Peugeot 308 (SW p. 26)

Ook hier positief over leer. Mijn laatste drie leasewagens allemaal leer. Nooit last van een klamme rug door de warmte. Dit in tegenstelling tot de synthetische stoffen bekleding die ik in mijn focus had, daar was mijn overhemd altijd doorweekt na een flink stuk rijden (in de zomer)

En dan niet te vergeten de stoelverwarming, heerlijk in de winter..warme kont en onderrrug (tu)

Ik wil niet meer zonder.

Duub zei:
Ook hier positief over leer. Mijn laatste drie leasewagens allemaal leer. Nooit last van een klamme rug door de warmte. Dit in tegenstelling tot de synthetische stoffen bekleding die ik in mijn focus had, daar was mijn overhemd altijd doorweekt na een flink stuk rijden (in de zomer)

En dan niet te vergeten de stoelverwarming, heerlijk in de winter..warme kont en onderrrug (tu)

Ik wil niet meer zonder.
Helemaal mee eens!

Ik heb stoffen bekleding en stoelverwarming, ben er zeer content mee. Zie zelf de meerwaarde van leren bekleding, buiten de luxere uitstralig, niet en vind de stoffen bekleding er prima uitzien.

Ik heb de alcantara met kunstleer ziet er ook goed uit en bevalt prima tot nog toe

De 308 SW 1.2 aut. waarin ik gereden heb een paar weken geleden had ook leer/alcantara, zat prima en ziet er ook nog eens prima uit.

zeilbood zei:
Ik heb stoffen bekleding en stoelverwarming, ben er zeer content mee. Zie zelf de meerwaarde van leren bekleding, buiten de luxere uitstralig, niet en vind de stoffen bekleding er prima uitzien.
Heb je weleens cola, mayo, kots of cum op stoffen bekleding gehad?
Om die reden had ik stoelhoezen in mijn vorige auto, een ongelukje gebeurd altijd wel eens, ook al ben je nog zo voorzichtig.

J_P_P zei:
zeilbood zei:
Om die reden had ik stoelhoezen in mijn vorige auto, een ongelukje gebeurd altijd wel eens, ook al ben je nog zo voorzichtig.

Ennuh, raakte er nog iemand zwanger, cumwise?
Of was het tijdverdrijf tijdens een lange file?
Wat mensen (?) wel niet uitspoken in een keurig Frans karretje.

Ben Goossen zei:
J_P_P zei:
zeilbood zei:

J_P_P zei:
zeilbood zei:

Wat doe jij allemaal in die auto?? :)
Ik heb altijd stoffen of half stoffen bekleding gehad en heb nog nooit gehad dat ik het niet schoon kreeg....

J_P_P zei:
zeilbood zei:

Een stoelhoes als condoom XXXXL?

Van de week de Blue Lease Pack, Blanc Nacre offerte ingediend en is akkoord.
Nu ook voor mij wachten tot levering maar ik heb een vermoeden dat de BLP versie niet al te lang op zich laat wachten.

AE69 zei:
E-One zei:
@ENTE - welke forums bedoel je? Ik heb de linkjes vast gemist. Wil hem wel graag laten vervangen en hoop voor een schappelijk prijsje en mee laten nemen in een nieuwe leasebedrag.

Waarom zou je bij de bestelling van een nieuwe lease auto er rekening mee willen houden, je zou er geen last van moeten hebben (misschien een lange proefrit vragen)? Als het goed is, treedt het probleem niet meer op bij auto's geproduceerd na 1 november 2014 (de zogenaamde B2-model camera).

Voor diegenen met een B1 camera (auto's voor 1 november 2014)... Na veel geklaag en dreiging met rechtzaak bij Peugeot NL, heb ik bericht ontvangen dat ze de camera gaan vervangen. Ik ben nu wachtende op levering van de B2. Er is trouwens ook een Technical Service Bulletin VFL3LPHNYHES188592 (bron Italiaans Peugeot forum) voor vervanging van de camera.

Mijn 308 is van juni 2014.

Handig die officiele Technical Support Bulletin! Daar kan ik wel mee naar mijn conservatieve dealer gaan om een vervanging onder garantie te vragen.

De terugroepactie ZXD heb ik afgelopen vrijdag via Athlon per post binnengekregen.

