Peugeot 308 (SW p. 26)

JosJ84 zei:
Even snel een foto'tje van voor de aflevering. Ik heb vanmiddag mijn 308 SW BLE in de kleur Gris Artense mogen ophalen. Enige optie is een vaste trekhaak.

Vandaag nog maar een kleine 100 km mee gereden maar wat vooral opvalt is de stilte aan boord!

image7.jpg

Mooie car, veel en veilig rijplezier (tu)

Dave.S84S zei:
Hier kunnen jullie de pin out van de luidsprekers terugvinden. 8V NR 8444 en 8440 linkse deur vooraan, 8430 links achteraan, 8445 en 8449 rechts vooraan en 8435 rechts achteraan.

svgLoaderr_code_imageT9ampr_resourceD3CZGPJI_zps0462f633.png~original
svgLoaderr_code_imageT9ampr_resourceD3CZ9YMR_zps9d55c8b2.png~original
Heb jij inmiddels je subwoofer zelf aangesloten?
Voor het audiosignaal, heb je dat afgetapt rechtstreeks van de achterspeakers?
Of is een CAR2ISO stekker achterop de audio-unit een goed idee?
Ik ben nog zoekende naar een goede manier op een Pioneer actieve sub netjes aan te sluiten..

Dat gezegd hebbende; de eerste 200km met de gloedjenieuwe 308SW BlueLeaseExecutive zitten erop (tu) :}
Eerste indruk: buitengewoon prima!
Ondanks de lichte diesel trekt ie ons zeer vlotjes van de plek. Benieuwd hoe zuinig hij is.
Premium stoelen zitten lekker. Moet nog wel even wat afstellen voor de ideale zithouding.
Als ik iets onderuit zak, dan zie ik het middendisplay niet meer, maar zit ik tegen het stuurtje aan te kijken.
Wel heb ik het idee dat de linker voetsteun wat ver naar voren lijkt te zitten, waardoor je erg "rechtop" zit, met flink gebogen knie.
En zo lang zijn mijn benen echt niet... misschien eens wat verder naar achter proberen te zitten.
Voor mij eerste keer parkeersensoren en achteruitrijcamera, dat werkt op zich heel mooi (tenzij donker, qua camera).
Start/stop systeem doet z'n werk ook prima.
iPad touchscreen is wel even wennen. Aan de ene kant heel handig, alles achter 1 scherm, maar aan de andere kant vergt het wel de nodige aandacht om 'even' iets anders in te stellen qua temperatuur, radiozender, navi... Navi overigens nog niet gemerkt dat ie, zoals hier al vaker gemeld, echt een paar honderd meter naast de rijbaan gps't. Maarja, net 200km erop zitten...
En wat een ruimte, heerlijk! Moet nog even de bagagescheider-stang installeren, want oh oh, de boodschappies hebben vrij spel achterin :)

Overigens lees ik net, dat je moet uitkijken met het soort USB stick dat je wilt gebruiken voor je muziek.
Het systeem kan niet overweg met USB3.0, klopt dat?? Dus; oude 2.0 stick pakken? Maakt de grootte nog iets uit voor het systeem?

@Megane1981

De zitpositie is mij na 1,5 week ook niet echt optimaal.
De voetsteun is voor mij gevoel te dichtbij, maar hoe rechter je de rugleuning zat hoe beter je je voet kwijt kunt.
Ben zelf nu dus al 2 weken steeds alles aan het verzetten om tot de ideale positie te komen.
Een stuk lastiger dan mijn voorgaande 6 auto's, waarvan er 3 Peugeot waren!

USB3.0 sticks pruimt het systeem prima.
Mijn USB stick is ook USB 3.0 en 64GB groot
(volgens mij deze, maar heb er zelf 29,99 voor betaald bij Mycom toen https://mycom.nl/opslag/usb-sticks/575236/sandisk-ultra-fit-usb-30-stick-64gb)

Deze keer een iets grotere USB stick gekozen omdat de radio volgens het boekje ook FLAC kan afspelen.
Zelf nog niet getest, maar je hebt dan snel 750MB-1GB per album.
Er is alleen één klein nadeel! Omdat de USB zo klein is, krijg ik hem er niet zo makkelijk uit.:}

CoolN zei:
Inmiddels rijd ik 3 weken in mijn nieuwe Peugeot 308SW BLE. Met een dikke 4000 km op de teller kan ik wel stellen dat ik zeer tevreden ben over deze auto. Wat een fijne wagen, de motor presteert super. Vele malen beter dan mijn vorige Ford Focus Econetic en mijn Seat Leon 1.6 voorloopauto. Wel stottert de motor wat in 2e en 3e versnelling als 'ie koud is. De premium stoelen zitten super. Ook veel beter dan de Seat, waar ik toch wel behoorlijk heen en weer ging in de bocht.

