Peugeot 308 (SW p. 26)

driel24 zei:
Iemand tips ?

Ik speel muziek via USB maar de albumfoto's komen niet onderaan in beeld.
Moeten ze volgens een bepaald formaat/resolutie zijn ?

Dat schijnt nogal een gedoe te zijn. Thumbnails mogen niet te groot in size zijn etc. Zie ook deze Franse discussie. Even openen in Chrome en dan translate functie gebruiken: https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Electronique-embarquee/smeg-plus/affichage-vignette-sujet_37517_1.htm

Gaan bij de anderen de voorportierruiten ook nét niet helemaal open als je ze automatisch naar beneden doet? :S
Ruit blijft dan nog een halve centimeter open. Nog een keer drukken en dan is hij wel helemaal omlaag.

Gilletti zei:
Gaan bij de anderen de voorportierruiten ook nét niet helemaal open als je ze automatisch naar beneden doet? :S
Ruit blijft dan nog een halve centimeter open. Nog een keer drukken en dan is hij wel helemaal omlaag.
Dat viel mij ook al op vandeweek! Erg vreemd...

N.b., is de EBS amplifier een vereiste voor het aansluiten van de Subwoofer? Ik twijfel omdat hij ook via de speakersnoeren zelf aangesloten kan worden... Weet iemand het antwoord, anders mail ik ze morgen even.

Obitorium zei:
Mark de Asfalttijger zei:
Ohjah, nog even een toevoeging:

-Het standaard geluidssysteem is gewoon slecht. Ik zit er serieus aan te denken om de EBS subwoofer in te laten bouwen. Heeft er iemand hier (volgens mij wel.. weet alleen niet meer wie :P ) deze al ingebouwd zitten? Wil diegene even foto's plaatsen van de locatie en plaatsing van de subwoofer? Hoe zit het met bekabeling van/naar de sub? Ik rij een leasewagen en de sub moet bij einde contract ook weer makkelijk te demonteren zijn (dus ook de bekabeling). Ohjah, ik heb een thuiskomertje.. deze moet wel op zijn plaats blijven :)

Dit viel mij ook direct ook bij proefrijden en heb daarom gekozen voor EBS versterker en subwoofer. Mijn 308SW is inmiddels onderweg naar Nederland en wordt waarschijnlijk over 2 - 3 weken geleverd. Heb er dus nog geen ervaringen mee, maar hier kom ik eind van de maand bij je op terug ;). Op dit forum heb ik overigens wel al wat positieve reacties gelezen over het systeem en wisselende reacties over plaatsing van subwoofer (onder stoel bijrijder kan storend zijn door trillingen).

Beste,
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een 308SW en volg al een tijdje het forum. Bedankt voor alle tips!
Hier mijn bijdrage, ik heb de Subwoofer laten installeren in het reservewiel, de dealer heeft dit mooi afgewerkt en heeft ook de subwoofer goed ingeregeld. Zie hier het resultaat.
ds6b3.jpg[img]

Alias81 zei:
Vandaag bestelling door LM goedgekeurd, verwacht begin oktober:
HB Blue Lease Premium, Gris Artense
Opties: Pack Sécurité, Vernis Metaallak, Keyless entry and start, extra getinte achterruit en achterste zijruiten
Accessoires: Inzetbak omkeerbaar, 18" Saphir met grijze inleg :T

Vanochtend met pech langs de A2 met mijn huidige Megane rammelbak GRRR
Maar een positieve noot is dat ik een 308 als vervangend vervoer heb meegekregen.

Denk dat ik de Megane gewoon niet meer ga ophalen....(:P)

Mooie configuratie (tu)!

Ik heb zowel een subwoofer als de versterker van EBS laten inbouwen, alleen de subwoofer was niet mogelijk. Ik heb een blue lease executive uitvoering. Enig nadeel is nu wel dat je de afdekhoes niet meer onder de laadruimte kan opbergen. Persoonlijk vind ik dit de perfecte plek, aangezien ik de kofferruimte nu optimaal kan gebruiken.
ds6b3.jpg

Dark308 zei:
Ik heb zowel een subwoofer als de versterker van EBS laten inbouwen, alleen de subwoofer was niet mogelijk. Ik heb een blue lease executive uitvoering. Enig nadeel is nu wel dat je de afdekhoes niet meer onder de laadruimte kan opbergen. Persoonlijk vind ik dit de perfecte plek, aangezien ik de kofferruimte nu optimaal kan gebruiken.

