Peugeot 308 (SW p. 26)

golfdiesel zei:
Cawabonga zei:
Ik heb in het verleden juist bij en Renault en Skoda last gehad van mijn rug. Ik heb nu de standaard stoel en deze zit voor mij dan weer goed.
het heeft met meerdere variabele te maken natuurlijk. Lengte rug, lengte armen, lengte benen en je totale lengte. Ik heb de stoel goed af kunnen stellen de stoel zit goed. Wat ook wel helpt is als je geen portemonnee in je broek hebt zitten, Dat is heel slecht voor je zit.
Ik ben in het verleden met de arbo en therapie bezig geweest om te kijken hoe je het beste de stoel in kan stellen. De zitting of rugleuning 1 a 2 cm verzetten kan al veel verschil maken.
Voor mij nu een prima standaard stoel, ik zit toch ongeveer 3 uur per dag in die stoel.

Ik heb ook nooit wat in mijn zak zitten als ik in de auto ga zitten dat is inderdaad funest.
Ik heb al heel veel geprobeerd met de stoel maar een houding waarmee ik het langer dan een uur vol kan houden heb ik nog niet gevonden.
Het is de pijn in mijn onderrug en rechterheup gecombineerd met het probleem dat als ik de stoel goed afstel voor de lengte van mijn benen dan is de afstand naar het stuur te groot en dan kan je natuurlijk de leuning rechter zetten maar dan is het probleem weer dat er bloedvaten in mijn lies worden afgekneld.
Ik heb een tijdje in een Citroen C3 gereden en daar had ik hetzelfde probleem met het vinden van een acceptabele houding. De beste zit heb ik nog steeds in de Megane gehad.

Aangezien het de rechter heup is, zou het dan miss. niet in de stoel zitten maar in de stand van het gaspedaal?

Joep83 zei:
golfdiesel zei:
Cawabonga zei:
Ik heb in het verleden juist bij en Renault en Skoda last gehad van mijn rug. Ik heb nu de standaard stoel en deze zit voor mij dan weer goed.
het heeft met meerdere variabele te maken natuurlijk. Lengte rug, lengte armen, lengte benen en je totale lengte. Ik heb de stoel goed af kunnen stellen de stoel zit goed. Wat ook wel helpt is als je geen portemonnee in je broek hebt zitten, Dat is heel slecht voor je zit.
Ik ben in het verleden met de arbo en therapie bezig geweest om te kijken hoe je het beste de stoel in kan stellen. De zitting of rugleuning 1 a 2 cm verzetten kan al veel verschil maken.
Voor mij nu een prima standaard stoel, ik zit toch ongeveer 3 uur per dag in die stoel.

Ik heb ook nooit wat in mijn zak zitten als ik in de auto ga zitten dat is inderdaad funest.
Ik heb al heel veel geprobeerd met de stoel maar een houding waarmee ik het langer dan een uur vol kan houden heb ik nog niet gevonden.
Het is de pijn in mijn onderrug en rechterheup gecombineerd met het probleem dat als ik de stoel goed afstel voor de lengte van mijn benen dan is de afstand naar het stuur te groot en dan kan je natuurlijk de leuning rechter zetten maar dan is het probleem weer dat er bloedvaten in mijn lies worden afgekneld.
Ik heb een tijdje in een Citroen C3 gereden en daar had ik hetzelfde probleem met het vinden van een acceptabele houding. De beste zit heb ik nog steeds in de Megane gehad.

Aangezien het de rechter heup is, zou het dan miss. niet in de stoel zitten maar in de stand van het gaspedaal?

Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik ben al met verschillende schoenen aan het experimenteren omdat ook dat verschil kan maken.
Maar wat iemand anders hier ook al schreef heb ik ook moeite om mijn linkerbeen te strekken wat af en toe voor kramp zorgt. Het lijkt wel alsof de ruimte in het vooronder te krap is.

