Peugeot 308 (SW p. 26)

identiteitonbekend zei:
...gewenste uitrusting... onderdelen van auto's af te halen... PNE lastig... auto's af te nemen... in back order vallen... aantal auto's nog in bestelling staan...

Wat een jargon zeg. Pff. Autorijden lijkt wel boekhouden tegenwoordig.

@ Elaste,

Dat is het ook tegenwoordig ;-)
Zeker als de bijtellingsvoorwaarden gaan veranderen.

Elaste zei:
identiteitonbekend zei:
...gewenste uitrusting... onderdelen van auto's af te halen... PNE lastig... auto's af te nemen... in back order vallen... aantal auto's nog in bestelling staan...

Wat een jargon zeg. Pff. Autorijden lijkt wel boekhouden tegenwoordig.

Heel normale taal lijkt me. Overdrijven is ook een vak.

Woensdag eindelijk de GT ophalen, heb heel veel zin om met deze mooie bolide te gaan sturen.
Hopelijk is deze net zo probleemloos als mijn eerste 308-II. Maar daar heb ik, zeker met een goede dealer, alle vertrouwen in.

Gaaf! Heb je wel geluk zeg, met het nieuwe modelmatig zijn een aantal dingen gewijzigd, waardoor de uitrusting standaard ook iets is gewijzigd. Ben erg benieuwd!

Thanks, foto's zal ik plaatsen.

identiteitonbekend zei:
Gaaf! Heb je wel geluk zeg, met het nieuwe modelmatig zijn een aantal dingen gewijzigd, waardoor de uitrusting standaard ook iets is gewijzigd. Ben erg benieuwd!

Je maakt me nieuwsgierig nu, wat zijn de wijzigingen?

ik rij sinds mei 2014 blue lease premium! een hele fijne auto maar de laatste tijd komen er steeds meer problemen!
Er staat nu 84000 km op en de volgende problemen zijn al verholpen.

Nieuw navigatie systeem ivm opstarten van meer dan 1 minuut.
Vervangen van adaptive cruise control omdat als het miezerde deze in storing viel. Na het opnieuw starten van de auto was de storing weer weg.
Op dit moment heb ik nog een krakende ophanging achter, Peugeot Frankrijk weet waar het probleem zit alleen een oplossing komt niet eerder als medio 2016!! Dit kan dus Januari zijn maar ook ergens anders in het jaar.

*EDIT* ik heb ook nog een probleem dat de eerste 10 minuten na het starten er geen geluid komt uit mijn auto. Bij het richting aangeven of wanneer er een waarschuwingslampje gaat branden. Voor dit probleem hebben ze ook nog geen oplossing gevonden.

Nu maar besloten om deze er uit te gooien en een andere te zoeken. Ik wil graag een SW ivm een gezinsuitbreiding die op de planning staat. Mooie 308 SW gt line gezien. OP dit moment bezig met de lease maatschappij om hem om te wisselen.

CycloneX zei:
Ik heb die blokjes in de rugleuning ook niet.

Mijn leer is ook achteraf ingebouwd door Lederinbouwnederland in Alphen aan de Rijn.

Mijn stoel zijn mooie rechte banen, ik heb wel kleur stiksels mogen kiezen. Wat er overigens ook fraai uitziet, zelfde kleur als hierboven.

Goedemorgen!
Ik lees net je bericht. Zou je foto's willen plaatsen van je bekleding? Ik heb ook achteraf lederinbouw via Lederinbouw Nederland.
Alvast bedankt!

Mkipz zei:
ik rij sinds mei 2014 blue lease premium! een hele fijne auto maar de laatste tijd komen er steeds meer problemen!

Vervangen van adaptive cruise control omdat als het miezerde deze in storing viel. Na het opnieuw starten van de auto was de storing weer weg.
Op dit moment heb ik nog een krakende ophanging achter, Peugeot Frankrijk weet waar het probleem zit alleen een oplossing komt niet eerder als medio 2016!! Dit kan dus Januari zijn maar ook ergens anders in het jaar.

