Peugeot 308 (SW p. 26)

GT5 zei:
Hoop dat de betrouwbaarheid van Peugeot mee gaat vallen. Het is overigens een 'limited edition' geworden. Tijdens het opmaken van de offerte werd duidelijk dat er geen Chrome omlijsting rond de ramen op komt ivm het niet kunnen leveren. Op zich jammer maar niet onoverkomelijk... Totdat van de week de dealer belde om nog wat dingen door te spreken... Toen werd duidelijk dat de alu daklijsten niet geleverd worden, en ook de bagagerails achterin komen te vervallen..:( zo word het wel een flinke downgrade..

Reactie van de dealer was vrij kort door de bocht... ' Dan bestel je hem toch af.. Verkopen doen we hem toch wel'

Auto word nog dit jaar op kenteken gezet, levering is waarschijnlijk volgend jaar omdat het erg druk is met aflevering van alle 308'en..

Vandaag contact gehad met van Mossel over de verwachte leverdatum...volgende week komt de auto aan in NL. Dan nog 3 weken naar de lederinbouwer (die draaien overuren) en dan krijg ik hem. Waarschijnlijk 3 januari.
Het goede nieuws is wel, dat mijn 308 sw nog wel voorzien is van de Chrome raamlijsten, alu dakrails en bagagerails...:D:D me is blij

Komende week is het zover, eindelijk het in ontvangst nemen van de 308SW BLEP.
Iemand hier ervaring mee of je nog uitleg krijgt over leuke snufjes of is het van de parkeerplaats rijden en wegwezen?

Wierie zei:
Komende week is het zover, eindelijk het in ontvangst nemen van de 308SW BLEP.
Iemand hier ervaring mee of je nog uitleg krijgt over leuke snufjes of is het van de parkeerplaats rijden en wegwezen?

Verschilt misschien per dealer en soort bestelling.

Korte samenvatting van mijn aflevering afgelopen zaterdag. Besteld via LeasePlan actie.
- Verkeersregelaars vertellen waar je je 'oude' auto mag neer zetten.
- Bij binnenkomst ontvang je direct je sleutel na vermelden van je naam.
- Koffie en gebak met +- 30 andere.
- Intro filmpje van de dealer en basis uitleg over de auto.
- Deuren gaan open naar de parkeerplaats waar je je auto mag zoeken tussen 100 andere 308sw's. o_O
- Als je vragen hebt dan spreek je medewerker van de dealer aan die je dan even komt helpen.
- verkeersregelaars zorgen dat je veilig de weg op komt met je nieuwe bolide :p

Ik ga zaterdag ook mijn 308 ophalen. Vanuit de dealer wordt geadviseerd wegens overweldigende belangstelling met een slaapzak voor de deur te gaan liggen. Ik hoop dat ik de parkeerplaats afkom met al die kinderziektes.

Wat klinkt dat onpersoonlijk allemaal zeg! Ik werd netjes ontvangen met koffie en vlaai, dealer legde alles uit en kreeg nog wat extra's zoals een sleuteletui, sleutelhanger Peugeot en een Brabants streekproduct (wijn).

Hou er niet van om als een nummertje behandeld te worden, als ik de reacties hierboven lees krijg ik wel zo'n gevoel!

Natuurlijk kan het feit ook meespelen dat ik een 20% BLP heb en geen 14% BLE.

middenbaanklever zei:
Ik ga zaterdag ook mijn 308 ophalen. Vanuit de dealer wordt geadviseerd wegens overweldigende belangstelling met een slaapzak voor de deur te gaan liggen. Ik hoop dat ik de parkeerplaats afkom met al die kinderziektes.

Of is die slaapzak dáárvoor :rolleyes:

DienBrabander zei:
Hou er niet van om als een nummertje behandeld te worden, als ik de reacties hierboven lees krijg ik wel zo'n gevoel!

