Guest
Gewoon ff boekje lezen, kom op kom op nou!
Er zit een knopje bij je tellerblok waar je EA kunt afstellen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
SkyBuMp zei:Gewoon ff boekje lezen, kom op kom op nou!
Moeilijk te voorspellen. loopt zo uit elkaar. Is er eigenlijk nog 'vakantie stop' geweest dit jaar bij PSA? Meeste wat je leest hier Is 10-14 weken.LSNN zei:Heb vrijdag mijn leaseovereenkomst voor een 308SW 1.6 BLE Gris Artense met 16" Grenat velgen getekend.
Verder geen extra's erbij gedaan. De Premium stoelen waren voor mij het belangrijkste.
Ik vroeg me vanavond ineens af wat voor jullie 1.6 BLE ongeveer de levertijd is gebleken![]()
J_P_P zei:Moeilijk te voorspellen. loopt zo uit elkaar. Is er eigenlijk nog 'vakantie stop' geweest dit jaar bij PSA? Meeste wat je leest hier Is 10-14 weken.LSNN zei:Ik vroeg me vanavond ineens af wat voor jullie 1.6 BLE ongeveer de levertijd is gebleken![]()
Zolty zei:Ik rijd sinds een week een 308. Nadat de tweede tijdelijke Ford Focus het ook begeven had - voor precies hetzelfde euvel - heb ik de leasemaatschappij aangegeven dat ik een ander merk wilde rijden, zeker met het oog op de aanstaande vakantie. Ze hadden nog een 308 (SW 1.2) beschikbaar, dus vandaar nu in deze auto.
Zolty zei:Min:
- Alles in een touchscreen stoppen. 30 - 60 sec. wachten voordat je eindelijk de airco aan kan gooien op een dag als gisteren is niet enorm fijn. Sowieso niet zo'n fan van touchscreens, het is onveiliger dan een Audi/BMW draaiknop, omdat je je ogen duidelijk van de weg moet halen om te kijken waar je op duwt. Mijn vorige auto was de laatste A3 en ja ik weet het, in de Golf zit ook touchscreen![]()
[D2] zei:Zolty zei:Ik rijd sinds een week een 308. Nadat de tweede tijdelijke Ford Focus het ook begeven had - voor precies hetzelfde euvel - heb ik de leasemaatschappij aangegeven dat ik een ander merk wilde rijden, zeker met het oog op de aanstaande vakantie. Ze hadden nog een 308 (SW 1.2) beschikbaar, dus vandaar nu in deze auto.
Goh, wat ging er stuk aan de Fordjes?
- Alles in een touchscreen stoppen. 30 - 60 sec. wachten voordat je eindelijk de airco aan kan gooien op een dag als gisteren is niet enorm fijn. Sowieso niet zo'n fan van touchscreens, het is onveiliger dan een Audi/BMW draaiknop, omdat je je ogen duidelijk van de weg moet halen om te kijken waar je op duwt. Mijn vorige auto was de laatste A3 en ja ik weet het, in de Golf zit ook touchscreen![]()
Dat er op de touch screen eea aan te merken is ben ik helemaal met je eens. Maar wat betekent bovenstaande? Dat het überhaupt 30-60 seconden duurt voordat je iets kunt bedienen? Dat lijkt me een slechte zaak namelijk, maar iets dergelijks is mij niet opgevallen toen ik een proefrit in de 308 maakte.
ENTE zei:Je kan natuurlijk best lang wachten voordat je 'm in D zet
Na de update van het systeem leek het alsof het opstarten sneller ging.
Ondertussen heeft het systeem soms weer de tijd nodig... Inderdaad storend, want je kan niets in die tijd. Ik heb er geen stopwatch naast gehouden, maar 1 minuut is het minimaal.
Eerst zwart scherm, daarna een poos het Peugeot logo, daarna gaat de radio aan (is dan niet te regelen, geen reactie op beide volumeknoppen) en pas daarna krijgt iCockpit een voor een de functies weer terug.
SkyBuMp zei:Gewoon ff boekje lezen, kom op kom op nou!
