Phaeton W12: BMW M140i

De ZF automaat rijd super soepel. Alleen snap Phaeton wel wat betreft de handbak en beleving. Als je op youtube ook kijkt naar de MPSK voor de 140/240/340/440i modellen icm de 8 traps automaat. Tuurlijk klinkt het heerlijk en sportief als er WOT geaccelereerd wordt. Alleen het geluid wanneer je juist rustig rijd is vind ik dan behoorlijk 'mehhhh' vanwege die soepele overgang van versnellingen en bij zulke lage toeren al.

Bij een leuke uitlaat en handschakelde hoor en voel je de sportiviteit als berijder, als passagier, maar ook buiten de auto als voetganger als je je nek verdraait :D

Als ik de auto volledig standaard zou laten, zou ik een x40i zeker enkel als automaat nemen. Maar aanpassen (onderstel/diff/uitlaat, etc) denk ik dat ik altijd voor een handbak zou willen gaan.

Denk ook dat het iets is van de oudere generatie, alle jongeren/huidige generatie denken maar aan Launch Control etc etc terwijl mooiste wat er kan zijn is juist zsm accelereren op eigen kracht, eigen inzicht en eigen expertise/kunde, ESP en TC uit en gaan!

Waar heb jij een sperdifferentieel voor nodig? En voor hoeveel procent moet die dan sperren? Of ga je een race-cursus doen met de 140i? Mijn auto staat ook op RunFlats maar ik houd t liever origineel. En als je langs Amsterdam-West rijdt 's avonds en je krijgt een lekke band sta je ook niet op je gemak; het is ook een veiligheidsdingetje.

Ik begrijp je voorkeur Phaeton, is niets mis mee ieder zijn eigen daarin.
Maar idd de ZF8 automaat is echt verbluffend goed, heb die van mijn broer zijn F30 330d mogen ervaren.
Bijzonder snel en altijd bij de les,
Toch weer een heel stuk beter en verfijnder dan mijn automaat 7 die ik ook best fijn vind.

FH163175 zei:
Waar heb jij een sperdifferentieel voor nodig? En voor hoeveel procent moet die dan sperren? Of ga je een race-cursus doen met de 140i?

:) Ik verbaasde mij ook enigzins over de combinatie kinderstoel + sperdifferentieel.

BENZine zei:
FH163175 zei:
Waar heb jij een sperdifferentieel voor nodig? En voor hoeveel procent moet die dan sperren? Of ga je een race-cursus doen met de 140i?

:) Ik verbaasde mij ook enigzins over de combinatie kinderstoel + sperdifferentieel.

Ik heb nergens aangegeven dat ik een M140i voor de deur heb staan :D
Maar zelfs al had ik dat wel , die 1x in de 2 weken dat de kinderen erin mee moeten naar mij toe hou ik me wel even in ;)

En meer mechanische grip kan nooit kwaad. Heel leuk 'electronisch diff' of in andere worden, het wiel met de minste weerstand flink afremmen met de remklauwen. Maar daadwerkelijk het vermogen op de grond krijgen is een stuk beter geld gespendeerd dan een MPPSK installeren voor dezelfde prijs.

FH163175 zei:
Waar heb jij een sperdifferentieel voor nodig? En voor hoeveel procent moet die dan sperren? Of ga je een race-cursus doen met de 140i? Mijn auto staat ook op RunFlats maar ik houd t liever origineel. En als je langs Amsterdam-West rijdt 's avonds en je krijgt een lekke band sta je ook niet op je gemak; het is ook een veiligheidsdingetje.

Ik ben denk ik niet bij uitstek de persoon die het nodig heeft. Maar meer mechanische grip kan nooit kwaad. Ik heb verder gelezen van mensen die zo'n sperdifferentieel hebben dat je het ook merkt aan de rechtuitstabiliteit. Ik vermoed dat ik het zou merken als ik het aan boord heb, zelfs bij 'normaal' gebruik. Net zoals ik merk dat ik quattro of 4-motion aan boord heb. Bij een auto met 4-motion (Golf) - in principe alleen voorwielaandrijving, totdat er extra grip nodig is - dacht ik zelfs op de snelweg (bij sterke wind bijvoorbeeld) te kunnen merken dat de auto wel erg koersvast was, en ik schreef dat toe aan de vierwielaandrijving. Een sperdifferentieel schijnt je ook in de winter te kunnen merken. Daarnaast denk ik dat je de meerkosten van zo'n sperdifferentieel geheel of gedeeltelijk weer terug krijgt bij verkoop van de auto (je kunt 'm ook los weer verkopen). Kort gezegd, ik denk dat de auto er beter van gaat rijden. Wellicht nauwelijks merkbaar. Maar ik denk wel merkbaar.