Ik vraag ook gelijk om de boordcomputer firmware update. Welke versie moet er ondertussen in? 5.2AR9 dacht ik

vorige week de eerste beurt gehad van mijn 308sw juni 2014.
Tevens gevraagd voor een upgrade van de firmware.
Het antwoordt van mijn conservatieve dealer was:
Upgrade doen we alleen maar als er aanwijsbare klachten zijn8-)
Ik kan geen aanwijsbare klachten aangeven:S

De firmware upgrade is handig als je je irriteert aan het steeds opnieuw moeten instellen van het aantal seconden bij de Adaptive CC. Ik heb die graag op 1 sec en anders komt hij bij mij steeds met 2 sec als default. De firmware gaat bijvoorbeeld niet je camera beter laten werken.

E-One zei:
De firmware upgrade is handig als je je irriteert aan het steeds opnieuw moeten instellen van het aantal seconden bij de Adaptive CC. Ik heb die graag op 1 sec en anders komt hij bij mij steeds met 2 sec als default. De firmware gaat bijvoorbeeld niet je camera beter laten werken.

Ik heb de firmware upgrade wel gekregen. Bij Nefkens Nieuwegein. Ik had dan ook een waslijst aan "klachten", meer irritaties.
De firmware verhielp niet het steeds opnieuw moeten instellen van de ACC. Helaas. Nog steeds wordt die teruggezet naar 2 seconden.

Andere klachten waren minder. Zoals willekeurig 2 seconden stilte bij audio. Of het nu Radio, CD of USB is, soms hoor je 1 a 2 seconden niets. Lijkt wel of het systeem te druk is.

Als je terugzoekt vindt je mijn klachtenlijstje wel.

Er zijn, zover ik kan zien, in ons land 2 dieselversies met een automaat, t.w. 2.0 HDI 150 en 20.0 HDI 180 PK.
Op de franse site van Peugeot wordt ook een 1.6 HDI 120 PK aut. (6 versn.) vermeld, wellicht dat die versie hier ook leverbaar wordt.

Ben Goossen zei:
J_P_P zei:
zeilbood zei:

Nou ik heb nu wel 2 kinderen sinds mijn vorige auto/leasecontract..... Gelukkig wel bij mijn huidige vriendin en niet bij de scharrels ervoor ;)
En tijdens langere ritten wil ik wel eens wat eten of drinken. En op zaterdag avond heeft iedereen toch wel eens een mc drive gepakt? En dat gaat bijna altijd goed, maar het gaat niet om die 100x dat je niet morst, maar die ene keer dat het wel gebeurd.

michelvd zei:
fietsbel zei:
Eo64360 zei:
Iemand ervaring met de blue hdi 1.6 icm automaat?

Volgens de brochures is de automaat bij de diesel alleen maar leverbaar icm de 2.0 HDI.

Volgens de configurator op de site is de automaat ook leverbaar op de 1.6 BL Premium uitvoering

Ik krijg a.s. woensdag toevallig Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 1.6 EAT6 geleverd.
Dit is de Blue HDI uitvoering.
Dus ja die kan gewoon besteld worden.

sloper zei:
vorige week de eerste beurt gehad van mijn 308sw juni 2014.
Tevens gevraagd voor een upgrade van de firmware.
Het antwoordt van mijn conservatieve dealer was:
Upgrade doen we alleen maar als er aanwijsbare klachten zijn8-)
Ik kan geen aanwijsbare klachten aangeven:S

Ik heb om een upgrade gevraagd om te voorkomen dat ik aanwijsbare klachten krijg. Peugeot brengt die upgrade niet voor niets uit. Alleen wel jammer dat ze zo laks zijn met uitleveren. Bij mijn dealer staat de usb stick met upgrade al weken in backorder.
Bovendien: als jouw oude auto het nog prima doet heeft jouw conservatieve dealer er toch ook geen probleem mee als je upgrade naar een nieuwe auto?

Heb je de upgrade dan ook gekregen?
Ik zou wel eens willen weten wat de verbetering is t.o.v. de huidige versie.
misschien dat ik hem dan kan dwingen de upgrade te doen.
Aanpassing in de ACC doet hij niet, hieronder versta ik uitschakelen van de automatische CC of vasthouden van de tijd naar b.v. 1 sec (volgens de dealer).

Beste mede-308'ers,

Sinds oktober 2014 rij ik met veel plezier een 308SW premiere. Tot afgelopen weekend zonder problemen.

Sinds afgelopen zaterdagmorgen doet mijn boordcomputer het echter niet meer. Deze start op met het starten of 'contact aanzetten' van de auto, maar crashed tijdens het starten - nog voordat ik de 'knoppen' op het display zichtbaar krijg. En vervolgens start hij weer opnieuw op: Eerst verschijnt het Peugeot logo, daarna mijn (ooit zelf ingevoegde) foto en dan opnieuw crash... Dit blijft zich continue herhalen.