[D2] zei:Zolty zei:Ik rijd sinds een week een 308. Nadat de tweede tijdelijke Ford Focus het ook begeven had - voor precies hetzelfde euvel - heb ik de leasemaatschappij aangegeven dat ik een ander merk wilde rijden, zeker met het oog op de aanstaande vakantie. Ze hadden nog een 308 (SW 1.2) beschikbaar, dus vandaar nu in deze auto.
Goh, wat ging er stuk aan de Fordjes?
Dat er op de touch screen eea aan te merken is ben ik helemaal met je eens. Maar wat betekent bovenstaande? Dat het überhaupt 30-60 seconden duurt voordat je iets kunt bedienen? Dat lijkt me een slechte zaak namelijk, maar iets dergelijks is mij niet opgevallen toen ik een proefrit in de 308 maakte.
Als het alleen de airco betreft: Bij een automatische airco heeft het niet zoveel zin deze kouder te zetten met warm weer, hij gaat daar niet harder van koelen. Zet 'm gewoon op 21 of 20.5 graden ofzo, dan zit je het hele jaar door in de juiste temperatuur in je autootje.
Zolty zei:Wat me trouwens ook opvalt is dat de Bluetooth interface van de Peugeot vrij traag is. Kan dat kloppen? Als ik bijv. het volgende nummer selecteer oid op de radio, duurt het echt eventjes voordat ie dat daadwerkelijk doet op de telefoon.
SkyBuMp zei:Zijn er meer 308 SW rijders waarbij de achterlicht units (te dicht) tegen de lak aan zitten waardoor de lak op hoopt of zelfs los laat? Ik kwam het een tijd terug tegen op het Franse Peugeot forum..
Helaas ontdekte ik afgelopen weekend dat mijn 308 ook last heeft van dit issue. Gaat om een GT-line blue magnetic uit april 2015. Op dit moment is het minimaal zichtbaar, omdat ik er op tijd bij ben kan de dealer hopelijk nog wat betekenen... zonder dat er gespoten moet worden.
Voorbeeld foto's van het issue:
![]()
![]()
zeilbood zei:Meer mensen die nog steeds last hebben van het echo probleem na de update en calibratie? Bij mij is er nu 2x iets aan gedaan, maar de echo is nog altijd aanwezig. De dealer zegt nu dat de software waarschijnlijk niet helemaal compatible is met de iPhone 6. Ik ben bijna geneigd om een Parrot carkit te laten inbouwen, want bellen is nu gewoon heel irritant. De echo is alleen niet aanwezig als ik het volume van de radio zeer zacht zet (< 11), maar dan versta ik de tegenpartij zelf bijna niet meer (zeker niet op de snelweg). Ook het volume van de telefoon zelf aanpassen heeft niet geholpen. Ik heb overigens wel een versterker+subwoofer die door de dealer zijn ingebouwd.
zeilbood zei:Meer mensen die nog steeds last hebben van het echo probleem na de update en calibratie? Bij mij is er nu 2x iets aan gedaan, maar de echo is nog altijd aanwezig. De dealer zegt nu dat de software waarschijnlijk niet helemaal compatible is met de iPhone 6. Ik ben bijna geneigd om een Parrot carkit te laten inbouwen, want bellen is nu gewoon heel irritant. De echo is alleen niet aanwezig als ik het volume van de radio zeer zacht zet (< 11), maar dan versta ik de tegenpartij zelf bijna niet meer (zeker niet op de snelweg). Ook het volume van de telefoon zelf aanpassen heeft niet geholpen. Ik heb overigens wel een versterker+subwoofer die door de dealer zijn ingebouwd.
M_J zei:zeilbood zei:Meer mensen die nog steeds last hebben van het echo probleem na de update en calibratie? Bij mij is er nu 2x iets aan gedaan, maar de echo is nog altijd aanwezig. De dealer zegt nu dat de software waarschijnlijk niet helemaal compatible is met de iPhone 6. Ik ben bijna geneigd om een Parrot carkit te laten inbouwen, want bellen is nu gewoon heel irritant. De echo is alleen niet aanwezig als ik het volume van de radio zeer zacht zet (< 11), maar dan versta ik de tegenpartij zelf bijna niet meer (zeker niet op de snelweg). Ook het volume van de telefoon zelf aanpassen heeft niet geholpen. Ik heb overigens wel een versterker+subwoofer die door de dealer zijn ingebouwd.
