Peugeot 308 (SW p. 26)

Gewoon ff boekje lezen, kom op kom op nou!

Er zit een knopje bij je tellerblok waar je EA kunt afstellen.

SkyBuMp zei:

Precies.
En verder kan je in het iCockpit systeem dag en nacht instellingen wijzigen van het scherm. Ook helderheid is een optie.
Gewoon ff de onboard handleiding raadplegen.;)

Ik rijd sinds een week een 308. Nadat de tweede tijdelijke Ford Focus het ook begeven had - voor precies hetzelfde euvel - heb ik de leasemaatschappij aangegeven dat ik een ander merk wilde rijden, zeker met het oog op de aanstaande vakantie. Ze hadden nog een 308 (SW 1.2) beschikbaar, dus vandaar nu in deze auto. Ik wacht overigens nog op een Golf GTE, maar dat duurt nog een paar maandjes helaas.

Ik moet zeggen, wat een verademing t.o.v. die Focus. De auto is zo veel ruimer van binnen, alleen al doordat het hele interieur een stuk rustiger is ingericht. Ook is er meer dan voldoende ruimte in de achterbak, zeker aangezien het een SW is. Ook rijdt de auto heerlijk rustig, echt een "cruiser".

Even de plussen en de minnen:

Plus:
+ Het is een rustige auto, zeker met die 16" zwaarstalen velgen :)
+ Mooi verzorgd interieur
+ De 1.2 motor verrast in positieve zin
+ Klein stuur is even wennen, maar uiteindelijk ook erg fijn

Min:
- Alles in een touchscreen stoppen. 30 - 60 sec. wachten voordat je eindelijk de airco aan kan gooien op een dag als gisteren is niet enorm fijn. Sowieso niet zo'n fan van touchscreens, het is onveiliger dan een Audi/BMW draaiknop, omdat je je ogen duidelijk van de weg moet halen om te kijken waar je op duwt. Mijn vorige auto was de laatste A3 en ja ik weet het, in de Golf zit ook touchscreen ;)
- De bekerhouders, tjah, één bekerhouder. Je kan er vrij weinig mee, te klein, te ondiep en zit op een onmogelijke plek onder de armsteun. Soms vraag je je af of de designers het wel een keer uitgeprobeerd hebben.
- Er hadden net iets meer snelle opbergers in mogen zitten (links van het stuur een bakje voor de zonnebril ofzo)

In die Ford Focus reed ik echt met tegenzin, plastic, veel te druk en de motor was ook niet echt bepaald fijn (EcoBoost 1.0) en had er absoluut geen zin om mee op vakantie te gaan. De 308 vind ik een enorme fijne auto en heeft me aangenaam verrast. Ik rijd er met veel plezier in en dat is wel zo belangrijk met zo veel kilometers.

Heb vrijdag mijn leaseovereenkomst voor een 308SW 1.6 BLE Gris Artense met 16" Grenat velgen getekend.
Verder geen extra's erbij gedaan. De Premium stoelen waren voor mij het belangrijkste.

Ik vroeg me vanavond ineens af wat voor jullie 1.6 BLE ongeveer de levertijd is gebleken :)

LSNN zei:
Heb vrijdag mijn leaseovereenkomst voor een 308SW 1.6 BLE Gris Artense met 16" Grenat velgen getekend.
Verder geen extra's erbij gedaan. De Premium stoelen waren voor mij het belangrijkste.

Ik vroeg me vanavond ineens af wat voor jullie 1.6 BLE ongeveer de levertijd is gebleken :)
Moeilijk te voorspellen. loopt zo uit elkaar. Is er eigenlijk nog 'vakantie stop' geweest dit jaar bij PSA? Meeste wat je leest hier Is 10-14 weken.

J_P_P zei:
LSNN zei:
Moeilijk te voorspellen. loopt zo uit elkaar. Is er eigenlijk nog 'vakantie stop' geweest dit jaar bij PSA? Meeste wat je leest hier Is 10-14 weken.

Collega's van me kregen van de week te horen dat hun 14% bakkie minimaal 6 weken vertraagd zal zijn.
Uiteraard meteen mijn GT even gecheckt maar die moet nog steeds begin september bij de dealer zijn.