Er valt bijna niets meer in te stellen... Ook muziek, carkit, navigatie, parkeersensoren(grafisch), airco, etc. zijn niet meer te gebruiken.... Bijzonder vervelend!

De auto is bij de dealer geweest en zij hebben hem verschillende keren proberen uit te lezen - zonder resultaat. Ook met uitlezen een communicatiestoring.

Ze kunnen nu niets voor me doen. Ze geven aan een nieuwe software update 'in backorder' bij peugeot te hebben staan; maar dat deze nog steeds niet geleverd is (en al eerder besteld is). Deze update zou dit probleem op moeten lossen?

Ik heb alle usb sticks, kabels, bluetooth, etc. al losgehaald/uitgezet; zonder resultaat.

Nog tips? Anderen die dit issue ook (gehad) hebben? Volgens de dealer is 'het probleem bekend', maar ik lees er niets van op dit forum?

hardinxcore zei:
Sinds afgelopen zaterdagmorgen doet mijn boordcomputer het echter niet meer. Deze start op met het starten of 'contact aanzetten' van de auto, maar crashed tijdens het starten - nog voordat ik de 'knoppen' op het display zichtbaar krijg. En vervolgens start hij weer opnieuw op: Eerst verschijnt het Peugeot logo, daarna mijn (ooit zelf ingevoegde) foto en dan opnieuw crash... Dit blijft zich continue herhalen.

Er valt bijna niets meer in te stellen... Ook muziek, carkit, navigatie, parkeersensoren(grafisch), airco, etc. zijn niet meer te gebruiken.... Bijzonder vervelend!

Ze kunnen nu niets voor me doen. Ze geven aan een nieuwe software update 'in backorder' bij peugeot te hebben staan; maar dat deze nog steeds niet geleverd is (en al eerder besteld is). Deze update zou dit probleem op moeten lossen?

Ik heb alle usb sticks, kabels, bluetooth, etc. al losgehaald/uitgezet; zonder resultaat.

Nog tips? Anderen die dit issue ook (gehad) hebben? Volgens de dealer is 'het probleem bekend', maar ik lees er niets van op dit forum?

Zit er op de ventilatierooster een mobiel telefoon/TomTom houder? Ik had een keer dat mijn houder (en de telefoon) te dichtbij de rand van de aanraakscherm was en op een van de knoppen aan de linkerzijde aan het "indrukken" was, waardoor de boel (muziek, navigatie, airco) om de 30sec-45sec (?ongeveer?) aan het resetten en herstarten was.

AE69 zei:
Zit er op de ventilatierooster een mobiel telefoon/TomTom houder? Ik had een keer dat mijn houder (en de telefoon) te dichtbij de rand van de aanraakscherm was en op een van de knoppen aan de linkerzijde aan het "indrukken" was, waardoor de boel (muziek, navigatie, airco) om de 30sec-45sec (?ongeveer?) aan het resetten en herstarten was.

Ik heb een Brodit houder voor de iPhone 6 (al geruime tijd), deze zit onder het display gemonteerd en raakt geen knoppen aan als het goed is... Ik zal het nog eens controleren. thnx voor meedenken!

Heeft iemand zich al verdiept in dakdragers? (Met het oog op de vakanties)

Ik heb zelf een 308sw prem

Just for the record en voor de mensen die er in geinteresseerd zijn;

De SW GT HDI 180 zit vrij vlot op de 230 km/u (gps). :)

eyGQw1ACj

Eerst rustig met 102 op de CC en dan gaat de leeuw brullen….. Ben bang dat ik dat nooit ga halen, kom weinig over de grens met mn leasewagen :( Heb met mn 508 eenmaal 228 gereden, harder ging die 140pk diesel niet (tu)

Eo64360 zei:
Just for the record en voor de mensen die er in geinteresseerd zijn;

De SW GT HDI 180 zit vrij vlot op de 230 km/u (gps). :)

eyGQw1ACj

Dat mis ik in mijn 1.6hdi!
Tot 180 gaat het vlot, daarna is het kruipen naar de 200. Soms komt ik er niet eens boven.

Eerdere deze week weer een raar momentje met mijn 1.6HDI uit 2014:

* Rijd 90km/u. Wil versnellen in de 6e versnelling naar 100 km/u. Motor begint te stotteren, alsof hij het niet trekt.