Netjes hoor, maar moet je de subwoofer verwijderen / afkoppelen als je het reservewiel wil gebruiken?

Gilletti zei:
Dat viel mij ook al op vandeweek! Erg vreemd...

N.b., is de EBS amplifier een vereiste voor het aansluiten van de Subwoofer? Ik twijfel omdat hij ook via de speakersnoeren zelf aangesloten kan worden... Weet iemand het antwoord, anders mail ik ze morgen even.

Kan los van elkaar worden geïnstalleerd. De een heeft de ander níet nodig. Die vragen en antwoorden met EBS heb ik al eens eerder hier gepost. Even terug een paar pagina's.

rickm zei:
Juni 2014 Topper in NL:

# 1. Peugeot 308, 1.759 stuks,

Zoals ik dat op 21 juni al voorspeld had ;)

Bij het AW artikel van 21 juni over de 308 volgende reactie geplaatst:

"overweldigende aantallen worden er niet van verkocht."

AW hoort toch te weten dat het grote afleveren pas in juni begonnen is. Ik denk dat de 308 in juni wel eens de best verkochte auto kan zijn.

Dat van die portier ramen die niet helemaal naar beneden gaan is een product eigenschap.
Het voorkomt dat water sneeuw of ijs wat door de watersnor van het zijraam wordt geveegd naar binnen valt.
Bijna alle "premium" merken/modellen hebben dat tegenwoordig.

Stond op het peugeot 208 forum.

ron.kraaijkamp zei:
Met een beetje geluk wordt vandaag of begin volgende week mijn auto besteld via de LM.
Dan start het wachten op het volgende:

308SW Allure 2.0 BlueHDi, 150pk, automaat
met,
Denon HiFi geluidsysteem
CD-speler
Glazen dak en extra getinte ruit achterklep
Vernis metaallak Rick Oak
Pack Securité
Keyless Entry & Start
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Trekhaak afneembaar 7 polig

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik 'm kan rijden.

Hij is gisteren besteld. En de genoemde aflever datum is 14 november. Dat is "toevallig" ook einde contract van mijn huidige auto.
Ik ben bang dat de auto al een maand bij de dealer staat en ik er dan nog niet in mag rijden. Zonde !

Iemand al ervaringen met een EBS subwoofer die in de kofferbak is geplaatst (liefst 308SW :}) en daar wellicht ook een foto van heeft? Waar kan de subwoofer het beste geplaatst worden? Ik kan me voorstellen dat de plek van het reservewiel niet het meest ideale is.

ron.kraaijkamp zei:
Hij is gisteren besteld. En de genoemde aflever datum is 14 november. Dat is "toevallig" ook einde contract van mijn huidige auto.
Ik ben bang dat de auto al een maand bij de dealer staat en ik er dan nog niet in mag rijden. Zonde !

Ik zie het probleem niet. Beter te vroeg dan te laat :)

J_P_P zei:
ron.kraaijkamp zei:

Is ook niet zo'n "probleem". Ik zou er alleen graag eerder in rijden.

Obitorium zei:
Iemand al ervaringen met een EBS subwoofer die in de kofferbak is geplaatst (liefst 308SW :}) en daar wellicht ook een foto van heeft? Waar kan de subwoofer het beste geplaatst worden? Ik kan me voorstellen dat de plek van het reservewiel niet het meest ideale is.

Volgens mij heeft Dark308 eerder op deze pagina dat al gedaan.

Kietje zei:
Dat van die portier ramen die niet helemaal naar beneden gaan is een product eigenschap.
Het voorkomt dat water sneeuw of ijs wat door de watersnor van het zijraam wordt geveegd naar binnen valt.
Bijna alle "premium" merken/modellen hebben dat tegenwoordig.

Kijk eens aan. In plaats wazige Franse logica blijkt het gewoon premium te zijn. Wauw! :D

Gilletti zei:
Obitorium zei:

Volgens mij heeft Dark308 eerder op deze pagina dat al gedaan.

