Guest
Trouwens, ik heb in onze BLEP 308 tussen de twee klokken alleen de snelheid in beeld, niet eens actieradius oid?
Kan dit niet in deze uitvoering?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
LSNN zei:Trouwens, ik heb in onze BLEP 308 tussen de twee klokken alleen de snelheid in beeld, niet eens actieradius oid?
LSNN zei:Trouwens, ik heb in onze BLEP 308 tussen de twee klokken alleen de snelheid in beeld, niet eens actieradius oid?
LSNN zei:Dat werkt idd, toch jammer dat t niet tussen de twee tellers te zien is.
Op de linker hendel zit zo'n zelfde knop maar ik heb nog niet kunnen vinden wat dit doet en in welke situatie.
LSNN zei:Dat werkt idd, toch jammer dat t niet tussen de twee tellers te zien is.
Op de linker hendel zit zo'n zelfde knop maar ik heb nog niet kunnen vinden wat dit doet en in welke situatie.
Hermann zei:LSNN zei:Dat werkt idd, toch jammer dat t niet tussen de twee tellers te zien is.
niets
Nope. Niet bij SMEG+ (wel bij bv RNEG)Ton. zei:Hermann zei:LSNN zei:Dat werkt idd, toch jammer dat t niet tussen de twee tellers te zien is.
niets
Als het bij deze PSA net zo werkt alsmijn PSA-voertuig (Citroen DS3), dan is die knop de om de laatste, gesproken, instructie van de navigatie te herhalen.
Na wat onderzoek bleek zekering F6A er geen zin meer in te hebben gehad..Mark de Asfalttijger zei:Vandaag het eerste echte mankement ontdekt aan mijn 308SW uit Juni 2014.
De Head Unit blijft uit, zwart, nada noppes... Geen muziek, climate control, parkeersensoren..
Binnenkort maar eens naar de dealer toe.
Umpire zei:Sneak preview. Vandaag is hij dan binnen gekomen bij de dealer, vrijdag ophalen. Maar o wat ben ik blij met het interieur!!!
Ben wel één van de laatste want Peugeot stop met de two-tone dashboards
Chiel78 zei:peugeot gek zei:Chiel78 zei:ENTE zei:Wat een verhaal![]()
Serieus, ik wil echt van de auto gaan houden, ik vind haar ontzettend mooi, vooral van buiten (binnenkant is mij te centraal via het display, ik ben gek op knoppen) en ze rijdt heerlijk, maar als ik dit soort dingen mee moet maken op de eerste dag zakt de lood mij in de schoenen. Gelukkig is het een leaseauto.![]()
Is al bekend wat de oorzaak is/was?
Lijkt heel veel op een storing die ik had op de 207, daar was het een relais van de ABS pomp dat het had begeven na een blikseminslag op de auto.
Daardoor werkte niets meer van de elektronica.
Nee ik ben er niet mee terug geweest en het is ook niet meer teruggekomen. Als de auto opnieuw gaat flippen ga ik naar de garage. Nu zie ik nog als een Frans opstartprobleempje![]()
mlommers zei:mlommers zei:- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!
het knarsend geluid bij het oplaten komen van de versnelling werd steeds erger en ook bij andere schakel acties. Gisteren na meer dan een jaar wachten op peugeot Frankrijk is de auto terug geweest naar de garage en is de massa vliegwiel vervangen. Tot op heden nog niet veel gereden maar nog niet kunnen reproduceren, hoopvol deze keer, ik ben benieuwd...
.
mlommers zei:mlommers zei:mlommers zei:- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!
het knarsend geluid bij het oplaten komen van de versnelling werd steeds erger en ook bij andere schakel acties. Gisteren na meer dan een jaar wachten op peugeot Frankrijk is de auto terug geweest naar de garage en is de massa vliegwiel vervangen. Tot op heden nog niet veel gereden maar nog niet kunnen reproduceren, hoopvol deze keer, ik ben benieuwd...
.
Leuk geprobeerd maar het euvel is nog steeds aanwezig......
