Phaeton W12 zei:
Dank voor je mooie reactie iDutchman! Grappig, bij mij op de teller staat nu ook 15.150 km. En het zijn echte broertjes met de verduisterde achterramen

Ik hield jouw topic ook al bij
Leuk! Wat betreft de uitlaten: dat valt IRL dus heel erg mee. Zeker als je ervoor kiest om de M performance te kiezen met de normale chrome tips. De Carbon tips steken per definitie meer uit by design
(want dat carbon wil je kunnen toch? What's the purpose otherwise..). Maar in het echt, valt dit mee. En zéker van direct van achter. Ben je een keer in de buurt, dan wil ik het best laten horen/zien

. Weet je wat het verschil is en of je het zelf zou overwegen.
Ik heb geen sper, maar sitechris gaat dit wel monteren. Ook op dit forum anders via dit draadje:
https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=34098
Zelf ben ik een jonge gast die houdt van gadgets en de nieuwst snufjes (maar ook ronkende motoren en dus niet elektrisch rijdt). Net zoals ik een passie heb voor (vintage en modern) horlogerie en ik niks met smart watches heb. Ik heb daarom ook gewacht tot de allerlaatste facelift vanwege Apple Carplay en touchscreen scherm. Useless? Volledig. Cool? Ik vind van wel.
Als je - in mijn geval - 67k uitgeeft aan een nieuwe auto, wil ik dat alles erop zit. Daarnaast wist ik al dat dit een blijvertje zou zijn 1e auto nieuw, sentimental value,
last of its kind so better have a superb specimen, bla bla

.
Wat betreft garantie dingen in de time of ownership:
1. krakende stoel - SOLVED: Stoelframe is vervangen
2. krakende deuren - SOLVED: Eerst zijn alle deurrubbers vervangen. Hielp een beetje. Daarnaast Telfon tape geplaatst (zie je niks van). Niet 'premium' maar het werkt. De deuren kraken nog wel maar minimaal en niet storend meer
3. Geruis uit Active Sound (motorgeluid door speakers) bij acceleren. Ironisch moet dat de beleving verbeteren, dat ging dus kapot. De dealer constateerde dat er iets los zat (een klipje ofzo) wat leek op ruis bij een bepaald toerental of acceleratie. SOLVED DUS
4. Linkers achter liet deurpaneel (binnen bovenaan) los. Kwam gewoon los? SOLVED: Nieuw deurpaneel.
5. Ik ervaar wat lichte 'kraakjes' bij wat ruiger wegdek wat enkel hoorbaar is bij radio uit. Dit was al sinds begin en kan je echt nooit pinpointen. Gaat de dealer dus ook niet verhelpen. Waarschijnlijk is het niet heel boeiend maar na de vorige ervaringen toch wel storend. Maar heb ik mee leren leven.
Verder geen Quality control issues. Dus ja, toch wel wat dingen.