Ik heb het wel het idee dat de pedalen wat verder wegzitten als ik gewend was. ( focus )

Daarom zet ik mijn stoel redelijk ver naar voren, en kantel de zitting naar achter, zodat je kont naar beneden zakt, en de rugleuning moet ik dan wel wat rechter zetten om weer goed met de armen bij de bediening te kunnen komen. Doordat de stoel wat verder naar voren staat, voel je ook dat je goed kontakt kunt maken met de voeten bij de pedalen.
Ik heb een redelijk kort postuur.

En een zilvergrijze 308, ook niet de meest spannende kleur, maar het is geen groen ha ha :p..... ( grapje kun je wel tegen toch ? )

golfdiesel zei:
ahh dat olijfgroen van Renault dat is zo'n mooie kleur! Ik zag laatst nog een Megane in deze kleur rijden, staat de auto zo verschrikkelijk goed!
Mijn 308 is Gris Moka, niet de meest spannende kleur maar goed het is geen zilvergrijs ;)

Dank. Het was helaas zo bijzonder dat ik uiteindelijk een van de laatste was met die kleur. Toen de auto eindelijk werd geleverd was de kleur al niet meer bestelbaar.
Leverde wel leuke waarderingen op. Wildvreemden die langslopen en je aanspreken over hoe mooi ze de kleur vinden. En niet een keer, maar echt vaak.

Jarno™ zei:
golfdiesel zei:
ahh dat olijfgroen van Renault dat is zo'n mooie kleur! Ik zag laatst nog een Megane in deze kleur rijden, staat de auto zo verschrikkelijk goed!
Mijn 308 is Gris Moka, niet de meest spannende kleur maar goed het is geen zilvergrijs ;)

Dank. Het was helaas zo bijzonder dat ik uiteindelijk een van de laatste was met die kleur. Toen de auto eindelijk werd geleverd was de kleur al niet meer bestelbaar.
Leverde wel leuke waarderingen op. Wildvreemden die langslopen en je aanspreken over hoe mooi ze de kleur vinden. En niet een keer, maar echt vaak.

Geloof ik direct, zo kan een onverwachte kleur een bepaald type auto als een 'maatpak' passen.
Zo kwam ik van de week op de snelweg een Aston Martin tegen in british racing green, je ziet het niet vaak, maar stond 'm verdraaid goed:
( voorbeeld foto, sorry even geen 308 maar voor een keer mag dat wel.... denk ik )
photo_2201_british_racing_green_aston_martin_dbs_1_103793_original.jpg

ffocus08 zei:
Daarom zet ik mijn stoel redelijk ver naar voren, en kantel de zitting naar achter, zodat je kont naar beneden zakt, en de rugleuning moet ik dan wel wat rechter zetten om weer goed met de armen bij de bediening te kunnen komen. Doordat de stoel wat verder naar voren staat, voel je ook dat je goed kontakt kunt maken met de voeten bij de pedalen.

Het lijkt wel Twister...

NitroNL zei:
ffocus08 zei:

Het lijkt wel Twister...

Lijkt er wel op ja..... Maar heb nog niet zo veel rijplezier gehad als in deze 308.
Misschien even puzzelen om goede zit te vinden, maar rijdt werkelijk fantastisch !!

ffocus08 zei:
NitroNL zei:
ffocus08 zei:

Het lijkt wel Twister...

Lijkt er wel op ja..... Maar heb nog niet zo veel rijplezier gehad als in deze 308.
Misschien even puzzelen om goede zit te vinden, maar rijdt werkelijk fantastisch !!

Voor ons zitten de stoelen juist heel prettig en zijn er veel verstel mogelijkheden. Mijn vriendin heeft de 308 HB Allure (standaard dus de premium stoelen).
Sowieso erg tevreden over de auto. Geluid van de Denon installatie is ook super! Lekkere bass en mooie tonen, zeker tov de standaard audio :)

senzje zei:
ffocus08 zei:
NitroNL zei:
ffocus08 zei:

Het lijkt wel Twister...