Zolty zei:
Ik rijd sinds een week een 308. Nadat de tweede tijdelijke Ford Focus het ook begeven had - voor precies hetzelfde euvel - heb ik de leasemaatschappij aangegeven dat ik een ander merk wilde rijden, zeker met het oog op de aanstaande vakantie. Ze hadden nog een 308 (SW 1.2) beschikbaar, dus vandaar nu in deze auto.

Goh, wat ging er stuk aan de Fordjes?

Zolty zei:
Min:
- Alles in een touchscreen stoppen. 30 - 60 sec. wachten voordat je eindelijk de airco aan kan gooien op een dag als gisteren is niet enorm fijn. Sowieso niet zo'n fan van touchscreens, het is onveiliger dan een Audi/BMW draaiknop, omdat je je ogen duidelijk van de weg moet halen om te kijken waar je op duwt. Mijn vorige auto was de laatste A3 en ja ik weet het, in de Golf zit ook touchscreen ;)

Dat er op de touch screen eea aan te merken is ben ik helemaal met je eens. Maar wat betekent bovenstaande? Dat het überhaupt 30-60 seconden duurt voordat je iets kunt bedienen? Dat lijkt me een slechte zaak namelijk, maar iets dergelijks is mij niet opgevallen toen ik een proefrit in de 308 maakte.

Als het alleen de airco betreft: Bij een automatische airco heeft het niet zoveel zin deze kouder te zetten met warm weer, hij gaat daar niet harder van koelen. Zet 'm gewoon op 21 of 20.5 graden ofzo, dan zit je het hele jaar door in de juiste temperatuur in je autootje.

Wat wel verstandig is met heet weer is de recirculatie aanzetten bij start. Dan koelt de auto (veel) sneller af (hij hoeft alleen het volume in de auto af te koelen ipv steeds verse hete lucht van buitenaf) en verbruikt de airco minder energie. En laat de 308 daar nou net gewoon een ouderwetse fysieke knop voor hebben... :)

[D2] zei:
Zolty zei:
Ik rijd sinds een week een 308. Nadat de tweede tijdelijke Ford Focus het ook begeven had - voor precies hetzelfde euvel - heb ik de leasemaatschappij aangegeven dat ik een ander merk wilde rijden, zeker met het oog op de aanstaande vakantie. Ze hadden nog een 308 (SW 1.2) beschikbaar, dus vandaar nu in deze auto.

Zolty zei:
Min:

Dat er op de touch screen eea aan te merken is ben ik helemaal met je eens. Maar wat betekent bovenstaande? Dat het überhaupt 30-60 seconden duurt voordat je iets kunt bedienen? Dat lijkt me een slechte zaak namelijk, maar iets dergelijks is mij niet opgevallen toen ik een proefrit in de 308 maakte.

Ik heb het ook een paar keer gehad dat het scherm pas na een tijdje aanging maar in principe is het touchscreen al beschikbaar voordat ik de versnelling in D heb gezet.

Je kan natuurlijk best lang wachten voordat je 'm in D zet;)

Na de update van het systeem leek het alsof het opstarten sneller ging.

Ondertussen heeft het systeem soms weer de tijd nodig... Inderdaad storend, want je kan niets in die tijd. Ik heb er geen stopwatch naast gehouden, maar 1 minuut is het minimaal.
Eerst zwart scherm, daarna een poos het Peugeot logo, daarna gaat de radio aan (is dan niet te regelen, geen reactie op beide volumeknoppen) en pas daarna krijgt iCockpit een voor een de functies weer terug.

ENTE zei:
Je kan natuurlijk best lang wachten voordat je 'm in D zet;)

Na de update van het systeem leek het alsof het opstarten sneller ging.

Ondertussen heeft het systeem soms weer de tijd nodig... Inderdaad storend, want je kan niets in die tijd. Ik heb er geen stopwatch naast gehouden, maar 1 minuut is het minimaal.
Eerst zwart scherm, daarna een poos het Peugeot logo, daarna gaat de radio aan (is dan niet te regelen, geen reactie op beide volumeknoppen) en pas daarna krijgt iCockpit een voor een de functies weer terug.

