Peugeot 308 (SW p. 26)

Trouwens, ik heb in onze BLEP 308 tussen de twee klokken alleen de snelheid in beeld, niet eens actieradius oid?

Kan dit niet in deze uitvoering?

LSNN zei:
Trouwens, ik heb in onze BLEP 308 tussen de twee klokken alleen de snelheid in beeld, niet eens actieradius oid?

druk eens op het bolletje aan het uiteinde van ruitenwisser hendel

LSNN zei:

druk eens op het bolletje aan het uiteinde van de ruitenwisserhendel

sorry dubbele post

Dat werkt idd, toch jammer dat t niet tussen de twee tellers te zien is.

Op de linker hendel zit zo'n zelfde knop maar ik heb nog niet kunnen vinden wat dit doet en in welke situatie.

LSNN zei:

Op de linker hendel zit zo'n zelfde knop maar ik heb nog niet kunnen vinden wat dit doet en in welke situatie.

niets

LSNN zei:

Haha Drie Franse auto's gehad en alle drie wel een knop links, maar geen functie erachter. Die gekke Fransen. o_O Als ze konden, dan zat de knipperlichthendel in het dashboardkastje.

Hermann zei:
LSNN zei:

niets

Als het bij deze PSA net zo werkt alsmijn PSA-voertuig (Citroen DS3), dan is die knop de om de laatste, gesproken, instructie van de navigatie te herhalen.

Ton. zei:
Hermann zei:
LSNN zei:

niets

Als het bij deze PSA net zo werkt alsmijn PSA-voertuig (Citroen DS3), dan is die knop de om de laatste, gesproken, instructie van de navigatie te herhalen.
Nope. Niet bij SMEG+ (wel bij bv RNEG)

Sneak preview. Vandaag is hij dan binnen gekomen bij de dealer, vrijdag ophalen. Maar o wat ben ik blij met het interieur!!!

int_zpsaydopb1q.jpg

Ben wel één van de laatste want Peugeot stop met de two-tone dashboards

2.000 km autobahn rijden in een lang weekend blijken hun tol te eisen; er zit opeens een heel raar geluid in het blok. Doet denken aan dit filmpje (eind v/h filmpje) en dan ook een soort ratel en fluit geluid erbij....
Morgen maar even naar de dealer.:(

Herkennen jullie ook een klik-klak geluid als je het voorportier open doet? 2x een harde tik.
Het geluid had ik nota bene ook in elke 205 die ik had; zo'n typisch geluid van een versleten deurvanger. Na 75.000km heeft de 308 er dus ook last van. Aandoenlijk.

Vandaag het eerste echte mankement ontdekt aan mijn 308SW uit Juni 2014.

De Head Unit blijft uit, zwart, nada noppes... Geen muziek, climate control, parkeersensoren..

Binnenkort maar eens naar de dealer toe.

Mark de Asfalttijger zei:
Vandaag het eerste echte mankement ontdekt aan mijn 308SW uit Juni 2014.

De Head Unit blijft uit, zwart, nada noppes... Geen muziek, climate control, parkeersensoren..

Binnenkort maar eens naar de dealer toe.
Na wat onderzoek bleek zekering F6A er geen zin meer in te hebben gehad..
Maar we kunnen in ieder geval weer genieten van de EBS combinatie!

*Afkloppen* Rubi blijft vooralsnog gevrijwaard van kinderziektes, ondanks dat ik één van de eerste 308SW's in NL was. (Juni 2014 dus)

Umpire zei:
Sneak preview. Vandaag is hij dan binnen gekomen bij de dealer, vrijdag ophalen. Maar o wat ben ik blij met het interieur!!!

Mooi idd! Enig idee waarom ze daarmee gaan stoppen?

