Peugeot 308 (SW p. 26)

Vandaag even contact gezocht met HERE vanwege het probleem met de Alert Zones.
Blijkt een probleem te zitten in de versie van Mei/Juni dus nu krijg ik die van Maart opgestuurd zodat ik de Alert Zones in ieder geval kan activeren.

HanTheMan zei:
Blijkt een probleem te zitten in de versie van Mei/Juni dus nu krijg ik die van Maart opgestuurd zodat ik de Alert Zones in ieder geval kan activeren.

Thanx Han (je bent de Man). Kan je aangeven hoe je contact hebt gezocht, want ik het het KONTAKT linkje gebruikt voor een Webformulier, maar tot op heden geen reactie. Ook niet een copy van mijn vraag. Ik heb het zelfde euvel met Mei/Juni zoals ik eerder heb aangegeven.

Bij mij staat hij eindelijk ook voor de deur. Ik kan alleen nog maar positieve ervaringen delen want, wat een fijne auto!

Nog even een samenvatting:
308 SW BLE BlueHdi - Gris Artense - Cd speler - Achteruitrijcamera - Afneembare trekhaak - Zwart leer (achteraf inbouw, standaard stoelen)

Hier enkele pics:

jjtfmw.jpg

20krlg6.jpg

10pbjwx.jpg

Sorry, ik heb geen idee hoe ik de afbeeldingen gedraaid krijg.

Iemand hier op het forum die zijn 308 heeft laten uitrusten met een afneembare trekhaak? Ik ben benieuwd hoe deze wordt weggewerkt/afgedekt. Een foto daarvan wordt zeer gewaardeerd :)

Vraag je jezelf toch weer af waarom Autoweek in de dubbeltest een 1.6 bluehdi Active met opties tegenover een Leon Ecomotive zet en claimt dat de Leon goedkoper is.

Zet de Leon naast een Blue Lease Premium en je hebt een goedkopere auto met veel meer uitstraling.

SilverSpecial zei:
Iemand hier op het forum die zijn 308 heeft laten uitrusten met een afneembare trekhaak? Ik ben benieuwd hoe deze wordt weggewerkt/afgedekt. Een foto daarvan wordt zeer gewaardeerd :)

Als je TH308SW ff uitlegt hoe hij/zij foto's kan draaien, dan moet dat lukken;)

(ps.. klik de afbeelding aan op je device en dan rechtermuisknop.. Dan heb je de keuze uit linksom of rechtsom draaien, althans dat heb ik met W8. Na draaien weer opslaan en dan exporteren naar een internetalbum)

Onder deze SW is een afneembare trekhaak gemonteerd; zoals je ziet echt volledig onzichtbaar!

dbc9ab1bbd72f1f51c7683614fc45120_zps4aaaa3c8.jpg

SilverSpecial zei:

dbc9ab1bbd72f1f51c7683614fc45120_zps4aaaa3c8.jpg

Nu met quote😀

E-One zei:
HanTheMan zei:

Thanx Han (je bent de Man). Kan je aangeven hoe je contact hebt gezocht, want ik het het KONTAKT linkje gebruikt voor een Webformulier, maar tot op heden geen reactie. Ook niet een copy van mijn vraag. Ik heb het zelfde euvel met Mei/Juni zoals ik eerder heb aangegeven.
Haha geen probleem.
Ja ik had het ook via het KONTAKT linkje gedaan maar de 4 dagen zijn nu wel verstreken.
Even googlen op HERE levert een telefoonnummer op :) 040-2981400
Daarna kreeg ik direct een mail met een wat oudere versie (deze werkt overigens).

Hopelijk lossen ze het nog netjes op we hebben wel recht op de nieuwste versie natuurlijk.

