Peugeot 308 (SW p. 26)

Nog een paar Twitter plaatjes:

2zfss9y.jpg

2mfaosz.jpg

jq13yg.jpg

Mijn vraag aan jullie; Hoe ga je jouw 308 schoonhouden ?

* op de oprit met de hand wassen
* door een goedkope wasstraat rijden, bijvoorbeeld IMO
* door een luxere 60 meter wasstraat rijden, welke textiel stroken gebruiken
* maandelijks naar een poetsbedrijf brengen

Ik ben benieuwd :}

RudJong zei:

Elke week door de wasstraat op de hoek knallen..... Krasjes krijg je toch.....

Mcsluis zei:
Tip voor iedereen met de EBS versterker en EBS sub!

Na twee dagen rijden met de wagen vond ik de bass van de sub erg tegenvallen (Zeker toen ik hier een bericht lass over "meer dan je nodig hebt"). Daarom op onderzoek gegaan. Wat blijkt, aan de zijkant van de sub zitten crossover/kantelfrequentie instellingen als mede een phase instelling.
Deze phase stond op nul graden en kan op 180 graden (wat betekent dat hij een duwende ipv zuigende beweiing maakt). Na instellen op 180 graden
klinkt de sub zoals die moet klinken. En ik kan bevestigen, meer bass dan je nodig hebt! :-) :-)

Omdat het voor de monteur de 1e keer was dat hij de sub inbouwde, zal ik het ook de dealer doorgeven.

Hoe zien de knoppen voor deze instellingen er uit? Want keek even snel en zag zo alleen in/uitgangen (of zijn het blauwe rechthoekige?) En verder kun je bijna niks zien zo onder die stoel, haha.

RudJong zei:

Als ik het weer eens tijd vind ga ik door de wasstraat met van die lappen.
Makkelijk en toch nooit last van een "krasstraat". Ook poetsen ben ik te lui voor.

RudJong zei:

Heerlijk op een mooie avond hogedruk spuit erbij auto wassen en drogen ramen met glassex
mijn avond is weer goed geeft totale ontspannen inspanning,af en toe een deel poetsen,
ja ik vermaak mij er wel mee,en rijd mijn auto privé dat maakt ook het verschil

Na een weekje rijden zal ik jullie mijn eerste indrukken delen.

Het eerste wat opvalt is de enorme rust aan boord. Bij 2000 rpm rij je zo'n 135 km/h.
Ik was wel gewend op een 70 km/h weg in de hoogste versnelling te rijden, dat is nu niet meer aan te raden.
Verder zijn stoel, spiegels en stuur prima in te stellen.
Bediening en weggedrag zijn erg prettig en comfortabel te noemen. Ik kijk uit naar een langere vakantierit!
De bagageruimte is ruim en goed bruikbaar qua vorm. Achterin kunnen volwassenen prima zitten. Juist voor mijn zoontjes van 8 en 7 is het lastiger omdat de voeten nog niet op de vloer komen, maar wel tegen de voorstoel, zeker met een zitverhoger (verplicht tot 1.50 m). Met een vakantierit maar iets verzinnen voor betere ondersteuning van hun onderdanen, een tas waar ze de voeten op kunnen zetten o.i.d.

Er zijn een aantal dingen anders aan de auto die ik niet had verwacht:
- er is een reservewiel (type thuiskomer) geleverd i.p.v. een reparatieset. Vind ik helemaal niet erg moet ik zeggen...
- de badge 'BlueHDi' ontbreekt, maar ook dat vind ik geen bezwaar. Ik heb overigens nog geen enkele 308 gezien met dit plaatje erop.
- op mijn auto zit de langere antenne. Ik had hier de korte verwacht, volgens mij stond dit aanvankelijk ook zo in de prijslijst, maar nu vind ik het niet meer terug. Ook dit stoort mij in het geheel niet, en ik kom nog weleens in gebieden waar de radio-ontvangst te wensen overlaat, dus dan denk ik dat een langere antenne beter is.

