Peugeot 308 (SW p. 26)

speedtouch zei:
ENTE zei:
Doe mij ook zo'n dealer(tu)

Inderdaad, dát zijn mensen met liefde voor het vak om het zo maar te zeggen!(tu)

Ik kan helemaal niet klagen lees ik hier wel. Mijn auto is in Mei besteld en wordt volgens afspraak in Mei ook gewoon geleverd in Juli. Mijn dealer had zelfs de 18'' velgen op voorhand ingekocht, omdat hij de bui van het ''uitverkocht'' zijn al zag hangen...

Niks dan lof vanuit mijn kant!

Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:
308 ipv 207cc zei:
Wat ik me weer afvraag is wat bij keyless entry de (extra) functie van de kofferbakknop op de AB is. De klep springt niet open, dus je moet toch de rubber knop indrukken.

Gedachtehierbij is dat wanneer de auto op slot is, en jij bv iemand anders iets uit de kofferbak wil laten pakken, dat je enkel de kofferbak unlocked zonder toegang tot de rest van de auto te verschaffen.

Deze gedachte staat niet in de handleiding en lijkt me ook onzinnig.
a) Gooi de achterbankleuning plat en je bent ook in de rest van de auto.
b) Als ik die ander zo weinig vertrouw loop ik mee.

Totdat jij met een "C) Betere verklaring" komt, is dit voor mij een logische reden. Jij denkt wellicht teveel door. Vervang " iemand" door kinderen, soms wil je selectief zijn in toegang verschaffen. Het zijn allemaal beperkende maatregelen en geen voorkomende maatregelen. Jij beseft dat als de auto volledig op slot is, je nog steeds naar binnen kan? Een ruitje is zo ingetikt.

C) Betere verklaring
De voorziening beoogt dat wanneer jij voorover gebukt in je kofferbak bezig bent er ondertussen niet snel iemand een portier kan opentrekken om spullen uit de cabine te grissen.

Jeetje80 zei:
De dealer mailde vandaag een teaser!!!!

2itoqj5.jpg

Volgende week Donderdag mag ik hem ophalen!!!

Prachtig!
(Ik zou een lapje leer vragen om je versnellingspookhoes mee te kleuren.)

J_P_P zei:
Jeetje80 zei:

2itoqj5.jpg

Prachtig!
(Ik zou een lapje leer vragen om je versnellingspookhoes mee te kleuren.)

Ik heb er aan zitten te denken, maar uiteindelijk toch besloten dit niet te doen... Wellicht dat ik in een later stadium toch besluit het te laten veranderen als het een gemis wordt!

Nou dat lapje leer zou ik zeker nemen om de versnellingspook,
moest vandaag bijna handschoenen aantrekken om te kunnen schakelen,
wat is dat ding heet zeg ,ik heb er maar een stoffen zakje overgeschoven kijken of dat helpt,
dit is echt een misser van peugeot daar moet wat opgevonden worden

Er zijn pookknoppen als accessoire leverbaar die niet geheel van aluminium zijn.

Klopt, die pook is heet maar duurt heel eventjes en is hij weer iets koeler door airco en windje

Jeetje80 zei:

2itoqj5.jpg

Mooie, gewaagde combinatie!
Veel plezier er mee!
En inderdaad een TOP-dealer

Wheel Critic zei:
Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:
308 ipv 207cc zei:
Wat ik me weer afvraag is wat bij keyless entry de (extra) functie van de kofferbakknop op de AB is. De klep springt niet open, dus je moet toch de rubber knop indrukken.

Gedachtehierbij is dat wanneer de auto op slot is, en jij bv iemand anders iets uit de kofferbak wil laten pakken, dat je enkel de kofferbak unlocked zonder toegang tot de rest van de auto te verschaffen.

Deze gedachte staat niet in de handleiding en lijkt me ook onzinnig.
a) Gooi de achterbankleuning plat en je bent ook in de rest van de auto.
b) Als ik die ander zo weinig vertrouw loop ik mee.