Echo tijdens het bellen heb ik (gelukkig) geen last van. Ik heb nog geen klachten en ik bel behoorlijk wat af. Wel merkte ik afgelopen week toen het kouder was dat ik de kachel inderdaad op 21,5 moet zetten om het enigszins aangenaam te krijgen (dak "dicht" scheelt ook).

Het meest opvallende is dat ik een behoorlijk snelheidsverschil tussen de wijzernaald en de digitale kilometerteller heb. Stel ik rijd 50 km/h op de digitale teller, dan rijd ik 60 op de naald (en 46 km/h op de GPS.) Al met al is het behoorlijk verwarrend. De auto is inmiddels een dag bij de dealer geweest. Volgens hen en de technische dienst van Peugeot ben ik de eerste met dit probleem. Conclusie: instrumentenpaneel wordt vervangen.

Ik kan mij herinneren dat ik ooit in dit forum een handige gadget voor het dashboardkastje heb gezien voor het bewaren van drinken. Een of ander matje met ribbels? Ik kan het echter niet meer terug vinden, weet iemand zo nog welk product dit is??

volgens mij is dit weleens aan de orde gekomen: https://www.provinum.com/nl/wijn-gadgets-fun/cadeau-ideeen/voor-haar/fridge-monkey-roze.html

Iemand al de update geprobeerd van onze Duitse buren:
https://www.peugeotboard.de/threads/50586-Update-die-zweite-Anfrage-hier-im-Forum-5-1-FR4-f%C3%BCr-den-308SW/page7
(Lijkt niet de laatste te zijn, al discussie daar)

CoolN zei:
Ik kan mij herinneren dat ik ooit in dit forum een handige gadget voor het dashboardkastje heb gezien voor het bewaren van drinken. Een of ander matje met ribbels? Ik kan het echter niet meer terug vinden, weet iemand zo nog welk product dit is??

Bedoel je https://www.cadeau.nl/fridge-monkey.html misschien?

Gisteren ben ik door de dealer gebeld. *-) Aflevering van de 308 sw ble simpel grijs gepland in eerste week januari. Enige optie erbij is premium stoelen.
Al met al een aardig avontuur want oorspronkelijk zou ik met mijn huidige auto nog een half jaar door moeten rijden volgens het contract. Stom toevallig vorige maand over winterbanden gebeld met de lease maatschappij die aangaf dat er volgend jaar weinig keus is binnen 14% in hetzelfde formaat van de huidige auto. Tja, ik zou de Auris kunnen kiezen tzt. Maar met 60k per jaar is benzine niet echt interessant.
Ze deden een mooi voorstel aan de baas die akkoord ging. Schijnt qua MRB interessant te zijn. Ik had vervolgens 2 dagen de tijd om een shortlist in te dienen. Geen tijd voor proefritten. Ik moest het doen met toevallig showroom bezoek van de afgelopen maanden aan de Peugeot en Seat dealer.

Vanwege de premium stoelen, ruimte en panorama dak was de 308 sw keuze 1 gevolgd door de Leon ST en Octavia Combi. Alhoewel ik in die laatste nooit gezeten heb. Volgens de lease maatschappij kon alleen de 308 sw in gewenste uitvoering nog op tijd voor 14% geleverd worden. Was een al besteld exemplaar die toevallig nog geen eigenaar had. Helaas geen keus in kleur maar dat hindert niet. Binnen in de auto zie je daar toch niets van.
Ik heb dus geen idee hoe de 308 rijdt. Stoelen zaten perfect. Aan de reviews te lezen is de auto comfortabel. Voor mij is dat het belangrijkst aangezien ik echt een comfort rijder ben. Ik maak me dus niet echt zorgen om de keus. Hopelijk is de auto die klaarstaat de juiste uitvoering (tja, ooit een Volvo c30 met verkeerde configuratie gekregen, gelukkig in mijn voordeel).