Zo klinkt het wel, maar je moet het wel in de juiste context zien. Veel personen willen deze auto vnl. wegens de lage bijtelling.
Die auto's moeten allemaal (al zijn het er duizenden) vóór 31/12/2015 geregistreerd zijn willen ze inderdaad voor die 14% in aanmerking komen.
Dan krijg je dus zo'n uitzonderlijke situatie en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Het is dus gewoon een gekkenhuis en als je dus een grote dealer bent moet je wel iets anders verzinnen om de auto's op tijd afgeleverd te krijgen.

speedtouch zei:
DienBrabander zei:

Zo klinkt het wel, maar je moet het wel in de juiste context zien. Veel personen willen deze auto vnl. wegens de lage bijtelling.
Die auto's moeten allemaal (al zijn het er duizenden) vóór 31/12/2015 geregistreerd zijn willen ze inderdaad voor die 14% in aanmerking komen.
Dan krijg je dus zo'n uitzonderlijke situatie en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Het is dus gewoon een gekkenhuis en als je dus een grote dealer bent moet je wel iets anders verzinnen om de auto's op tijd afgeleverd te krijgen.

Vermoedelijk gaat de 308 aankomend jaar een gevoelige klap krijgen v.w.b. de verkoopaantallen, de verkoper heeft dan weer alle tijd behalve de werkplaats dan;). Twee sterke spelers in het C-segment Mégane IV en nieuwe Astra inclusief full options gaan dat huidige mooie scenario dan flink verstoren. Alleen de echte liefhebber kiest dan nog voor de Peug.

dmp61 zei:
speedtouch zei:
DienBrabander zei:

Vermoedelijk gaat de 308 aankomend jaar een gevoelige klap krijgen v.w.b. de verkoopaantallen, de verkoper heeft dan weer alle tijd behalve de werkplaats dan;). Twee sterke spelers in het C-segment Mégane IV en nieuwe Astra inclusief full options gaan dat huidige mooie scenario dan flink verstoren. Alleen de echte liefhebber kiest dan nog voor de Peug.

Gisteren contact gehad over de levering van mijn 308SW BLEP. Mijn dealer verzocht me min of meer om niet de auto zelf op te komen halen, vanwege de drukte.....
Nu wordt mijn auto 16-12 thuis gebracht, zonder enige uitleg of iets. Stukje persoonlijke service van de dealer is er wel af.

Maar ja, ik rijd nu ook een 308 SW als voorloopauto, dus veel verrassingen heeft de nieuwe auto niet

Bubba Sparxxx zei:
dmp61 zei:
speedtouch zei:
DienBrabander zei:

Gisteren contact gehad over de levering van mijn 308SW BLEP. Mijn dealer verzocht me min of meer om niet de auto zelf op te komen halen, vanwege de drukte.....
Nu wordt mijn auto 16-12 thuis gebracht, zonder enige uitleg of iets. Stukje persoonlijke service van de dealer is er wel af.

Maar ja, ik rijd nu ook een 308 SW als voorloopauto, dus veel verrassingen heeft de nieuwe auto niet
Je douche wel regelmatig en gebruikt ook deodorant? :D
Nog nooit mee gemaakt dat een dealer een auto thuis kwam brengen (lijkt me meer moeite en kosten en dan je een intructie video laten zien of je sleutels en fles wijn te geven en je vriendelijk weer weg te werken.

Iemand enig idee waar de isofix beugels zitten?Kan ze echt niet vinden of zijn ze ze vergeten.
Heb wel af fabrieksleder als dat wat uitmaakt.

feddesman zei:
Iemand enig idee waar de isofix beugels zitten?Kan ze echt niet vinden of zijn ze ze vergeten.

In de rugleuning, ongeveer 5-10 cm boven de zitting.

ze zijn bij de leder inbouw vergeten om de uitsparingen in de rug van de achterbank te maken
deze zijn normaal zichtbaar en netjes afgewerkt zodat je de kinderstoel er zo in kan steken

feddesman zei:
Ik heb een HB, en daar zitten hele duidelijke klepjes voor isofix.