Voor ons zitten de stoelen juist heel prettig en zijn er veel verstel mogelijkheden. Mijn vriendin heeft de 308 HB Allure (standaard dus de premium stoelen).
Sowieso erg tevreden over de auto. Geluid van de Denon installatie is ook super! Lekkere bass en mooie tonen, zeker tov de standaard audio :)
Goed om te horen wij hebben ook de denon erbij besteld

Goede middag!

Is die standaard geluidsinstallatie echt zo beroerd dan? Het kan haast niet slechter zijn dan dat stuk plastic wat voor speakers moet doorgaan in mijn huidige Megane. Die zijn volgens mij gewoon overgenomen uit de Renault 5.. o_O

Het geluid kan zeker beter, maar ik was redelijk positief na de proefrit. Het is maar wat je referentiekader is. Ik kom ook uit de Megane. Daarna is elk systeem goed.

Jarno™ zei:
Het geluid kan zeker beter, maar ik was redelijk positief na de proefrit. Het is maar wat je referentiekader is. Ik kom ook uit de Megane. Daarna is elk systeem goed.
standaard is het niet heel slecht.Maar de denonset is zn 500 euro en het gemis van een reservewiel meer dan waard!

Jarno™ zei:
Precies, ik kom ook van een Megane af. Dan ben je waarschijnlijk al heel snel tevreden met het standaard geluid van de 308....

De standaard installatie is inderdaad niet heel erg belabberd, maar wij wilden toch graag wat beters. Thuis hebben we ook een leuke installatie dus dat ben je ook wel wat gewend..
De 500 euro voor de Denon was het zeker waard. Echter scheelt het t.o.v. de BlueLease Premium wel zo'n 2000 euro dus eigenlijk (doordat we de Allure moesten bestellen voor Denon) zijn we 2000 kwijt voor de Denon installatie. In de bijtelling is dat echter maar een tientje bruto per maand ofzo..

Voor die 2000 euro zul je wel wat meer gehad hebben als alleen maar de mogelijkheid om een Denon installatie te bestellen. Zo zal er wel full LED verlichting op je Allure zitten waar je in de donkere dagen veel plezier van gaat hebben.

Zijn er hier toevallig meer mensen die problemen ervaren met het geluid (muziek) via de BT? Als ik het via mijn telefoon stream (Sony Xperia Z3 Compact en Nokia geprobeerd) dan krijg ik hele kleine haperingen (1 ms) waardoor het lijkt dat hij even overslaat. Wanneer ik mijn telefoon via de USB aansluit gaat dit wel goed.

308 HB BLP (zonder sub)

Kietje zei:
Voor die 2000 euro zul je wel wat meer gehad hebben als alleen maar de mogelijkheid om een Denon installatie te bestellen. Zo zal er wel full LED verlichting op je Allure zitten waar je in de donkere dagen veel plezier van gaat hebben.

Er zit inderdaad full LED verlichting op, maar dat zit ook op de BlueLease Premium.
De BlueLease Premium is een model gebaseerd op de Allure en speciaal voor de (Nederlandse) leasers is gemaakt. Deze heeft dus ALLE opties van de Allure en is extra verlaagd om de co2 uitstoot tot 82gr te reduceren (tov van 84gr bij de Allure). Je kunt op de BlueLease premium alleen dus niet de Denon installatie als optie kiezen, waardoor je persé voor de Allure moet gaan als je echt de Denon installatie wil hebben. En dat scheelt je dan dus ong. 2000 euro..

senzje zei:
Er zit inderdaad full LED verlichting op, maar dat zit ook op de BlueLease Premium.