Opast zei:
Ik gaf bij mijn dealer, Nefkens Apeldoorn, aan dat ik geen invloed had op de keuze voor leverende dealer. Toch heb ik daar een proefrit 'mogen' maken. Met ze afgesproken zodra de bestelling naar de LM ging, ik hun op de hoogte zou brengen, want ze hadden aangegeven dat ze mogelijk de opdracht binnen konden halen, door er achteraan te bellen. Uiteindelijk hebben ze de opdracht van de LM gekregen. Bij aflevering perfecte uitleg over de auto gekregen, werd ruim de tijd voor genomen. En ik kreeg als klap op de vuurpijl nog een waardecheque van 200 euro voor de MediaMarkt (was een actie bij de trekhaak) en een tegoedbon voor vijf wasbeurten. Gedurende de bestelling en de levering werd ik goed op de hoogte gehouden van tussentijdse updates.

Het kan dus ook anders ...

Mogen jullie raden naar welke dealer ik ga voor het onderhoud van de auto ... ( zouden ze daar op uit geweest zijn ;) )

Ik heb een vergelijkbare ervaring met Nefkens Nieuwegein. De central levering zou bij Nefkens Eindhoven gebeuren. Ook ik heb de dealer ingelicht en die heeft zelf actie ondernomen naar de LM en de vestiging in Eindhoven. Uiteindelijk mijn auto netjes in Nieuwegein geleverd gekregen met een nette uitleg erbij. Zelfs nog uitgenodigd en geweest bij een Nefkens Midden Nederland event in het Spoorwegmuseum in Utrecht.

Allemaal top geregeld.

J_P_P zei:
VivaSiena zei:
Over tegenvallend verbruik:
1. Misschien moet je er eerst een 10.000 km. mee gereden hebben.
2. Mijn gevoel zegt dat een 1.2 niet zo'n voordehandliggende keuze is voor op de snelweg. Maar dat is dus gevoel en geen wetenschappelijke benadering.......
Eens.
Hoeveel toeren draait die motor bij 140?
Mijn vorige benz auto 4000rpm... daag zuinigheid op snelweg!

Overigens nu ook met 1.6hdi. 90% snelweg. En verbruikt van 5.1l/100km.

Het aantal toeren valt reuze mee. Nog geen 3000rpm bij 130kmpu.
Maar het valt me wel op dat als je het "live" verbruik bekijkt, dat ie op de snelweg 1 op 11 rijdt. En daar zou je normaal gesproken je winst moeten behalen, dus het lijkt er inderdaad op dat een 1.2 er niet direct een vooruitgang is bij veel snelweg verbruik.

jtm890 zei:
J_P_P zei:
VivaSiena zei:
2. Mijn gevoel zegt dat een 1.2 niet zo'n voordehandliggende keuze is voor op de snelweg. Maar dat is dus gevoel en geen wetenschappelijke benadering.......
Eens.
Maar het valt me wel op dat als je het "live" verbruik bekijkt, dat ie op de snelweg 1 op 11 rijdt. En daar zou je normaal gesproken je winst moeten behalen, dus het lijkt er inderdaad op dat een 1.2 er niet direct een vooruitgang is bij veel snelweg verbruik.

Je winst haal je nooit op snelweg. Dat doe je op een 80km weg in zn 6.

J_P_P zei:
jtm890 zei:
J_P_P zei:
VivaSiena zei:
Eens.

Als je je gewoon aan de snelheid in de randstad houdt (+-105) rij ik 1 op 20 met 2000 toeren met cc.

Gewoon allemaal een Blue HDi kopen....enorm zuinig, ook met loden voet!:T

Ff een leuke post uit het Fransrijders topic quoten:

Herr Dr. von Zen zei:
Als Opelrijder, en dan ook nog met witte kentekenplaten, ben ik hier eigenlijk illegaal. Maar deze advertentie uit TV-Digital wilde ik jullie niet onthouden:

Frohes Fest! :)

De auto is 2 dagen bij de dealer geweest (2de keer) om het carkit echo probleem aan te pakken.
Gelukkig geven ze toe dat het niet goed werkt, zeker niet in combinatie met een versterker.
Peugeot Nederland heeft ze geadviseerd de microfoon te vervangen... geen resultaat.
Op mijn aandringen hebben ze de versterker uiteindelijk toch maar weer losgekoppeld anders kan ik helemaal niet meer bellen.

Hebben jullie de update erop gezet? Jazeker! Maar heeft niet geholpen. Ik in het systeem kijken, staat er nog steeds de oude uit feb 2014.