Chiel78 zei:
peugeot gek zei:
Chiel78 zei:
ENTE zei:
Wat een verhaal:D

Serieus, ik wil echt van de auto gaan houden, ik vind haar ontzettend mooi, vooral van buiten (binnenkant is mij te centraal via het display, ik ben gek op knoppen) en ze rijdt heerlijk, maar als ik dit soort dingen mee moet maken op de eerste dag zakt de lood mij in de schoenen. Gelukkig is het een leaseauto. :)

Is al bekend wat de oorzaak is/was?

Lijkt heel veel op een storing die ik had op de 207, daar was het een relais van de ABS pomp dat het had begeven na een blikseminslag op de auto.

Daardoor werkte niets meer van de elektronica.

Nee ik ben er niet mee terug geweest en het is ook niet meer teruggekomen. Als de auto opnieuw gaat flippen ga ik naar de garage. Nu zie ik nog als een Frans opstartprobleempje :)

Ben teruggeweest want het probleem kwam terug. Bleek een kapotte wielsensor voor de ABS te zijn. Op mijn vraag waarom al die andere onderdelen dan ook gingen flippen kreeg ik het antwoord dat dat allemaal met elkaar verbonden was.

mlommers zei:
mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

het knarsend geluid bij het oplaten komen van de versnelling werd steeds erger en ook bij andere schakel acties. Gisteren na meer dan een jaar wachten op peugeot Frankrijk is de auto terug geweest naar de garage en is de massa vliegwiel vervangen. Tot op heden nog niet veel gereden maar nog niet kunnen reproduceren, hoopvol deze keer, ik ben benieuwd...
.

Leuk geprobeerd maar het euvel is nog steeds aanwezig......

mlommers zei:
mlommers zei:
mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

het knarsend geluid bij het oplaten komen van de versnelling werd steeds erger en ook bij andere schakel acties. Gisteren na meer dan een jaar wachten op peugeot Frankrijk is de auto terug geweest naar de garage en is de massa vliegwiel vervangen. Tot op heden nog niet veel gereden maar nog niet kunnen reproduceren, hoopvol deze keer, ik ben benieuwd...
.

Leuk geprobeerd maar het euvel is nog steeds aanwezig......

Zelfs splinternieuwe exemplaren hebben er last van. Laatst een nieuwe 308 gereden, klinkt niet fijn:(

Een defecte spanrol blijkt de oorzaak van het lawaai van mijn 308. Bij 75.000km schijnt het vaker voor te komen.
Gelukkig wist de dealer wellicht ook een oplossing voor het belabberde weggedrag van de achteras. Het plaatsen van hulpvering! Hopelijk binnenkort meer.

ENTE zei:
Een defecte spanrol blijkt de oorzaak van het lawaai van mijn 308. Bij 75.000km schijnt het vaker voor te komen.

Dan mag je nog van geluk spreken bij mij was de spanrol al defect bij 26000 km met als gevolg multiriem ook gebroken. Dan wordt je dus opgehaald door zo’n gele vrachtwagen en afgesleept naar garage.
E.e.a. schijnt mogelijk te maken te kunnen hebben door de extra belasting van het S&S systeem!

S&S systeem maak ik amper gebruik van. Tijdens file schakel ik het uit omdat het op m'n zenuwen werkt dat aan en uitslaan...Vandaar dat ie het toch nog tot 75000km heeft uitgehouden :D

(Wat belachelijk eigenlijk hè, we hebben het over een auto van amper een jaar oudo_O )

Vandaag voor het eerst getankt.
Klepje open gedrukt, sleutel in de tankdop (eerste ergernis maar oké), dan de dop in het te ondiepe houdertje zetten maar toen kwam ik erachter dat je dus gewoon je sleutelbos er niet uit kunt halen...

Wat een ridicuul ontwerp is dat zeg. Heb maar staan tanken met de sleutelbos-met-tankdop in mn ene hand en het vulpistool in de andere...

LSNN zei:
Klepje open gedrukt, sleutel in de tankdop (eerste ergernis maar oké), dan de dop in het te ondiepe houdertje zetten maar toen kwam ik erachter dat je dus gewoon je sleutelbos er niet uit kunt halen...