Totdat jij met een "C) Betere verklaring" komt, is dit voor mij een logische reden. Jij denkt wellicht teveel door. Vervang " iemand" door kinderen, soms wil je selectief zijn in toegang verschaffen. Het zijn allemaal beperkende maatregelen en geen voorkomende maatregelen. Jij beseft dat als de auto volledig op slot is, je nog steeds naar binnen kan? Een ruitje is zo ingetikt.

C) Betere verklaring
De voorziening beoogt dat wanneer jij voorover gebukt in je kofferbak bezig bent er ondertussen niet snel iemand een portier kan opentrekken om spullen uit de cabine te grissen.

Daar heb je de afstandsbediening niet voor nodig. Als je de kofferbak openmaakt zonder AB (keyless entry) blijven de portieren ook gesloten. De vraag was wat de toegevoegde functie van de kofferbakknop op de AB is bij keyless entry.

Jeetje80 zei:

2itoqj5.jpg

Ik ben nog steeds heel blij met mijn interieur in grijs leer, maar dit ziet er ook fantastisch mooi uit !! Niet alleen de kleur, ook het patroon.
Ben benieuwd naar het totaalplaatje.

rickm zei:
E-One zei:
Klopt, die pook is heet maar duurt heel eventjes en is hij weer iets koeler door airco en windje

En, hoe is het nu met je pook?

Hou ons op de hoogte! ;)

Dat doen wij zeker,
trouwens die alcatara bekleding is prima maar het kunstleer is ook goed warm

Heeft iemand misschien een plaatje van een witte SW met 17 inch Ligne S velgen? Volgende week vrijdag wordt mijn BLE afgeleverd. De dealer kan de auto evt met Ligne S afleveren, maar dan wil ik wel ff een plaatje zien :)
Alvast bedankt!

Wit met ligne s is een gave combi. Een vriend van mij heeft die al (ik heb een zwarte HB BLP) in de BLE versie en dat zwarte van de velgen komt heel mooi uit op dat wit. En dan ook nog dat kleine rode puntje in de velg. Echt goede combi. Blind nemen, net als mijn vriend gedaan heeft.

E-One zei:
Wit met ligne s is een gave combi. Een vriend van mij heeft die al (ik heb een zwarte HB BLP) in de BLE versie en dat zwarte van de velgen komt heel mooi uit op dat wit. En dan ook nog dat kleine rode puntje in de velg. Echt goede combi. Blind nemen, net als mijn vriend gedaan heeft.

Bedankt E-One. Lijkt mij ook een mooie combi. Heb er ook maar voor gekozen! Fotos volgen volgende week ;)

Na al het negatieve nieuws van afgelopen week blijkt dat het toch effect heeft gehad om een aantal mensen door de telefoon te trekken;

De auto staat sinds gisteren bij de dealer en a.s. dinsdag kan ik hem ophalen!

Eind van de middag even wezen kijken, en ja hoor! Hij staat er, nog helemaal ingepakt, dat dan weer wel.

10527449_10152332185589200_5891867868366749072_n.jpg

Ik heb de SW nu enkele dagen in bezit. Wat een heerlijke wagen! Pica's volgen!

Wel een klein puntje van irritatie:als ik de sleutels in het contact doe en contact maak, dan gaan de radio aan op een hard volume. Na paar secs valt hij terug naar normaal volume. Zijn er meer die daar last van hebben?

En tot slot nog een vraag: kun je via het stuurwiel iemand bellen? Of moet dat perse via de touch-interface?

Xeber zei:
Ik heb de SW nu enkele dagen in bezit. Wat een heerlijke wagen! Pica's volgen!

Wel een klein puntje van irritatie:als ik de sleutels in het contact doe en contact maak, dan gaan de radio aan op een hard volume. Na paar secs valt hij terug naar normaal volume. Zijn er meer die daar last van hebben?