*EDIT* ik heb ook nog een probleem dat de eerste 10 minuten na het starten er geen geluid komt uit mijn auto. Bij het richting aangeven of wanneer er een waarschuwingslampje gaat branden. Voor dit probleem hebben ze ook nog geen oplossing gevonden.

Nu maar besloten om deze er uit te gooien en een andere te zoeken. Ik wil graag een SW ivm een gezinsuitbreiding die op de planning staat. Mooie 308 SW gt line gezien. OP dit moment bezig met de lease maatschappij om hem om te wisselen.

Verontrustend!
Prettig dat je de 308 BLP eruit mag gooien ten favoure van een GT SW. Is dat op basis van de ellende en uit coulance vanuit de LM?

Wierie zei:
CycloneX zei:

Mijn leer is ook achteraf ingebouwd door Lederinbouwnederland in Alphen aan de Rijn.

Mijn stoel zijn mooie rechte banen, ik heb wel kleur stiksels mogen kiezen. Wat er overigens ook fraai uitziet, zelfde kleur als hierboven.

Goedemorgen!
Ik lees net je bericht. Zou je foto's willen plaatsen van je bekleding? Ik heb ook achteraf lederinbouw via Lederinbouw Nederland.
Alvast bedankt!

U vraagt wij draaien:

Interieur

Stoel

Voorheen was de Ligne S 16" geen optie op de Peugeot 308SW, dit lijkt in de nieuwe accessoirelijst veranderd :)

https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/

kreeg vanmiddag te horen dat het EBS systeem in backorder staat, levertijd waarschijnlijk eind november. Pioneer zou een alternatief zijn, ik krijg morgen te horen hoe en wat. Iemand ervaring met de Pioneer upgrade? Deze zou vergelijkbaar zijn met het EBS systeem?

Gilletti zei:
Woensdag eindelijk de GT ophalen, heb heel veel zin om met deze mooie bolide te gaan sturen.
Hopelijk is deze net zo probleemloos als mijn eerste 308-II. Maar daar heb ik, zeker met een goede dealer, alle vertrouwen in.

Veel plezier morgen! En niet vergeten de foto's te posten ;)

Ik heb zelf een Ground Zero versterker en Ampire Active-8 subwoofer gekregen als alternatief voor het EBS systeem. Dit ondat het EBS systeem destijds ook al slecht tot niet leverbaar was. Ik ben er seker content mee, hoewel de versteker onder de stoel ligt en de subwoofer aan de achterbank is bevestigd. Zelf moest ik ook nog eea afstellen, maar het geluid is nu prima.

E-One zei:
Mkipz zei:

Verontrustend!
Prettig dat je de 308 BLP eruit mag gooien ten favoure van een GT SW. Is dat op basis van de ellende en uit coulance vanuit de LM?

Nee niet op basis van coulance, ze hebben nu een actie dat je je huidige auto kan inruilen voor een andere om langer je bijtelling te behouden.

hallo ik ben Erik, ik volg al sinds juni dit forum maar mij nog niet aangemeld... ik reed al in een 14% auto maar wilde nog wat langer genieten... dus overlegd met de baas en mocht een nieuwe uitzoeken en mijn huidige ging naar een nieuwe collega...
30 juli j.l. is de bestelling van mijn Peugeot 308 BLEP SW geplaatst en vandaag 30-9 mocht ik hem ophalen.:p. bij Nefkens in Veldhoven..... De kleur is Gris Artense.. opties zijn een afneembare trekhaak van Brink, achteraf ingebouwde leder met stoelverwarming en verder een kofferbakbeschermingbak.... ow ja en omdat ik de verkoper de opdracht had gegeven via leasemaatschappij heb ik op de auto een speciale Waxoyl behandeling gekregen... beter voor de lak.....

ow en mijn oude auto van de zaak is naar een collega gegaan.. die ook weer blij!(y)

Umpire zei:
LSNN zei:
Mijn besteldatum was 17-8, mogelijk paar dagen later.