Wat de banden betreft, ik begrijp dat de auto’s naar keuze af-fabriek kunnen worden voorzien van runflat of niet. Dus zonder runflat is het nog steeds origineel. Ik heb bij de bandenleverancier gevraagd of ze mijn RFT's kunnen innemen voor 50% van de nieuwprijs, en dan betaal ik nog eens 100 euro voor de montage. Dat bleek niet te kunnen. Dus ik blijf voorlopig nog even doorrijden met de RFT's denk ik, wel met lagere bandenspanning (nu 2,3 bar voor en 2,6 bar achter meen ik).

Een sperdifferentieel merk je totaal niet bij normaal rijden, wellicht onder winterse omstandigheden omdat dan een BMW achter soms te weinig grip heeft. Je merkt het pas bij op de limiet rijden maar volgens mij doe jij dat niet. En je krijgt er niets voor terug onder de auto, wellicht gedemonteerd wel.

KadettRT zei:
De ZF automaat rijd super soepel. Alleen snap Phaeton wel wat betreft de handbak en beleving. Als je op youtube ook kijkt naar de MPSK voor de 140/240/340/440i modellen icm de 8 traps automaat. Tuurlijk klinkt het heerlijk en sportief als er WOT geaccelereerd wordt. Alleen het geluid wanneer je juist rustig rijd is vind ik dan behoorlijk 'mehhhh' vanwege die soepele overgang van versnellingen en bij zulke lage toeren al.

Bij een leuke uitlaat en handschakelde hoor en voel je de sportiviteit als berijder, als passagier, maar ook buiten de auto als voetganger als je je nek verdraait :D

Als ik de auto volledig standaard zou laten, zou ik een x40i zeker enkel als automaat nemen. Maar aanpassen (onderstel/diff/uitlaat, etc) denk ik dat ik altijd voor een handbak zou willen gaan.

Denk ook dat het iets is van de oudere generatie, alle jongeren/huidige generatie denken maar aan Launch Control etc etc terwijl mooiste wat er kan zijn is juist zsm accelereren op eigen kracht, eigen inzicht en eigen expertise/kunde, ESP en TC uit en gaan!

Automaten zijn tegenwoordig zo verdomd goed, dat het soms ook de fun factor van een wagen kan vergroten. Het geeft je meer tijd om op de weg te focussen. En inderdaad Launch control. Dat ie toch wel een extra beleving in een wagen. Ben absoluut een liefhebber van een handbak, maar voor mij nooit meer anders dan een dubbele koppeling.

Dank voor je reactie. Op een ander forum lees ik andere ervaringen.

Ook in de winter (sneeuw of ijs, zelfs bij gewoon wegrijden) of regen een grote meerwaarde.

Diff is een must have. Auto rijd ook meteen stabieler op de rechte stukken en remt ook stabieler.

Het is dus niet alleen voor het driften..

Dit speelde mee bij de overweging om wellicht sperdifferentieel te nemen. Als je het echt totaal niet merkt bij normaal rijden en uitsluitend bij op de limiet rijden, dan is het voor mij tamelijk zinloos. Blijft toch lastig. Jij merkt er kennelijk totaal niets van, anderen weer wel. Eerst maar eens andere banden eronder (als de huidige versleten zijn, dat kan nog wel even duren dus :D )

De meeste mensen lullen maar wat, dat weet je zelf inmiddels ook wel. En onder winterse omstandigheden schreef ik zelf ook al.

FH163175 zei:
De meeste mensen lullen maar wat, dat weet je zelf inmiddels ook wel. En onder winterse omstandigheden schreef ik zelf ook al.

Dat zijn van die Yakult drinkers. Omdat ze dat spul kopen, gaan ze er vanzelf in geloven.

Lijkt me een geweldige upgrade:cool: Overigens vind ik dat een handbak leuker is, al beviel het flipperen ook heel goed, beter dan verwacht maar het went snel.