Volgens mij niet hoor.
Ik heb in eerste instantie ook naar een Blue Lease uitvoering gekeken, maar heb uiteindelijk voor de Allure gekozen omdat daar behoorlijk wat extra opties op zitten (o.a. mistlampen, andere gril, en Full LED).
Daarnaast gaf voor mij de extra optie Alcantara ook de doorslag.
Uiteindelijk kwam ik op 32k ongeveer, maar ik rij nu nog een auto van 40k tegen 25%, dus het was al een vooruitgang voor mij.

jtm890 zei:
senzje zei:

Volgens mij niet hoor.
Ik heb in eerste instantie ook naar een Blue Lease uitvoering gekeken, maar heb uiteindelijk voor de Allure gekozen omdat daar behoorlijk wat extra opties op zitten (o.a. mistlampen, andere gril, en Full LED).
Daarnaast gaf voor mij de extra optie Alcantara ook de doorslag.
Uiteindelijk kwam ik op 32k ongeveer, maar ik rij nu nog een auto van 40k tegen 25%, dus het was al een vooruitgang voor mij.

BLP = alleen als berline en gebaseerd op Allure (en dus ook standaard LED)
BLE = alleen als SW en gebaseerd op Active
BL = als SW en berline en gebaseerd op Access

Heeft te maken met maximale CO2 uitstoot voor 14% bijtelling.

Gilletti zei:

Ah! Dat verklaart het, bedankt voor de toelichting!

jtm890 zei:
Gilletti zei:

Ah! Dat verklaart het, bedankt voor de toelichting!

Ik had het inderdaad dan ook wel over de Berline (hatchback), zoals ook in mijn review beschreven.
Over de LED gesproken: de vorm/het patroon ervan is erg mooi en de verlichting erg goed :)

Ik kwam op een ander forum nog wat handige tips tegen voor het navigatiesysteem.
Wellicht hebben jullie er hier ook wat aan:

Tips en trucs voor het Touchscreen-systeem

Het systeem gebruiken zonder sleutel in het contactslot:
- Druk op de Volume-knop om het systeem aan te zetten (werkt als de accustroom voldoende is)
- Gebruik de Mute-knop op het stuur om het geluid eventueel tijdelijk uit te zetten

Eigen foto als opstartafbeelding van het systeem instellen:
- Zet een .jpg-file op een USB-stick en plaats deze in de USB-aansluiting.
- Kies in de audiospeler "USB" als source.
- Kies de volgende pagina met het symbool links in beeld.
- Selecteer [Foto's] en selecteer de gewenste file
- Kies [Start scherm], [Ja]
(om een eerdere afbeelding te verwijderen kies je hier eerst [Startpag. wissen])
- Er wordt nu een voorbeeld getoond van de afbeelding, die steeds zal verschijnen als je het systeem aanzet.
Leuk om hier bijvoorbeeld een foto van de voorkant van je auto in te zetten.

Maximaal aantal mp3-files leesbaar vanaf een USB stick
- Er kunnen maximaal 4087 mp3-files vanaf een USB stick worden ingelezen en in de file-lijst worden getoond,
de resterende files worden genegeerd
(uitgetest met mp3 files van 192kbit/s op een FAT32 geformatteerde USB 2.0 memorystick).
Het is dus niet zinvol om een grote USB stick (van bijvoorbeeld meer dan 32 Gb) voor mp3-files te gebruiken.
Je kan daarom beter meerdere USB sticks gebruiken en/of een deel van je collectie in de Jukebox zetten (het interne geheugen van het muzieksysteem).

Grootte van intern geheugen in Jukebox
- De Jukebox in de muziekspeler is 8 Gb groot, je kan deze vullen vanaf een USB-stick, waarbij de bestaande mapindeling van de stick kan worden overgenomen.