Zo.. de 308BLP nu 3 weken in bezit, en de eerste 4200 kilometer zitten er op. Een paar kleine dingen die opgelost moeten worden bij de dealer, maar ik ben zeer tevreden, zeker op het gebied van comfort en motor prestatie. De motor is zeer pittig, stil en zo ontzettend soepel. De wagen reageert snel op de gaspedaal, en turbogaten zijn niet aanwezig. Als je doorhebt waar het maximale koppel ligt en hoe je efficiënt moet schakelen, dan is hij lekker rap. Als je een keer gek wil doen, dan haal de de 90 in zijn twee en de 140/150 in zijn drie. De vierde trekt hem prima door naar de 170 en de vijf en de zes hebben erg veel trekkracht. Gisteren in zuid Duitsland de wagen op rechte stukken probleemloos naar de 200 gestuurd. Bergafwaarts heb ik de 215 op de teller zien verschijnen. Als kers op de taart ben ik wel ergens geflitst met 90 waar ik 70 mocht. Gelukkig vallen die overtredingen wel mee in Duitsland.
Gemiddeld rijdt de wagen 20 km/l, dat vindt ik keurig met 18inch! In mijn vorige wagen was het 11 km/l.

Al met al, de wagen is een flinke stap voorwaarts t.o.v van de vorige Astra J 1.4T 140PK Sport. Had ik al gezegd dat ik blij ben met de wagen? ;-)

Alles geeft me een luxe en Premium gevoel, maar niet de ruitenwissers! Nu dat er wat regen is gevallen heb ik ze als zwabberig en slap ervaren. Ze gaan niet strak over het voorruit. Hebben ze dan als enige dit niet goed getest voordat hij in produktie ging? Dit s ook wel het enige minpuntje, want wat ben ik blij met deze franse stalenros! Dat blok is superkrachtig voor 14% bijtelling en haal 1 op 20 de eerste 2000km

E-One zei:
Alles geeft me een luxe en Premium gevoel, maar niet de ruitenwissers! Nu dat er wat regen is gevallen heb ik ze als zwabberig en slap ervaren. Ze gaan niet strak over het voorruit. Hebben ze dan als enige dit niet goed getest voordat hij in produktie ging? Dit s ook wel het enige minpuntje, want wat ben ik blij met deze franse stalenros! Dat blok is superkrachtig voor 14% bijtelling en haal 1 op 20 de eerste 2000km

dat had ik in het begin ook, ruit goed schoonmaken met wasbenzine daarna met pure afwasmiddel ook de wisserbladen daarna de ruit met glassex
het heeft goed geholpen,maar geheel weg is het niet

Het ontvetten van mijn voorruit heb ik laatst met schoonmaakazijn, redelijk puur, op een washand gedaan en daarna met een (oude) theedoel na-gewreven.

Ik deed het altijd met oude kranten en glassex. Kreeg de laatste tijd de 'waas' op de voorruit niet goed weg.. en zo'n waas vind ik bloedirritant.

E-One zei:

Echte ramenzwabbers dus !! Zwabberen ze wel goed schoon ? Of heb je veel strepen en nog restwater op de ruit?

Wat je schrijft over het 1,6 blok klinkt goed ! Ergens las ik dat bij 130 km/h het blok van de peus 1900 tpm maakt (in 6e); in vergelijking de focus maakt bij 130 in de 6e zo'n beetje 2300 tpm.
Met de caravan erachter kom ik met de focus nooit in de 6e ( rij dan max. 100 ), dan zal ik met de peus ook wel max in 5e rijden (met caravan). Ben benieuwd hoe de 300Nm tot zijn recht komen met de trekkracht.

Nog een leuke link gevonden: '308SW meer dan alleen trekauto van het jaar'

Zin in vakantie ... :D

IMG_1419.JPG

IMG_1410.JPG

Zojuist nog tijdens het rijden een flinke bui gehad. Wissers deden het prima. Streeploos en zonder geluiden.

SilverSpecial zei:

Het is geen fabrieksaccessoire, dus het ligt wel aan de dealer wat hij er onder zet. Meestal is het Brink of Westfalia.
Ik heb de Westfalia eronder. Vandaag met de aanhanger op pad geweest, dus een fotootje was zo gemaakt.
Zoals al opgemerkt kun je de stekkerdoos opzij draaien. Er wordt gelukkig niet in de bumper gezaagd ofzo.

foto-1_zps5532add2.jpg

foto-2_zps192bd5b8.jpg

foto-3_zpse202a14f.jpg

Dat is erg netjes weggewerkt zo.