En tot slot nog een vraag: kun je via het stuurwiel iemand bellen? Of moet dat perse via de touch-interface?

Ja dat kan. Je moet de toets <List> heet die geloof ik (knop rechts op het stuur) lang ingedrukt houden. Daarna kun je scrollen met je wieltje en ok drukken.

Voor diegene met een EBS Amplifier en Sub:

Hoe hebben jullie de sub ingesteld staan? Ik heb onlangs ook beide in laten bouwen maar vind het lastig om een goede bass te krijgen (ook al is dit persoonlijk).
De ene keer zit er te weinig bass in, de andere keer bonkt het weer teveel.

Kan er iemand een plaatje posten van de kopzijde van de sub met de instellingen? Heb al phase op 0 en 180 gehad..

niels77 zei:
Heeft iemand misschien een plaatje van een witte SW met 17 inch Ligne S velgen? Volgende week vrijdag wordt mijn BLE afgeleverd. De dealer kan de auto evt met Ligne S afleveren, maar dan wil ik wel ff een plaatje zien :)
Alvast bedankt!

Pagina 52:T
Nota bene nav een vraag van jou gepost*-);)

essai-peugeot-308-sw-2-feline-1-005_960.jpg

essai-peugeot-308-sw-2-feline-1-011_960.jpg

A.s. vrijdag wordt ook mijn 308sw BLE 2.0 Diesel uitgeleverd :)! Kleur Mokka Gris, met de standaard 17 inch rubis, keurig binnen de vooraf besproken termijnen geleverd :)

Om in te schatten of ik nog dakdragers nodig heb voor mijn vakantie ben ik opzoek naar de binnen maten v/d kofferbak.
Heeft iemand die van jullie al ergens gevonden op inet? of wellicht is er iemand die deze maten even kan opmeten :)

Gr V3

Als ik het zo lees zal er deze week weer een blik 308jes worden opengetrokken. De tweede hoos afleveringen komt er aan!

Dit weekend bericht gehad van de dealer dat ik 'm 1 augustus kan ophalen. Bestelling geplaatst begin april, 5 maanden levertijd dus voor de SW BLE bHDi. Vertraging gehad van 1 maand vanwege leerinbouw.

V.3 zei:
Om in te schatten of ik nog dakdragers nodig heb voor mijn vakantie ben ik opzoek naar de binnen maten v/d kofferbak.
Heeft iemand die van jullie al ergens gevonden op inet? of wellicht is er iemand die deze maten even kan opmeten :)

Gr V3

Pagina 33:T

Peugeot-308_SW_2014_photo_59.jpg

ENTE zei:
Als ik het zo lees zal er deze week weer een blik 308jes worden opengetrokken. De tweede hoos afleveringen komt er aan!

Klopt, ik neem komende donderdag (31 juli) mijn 308 SW BLE (14%) in ontvangst. Met de standaard 16" Quartz velgen, Gris Artense, Premium stoelen, RVS dorpellijsten, cdspeler, achteruitrij camera. De donkere ramen steken mooi af tegen de Gris Artense denk ik. Heb in Utrecht al veel zwarte exemplaren zien staan bij Terberg leasing vorige maand, maar dat is wel erg donker.

ENTE zei:
niels77 zei:
Alvast bedankt!

Pagina 52:T
Nota bene nav een vraag van jou gepost*-);)

Hallo Ente. Dit zijn toch de Rubis velgen? Ligne S zien er toch anders uit?

Je moet in de folder waar de nummers staan een jpg van het desbetreffende album zetten, deze afbeelding moet "Folder.jpg" heten. De grote van deze file maakt niet uit.
Om de afbeelding bij het afspelende nummer te krijgen, moet je deze afbeelding aan het nummer toevoegen. Ik gebruik hier "mp3tag" voor en dat werkt perfect. De afbeelding die je hiervoor gebruikt moet een formaat van 200x200 hebben.
Ik heb dit bij mij zo gedaan en het werkt perfect op mijn 308 SW.....
Succes!!

driel24 zei:
driel24 zei:
its_me_leon zei:
driel24 zei:
Iemand tips ?