J_P_P zei:
feddesman zei:
Ik heb een HB, en daar zitten hele duidelijke klepjes voor isofix.

Bij de SW zijn het verticale openingen die precies in een stiknaad vallen.

Ik heb mijn 308sw BLEP opgehaald zaterdag jl. Heerlijke auto. Ik moet nog wel even wennen aan de ratio van de versnellingsbak die is anders dan in mijn vorige auto. De auto is afgeleverd met alle opties. Inclusief de chromen lijst rond de zijruiten, die er niet op zouden zitten, maar omdat ik aangegeven had dat ik dat jammer vond hebben ze toch wat kunnen schuiven om de auto met raamlijst af te leveren.

Ook geen video in een zaaltje van 30 man maar gewoon persoonlijk contact.

Ben er voorlopig erg blij mee.

Hoi allen,
Afgelopen vrijdag bij SW, een bleu, attente met leer, op mogen halen en een persoonlijk ontvangst en complete uitleg gekregen.
Ik had hem begin september besteld en al snel werd aangegeven dat hij zonder chromen raamlijsten geleverd zou worden. Die zitten er gelukkig wel op maar de auto is dan ook al een maand in Nederland, hij heeft 4 weken bij de leerinbouwer gestaan.

Tot nu toe nog weinig gereden en ik koet nog wennen aan de auto maar de eerste ervaringen zijn super. Hij rijdt goed, motortje trekt prima en zit lekker.
Als er wat over de auto zelf te zeggen valt dan is het de hoofdsteden die voor het goede net iets te ver naar voren gekanteld is vind ik.

Met de radio / het systeem heb ik nog ruzie. Gisteren heb ik een IPod op de USB in het dashboardkastje aangesloten en vanmorgen de iphone op de andere USB.
En toen.....
Tijdens de rit koos de radio om de 2-3 minuten zelf voor de iPod en begon die af te spelen. Na 8x heb ik die USB er dus maar uitgehaald....en toen ging hij de muziek van de iphone om de 2-3 menuten opstarten

Is dit een bekend probleem...?

Gelukkig rijdt hij wel goed :p

Afgelopen vrijdag mijn 308 SW BLEP opgehaald bij Nefkens in Best.
Noir Perla Nera, met de Topaze velgen, chromen daklijsten en de rails in de kofferbak.
Met Soundupgrade geïnstalleerd door CarSound center in Geldrop, met de Match PP-52DSP versterker en de PP-7S-D Sub woofer op de plek van de thuiskomer ingebouwd.

Mede dankzij de uitstekende service bij het uitzoeken van de auto erop aangestuurd bij Leaseplan om de auto decentraal in te kopen via deze dealer.
Ik ben ook erg te spreken over de service bij het uitleveren van de auto, er werd rustig de tijd genomen om alles door te lopen.

Vooraf had ik al een afspraak gemaakt bij Profile om de winterbanden er meteen op te laten leggen, dus daar reed ik rechtstreeks vanuit de dealer naartoe. Helaas begon de auto, maar voornamelijk het touch screen daarna al heel snel kuren te vertonen (met maar 15 km op de teller). Ik had de navigatie aanstaan en luisterde daarnaast naar een CD om van de Soundupgrade te kunnen genieten. Het geluid kon ik niet meer harder of zachter zetten, niet via het touch screen, niet via het scrollknopje op het stuur en ook niet via de fysieke draaiknop bij de CD-speler. Ik kon niet meer wijzigen van submenu op het touch screen en het uitwerpen van de CD kon ook niet meer, ook niet via de fysieke knop bij de CD-speler.

Op een parkeerplaats de auto maar eens opnieuw gestart, maar dit mocht ook niet baten. Ik heb toen maar de dealer gebeld, die me adviseerde om toch nog maar even terug te komen. Daar aangekomen bleken de monteurs het probleem ook niet meteen op te kunnen lossen. Er is een andere versie van de software op gezet, maar dat hielp ook niet. Daarna nog een keer software geupdate, maar pas nadat de auto 20+ minuten stil/uit had gestaan werkte het weer.

