Peugeot 308 (SW p. 26)

Mark81 zei:
Dat is toch ook wat. Heeft 32GB dan nog wel nut, of moet ik echt mijn cd's weer uit de kast gaan trekken? Zal wel niet, want met 4000 nummers zit je ongeveer op die 32GB. Hoe spelen jullie dan de muziek nu af? Via Bluetooth vanaf de telefoon?

32GB USB werkt i.i.g. prima, ik gebruik DEZE en hij staat stampvol. Werkt snel, geen pauzes tussen nummers en alles met cover art.

Nog een handige tip voor de boordkoelkast annex handschoenenvak: ik heb er twee van DEZE in, dan kan je er 8+ blikjes frisdrank in koel houden zonder dat ze heen en weer rollen.

Dat is erg handig voor onderweg! Werkt het goed? Zit die boordkoelkast ook in de 308 SW BLE? Het is mij niet opgevallen, maar kan het gemist hebben natuurlijk. :rolleyes:

NitroNL zei:
32GB USB werkt i.i.g. prima, ik gebruik DEZE en hij staat stampvol. Werkt snel, geen pauzes tussen nummers en alles met cover art.

Enig idee hoeveel nummers er bij jou op staan? Minder of meer dan 4000 nummers? Het zou mooi zijn als 64GB mogelijk is, maar dan moet wel duidelijk zijn waar de problemen hem in zitten.

Mark81 zei:
Dat is erg handig voor onderweg! Werkt het goed? Zit die boordkoelkast ook in de 308 SW BLE? Het is mij niet opgevallen, maar kan het gemist hebben natuurlijk. :rolleyes:

Ik heb ook een 308 SW BLE. Het handschoenenvak is immens groot, met name diep. Er kunnen 2x4 blikjes in en dan nog heb je ervoor wat ruimte over voor kleine spullen. En goed gekoeld. Documentatiemap en parkeerschijf gaan in een apart vak bovenin.

driel24 zei:
Ik heb het eindelijk door.... o_O

Je kunt deze foto toevoegen met mp3tags (free(y))

Goed te lezen dat het is gelukt. Mp3tag is shareware, dus als je er blij mee bent: druk eens op "Donation" in het Help menu of tijdens de installatie en geef een kleinigheid.

E-One zei:
Stond ik vandaag te tanken met mijn 308 HB BLP zie ik dat ik mijn korte dakantenne mist! Wie o wie had behoefte aan het 'stelen' van mijn mooie antenne? Nu heb ik een soort van haaienvin ala bmw. Ik merkte het niet bij het ontvangst. Die was nog prima. Moet ik weer langs de dealer voor een nieuwe. Als die korte al op voorraad is.

eBay, eentje kopen met ledjes erin of een chrome :D

J_P_P zei:
E-One zei:
Stond ik vandaag te tanken met mijn 308 HB BLP zie ik dat ik mijn korte dakantenne mist! Wie o wie had behoefte aan het 'stelen' van mijn mooie antenne? Nu heb ik een soort van haaienvin ala bmw. Ik merkte het niet bij het ontvangst. Die was nog prima. Moet ik weer langs de dealer voor een nieuwe. Als die korte al op voorraad is.

Daar had ik nog niet aan gedacht jpp! Dat zou kunnen, maar past dat allemaal wel als je kijkt naar het schroefdraad? Heb jij linkjes naar gave voorbeelden of heb je hem ondertussen zelf?

NitroNL zei:
driel24 zei:
Ik heb het eindelijk door.... o_O

Je kunt deze foto toevoegen met mp3tags (free(y))

Goed te lezen dat het is gelukt. Mp3tag is shareware, dus als je er blij mee bent: druk eens op "Donation" in het Help menu of tijdens de installatie en geef een kleinigheid.

Is volgens mij geen shareware maar donationware.
Dat is toch wel iets beter ;-)

E-One zei:
J_P_P zei:
E-One zei:

Daar had ik nog niet aan gedacht jpp! Dat zou kunnen, maar past dat allemaal wel als je kijkt naar het schroefdraad? Heb jij linkjes naar gave voorbeelden of heb je hem ondertussen zelf?