ENTE zei:Een defecte spanrol blijkt de oorzaak van het lawaai van mijn 308. Bij 75.000km schijnt het vaker voor te komen.
Slim. Zo kan je niet weg rijden zonder dat je tank hebt dicht gedaan. (tenzij je een reserve sleutel mee hebtLSNN zei:Vandaag voor het eerst getankt.
Klepje open gedrukt, sleutel in de tankdop (eerste ergernis maar oké), dan de dop in het te ondiepe houdertje zetten maar toen kwam ik erachter dat je dus gewoon je sleutelbos er niet uit kunt halen...
Wat een ridicuul ontwerp is dat zeg. Heb maar staan tanken met de sleutelbos-met-tankdop in mn ene hand en het vulpistool in de andere...
Umpire zei:Sneak preview. Vandaag is hij dan binnen gekomen bij de dealer, vrijdag ophalen. Maar o wat ben ik blij met het interieur!!!
![]()
Ben wel één van de laatste want Peugeot stop met de two-tone dashboards
Beetle61 zei:Beste mede 308 bezitters
Dan de achteruit camera; in het donker zie ik daar niks op; toevallig had ik onlangs een 308SW benzine en daar had ik wel beeld in het donker!!
Is er een camera update oid? Infrarood?? Aangezien ik altijd parkeer in een doodlopende straat is de camera erg handig omdat ik achteruit er in rij.
Ga het ook bij de dealer navragen; ben even benieuwd hoe de ervaringen hier zijn.
Dit lijkt me wel op zich zelf staande case. Veroorzaakt door ongelukkige reparatie van de radiator. Wel Had ik verwacht dat je eerder melding krijgt over extreme olie temp en niveau.Elaste zei:Peugeot 308 Blue HDi olieaftapplug smelt door extreme hitte
https://www.driving-dutchman.nl/peugeot-308-blue-hdi-olieaftapplug-smelt-door-extreme-hitte/
Hoe het komt weet ik niet. Maar laat ze even de ACC weer aanzetten in diagbox/pp (drie muisklikken)hardinxcore zei:Deze week heb ik mijn 308SW 1 jaar in bezit (14k km mee gereden), als particuliere koper. Daarom vandaag voor een onderhoudsbeurt geweest; Er is niets bijzonders gebeurd: volgens de factuur: pakking, oliefilter, ruitensproeivloeistof en Olie (0W30 quartz ineo 1L).
Totaal €182,50. Geen idee of dit veel, normaal of weinig is?
Echter: Mijn (Active)CruiseControl doet het sinds de beurt niet meer. De linker 'flipper' werkt helemaal niet meer, geen enkele van de 5 knoppen... Ook op het display tussen de tellers ontbreekt de regel bovenaan (met de ingestelde CC snelheid en ACC indicatie).
De software is niet ge-update; dit is á 6mnden geleden al/wel gedaan (met het vervangen van de boardcomputer - naar versie SMEG5.2.C.R1 (CD: 26050 Van: 08-01-15). Na die beurt was wel de knop van de boardcompter verdwenen om ACC uit te schakelen (zodat het 'gewoon' CC werd). Sinds die update was enkel nog Active CC mogelijk.
Nu hebben ze omdat ik recent wat meldingen van storingen (aan sensoren parkeerhulp?) gehad heb, alleen maar het systeem gereset. Mochten die storingen terugkomen, gaan ze dat verder onderzoeken...
Dus eigenlijk niets bijzonders gebeurd en nu werkt mijn ACC/CC niet meer... De garage heeft ook nog geen verklaring... Iemand van jullie die hier bekend mee is?
Beetle61 zei:1x aanpassing schokbreker /rubbers achter (meteen hulpveren laten plaatsen, is echt aan te raden);
LSNN zei:Vandaag voor het eerst getankt.
Klepje open gedrukt, sleutel in de tankdop (eerste ergernis maar oké), dan de dop in het te ondiepe houdertje zetten maar toen kwam ik erachter dat je dus gewoon je sleutelbos er niet uit kunt halen...