Helaas had ik zaterdagavond exact hetzelfde probleem weer op de snelweg, na 20 minuten de auto geparkeerd te hebben (we moesten toch eten) werkte het touch screen gewoon weer. Ik ben benieuwd hoe vaak ik hier nog tegenaan ga lopen, want het is nogal vervelend.

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren hebben?

Liedefijn zei:
Noir Perla Nera, met de Topaze velgen, chromen daklijsten en de rails in de kofferbak.
Met Soundupgrade geïnstalleerd door CarSound center in Geldrop, met de Match PP-52DSP versterker en de PP-7S-D Sub woofer op de plek van de thuiskomer ingebouwd.

Mede dankzij de uitstekende service bij het uitzoeken van de auto erop aangestuurd bij Leaseplan om de auto decentraal in te kopen via deze dealer.
Ik ben ook erg te spreken over de service bij het uitleveren van de auto, er werd rustig de tijd genomen om alles door te lopen.

Vooraf had ik al een afspraak gemaakt bij Profile om de winterbanden er meteen op te laten leggen, dus daar reed ik rechtstreeks vanuit de dealer naartoe. Helaas begon de auto, maar voornamelijk het touch screen daarna al heel snel kuren te vertonen (met maar 15 km op de teller). Ik had de navigatie aanstaan en luisterde daarnaast naar een CD om van de Soundupgrade te kunnen genieten. Het geluid kon ik niet meer harder of zachter zetten, niet via het touch screen, niet via het scrollknopje op het stuur en ook niet via de fysieke draaiknop bij de CD-speler. Ik kon niet meer wijzigen van submenu op het touch screen en het uitwerpen van de CD kon ook niet meer, ook niet via de fysieke knop bij de CD-speler.

Op een parkeerplaats de auto maar eens opnieuw gestart, maar dit mocht ook niet baten. Ik heb toen maar de dealer gebeld, die me adviseerde om toch nog maar even terug te komen. Daar aangekomen bleken de monteurs het probleem ook niet meteen op te kunnen lossen. Er is een andere versie van de software op gezet, maar dat hielp ook niet. Daarna nog een keer software geupdate, maar pas nadat de auto 20+ minuten stil/uit had gestaan werkte het weer.

Helaas had ik zaterdagavond exact hetzelfde probleem weer op de snelweg, na 20 minuten de auto geparkeerd te hebben (we moesten toch eten) werkte het touch screen gewoon weer. Ik ben benieuwd hoe vaak ik hier nog tegenaan ga lopen, want het is nogal vervelend.

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren hebben?
Herstart het systeem terwijl je rijd, dit bespaard je de parkeerplaats moeite. Ongeveer 30s het 'auto' icoon touch knopje 'ingedrukt' houden.

Wat kost de 1e beurt van de 1.2 automaat eigenlijk?
Via de site lukt het niet met kenteken (dacht dat er ook vaste prijs en voor waren)

Liedefijn zei:

Wat kost die combo van versterker en sub? Bepaalde reden waarom je voor die combo bent gegaan?

Hallo allen,

Ik ben voornamelijk een meelezer, maar hierbij toch wat indrukken:

Na mijn studie sinds medio 2015 fulltime aan de slag. Na een aantal maanden in een short-lease auto mocht ik met een bepaald budget een zakelijke auto aan gaan schaffen :). Erg leuk om een nieuwe auto te kunnen uitzoeken.