Naar mijn weten is het een 'standaard' Peugeot antenne en kan je ook bv ook een 208 of 607 antenne nemen. Zoek eens op partnr 6561.N3 (Deze past ook op Seat/Skoda/BMW).

Even een positief geluid over levertijd en dealer.

Begin juni bij de bestelling gaf de dealer aan dat het, mits niet al op voorraad, het zo'n 10 weken zou duren.
Als de Franse vakantie net ongunstig zou vallen zou het ook wel eens 13 kunnen worden.
Hij gaf echter ook aan dat hij dit niet 100% kon garanderen gezien de grote interesse die er in de 308 is.
Een paar weken terug kreeg ik bericht dat in week 31, deze week, de auto in elkaar gezet zou worden.
Krijg ik vandaag van een van de medewerkers te horen dat hij de dealer te zojuist te horen heeft gekregen dat de auto in Nederland is.
Het enige dat er nog moet gebeuren, naast standaard rijklaar maken acties, nadat hij bij de dealer is beland zijn vier antidiefstal bouten.

Omdat de dealer, klein bedrijfje met maar een echte dealer / verkoper zover ik weet, nog met vakantie is zal er pas volgende week verdere afspraken over levering gemaakt kunnen worden.
Met nog 14 dagen te gaan van de oorspronkelijke 70 verwachte is dit toch mooi op schema.

Voor de geïnteresseerden,
Merk: Peugeot
Type: 308 SW
Motor: 1.2 e-THP 130pk
Uitvoering: Première
Extra's af fabriek: Achteruitrijcamera, wax-oil behandeling (of wordt dat door de dealer gedaan?)
Accessoires: Anti-diefstal bouten

Had ik hem met sport pack gekozen was hij waarschijnlijk uit voorrad te leveren.
Ik hoef die optie gewoonweg niet.
Ik wil eigenlijk ook geen auto die door anderen voor een proefrit gebruikt is, tenminste niet als ik een nu eens een echt nieuwe auto koop.

Calvin Hobbes:

Goeie auto. Mooie auto.
En ..... daar kunnen heel wat stripboeken in! (y);)

Die zullen er zeker, volgend jaar, met vakantie oa ook in komen ja.
Echter dan niet zo zeer de verhalen van het jongetje met z'n knuffeltijger maar wel die van die eend met z'n 3 neefjes en Co. ;)
Vakantie van dit jaar zit er al op, mede daardoor is het wachten erg snel voorbij gevolgen.
Nu nog die laatste dagen zien door te komen zonder weg te dromen in verlangen.

Morgen is de dag
om 11:00 mijn nieuwe peugeot 308 sw ble lease executive ophalen
ben benieuwd hoe het leer is ingebouwd
Zwart met bordeaux rode stiksels
de kleur van de auto is rouge rubi met TOPAZE velgen
EBS sound systeem
chromen dorpel lijsten
220 v aansluiting
extra 12 v in de kofferbak
kunstof bak in de kofferbak
dak dragers voor de dak koffer ( die kan er gelijk op volgende week naar spanje) o_O
Premium stoelen

7 mei besteld nu afgeleverd

hier een voor proefje hoe hij er 2 weken geleden bij stond

Mooi een rode station, volgens mij niet de meest bestelde kleur?
ik ben benieuwd naar het leer!

Ga je met de caravan naar Spanje? Waar? Volgens mij ben je ook de eerste met dak koffer...?

marco71 zei:
220 v aansluiting
extra 12 v in de kofferbak

Hoe kom je hier aan? Naar mijn weten was deze optie niet mogelijk (niet apart bij te bestellen). Ik ken alleen de optie achteruitrijcamera en CD speler voor de BLE SW.

Wij gaan naar Spanje....

Eerste tank met dakkoffer al gereden. (plus 100km met aanhangwagen)
Heel zuinig. 5.24 li per 100 km.
De tablet gaf 5.1 aan. Is ook wel netjes, dat de boordcomputer niet zo overdrijft.

5zpapz.jpg

Ik heb ook even over Ruby Rouge nagedacht maar daar toch maar vanaf gezien.
Blijft het een risico kleur vinden, al ziet hij er wel lekker sportief / tikkie agressief in uit.
Veel plezier er mee.