Maar dat is toch niet de plek waar men het over heeft als de subwoofer in de kofferbakruimte wordt geplaatst? Dan wordt deze volgens mij in de ruimte zelf geplaatst, vlakbij de achterstoelen.

Net als veel anderen vind ik het geluid, en dan zeker wat betreft lage tonen (bass) aan de matige kant. Ik zie dat veel mensen een EBS sub/versterker hebben meebesteld. NU ben ik nogal een leek op dit gebied dus ik heb een aantal vraagjes:

1. Ik heb de EBS subwoofer/versterker/geluidspakket niet gezien bij het bestellen van mijn Blue Lease Premium. Hoe hebben jullie dit geregeld?
2. Ik wil nu dus achteraf een oplossing hiervoor zoeken. Doe ik dan een goede aanname dat deze EBS set door Peugeot gedaan kan worden?
3. Met zo'n externe subwoofer erin, moet je dan de standaard basgeluiden uitzetten, of regelt de radio dat zelf?
4. Te be clear: het gaat hier alleen steeds om een subwoofer (toevoeging)? De aanwezige speakers blijven standaard?
5. Op wat voor een prijs moet ik ongeveer rekenen om dit achteraf te doen? Is er nog een mogelijkheid het op te nemen in het leasebedrag ofzo?

Alvast bedankt voor de reacties!

its_me_leon zei:
driel24 zei:
Iemand tips ?

Dat schijnt nogal een gedoe te zijn. Thumbnails mogen niet te groot in size zijn etc. Zie ook deze Franse discussie. Even openen in Chrome en dan translate functie gebruiken: https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Electronique-embarquee/smeg-plus/affichage-vignette-sujet_37517_1.htm

Bedankt !
pff.. lekker duidelijk

Kappade zei:
Net als veel anderen vind ik het geluid, en dan zeker wat betreft lage tonen (bass) aan de matige kant. Ik zie dat veel mensen een EBS sub/versterker hebben meebesteld. NU ben ik nogal een leek op dit gebied dus ik heb een aantal vraagjes:

1. Ik heb de EBS subwoofer/versterker/geluidspakket niet gezien bij het bestellen van mijn Blue Lease Premium. Hoe hebben jullie dit geregeld?
2. Ik wil nu dus achteraf een oplossing hiervoor zoeken. Doe ik dan een goede aanname dat deze EBS set door Peugeot gedaan kan worden?
3. Met zo'n externe subwoofer erin, moet je dan de standaard basgeluiden uitzetten, of regelt de radio dat zelf?
4. Te be clear: het gaat hier alleen steeds om een subwoofer (toevoeging)? De aanwezige speakers blijven standaard?
5. Op wat voor een prijs moet ik ongeveer rekenen om dit achteraf te doen? Is er nog een mogelijkheid het op te nemen in het leasebedrag ofzo?

Alvast bedankt voor de reacties!

Het EBS pakket is een accessoire die besteld kan worden. Zie ook https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/. De versterker en subwoofer kunnen los van elkaar besteld worden. De aanwezige speakers blijven zoals ze zijn, deze worden niet vervangen. De Peugeot dealer bouwt overigens zelf alles in.

Ik verwacht niet dat je de basgeluiden op de radio zelf uit moet zetten. Het is waarschijnlijk een combinatie van de instellingen van je radio met de instellingen van de subwoofer zelf (hier kan de zwaarte van de bas ook ingesteld worden).

Ik heb de kosten van het EBS systeem opgenomen in het leasebedrag (circa 750 Euro).

Obitorium zei:
Het EBS pakket is een accessoire die besteld kan worden. Zie ook https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/. De versterker en subwoofer kunnen los van elkaar besteld worden. De aanwezige speakers blijven zoals ze zijn, deze worden niet vervangen. De Peugeot dealer bouwt overigens zelf alles in.

Ik verwacht niet dat je de basgeluiden op de radio zelf uit moet zetten. Het is waarschijnlijk een combinatie van de instellingen van je radio met de instellingen van de subwoofer zelf (hier kan de zwaarte van de bas ook ingesteld worden).