Met een Celica met 280 pk op de voorwielen merkte ik het anders behoorlijk. Verschil met en zonder sper diff. Die had dan ook geen ESP TC of LC maar toch.

Dus alleen van daar komend al zou ik het bij een auto zoals de M140i zeker in overweging nemen.

Phaeton V8 zei:
Wat de banden betreft, ik begrijp dat de auto’s naar keuze af-fabriek kunnen worden voorzien van runflat of niet. Dus zonder runflat is het nog steeds origineel. Ik heb bij de bandenleverancier gevraagd of ze mijn RFT's kunnen innemen voor 50% van de nieuwprijs, en dan betaal ik nog eens 100 euro voor de montage. Dat bleek niet te kunnen. Dus ik blijf voorlopig nog even doorrijden met de RFT's denk ik, wel met lagere bandenspanning (nu 2,3 bar voor en 2,6 bar achter meen ik).
BMW rust haar auto's inderdaad standaard uit met RFT. Bij bestellen kan men echter ook kiezen voor normale banden (zonder meerprijs).

Wellicht even kijken of je een keer een auto met sper kan lenen. Zelf even goed uitproberen voordat je een paar duizend uit geeft kan geen kwaad(y)
Misschien ben je wel geen driftkoning, maar je bent denk ik een aardige fijnproever als het op rijgedrag aan komt dus wie weet merk jij het wel in dagelijks gebruik. Nu is mijn kennis hierover minimaal, maar ik kan me voorstellen dat je het op de ene auto meer merkt dan op de andere en dat sperren onderling ook nog verschillen in prestaties? Daarbij nog technische vooruitgang met de tijd.

Ik denk dat je er met een hedendaagse 140i (met al z’n voorzieningen) slechts een fractie van merkt vergeleken met bijvoorbeeld een E21 323i.

Zo'n reactie van KadettRT bedoel ik. Vergelijkt een oude voorwielaandrijver die overpowered is met een achterwielaangedreven en zeer uitgebalanceerde 140i. Dus zo'n mening is niets waard.

Mooi toch, als hij vandaag ergens leest dat je er enorm op vooruit gaat als je je banden binnenstebuiten laat monteren, is dat morgen het eerste dat hij gaat laten doen. Houdt de topics een beetje op gang.

Ik vergelijk helemaal niets, ik geef enkel mijn ervaring neer. Wat minder neerbuigend naar andere forum leden zou jullie sieren (y)

En zijn jullie zo naïef of ik zo realistisch? Je koopt een M140i toch niet om boodschappen te doen? Of alleen in Duitsland op de snelweg een keer door te halen? Maar om eens, wanneer de mogelijkheid daarvoor is, lekker een bocht uit te accelereren of ben ik nu gek?

Dat je een 540i of 640i GT koopt vanwege voldoende reserves en souplesse van het motorblok, maar een M140i koop je toch om af en toe lekker mee te knallen? En dan wil je toch zoveel mogelijk mechanische grip, en niet dat de TCS/DSC het binnenste wiel afremt of de motor afknijpt omdat je met een open diff grip verliest. Dat was enige wat ik in 1ste instantie zei en bedoelde. Ik geef liever 3000 euro uit aan een LSD upgrade en meer bruikbaar vermogen op de weg in alle weersomstandigheden dan een MPPSK set erop van hetzelfde geld en nog meer vermogen hebben wat afgeknepen kan worden.

Je koopt een M140i toch niet om boodschappen te doen? Of alleen in Duitsland op de snelweg een keer door te halen? Maar om eens, wanneer de mogelijkheid daarvoor is, lekker een bocht uit te accelereren of ben ik nu gek?

Op het laatste kan ik geen antwoord geven, de eerste vragen omschrijven het gebruik van TS wel degelijk perfect.

R-W zei:
Je koopt een M140i toch niet om boodschappen te doen? Of alleen in Duitsland op de snelweg een keer door te halen? Maar om eens, wanneer de mogelijkheid daarvoor is, lekker een bocht uit te accelereren of ben ik nu gek?

Op het laatste kan ik geen antwoord geven, de eerste vragen omschrijven het gebruik van TS wel degelijk perfect.
Dat waren ook mijn eerste gedachten.