Ik ben een groot autoliefhebber, maar ik denk ook met mijn portemonnee. Met die gedachte een keuze gemaakt tussen de V40 en de 308. Uiteindelijk voor de 308 gekozen. Gekozen vanwege comfort, ruimte, luxe en geringe bijtelling. De rest van mijn geld kan ik kwijt aan mijn andere auto :p

Het is geworden:

Peugeot 308 BLEX HB (Ik ben nog ver onder de 25, heb de ruimte niet nodig, en ik vind hem mooier dan de SW:) )
Gris Artense
DAB+ (en cd-speler)
Achteruitrijcamera
Premium stoelen
Winterbanden op lichtmetalen velgen

Ik ben nu 4 weken en 5K kilometer verder. Heerlijke auto die doet wat ik er van verwacht, mij comfortabel van A naar B brengen. Een aantal opmerkingen:

- Mijn Iphone 6 werkt prima samen met de carkit. Geen problemen.
- Merkte na aflevering dat het stuur een tikje scheef stond. Dit is door de dealer rechtgezet (vermoedelijk uitlijning)
- Merkte bij koude motor het bekende 'zoem'/'schuur' geluid bij terugschakelen van 5 naar 4. Heb dit aan de dealer gemeld. Deze hebben de auto een nachtje op het terrein laten slapen, en de volgende dag getest. Geluid bleek te reproduceren. Probleem was bij de dealer bekend: waarschijnlijk te veel speling op de prise-as (ofwel de ingaande as op de versnellingsbak). Onderdelen bleken in backorder, maar inmiddels binnen en wordt de auto volgende week in 2 dagen hopelijk hersteld.

Ik weet dat dit een bekend probleem is. Een collega van mij rijdt ook een 308 (SW) en die heeft er ook last van. (Heeft zijn auto overigens bij een andere dealer besteld, en die doet alsof zijn neus bloedt). Sowieso op dit forum veel herkenning van dit probleem, echter lees ik nog bij weinig users een reparatie oid.

Omdat mijn werkgever de auto's koopt heb ik mijn eigen dealer kunnen uitzoeken. Ik had bij Wassink Winterswijk een goed gevoel, dus daar gekocht. Ik ben nog steeds zeer te spreken over deze dealer. Persoonlijke benadering en heb het gevoel dat ze mij graag willen helpen.

Goed, lang verhaal o_O

Mijn goedbedoelde raad is als volgt: Met de auto langs de dealer voor dit geluid, want het valt te repareren. Peugeot NL kent het probleem. Ik denk wel dat ze het zo lang mogelijk onder de pet houden.

Klein vraagje: Kan ik hier geen foto's opzetten zonder dat ik een link heb? Heb de foto's in mijn mail en wil ze best delen maar hoe doe ik dit?

Oliestokert zei:
Hallo allen,

Ik ben voornamelijk een meelezer, maar hierbij toch wat indrukken:

Na mijn studie sinds medio 2015 fulltime aan de slag. Na een aantal maanden in een short-lease auto mocht ik met een bepaald budget een zakelijke auto aan gaan schaffen :). Erg leuk om een nieuwe auto te kunnen uitzoeken.

Ik ben een groot autoliefhebber, maar ik denk ook met mijn portemonnee. Met die gedachte een keuze gemaakt tussen de V40 en de 308. Uiteindelijk voor de 308 gekozen. Gekozen vanwege comfort, ruimte, luxe en geringe bijtelling. De rest van mijn geld kan ik kwijt aan mijn andere auto :p

Het is geworden:

Peugeot 308 BLEX HB (Ik ben nog ver onder de 25, heb de ruimte niet nodig, en ik vind hem mooier dan de SW:) )
Gris Artense
DAB+ (en cd-speler)
Achteruitrijcamera
Premium stoelen
Winterbanden op lichtmetalen velgen

Ik ben nu 4 weken en 5K kilometer verder. Heerlijke auto die doet wat ik er van verwacht, mij comfortabel van A naar B brengen. Een aantal opmerkingen:

- Mijn Iphone 6 werkt prima samen met de carkit. Geen problemen.
- Merkte na aflevering dat het stuur een tikje scheef stond. Dit is door de dealer rechtgezet (vermoedelijk uitlijning)
- Merkte bij koude motor het bekende 'zoem'/'schuur' geluid bij terugschakelen van 5 naar 4. Heb dit aan de dealer gemeld. Deze hebben de auto een nachtje op het terrein laten slapen, en de volgende dag getest. Geluid bleek te reproduceren. Probleem was bij de dealer bekend: waarschijnlijk te veel speling op de prise-as (ofwel de ingaande as op de versnellingsbak). Onderdelen bleken in backorder, maar inmiddels binnen en wordt de auto volgende week in 2 dagen hopelijk hersteld.

