zei:Muddy Bandit zei:Ik heb het topic nog eens even rustig doorgelezen, alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en het is me nu inmiddels helemaal duidelijk: er gaat gewoon helemaal niets boven een degelijke 4WD pickup.![]()
Zo is het maar net
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/rijkswaterstaat-rijdt-straks-toyota-hilux/
Anderson zei:Doe mij maar een Toyota LC200 met V8.
Joost RAV4 zei:Hansje56 zei:Welke kleur is het nou uiteindelijk geworden ?
Toch een witte. De leasemaatschappij wilde al een rode bestellen, maar er moest natuurlijk iemand die 'heel veel' verstand heeft van de restwaarde van auto's weer een plasje over leggen......
Anderson zei:De SUV's die Nederlanders kopen zijn veelal veredelde boodschappen stations of iets ruimere hatchbacks op hoge poten.
Dat lijkt een uitnodiging te zijn om als jaloerse knakker te worden neergesabeld.
Niets is minder waar, een SUV zou ik best kopen - ik rij er ook wel eens mee in het buitenland - indien de woon situatie zich er voor leent of dat vereist, maar dan dus wel een 4WD SUV, die ook bedoeld is voor dat soort arbeid. Een veredelde asfaltridder voor biljartlaken strak asfalt met een SUV jasje, daar heb ik niet zo veel mee.
Moons zei:Over een paar jaar zijn de kaarten voor ieder van ons weer anders geschud, zoals ze een paar jaar geleden ook heel anders lagen (toen reed ik die Mercedes) . We gewagen van voortschrijdend inzicht, maar is het dat ook?
Uiteindelijk dollen we maar wat en blijven we even goede vrienden.
Je schuift naar semantiek. Ik had het niet over een terreinwagen, maar over een 4WD SUV.Twix zei:Bijna mee eens... Maar met de verwijzing naar 4WD laat je toch blijken het onderscheid tussen SUV en terreinwagen nog niet te zien.
mns afd AE en D zei:Joost RAV4 zei:Muddy Bandit zei:Ik heb het topic nog eens even rustig doorgelezen, alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en het is me nu inmiddels helemaal duidelijk: er gaat gewoon helemaal niets boven een degelijke 4WD pickup.![]()
Zo is het maar net
Eens, Bandit. Die kun je immers tegenwoordig ook met allerlei lekkere luxe sniksnak krijgen.
Wel met groot schuifdak gaarne. Anders ben ik jaloers op de lading: ligt die lekker in het zonnetje, terwijl ik met drie wegwerkers in die muffe kabine zit.
Voor mijn bescheiden woonwerkverkeer volstaat een maatje (of twee) kleiner dan Hi-Lux en consorten trouwens ook wel. Voor mij en mijn boeken en schriftjes is zelfs een X-trail al aan de forse kant. En voor de boodschappen, avondje theater in Züri, de schaakclub drie dorpen verderop, een weekendje skiën, onze dochter 's zaterdagsnachts afhalen na een avondje stappen in de Kantonshoofdstad, en de weekendjes snel op en neer naar NL is zo'n loei van een pick-up truck ook weer zoiets...
Nee, ik ben het wel met jullie eens, Bandit, Joost, maar ik persoonlijk heb er geen emplooi voor, zo'n pick-up
mvrgr, vanuit het doorgaans zonnige Seetal,
m'ns
Anderson zei:Bekijk mijn video maar eens.
https://youtu.be/dzsx0aVZ1C8?t=620
Dit is met een als SUV geclassificeerde auto gedaan, met 4WD, namelijk een Toyota FJ Cruiser. Met een LC200 kan het ook meer dan prima natuurlijk, of vergelijkbare SUVs. Ik zou dit echter niet met elke "SUV" doen. Ik wens je veel succes met een standaard Qashqai (o.i.d., je begrijpt wel waar ik heen wil). Je zult het waarschijnlijk net aan redden, maar erg fijn zal het niet gaan.
Je gaat mij niet vertellen dat er geen verschil is in hoe je deze weg afrijdt.