Fijne vakantie Driel24

Wat een Spanje-gangers!. Waar in Spanje? (kom je Marco71 tegen op de camping?)

Wat neem je allemaal mee driel24? Station... skibox... aanhanger... Ben jij van het type zak-aardappelen moet ook mee? Of ga je voor 3 maanden weg?

driel24 zei:
Wij gaan naar Spanje....

Eerste tank met dakkoffer al gereden. (plus 100km met aanhangwagen)
Heel zuinig. 5.24 li per 100 km.
De tablet gaf 5.1 aan. Is ook wel netjes, dat de boordcomputer niet zo overdrijft.

5zpapz.jpg

Als ik zie hoeveel je mee wil nemen ga je er wonen.

PSA Peugeot Citröen heeft na 3 jaar van verliezen winst geboekt dankzij de introductie van nieuwe modellen en forse kostenbesparingen. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die de op een na grootste autofabrikant van Europa woensdag presenteerde.

hihihi.

We gaan wel drie weken....
Wij kamperen met een tent. Die tent is zo'n tunneltent van katoen. Weegt alleen al 65 kg.
Als je met de tent gaat moet echt een berg zooi meenemen. (in ieder geval geen aardappelen :cool:)

Het is voor ons de eerste keer dat we met aanhangwagen gaan.
Die tent stond met de vorige auto's tussen de kinderen op de achterbank.
De 308 is een stukje smaller en dat past dus gewoon niet meer. Er is te weinig plaats.
Die tent in de kofferbak is geen optie. Is hij bijna vol.

Op het dak zitten de grote onhandelbare dingen. 4 Stoelen + tafel + kasten + gasfornuis.
We hebben de Thule Atlantis 900
https://www.kieskeurig.nl/dakkoffer/product/264372-thule-atlantis-900/specificaties

driel24 zei:
hihihi.

We gaan wel drie weken....
Wij kamperen met een tent. Die tent is zo'n tunneltent van katoen. Weegt alleen al 65 kg.
Als je met de tent gaat moet echt een berg zooi meenemen. (in ieder geval geen aardappelen :cool:)

Het is voor ons de eerste keer dat we met aanhangwagen gaan.
Die tent stond met de vorige auto's tussen de kinderen op de achterbank.
De 308 is een stukje smaller en dat past dus gewoon niet meer. Er is te weinig plaats.
Die tent in de kofferbak is geen optie. Is hij bijna vol.

Op het dak zitten de grote onhandelbare dingen. 4 Stoelen + tafel + kasten + gasfornuis.
We hebben de Thule Atlantis 900
https://www.kieskeurig.nl/dakkoffer/product/264372-thule-atlantis-900/specificaties

Kasten? Gasfornuis? Je gaat dus toch verhuizen??? ;)

Ik krijg er persoonlijk de kriebels van :) Zo een volle auto, alsof je met een dweil op de weg rijdt, en dat helemaal naar Spanje. Door die aanhanger wordt je dan 'gelukkig' wel gedwongen langzamer te rijden. (en je instelling van 'zo snel mogelijk op de plaats van bestemming willen zijn' aanpassen)

Fijne vakantie iig!

@JPP
Als auto's vol beladen zijn rijden ze inderdaad niet lekker meer. Maar dat merk je alleen bij klaverblad bochten.
Op de goede tolwegen merk je niet veel. (hebben we het natuurlijk niet over een noodstop...)

Over de snelheid... Ook zonder aanhanger reden we heel rustig +- 130 km/uur.
Dat zal nu wel een stuk lager zijn.

Enne vakantie begint zodra ik de motor start. We overnachten ook onderweg.
Lekker rustig aan !

Vraagje aan de bluetooth gebruikers: komt het geluid bij jullie ook pas 2 seconden later uit de speakers na het starten van een nummer? Best wel een irritante vertraging; zeker in bijv Google Maps; dan ben je namelijk de rotonde al af en komt er nog doodleuk 'Neem de 2e afslag'...

J_P_P zei:
Wat een Spanje-gangers!. Waar in Spanje? (kom je Marco71 tegen op de camping?)

