Peugeot 308 (SW p. 26)

Mcsluis zei:
Opast zei:
Wist niet eens dat je de digitale snelheidsmeter kon wijzigen voor de verbruiksmeter. Of kan dat ook echt niet bij een BLE?

Als jij pack security met kleurendisplay tussen de tellers hebt, dan kan je het scherm verschillende functies laten weergeven. Zelf laat ik het scherm de maximumsnelheid op die weg aangeven.

Correctie: dit kan ook zonder pack security. Dan heb je wel als optie 'Keyless entry and start" nodig. Die heeft m.b.t. het kleurenscherm dezelfde functies.

Auto nu op ong. 15.000 kilometer, waarschijnlijk nog een paar duizend kilometer voor de Ad Blue bijgevuld moet worden verwacht ik zo.

senzje zei:
Mcsluis zei:
Opast zei:
Wist niet eens dat je de digitale snelheidsmeter kon wijzigen voor de verbruiksmeter. Of kan dat ook echt niet bij een BLE?

Als jij pack security met kleurendisplay tussen de tellers hebt, dan kan je het scherm verschillende functies laten weergeven. Zelf laat ik het scherm de maximumsnelheid op die weg aangeven.

Correctie: dit kan ook zonder pack security. Dan heb je wel als optie 'Keyless entry and start" nodig. Die heeft m.b.t. het kleurenscherm dezelfde functies.

Auto nu op ong. 15.000 kilometer, waarschijnlijk nog een paar duizend kilometer voor de Ad Blue bijgevuld moet worden verwacht ik zo.

Ik heb het allebij ,maar hoe je de max snelheid op het schermpje krijg zou het niet weten,de navi geeft het wel aan

Heb ik dat. Heb mijn auto al een half jaar en dan maakt iemand je er op attent dat de ruiten in je achterdeuren verschillen. De ene is extra getint en de andere niet. Ik heb de extra getinte ruiten niet mee besteld, afgezonderd van die, die meekomen met het glazen dak. De dealer heeft foto's gemaakt en het wordt opgelost, maar of ik nu een extra getinte ruit krijg of een minder getinte? Volgens mij is zo'n ruit even duur, extra getint of niet. Dealer gaf aan dat je krijgt wat er in had horen te zitten. Maakt me verder niet uit maar wil op zijn minst 2 gelijke.

Bij het ontgrendelen gaan mijn dimlichten niet aan, echter bij het vergrendelen blijven deze nog wel een aantal seconden branden.
Schakelaar staat op automatisch.
Iemand een idee hoe ik wel de instelling krijg dat de verlichting met het ontgrendelen gaat branden?

P308SWII zei:
Bij het ontgrendelen gaan mijn dimlichten niet aan, echter bij het vergrendelen blijven deze nog wel een aantal seconden branden.
Iemand een idee hoe ik wel de instelling krijg dat de verlichting met het ontgrendelen gaat branden?

keyless?? dan werkt het niet
maar wel met de AB

Hermann zei:
senzje zei:
Mcsluis zei:
Opast zei:

Ik heb het allebij ,maar hoe je de max snelheid op het schermpje krijg zou het niet weten,de navi geeft het wel aan

Aan de zijkant van je 'pookje' waar je ook de ruitenwissers mee bediend zit een knop die je in kunt drukken. (Volgens mij zeg ik het zo goed, in de auto doe je zoiets min of meer automatisch, dus durf even niet met 100% zekerheid te zeggen dat ik het daarmee doe). Je hebt zo keuze uit verschillende weergaven van je kleurendisplay. Niet op alle wegen geeft ie de maximumsnelheid aan hoor, ik geloof op vrijwel alle A en N-wegen.

ja dan zal het aan de weg liggen ik kan veel naar voren krijgen met dat pookje maar niet de toegestane snelheden

Hallo allemaal,

Ik heb in augustus 2014 een 308 5-deurs BlueHDI gekocht (de 'nieuwe 308'). Een handgeschakelde 6-bak diesel. Erg lekkere auto, heb er inmiddels zo'n 15.000 op zitten. Wat me opvalt is dat wanneer ik naar z'n 4 of 5 schakel en de koppeling laat opkomen, hij een raar kreunend geluid maakt. Meestal bij een koude motor, maar soms ook warm. Herkent iemand dit en wat is het? Geldt voor zowel op- als terugschakelen.