Dank je.

De mijne:
308 SW Allure BlueHDi
Gris Moka Metaallak
Stof Lichtgrijs (Galdo)
Verwarmbare Voorstoelen Met Massagefunctie
Pack Securité
Achteruitrijcamera

Velgen: De Topaze ruil ik voor de Quartz omdat ik dit niet mooi vind op een donkere auto
Besteld op 6-8-2015 maar nog geen leverdatum bekend :confused:

Laten we elkaar een beetje op de hoogte houden.

Ok dan eindelijk een leverdatum, althans in de week van 19 oktober is hij in Nederland.

(Mooie auto Cooper666!!!)

Fijn dat Nefkes Veldhoven zo snel is met leveren! Mijne 17 juli besteld bij J.Janssen in Nuenen en levertijd zou pas 1 week voor de herfstvakantie (regio zuid) zijn.

Dit zou natuurlijk ook aan kunnen liggen dat ik een Blue Lease Premium heb besteld?

Veel rijplezier gewenst in je nieuwe 308!

Zojuist gebeld, ik kan volgende week vrijdag mijn wagen ophalen in Culemborg!
Nu nog even wat met werk regelen mbt de huidige leasert (Focus), loopt nl. via andere maatschappij.

Zoals gevraagd/beloofd zou ik nog wat plaatjes posten van mijn nieuwe GT.
Inmiddels alweer smerig maar daar is het rijplezier nog niet minder van geworden. Wat een heerlijke wagen! (y)

IMG_1322_zps8v2cu8cp.jpg

IMG_1320_zpsqm1vwqjg.jpg

IMG_1319_zps3dclojfg.jpg

Prachtige wagen Gilletti!

Zijn jouw deuren en lijsten aan de binnenkant voldoende dik gespoten? Bij mij is het erg dun en gaan ze deze opnieuw spuiten. Vier dagen werk, dat moet toch geld kosten voor PN...

Nu die nieuwe Clubman zoveel groter is geworden, heb ik de auto eens vergeleken met een 308 SW GT. Indrukwekkend, het enige voordeel voor de Mini is een 0.4s snellere tijd om naar 100km/h te gaan. En dat terwijl die top-308 reeds bijna 35.000 kost, bij Mini moet het aanvinken van opties (incl. navigatie) dan nog beginnen. De kleinere Mini is dan rustig 20% duurder (en is tevens zwaarder, verbruikt meer, ...).
Goed, het is geen eerlijke vergelijking wellicht, maar ik sta er toch geregeld van te kijken hoe dat soort (vooral marketing-) auto's gepositioneerd worden.

Mooie auto, Gilletti!

Bedankt allemaal!

PvanMegen zei:
Zijn jouw deuren en lijsten aan de binnenkant voldoende dik gespoten? Bij mij is het erg dun en gaan ze deze opnieuw spuiten. Vier dagen werk, dat moet toch geld kosten voor PN...
Gisteren al even snel gekeken maar ik kon zo gauw gelukkig geen onvolkomenheden ontdekken.

CycloneX zei:
Wierie zei:
CycloneX zei:

Goedemorgen!
Alvast bedankt!

U vraagt wij draaien:

Interieur

Stoel

Ziet er leuk uit die bekleding! Welke kleur heb je gekozen?

Gilletti zei:
Bedankt allemaal!

PvanMegen zei:
Gisteren al even snel gekeken maar ik kon zo gauw gelukkig geen onvolkomenheden ontdekken.

Gilletti heeft voorspraak bij Peugeot en krijgt altijd perfecte exemplaren:cool:

Wierie zei:
CycloneX zei:
Wierie zei:
CycloneX zei:

Goedemorgen!
Alvast bedankt!

U vraagt wij draaien:

Interieur

Stoel

Ziet er leuk uit die bekleding! Welke kleur heb je gekozen?

Leer stond als 'Dark Brown' op de staal in combinatie met Gris Moka als auto. Krijg veel complimenten vanwege de mooie combinatie.