Scrollen door de albumhoezen van mp3-files
- Onder in beeld in de muziekspeler kan je door de albumhoezen "vegen", bij een USB-stick of de Jukebox als source (geluidsbron).
Wanneer de gekozen source veel files bevat, kan het even duren voordat alle hoesafbeeldingen zichtbaar zijn, en de sorteermethode "Album"
kan worden gebruikt.
Wanneer de albumhoezen na langere tijd niet allemaal worden getoond, controleer dan het volgende:
- In elke mp3-file moet een albumhoesafbeelding aanwezig zijn (als tag)
- de albumhoesafbeelding in de mp3-file mag niet te groot zijn, anders wordt hij niet getoond.
Kies bij voorkeur een jpg-afbeelding van 500 x 500 pixels, en niet groter dan circa 200 kbyte.
- Om de albumhoezen in de mp3 files te controleren en te bewerken:
Het gratis programma "mp3tag" voor Windows is hier te downloaden: https://www.mp3tag.de/en/download.html
Kies hier "mp3tagv264setup.exe"

Geluidsinstellingen
- Veel geluidsinstellingen (zoals hoge en lage tonen) zijn voor elke source (geluidsbron) afzonderlijk in te stellen.
- Na wat experimenteren vind ik dit de beste geluidsinstelling: Type: Gebruiker, Loudness: Aan, Bass: -2, Treble: 0 voor alle sources.

Lijst van radio-presets tonen zonder het touchscreen aan te raken
- Zorg dat de radio als geluidsbron is geselecteerd
- Druk op [OK] op het stuur (wieltje induwen)
- Scroll door de lijst met het wieltje
[size=x-small][/size]bron

Even een vraagje aansluitend bij het voorgaande:
Ik wil een 32Gb USB stick kopen voor gebruik in mijn 308... Liefst USB 3.0
Gaat USB 3.0 geaccepteerd worden?

Vandaag besteld:

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180pk EAT6
- Zwart
- Denon Hi-fi
- CD-speler met DAB+
- Glazen dak

Zijn er mensen die al meer informatie over deze auto hebben dan dat op www.peugeot.nl staat? Daar staat in ieder geval dat deze auto een tussensprint 80-120 heeft van 5,5 seconden!!! :LOL:

Beste allemaal...

ik heb een vraagje...ik ga op onderzoek voor een nieuwe gezinsauto...1 voorwaarde is dat de kofferbak ruim moet zijn..nu is van de 308 hatchback de kofferbak al ruim >400 liter. Zelf denk ik ruim genoeg.
Heeft iemand ervaring met de 308 hatchbak als gezinsauto?

alvast bedankt

Marc19760604 zei:
Beste allemaal...

ik heb een vraagje...ik ga op onderzoek voor een nieuwe gezinsauto...1 voorwaarde is dat de kofferbak ruim moet zijn..nu is van de 308 hatchback de kofferbak al ruim >400 liter. Zelf denk ik ruim genoeg.

alvast bedankt
Met deze beperkte informatie kan je niet een goed advies verwachten.
Als je twee babies hebt, dan ga je met een HB niet uitkomen. Maar als je één tiener hebt, dan lijkt het me ruim voldoende ...

Een hatchback lijkt me per definitie niet een pure gezinsauto. Een kinderwagen + een babybedje in een kofferbak van 400 liter wordt lastig. Als je gezin wat ouder is, dan is de beenruimte op de achterbank van de 308 berline denk ik een attentiepunt.

ADD zei:
Vandaag besteld:

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180pk EAT6
- Zwart
- Denon Hi-fi
- CD-speler met DAB+
- Glazen dak

Zijn er mensen die al meer informatie over deze auto hebben dan dat op www.peugeot.nl staat? Daar staat in ieder geval dat deze auto een tussensprint 80-120 heeft van 5,5 seconden!!! :LOL:

Klinkt als een mega strakke asfalt'tijger' waar menig Duitser de hik van krijgt als het Leeuw logo in de spiegel opdoemt.

Klasse keuze!

Edit, inderdaad een 400 Nm beul:

De 4-cilinder 2.0 BlueHDi 180 ontwikkelt een vermogen van 180 pk bij 3.750 tr/min en levert een maximum koppel van 400 Nm. bij 2.000 tr/min. Met een vermogen-/gewichtsverhouding van 7,3 kg/pk accelereert deze motor van 80 tot 120 km/h in 5,5 seconden (5e versnelling). Deze 1.997 cc motor scoort bijzonder goed met een brandstofverbruik van 4,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 103 g.