Ik weet dat dit een bekend probleem is. Een collega van mij rijdt ook een 308 (SW) en die heeft er ook last van. (Heeft zijn auto overigens bij een andere dealer besteld, en die doet alsof zijn neus bloedt). Sowieso op dit forum veel herkenning van dit probleem, echter lees ik nog bij weinig users een reparatie oid.

Omdat mijn werkgever de auto's koopt heb ik mijn eigen dealer kunnen uitzoeken. Ik had bij Wassink Winterswijk een goed gevoel, dus daar gekocht. Ik ben nog steeds zeer te spreken over deze dealer. Persoonlijke benadering en heb het gevoel dat ze mij graag willen helpen.

Goed, lang verhaal o_O

Mijn goedbedoelde raad is als volgt: Met de auto langs de dealer voor dit geluid, want het valt te repareren. Peugeot NL kent het probleem. Ik denk wel dat ze het zo lang mogelijk onder de pet houden.

Volgens mijn dealer (Broekhuis) is er voor het schurend geluid nog geen oplossing vanuit Peugeot NL. Maargoed, dezelfde dealer zegt ook dat de echo door de iPhone 6 veroorzaakt wordt.

Ik heb nu ook sinds 2 weken een Blauwe blep 208 sw, bruin leer, trekhaak, audio upgrade, dap+, 17 inch velgen, met andere prachtige auto met alles erop en eraan.

Toch zijn er een aantal dingen die mij storen.
Trage bluetooth. naar volgende nummer duurt ongeveer 3 seconden. en soms buffert hij niet snel genoeg en slaat hij dus over.
Het instellen van de begrenzer is omslachtig.
radio springt continue van dap+ naar fm. vervolgens gekozen voor FM, maar kiest de radio zelf toch weer voor dap+ om 3 minuten later weer zelf terug te springen naar fm enz. enz. Elke keer als hij overschakeld is er een kleine vertraging en een verandering van het volume.

Maar het allerraarst is het navigatie systeem. Die houd met de eindtijd berekening geen rekening met de files, dus hij laat de eindtijd zien die ik thuis had kunnen zijn als er geen file had gestaan. heel erg nuttig dus......

Is er iemand die weet of en hoe bovenstaande punten op te lossen zijn, het zou mij erg helpen

Binnen een week ook al een lekke band die niet met een prop gerepareerd kon worden, dus na 800km al een nieuwe band. beetje pech, maar kan gebeuren.

Mbt dat FM/DAB+ wisselen: zet in de instellingen de optie 'FM/DAB+ wisselen' uit. Dan is het alleen óf FM óf DAB+ :)

Ik heb het 'probleem' dat mijn Start/Stop systeem het echt NOOIT doet!

Van alles geprobeerd, Airco uit, stoelverwarming uit... Enige wat ik krijg is een knipperend 'Eco' lampje.. Afslaan? Nooit, ook niet na een flinke rit.
Ik gok dat dit al zo'n 40k km speelt, in het begin heeft hij het wel gedaan.

Herkenbaar?

N.b., 1.6 BlueHDi uiteraard :p

speedtouch zei:
NOOIT bij de dealer geïnformeerd?

Tuurlijk wel, die heeft onlangs nog een sensor vervangen? Het start/stop systeem moet volgens hun aan heel wat eisen voldoen, bedrijfstemperatuur, airco, andere verbruikers in de auto etc. etc.. Maar als de auto in 40k km tijd niet is afgeslagen lijkt mij er wat anders aan de hand? Niet dat het mij uitmaakt, sta meestal toch in de versnelling te wachten om vlot weg te kunnen rijden.