Ik heb ook nog steeds last van de echo. Dit had ik zowel met de standaard geluidsinstallatie als met een pioneer upgrade. Mijn vrouw en dochter hebben dit probleem ook geconstateerd terwijl we allemaal verschillende telefoons hebben. De telefoons die aangesloten zijn geweest zijn:
Samsung S2
Samsung S4
HTC one V
iPhone 5s
Samsung S5
Al een paar keer gemeld. De volgende terugkoppelingen gekregen:
- Bepaalde telefoons zouden te oud zijn! En een update zou mogelijk andere problemen geven
- Software zou het niet aan liggen. ik had al de laatste versie! (feb 2014...)
- Ik zou alle BT verbindingen moeten wissen en de telefoons weer opnieuw aanmelden. Natuurlijk had dit ook geen resultaat.
Daar ik absoluut geen zin heb om continue bij de garage te zitten, verontschuldig ik me maar naar mijn klanten als ik ze onderweg bel (goede reclame!). A.s. vrijdag krijg ik eindelijk de nieuwe camera en heb weer maar eens gemeld dat het echo probleem er nog in zit.
Ook aangegeven dat er 3 seconden vertraging zit bij het wisselen van een nummer bij audio streaming (spotify). Display verandert wel direct!
Ondanks dat ik al weet wat de uitkomst wordt, hoop ik toch dat het vrijdag, na 30.000km, allemaal wordt opgelost.......................
In de auto hoor je geen echo maar de tegenpartij hoort een echo. Zelf heb je het dus niet echt in de gaten.SkyBuMp zei:Hier icm iPhone 6 en de Denon audio set geen echo over de BT verbinding. Enige wat ik soms hoor is dat het geluid iets wat blikkerig klinkt.
SkyBuMp zei:Uiteraard bedoel ik dan wat ik terug hoor van de tegenpartij...
speedtouch zei:SkyBuMp zei:Uiteraard bedoel ik dan wat ik terug hoor van de tegenpartij...
Kan het dan niet aan de tegenpartij 'liggen'?
M_J zei:Andere vragen:
- Doorzakken van de achterveren
Hebben jullie ook last van dat de auto erg door zijn veren zakt als er 3 man achterin zit. Als je dan achteruit in parkeert schuurt de trekhaak over de stoeprand! (die niet eens zo hoog is)
Kan het zijn dat deze 2 punten met elkaar te maken kunnen hebben?
epeugeot zei:En toen gaf de 308 de melding 'Storing acculading: Zet de auto still' net buiten Barcelona. Auto afgesleept, diagnose door Peugeot Spanje pas 3 werkdagen later (toen ik weer thuis moest zijn), heeeeel veel geneuzel met Peugeot Assistance en Leasemaatschappij voor vervangend vervoer, maar inmiddels weer via een vervangende auto (na 2 nachten wachten in een hotel in Barcelon uiteindelijk via Logicx) vanuit Spanje, via de Camping, in Nederland. Nu nog wachten op transport en reparatie van de auto, kon wel meer dan 2 wekend duren...
Ik weet niet wat de uitkomst van de diagnose is, maar waarschijnlijk is de dynamo ermee opgehouden. Had 3 km voor de melding dat de auto 'heel zwaar' uitsloeg bij het wegrijden voor het stoplicht, daarna werkte alles (ook na de melding) echter zonder problemen.
In ieder geval een ervaring rijker...
M_J zei:- Gevoel van uitbreken in bochten
Las in eerdere berichten dat de standaard schokbrekers bij bochtenwerk sommige berijders het gevoel hadden dat de achterkant uitbreekt. Zeker als er wat oneffenheden in het wegdek zitten. Ik ervaar dit ook maar dacht dat dit typisch was voor de Peugeot. Hiervoor reed ik nl een auto met een sport onderstel en had er toen geen last van.
M_J zei:speedtouch zei:SkyBuMp zei:Uiteraard bedoel ik dan wat ik terug hoor van de tegenpartij...