Deze dieselmotor is gekoppeld aan een elektronische 6-traps automaat (EAT6) die in samenwerking met Aisin AW werd ontwikkeld. Deze beschikt over Quickshift-technologie voor supersnel en soepel schakelen. Door het verminderen van de inwendige wrijving en de toepassing van een koppelomvormer met elektronische lockup is het rendement van deze automaat volgens Peugeot bijna gelijk aan dat van een handgeschakelde versnellingsbak.

De onderstellen (McPherson-veerpoten vóór en flexibele traverse achter) zijn aangepast aan de sterke motoren en het sportieve karakter van de auto. Schokdempers met een specifieke dempingskarakteristiek passen zich op elk moment aan de omstandigheden op de weg aan. De voor- en achtertrein is 10 tot 20% stugger voor een reactief rijgedrag zonder enige latentie.

bedankt voor je reactie...dochter van 7 en een zoontje van 3...dus zitten nog in de groei.....daarnaast voor vakanties zie ik een dakkoffer als een aditionele toevoeging voor spullen. Is de ruimte achterin van de HB groter dan bij de SW?

Soloman zei:
waar menig Duitser de hik van krijgt als het Leeuw logo in de spiegel opdoemt.

Is dat echt zo?:rolleyes:

Dat zou inderdaad wel eens zo kunnen zijn. Als die 5,5 seconden tussensprint inderdaad gehaald wordt, dan zullen veel Duitsers het nakijken hebben. Als je wat autotests bekijkt is 5,5 seconden wel een heel formidabel sprintje.

ADD zei:
Een hatchback lijkt me per definitie niet een pure gezinsauto. Een kinderwagen + een babybedje in een kofferbak van 400 liter wordt lastig. Als je gezin wat ouder is, dan is de beenruimte op de achterbank van de 308 berline denk ik een attentiepunt.

bedankt voor je reactie...dochter van 7 en een zoontje van 3...dus zitten nog in de groei.....daarnaast voor vakanties zie ik een dakkoffer als een aditionele toevoeging voor spullen. Is de ruimte achterin van de HB groter dan bij de SW?

Opast zei:
Marc19760604 zei:
Beste allemaal...

alvast bedankt
Als je twee babies hebt, dan ga je met een HB niet uitkomen. Maar als je één tiener hebt, dan lijkt het me ruim voldoende ...

Marc19760604 zei:

Nee, de SW is op de achterbank een paar cm ruimer.

Marc19760604 zei:
Opast zei:
Marc19760604 zei:
Beste allemaal...

alvast bedankt

Het is maar wat je gewend ben. Ik heb een HB met 2 babies en dit gaat prima

J_P_P zei:
Marc19760604 zei:
Opast zei:
Marc19760604 zei:
Beste allemaal...

alvast bedankt

Zo is het maar net, ik heb ook een HB en 2 jongens van 9 en 7 jaar, gaat perfect, ben van t zomer zonder dakkoffer 2 weken naar Italië geweest, no problemo!

JPTER zei:

Je zal alleen niks merken van die hogere snelheid (3.0 vs. 2.0), enkel bij het overschrijven van PC naar USB-stick. Als een 2.0-USB-stick goedkoper is, dan zou ik er de meerprijs van een 3.0 niet voor over hebben.