Er zijn wat kleine irritatiepuntjes te noemen:
- na elke keer starten begint het scherm tussen de meters met de weergave van de adaptieve cruise, je zit dus tegen / \ aan te kijken. Ik had liever gehad dat hij de laatste gekozen weergave 'onthoudt', zoals bij het grote scherm.
- na elke keer starten gaat de afstandsinstelling van de cruise weer op 2.0 s, zou ook fijn zijn als hier de laatste instelling onthouden werd, maar is wellicht een veiligheidsdingetje.
- de automatische handrem: deze gaat er wel automatisch op, maar eraf gaat wat minder automatisch. Gelukkig is met de hand lossen ook een mogelijkheid, en gaat wel snel.

Nog een vraagje/opmerking:
- de mogelijkheid bestaat om de navigatie de route te laten berekenen naar iemand uit je contactenlijst, maar hij 'pakt' het adres niet goed over. (Android telefoon die synct met Outlook op Windows pc) Is hier nog een truc voor, want het zou leuk zijn als ik inderdaad de boel niet hoef over te typen in de auto, wat me bij een volgend puntje brengt: waarom heeft het gebruikte toetsenbord niet gewoon de querty-indeling (vooruit: azerty mag ook :) )

Ik zal binnenkort wat foto's posten, 't is nu ook alweer donker...

Crabro zei:
Hoe zien de knoppen voor deze instellingen er uit? Want keek even snel en zag zo alleen in/uitgangen (of zijn het blauwe rechthoekige?) En verder kun je bijna niks zien zo onder die stoel, haha.

De "draaiknoppen' kan je verstellen met een schroevendraaier. De buttons kan je gewoon indrukken. Deze mogelijkheden zitten aan de tegenovergestelde zijde van de aansluitingen. Daar wordt ook de remote aangesloten. Mijn sub is met klittenband vastgemaakt, je kan hem dus voorzichtig lostrekken.

Hans406 zei:
- er is een reservewiel (type thuiskomer) geleverd i.p.v. een reparatieset. Vind ik helemaal niet erg moet ik zeggen...
- de badge 'BlueHDi' ontbreekt, maar ook dat vind ik geen bezwaar. Ik heb overigens nog geen enkele 308 gezien met dit plaatje erop.
- op mijn auto zit de langere antenne. Ik had hier de korte verwacht, volgens mij stond dit aanvankelijk ook zo in de prijslijst, maar nu vind ik het niet meer terug. Ook dit stoort mij in het geheel niet, en ik kom nog weleens in gebieden waar de radio-ontvangst te wensen overlaat, dus dan denk ik dat een langere antenne beter is.
Reservewiel was mij ook opgevallen. Beter dan reparatieset. Bij mijn astra was 1 van de 19" banden ooit lekgestroken door iemand met een mes. Een reparatieset biedt dan ook geen uitkomst.

De badge zat wel op mijn auto vertelde dealer. Op mijn verzoek heeft hij alles verwijderd incl. de type aanduiding.

Op mijn BLP zit wel de korte antenne. Welk type rijd jij?

Hans406 zei:
- na elke keer starten begint het scherm tussen de meters met de weergave van de adaptieve cruise, je zit dus tegen / \ aan te kijken. Ik had liever gehad dat hij de laatste gekozen weergave 'onthoudt', zoals bij het grote scherm.
- na elke keer starten gaat de afstandsinstelling van de cruise weer op 2.0 s, zou ook fijn zijn als hier de laatste instelling onthouden werd, maar is wellicht een veiligheidsdingetje.
Dit was mij ook al opgevallen, best storend idd.

Hans406 zei:
- de automatische handrem: deze gaat er wel automatisch op, maar eraf gaat wat minder automatisch. Gelukkig is met de hand lossen ook een mogelijkheid, en gaat wel snel.
Dit heb ik nog niet gemerkt. Zodra je gas geeft, trekt hij hem door de handrem heen, en schakelt hij deze uit. Wellicht gewoon gewenning.
Zat ook op mijn vorige wagen

Zojuist even in het donker de verlichting bekeken. De blauwe full led's, komen ook terug in buitenspiegels en het interieur (voor en achterin). Ze hebben allemaal dezelfde kleurtemperatuur, en dat ziet er in het donker erg gaaf uit. Er komt echt een bak licht vanaf, en alles wordt erg goed verlicht!