Iemand ervaring met een beetje telefoon houders. Er zijn verschillende versies op de markt en ben op zoek naar de meest cleane hiervan.
Mijn oog viel daarbij op de iOttie Easy Flex
Deze heeft een Qi lader voor draadloos laden en simpel te installeren. En doordat hij naar beneden gedraaid kan worden kan hij denk net naast de ventilatie roosters zonder irritant in de weg te zitten.
Heeft er iemand ervaring met dit soort houders die vast gezet moeten worden op het dashboard? Blijft dat een beetje zitten? Ben benieuwd naar wat ervaringen. De houders die eerder te zien waren zijn net wat te groot voor mijn smaak.

Grobbekuikuh zei:
ENTE zei:
Mooie wielen, inderdaad(tu)

Vanmiddag even een filmpje geschoten. Stapvoets over een drempeltje in de parkeergarage. Let op de verfijnde klanken van de achtervering....:,(

Heej, dat filmpje lijkt mij gemaakt te zijn in de parkeer garage onder de Mediamarkt in Zwolle............ Ga ik door voor de koelkast? :D

Koelvries combinatie komt jouw kant op (tu)

Ik rij inmiddels 2 weken in de Peugeot en ik ga (afgezien van de ruimte, en iets hogere zijwind gevoeligheid) de Skoda SuperB niet missen. Fijne hoogwaardige auto.
2 vragen: heeft iemand zelf al andere speakers in de deuren gezet? zo ja hoe? In de Bluelease is geen led mogelijk en hoewel het licht niet tegenvalt ben ik op zoek naar ervaringen van (zelf) Xenon inbouwen. Pilot Digital Line H7 Xenon zou moeten passen. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Deedrieen zei:
Iemand ervaring met een beetje telefoon houders. Er zijn verschillende versies op de markt en ben op zoek naar de meest cleane hiervan.
Deze heeft een Qi lader voor draadloos laden en simpel te installeren. En doordat hij naar beneden gedraaid kan worden kan hij denk net naast de ventilatie roosters zonder irritant in de weg te zitten.
Heeft er iemand ervaring met dit soort houders die vast gezet moeten worden op het dashboard? Blijft dat een beetje zitten? Ben benieuwd naar wat ervaringen. De houders die eerder te zien waren zijn net wat te groot voor mijn smaak.
Ik gebruik onderstaande houder. Kost geen drol op eBay en ik kan hem direct, zonder eerst een plaatje te moeten plakken, monteren op het dashboard. Zit al zo'n 6.000km zo. Met één hand kan ik de telefoon in en uit de houder halen. Hangt op een goed hoogte, niet in het zicht, maar ook weer niet te ver uit het zicht. Rijd op deze manier dagelijks met google maps er op (voor de verkeers informatie).

image.jpg

peusrijder zei:
Hallo allemaal,

Ik heb in augustus 2014 een 308 5-deurs BlueHDI gekocht (de 'nieuwe 308'). Een handgeschakelde 6-bak diesel. Erg lekkere auto, heb er inmiddels zo'n 15.000 op zitten. Wat me opvalt is dat wanneer ik naar z'n 4 of 5 schakel en de koppeling laat opkomen, hij een raar kreunend geluid maakt. Meestal bij een koude motor, maar soms ook warm. Herkent iemand dit en wat is het? Geldt voor zowel op- als terugschakelen.

Yep, hier zelfde probleem. sinds afgelopen september bekend en inmiddels ook door peugeot dealer en Peugeot Nederland herkend. Is al sinds Oktober bij Peugeot Frankrijk in onderzoek, maar tot op heden nog geen terug koppeling ontvangen. Peugeot Dealer wil graag actie ondernemen maar wordt tegengehouden door Peugeot Nederland en Peugeot Nederland wil wachten op reactie van Peugeot Frankrijk, alleen horen we daar niets van. Hierover ook al bij Peugeot Nederland geklaagd ( dat het zo lang duurt) door zowel mijzelf als de dealer, maar ook dat helpt niet.
Tot op heden kan ik gewoon door blijven rijden maar kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de auto....

E-One zei:
E-One zei:
ENTE zei:
Voor mijn gevoel ging de wagen 'inhouden'.
Ben doorgereden tot de beurt, systeem gaf nog 600km aan en begint constant te piepen en diverse lampjes sprongen aan.