Dat heb ik ook wel eens. Geheel willekeurig wanneer je de auto start. De ene keer is alles meteen beschikbaar, de volgende keer wacht je tot je een ons weegt. Ik kan niet de vinger leggen op het waarom.

SkyBuMp zei:

Ik ben serieus al een jaar op zoek naar die functie. Blijkt dat dat menuutje alleen verschijnt als je in nachtmodus bent. Zucht.

[D2] zei:
Zolty zei:

Zolty zei:
Min:

Als het alleen de airco betreft: Bij een automatische airco heeft het niet zoveel zin deze kouder te zetten met warm weer, hij gaat daar niet harder van koelen. Zet 'm gewoon op 21 of 20.5 graden ofzo, dan zit je het hele jaar door in de juiste temperatuur in je autootje.

Voorloper, dus helaas minimum van minimum en geen Climate Control. Iets wat inderdaad zou helpen bij het aantal tripjes naar de koeling/verwarming interface :) Het is niet meer vaak voor gekomen dat het systeem helemaal opstartte trouwens. Het gebeurt af en toe, geen idee waarom. Misschien accuspanning ofzo?

De Ford... tjah. Twee keer de koelvloeistof over de motor heen gehad, bij twee verschillende Focussen met allebei rond de 80k op de teller. M.a.w. echt geen toeval. Nee, ben geen fan van Ford.

Wat me trouwens ook opvalt is dat de Bluetooth interface van de Peugeot vrij traag is. Kan dat kloppen? Als ik bijv. het volgende nummer selecteer oid op de radio, duurt het echt eventjes voordat ie dat daadwerkelijk doet op de telefoon.

Zolty zei:
Wat me trouwens ook opvalt is dat de Bluetooth interface van de Peugeot vrij traag is. Kan dat kloppen? Als ik bijv. het volgende nummer selecteer oid op de radio, duurt het echt eventjes voordat ie dat daadwerkelijk doet op de telefoon.

Ook dat heb ik, maar dat was bij mijn vorige VW en Lexus niet beter. Is denk ik een Bluetooth kwaaltje.

Hallo Skybump, ja helaas herken ik dit probleem. Bij onze 308sw is de boel in april dit jaar opnieuw gespoten. Ik kan je inmiddels vertellen dat dat niet de oplossing is. Zoals je al zelf geconstateerd hebt zitten de lichten zo strak in de carrosserie dat naar mijn mening de lichten de lak doorschuren door trillingen tijdens het rijden.

Inmiddels een 2e afspraak op kosten van Peugeot bij de schadehersteller. Daar gaan ze kijken of ze wat van de lichtunits af kunnen schuren, zodat er meer ruimte komt. Mijn dealer had hier nog niet eerder van gehoord.

SkyBuMp zei:
Zijn er meer 308 SW rijders waarbij de achterlicht units (te dicht) tegen de lak aan zitten waardoor de lak op hoopt of zelfs los laat? Ik kwam het een tijd terug tegen op het Franse Peugeot forum..

Helaas ontdekte ik afgelopen weekend dat mijn 308 ook last heeft van dit issue. Gaat om een GT-line blue magnetic uit april 2015. Op dit moment is het minimaal zichtbaar, omdat ik er op tijd bij ben kan de dealer hopelijk nog wat betekenen... zonder dat er gespoten moet worden.

Voorbeeld foto's van het issue:
image.jpg150..jpg

2015-04-27_09.04.24.jpg

Hallo Skybump, ja helaas herken ik dit probleem. Bij onze 308sw is de boel in april dit jaar opnieuw gespoten. Ik kan je inmiddels vertellen dat dat niet de oplossing is. Zoals je al zelf geconstateerd hebt zitten de lichten zo strak in de carrosserie dat naar mijn mening de lichten de lak doorschuren door trillingen tijdens het rijden.

Inmiddels een 2e afspraak op kosten van Peugeot bij de schadehersteller. Daar gaan ze kijken of ze wat van de lichtunits af kunnen schuren, zodat er meer ruimte komt. Mijn dealer had hier nog niet eerder van gehoord.

Voor nieuwe 308SW rijders die op het punt staan om een 308sw in bestelling te zetten; Hou er rekening mee dat per 1 september de Chromen raamomlijsting op BLE Pack er niet meer op zit!