Wat een ridicuul ontwerp is dat zeg. Heb maar staan tanken met de sleutelbos-met-tankdop in mn ene hand en het vulpistool in de andere...
Slim. Zo kan je niet weg rijden zonder dat je tank hebt dicht gedaan. (tenzij je een reserve sleutel mee hebt :confused:)

Umpire zei:

int_zpsaydopb1q.jpg

Eindelijk dan, een beetje pet weer om een nieuwe auto op te halen maar O, O, O, wat rijdt hij fantastisch. Nog veel dingen te ontdekken maar 1 ding weet ik wel die full LED is geweldig.

IMG-20151016-WA0002_zpswdlvvhio.jpg

WP_20151016_15_52_36_Pro_zpsedaccz5h.jpg

Ik vind hem deze velgen beter staan met de Gris Moka kleur dan de originele Topaze velgen.

Zo, de H reeks is begonnen!

Tikje te kleine velgen imo voor een 308sw , maar idd mooier ontwerp dan de Topaze.
Veel plezier ermee!(y)

Beste mede 308 bezitters :)

Momenteel heb ik er 18.000 km op zitten; en krijg al melding onderhoud in scherm. Vind het vrij snel; maar rij relatief wel veel korte stukken.

Afgelopen half jaar wel diverse malen terug geweest bij garage voor:
1x aanpassing schokbreker /rubbers achter (meteen hulpveren laten plaatsen, is echt aan te raden);
1x terugroep actie ivm met kans te vast gezetten bouten voor terrein oid;
1x 2 dagen auto kwijt geweest ivm met knarsend geluid terug schakelen 5-4; vliegwiel vervangen;

Motor en auto is op zich een heerlijke combinatie; vind alleen schakelen van 1-2 erg houterig gaan; hebben meer rijders hier last van? Moet soms echt 2x duwen voor hij bv in zijn 2 gaat; eerst wil die niet en dan gaat ie er zomaar in. In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.

Dan de achteruit camera; in het donker zie ik daar niks op; toevallig had ik onlangs een 308SW benzine en daar had ik wel beeld in het donker!!
Is er een camera update oid? Infrarood?? Aangezien ik altijd parkeer in een doodlopende straat is de camera erg handig omdat ik achteruit er in rij.
Ga het ook bij de dealer navragen; ben even benieuwd hoe de ervaringen hier zijn.

Beetle61 zei:

Dan de achteruit camera; in het donker zie ik daar niks op; toevallig had ik onlangs een 308SW benzine en daar had ik wel beeld in het donker!!
Is er een camera update oid? Infrarood?? Aangezien ik altijd parkeer in een doodlopende straat is de camera erg handig omdat ik achteruit er in rij.
Ga het ook bij de dealer navragen; ben even benieuwd hoe de ervaringen hier zijn.

Als je hier alleen maar schrijft, maar nooit leest, dan kun je inderdaad niet weten dat er al een behoorlijke tijd een nieuwe camera beschikbaar is. Mijn dealer heeft hem gewoon vervangen.

Peugeot 308 Blue HDi olieaftapplug smelt door extreme hitte

https://www.driving-dutchman.nl/peugeot-308-blue-hdi-olieaftapplug-smelt-door-extreme-hitte/

Elaste zei:
Peugeot 308 Blue HDi olieaftapplug smelt door extreme hitte

https://www.driving-dutchman.nl/peugeot-308-blue-hdi-olieaftapplug-smelt-door-extreme-hitte/
Dit lijkt me wel op zich zelf staande case. Veroorzaakt door ongelukkige reparatie van de radiator. Wel Had ik verwacht dat je eerder melding krijgt over extreme olie temp en niveau.