Ik zou sowieso aan de bel trekken. Op een gegeven moment start de boel namelijk niet meer!

Heb ik weer. Het lampje gaat niet uit...2100km and counting down!

Het waarschuwingslampje is UIT. Na 20km en een stuk of 4x starten had het systeem nu door dat het 100% was bijgevuld. Misschien dat hij juist te vol zat en het vlottertje iets moest dalen om het goed te registreren.
Alweer paar weken oud bericht, maar ik had dit ook en was volgens de dealer normaal ;)

Hermann zei:
P308SWII zei:

maar wel met de AB

met de AB, maar geen verlichting...

Deedrieen zei:

Ik gebruik sinds een paar weken deze:

houder__02.jpg.ashx

Deze heb ik besteld via:

Link

Ik heb deze houder geplaatst op het rooster rechts van de iPad in de wagen. Deze houder voelt erg solide aan en de telefoon is er met 1 hand uit te halen.

P308SWII zei:
Hermann zei:
P308SWII zei:

maar wel met de AB

met de AB, maar geen verlichting...[/quote

werkt inderdaad niet alleen de instap brand en de richtingaanwijzers knipperen

Wanneer je de verlichting niet op Auto hebt staan maar op de stand dat deze altijd aan gaan bij het starten, dan gaan volgens mij bij het ontgrendelen de lampen ook altijd aan.

JosJ84 zei:
Deedrieen zei:

Ik gebruik sinds een paar weken deze:

houder__02.jpg.ashx

Deze heb ik besteld via:

Link

Ik heb deze houder geplaatst op het rooster rechts van de iPad in de wagen. Deze houder voelt erg solide aan en de telefoon is er met 1 hand uit te halen.
Adviesprijs van 24,95 euro? Kost nog geen 2 dollar: https://www.aliexpress.com/item/Universal-Mobile-Phone-Holder-Car-Air-Vent-Mount-Bracket-for-Galaxy-S4-S5-Note-3-iPhone/2021653971.html

Wiebelt je telefoon niet heel erg in die houder? En waarom recht en niet links van je navi?

Opast zei:
Ik gebruik onderstaande houder. Kost geen drol op eBay en ik kan hem direct, zonder eerst een plaatje te moeten plakken, monteren op het dashboard. Zit al zo'n 6.000km zo. Met één hand kan ik de telefoon in en uit de houder halen. Hangt op een goed hoogte, niet in het zicht, maar ook weer niet te ver uit het zicht. Rijd op deze manier dagelijks met google maps er op (voor de verkeers informatie).
Heb je hier een linkje van? Nog twee weken voordat mijn 308 Allure wordt geleverd dus alvast aan het voorbereiden:)

giejay zei:
Heb je hier een linkje van? Nog twee weken voordat mijn 308 Allure wordt geleverd dus alvast aan het voorbereiden:)
Heb hem al ruim drie jaar. Heb even snel gezocht op eBay en AliExpress op "car holder suction cup iphone".
Resultaat:
- https://www.ebay.com/itm/Mini-Suction-Cup-Vehicle-Car-Windshield-Mount-Holder-Cradle-for-iPhone-6-6-Plus-/390933885295?pt=US_Mounts_Holders&hash=item5b0579b16f
- https://www.aliexpress.com/item/Universal-Suction-Cup-Cell-Phone-Car-Mount-Holder-for-Samsung-for-iPhone-4-4s-5-5s/1906319263.html

Misschien vind je hem nog wel goedkoper en/of dichter bij huis. Vanuit China duurt het zo ongeveer vier weken voordat hij binnen is.

Opast zei:
giejay zei:
Heb hem al ruim drie jaar. Heb even snel gezocht op eBay en AliExpress op "car holder suction cup iphone".
Resultaat:
- https://www.ebay.com/itm/Mini-Suction-Cup-Vehicle-Car-Windshield-Mount-Holder-Cradle-for-iPhone-6-6-Plus-/390933885295?pt=US_Mounts_Holders&hash=item5b0579b16f
- https://www.aliexpress.com/item/Universal-Suction-Cup-Cell-Phone-Car-Mount-Holder-for-Samsung-for-iPhone-4-4s-5-5s/1906319263.html

Misschien vind je hem nog wel goedkoper en/of dichter bij huis. Vanuit China duurt het zo ongeveer vier weken voordat hij binnen is.
Ah, dankje. Besteld via Ebay, heb nu ook wel een goede houder in de Polo maar deze valt net wat minder op.