Wat neem je allemaal mee driel24? Station... skibox... aanhanger... Ben jij van het type zak-aardappelen moet ook mee? Of ga je voor 3 maanden weg?

HAHA wie weet mijn gezin gaat naar playa del aro in de Costa brava
de caravan staat er al dus dak koffer is genoeg

vandaag leker een stukje gereden en de eerste 100 km er op gezet wat een fijne wagen
wel even alles uitzoeken hoe wat waar
cruise controle zat op het stuur ( megane) nu op een apart pookje achter het stuur dat is wennen

super mooi leer gebruikt zit geweldig die primium stoel

niels77 zei:
Heeft iemand misschien een plaatje van een witte SW met 17 inch Ligne S velgen? Volgende week vrijdag wordt mijn BLE afgeleverd. De dealer kan de auto evt met Ligne S afleveren, maar dan wil ik wel ff een plaatje zien :)
Alvast bedankt!

Net een foto gemaakt bij de dealer, witte SW met LigneS wielen. Toevallig jouw auto?

10403187_833802049973051_8927289891278192225_n.jpg

MarcelBr zei:
niels77 zei:
Heeft iemand misschien een plaatje van een witte SW met 17 inch Ligne S velgen? Volgende week vrijdag wordt mijn BLE afgeleverd. De dealer kan de auto evt met Ligne S afleveren, maar dan wil ik wel ff een plaatje zien :)
Alvast bedankt!

Net een foto gemaakt bij de dealer, witte SW met LigneS wielen. Toevallig jouw auto?

10403187_833802049973051_8927289891278192225_n.jpg

Ha, bedankt voor je bericht!! Als je deze foto bij Visser hebt genomen dan is dit inderdaad mijn auto! Morgen wordt ie afgeleverd :LOL:

Vandaag heb ik mijn Peugeot 308 SW BLE in ontvangst genomen.
Het is een geweldige auto, wat betreft uitrusting en aankleding. Na twee ritjes (drie incl. proefrit) ben ik zeer te spreken over het rijgedrag en deze 14% dieselmotor. Je hebt geen enkel moment het idee vermogen tekort te komen.

5po2s0.jpg

rrtt76.jpg

2j60g1x.jpg

2dtqck0.jpg

Naast het BLE assortiment heb ik nog onderstaande opties:
- RVS dorpellijsten
- RVS pookknop
- CD speler
- Achteruitrijcamera
- Premium stoelen

Goedenavond,
Ik ben Stephan, nieuw op het forum en me aangemeld omdat ik met de dealer een deal heb gesloten mijn 208 envy na 2 jaar in te ruilen voor een 308 sw première.
Waar ik alleen heel nieuwsgierig naar ben zijn ervaringen met de massagestoelen. Ik twijfel of ik de optie moet toevoegen en ik kan weinig gebruikerservaringen vinden. Is er hier iemand die de optie heeft aangevinkt en me kan adviseren?

Tuk217 zei:
Goedenavond,
Ik ben Stephan, nieuw op het forum en me aangemeld omdat ik met de dealer een deal heb gesloten mijn 208 envy na 2 jaar in te ruilen voor een 308 sw première.
Waar ik alleen heel nieuwsgierig naar ben zijn ervaringen met de massagestoelen. Ik twijfel of ik de optie moet toevoegen en ik kan weinig gebruikerservaringen vinden. Is er hier iemand die de optie heeft aangevinkt en me kan adviseren?
Ik heb de optie genomen, niet omwille van de massage functie, maar voor de stoelverwarming. Stel je niet te veel voor bij de massage functie. Wat er gebeurt is dat de lendesteun continu, in 2 verschillende (te kiezen) snelheden op en neer beweegt. Bijkomstigheid is dan ook dat de lendesteun verstelling electrisch is. Nadeel van de massagefunctie is dat de lendesteun niet terug komt in de oorspronkelijke stand van de voor het inschakelen van de massage functie. De premium stoel is voor mij minder comfortabel dan die ik in mijn VW Golf had. Ik heb dan ook nog steeds geen fijne zitpositie gevonden zonder dat mijn rug begint op te spelen (oplange afsanden). Om de ongemakken te compenseren zet ik af en toe de massage functie aan en dat helpt enigszins.