Pff mijn 308 Hb is net geen 2jaar en nu heeft er een zeikerd besloten om eens met zijn sleutel langs mijn deuren te gaan, met een fantastisch mooie en diepe kras van voor tot achter als gevolg.

Cooper666 zei:
hallo ik ben Erik, ik volg al sinds juni dit forum maar mij nog niet aangemeld... ik reed al in een 14% auto maar wilde nog wat langer genieten... dus overlegd met de baas en mocht een nieuwe uitzoeken en mijn huidige ging naar een nieuwe collega...
30 juli j.l. is de bestelling van mijn Peugeot 308 BLEP SW geplaatst en vandaag 30-9 mocht ik hem ophalen.:p. bij Nefkens in Veldhoven..... De kleur is Gris Artense.. opties zijn een afneembare trekhaak van Brink, achteraf ingebouwde leder met stoelverwarming en verder een kofferbakbeschermingbak.... ow ja en omdat ik de verkoper de opdracht had gegeven via leasemaatschappij heb ik op de auto een speciale Waxoyl behandeling gekregen... beter voor de lak.....

ow en mijn oude auto van de zaak is naar een collega gegaan.. die ook weer blij!(y)

Gefeliciteerd. Wat een tijdloos design heeft de Megane in deze trim toch als je hem zo op de foto ziet. Je zou zo denken dat hij minimaal net zo oud is als de 308SW

revolution-nl zei:
Gefeliciteerd. Wat een tijdloos design heeft de Megane in deze trim toch als je hem zo op de foto ziet. Je zou zo denken dat hij minimaal net zo oud is als de 308SW
Geen echt compliment voor de 308II, want de Megane is zeker niet tijdloos en ziet er al weer aardig 'oud' uit, zeker als je voor ogen hebt hoe de nieuwe Megane er uit gaat zien. En dan zit er nog een neuswijziging tussen dit model en het nieuwe model.

Goedendag,
Ik heb mijn Zwarte 308 nu 1.5 jaar en als ik hem gewassen heb schrik ik van de steenslag, het meeste zit op motorkap
maar ook aan het rechter voorspatbord en deur zitten verschillende pitjes van de steenslag,
hoe is dat bij jullie??

identiteitonbekend zei:

Weet iemand wat deze poster hiermee bedoeld? Welke modelmatige dingen / uitrusting zijn gewijzigd?

Ik heb gegoogled echter kan ik zo 123 even niets hierover vinden. Mijn GT line is in augustus besteld en verwacht ik begi november. Ben benieuwd of ik enige "upgrades" kan verwachten??

@Gilletti: mooie auto!! De GT past bij mij helaas niet int leasebudget... dus hier gegaan voor de GT line. Ben benieuwd! Veel rijplezier!

Morgenmiddag kan ik de mijne ophalen :)
Tankpasje is inmiddels binnen, groene kaart, kenteken is dus bekend dus dat wordt vast leuk morgen.

Mijn storingen van eerder (alles stuk wat er stuk kan zijn volgens boordcomputer) waren vandaag weer terug na nog geen 1700km. Morgen naar de garage. Ben benieuwd of het opgelost wordt.

Ik heb gelezen op een Italiaans Peugeot forum dat de GT-line iets wordt uitgekleed qua opties. In dat topic staat ook dat het geld voor modellen die per nov 15 worden gebouwd.

- Alcantara wordt vervangen voor stof, genaamd "Oxford GT-line"
- Led sfeerverlichting in de hemel vervalt
- SMEG jukebox vervalt
- 1 USB aansluiting vervalt
- Bagage rails in de kofferbak vervalt (voor SW)

De Italianen geven aan dat er officiële communicatie vanuit Peugeot is, dus je zult bij de dealer dit moeten terug vinden in het modellen boek.

Ben blij dat mijn GT-Line al voor de deur staat... Die Led verlichting in de hemel is overigens niet veel...