Wanneer heeft peugeot NL een oplossing? Dat kan maanden duren meneer... En nu? Jullie verkopen een systeem wat niet goed werkt? Meneer, peugeot NL is er mee bezig.. Fijne dagen toegewenst.

Ik heb het probleem van de leasemaatschappij gemaakt (alleen ik heb er last van...)
Wordt gevolgd....

feddesman zei:
J_P_P zei:
jtm890 zei:
Als je je gewoon aan de snelheid in de randstad houdt (+-105) rij ik 1 op 20 met 2000 toeren met cc.
Dat is rondweg, geen snelweg.
120/130 bedoel ik. En 3.3l/100 is toch fabrieksopgaaf? Niet 5l/100

feddesman zei:
jtm890 zei:
feddesman zei:

Dat is vast geen benzine automaat ;)
jazeker wel

Dat is heel typisch.
Ik zal straks eens kijken wat mijn boordcomputer aangeeft als ik de cc op 105 zet.

Ik heb afgelopen dinsdag getankt en ben daarna naar Parijs gereden. Het gemiddelde voor die rit staat op 1 op 13,5 :|
Ik rij vanmiddag terug, en zal dan eens een stuk op de cc rijden en het verbruik meten op verschillende snelheden.

wist je dat er geen controle lampje voor de ruitenvloeistof af kan , was geheel leeg maar een melding zit er niet op,
gisteren het tooth scherm geheel in de wolken gehuld was voor 3/4 mist paar uur later op de terug weg was het weer goed vreemd?

Ik heb zojuist een dashcam geïnstalleerd. Viel niet tegen om draad weg te werken via dak en A-stijl naar USB in dashboard kastje. Ik wilde het niet via aansteker aansluiting doen i.v.m. Lelijke kabel.

J_P_P zei:
Ik heb zojuist een dashcam geïnstalleerd. Viel niet tegen om draad weg te werken via dak en A-stijl naar USB in dashboard kastje. Ik wilde het niet via aansteker aansluiting doen i.v.m. Lelijke kabel.
Wat voor dashcam heb je? En geeft de USB uitgang genoeg stroom af voor je dashcam?

Opast zei:
J_P_P zei:
Wat voor dashcam heb je? En geeft de USB uitgang genoeg stroom af voor je dashcam?
G1WH variant, usb is voldoende.

J_P_P zei:
Opast zei:
J_P_P zei:
Mooi! Die heb ik ook op het oog. Fijn dat hij via de USB werkt.
Zie je hem van buitenaf duidelijk zitten of valt dat wel mee ?

Je kan hem zien, maar niet heel erg opvallend. Ik zou hem liever iets meer achter de spiegel plaatsen, maar dan moet je iets zelf knutselen qua bevestiging.

J_P_P zei:
Je kan hem zien, maar niet heel erg opvallend. Ik zou hem liever iets meer achter de spiegel plaatsen, maar dan moet je iets zelf knutselen qua bevestiging.

Valt inderdaad niet erg op, alleen de zuignap :) Zelf ga ik hem aan de andere kant van de spiegel plaatsen. Heb dan het idee dat hij mee achter de spiegel zit.

Opast zei:
J_P_P zei:
Opast zei:
J_P_P zei:

En hoe kom je in hemelsnaam op het idee om een webcam te plaatsen? Wat levert het op behalve een eindeloze reeks saai filmpjes en een stuk van je zichtveld dat wordt afgedekt?

iDS zei:
Opast zei:
J_P_P zei:
Opast zei:
J_P_P zei:

En hoe kom je in hemelsnaam op het idee om een webcam te plaatsen? Wat levert het op behalve een eindeloze reeks saai filmpjes en een stuk van je zichtveld dat wordt afgedekt?
Dashcam, geen webcam! Heeft niks met het web te maken. In het geval van een ongeluk en het is niet jouw fout, dan is het makkelijker aan te tonen met beeldmateriaal. Bewijsmateriaal. Get it ?
En als je hem een beetje goed plaatst, dan ontneemt het je gezichtveld niet.
En die saaie filmpjes ... die worden gewoon automatisch verwijderd.
Maar ik geloof dat je het wel begrijp, maar het nut niet van een dashcam in ziet. Komt wel als iemand achteruit tegen je voorkant rijdt en zegt dat jij hem van achter aan reed.