Ik heb de kosten van het EBS systeem opgenomen in het leasebedrag (circa 750 Euro).

Maar daar staat juist het volgende:
EBS active subwoofer, alleen in combinatie met EBS booster amplifier
Dus los van elkaar kan dus schijnbaar niet? (of de dealer wil extra omzet genereren :S )

Dus los van elkaar kan dus schijnbaar niet? (of de dealer wil extra omzet genereren :S )

Je kan beiden los van elkaar bestellen. De vraag is, wil je dat. Een sub voegt enkel wat lage tonen toe. De versterker van EBS heeft meer vermogen en zal de standaard speakers makkelijker kunnen aansturen. Zie ook de info op de EBS site. Als ik de sub uitzet, vind ik het geluid met de standaard speakers en de EBS subwoofer behoorlijk vol klinken. De SUB heb ik ingesteld zodat deze in de regionen waarin de standaard speakers het moeilijk krijgen (<80hz) gaat meespelen.

Waar ik wel benieuwd naar ben, wat er in het pakket van de speaker upgrade zit. Het lijkt er namelijk op dat enkel in de voorportieren de de woofer/tweeters worden vervangen. Ik Zou graag de standaard speakers upgraden naar voorin nieuwe woofer/tweeter en achterin hetzelfde. Immers bij de standaard speakers zitten achterin geen tweeters.

Hoe moeilijk kan het zijn om dit zelf te doen? Hoe kan ik een manual achterhalen hoe de portieren in elkaar zijn gezet als ik de speakers zelf wil vervangen. Kan je mooi besparen op inbouwkosten van de dealer.

Hoe komen we trouwens aan de kaartupdates (Wat voor type/merk kaarten hebben we eigenlijk)? Of zitten deze ook in de POI/FLITS updates die je kan kopen?

Weet iemand ook hoe we zelf radio logo's kunnen toevoegen, of hebben we gewoon pech als de zender deze niet meestuurt?

MNJW zei:
Dark308 zei:

Netjes hoor, maar moet je de subwoofer verwijderen / afkoppelen als je het reservewiel wil gebruiken?

ja, de sub moet er dan uit, ik heb gisteren al even geprobeerd, maar dat ging redelijk eenvoudig. De sub ligt ingeklemd in het afdekmateriaal en het reservewiel. Eerst het afdekmateriaal eraf en vervolgens sub aan de kant leggen en wiel eruit. Voor de paar keer dat het wiel nodig zou hebben, vind ik deze extra handeling geen probleem.

ron.kraaijkamp zei:
J_P_P zei:
ron.kraaijkamp zei:

Is ook niet zo'n "probleem". Ik zou er alleen graag eerder in rijden.

In het algemeen kennen leasecontracten een toegestane afwijking op de contractparameters van 1,5% op looptijd en 10% op kilometers.
Als je daarbinnen inlevert, zal de reguliere kilometerafrekening plaatsvinden en geen herberekening (boete) bij te vroeg of te laat inleveren.

Vermoedelijk zijn er minder kilometers verreden dan contractueel is vastgelegd, vandaar de einddatum gelijk aan leverdatum. Op zich mooi voor WG.
Afhankelijk van de contractuele looptijd kan je, zonder kostenverhoging, een week of wat eerder inleveren, indien de 308 reeds in oktober geleverd wordt. Bij 48 maanden kunnen dat 21 (kalender)dagen zijn. (48 mnd. x 30,5 dagen x 1,5%).

Het zal wel ff wat geregel zijn, want de dealer gaat pas eerder afleveren wanneer er een aangepaste leveringsopdracht is met de nieuwe leverdatum.
Maar goed, de dealer zal jouw bestelling ook niet al in september op de stoep willen hebben, dus de productieplanning zal daar ook wel op aangepast zijn.

Vandaag mijn 308 SW BLE in gebruik genomen (kentekenreeks XD) en de eerste honderden kilometers gereden. Na in dit forum gelezen te hebben over trage respons van de navigatie, standaard slecht geluid, stiltes van enkele seconden tussen tracks bij het afspelen vanaf USB, geen covers art, loshangende kabelbomen, echo op de carkit en andere relatieve kommer en kwel, kan ik weinig anders dan stellen: bij mij niets van dat alles!