Mark de Asfalttijger zei:
Het start/stop systeem moet volgens hun aan heel wat eisen voldoen, bedrijfstemperatuur, airco, andere verbruikers in de auto etc. etc..

Echt weer zo'n dealer-flut reactie om er vanaf te zijn. :rolleyes:
Start-stop doet het bij mijn wagen altijd daar waar mogelijk. Zelfs als hij net gestart is.
Belangrijkste waar rekening mee gehouden wordt door de auto is of de accu nog genoeg capaciteit heeft om de boel weer te starten.

Het klinkt als een probleem met een sensor die niet werkt of een verkeerde waarde doorgeeft.
Bij mij werkt de Start/Stop op een enkele (verklaarbare) uitzondering altijd.

Die van mij doet het enkel niet bij tank in het rood, boven 30 graden met airco en als hij koud is.

Lijkt er idd op dat er bij mijn 308 iets misgaat..

Zal het bij de volgende beurt (100k) nogmaals aangeven, zoals ik al zei heb ik er zelf weinig last van, sta toch altijd in de versnelling te wachten. Enkel bij een brug/spoorwegovergang etc.etc. zet ik hem in z'n vrij.

Bedankt voor de input :)

Mark de Asfalttijger zei:
Lijkt er idd op dat er bij mijn 308 iets misgaat..

Zal het bij de volgende beurt (100k) nogmaals aangeven, zoals ik al zei heb ik er zelf weinig last van, sta toch altijd in de versnelling te wachten. Enkel bij een brug/spoorwegovergang etc.etc. zet ik hem in z'n vrij.

Bedankt voor de input :)

Ik gebruik de start stop ook niet veel, maar als je 3e of meer in de rij staat voor een stoplicht vind ik het toch wel prettig. Zou gewoon moeten werken imo. Ik heb nu ruim 1000km op de teller staan en geen klachten dusver. Prettige auto.

Kleine 3 weken terug een belletje van wagenpark beheer, je mag alsnog een nieuw auto bestellen. Keuze: Wit/Grijs/Blauw/Zwart... Dat was alles geen model, geen merk niks, dat was alle keuze die er was. Gelukkig was het een 308SW BLEP. Na vier jaar 508 Berline (Super!) en paar maanden Ford C-Max (Drama!) dus weer een fijne auto.

Het is dus een BLEP in Gris Artense, moet zeggen mooie, fijne auto, wel zonder dakrails en chrome lijsten maar het is even niet anders. Auto was op voorraad moest alleen nog naar de dealer. Vorige week dinsdagmiddag een belletje dat hij binnen was en kon hem dezelfde week vrijdag al ophalen! Over snel gesproken, en netjes persoonlijk afgeleverd onder een hoes. Dealer had er op dat moment (2e week December) nog 250 op voorraad... Verwachte nog wel wat klappers te maken en anders op kenteken en in januari mensen blij maken met 14% bijtelling.

Vooralsnog erg blij met de 308, wel een vraag, hoe zet ik tijdelijk die miep die wil dat ik de person rechts van mij afsla uit. Dus niet via het menu 3 niveau's diep maar gewoon onder het rijden even tijdelijk geluid van de dame uit zodat ik bijv. het nieuws af kan luisteren... Dat kon zelfs de C-Max.... :p

Kan dat niet m'n knopje boven op ruitenwisser? (of richtingaanwijzer. 1 van 2 is dummy knop) die skipt iig de visuele instructie in het schermpje tussen de klokken

Kbisok zei:
Kleine 3 weken terug een belletje van wagenpark beheer, je mag alsnog een nieuw auto bestellen. Keuze: Wit/Grijs/Blauw/Zwart... Dat was alles geen model, geen merk niks, dat was alle keuze die er was. Gelukkig was het een 308SW BLEP. Na vier jaar 508 Berline (Super!) en paar maanden Ford C-Max (Drama!) dus weer een fijne auto.