Meer mensen die nog steeds last hebben van het echo probleem na de update en calibratie? Bij mij is er nu 2x iets aan gedaan, maar de echo is nog altijd aanwezig. De dealer zegt nu dat de software waarschijnlijk niet helemaal compatible is met de iPhone 6. Ik ben bijna geneigd om een Parrot carkit te laten inbouwen, want bellen is nu gewoon heel irritant. De echo is alleen niet aanwezig als ik het volume van de radio zeer zacht zet (< 11), maar dan versta ik de tegenpartij zelf bijna niet meer (zeker niet op de snelweg). Ook het volume van de telefoon zelf aanpassen heeft niet geholpen. Ik heb overigens wel een versterker+subwoofer die door de dealer zijn ingebouwd.

zeilbood zei:
Meer mensen die nog steeds last hebben van het echo probleem na de update en calibratie? Bij mij is er nu 2x iets aan gedaan, maar de echo is nog altijd aanwezig. De dealer zegt nu dat de software waarschijnlijk niet helemaal compatible is met de iPhone 6. Ik ben bijna geneigd om een Parrot carkit te laten inbouwen, want bellen is nu gewoon heel irritant. De echo is alleen niet aanwezig als ik het volume van de radio zeer zacht zet (< 11), maar dan versta ik de tegenpartij zelf bijna niet meer (zeker niet op de snelweg). Ook het volume van de telefoon zelf aanpassen heeft niet geholpen. Ik heb overigens wel een versterker+subwoofer die door de dealer zijn ingebouwd.

Ik heb de standaard geluidsinstallatie en een iPhone 6. Bellen gaat vrijwel altijd duidelijk en probleemloos. Ook FaceTime gaat probleemloos en duidelijk. Dit was al zo voor de update.

zeilbood zei:

Ik heb ook nog steeds last van de echo. Dit had ik zowel met de standaard geluidsinstallatie als met een pioneer upgrade. Mijn vrouw en dochter hebben dit probleem ook geconstateerd terwijl we allemaal verschillende telefoons hebben. De telefoons die aangesloten zijn geweest zijn:
Samsung S2
Samsung S4
HTC one V
iPhone 5s
Samsung S5

Al een paar keer gemeld. De volgende terugkoppelingen gekregen:
- Bepaalde telefoons zouden te oud zijn! En een update zou mogelijk andere problemen geven
- Software zou het niet aan liggen. ik had al de laatste versie! (feb 2014...)
- Ik zou alle BT verbindingen moeten wissen en de telefoons weer opnieuw aanmelden. Natuurlijk had dit ook geen resultaat.

Daar ik absoluut geen zin heb om continue bij de garage te zitten, verontschuldig ik me maar naar mijn klanten als ik ze onderweg bel (goede reclame!). A.s. vrijdag krijg ik eindelijk de nieuwe camera en heb weer maar eens gemeld dat het echo probleem er nog in zit.
Ook aangegeven dat er 3 seconden vertraging zit bij het wisselen van een nummer bij audio streaming (spotify). Display verandert wel direct!

Ondanks dat ik al weet wat de uitkomst wordt, hoop ik toch dat het vrijdag, na 30.000km, allemaal wordt opgelost.......................

M_J zei:
zeilbood zei:

Ik heb ook nog steeds last van de echo. Dit had ik zowel met de standaard geluidsinstallatie als met een pioneer upgrade. Mijn vrouw en dochter hebben dit probleem ook geconstateerd terwijl we allemaal verschillende telefoons hebben. De telefoons die aangesloten zijn geweest zijn:
Samsung S2
Samsung S4
HTC one V
iPhone 5s
Samsung S5

Al een paar keer gemeld. De volgende terugkoppelingen gekregen:
- Bepaalde telefoons zouden te oud zijn! En een update zou mogelijk andere problemen geven
- Software zou het niet aan liggen. ik had al de laatste versie! (feb 2014...)
- Ik zou alle BT verbindingen moeten wissen en de telefoons weer opnieuw aanmelden. Natuurlijk had dit ook geen resultaat.