Je hebt helemaal gelijk KadettRT! Een M140i koop je niet om alleen boodschappen te doen. Af en toe een stoplichtsprint of even lekker knallen, dan wil je zoveel mogelijk mechanische grip. Het grootste deel van de rijtijd is de M140i echter een woonwerkverkeer auto. Dus dat is een afweging. Er zijn ook nog zoveel leuke accessoires voor deze auto, een sportuitlaat, een alcantara sportstuur met racedisplay, een alcantara handremhoes & armsteun. Niets is nodig, maar allemaal wel leuk natuurlijk.

Je praat over iets waar je totaal geen verstand van hebt. Een 140i heeft heel veel grip, ook zonder sper. Je moet extreem rijden om voordeel van een sper te hebben op droog en -in mindere mate uiteraard- op nat. Ik heb zelf een 130i dus ik ervaar dat dagelijks. Het heeft niets met neerbuigend te maken maar met gebrek aan kennis. Bovendien weet ik dat Phaeton heel erg veel kilometers doet met zijn banden dus dat geeft al aan dat gummen niet zijn ding is.

Ik heb zelf nooit een BMW in eigen bezit gehad, maar wel een kleine 5 duizend km met een E60 523i, 525i en 530i gereden. Nooit op limiet of extreem rijden, gaat ook niet met zo'n slagschip. Dat waren allemaal atmosferische motoren. Hele lineaire vermogensopbouw. Daarna een keer in een E90 335i van een vriend gereden. Hele andere ervaring, natuurlijk lager gewicht maar vooral het koppel wat de turbo's genereerde was gewoon onvoorstelbaar vergeleken met de 530i. Ik werd gewoon vooruit geschoten. En het is juist dat in ene inkomen van koppel wat je sneller tractie laat verliezen (zonder hulpmiddelen). Het blijft veel vermogen en koppel op 2 relatief kleine stukjes rubber.

Maar goed, ik heb er verder geen verstand van.

Inderdaad. Even voor de duidelijkheid: als er een sper op zou zitten is t beter cq fijner uiteraard, maar het gaat er hier om of iemand een paar duizend euro moet gaan investeren in een sper. Alles afwegende zeg ik dan dat dat weinig zinvol is, mede gelet op het aangegeven gebruik van deze auto.

Als je het rationeel / economisch bekijkt, heb je helemaal gelijk. Ik kan echter ook al plezier beleven aan het idee dat het erop zit, het idee dat de auto voor je staat met een optimale technische specificatie. Als ik er dan ook nog af en toe iets van merk, dan maakt dat het plaatje compleet.

Maar voorlopig eerst andere kosten aan de auto. Vanwege een spijker in de linkerachterband, zal ik vervroegd overschakelen op gewone banden :D

Eerst dacht ik aan de Michelin Pilot Super Sport, maar na ervaringsberichten te hebben gelezen, kies ik voor een iets minder sportieve band, namelijk de Michelin Pilot Sport 4, voor in de maat 225/40 ZR18 en achter in de maat 245/35 ZR18. De discussies op de fora waren wel grappig. De een zegt dat de Pilot Super Sport (PSS) in de regen dramatisch is (wielspin in de vijfde versnelling), de ander zegt dan weer iets als "Je praat over iets waar je totaal geen verstand van hebt", en dan komen er verhalen dat de PSS in de regen echt fantastisch is, alsof er geen betere regenband is :D Mij lijkt dat een minder sportieve band in de regen beter is, dus vandaar de Pilot Sport 4. Als ik alleen zelf in de auto zou rijden, had ik waarschijnlijk toch de PSS gekozen. Maar mijn vrouw rijdt er ook in, dus veiligheid eerst.

Toch wel opvallend, ik heb al 15 jaar geen lekke band gehad. Nu rijd ik twee weken een auto met runflat banden en dan gaat er meteen eentje lek. Bij de vorige lekke band liep de band ook heel langzaam leeg, zodat ik nog een tijd kon doorrijden. Nu liep de band in 20 minuten van 2,5 bar (opgepompt bij benzinestation, 's-nachts om 2 uur, lekker veilig zo'n RFT :rolleyes: ) naar 0,0 bar. Heb ook gelezen dat RFT's meer vatbaar zijn voor beschadigingen. Voor mij is wel duidelijk: nooit meer runflat banden

Ik zal het wel merken. Als het weggedrag dramatisch wordt, dan kan ik altijd nog terug. Maar ik heb tal van positieve ervaringen met de Pilot Sport 4 i.c.m. een M140i gelezen. Ook tal van positieve ervaringen met de Pilot Super Sport, die overigens op de 1-serie ook af-fabriek kan worden geleverd.