Maar hoezo trekauto van het jaar ? Dat geldt niet voor de 14% 308 e-HDi's. De HB mag geremd 'maar' max 1400kg trekken en de SW 'maar' 1300kg

Inderdaad, bij de geteste auto bij Trekauto van het jaar gaat het om de 125 PK 1.6 THP motor in de 308! Ik heb inmiddels begrepen dat die motor door de 1.2 130 PK THP wordt vervangen of al vervangen is.

Maf trouwens dat als ik mijn post hierboven op mijn iPhone bekijk de laatste twee fot's op zijn kop staan.
Op de MacBook staan ze wel netjes. :confused:

driel24 zei:
Ik heb nu meerdere resoluties gebruikt.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de twee foto's te krijgen op mijn scherm.

(links naast het nummer en onderaan de album foto)
Iemand een idee ?

bqkq.jpg

Gisteren ben ik ook in de weer geweest met muziek via de USB stick.
Soms pakt ie om onduidelijke reden het bovenste plaatje niet mee (niet gecontroleerd of die wellicht .png zijn) maar ik kwam nog wat anders vreemds tegen.
Die albumlijst onderaan waar je doorheen kunt swipen, komt soms wél en soms weer niet in beeld.
Nu is ie alweer een tijdje weg. Wazig en kan er nog geen verklaring voor vinden
Het werkt trouwens wel lekker snel vanaf de (32GB ) stick. iPod bediening in de auto vond ik waardeloos werken, dus die zal ik voorlopig niet meer aankoppelen denk.

Iemand trouwens nog een tip om op een handige manier je (telefoon-)contacten op te zoeken via de BT interface (met iPhone 4S)?
Bij mij geeft ie bij een beginletter vijf namen op het scherm maar doorscrollen middels de bediening op het stuur voor andere namen met die letter lukt dan niet meer. Handmatig via de scrollbar aan de linkerkant is tijdens het rijden niet te doen.

Heeft iemand al kunnen ontdekken hoe je de sfeerverlichting binnen (boven binnenspiegel) kan activeren? Of is dit niet mogelijk bij een SW BLE?

TH308SW zei:
Heeft iemand al kunnen ontdekken hoe je de sfeerverlichting binnen (boven binnenspiegel) kan activeren? Of is dit niet mogelijk bij een SW BLE?

Volgens de manual zijn ze gekoppeld aan de daytime running lamps. Dus als de motor loopt doen ze het. Je kan ze daarnaast nog fine tunen via het touchscreen

SilverSpecial zei:

Vriend van me heeft vorige week z'n nieuwe 308 SW gekregen en daar zat een afneembare trekhaak op. Helaas blijft er een lelijke knobbel zichtbaar en wordt er dus helemaal niks weg gewerkt.

Meteen even een indruk van de auto. De gehele vorm van de auto kon me wel bekoren. Hij doet wat Duits aan behalve wanneer je hem recht van voren bekijkt. De neus is typisch Frans, persoonlijk vind ik dit het minst mooie deel van de auto. Auto was in een grijs bruinige kleur wat hem erg goed stond. Mooie getinte ramen, panoramadak (wel groot, kan helaas niet open) en strakke dakrails (ala Audi als ik dat zo mag noemen). Letterlijk een groot pluspunt is de inhoud van de kofferbak. Wie wil nou nog een 508 als je dat ziet? Binnenruimte is prima maar niet groter dan bv een A3 Sportback. Er had wel een kleinere koffer in gekund en die ruimte aan de achter passagiers besteden.

Negatief vind ik toch het interieur. Mijn A3 Dashboard is al vrij kaal en strak maar dit slaat alles. Zelfs geen knoppen om de verwarming te bedienen! Nee, dit is nou precies waarom ik toch vaak weer af knap op Franse auto's. Ook qua materialen en afwerking ligt dit erg ver af van waar ik aan gewend ben. Dit is natuurlijk ook in verhouding tot de prijs. Het stuurtje vind ook ik (hier al veel besproken) niet mooi. Klacht van de berijder was ook dat het niet hoog genoeg kan ondanks dat het wel te verstellen is. Dit zal wel te maken hebben met de klokkenwinkel want die is door het ontwerp dan niet meer goed zichtbaar als het stuur te hoog zit. Helaas er niet in gereden maar dit schijnt wel goed te zijn. Hij was erg tevreden over de 120 pk diesel.