Daar ik absoluut geen zin heb om continue bij de garage te zitten, verontschuldig ik me maar naar mijn klanten als ik ze onderweg bel (goede reclame!). A.s. vrijdag krijg ik eindelijk de nieuwe camera en heb weer maar eens gemeld dat het echo probleem er nog in zit.
Ook aangegeven dat er 3 seconden vertraging zit bij het wisselen van een nummer bij audio streaming (spotify). Display verandert wel direct!

Ondanks dat ik al weet wat de uitkomst wordt, hoop ik toch dat het vrijdag, na 30.000km, allemaal wordt opgelost.......................

De dealer heeft gezegd dat ze niks aan het echo probleem kunnen doen, de compatibaliteit met de iPhone 6 kunnen ze niet garanderen. Wellicht komt er nog een update uit die het probleem verhelpt, ik moet regelmatig om een update bij ze blijven vragen. Ik ga dit maar eens doorspelen naar de leasemaatshappij, wellicht kunnen die hier iets in betekenen. Desnoods mbv een Parrot carkit.

Vertraging via Bluetooth lijkt lijkt mij een kwaaltje van Bluetooth zelf, ik kan mij voorstellen dat er een buffer nodig is en het vullen er van kan enkele seconden in beslag nemen. De vertraging is er alleen via Bluetooth, wanneer je een iPhone via de usb aansluit heb je nergens last van.

Hier icm iPhone 6 en de Denon audio set geen echo over de BT verbinding. Enige wat ik soms hoor is dat het geluid iets wat blikkerig klinkt.

SkyBuMp zei:
Hier icm iPhone 6 en de Denon audio set geen echo over de BT verbinding. Enige wat ik soms hoor is dat het geluid iets wat blikkerig klinkt.
In de auto hoor je geen echo maar de tegenpartij hoort een echo. Zelf heb je het dus niet echt in de gaten.

As ik dezelfde tegenpartij gewoon via m'n telefoon bel is er geen probleem.

speedtouch zei:
SkyBuMp zei:
Uiteraard bedoel ik dan wat ik terug hoor van de tegenpartij...

Kan het dan niet aan de tegenpartij 'liggen'?

Als ik dit probleem met 1 of 2 tegenpartijen zou hebben dan zou dat kunnen. Maar iedereen die ik bel heeft er last van! Daarbij ben ik niet de enige die dit probleem constateert.
Maw het mag duidelijk zijn dat dit een probleem is die Peugeot zou moet oplossen!

@Zeilbood > leasemaatschappij inschakelen wordt denk ik de volgende stap. Maar ik wil geen extra kastjes in mijn auto. De auto kost al bijna 28.000 euro en dan mag eea best wel goed werken.

Andere vragen:
- Doorzakken van de achterveren
Hebben jullie ook last van dat de auto erg door zijn veren zakt als er 3 man achterin zit. Als je dan achteruit in parkeert schuurt de trekhaak over de stoeprand! (die niet eens zo hoog is)

- Gevoel van uitbreken in bochten
Las in eerdere berichten dat de standaard schokbrekers bij bochtenwerk sommige berijders het gevoel hadden dat de achterkant uitbreekt. Zeker als er wat oneffenheden in het wegdek zitten. Ik ervaar dit ook maar dacht dat dit typisch was voor de Peugeot. Hiervoor reed ik nl een auto met een sport onderstel en had er toen geen last van :).

Kan het zijn dat deze 2 punten met elkaar te maken kunnen hebben?

M_J zei:
Andere vragen:
Hebben jullie ook last van dat de auto erg door zijn veren zakt als er 3 man achterin zit. Als je dan achteruit in parkeert schuurt de trekhaak over de stoeprand! (die niet eens zo hoog is)

Exteem last....
Ik kreeg na de vakantie de afneembare trekhaak er niet eens meer af.
Gewoon over een snelheid beperkende heuvel.
Heb nu hulpveren. Wel ietsje hard als hij leeg is.
Maar met vier personen (+bagage +aanhangwagen) een verademing.
Vind het trouwens nog een lelijk gezicht ook, zo'n doorgezakte auto.

Deze foto is met hulp veren.