Mijn Z4 stond origineel ook op RFT banden, maar op de normale Briggestone REA050 was het weg gedrag ook bijzonder goed nog steeds.

Ik ben een paar keer van gewone naar RFT's gegaan en weer terug en om heel eerlijk te zijn merkte ik niet gek veel verschil. Niet qua wegligging en ook amper qua comfort.

Vandaag banden besteld bij Delticom. Ik ben pas op 13 juli aan de beurt bij de montagepartner. De band is nu echt zo plat als een dubbeltje, voor zover je dat kunt zeggen bij runflat banden. Kan ik met deze platte runflat band nog 11 km naar de garage rijden met zeg maximaal 40 km/u. Ik kan 'm ook wel eerst oppompen maar dan zal ik ook nog 1 km moeten rijden met deze platte band. Begrijp ik het goed dat dat geen probleem is? Ik begrijp het concept van dit soort banden, dat je nog wat langer kunt doorrijden met een lekke band, maar ik rijd de auto pas op 13 juli naar de garage en dan is de achterband dus zo lek als het maar zijn kan.

Koop anders even zo'n voetpomp bij Halfords bijvoorbeeld, werkt perfect! Ik gebruikte hem voor mijn auto in de stalling, in 5 minuten had ik mijn 16 inch band weer vol(y)

Ik ga het overwegen, zo'n voetpomp! Dank voor de tip, nooit bij stilgestaan dat zoiets bestaat.

Ik was ook even aan het kijken naar een andere mod. Hiervoor zou ik mijn hypotheek moeten verhogen, maar dat even terzijde. Ik heb gekeken naar een Akrapovic uitlaatsysteem. Er zijn twee opties, of een systeem vanaf de kat, of het gehele uitlaatsysteem inclusief downpipe en sportkat.

Op het 1-serie forum in Duitsland is er een hele discussie over Akrapovic op een M140i. Naar aanleiding daarvan bekroop mij het idee dat ik het niet moet doen. Eén van de berichten ging namelijk over een BMW dealer in Duitsland die een M4 en M5 had staan met motorschade en dit werd toegeschreven aan de Akrapovic uitlaat. Meerdere mensen twijfelen erover of het wel allemaal goed gaat, met name als je het volledige systeem hebt inclusief downpipe. Dit omdat de temperatuurhuishouding in het uitlaatsysteem zou veranderen, en er zouden ook andere drukverschillen zijn in het systeem (die dan invloed zouden kunnen hebben op de motor en/of turbo). Het probleem zou met name kunnen liggen in het gedeelte vóór de kat, aldus de zelfbenoemde experts op het Duitse forum.

Is er iemand die hierover iets kan zeggen vanuit technisch oogpunt? Is een ander uitlaatsysteem risicoloos, of kunnen er toch risico's zijn voor motorschade?

Ja een ander uitlaatsysteem is risicoloos. Temperatuurhuishouding wordt zelfs beter.

Het enige punt met de akrapovic is dat veel mensen ook voor een pop and bang map gaan. Dan krijg je allerlei geknal uit de uitlaat en soms zelfs vlammen.

Dit is op lange termijn niet goed voor de motor omdat je hiervoor de injectoren laat inspuiten zonder dat er verbranding plaats vind. Een deel van de brandstof zelf ontbrand. (Heel slecht in een benzine) een ander deel spoelt de olie op je cilinderwand weg en weer een ander deel verbrand in de uitlaat.

Phaeton W12 zei:
Vandaag banden besteld bij Delticom. Ik ben pas op 13 juli aan de beurt bij de montagepartner. De band is nu echt zo plat als een dubbeltje, voor zover je dat kunt zeggen bij runflat banden. Kan ik met deze platte runflat band nog 11 km naar de garage rijden met zeg maximaal 40 km/u. Ik kan 'm ook wel eerst oppompen maar dan zal ik ook nog 1 km moeten rijden met deze platte band. Begrijp ik het goed dat dat geen probleem is? Ik begrijp het concept van dit soort banden, dat je nog wat langer kunt doorrijden met een lekke band, maar ik rijd de auto pas op 13 juli naar de garage en dan is de achterband dus zo lek als het maar zijn kan.

als een band 'run flat' heet, dan kun je er dus flat mee runnen.