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/12122541_10153611654200169_6983077137403532907_n.jpg?oh=4dbc9148a8c4e97e0a1e8adf3ca15250&oe=568D5B63{/IMG]

[IMG]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12109297_10153611654290169_6771997858024377017_n.jpg?oh=8263e219f434d96d452975487f5ef23e&oe=568A1E8F{/IMG]

Incl chroom en getinte ramen, 16" Grenat velgen, DAB radio, parkeersensoren rondom, camera en bagagerails met haken.

Gelijk een vraag: hoe treden mn parkeersensoren voor in werking? Moet ik dit nog ergens inschakelen? Momenteel piepen ze niet, achter wel.
En kan het lcd dimmen op basis van tijd of moet dit handmatig gecorrigeerd worden?

Tot nu toe erg happy met de auto. Morgen de zitpositie even tweaken.

Post van LSNN hierboven maar dan metzonder accolades.

LSNN zei:
12122541_10153611654200169_6983077137403532907_n.jpg

12109297_10153611654290169_6771997858024377017_n.jpg

Incl chroom en getinte ramen, 16" Grenat velgen, DAB radio, parkeersensoren rondom, camera en bagagerails met haken.

Gelijk een vraag: hoe treden mn parkeersensoren voor in werking? Moet ik dit nog ergens inschakelen? Momenteel piepen ze niet, achter wel.
En kan het lcd dimmen op basis van tijd of moet dit handmatig gecorrigeerd worden?

Tot nu toe erg happy met de auto. Morgen de zitpositie even tweaken.

SkyBuMp zei:
Ik heb gelezen op een Italiaans Peugeot forum dat de GT-line iets wordt uitgekleed qua opties. In dat topic staat ook dat het geld voor modellen die per nov 15 worden gebouwd.

- Alcantara wordt vervangen voor stof, genaamd "Oxford GT-line"
- Led sfeerverlichting in de hemel vervalt
- SMEG jukebox vervalt
- 1 USB aansluiting vervalt
- Bagage rails in de kofferbak vervalt (voor SW)

De Italianen geven aan dat er officiële communicatie vanuit Peugeot is, dus je zult bij de dealer dit moeten terug vinden in het modellen boek.

Oke... een downgrade kan natuurlijk ook :confused:! Echter, ik krijg de Blue lease uitvoering van GT Line... net even de peugeot website gechecked en in recente het foldermateriaal (model vanaf 1-11-2015) staan de meeste opties ( iig alcantara en led verlichting) nogsteeds als inclusief omschreven. Denk dat het bij de mijne wel goed zit ;o)! Ik ga het zien in de 1e week van november!

Gerard Kronenburg zei:
je hoeft niets te doen, als je genoeg dicht bij een obstakel komt begint ie te piepen, zowel aan de voorkant als de zijkant.

Dan heb ik wellicht per abuis het piepsignaal uit gezet. Lastig te herkennen of een functie actief is of niet. Beter hadden ze met vinkjes gewerkt ipv wit of zwart

Parkeersensoren doen het idd :p
Stoel even goed ingesteld. Wat verder naar achter ivm lange benen, iets lager voor sportievere zit, stuur iets hoger en naar me toe gehaald. Helemaal top zo.

Touchscreen vind ik prima reageren verder :)

De haken in de rails zijn ook handig.

LSNN zei:
Parkeersensoren doen het idd :p
Stoel even goed ingesteld. Wat verder naar achter ivm lange benen, iets lager voor sportievere zit, stuur iets hoger en naar me toe gehaald. Helemaal top zo.

Touchscreen vind ik prima reageren verder :)

De haken in de rails zijn ook handig.

Erg mooie combinatie met deze velgen! Veel plezier met de auto!

( Ik kan die van mij volgende week ophalen, vrijdag of zaterdag. Kenteken inmiddels aangevraagd..(2e week augustus besteld))

Beste 308 rijders,

Ik wil graag DAB+ radio inbouwen in mijn 308 BLP.

Zijn er andere mensen op het forum die dit hiermee ervaring hebben?

Zelf kwam ik dit product tegen op internet.

Terug
Bovenaan