De navigatie is echt niet trager dan de VW navigatie in mijn vorige, twee jaar oude Golf 6. Het geluid is minstens net zo goed als het standaard geluid in die auto. Mijn nieuwe Sandisk Cruzer Fit 32 GB USB drive staat vol en is kennelijk supersnel, ik heb de Jukebox niet nodig. En trouwens ook super klein, je vindt hem nauwelijks terug in het handschoenenvak. iTunes heeft netjes de hoesjes gevonden en toegevoegd. En geen van de mensen die ik vandaag onderweg heb gebeld neemt echo waar op de lijn, ze vinden de carkit juist erg goed en helder klinken.

Kortom: ik wordt gewoon heel blij van deze auto!

Hieronder een foto van de Brodit ProClip icm met Brodit iPhone 5 houder. Zit allemaal erg solide en ben er ook erg tevreden mee.

15669vn.jpg

Ik heb in HongKong een kort USB -> Lightning kabeltje besteld zodat ik mijn iPhone tijdens het rijden kan opladen middels de USB poort. Bijkomend voordeel is dat de iPhone wordt herkend als zijnde iPod op het mediasysteem :)

Edit: Let niet op de vette vingers :)

NitroNL zei:
Vandaag mijn 308 SW BLE in gebruik genomen (kentekenreeks XD) en de eerste honderden kilometers gereden. Na in dit forum gelezen te hebben over trage respons van de navigatie, standaard slecht geluid, stiltes van enkele seconden tussen tracks bij het afspelen vanaf USB, geen covers art, loshangende kabelbomen, echo op de carkit en andere relatieve kommer en kwel, kan ik weinig anders dan stellen: bij mij niets van dat alles!

De navigatie is echt niet trager dan de VW navigatie in mijn vorige, twee jaar oude Golf 6. Het geluid is minstens net zo goed als het standaard geluid in die auto. Mijn nieuwe Sandisk Cruzer Fit 32 GB USB drive staat vol en is kennelijk supersnel, ik heb de Jukebox niet nodig. En trouwens ook super klein, je vindt hem nauwelijks terug in het handschoenenvak. iTunes heeft netjes de hoesjes gevonden en toegevoegd. En geen van de mensen die ik vandaag onderweg heb gebeld neemt echo waar op de lijn, ze vinden de carkit juist erg goed en helder klinken.

Kortom: ik wordt gewoon heel blij van deze auto!

Ik rijd alweer bijna 4 weken in de 308, en ook ik kan volledig beamen dat 1) navigatie voor mij snel genoeg is; 2) de audio echt niet slecht is, maar nu ben ik ook geen audiofiel (maar wel wat gewend met de 406 met JBL); 3) en ook het bellen gaat prima, geen echo en de andere kant vind het goed klinken. Die album-art moet ik nog wel mee aan de slag, maar ja, ik gebruik geen iTunes...

Hieronder een foto van de Brodit ProClip icm met Brodit iPhone 5 houder. Zit allemaal erg solide en ben er ook erg tevreden mee.

Ik vraag me af waarom je je telefoon in een houder aan het dashboard gemonteerd wilt hebben. Alles wat ik onderweg met die telefoon wil doen kan via het touchscreen:S

Hans406 zei:

Ik vraag me af waarom je je telefoon in een houder aan het dashboard gemonteerd wilt hebben. Alles wat ik onderweg met die telefoon wil doen kan via het touchscreen:S
Flitsnav meldingen, waaronder realtime snelheid bij trajectcontroles; (Leuk he, dat kat- en muisspel met de overheid ;) )

En ook andere notificaties vind ik handig om te zien tijdens het rijden. En 'ff' naar de houder kijken is beter (niet goed!) dan de telefoon uit de middenconsole pakken met je hand... Tijdens het rijden (i know.... (td) 8-) , leuk he 24 uurs economie :? (:B )) maar ook bij het stoplicht is het makkelijker om de telefoon te gebruiken in de houder dan de telefoon weer op de bijrijdersstoel te moeten smijten bij groen.

n.b. Ik ben van mening dat de navigatie zeer snel is, met routes berekenen is hij zeker sneller als de Columbus (RNS510) uit mijn voorgaande Skoda Octavia.