Nico GTR zei:
Het enige punt met de akrapovic is dat veel mensen ook voor een pop and bang map gaan. Dan krijg je allerlei geknal uit de uitlaat en soms zelfs vlammen.

Dit bevestigt mij in mijn idee om het niet te doen. Op het Duitse BMW 1-forum vertelde een Acrapovic rijder dat hij heel tevreden was met het systeem. Bij zeer stevig afremmen vanaf 160 km/h hoorde hij zelfs een "enorme knal". Ik weet niet wat je precies bedoelt met een pop and bang "map", maar dat geknetter uit de uitlaat lijkt een beetje standaard te zijn bij Acrapovic. In de comfort modus van de M140i schijn je dat nauwelijks of niet te merken, maar in de Sport en Race modus schijnt die uitlaat toch wel lekker te knetteren. Als ik dat op een Ferrari hoor met standaard uitlaat, zou ik er geen moeite mee hebben, is zelfs leuk. Maar op een auto die dit niet standaard heeft denk ik "kan niet goed zijn op de lange termijn".

Nico GTR zei:
Ja een ander uitlaatsysteem is risicoloos. Temperatuurhuishouding wordt zelfs beter.

Dit is op lange termijn niet goed voor de motor omdat je hiervoor de injectoren laat inspuiten zonder dat er verbranding plaats vind. Een deel van de brandstof zelf ontbrand. (Heel slecht in een benzine) een ander deel spoelt de olie op je cilinderwand weg en weer een ander deel verbrand in de uitlaat.
Dat vind ik zo'n kansloze trend van tegenwoordig "pops and bangs". Alleen die naam al. Het kon een burger van de McDonalds zijn.
De 4C doet het trouwens standaard. Schrok me laatst de pleuris toen ik in een woonwijk met koude motor zo ongeveer een nutraatbom in de uitlaat liet afgaan tijdens het uitrollen.
Het is trouwens in combinatie met dat anti-lag. Al die lui die op die meetings dan gaan "revven" om vervolgens als een soort popcornmachine naar anderen te patsen. Ver-schrik-ke-lijk.

@Phaeton
Het verschil zal zijn dat de Akrapovic minder goed dempt, want een uitlaat doet niets veranderen aan de mate waarin er brandstof onverbrand in de uitlaat terecht komt. Dat heeft alles met de afstelling van de software te maken.
Op de 4C is de Akrapovic trouwens niet aan te raden. Klinkt minder goed dan de originele sportuitlaat en daarbij wordt hij (en daarmee de turbo) veel te warm.

Scheten latende uitlaten van tegenwoordig vind ik persoonlijk helemaal niets.
Zwaar overdreven o_O
https://www.youtube.com/watch?v=nTWg21s95sQ

In de jaren 90 had mijn broer een vrij nieuwe Corrado Vr6 en die had had wel degelijk problemen met zijn temperatuur huishouding.
Zomerse warme dag in de file sloeg de warmte terug van de uitlaat richting het blok, koeling zal ook wat onderbemeten zijn geweest natuurlijk.
Originele spul is later terug gemonteerd en probleem verholpen.

Als de uitlaat een beetje pruttelt bij gas los (Hyundai i30 N, klinkt fantastisch!!!) is echt niks mis mee, die m140i kan zoveel gaver klinken zonder pops en bangs lijkt me? Of zit je er altijd aanvast??
Overigens is bovenstaande RS3 helemaal het ultieme foute voorbeeld, heb je een geweldige 5 cilinder hoor je niks door dat achterlijke geknal

Bofkont SLK350 zei:
Zwaar overdreven o_O

Niks voor mij dit :D

Goed om te weten over de auto van je broer.

Ik zou denk ik eerder zo'n Performance-uitlaat van BMW nemen.

Wat is er eigenlijk mis mee om een racecursus te doen met die M140i? Weet je gelijk waar 'ie toe in staat is. BMW test ze tot vervelens toe op de Nürburgring dus een paar rondjes Zandvoort zal 'ie ook wel volhouden.

Phaeton W12 zei:
Bofkont SLK350 zei:
Zwaar overdreven o_O

Niks voor mij dit :D

Goed om te weten over de auto van je broer.

Is natuurlijk een compleet andere auto/techniek en en andere tijd, we praten over 20 jaar terug inmiddels.
Maar denk deel toch deze ervaring even.

Terug
Bovenaan