Ik speel muziek via USB maar de albumfoto's komen niet onderaan in beeld.
Moeten ze volgens een bepaald formaat/resolutie zijn ?

Dat schijnt nogal een gedoe te zijn. Thumbnails mogen niet te groot in size zijn etc. Zie ook deze Franse discussie. Even openen in Chrome en dan translate functie gebruiken: https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Electronique-embarquee/smeg-plus/affichage-vignette-sujet_37517_1.htm

Bedankt !
pff.. lekker duidelijk

Je moet in de folder waar de nummers staan een jpg van het desbetreffende album zetten, deze afbeelding moet "Folder.jpg" heten. De grote van deze file maakt niet uit.
Om de afbeelding bij het afspelende nummer te krijgen, moet je deze afbeelding aan het nummer toevoegen. Ik gebruik hier "mp3tag" voor en dat werkt perfect. De afbeelding die je hiervoor gebruikt moet een formaat van 200x200 hebben.
Succes!!
Ik heb nu meerdere resoluties gebruikt.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de twee foto's te krijgen op mijn scherm.

(links naast het nummer en onderaan de album foto)
Iemand een idee ?

bqkq.jpg

Volgens mij zag ik ergens dat er een USB aansluiting in het dashbord kastje zat. Klopt dit?
Enig idee of de radio 32, 64 of 128GB USB-sticks slikt? Tegenwoordig heb je voor €50,- al 128GB, dus kun je een hoop muziek meenemen.
Moet je alle mp3 tags op orde hebben, of kun je ook prima door de folder/bestanden bladeren?

ENTE zei:

Dit weekend bericht gehad van de dealer dat ik 'm 1 augustus kan ophalen. Bestelling geplaatst begin april, 5 maanden levertijd dus voor de SW BLE bHDi. Vertraging gehad van 1 maand vanwege leerinbouw.

Van 1 april naar 1 augustus zijn bij ons 4 maanden ipv 5.

Kietje zei:
ENTE zei:

Van 1 april naar 1 augustus zijn bij ons 4 maanden ipv 5.

Hier heeft KIETJE wel een punt B)

Nu enkele weken mijn SW BLE in bezit en kan alleen maar erg positief zijn. Enig puntje wat ik af en toe heb is een trilling in de koppeling bij het terugschakelen van 5 naar 4. Trilt een beetje en een soort van slippend geluid. Komt dit iemand bekend voor?

Verder ben ik erg benieuwd of iemand er al in geslaagd is om de sfeerverlichting aan de zetten want ik krijg dit niet voor elkaar.

Mark81 zei:
Volgens mij zag ik ergens dat er een USB aansluiting in het dashbord kastje zat. Klopt dit?
Enig idee of de radio 32, 64 of 128GB USB-sticks slikt? Tegenwoordig heb je voor €50,- al 128GB, dus kun je een hoop muziek meenemen.
Moet je alle mp3 tags op orde hebben, of kun je ook prima door de folder/bestanden bladeren?

Klopt. Er zit zowel een usb aansluiting onder de radio/voor de pook als in het dashboardkastje. Tegelijk een usb stick erin hebben resulteert in een melding dat er maar 1 ingang tegelijk gebruikt kan worden. (wel laad de andere dan gewoon op)

Lees ergens terug in dit topic over mijn bevindingen met de radio+usb/. De radio ging behoorlijk over zijn nek (lees: enorm traag) toen ik mijn 64GB stick met 6000 nummers erin deed. Gaf ook maar 4000 nummer aan en het skippen van nummers ging dramatisch. In mijn vorige auto ging het beter, maar ook niet je van het (kon geen mappen inzien); dus ik heb USB in het algemeen een beetje afgeschreven als je daar serieus mee aan de slag wilt gaan.

Peugeot 208 fan zei:
driel24 zei:
driel24 zei:
its_me_leon zei:
driel24 zei:
Iemand tips ?