Dark308 zei:
ds6b3.jpg

Kan het geluid ( bas) van de subwoofer zo goed weg, als de afdekplaat eroverheen ligt?

is origineel bij mij met de Denon ook zo is alleen veel groter vandaar geen res wiel

driel24 zei:
its_me_leon zei:
driel24 zei:
Iemand tips ?

Bedankt !
pff.. lekker duidelijk

Ik heb nu meerdere resoluties gebruikt.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de twee foto's te krijgen op mijn scherm.

(links naast het nummer en onderaan de album foto)
Iemand een idee ?

bqkq.jpg

Zijn er al spotify gebruikers met de nieuwe sw ? Is het mogelijk om spotify album art e.d. op je scherm te laten zien zoals je dat bij veel andere auto's al ziet zoals Volvo en Ford ?

roy1975 zei:
Zijn er al spotify gebruikers met de nieuwe sw ? Is het mogelijk om spotify album art e.d. op je scherm te laten zien zoals je dat bij veel andere auto's al ziet zoals Volvo en Ford ?

Niet mogelijk. Bij bluetooth wordt er enkel audio gestreamed. Je ziet wel de titel van album, maar verder niets. Bladeren in playlist kan ook niet.

driel24 zei:
driel24 zei:
its_me_leon zei:
driel24 zei:
Iemand tips ?

Bedankt !
pff.. lekker duidelijk

Iemand een idee ?

bqkq.jpg

Ik weet niet of je bedoelt dat je de foto's van albums op een horizontale rij wil hebben om te 'swipen' tussen albums? In dat geval moet je links in het scherm op de plaatjes drukken dacht ik.

nordic_blue zei:
driel24 zei:
driel24 zei:
its_me_leon zei:
driel24 zei:
Iemand tips ?

Bedankt !
pff.. lekker duidelijk

Iemand een idee ?

Ik weet niet of je bedoelt dat je de foto's van albums op een horizontale rij wil hebben om te 'swipen' tussen albums? In dat geval moet je links in het scherm op de plaatjes drukken dacht ik.

Wil daar album foto's hebben. Swipen werkt wel maar er staan geen foto's.
Hij hoort foto's uit de album map te nemen. en dat werkt niet

Dat ging bij mij automatisch. Ik heb wel dat enkele albums niet herkend worden qua naam van het album en artiest (op de jukebox, niet via usb-stick), die staan onder 'onbekend'.

Ik heb best aardige uitleg gekregen bij de dealer, misschien dat een vlotte verkoper je daar kan helpen?

Mcsluis zei:
roy1975 zei:

Niet mogelijk. Bij bluetooth wordt er enkel audio gestreamed. Je ziet wel de titel van album, maar verder niets. Bladeren in playlist kan ook niet.

okay jammer. Gemiste kans. bedankt voor je reactie !

Hier eindelijk dan een wat positievere status update :)

De auto die ik heb besteld werd vorige week van aangegeven dat hij op transport stond naar Nederland. Vanochtend echter een email van de leasemaatschappij gekregen dat de leverdatum wel weer twee weken is opgeschoven, van week 29 naar week 31. Vanmiddag met de dealer gesproken en zij gaven aan dat de auto inmiddels bij Gefco staat, in Nederland dus, maar dat ze daarvandaan de vraag voor uitlevering aan de dealers niet aankunnen op het moment omdat er in hele korte tijd en enorme batch auto's naar Nederland zijn gegaan.

Vanuit de dealer zijn ze nu alles op alles aan het zetten om zoveel mogelijk van de oudste bestellingen te gaan uitleveren, daar hoor ik schijbaar dus bij met m'n benzine uitvoering met bestelling januari.

Ik ben benieuwd!