Was er trouwens geen APP die je op je telefoon kan installeren om je auto uit te lezen?

Wie kan nog zijn oordeel geven over de EBS woofer plek? Is het niet beter om hem in de achterbak te laten plaatsen?

E-One zei:
Wie kan nog zijn oordeel geven over de EBS woofer plek? Is het niet beter om hem in de achterbak te laten plaatsen?

Qua geluid zal het weinig verschil maken. VWB betreft de ruimte wel. Of je levert voetenruimte in, of je kofferbak minder effiecient indelen (als de sub langs een wand wordt geplaatst. Enige nadeel dat ik nog zien voor de kofferbak is meetrillen van bijv hoedenplank of lossen onderdelen in de kofferbak.

Als je kinderen hebt die hun voeten op de vloer moet plaatsen, dan in kofferbak. Als je hele jonge kinderen hebt, en je moet de kinderwagen kwijt, dan onder bijrijdersstoel (al was je in deze gevallen waarschijnlijk wel voor de SW gegaan).

ENTE zei:
Inderdaad. Wat extra chroom en leuke wielen al niet kunnen doen:

2h7pbgy.jpg

Jullie kunnen ze mooi vinden , maar ik vind die velgen onder een 308 niet mooi. Te plat rubber in vergelijking met grootte model auto en velgen en te kleine remschijven. En ook nog eens minder comfort.
Betekent niet dat ik tegen grote wielen ben, helemaal niet zelfs, maar de hoogte van de band moet wel in verhouding zijn met grootte van de velg. Op 17 inch bv moet gewoon 215/50/17 of 225/55/17 zitten, maar ja die passen niet op een 308. Ik vind het een beetje: 'ik wil wel, maar ik kan niet'. Ik ben nog niet aan een nieuwe leaseauto, maar de 308 zou wel op mijn lijstje staan en ik zou ik gewoon lekker op 16' blijven rijden.

54di.jpg

Gisteren ruim 400 km gereden met 3 volwassenen in de auto. Bijna alles snelweg, maar met bijna 1 op 23 ben ik zeker tevreden. Volgens de dealer moet het verbruik na inrijden nog zo'n 10% minder zijn. Benieuwd of ik dan de 1 op 25 kan halen.

Hans406 zei:
Dat er een reservewiel (type thuiskomer) geleverd i.p.v. een reparatiekit was bij mij ook al het geval 8 weken terug, vond dat prima i.p.v. zo’n busje rotzooi (zijn ze bij de bandenboer ook erg blij mee). Als reden gaf men op: Dieseltjes rijden wat meer, die vlieger gaat natuurlijk niet altijd op, maar goed zou een reden kunnen zijn!

Langere antenne plaatsen ze alleen bij geen glas dak wat daar de reden van is, zeg het maar?
Als de langere antenne de GPS navigatie misschien ook een tikkie sneller zou kunnen maken zou dat mooi meegenomen zijn, al zit de vertraging zoals ik de Nav ervaar vermoedelijk meer in de software.

E handrem is er niet één van het verfijnste soort dat heb ik al meerdere malen vermeld.

RudJong zei:

Ik ben benieuwd grinning smiley
Dat doen we eigenlijk altijd door een lange wasstraat die textiel stroken gebruiken en dat werkt prima. Dacht eerst nog zal met een Blanc Nacré wel erg vaak die tunnel van binnen zien, maar dat is absoluut (gelukkig) niet het geval.

Hermann zei:
Heerlijk op een mooie avond hogedruk spuit erbij auto wassen en drogen ramen met glassex
mijn avond is weer goed geeft totale ontspannen inspanning,af en toe een deel poetsen,
ja ik vermaak mij er wel mee,en rijd mijn auto privé dat maakt ook het verschil
Verschil van autowassen met de hand wanneer je de auto privé rijdt zie ik niet zo, wij rijden hem ook privé maar de wasstraat heerlijk(tu)! De spons gebruik ik alleen om even plaatselijk wat vogelpoep te verwijderen.

Crabro zei:
Mcsluis zei:
Tip voor iedereen met de EBS versterker en EBS sub!