Al met al wel een mooie auto maar het is voor mij geen opvolger.

its_me_leon zei:
TH308SW zei:

Volgens de manual zijn ze gekoppeld aan de daytime running lamps. Dus als de motor loopt doen ze het. Je kan ze daarnaast nog fine tunen via het touchscreen

Bedankt voor je reactie, helaas krijg ik dit niet voor elkaar op mijn SW BLE. Heeft iemand hier een voorbeeld van?

Pjedroo zei:
Letterlijk een groot pluspunt is de inhoud van de kofferbak. Wie wil nou nog een 508 als je dat ziet?

Nou... Ikke. Ik vind de 308 een prachtige wagen, maar het blijft een C segmenter. De oude 308 was ook al groter dan de 407, maar D segment rijden is toch een andere beleving dan C segment. En vergeet niet dat de auto nu nog nieuw is en dus spannend en aantrekkelijk. Over een haar word je ermee dood gegooid zoals elke Megane, focus of Octavia. Met alle respect, dan is een leuke er wel van af :T

Ami zei:
Pjedroo zei:
Letterlijk een groot pluspunt is de inhoud van de kofferbak. Wie wil nou nog een 508 als je dat ziet?

Nou... Ikke. Ik vind de 308 een prachtige wagen, maar het blijft een C segmenter. De oude 308 was ook al groter dan de 407, maar D segment rijden is toch een andere beleving dan C segment. En vergeet niet dat de auto nu nog nieuw is en dus spannend en aantrekkelijk. Over een haar word je ermee dood gegooid zoals elke Megane, focus of Octavia. Met alle respect, dan is een leuke er wel van af :T

Ik ook , ik wil de 508 niet kwijt en als het goed is heb ik ze morgen allebei; 508 SW privé en de 308 zakelijk. De 308 is alleen geen SW maar de hatchback.

MarcelBr zei:
Ami zei:
Pjedroo zei:

Ik ook , ik wil de 508 niet kwijt en als het goed is heb ik ze morgen allebei; 508 SW privé en de 308 zakelijk. De 308 is alleen geen SW maar de hatchback.

Op zich wel interessant wat hier benoemd wordt. Waardoor bestaat de 'drive' om een grotere peugeot te rijden, of om niet kwijt te willen ?
Is dat een verstandskeuze? Of zit er gevoel of emotie bij ? Of gaat het over beter of slechter ? Of is het peugeot liefde ?
Ik kom uit een focus en ga de 308 sw rijden.
De hoofdredenen dat ik voor de 308sw heb gekozen:
- proefrit gaf een overtuigend gevoel (deed de octavia trouwens ook, megane vond ik tegenvallen)
- vind hem mooi buitenzijde (niet zo hoekerig)
- binnenzijde: opgeruimd dashboard (itt focus) / boordcomputer / positie tellers / panoramadak
- 14% in combinatie met voldoende trekvermogen (anders had ik 20% gekozen)
- genoeg laadruimte
- premiumstoelen (vind ik misschien wel belangrijker dan ik zelf denk)

Als de 308 geleverd is ( rond september ) ben ik benieuwd of ik ook een beetje 'peugeot-gevoel' (terug)krijg....

alhoewel, als ik het even hier mag noemen, toen ik pas m'n rijbewijs had, reden mijn ouders een 505 break, fantastische auto, stoer vond ik hem :cool: !!!
peugeot-505-break-06.jpg

Pjedroo zei:
SilverSpecial zei:

Vriend van me heeft vorige week z'n nieuwe 308 SW gekregen en daar zat een afneembare trekhaak op. Helaas blijft er een lelijke knobbel zichtbaar en wordt er dus helemaal niks weg gewerkt.