@Oppast, ik heb er volgens mij iets van €5,- voor betaald. Telefoon zit er erg strak in en het apparaat (lijkt :S) is zelf ook vrij stevig.

Opast zei:
Deedrieen zei:

image.jpg

Deze houder heb ik ook een maand gebruik. Het vervelende is dat door de rond 3M sticker en de druk van de houder er nu een mooie ronde circel op mijn dashboard staat. De zachte structuur van het rubber is op die plek samengedrukt. Wat mij betreft geen aanrader.

VWB alle andere cheap houders, ik heb er diverse gehad en dat heeft tientallen euro's gekocht. Nu heb ik de tetrax xway en deze voldoet aan al mijn wensen. Wel wat duurder, maar ja.. if you pay peanuts...

Mcsluis zei:
Opast zei:
Deedrieen zei:

image.jpg

Deze houder heb ik ook een maand gebruik. Het vervelende is dat door de rond 3M sticker en de druk van de houder er nu een mooie ronde circel op mijn dashboard staat. De zachte structuur van het rubber is op die plek samengedrukt. Wat mij betreft geen aanrader.

VWB alle andere cheap houders, ik heb er diverse gehad en dat heeft tientallen euro's gekocht. Nu heb ik de tetrax xway en deze voldoet aan al mijn wensen. Wel wat duurder, maar ja.. if you pay peanuts...

Zelf gebruik ik een Brodit houder. Deze bestaat uit een "auto afhankelijke adapter" en een "telefoon afhankelijke adapter." De adapter voor de Peugeot 308 kost 21,95 euro. De telefoon adapter varieert heel sterk in prijs. Je kan voor een active- (met lader) of een passieve houder kiezen. Soms kan je geluk hebben als je er een vindt op Marktplaats.nl. Voor een voorbeeld kan je op de onderstaande link klikken.

https://www.pdaplus.nl/nl/peugeot-308-2014-brodit-proclip-854952-angled-mount.html

Ik heb al eerder geschreven dat het verbruik van mijn 1.2 benzine automaat nogal tegenvalt, maar ik heb nog iets veel vreemders ontdekt.

Mijn boordcomputer geeft vrijwel iedere tank aan dat mijn gemiddelde verbruik 1 op 14,9 is.

Maar ik heb nu 2 keer een tank (bijna) leeggereden en vervolgens het aantal kilometers gedeeld door het aantal liters dat ik weer in de tank kreeg.

De eerste keer kwam ik op 1 op 12,6 en vandaag kwam ik op 1 op 13,84 (659.9 kilometer op 47,67 liter).
Dat is nog meer dan mijn 508 1.6 automaat verbruikte!

Zijn er anderen die al eens de dagteller hebben teruggerekend naar het aantal liters?

jtm890 zei:
Ik heb al eerder geschreven dat het verbruik van mijn 1.2 benzine automaat nogal tegenvalt, maar ik heb nog iets veel vreemders ontdekt.

Mijn boordcomputer geeft vrijwel iedere tank aan dat mijn gemiddelde verbruik 1 op 14,9 is.

Maar ik heb nu 2 keer een tank (bijna) leeggereden en vervolgens het aantal kilometers gedeeld door het aantal liters dat ik weer in de tank kreeg.

De eerste keer kwam ik op 1 op 12,6 en vandaag kwam ik op 1 op 13,84 (659.9 kilometer op 47,67 liter).

Zijn er anderen die al eens de dagteller hebben teruggerekend naar het aantal liters?
hoeveel km heb je erop zitten?

Wat mij vandaag ook opviel bij het tanken.actieradius stond op 40 km kreeg er met pijn en moeite 38 ltr in en bij het starten stond mn benzinepijl op 3/4 en actieradius op 560 km.
Is mn vlotter mischien kapot?

feddesman zei:
jtm890 zei:

Wat mij vandaag ook opviel bij het tanken.actieradius stond op 40 km kreeg er met pijn en moeite 38 ltr in en bij het starten stond mn benzinepijl op 3/4 en actieradius op 560 km.