Vandaag ben ik gebeld door de dealer dat mijn 308 sw 1.6 bleu lease exclusieve binnen is
gelijk in de middag langs gegaan om te kijken en ja hoor de premium stoelen zitten er in
super blij
helaas nog lang wachten want het leer moet er nog in gebouwd worden en ik hoorde van de dealer dat er nog 80 op de wacht lijst staan dus ben benieuwd hoelang dit gaat duren

zal zo foto uploaden

roy1975 zei:
Mcsluis zei:
roy1975 zei:

Bij streaming vanaf mijn iPhone 5 krijg ik netjes de hoes uit itunes te zien hoor :P

roy1975 zei:
Mcsluis zei:
roy1975 zei:

Bij streaming vanaf mijn iPhone 5 krijg ik netjes de hoes uit itunes te zien hoor :P

De vraag gaat dan ook specifiek om spotify! ;-)

Welke kleur doorgaans gekozen wordt? Op Peugeot forum gevonden ( Peugeot Meeting - o.a. nieuwe 308 )

Er staan slechts iets meer dan tiental stemmen ingevuld, maar als meer 308-rijders dit invullen, is het leuk om kleuroverzicht te zien.
( je moet je wel registreren om te kunnen stemmen )

Kleur Brun Makaha hoort overigens niet bij de nieuwe 308 ( wordt verderop nog toegelicht )

Link naar Forum ( welke kleur gekozen wordt )

Gisteren ook het verlossende telefoontje gehad. Ik mag mijn BLP HB as. woensdag ophalen, besteld begin april.

Uitvoering: Gris Moka, Pack Securite, Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking, Keyless entry & start, Elektrische verst. stoelen + massage, Leder zwart, extra getinte achterruiten.

Zodra ik hem heb zal ik ook wat foto's schieten en na een x aantal km een review plaatsen.

De bekende kogel is door de kerk, vorige week een proefrit gemaakt in de 308sw 1.2, en dinsdag is de auto besteld bij de LM.

308 SW, Allure 1.2 Pure Tech 130 pk, S&S EAT6 (automaat)
In Dark Blue, zag er heel mooi uit bij de dealer
Met als extra's:
-Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
-Driver Sportpack
-Keyless Entry & Start
-Denon HiFi geluidsysteem
-cd speler
-Glazendak met extra getinte ruiten
-Pack Securite
-achteraf monteren van een trekhaak afneembaar incl verloopstekker
-achteraf inbouw leer, kleur zwart incl stoelverwarming

Volgens mij wordt dit genieten, verwachten levertijd 3e week november 2014, nog even wachten dus, maar de huidige Insignia sporttourer lukt dat prima.
Ik zou zeggen, laat de 308 (sw) maar het Nederlandse wegennet verfraaien :-)

Ik moet toch 1 belangrijk minpunt terugtrekken, namelijk dat het systeem traag zou zijn. Nadat ik mijn USB stick (64GB met zo'n 6000 nummers) los had gekoppeld is het systeem snel te noemen! vinger is nog maar net los van het scherm en hij laad het geselecteerde. Ik denk doordat de radio bij alle acties de USB geindexeerd wilde hebben, hij ontzettend traag werd.

hierboven wordt gezegd dat 32GB prima gaat, 64 GB dus niet (bij mij ieder geval).

Op mijn 32 GB Sandisk Cruizer fit (nauwelijks groter dan de USB plug, dus erg geschikt voor in de auto) gebruik ik de gelaagde mappen structuur Decennium - Album artiest - Album - Track. Dus bijv. \10s\Various Artists\538 Hitzone 70\101 Titel - Artiest. Dat voorkomt dat een map honderden entries bevat. Daar had de MDI van mijn vorige auto (Golf 6) namelijk moeite mee. Ik gebruik het shareware programma mp3tag om bestanden op die manier te ordenen (werkt supersnel), uiteraard nadat alle attributen in de mp3-tjes goed ingevuld zijn met bijv. mp3tag, iTunes of een ander programma. De cover art heb ik in het mp3 bestand zelf (in jpg formaat, png werkt niet goed!), dus NIET als plaatje in de map (folder.jpg).

Zojuist gebeld door de dealer !!! Ik kan mijn 308 SW BLE 11 Juli ophalen. Week 30 was verteld. Ruim een week eerder.

Toch met de nieuwe auto volgende week zondag richting Frankrijk !!!! Hoppa !!!!(:P)(tu):}

Thanks Broekhuis Enschede !!

Terug
Bovenaan