Na twee dagen rijden met de wagen vond ik de bass van de sub erg tegenvallen (Zeker toen ik hier een bericht lass over "meer dan je nodig hebt"). Daarom op onderzoek gegaan. Wat blijkt, aan de zijkant van de sub zitten crossover/kantelfrequentie instellingen als mede een phase instelling.
Deze phase stond op nul graden en kan op 180 graden (wat betekent dat hij een duwende ipv zuigende beweiing maakt). Na instellen op 180 graden
klinkt de sub zoals die moet klinken. En ik kan bevestigen, meer bass dan je nodig hebt! :-) :-)

Omdat het voor de monteur de 1e keer was dat hij de sub inbouwde, zal ik het ook de dealer doorgeven.

Die van mij stond ook op 0 graden, ook even op 180 gezet... ik was diegene die al meer dan genoeg bas had (blijkbaar ook net wat je referentiekader is...) Nu heb ik zeker teveel bas, hahahaha -> petje op en armpje uit het raam!

Even de stad in en zie een plekje. Terwijl ik inparkeer kijk ik voor me en wat is de kans !!

f0p9nn.jpg

Wel toevallig inderdaad. En ook nog beiden met Ligne S.

Nog even over die parkeerrem. Soms heeft ie inderdaad wat moeite om los te laten.
Dan komt eerst de neus iets omhoog om vervolgens gelanceerd te worden.
Zoals vaak bij autoklachten, niet altijd...

Ami zei:
ENTE zei:

2h7pbgy.jpg

Jullie kunnen ze mooi vinden , maar ik vind die velgen onder een 308 niet mooi. Te plat rubber in vergelijking met grootte model auto en velgen en te kleine remschijven. En ook nog eens minder comfort.
Betekent niet dat ik tegen grote wielen ben, helemaal niet zelfs, maar de hoogte van de band moet wel in verhouding zijn met grootte van de velg. Op 17 inch bv moet gewoon 215/50/17 of 225/55/17 zitten, maar ja die passen niet op een 308. Ik vind het een beetje: 'ik wil wel, maar ik kan niet'. Ik ben nog niet aan een nieuwe leaseauto, maar de 308 zou wel op mijn lijstje staan en ik zou ik gewoon lekker op 16' blijven rijden.

En dan te bedenken dat de SW die jij laat zien op 508 velgen én banden staat; dus met een maat als 235/45/18 o.i.d.. Zoals Hermann laat zien is de juiste maat en dat staat wat mij betreft prima :) Die onder de getoonde SW zitten zijn juist te lomp; het complete wiel is te groot.

ramdb zei:
Crabro zei:
Even de stad in en zie een plekje. Terwijl ik inparkeer kijk ik voor me en wat is de kans !!

f0p9nn.jpg

Ligne-S 17" Toch, zo te zien?

Yes,

En zag dat hij van dezelfde dealer kwam als de mijne, alleen volgens nummerplaat net iets eerder uitgeleverd (en vind zelf Dark Blue mooier, kon zo even goed vergelijken :) )

Crabro zei:
ramdb zei:
Crabro zei:

Ligne-S 17" Toch, zo te zien?

Yes,

En zag dat hij van dezelfde dealer kwam als de mijne, alleen volgens nummerplaat net iets eerder uitgeleverd (en vind zelf Dark Blue mooier, kon zo even goed vergelijken :) )

Ik krijg(?) zelf de Gris Moka, dus die vind ik dan weer mooier.
"Maar dat is logisch toch?"

Hij parkeert overigens wel netter binnen de lijntjes (tu):T:D:D:DB)

Poekoek zei:
Ami zei:
ENTE zei:

2h7pbgy.jpg

En dan te bedenken dat de SW die jij laat zien op 508 velgen én banden staat; dus met een maat als 235/45/18 o.i.d.. Zoals Hermann laat zien is de juiste maat en dat staat wat mij betreft prima :) Die onder de getoonde SW zitten zijn juist te lomp; het complete wiel is te groot.
Lijkt me geen goed plan dat ie op banden van een 508 staat, nl. op 235/45-18. De 308 staat op 225/40-18. Is een (te) groot verschil, zie Bandenconverter
Voor mijn gevoel staat ie ook op plattere en smallere banden, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik zal er eens een foto van een 508 bij gaan zoeken. Ik vind ze in ieder geval niet mooi onder de 308.