* Hmm, wat was dit? Nog een keer van 90 naar 100. Weer stotteren, maar nu lichter.

* Hmm, wat de fuck? Nog een keer van 90 naar 100. Stotteren is bijna weg.

Daarna helemaal geen last meer van. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Meer mensen (ENTE? *-) ) die dit herkennen?

Aparte post voor issue bij het wegrijden met de auto:

* Starten auto
* Elektronische handrem eraf
* Auto rijdt niet weg, maar staat muurvast
* Flink gas geven: Auto rijdt weg nadat er twee harde knallen te horen zijn -- eerst een voorin, vervolgens een achterin :S

Het lijkt erop alsof iets vastzit bij de wielen. De auto staat muurvast en de elektronische handrem is er -- volgens het systeem -- af.

(Is tot nu toe slechts 2x gebeurd in één jaar tijd.)

Iemand een idee?

GeBas zei:

GeBas, Ik heb de standaard Peugeot dragers aangeschaft. Ten opzichte van de Thule dragers die ik hier voor had op mijn andere auto een kleine stap terug. De dragers zitten los in de stang en worden door kunststof strips op de plaats gehouden. Bevestigen gaat vrij makkelijk echter heb je hier wel de bijgeleverde inbussleutel voor nodig.

Ze voldoen uitstekend echter is de uitvoering wat basic, geen ervaring met andere varianten.

meeste dealers hebben ze niet voorradig, op verzoek altijd een foto te versturen.

Gr steven

VroemVroemVroem zei:

* Starten auto
* Flink gas geven: Auto rijdt weg nadat er twee harde knallen te horen zijn -- eerst een voorin, vervolgens een achterin :S

Het lijkt erop alsof iets vastzit bij de wielen. De auto staat muurvast en de elektronische handrem is er -- volgens het systeem -- af.

Iemand een idee?

Wat zegt de dealer er van?

VroemVroemVroem zei:

* Rijd 90km/u. Wil versnellen in de 6e versnelling naar 100 km/u. Motor begint te stotteren, alsof hij het niet trekt.

* Hmm, wat was dit? Nog een keer van 90 naar 100. Weer stotteren, maar nu lichter.

Om bij dat soort snelheden te versnellen gebruik ik altijd de 4 of 5. De 6 gebruik ik alleen op constante of hogere snelheid.
Voor versnellen is de 6 niet geschikt. De kans op stotteren is groot en het gaat gewoon te langzaam.

VroemVroemVroem zei:

* Starten auto

Iemand een idee?
Volkomen normaal. Heb ik ook wel eens, vooral als hij wat langer stil heeft gestaan. Zit hij 'vast geplakt' in remhuis.

Issue wegrijden:

Gebeurt vooral als je net de auto hebt gewassen. Door leidingwater komt er veel meer roest op de remschrijven dan bij regenwater het geval is. Remblokken plakken dan vast (mijn ervaring bij mijn Audi). Normaal dus.

Meeuw zei:
Issue wegrijden:

Gebeurt vooral als je net de auto hebt gewassen. Door leidingwater komt er veel meer roest op de remschrijven dan bij regenwater het geval is. Remblokken plakken dan vast (mijn ervaring bij mijn Audi). Normaal dus.
Ik meen dat handrem niet op je schijven zit, maar los remhuis is? (o.a. omdat je drukverlies kan krijgen over tijd op schijfremklauw)

Bij mijn auto (A4 cabrio) is het een automaat die in de P-stand staat. Handrem gebruik ik bijna nooit. Maar na een wasbeurt zitten de remblokken toch soms (incidenteel) vast, met als gevolg een luide 'kloink' bij het wegrijden.

Ik heb net de lexus ct200h geruild voor de peugeot 308 sw blue lease premium 120 EAT6
Na een klein ritje te hebben gemaakt kan ik zeggen dat het een fijne auto is.
De automaat schakelt erg soepel en de auto heeft duidelijk meer power dan de lexus.
dit merk je vooral als je op de snelweg 100 rijdt en iemand in wilt halen, dit gaat lekker vlot.
Ook ben ik erg blij dat ik het kleurenscherm (met o.a. Navigatie aanwijzingen) tussen de tellers heb terwijl ik alleen voor het pack securite heb gekozen.
ik was even bang dat dit alleen geleverd zou worden als ik het driver sport pack zou kiezen zoals in de brochure staat.
De achteruitrijcamera doet wat ie moet doen en de parkeersensoren en adaptive cruise control ook.
Ook erg leuk dat de auto een seintje geef als je te dicht op je voorganger zit.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn keuze.
Foto's volgen later.