Je moet langs de dealer voor een systeemreset. Is een bekend probleem (bij peugeot).

feddesman zei:

Iets meer dan 6.000km nu.

Ik heb nog nooit meer dan 50 liter in de tank gekregen, en het is ook al eens voorgekomen dat de actieradius op minder dan 30km stond en dat ik er maar 44 liter in kreeg.

Gister ging bij mijn 308 sw Bluehdi ook het tanklampje branden (700 km gereden op de tank, volgens BC kon ik nog 70 km). Bij het tanken wou er echter maar 40 liter in...

Zelfde probleem als hierboven :S

Dit kan dus bij de dealer verholpen worden middels een reset?

Vandaag bij de dealer geweest ivm terugroepaktie ring bij de versnellings pook vervangen,
tevens de klacht van het tooth screen deze werd zo af en toe grijs of ging zijn eigen weg radio knalhard en niet meer te bedienen contact uit en weer aan dan is het weer goed,hier word een nieuwe voor besteld .

Ik heb vergelijkbare zaken meegemaakt.

- Een keer of vier is mijn systeem gerestart tijdens het rijden.
- Ook de cruise control op pause gehad terwijl er geen snelheid was ingesteld. En die was er ook niet af te halen. Een stop/start van de motor lostte het op.
- De muziek (van radio/cd en USB) valt af en toe 1 a 2 seconden stil.
- Na het aansluiten van mijn telefoon op de USB probeert hij muziek op mijn telefoon te vinden. Die staat er niet op. Soms schakeld het systeem naar de radio, terwijl er een CD speelde. Soms ook niet en blijft de melding in beeld staan. Na wegdrukken kan je niet naar de CD schakelen terwijl die wel speelt.

Hermann zei:
Vandaag bij de dealer geweest ivm terugroepaktie ring bij de versnellings pook vervangen,
tevens de klacht van het tooth screen deze werd zo af en toe grijs of ging zijn eigen weg radio knalhard en niet meer te bedienen contact uit en weer aan dan is het weer goed,hier word een nieuwe voor besteld .
Zorg gelijk dat ze de 'verkeerde' radio bestellen, met dab+ ;)

Jarno™ zei:
Hermann zei:
Zorg gelijk dat ze de 'verkeerde' radio bestellen, met dab+ ;)

Dat heb ik voorgesteld maar ze zullen wel hetgene nemen wat er in zit.

Wie kan mij helpen.
Vandaag mijn nieuwe 308 SW BLE Limited Opaze opgehaald bij de dealer.

Alles naar wens MAAR !!!
aantal vragen.

--Beenruimte inschakelen
Dit staat in het boekje netjes aangegeven:
Verlichting
beenruimte Inschakelen
De werking is gelijk aan die van de plafonniers.
De lampen gaan branden zodra één van de
portieren wordt geopend.

Ze werken niet wat moet ik doen of zit het er gewoon niet op?

--12 volt aansluiting onder het dashboard
Waar kan ik een schema vinden waar ik 12 volt kan pakken.

--Dashboard openen
kan iemand mij vertellen hoe ik makkelijk en zonder iets te beschadigen het dashboard kan openen.

--multimedia dongel (PEUGEOT CONNECT APPS)
Iemand ervaring mee ?

--Thema toutch screen
Zijn er andere thema te downloaden en zo ja waar?

--SOS knoppen
Hoe zijn deze gekoppeld Via bluetooth met de telefoon denk ik?

M@use zei:
Wie kan mij helpen.
Vandaag mijn nieuwe 308 SW BLE Limited Opaze opgehaald bij de dealer.

Alles naar wens MAAR !!!
aantal vragen.

--multimedia dongel (PEUGEOT CONNECT APPS)
Iemand ervaring mee ?

Dit forum heeft natuurlijk niet voor niets al 118 pagina's. Een aantal van je vragen zijn al beantwoord.
Op pagina 117 staat een uitgebreide ervaring over Peugeot Connect Apps.

@M@use: SOS knoppen zijn ook al ter sprake gekomen hier. Staat tevens ook beschreven in de boekjes die je bij de auto gekregen hebt.