Bedankt! Ik ga hem skippen dan. Niet terug in originele stand geeft de doorslag. Dan kan ik mn geld beter uitgeven aan een paar jaar extra garantie.

Mijn auto staat klaar en kan ik aankomende week ophalen :). Een 308SW BLE, kleur Gris Mokka, EBS pakket (versterker en subwoofer) en lederen bekleding (beige). Alles is besteld op basis van staaltjes, dus ik ben benieuwd :p. Foto's volgen!

Der eerste 205 kilometers zitten erop; vandaag na een uitgebreide briefing van de dealer mijn SWtje opgehaald. Eerste indruk: fijne wagen, chique verschijning met z'n Emeraude's, zwarte lak en cognac leer.

Betere foto's volgen. Ff een iPhone kiekje vanuit het dakraam.

dr8pl4.jpg

Inmiddels de auto een week in mijn bezit en 2000 km verder. Configuratie: 2.0 SW Automaat Allure Gris Artense 17 inch, Opties: Alcantara, Stoelverwarming, Glazen dak, Adaptive cruise control.

Mijn eerste indruk: Wat een fijne automaat is die nieuwe bak. Zeker geen stap terug ten opzichte van de DSG van mijn Golf die ik hier voor had.
De stoelen daarentegen zijn voor mij wat minder. Wat het precies is weet ik nog niet, maar ik denk dat ze toch te zacht naar mijn zin zijn. De Golf Highline stoelen zaten voor mij in ieder geval beter. Ik ben blij dat ik later het glazendak nog toegevoegd heb geeft een heel mooi ruimtelijk gevoel.
Trappeer mezelf wel er op dat ik constant te hard rij zonder dat ik het in de gaten heb. Heb inmiddels ook "stang" en "riem" accessoire gekocht om eea in de kofferbak vast te zetten. Wat me verder tegen valt is dat er bij een auto van 36 mile geen 2 sleutels met afstandsbediening geleverd worden. Mijns inziens is dat verkeerd bezuinigen. Ook zouden er wat meer opberg vakjes mogen zijn. Sommige klagen over de standaard radio, voor mij voldoet hij prima. Kan ook komen omdat ik de tijd gehad heb dat iedereen moest horen wat voor muziek ik leuk vind. Al met al een heerlijk sturende auto

2mz1gl.jpg

Grappig, want ik rij ook weer sinds 4 weken een tikkie harder. Ja, die 130pk in mijn 308 HB BLP is echt fijn. Ook in zijn 5 schiet hij nog vooruit om daarna in zijn 6 tot rust te komen. In mijn Nissan QQ had ik geen zin in 140 km/u met 4.000 toeren, maar dat maakt nu niet uit. Wat een verschil! Elke dag nog blij na 3800km

ENTE zei:
Der eerste 205 kilometers zitten erop; vandaag na een uitgebreide briefing van de dealer mijn SWtje opgehaald. Eerste indruk: fijne wagen, chique verschijning met z'n Emeraude's, zwarte lak en cognac leer.

Betere foto's volgen. Ff een iPhone kiekje vanuit het dakraam.

dr8pl4.jpg

Pracht ding.
In deze kleur en belichting zie je het licht over de welving v/h plaatwerk boven het achterwiel strijken.
Mooi stijlelement.

Ja, ik hou van welvingen .... :);)

its_me_leon zei:
Inmiddels de auto een week in mijn bezit en 2000 km verder. Configuratie: 2.0 SW Automaat Allure Gris Artense 17 inch, Opties: Alcantara, Stoelverwarming, Glazen dak, Adaptive cruise control.