JPTER zei:

Ik heb eerder op dit forum gelezen dat USB 3.0 niet werkt. USB 2.0 wel.

ron.kraaijkamp zei:
JPTER zei:

Dat is precies waar ik bang voor was, maar nu wat te laat, want ik heb m al besteld. Prijsverschil was me klein genoeg.
Ik zal morgen of overmorgen nu wel uit ervaring kunnen vertellen of het werkt of niet... In het ergste geval is het een relatief dure negatieve praktijktest...:)

Hans406 zei:
J_P_P zei:
Marc19760604 zei:
Opast zei:
Marc19760604 zei:
Beste allemaal...

alvast bedankt

Vandaag wezen kijken en ik ben ook wel overtuigd dat de HB 'no problemo' moet zijn ;). Ook bij de Mazda 3 wezen kijken...die heeft op dit moment wel lichtlijk mijn voorkeur

Zo is het maar net, ik heb ook een HB en 2 jongens van 9 en 7 jaar, gaat perfect, ben van t zomer zonder dakkoffer 2 weken naar Italië geweest, no problemo!

Vandaag wezen kijken en idd moet mijnsinziens ook 'no problemo' zijn. Daarnaast ook wezen kijken bij de nieuwe Mazda 3. Die heeft op dit moment lichtelijk mijn voorkeur...

ron.kraaijkamp zei:
JPTER zei:

USB 3.0 is backwards compatible met USB 2.0 , en zou vanuit technisch oogpunt gewoon moeten werken.
Komende dinsdag krijg ik mijn 308 SW BLE en zal ik het gelijk testen. Ik heb ook een USB 3.0 stick kllaar liggen namelijk :)
Ik zal mijn testresultaat hier wel posten ;-)

:D:LOL:
!!!!!Begin november komt mijn bestelde 308 SW (Blue Lease, Gris Artense) aan in NL!!!!!

De auto is besteld op 01-08-2014.

Helaas loopt het contract van mij huidige Megane pas 21 december af, tegen die tijd ook pas afleveren...

Dat worden hele lange weken...

Vandaag was de dag.
Ik mocht mijn trouwe Insignia inleveren en mijn nieuwe 308SW Allure 1.2 Pure Tech 130 PK S&S EAT6 ophalen.
Wat stond die mooi te zijn bij de dealer. De donkere blauwe kleur past uitstekend met de mooie Chrome details , als de dakrails, de grill, de lichten en de RVS bumper strip en dorpels. Na de formaliteiten was het tijd om nader kennis te maken met mijn nieuwe aanwinst voor de komende 3 jaar.
Eerst even de check of alles erop zit , Cd speler, Pack Securite, Achteruitrijcam met actieve parkeerhulp, Denon HiFi, Keyless entry & Start, Glazendak, Driver sportpack, Ledere bekleding zwart, stoelverwarming, trekhaak afneembaar, het zit er allemaal op. En natuurlijk een automaat, deze keer de knoop doorgehakt, schakelbak eruit, automaat erin.

Nou de eerste 120 km zitten erop, wat een genot, wat een beleving, wat een pit en wat heerlijk is de automaat. En ook nog pebbels aan het stuur als ik behoefte zou hebben om zelf te schakelen, gaaf. Het stuur is heerlijk, lekker klein en alles goed te zien. De stoelen zitten heerlijk. En vanavond nog een stukje gereden op donkere wegen, maar wat een licht, LED, je wilt nooit meer iets anders. Nogmaals, rijden in deze auto is puur genieten. Heerlijk het licht door het dak. De negatieve ervaringen die hier werden gedeeld inzake de " ipad" deel ik absoluut niet, heerlijk rustig dashboard, prima nav, muziek is super met de Denon , ook handsfree bellen gaat prima zonder echo. (iPhone 5s) Vanavond mijn actieve telefoonhouder gemonteerd (Kuda icm Brodit), Ziet er perfect uit, alsof het zo hoort. Voor alle wachters, als het zover is ben je de lange wachttijd zo vergeten. Ik had de bestelling op 1-7 geplaatst, de auto zou geleverd worden eind nov/begin dec. En je ziet, het kan ook sneller, ruim een maand! Succes met wachten, ik ga genieten.

https://imagizer.imageshack.us/v2/780x585q90/540/dpSsUM.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/439x585q90/538/rIjkIy.jpg

Terug
Bovenaan