Oké... Ook teruggevonden. Dank.
In ieder geval een teller afwijking van 6 km bij 120 km/h.

Mcsluis zei:
Hans406 zei:
Reservewiel was mij ook opgevallen. Beter dan reparatieset. Bij mijn astra was 1 van de 19" banden ooit lekgestroken door iemand met een mes. Een reparatieset biedt dan ook geen uitkomst.

De badge zat wel op mijn auto vertelde dealer. Op mijn verzoek heeft hij alles verwijderd incl. de type aanduiding.

Op mijn BLP zit wel de korte antenne. Welk type rijd jij?

Ik heb een Allure, zonder glazen dak. De korte antenne hoort dus echt bij het glazen dak. Ik dacht gelezen te hebben dat ook de Allure deze antenne kreeg, maar kan het in de prijslijsten niet meer terugvinden. Is ook geen probleem, zoals al gemeld.

Ik zag in de prijslijst van 15-7-2013 wel het kleurendisplay tussen de tellers staan vanaf Allure, wat dus niet zo blijkt te zijn en ook in de nieuwere prijslijsten niet meer zo gecommuniceerd wordt. Die is dus alleen i.c.m. Pack Securité, wat ik dus gelukkig wel heb meebesteld. :)

Hoi,

Ik lees al een tijdje mee... maar heb nu een vraag en me dus ook maar geregistreerd.
Heb een paar weken geleden een 308 SW BLE besteld als nieuwe leaseauto... (1.6 diesel / gris hurricane / cd speler... en toen was ik al over mijn lease budget heen)

Ik heb afgelopen vrijdag proef gereden in een zelfde versie.... en ik vond het scherm bij het panoramadak een beetje "goedkoop" eruitzien... een paar weken daarvoor reed ik toevallig in een 508 met panoramadak en daar kan het dak in 4 standen dicht... en is dan echt afgesloten... bij de 308 is het een soort doorzichtig schermpje wat aan de zijkanten open is.

Wat ik me vooral afvraag: warmt de auto niet enorm op als je hem in de zon parkeert in de zomer?

Verder vond ik de auto trouwens super mooi.. en de diesel voelde prima en had genoeg kracht.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Ami zei:
Ik zal er eens een foto van een 508 bij gaan zoeken. Ik vind ze in ieder geval niet mooi onder de 308.

Een foto van mijn 508 SW met de 18 inch velgen:
10425432_804916066194983_5273967818484660204_n.jpg

Komende week wordt mijn 308 5-deurs BLP geproduceerd :D

Jeroen308 zei:
Hoi,

Ik lees al een tijdje mee... maar heb nu een vraag en me dus ook maar geregistreerd.
Heb een paar weken geleden een 308 SW BLE besteld als nieuwe leaseauto... (1.6 diesel / gris hurricane / cd speler... en toen was ik al over mijn lease budget heen)

Ik heb afgelopen vrijdag proef gereden in een zelfde versie.... en ik vond het scherm bij het panoramadak een beetje "goedkoop" eruitzien... een paar weken daarvoor reed ik toevallig in een 508 met panoramadak en daar kan het dak in 4 standen dicht... en is dan echt afgesloten... bij de 308 is het een soort doorzichtig schermpje wat aan de zijkanten open is.

Wat ik me vooral afvraag: warmt de auto niet enorm op als je hem in de zon parkeert in de zomer?

Verder vond ik de auto trouwens super mooi.. en de diesel voelde prima en had genoeg kracht.

Elke auto wordt heet in de zon in de zomer. Het panoramadak is van warmtewerend glas en geeft minder warmte af als een metalen dak. Ik heb de indruk dat met het gordijn dicht de auto minder warm wordt dan een auto met metalen dak.

Jeroen308 zei:
Hoi,

Ook hoi.

Het panoramadak kun je traploos afschermen met een lichtdoorlatend doek.
In mijn vorige 308SW was dat van een ondoorzichtig kunststof. Ik heb het gevoel dat het huidige doek wel lekker licht is maar minder warmte doorlaat.
Inderdaad verder zoals "308 ipv 207cc" al aangeeft is het dak van ww glas.
Tip, bij wegrijden in volle zon eerst de voorramen even tegen elkaar open om de ergste hitte te laten ontsnappen en zet de airco aan. Al heel snel kun je de ramen sluiten en koelt de auto door de airco al vrij snel verder af.