Dat is mij in de afgelopen 24 jaar en 1.050.000km nog nooit overkomen, maar ik begrijp denk ik de fun/het gadget gehalte wel...;) Op de foto hangt het ding echter zo in het zicht dat ik voorzie dat je zelf ergens achterop gaat knallen*-)

In Rusland is zo'n camera verplicht meen ik? Vast wel gezien het aantal knal en bots filmpjes uit die Vodka-staat!

Mij ook nog nooit overkomen. Hoop de dashcam ook nooit nodig te hebben. Maar voor zo'n kleine investering (35 euro) ...

Hij hangt hier het minst in de weg, eigenlijk gewoon niet. Andere kant van spiegel is de plastic 'kap' van spiegel groter waardoor hij daar minder goed zit.
Ik zou hem voorheen ook nooit nodig hebben gehad. MAAR ik merk dat het gedrag op de weg wel is veranderd afgelopen jaren (woon in Adam). En dan had je de gevallen met lui die met opzet aanrijding veroorzaakt voor verzekeringsfraude met 'vriendjes' van schade herstel.
En ik heb regelmatig dat ik denk: wtf is dit op de weg (verkeersruzies, autobrand, bezopen belading etc) dit moet ik even aan mn vrienden laten zien.
En bevalt hij niet, dan is ie ook zo weer weg ;)

J_P_P zei:
Hij hangt hier het minst in de weg, eigenlijk gewoon niet. Andere kant van spiegel is de plastic 'kap' van spiegel groter waardoor hij daar minder goed zit.

Joh, dat meen je....:p

Geintje he!

Vroegah had ik zo'n radarverklilker hangen op die plek, hing ook amper in het zicht....dacht ik.
Totdat ze gingen jagen op die dingen en ik 'm moest verwijderen. Tjonge wat kon ik toen weer fijn voor(r)uit kijken!

Heeft iemand al een concrete leverdatum voor zijn GT?

Ik zie op de peugeotwebstore.fr dat er binnen nu en 5-10 dagen heel wat GT's worden neergezet bij dealers in Frankrijk.

Opast zei:
Mij ook nog nooit overkomen. Hoop de dashcam ook nooit nodig te hebben. Maar voor zo'n kleine investering (35 euro) ...

Ik hoop nooit in een samenleving te leven waar ik een dashcam nodig moet gaan hebben. 8-)

Als je hebt over afglijden, verloedering....

Opast zei:

Je hebt de G1W voor €35? Da's een scherpe prijs. Dacht dat die niet onder de €50 te krijgen waren.

Ik rij al enige jaren met een full HD dashcam geboren uit een negatieve ervaring...
Daarna al 2 keer nodig gehad om mijn gelijk eenvoudig te kunnen ondersteunen. Ik rij nooit meer zonder.

(overigens ook een achter dashcam geplaatst)

Eo64360 zei:

Ik zie op de peugeotwebstore.fr dat er binnen nu en 5-10 dagen heel wat GT's worden neergezet bij dealers in Frankrijk.

Hoi EO, heb jij ook een GT in bestelling?
Ik dus wel. Vorige week heb ik nog contact gehad met de dealer. Oorspronkelijk stond mijne ingepland voor productie januari. Dit is nu opgeschoven naar februari. Zoals ik heb begrepen worden in januari alle showmodellen voor de (Nederlandse) dealers geleverd, en vanaf productie februari de eerste voor particulieren.

De vertraagde levertijd had overigens te maken met een leverprobleem van de stoelleverancier, en het feit dat het aantal bestellingen beperkt is.

Edit: Waar kun je op de genoemde site overigens die informatie zien? Wel interessant om even in de gaten te houden.

28lx79t.jpg

Vanmorgen mijn 308BLL opgehaald, wat een fijne luxe wagen (:P)
160km heerlijk gecruised, stoelen zitten heerlijk en wat is dat kleine stuurtje fantastisch.

308SW BLL zei:
28lx79t.jpg

160km heerlijk gecruised, stoelen zitten heerlijk en wat is dat kleine stuurtje fantastisch.

Gefeliciteerd, dit is de limited versie toch?

Ik heb zelf inmiddels 3500 KM erop zitten in 3 weken.
Het valt me op dat het stuur van mijn peugeot niet helemaal recht staat, dus binnenkort ff een bezoekje aan de dealer.

