Hallo allen,
Ik ben voornamelijk een meelezer, maar hierbij toch wat indrukken:
Na mijn studie sinds medio 2015 fulltime aan de slag. Na een aantal maanden in een short-lease auto mocht ik met een bepaald budget een zakelijke auto aan gaan schaffen

. Erg leuk om een nieuwe auto te kunnen uitzoeken.
Ik ben een groot autoliefhebber, maar ik denk ook met mijn portemonnee. Met die gedachte een keuze gemaakt tussen de V40 en de 308. Uiteindelijk voor de 308 gekozen. Gekozen vanwege comfort, ruimte, luxe en geringe bijtelling. De rest van mijn geld kan ik kwijt aan mijn andere auto
Het is geworden:
Peugeot 308 BLEX HB (Ik ben nog ver onder de 25, heb de ruimte niet nodig, en ik vind hem mooier dan de SW

)
Gris Artense
DAB+ (en cd-speler)
Achteruitrijcamera
Premium stoelen
Winterbanden op lichtmetalen velgen
Ik ben nu 4 weken en 5K kilometer verder. Heerlijke auto die doet wat ik er van verwacht, mij comfortabel van A naar B brengen. Een aantal opmerkingen:
- Mijn Iphone 6 werkt prima samen met de carkit. Geen problemen.
- Merkte na aflevering dat het stuur een tikje scheef stond. Dit is door de dealer rechtgezet (vermoedelijk uitlijning)
- Merkte bij koude motor het bekende 'zoem'/'schuur' geluid bij terugschakelen van 5 naar 4. Heb dit aan de dealer gemeld. Deze hebben de auto een nachtje op het terrein laten slapen, en de volgende dag getest. Geluid bleek te reproduceren. Probleem was bij de dealer bekend: waarschijnlijk te veel speling op de prise-as (ofwel de ingaande as op de versnellingsbak). Onderdelen bleken in backorder, maar inmiddels binnen en wordt de auto volgende week in 2 dagen hopelijk hersteld.
Ik weet dat dit een bekend probleem is. Een collega van mij rijdt ook een 308 (SW) en die heeft er ook last van. (Heeft zijn auto overigens bij een andere dealer besteld, en die doet alsof zijn neus bloedt). Sowieso op dit forum veel herkenning van dit probleem, echter lees ik nog bij weinig users een reparatie oid.
Omdat mijn werkgever de auto's koopt heb ik mijn eigen dealer kunnen uitzoeken. Ik had bij Wassink Winterswijk een goed gevoel, dus daar gekocht. Ik ben nog steeds zeer te spreken over deze dealer. Persoonlijke benadering en heb het gevoel dat ze mij graag willen helpen.
Goed, lang verhaal
Mijn goedbedoelde raad is als volgt: Met de auto langs de dealer voor dit geluid, want het valt te repareren. Peugeot NL kent het probleem. Ik denk wel dat ze het zo lang mogelijk onder de pet houden.