Deze week heb ik mijn 308SW 1 jaar in bezit (14k km mee gereden), als particuliere koper. Daarom vandaag voor een onderhoudsbeurt geweest; Er is niets bijzonders gebeurd: volgens de factuur: pakking, oliefilter, ruitensproeivloeistof en Olie (0W30 quartz ineo 1L).
Totaal €182,50. Geen idee of dit veel, normaal of weinig is?

Echter: Mijn (Active)CruiseControl doet het sinds de beurt niet meer. De linker 'flipper' werkt helemaal niet meer, geen enkele van de 5 knoppen... Ook op het display tussen de tellers ontbreekt de regel bovenaan (met de ingestelde CC snelheid en ACC indicatie).

De software is niet ge-update; dit is á 6mnden geleden al/wel gedaan (met het vervangen van de boardcomputer - naar versie SMEG5.2.C.R1 (CD: 26050 Van: 08-01-15). Na die beurt was wel de knop van de boardcompter verdwenen om ACC uit te schakelen (zodat het 'gewoon' CC werd). Sinds die update was enkel nog Active CC mogelijk.

Nu hebben ze omdat ik recent wat meldingen van storingen (aan sensoren parkeerhulp?) gehad heb, alleen maar het systeem gereset. Mochten die storingen terugkomen, gaan ze dat verder onderzoeken...

Dus eigenlijk niets bijzonders gebeurd en nu werkt mijn ACC/CC niet meer... De garage heeft ook nog geen verklaring... Iemand van jullie die hier bekend mee is?

hardinxcore zei:
Deze week heb ik mijn 308SW 1 jaar in bezit (14k km mee gereden), als particuliere koper. Daarom vandaag voor een onderhoudsbeurt geweest; Er is niets bijzonders gebeurd: volgens de factuur: pakking, oliefilter, ruitensproeivloeistof en Olie (0W30 quartz ineo 1L).

Echter: Mijn (Active)CruiseControl doet het sinds de beurt niet meer. De linker 'flipper' werkt helemaal niet meer, geen enkele van de 5 knoppen... Ook op het display tussen de tellers ontbreekt de regel bovenaan (met de ingestelde CC snelheid en ACC indicatie).

De software is niet ge-update; dit is á 6mnden geleden al/wel gedaan (met het vervangen van de boardcomputer - naar versie SMEG5.2.C.R1 (CD: 26050 Van: 08-01-15). Na die beurt was wel de knop van de boardcompter verdwenen om ACC uit te schakelen (zodat het 'gewoon' CC werd). Sinds die update was enkel nog Active CC mogelijk.

Nu hebben ze omdat ik recent wat meldingen van storingen (aan sensoren parkeerhulp?) gehad heb, alleen maar het systeem gereset. Mochten die storingen terugkomen, gaan ze dat verder onderzoeken...

Dus eigenlijk niets bijzonders gebeurd en nu werkt mijn ACC/CC niet meer... De garage heeft ook nog geen verklaring... Iemand van jullie die hier bekend mee is?
Hoe het komt weet ik niet. Maar laat ze even de ACC weer aanzetten in diagbox/pp (drie muisklikken)

Verdomme, Rubi heeft intussen al 2 zekeringen door laten branden (15A) op positie F6A. Touchscreen en snelkoppelingen ernaast blijven helemaal uit.

Geen:
-Climate Control;
-Parkeersensoren;
-Boordcomputer;
-Muziek :(

Volgende week staat de 75k beurt gepland, tot die tijd maar zekeringen blijven vervangen :confused:

Beetle61 zei:
1x aanpassing schokbreker /rubbers achter (meteen hulpveren laten plaatsen, is echt aan te raden);

Beetle61> wat was de aanleiding voor de aanpassing aan de achterschokbrekers/rubbers achter?

Hier net 1400 km op de auto gezet en ik ben elke dag weer blij erin te mogen rijden.
Ik ondervind totaal geen last of nadeel van het touchscreen gebeuren. Navigeren en bellen tegelijkertijd gaat prima bijv en ook de commentaren mbt de temperatuurregeling ervaar ik niet als onhandig.