2nlajo2.jpg

epeugeot zei:
En toen gaf de 308 de melding 'Storing acculading: Zet de auto still' net buiten Barcelona. Auto afgesleept, diagnose door Peugeot Spanje pas 3 werkdagen later (toen ik weer thuis moest zijn), heeeeel veel geneuzel met Peugeot Assistance en Leasemaatschappij voor vervangend vervoer, maar inmiddels weer via een vervangende auto (na 2 nachten wachten in een hotel in Barcelon uiteindelijk via Logicx) vanuit Spanje, via de Camping, in Nederland. Nu nog wachten op transport en reparatie van de auto, kon wel meer dan 2 wekend duren...
Ik weet niet wat de uitkomst van de diagnose is, maar waarschijnlijk is de dynamo ermee opgehouden. Had 3 km voor de melding dat de auto 'heel zwaar' uitsloeg bij het wegrijden voor het stoplicht, daarna werkte alles (ook na de melding) echter zonder problemen.
In ieder geval een ervaring rijker...

En 1 week later bleek de auto van mijn collega tijdens de terugreis uit Frankrijk exact dezelfde storing te geven. Beide auto's met km stand tussen 45k en 55k. Chassisnummer scheelt maar een paar cijfers. Tijdens reparatie bleek bij beide auto's de vrijloop poelie in de dynamo doorgebrand te zijn. Inmiddels zijn de dynamo's weer vervangen en rijdt het weer als vanouds, maar het toeval is wel iets te groot...

M_J zei:
Las in eerdere berichten dat de standaard schokbrekers bij bochtenwerk sommige berijders het gevoel hadden dat de achterkant uitbreekt. Zeker als er wat oneffenheden in het wegdek zitten. Ik ervaar dit ook maar dacht dat dit typisch was voor de Peugeot. Hiervoor reed ik nl een auto met een sport onderstel en had er toen geen last van :).

Stond er een tiental pagina's terug niet iets over dat er SW's geleverd waren met slechte schokdempers uit een bepaalde batch?

Een kennis van me is met een 308 SW 1.2 THP 130 aut. op vakantie geweest mét caravan en hij heeft niets van de genoemde klachten gemerkt, ik heb het hem specifiek gevraagd.
Kan het ook te maken hebben met belading van de auto en/of caravan?

M_J zei:
speedtouch zei:
SkyBuMp zei:
Uiteraard bedoel ik dan wat ik terug hoor van de tegenpartij...

Kan het dan niet aan de tegenpartij 'liggen'?

Als ik dit probleem met 1 of 2 tegenpartijen zou hebben dan zou dat kunnen. Maar iedereen die ik bel heeft er last van! Daarbij ben ik niet de enige die dit probleem constateert.
Maw het mag duidelijk zijn dat dit een probleem is die Peugeot zou moet oplossen!

@Zeilbood > leasemaatschappij inschakelen wordt denk ik de volgende stap. Maar ik wil geen extra kastjes in mijn auto. De auto kost al bijna 28.000 euro en dan mag eea best wel goed werken.

Andere vragen:

Vandaag is bij mijn auto de nieuwe camera ingebouwd. Overdag is het beeld al veel helderder en zojuist even in een schaduw plekje getest.
Wat een verschil :)

Het echo probleem is ook aangepakt. Heb nieuwe software gekregen SMEG5.2.C.R1 (08-01-15) en ze schijnen nog wat andere zaken gedaan te hebben. Moest nl al mijn telefoons die ik gebruik opgeven. Mogelijk dat de bluetooth drivers ook geupdate zijn. Precies weet ik het niet maar wat ik wel weet dat bij de eerste testen er geen echo was bij degene die ik aan de lijn had. Helemaal top dus.

Het doorzakken van de achterkant bij iets zwaardere belading is helaas niet anders op te lossen dan hulpveren te laten plaatsen. Wordt helaas niet door mijn leasemaatschappij betaald en mijn werkgever wil ook niet meewerken omdat de administratieve afhandeling hiervan een te zware belasting is. Ze vonden het geen probleem als ik het eronder laten zetten zelf betaal (a 300 euro incl BTW en montagekosten). Dan maar gewoon doorrijden en wachten totdat er iets stuk gaat! Dan komen ze er waarschijnlijk er alsnog onder!
@Speedtouch > het heeft niks te maken met belading van de caravan. Had geen zware spullen in de achterbak, zaten met z'n vieren in de auto en caravan had een kogeldruk van 70 kg (wat vrij normaal is). Zit elke week ook een keer met totaal 5 personen in de auto. Dan is de achterkant ook behoorlijk doorgezakt! Volgens de dealers en mijn wagenparkbeheerder is dat normaal met Franse automerken! We doen het er maar mee.............