Dit is een extreme weg, maar bodemvrijheid en 4WD is wel fijn inderdaad. Natuurlijk, voor het dagelijkse gebruik in die landen volstaat een Qashqai e.d. of een gewone personenauto ook prima, afhankelijk van waar je zou wonen. Mijn inbreng was ook vooral toegesneden op (niet heel hypothetisch) de mogelijkheid daar te gaan wonen, en de mogelijkheid willen hebben de afgelegen gebieden in te gaan. Een FJ Cruiser zou ik niet willen hebben, te breed en niet erg praktisch met die halve suicuide deurtjes, maar kaliber 4Runner zou ik toch zeker wel willen.Muddy Bandit zei:Tsja, op dit soort wegen is een stukje bodemvrijheid belangrijk, en 4wd handig.
Het kan allemaal vaak net wel. In dit voorbeeld kunnen gewone personenauto's het gewoon niet aan vanwege de bodemspeling die je nodig hebt op sommige stukken. Met de juiste weersomstandigheden heb je 4WD niet perse nodig, wel een portie vaardigheid.Muddy Bandit zei:In 1989 heb ik in het oostblok dit soort offroad bergpassen gereden met een Renault 4, en tot aan de eerste sneeuw was het totaal geen probleem voor auto en inzittenden.
Een paar jaar later dezelfde tocht in omgekeerde richting gedaan met een Suzuki SJ413, ook grotendeels in de 2wd vanwege een kapot gedraaide cardanas voor.
Anderson zei:Dit is een extreme weg, maar bodemvrijheid en 4WD is wel fijn inderdaad. Natuurlijk, voor het dagelijkse gebruik in die landen volstaat een Qashqai e.d. of een gewone personenauto ook prima, afhankelijk van waar je zou wonen. Mijn inbreng was ook vooral toegesneden op (niet heel hypothetisch) de mogelijkheid daar te gaan wonen, en de mogelijkheid willen hebben de afgelegen gebieden in te gaan. Een FJ Cruiser zou ik niet willen hebben, te breed en niet erg praktisch met die halve suicuide deurtjes, maar kaliber 4Runner zou ik toch zeker wel willen.Muddy Bandit zei:Tsja, op dit soort wegen is een stukje bodemvrijheid belangrijk, en 4wd handig.
Anderson zei:Je schuift naar semantiek. Ik had het niet over een terreinwagen, maar over een 4WD SUV.Twix zei:Bijna mee eens... Maar met de verwijzing naar 4WD laat je toch blijken het onderscheid tussen SUV en terreinwagen nog niet te zien.
Bekijk mijn video maar eens.
https://youtu.be/dzsx0aVZ1C8?t=620
Dit is met een als SUV geclassificeerde auto gedaan, met 4WD, namelijk een Toyota FJ Cruiser. Met een LC200 kan het ook meer dan prima natuurlijk, of vergelijkbare SUVs. Ik zou dit echter niet met elke "SUV" doen. Ik wens je veel succes met een standaard Qashqai (o.i.d., je begrijpt wel waar ik heen wil). Je zult het waarschijnlijk net aan redden, maar erg fijn zal het niet gaan.
Je gaat mij niet vertellen dat er geen verschil is in hoe je deze weg afrijdt.
Joost RAV4 zei:Goed onthouden Hans.Hansje56 zei:Je moest die Prius eerder inruilen dan de bedoeling was, en later kwam je erachter dat een collega er verder mee reed. Toch ?
Maar straks rijd ik lekker weg in de RAV4. Dikke vinger naar iedereen....
Idefiqs zei:Joost RAV4 zei:Goed onthouden Hans.Hansje56 zei:Je moest die Prius eerder inruilen dan de bedoeling was, en later kwam je erachter dat een collega er verder mee reed. Toch ?
Maar straks rijd ik lekker weg in de RAV4. Dikke vinger naar iedereen....
Toch jammer dat je berichten opSUVautoweek niet kunt liken.![]()