GeBas zei:

Ik heb deze gekocht voor 89 euro. Zitten goed en fluiten niet (geulen voor de T-bevestiging kan je afdichten met het bijgeleverd stuk rubber (boven en onder)):
- https://www.alleskanmee.nl/Farad-dakdragers-nieuwe-PEUGEOT-308-SW-stationwagon-met-dakrails-2014%3E

2015_06_03_13_58_06.jpg

Opast zei:
GeBas zei:

Ik heb deze gekocht voor 89 euro. Zitten goed en fluiten niet (geulen voor de T-bevestiging kan je afdichten met het bijgeleverd stuk rubber (boven en onder)):
- https://www.alleskanmee.nl/Farad-dakdragers-nieuwe-PEUGEOT-308-SW-stationwagon-met-dakrails-2014%3E

Dank voor de tip!

Zijn er mensen met ervaring met de optionele stoelen met electrische verstelling/leer/massage enz.? Op hoeveel manieren zijn deze te verstellen?
Voegt de massage veel toe?

308 GTi

10467135_1631894070430482_6767864141972269231_o.jpg

Bron: feline.cc facebook.

Volgens deze site een gewone versie met 250 pk en een by peugeot sport versie met 270pk.

vind hem zelf heel strak uitzien.

Renault Sport zei:
Zijn er mensen met ervaring met de optionele stoelen met electrische verstelling/leer/massage enz.? Op hoeveel manieren zijn deze te verstellen?
Massage is leuk af en toe, meer ook niet.
Leer, verwarming en elektrisch verstellen met geheugen wil ik niet meer zonder.
Laatste is vooral handig als regelmatig ook een ander (partner) rijdt.

Renault Sport zei:
Ik heb verwarmde stoelen met massagefunctie. Massage stelt niets voor en je kunt eigenlijk niet van massage spreken. Verwarmde stoelen zijn erg fijn in de winter!

ENTE zei:
VroemVroemVroem zei:

Om bij dat soort snelheden te versnellen gebruik ik altijd de 4 of 5. De 6 gebruik ik alleen op constante of hogere snelheid.
Voor versnellen is de 6 niet geschikt. De kans op stotteren is groot en het gaat gewoon te langzaam.

Ja, oke. Maar het is toch niet normaal dat de motor dan gaat stotteren?
Ik vind dit verdacht vanwege het sporadisch probleem van de turbo die wegvalt.

Vraagje:

Ik heb gisteren mijn Peugeot 308 SW Blue Lease Premium afgeleverd gekregen.
Op het moment van bestellen (half februari) stond er in de prijslijst brochure dat de volgende opties er op zouden zitten:
Pedalen en voetsteun bestuurder in aluminium uitgevoerd
Aluminium instaplijsten

Nou zie ik dat de smiechten sinds 1 mei een nieuwe versie van de prijslijst brochure online gezet hebben een dat deze opties daar uit de lijst zijn gehaald...
Kan ik hier werk van maken of zijn dit soort drukfouten normaal?

ServiceBox-308-GTI-2.png

308 GTI 270 PK wauw das 90 meer als mn 308 dieseltje

peugeot-308-gti-270-photos-3.jpg

De ligne S voorspoiler (moustache) is niet mogelijk op de GT en de GT line. Stond helaas nog niet in Peugeot Servicebox toen ik in februari de offerte liet maken..... Maar de GTI heeft extra vleugels op de voorbumper, misschien dat die straks los te krijgen zijn... ff informeren bij de dealer..

nordcore82 zei:
Vraagje:

Ik heb gisteren mijn Peugeot 308 SW Blue Lease Premium afgeleverd gekregen.
Op het moment van bestellen (half februari) stond er in de prijslijst brochure dat de volgende opties er op zouden zitten:
Pedalen en voetsteun bestuurder in aluminium uitgevoerd
Aluminium instaplijsten

Nou zie ik dat de smiechten sinds 1 mei een nieuwe versie van de prijslijst brochure online gezet hebben een dat deze opties daar uit de lijst zijn gehaald...
Kan ik hier werk van maken of zijn dit soort drukfouten normaal?

Als de auto 'met' is besteld heb je recht op die accessoires. In dit geval betreft het overigens accessoires die eenvoudig achteraf kunnen worden aangebracht. Dus zou ik de dealer manen (als vriendelijk verzoeken niet helpt) om het alsnog aan te brengen.

Terug
Bovenaan