Tbv het uitbreken in de bochten hebben ze de banden spanning gecontroleerd. Verder niks. Alles was goed. Maar even in de gaten houden.

Voor de rest goed en netjes geholpen bij de dealer. Terwijl mijn auto daar niet eens is afgeleverd. Wel heb ik het idee dat ze je de eerste keer je klacht makkelijk proberen af te doen als zijnde dat er niks aan de hand is of dat het normaal is. Dat was ik bij mijn vorige auto dealer (Seat) wel anders gewend.

Robert308SW zei:
SkyBuMp zei:
Zijn er meer 308 SW rijders waarbij de achterlicht units (te dicht) tegen de lak aan zitten waardoor de lak op hoopt of zelfs los laat? Ik kwam het een tijd terug tegen op het Franse Peugeot forum..

Helaas ontdekte ik afgelopen weekend dat mijn 308 ook last heeft van dit issue. Gaat om een GT-line blue magnetic uit april 2015. Op dit moment is het minimaal zichtbaar, omdat ik er op tijd bij ben kan de dealer hopelijk nog wat betekenen... zonder dat er gespoten moet worden.

Voorbeeld foto's van het issue:
image.jpg150..jpg

[size=medium]Ondertussen heb ik ook last bij 1 achterlicht van het bovenstaande issue. Dit is echt zo'n 'kinderziekte' behorende bij een nieuw model. Te strakke lichtunits ontwerpen en na implementatie (en te korte duurtest) dit niet meer kunnen herstellen.

Rij er wel mee door tot ik weer eens bij de dealer in de buurt ben.[/size]

Hoe langer je er mee door rijdt des te meer schade er ontstaat. Ik was er vroeg bij dus hoefde er aan de zichtzijde van de auto niets gespoten te worden :).

Ik heb gelukkig nog geen schade rondom de lichtunits, al zit het allemaal wel enthousiast strak. Wel heb ik de eerste schade gevonden bij de achterklep/achterbak. Daar is het rubber rond het raam inmiddels op een kleine plek volledig door en heeft het schade aan de lak veroorzaakt. Gelukkig voor mij is dit een 'droge' plek, dus het effect is iets anders dan bij de lichtunits. Tijdens de vakantie ontdekt, moet nog naar de dealer.

Gevolg aan de lak:
39235ab64062698224c0219282b43ea2_view.jpg

Gevolg aan het rubber:
52751e19b0918318adb408dc4107a1c2_view.jpg

Verschil in aansluiting achterklep(rubber) links:
056ea1b516328099640e8f7cfd7c8dca_view.jpg

en rechts:
d4fc47e613247804cfd4ab0847321bf3_view.jpg

Is het trouwens bij jullie ook zo dat de lak zo absurd krasgevoelig is? Wat je op de laatste twee foto's ziet zijn vooral kleine krasjes, geen vuilstrepen.

Ja krasgevoelig is het zeker ik heb een zwarte en daar zie je ook de spinnerag,
het scheelt wel als je hem met de hand wast ipv de wasstraat,
maar je kunt het goed wegpoetsen is wel wat werk!

Heb je bijvoorbeeld tijdens het tanken, bandenspanning controleren of stofzuigen de slang langs de lak gehad?

Dit soort krassen zie ik niet op mijn blue magnetic.

Nieuwe achteruitrijcamera zojuist getest; wat een enorm verschil!
Met de oude camera zag ik helemaal niets in het donker, met deze gewoon prima zicht.

Vreemd dat nog steeds niet alle dealers (Autopalace bijvoorbeeld) op de hoogte zijn dat de eerste serie camera's waardeloos zijn en dat je deze gewoon onder garantie kan vervangen.