Het is dus een BLEP in Gris Artense, moet zeggen mooie, fijne auto, wel zonder dakrails en chrome lijsten maar het is even niet anders. Auto was op voorraad moest alleen nog naar de dealer. Vorige week dinsdagmiddag een belletje dat hij binnen was en kon hem dezelfde week vrijdag al ophalen! Over snel gesproken, en netjes persoonlijk afgeleverd onder een hoes. Dealer had er op dat moment (2e week December) nog 250 op voorraad... Verwachte nog wel wat klappers te maken en anders op kenteken en in januari mensen blij maken met 14% bijtelling.

Vooralsnog erg blij met de 308, wel een vraag, hoe zet ik tijdelijk die miep die wil dat ik de person rechts van mij afsla uit. Dus niet via het menu 3 niveau's diep maar gewoon onder het rijden even tijdelijk geluid van de dame uit zodat ik bijv. het nieuws af kan luisteren... Dat kon zelfs de C-Max.... :p

Ik navigeer altijd zonder de stem. Ik vind het maar irritant.

ENTE zei:
11u9kbn.jpg

Leuk colbertje!

middenbaanklever zei:
Ik navigeer altijd zonder de stem. Ik vind het maar irritant.

eens, ik vind het behoorlijk irritant dat het radio geluid compleet wegvalt, in mijn vorige auto kon je de radio nog wel blijven volgen om dat het niet compleet gedempt werd.

Als je het kleurenscherm hebt tussen je tellers dan kun je de navigatie prima volgen incl grafische weergave van de te volgen route. De stem staat hier ook uit..

Kbisok zei:

Als ze begint te kwaken kan je haar tijdens haar speech uit zetten via de volumeknop. Radio speelt dan door.

LSNN zei:
Mbt dat FM/DAB+ wisselen: zet in de instellingen de optie 'FM/DAB+ wisselen' uit. Dan is het alleen óf FM óf DAB+ :)

Bedankt! De optie heet bij mij vreemd genoeg "volgen FM/DAB+", vandaar dat ik deze functie er niet achter gezocht had, maar het werkt perfect. Nu alleen DAB+ en niet meer die irritante wisselingen met een hapering tot gevolg.

Nu alleen nog het probleem met de navigatie "aankomsttijd" en de belangrijkste irritatie puntjes zijn weggewerkt.

Ik heb gisteren mijn Peugeot in ontvangst genomen. BLEP, Gris Artense. Auto stond al in bestelling, overgenomen van collega, dus kon helaas geen andere opties meer kiezen.

Geen chromen dakrails en raamomlijstingen. Gezien de kleur, Gris Artense, lijkt dit niet eens zo gek. Auto was meer af geweest wanneer er donkere en grotere (17 of 18 inch) velgen onder zaten.

Weet iemand hoe je kunt instellen dat die achterportieren ook gelijk open gaan als je de auto opent? Nu sta ik steeds voor gek ;)

Siena TSI zei:
Ik heb gisteren mijn Peugeot in ontvangst genomen. BLEP, Gris Artense. Auto stond al in bestelling, overgenomen van collega, dus kon helaas geen andere opties meer kiezen.

Geen chromen dakrails en raamomlijstingen. Gezien de kleur, Gris Artense, lijkt dit niet eens zo gek. Auto was meer af geweest wanneer er donkere en grotere (17 of 18 inch) velgen onder zaten.

Weet iemand hoe je kunt instellen dat die achterportieren ook gelijk open gaan als je de auto opent? Nu sta ik steeds voor gek ;)

Twee keer klikken? Ik heb in elk geval met enkele auto's gereden waarbij dat het geval was, bij de eerste klik opende enkel de voorzijde.

der Magistrat zei:
Twee keer klikken? Ik heb in elk geval met enkele auto's gereden waarbij dat het geval was, bij de eerste klik opende enkel de voorzijde.

Ja dat snap ik, maar ik wil juist dat alles met 1 klik opent.. Of ben ik niet gewend aan Franse auto's en teveel verwend door Duitse? :)

Terug
Bovenaan