Kan het dan niet aan de tegenpartij 'liggen'?
Als ik dit probleem met 1 of 2 tegenpartijen zou hebben dan zou dat kunnen. Maar iedereen die ik bel heeft er last van! Daarbij ben ik niet de enige die dit probleem constateert.
Maw het mag duidelijk zijn dat dit een probleem is die Peugeot zou moet oplossen!
@Zeilbood > leasemaatschappij inschakelen wordt denk ik de volgende stap. Maar ik wil geen extra kastjes in mijn auto. De auto kost al bijna 28.000 euro en dan mag eea best wel goed werken.
Andere vragen:
- Doorzakken van de achterveren
Hebben jullie ook last van dat de auto erg door zijn veren zakt als er 3 man achterin zit. Als je dan achteruit in parkeert schuurt de trekhaak over de stoeprand! (die niet eens zo hoog is)
- Gevoel van uitbreken in bochten
Las in eerdere berichten dat de standaard schokbrekers bij bochtenwerk sommige berijders het gevoel hadden dat de achterkant uitbreekt. Zeker als er wat oneffenheden in het wegdek zitten. Ik ervaar dit ook maar dacht dat dit typisch was voor de Peugeot. Hiervoor reed ik nl een auto met een sport onderstel en had er toen geen last van.
Kan het zijn dat deze 2 punten met elkaar te maken kunnen hebben?
Robert308SW zei:SkyBuMp zei:Zijn er meer 308 SW rijders waarbij de achterlicht units (te dicht) tegen de lak aan zitten waardoor de lak op hoopt of zelfs los laat? Ik kwam het een tijd terug tegen op het Franse Peugeot forum..
Helaas ontdekte ik afgelopen weekend dat mijn 308 ook last heeft van dit issue. Gaat om een GT-line blue magnetic uit april 2015. Op dit moment is het minimaal zichtbaar, omdat ik er op tijd bij ben kan de dealer hopelijk nog wat betekenen... zonder dat er gespoten moet worden.
Voorbeeld foto's van het issue:
![]()
[size=medium]Ondertussen heb ik ook last bij 1 achterlicht van het bovenstaande issue. Dit is echt zo'n 'kinderziekte' behorende bij een nieuw model. Te strakke lichtunits ontwerpen en na implementatie (en te korte duurtest) dit niet meer kunnen herstellen.
Rij er wel mee door tot ik weer eens bij de dealer in de buurt ben.[/size]
SkyBuMp zei:Heb je bijvoorbeeld tijdens het tanken, bandenspanning controleren of stofzuigen de slang langs de lak gehad?
Dit soort krassen zie ik niet op mijn blue magnetic.
Hermann zei:ik zou voor Zwart leer gaan,maar ieder zijn persoonlijke voorkeur,
JBXS zei:Als je sportievere looks wilt, waarom dan geen GT line? Heb je gelijk 17'', mooiere bumpers en ook een stuk sportiever interieur. GT line staat ook mooi in het wit met de donkere wielen en accenten.
Hermann zei:Een Witte auto met Bruine bekleding een Zwart daschbord en Zwarte vloerbekleding een Witte hemel bekleding tja
ik zou voor Zwart leer gaan,maar ieder zijn persoonlijke voorkeur,
Misschien is jou combi wel erg mooi,succes met je keuze,
gr
speedtouch zei:Hermann zei:ik zou voor Zwart leer gaan,maar ieder zijn persoonlijke voorkeur,
Inderdaad een kwestie van smaak.
Ik vind juist het witte lederen interieur in combinatie met een donkere buitenkant (zwart of donkerblauw, misschien zelfs rood).
Wit of lichtgrijs leder geeft een ander ruimtegevoel (tussen de oren).
Meeuw zei:Wit of lichtgrijs interieur? Ben blij dat ik nu zwart heb. Bij het lichtbeige in mijn vorige auto bleef je schoonmaken. Daarnaast kan een lichtkleurige bovenkant van je dashboard irritant in de voorruit weerspiegelen. Met het ruimtegevoel ben ik het wel eens, daarom hoeft voor mij de hemelbekleding niet donker te zijn.