308SW BLL zei:

Gefeliciteerd met je auto, mooie variant ;)

Ik ga als het goed is komende zaterdag dezelfde variant in ontvangst nemen, in de kleur Gris Mokka.

Bedankt dj_ko, ja klopt is de bleu lease limited. En bevalt de auto nog steeds? Stuurtje is mij niet opgevallen maar ik zal morgen even kritisch kijken.(tu)
Wat mij met name opvalt is de hoge afwerking en peugeot is er weer in gelukt (naar mijn mening) een gouden koets neer te zetten.

Weet iemand wanneer de ID3 tags worden ingelezen van de mp3 files op een USB stick ?
Het valt mij op dat dit óf heel lang duurt, óf dat dit bij bepaalde mp3's niet werkt. En dan zie ik gewoon de bestandsnaam staan.

Zou dit bijvoorbeeld kunnen komen als de album art (als tag) te groot is, en dat hij daardoor bijv de hele ID3 niet meer leest ?

Rayman2k5 zei:
308SW BLL zei:
Thx Rayman2k5

Nog eventjes geduld dan maar :-D

Dat gaat helemaal lukken.. en het mooie is dat ik er komende maandag mee naar Engeland kan gaan rijden :)

I can't wait!

Doe je mee aan topgear-achtige challenge?
Ik zou mijn nieuwe 308 daar niet voor willen gebruiken, zee zout enz.

ADD zei:
Eo64360 zei:

Ik dus wel. Vorige week heb ik nog contact gehad met de dealer. Oorspronkelijk stond mijne ingepland voor productie januari. Dit is nu opgeschoven naar februari. Zoals ik heb begrepen worden in januari alle showmodellen voor de (Nederlandse) dealers geleverd, en vanaf productie februari de eerste voor particulieren.

De vertraagde levertijd had overigens te maken met een leverprobleem van de stoelleverancier, en het feit dat het aantal bestellingen beperkt is.

Edit: Waar kun je op de genoemde site overigens die informatie zien? Wel interessant om even in de gaten te houden.

Ik heb een SW HDI180 in bestelling. Mijn dealer vertelde mij gisteren nog dat de productie nog steeds gepland staat voor januari. Heb jij een benzine of diesel? SW of HB?

Hier zie je bv een paar GT's bij dealers;
https://www.peugeotwebstore.com/claralemans?lat=48.00611000000001&lng=0.1995560000000296&mbd=1PT9S0000158;1PT9S0000032;1PT9S0000030;&MinPrice=33410

"LIVRÉ EN 10 JOURS !" = Beschikbaar in 10 dagen.

J_P_P zei:
Rayman2k5 zei:
308SW BLL zei:
Thx Rayman2k5

Nog eventjes geduld dan maar :-D

Dat gaat helemaal lukken.. en het mooie is dat ik er komende maandag mee naar Engeland kan gaan rijden :)

I can't wait!

Doe je mee aan topgear-achtige challenge?
Ik zou mijn nieuwe 308 daar niet voor willen gebruiken, zee zout enz.

Hahaha.. nou nee hoor, daar zou ik 'm ook niet voor willen gebruiken :)
Ik ga netjes op een boot en hoop dat ik zonder schade terug ga komen...

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:

Ik heb een SW HDI180 in bestelling. Mijn dealer vertelde mij gisteren nog dat de productie nog steeds gepland staat voor januari. Heb jij een benzine of diesel? SW of HB?

https://www.peugeotwebstore.com/claralemans?lat=48.00611000000001&lng=0.1995560000000296&mbd=1PT9S0000158;1PT9S0000032;1PT9S0000030;&MinPrice=33410

Ja ik zie het. Ik heb ook een HDI180 (diesel) in SW besteld. Bijzonder dat ze tegen jou januari zeggen. Ben benieuwd wanneer je hem hebt...

Edit: Leuke foto's. Positieve ervaringen van je beleving in Frankrijk?

ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:

Ja ik zie het. Ik heb ook een HDI180 (diesel) in SW besteld. Bijzonder dat ze tegen jou januari zeggen. Ben benieuwd wanneer je hem hebt...

Edit: Leuke foto's. Positieve ervaringen van je beleving in Frankrijk?

In dit geval zal ik ook wel worden geinformeerd dat ie later komt. Ik heb wel als optie lederen bekleding genomen. Ik weet niet op dat nog verschil maakt.
Ik heb deze foto's via via gekregen. Ben er zelf niet voor naar Fr gereden.

Terug
Bovenaan