Wie weet hoeveel % het achterraam van de sw is gecoat?ik wil namelijk de zijruiten dezelfde tint geven.

feddesman zei:
Wie weet hoeveel % het achterraam van de sw is gecoat?ik wil namelijk de zijruiten dezelfde tint geven.

bijna elke ramenplakker heeft een spectrometer weten ze wat ze er op moeten plakken want de ramen hebben al een tint

Voorportierruiten tinten in dezelfde tint als de rest van de zijramen is strafbaar. Worden dan te donker.

peusrijder zei:
Hallo allemaal,

Inderdaad bij opkomen van koppeling bij 4 en 5e versnelling. Met name bij een koude motor (en koude buitentemperaturen).

Ik heb precies hetzelfde "probleem"!
Al twee keer gemeld bij de dealer, maar monteurs horen steeds niks. :S

Volgende keer wil ik een keer meerijden met de monteur... want het is een vrij hard en raar geluid.

VroemVroemVroem zei:
peusrijder zei:
Hallo allemaal,

Inderdaad bij opkomen van koppeling bij 4 en 5e versnelling. Met name bij een koude motor (en koude buitentemperaturen).

Volgende keer wil ik een keer meerijden met de monteur... want het is een vrij hard en raar geluid.

Laat de dealer contact opnemen met Peugeot NL. Peugeot NL en Peugeot Frankrijk zijn hiervan op de hoogte, een oplossing is er tot op heden echter nog niet :-(

VroemVroemVroem zei:
peusrijder zei:
Hallo allemaal,

Zelfde probleem hier, (bij het terugschakelen van 6 naar 5 en 5 naar 4) vorige keer gemeld maar er niets meer over gehoord.
Ik dacht, wellicht gaat het 'vanzelf' weg. Inmiddels nogmaals bij de dealer gemeld.

Kan er iemand een foto posten van zijn BLP zijruiten? Deze zouden 'getint' moeten zijn, maar ik zie geen verschil met mijn voorportierruiten.

zeilbood zei:
Kan er iemand een foto posten van zijn BLP zijruiten? Deze zouden 'getint' moeten zijn, maar ik zie geen verschil met mijn voorportierruiten.

Alstu.
Is weliswaar een Allure maar daar is de BLP op gebaseerd.

308LigneS_zps22479e4a.jpg

Gilletti zei:
zeilbood zei:

Alstu.
Is weliswaar een Allure maar daar is de BLP op gebaseerd.

308LigneS_zps22479e4a.jpg

Bedankt! Duidelijk verschil te zien, dat zie ik bij mijn auto niet. Dealer maar even gemaild.

ENTE zei:
Voorportierruiten tinten in dezelfde tint als de rest van de zijramen is strafbaar. Worden dan te donker.
het gaat mij om de achterportieren.achterklep is getint achterportieren niet.dus wilde weten welke tint op de kofferbak zit.

Het ligt trouwens ook wanneer de allure en blp is besteld aangezien tussentijds de prijslijsten en opties veranderd zijn.Getinte zijruiten zijn in latere prijslijsten een optie van 100 e

Sinds anderhalve week rij ik nu in mijn Peugeot 308SW Limitid Edition.
Mooie auto, zwart metallic met chroom randen rond de ramen. (zo mooi dat ik de dakrailing niet eens meer mis)
Ben erg tevreden over de power van de motor, rij ongemerkt continu veel te hard:(
Maar helaas ook een paar kritiekpuntjes die ik links en rechts langs hoor komen;

*bij terugschakelen van 5 naar 4 een vreemd schrapend geluid uit de versnellingsbak
*opschakelen van 1 naar 2 gaat erg gevoelloos en bruut
*linker achterportier kraakt
*iedere ochtend(!) storing 'multimediasysteem niet beschikbaar'
*slechte lichtopbrengst koplampen, afgelopen zaterdag Phillips Extreme Vision 130 gemonteerd, en een stuk beter geworden (aanrader)

Dealer weet nog vrij weinig, geluid versnellingsbak zou in onderzoek zijn. Maar dat is al een half jaar zo.
Multimediasysteem vanmorgen gereset, ben benieuwd.
EN ik mis een achteruitrijcamera!!!!!!!!!
Wie kan mij vertellen of dit naderhand makkelijk in te bouwen is??? (de dealer weet het eigenlijk niet)
Foto720-Z7TIMTL6.jpg

Foto720-IU3TSN4K.jpg

Terug
Bovenaan