Ik speel muziek via USB maar de albumfoto's komen niet onderaan in beeld.
Moeten ze volgens een bepaald formaat/resolutie zijn ?

Dat schijnt nogal een gedoe te zijn. Thumbnails mogen niet te groot in size zijn etc. Zie ook deze Franse discussie. Even openen in Chrome en dan translate functie gebruiken: https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Electronique-embarquee/smeg-plus/affichage-vignette-sujet_37517_1.htm

Bedankt !
pff.. lekker duidelijk

Succes!!
Ik heb nu meerdere resoluties gebruikt.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de twee foto's te krijgen op mijn scherm.

(links naast het nummer en onderaan de album foto)
Iemand een idee ?

bqkq.jpg

Ik heb al van alles geprobeerd.
De bestand res. veranderen.
De naam veranderen. (folder.jpg of cover.jpg)

Bij mij is er alleen een album foto te zien als er "in" de mp3 een foto zit.

Gek systeem.

Ik heb het eindelijk door.... *-)

Als je foto's in je "album keuze" wil :

De album foto komt uit de MP3 die als eerste in de map staat.
Heel vaak zit er al een foto in, maar deze zijn bijna altijd van verkeerd (te groot) formaat.

Hij moet vierkant zijn en tot max 600x600.

Je kunt deze foto toevoegen met mp3tags (free(tu))

Wil je een foto in de mp3 (links naast het bestand), dan moet je met mp3tags even alle mp3's selecteren en de foto toevoegen.

5vwtmp.jpg

Je ziet inmiddels behoorlijk wat 308' s rijden, wordt een stuk mooier op de weg. Vooral de estate ziet er goed uit, de wagen schreeuwt wel om 18"velgens, staat zoveel mooier.

Kappade zei:
Mark81 zei:

Klopt. Er zit zowel een usb aansluiting onder de radio/voor de pook als in het dashboardkastje. Tegelijk een usb stick erin hebben resulteert in een melding dat er maar 1 ingang tegelijk gebruikt kan worden. (wel laad de andere dan gewoon op)

Lees ergens terug in dit topic over mijn bevindingen met de radio+usb/. De radio ging behoorlijk over zijn nek (lees: enorm traag) toen ik mijn 64GB stick met 6000 nummers erin deed. Gaf ook maar 4000 nummer aan en het skippen van nummers ging dramatisch. In mijn vorige auto ging het beter, maar ook niet je van het (kon geen mappen inzien); dus ik heb USB in het algemeen een beetje afgeschreven als je daar serieus mee aan de slag wilt gaan.

Dat is toch ook wat. Heeft 32GB dan nog wel nut, of moet ik echt mijn cd's weer uit de kast gaan trekken? Zal wel niet, want met 4000 nummers zit je ongeveer op die 32GB. Hoe spelen jullie dan de muziek nu af? Via Bluetooth vanaf de telefoon?

vdp11 zei:
Je ziet inmiddels behoorlijk wat 308' s rijden, wordt een stuk mooier op de weg. Vooral de estate ziet er goed uit, de wagen schreeuwt wel om 18"velgens, staat zoveel mooier.

Klopt. Minimaal 17 inch (rubis of ligne s) is een vereiste.

Stond ik vandaag te tanken met mijn 308 HB BLP zie ik dat ik mijn korte dakantenne mist! Wie o wie had behoefte aan het 'stelen' van mijn mooie antenne? Nu heb ik een soort van haaienvin ala bmw. Ik merkte het niet bij het ontvangst. Die was nog prima. Moet ik weer langs de dealer voor een nieuwe. Als die korte al op voorraad is.

Vraagje: Ik heb vorige week mijn BLP HB mogen ontvangen. Ik zie nu dat er voor mijn navigatiesysteem een update beschikbaar is (mijn huidige versie is 103).

Welke kaartversie hebben jullie erop staan?

Terug
Bovenaan