Premium stoelen zitten top, ik heb al de upgrade achteruitrijcamera schijnbaar want die is perfect en schakelen doet de mijne prima.

Het enige onhandige/gekke is dat als ik in mn Spotify playlist naar een volgend nummer wil, ik niet omlaag moet scrollen via het stuur maar omhoog, terwijl in de playlist dan dus het volgende nummer wordt gedraaid. Dit werkt dus nogal tegennatuurlijk (Android toestel).

Verder een top auto voor die 152 euro netto bijtelling in de maand incl. tankpas, winterbanden etc etc etc :D

LSNN zei:

Zelf vind ik het fijn dat dat je de tankdop gewoon moet openen met de sleutel, werkt altijd en heb mij nog nooit gestoord aan het feit dat je hem dan ergens neer moet leggen.
Daarbij heb ik wel op een GTi sleutelhanger na niets aan de autosleutel zitten, dat vind het contactslot niet zo leuk als daar nog een bos sleutels aanhangt. In mijn bedrijfswagen is daardoor het contact slot uitgewijd waardoor ik hem niet meer omgedraaid kreeg. (opel combo)

Welke Motor heb jij?
Ik heb een 1.6 THP motor en daarbij is mij gezegd dat het, het beste is om ieder jaar de olie te verversen. In mijn geval 4.25 liter.
IVM vervuiling en betere smeering

@ mark

Als de zekering door blijft branden, moet je toch eens verder zoeken (of de dealer).
Is niet normaal in in ieder geval.

308 ipv 207cc zei:
Beetle61 zei:

Als je hier alleen maar schrijft, maar nooit leest, dan kun je inderdaad niet weten dat er al een behoorlijke tijd een nieuwe camera beschikbaar is. Mijn dealer heeft hem gewoon vervangen.

Thanks; heb wel heel wat pagina's gelezen; maar ook via zoek functie kwam er niet 1,2,3 iets boven over mijn problemen met de camera.
Goed dat ik nu weet dat er dus een update is; heb een afspraak voor 3 nov. staan, kunnen ze het meteen meenemen.

M_J zei:
Beetle61 zei:

Beetle61> wat was de aanleiding voor de aanpassing aan de achterschokbrekers/rubbers achter?

Aanleiding was klacht over knokkelig geluid over drempels; dit was ook een terugroep actie;
De hulpveren was een wens van mij; met mijn caravan er achter (kogeldruk ca 60kg) paar kleding tassen; 2 volwassen en 2 tieners (12 en 14) lag hij erg achter over. Zelfs zonder caravan raakte ik met deze belading al de drempels met de trekhaak. Na plaatsing vd hulpveren probleem opgelost.

Verder is 1.6HDI een heerlijk motortje en heeft hij het ca 4000km tijdens de vakantie naar Spanje super gedaan. En toen zaten we echt goed bepakt met nog eens 2 surfsets op het dak (y):D

Foto720-RWGFVGXI.jpg

Blijf het ondanks alle kleinigheden één vd mooiste autos vinden binnen het segment.

Na een aantal maanden rijden was het afgelopen zaterdag zo ver, Ik mocht mijn 308 SW ophalen.
Het is een BLEP 1.6 HDI in Blanc Nacre, Topaze velgen, Chestnus lederen bekleding (geperforeerd), stoelverwarming, Intergrated sound Update.
En tot mijn verrassing zit er ook DAB+ op. Het is nog wel de versie met Chromenlijsten en alles.

Heb de eerste 900 Km er nu op staan door een ritje naar Belgie, maar wat een verschil met de Octavia die ik hier voor had. Het lijkt wel een vliegend tapijt op de belgische snel wegen.

Hier onder wat plaatjes.