Wat bedoel je met lelijke knobbel? De foto's hierboven spreken toch ook voor zich lijkt me. :confused:
Als je hier alleen maar komt om die Audi-geilheid van je weer eens te rechtvaardigen door een andere auto af te kraken (met vooral persoonlijke argumenten), blijf hier dan lekker weg.

Niet zo kinderachtig reageren Gilletti. Heb je zelf dit geschreven: Het is geen fabrieksaccessoire, dus het ligt wel aan de dealer wat hij er onder zet.

Gilletti zei:
Wat bedoel je met lelijke knobbel? De foto's hierboven spreken toch ook voor zich lijkt me. :confused:
Als je hier alleen maar komt om die Audi-geilheid van je weer eens te rechtvaardigen door een andere auto af te kraken (met vooral persoonlijke argumenten), blijf hier dan lekker weg.

Ik heb het toch niet over foto's? Wat weet jij over wat ik gezien heb? Ik heb het dit weekend gezien op de 308 van goede vriend van me. Die had een afneembare trekhaak en daar bleef een lelijke knobbel zichtbaar. Schijnbaar zijn er verschillende, wat ik niet wist, en hij schijnbaar ook niet.

Verder een ontzettend belachelijke reactie van je. Ik doe tenminste mee met alle discussies, ook over andere auto's en ik geef een keurig + en - minpunt verhaal van mijn eigen mening over deze auto. En ja ik heb een Audi dus daar vergelijk ik dingen wel eens mee. Als je dat niet bevalt dan moet je lekker zwijgen. Volgens mij was ik toch vooral positief over de 308 dus je reactie is ook nog eens misplaatst.

Meeuw zei:
Niet zo kinderachtig reageren Gilletti. Heb je zelf dit geschreven: Het is geen fabrieksaccessoire, dus het ligt wel aan de dealer wat hij er onder zet.

Soms word ik wel eens heel moe van dit forum ;)

Bestelling is geplaatst:

- 308 SW 1.6 BlueHDi 120pk
- Lak Blanc Banquise
- Bekleding 1408 PS14 lichtgrijs (leder)
- Linge S 17"

Verwachte leverdatum 1ste week november... nog ff adem inhouden dus.. ;-)

speedtouch zei:
Dan komt ie er dus ongeveer zo uit te zien?:
https://imagizer.imageshack.us/v2/886x591q90/819/5lpw.jpg

Ik hoop het wel :)
Is dat dezelfde kleurcode?

(excuses voor dubbele post, per abuis gereageerd zonder quote)

Morgen wordt hij bestickerd en komt hij er idd zo uit te zien als de Polo van mijn collega :)
De eerdere foto was een photoshop ;)

MarcelBr zei:
Morgen wordt hij bestickerd en komt hij er idd zo uit te zien als de Polo van mijn collega :)
De eerdere foto was een photoshop ;)

Ben wel benieuwd wat mensen die rijles krijgen zeggen over de dash layout.
En het kleine stuurwiel.

HanTheMan zei:
E-One zei:
HanTheMan zei:

Haha geen probleem.
Ja ik had het ook via het KONTAKT linkje gedaan maar de 4 dagen zijn nu wel verstreken.
Even googlen op HERE levert een telefoonnummer op :) 040-2981400
Daarna kreeg ik direct een mail met een wat oudere versie (deze werkt overigens).

Hopelijk lossen ze het nog netjes op we hebben wel recht op de nieuwste versie natuurlijk.

Vanmiddag ook gebeld met HERE. En na lang uitleggen wat ik al allemaal had geprobeerd, waren we eruit. Vanaf de site download je een file genaamd E4752011439036.ZIP, maar daarin zit een POI.BIN van 7 mei. Degene die ik vervolgens meteen per mail kreeg had een POI.BIN van 4 Juni. Dus het lijkt ook alsof we nu een juni versie hebben. Wel je bestelnummer in de aanslag houden als je ze belt. Ze moeten op de site dus nog een andere versie posten. Nu liep de update als een zonnethe. In 3 min klaar.

Terug
Bovenaan