Wat een ridicuul ontwerp is dat zeg. Heb maar staan tanken met de sleutelbos-met-tankdop in mn ene hand en het vulpistool in de andere...
Deze week heb ik mijn 308SW 1 jaar in bezit (14k km mee gereden), als particuliere koper. Daarom vandaag voor een onderhoudsbeurt geweest; Er is niets bijzonders gebeurd: volgens de factuur: pakking, oliefilter, ruitensproeivloeistof en Olie (0W30 quartz ineo 1L).
Totaal €182,50. Geen idee of dit veel, normaal of weinig is?
308 ipv 207cc zei:Beetle61 zei:Beste mede 308 bezitters
Dan de achteruit camera; in het donker zie ik daar niks op; toevallig had ik onlangs een 308SW benzine en daar had ik wel beeld in het donker!!
Is er een camera update oid? Infrarood?? Aangezien ik altijd parkeer in een doodlopende straat is de camera erg handig omdat ik achteruit er in rij.
Ga het ook bij de dealer navragen; ben even benieuwd hoe de ervaringen hier zijn.
Als je hier alleen maar schrijft, maar nooit leest, dan kun je inderdaad niet weten dat er al een behoorlijke tijd een nieuwe camera beschikbaar is. Mijn dealer heeft hem gewoon vervangen.
M_J zei:Beetle61 zei:1x aanpassing schokbreker /rubbers achter (meteen hulpveren laten plaatsen, is echt aan te raden);
Beetle61> wat was de aanleiding voor de aanpassing aan de achterschokbrekers/rubbers achter?
peugeot gek zei:@ mark
Als de zekering door blijft branden, moet je toch eens verder zoeken (of de dealer).
Is niet normaal in in ieder geval.
Beetle61 zei:(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).
voiture zei:Beetle61 zei:(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).
Waarom zou je rijdend de bak in z'n 1 willen zetten? Ik heb dat heel mijn autorijdende leven (ok, ben nog niet heel oud) nog nooit gedaan.
Martin86 zei:...
En tot mijn verrassing zit er ook DAB+ op. Het is nog wel de versie met Chromenlijsten en alles.
...
VroemVroemVroem zei:Martin86 zei:...
En tot mijn verrassing zit er ook DAB+ op. Het is nog wel de versie met Chromenlijsten en alles.
...
Ik zou ook graag DAB+ willen. Ik zal bij de 75K beurt eens informeren naar de mogelijkheden bij mijn dealer.
LSNN zei:voiture zei:Beetle61 zei:(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).
Waarom zou je rijdend de bak in z'n 1 willen zetten? Ik heb dat heel mijn autorijdende leven (ok, ben nog niet heel oud) nog nooit gedaan.
Mee eens, ik ken geen enkele auto waarmee te dit kan of uberhaupt nodig is.
Pas je rijstijl aan zou ik zeggen.
Dan moet ie echt heel langzaam rollen wil hij soepel in zn 1. Ik kan vanaf 10kmh moeiteloos in zn 2e verder rollen. 1.6hdi.Beetle61 zei:LSNN zei:voiture zei:Beetle61 zei:(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).
Dat kan ik proberen; maar als je file rijdt en dan bijna weer stapvoets is in zijn 2 optrekken niet echt lekker, en in zijn 1 krijgen moet ik dus eerst stoppen volgens de kenners; vandaar al die files....
stapvoets / rollend moet ik hem toch gewoon in zijn 1 kunnen zetten
J_P_P zei:Dan moet ie echt heel langzaam rollen wil hij soepel in zn 1. Ik kan vanaf 10kmh moeiteloos in zn 2e verder rollen. 1.6hdi.Beetle61 zei:LSNN zei:voiture zei:Beetle61 zei:(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).
Dat kan ik proberen; maar als je file rijdt en dan bijna weer stapvoets is in zijn 2 optrekken niet echt lekker, en in zijn 1 krijgen moet ik dus eerst stoppen volgens de kenners; vandaar al die files....
stapvoets / rollend moet ik hem toch gewoon in zijn 1 kunnen zetten