Foto540-UBNSPEJG.jpg

Foto540-M7UJWKGB.jpg

Foto540-FNKL8DEQ.jpg

peugeot gek zei:
@ mark

Als de zekering door blijft branden, moet je toch eens verder zoeken (of de dealer).
Is niet normaal in in ieder geval.

Vanmorgen maak ik contact: Head-Unit gaat netjes aan, alles functioneert, ik start de auto, POEF, alles wederom zwart en een 'klik' linksonder bij het stuur (Lees: Weer een zekering door :( )

Volgende week staat de beurt gepland en heb dit reeds gemeld... Wel irritant rijden zonder radio zo..

Dat de 308SW niet aan te slepen is merkte ik gister al helemaal.
In de file, inclusief mijzelf, een blokje van 4 308SW's.

:p

Beetle61 zei:
(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).

Waarom zou je rijdend de bak in z'n 1 willen zetten? Ik heb dat heel mijn autorijdende leven (ok, ben nog niet heel oud) nog nooit gedaan.

voiture zei:
Beetle61 zei:

Waarom zou je rijdend de bak in z'n 1 willen zetten? Ik heb dat heel mijn autorijdende leven (ok, ben nog niet heel oud) nog nooit gedaan.

Mee eens, ik ken geen enkele auto waarmee te dit kan of uberhaupt nodig is.
Pas je rijstijl aan zou ik zeggen.

Martin86 zei:
...

En tot mijn verrassing zit er ook DAB+ op. Het is nog wel de versie met Chromenlijsten en alles.

...

Ik zou ook graag DAB+ willen. Ik zal bij de 75K beurt eens informeren naar de mogelijkheden bij mijn dealer.

VroemVroemVroem zei:
Martin86 zei:
...

...

Ik zou ook graag DAB+ willen. Ik zal bij de 75K beurt eens informeren naar de mogelijkheden bij mijn dealer.

Het lijkt erop dat het op het moment op de laatste versies zit. Heb ook al gelezen dat het aan de antenne te zien is. Ik heb er nu een spriet op zitten ipv een kort stompje. Maar lijkt me dat dan de hele hoofdunit vervangen moet worden.

LSNN zei:
voiture zei:
Beetle61 zei:

Dat kan ik proberen; maar als je file rijdt en dan bijna weer stapvoets is in zijn 2 optrekken niet echt lekker, en in zijn 1 krijgen moet ik dus eerst stoppen volgens de kenners; vandaar al die files....
stapvoets / rollend moet ik hem toch gewoon in zijn 1 kunnen zetten

Beetle61 zei:
LSNN zei:
voiture zei:
Beetle61 zei:

Dat kan ik proberen; maar als je file rijdt en dan bijna weer stapvoets is in zijn 2 optrekken niet echt lekker, en in zijn 1 krijgen moet ik dus eerst stoppen volgens de kenners; vandaar al die files....
Dan moet ie echt heel langzaam rollen wil hij soepel in zn 1. Ik kan vanaf 10kmh moeiteloos in zn 2e verder rollen. 1.6hdi.

J_P_P zei:
Beetle61 zei:
LSNN zei:
voiture zei:
Beetle61 zei:

Dan moet ie echt heel langzaam rollen wil hij soepel in zn 1. Ik kan vanaf 10kmh moeiteloos in zn 2e verder rollen. 1.6hdi.

Ik ga er nog eens opletten; misschien ligt het aan mij maar rij al heel lang auto en heb nu dit probleempje; dan had ik dat ook wel in mijn andere auto's gehad. Zeker met caravan in zijn 2 wegrijden stapvoets is dan wel een dingetje.....schakelen gaat echt met een flinke klonk van 1 naar 2 en visa versa;
3 november gaat ie weer naar de dealer;

Ik was gisteren bij een Peugeot dealer, ongelofelijk wat hebben ze het daar druk met afleveren, er staan denk ik, wel zo'n 80 SW's of hatchbacks 308 op de terreinen rond het gebouw die wachten op hun leaserijder.

Terug
Bovenaan