Goedemorgen mensen,

Afgelopen vrijdag besloten (na een zware twijfel tussen de Volvo V40 en de 308SW) om toch de 308SW te gaan leasen.
Aangezien ik hem enkel met Executive Pack niet sportief genoeg vind ogen, heb ik besloten om er leder bekleding (waarschijnlijk gaat het de truffel kleur worden), 17inch velgen en afneembare trekhaak onder te plaatsen.

Nu zit de twijfel vooral nog in de kleur van het leder. Iemand wellicht foto's van deze modellen met deze kleur leder of tips?

Mijn zwager rijd zelf de zwarte 308 met panoramadak maar verder niet uitgevoerd. Dat vind ik toch wel erg saai.

P.s. de buitenkleur zal Metallic Wit worden!

Een Witte auto met Bruine bekleding een Zwart daschbord en Zwarte vloerbekleding een Witte hemel bekleding tja
ik zou voor Zwart leer gaan,maar ieder zijn persoonlijke voorkeur,
Misschien is jou combi wel erg mooi,succes met je keuze,
gr

Als je sportievere looks wilt, waarom dan geen GT line? Heb je gelijk 17'', mooiere bumpers en ook een stuk sportiever interieur. GT line staat ook mooi in het wit met de donkere wielen en accenten.

SkyBuMp zei:
Heb je bijvoorbeeld tijdens het tanken, bandenspanning controleren of stofzuigen de slang langs de lak gehad?

Dit soort krassen zie ik niet op mijn blue magnetic.

Ja, een van de krassen is een stofzuigerslang. Maar ook wat takken van een struik en een tas er tegenaan kwam. En waar alle andere vandaan komen weet ik niet.

Hermann zei:

Inderdaad een kwestie van smaak.
Ik vind juist het witte lederen interieur in combinatie met een donkere buitenkant (zwart of donkerblauw, misschien zelfs rood).
Wit of lichtgrijs leder geeft een ander ruimtegevoel (tussen de oren).

JBXS zei:
Als je sportievere looks wilt, waarom dan geen GT line? Heb je gelijk 17'', mooiere bumpers en ook een stuk sportiever interieur. GT line staat ook mooi in het wit met de donkere wielen en accenten.

Ik ga voor de 14% klasse

Hermann zei:
Een Witte auto met Bruine bekleding een Zwart daschbord en Zwarte vloerbekleding een Witte hemel bekleding tja
Misschien is jou combi wel erg mooi,succes met je keuze,
gr

Ik vind zwart leer erg basis. Juist de witte metallic buitenkant en de bruine lederkleur aan de binnenkant knalt er dan wel uit.

speedtouch zei:
Hermann zei:

Inderdaad een kwestie van smaak.
Ik vind juist het witte lederen interieur in combinatie met een donkere buitenkant (zwart of donkerblauw, misschien zelfs rood).
Wit of lichtgrijs leder geeft een ander ruimtegevoel (tussen de oren).

Dat ruimtegevoel ben ik met je eens. Vandaar de niet te donkere bruine kleur maar de wat lichtere versie.

Wit of lichtgrijs interieur? Ben blij dat ik nu zwart heb. Bij het lichtbeige in mijn vorige auto bleef je schoonmaken. Daarnaast kan een lichtkleurige bovenkant van je dashboard irritant in de voorruit weerspiegelen. Met het ruimtegevoel ben ik het wel eens, daarom hoeft voor mij de hemelbekleding niet donker te zijn.

Meeuw zei:
Wit of lichtgrijs interieur? Ben blij dat ik nu zwart heb. Bij het lichtbeige in mijn vorige auto bleef je schoonmaken. Daarnaast kan een lichtkleurige bovenkant van je dashboard irritant in de voorruit weerspiegelen. Met het ruimtegevoel ben ik het wel eens, daarom hoeft voor mij de hemelbekleding niet donker te zijn.

Ik ga voor de lichte bruine kleur (waarschijnlijk truffel).

Ik zag op een ander forum de volgende foto. En dit vind ik wel erg straks!
-elXeVijcNHTh6QZVMXgWYkTEhwJE1WjmA4S67m4Cws=w1158-h651-no

Wel mooi dat bruin (y)

Bij het lichtbeige dat ik noemde was ook het tapijt onderin en een groot deel van het zwarte kunststof op de foto hierboven in lichtbeige. Niet echt handig dus.

Terug
Bovenaan