Mijn eerste indruk: Wat een fijne automaat is die nieuwe bak. Zeker geen stap terug ten opzichte van de DSG van mijn Golf die ik hier voor had.
De stoelen daarentegen zijn voor mij wat minder. Wat het precies is weet ik nog niet, maar ik denk dat ze toch te zacht naar mijn zin zijn. De Golf Highline stoelen zaten voor mij in ieder geval beter. Ik ben blij dat ik later het glazendak nog toegevoegd heb geeft een heel mooi ruimtelijk gevoel.
Trappeer mezelf wel er op dat ik constant te hard rij zonder dat ik het in de gaten heb. Heb inmiddels ook "stang" en "riem" accessoire gekocht om eea in de kofferbak vast te zetten. Wat me verder tegen valt is dat er bij een auto van 36 mile geen 2 sleutels met afstandsbediening geleverd worden. Mijns inziens is dat verkeerd bezuinigen. Ook zouden er wat meer opberg vakjes mogen zijn. Sommige klagen over de standaard radio, voor mij voldoet hij prima. Kan ook komen omdat ik de tijd gehad heb dat iedereen moest horen wat voor muziek ik leuk vind. Al met al een heerlijk sturende auto

2mz1gl.jpg

Mooie velgen. Deze zaten ook onder de demo die ik van de dealer had toen mijn SW kapot stond bij de dealer. Van de week eens informeren bij de LM of ik ze als nog kan laten monteren ipv de standaard 16"

Een ieder wederom gefeliciteerd met het in bezit krijgen.
Het wachten wordt steeds zwaarder voor me maar gelukkig is het einde in zicht.

@Ente,

Wat voor config had jij nu precies?
Terug zoeken is best pittig via tab / smartphone.

Mooi Ente! Heb je originele stiksels na laten maken?
Ben je trouwens zo lang dat hoofdsteun omhoog moet?

Bij DK Schweizer maken ze bij de standaard stoel het originele stiksel na.
Ben inderdaad bijna 2 meter lang. Achter mij past enkel een smurf op de achterbank :D

https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/308/86525/peugeot-308-sw-bluehdi-review

Slechts één 'nadeel': Rijdt niet zo scherp als de Focus.
Ach ja, die dwepende Britten met Ford ...... tiepies geval van gaaaaaappp

* PSA Blok: het zuinigst en met de gunstigste emissiewaarden
* Beter dan Ford's Econetic.
* Beter dan VW's Bluemotion.
* Materiaalgebruik beste in zijn klasse achter de A3.
* Vol uitgerust goedkoper dan Ford en VW.
* Fraaie verschijning

Aldus AW's Engels zussie Autoexpress.

Afgelopen vrijdag mijn SW BLE in ontvangst genomen. Extra opties:
* 17" LigneS
* Afneembare trekhaak

[IMG=https://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/913/OJj8wn.jpg][/IMG]
[IMG=https://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/ALxQrU.jpg][/IMG]
[IMG=https://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/wK7ES3.jpg][/IMG]
[IMG=https://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/0d04nY.jpg][/IMG]
[IMG=https://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/1gJ07w.jpg][/IMG]

Eerste indruk (na ongeveer 200 km) is prima. Merk wel dat ik eerder moet terugschakelen bij lagere snelheden. Rotonde in z'n 3 vindt ie niet fijn.
Vraagje aan andere BLE eigenaren. Op het display in het instrumentenpanel zie ik alleen de snelheid. Het lukt me niet ook andere gegevens daar op te krijgen (zoals bijv. verbruik, navigatie). Of is dit niet mogelijk?

Volgens mij zit een kleurendisplay en meer info op de 308 HB BLP met Pack Securite. Net zoals een alu midden console en electronische handrem. BLP gebaseerd op de Allure. Verschil met er zijn.

In mijn 308 BLP heb ik een EBS subwoofer en EBS versterker laten inbouwen. Zoals eerder aangegeven in dit topic heb een echo in de carkit zitten.
Dit betekent dat wanneer ik met iemand bel, de tegenpartij zichzelf na een halve seconde terughoort. Bellen is dus onwerkbaar.

De dealer geeft aan dat ze hebben getest met en zonder de EBS versterker, en dat de echo enkel aanwezig wanneer de EBS versterker is aangesloten.
Dit is dus behoorlijk naar, want nu heb ik een niet werkende carkit.

Zijn er meer mensen met de EBS versterker/subwoofer die dit probleem herkennen? Iemand tips voor hoe dit nu aan te pakken?

Terug
Bovenaan