Gilletti zei:
Tip, bij wegrijden in volle zon eerst de voorramen even tegen elkaar open om de ergste hitte te laten ontsnappen en zet de airco aan. Al heel snel kun je de ramen sluiten en koelt de auto door de airco al vrij snel verder af.
Kan je de ramen openen via de afstandbediening ? Dus voordat je in de auto gaat zitten, dat je ze al open kan doen ? (Bij de Opel Astra is dat de ontlock knop lang ingedrukt houden.)

Opast zei:
Gilletti zei:
Kan je de ramen openen via de afstandbediening ? Dus voordat je in de auto gaat zitten, dat je ze al open kan doen ? (Bij de Opel Astra is dat de ontlock knop lang ingedrukt houden.)

Dit kan idd je kan de ramen openen en afsluiten met de AB.

Goed nieuws voor iedereen die de meldingen van het security pakket ook te opdringerig vindt, je kan dit uitschakelen onder "configuratie" van de auto -> Rijhulpsystemen.

Ami zei:
Oké... Ook teruggevonden. Dank.
In ieder geval een teller afwijking van 6 km bij 120 km/h.

Het zou mij niets verbazen als deze dealer ze puur gemonteerd heeft om een fraaie demo op de stoep te hebben staan. Om hier continue mee te gaan rijden lijkt mij ook niet handig, dan gewoon even 225/40/18 monteren.

Lekker aan het aftellen hier naar volgende week vrijdag :)

Afgelopen weekend een stukje gestuurd in een Tesla Model S... dan valt het touchscreen (en prestaties..) van de 308 ineens in het niet. ;)

Mcsluis zei:
Opast zei:

Goed nieuws voor iedereen die de meldingen van het security pakket ook te opdringerig vindt, je kan dit uitschakelen onder "configuratie" van de auto -> Rijhulpsystemen.

Ramen sluiten met de AB of via handgreep deur kan wel maar openen niet. Bij mij kan ik in ieder geval geen ramen openen met de keyless handgreep of AB. Openen van ramen zou in principe ook vreemd zijn want bij ongewenst indrukken (broekzak o.i.d.) wordt uit veiligheid oogpunt de boel ook binnen X sec. weer automatisch vergrendeld als één van portieren niet is geopend.

De ''opdringerige meldingen'' van het s. pakket zie ik overigens zeer zelden verschijnen bij normaal rijgedrag.

dmp61 zei:
Mcsluis zei:
Opast zei:

Ramen sluiten met de AB of via handgreep deur kan wel maar openen niet. Bij mij kan ik in ieder geval geen ramen openen met de keyless handgreep of AB. Openen van ramen zou in principe ook vreemd zijn want bij ongewenst indrukken (broekzak o.i.d.) wordt uit veiligheid oogpunt de boel ook binnen X sec. weer automatisch vergrendeld als één van portieren niet is geopend.

De ''opdringerige meldingen'' van het s. pakket zie ik overigens zeer zelden verschijnen bij normaal rijgedrag.

Jammer dat je de ramen niet op afstand kan openen.
Ik vind het heel prettig om dat inderdaad op een warme dag te doen om zo niet direct in een oven te stappen Opel doet dit inderdaad wel.

Even snel starten en een paar minuutjes laten lopen en buiten nog even van het zonnetje genieten, ook geen straf toch, en hij is ook aardig koel binnen B)

Klopt, bij mij gaan er ook geen ramen open bij lang indrukken van de open knop op de AB.
Sluiten gaat inderdaad wel.
De "Auto Dichtbij" meldingen komen vooral door 'late beslissers', mensen die op het laatste moment nog even invoegen.
Verder zie ik ze ook niet.

HanTheMan zei:
dmp61 zei:
Mcsluis zei:
Opast zei:

Jammer dat je de ramen niet op afstand kan openen.
Ik vind het heel prettig om dat inderdaad op een warme dag te doen om zo niet direct in een oven te stappen Opel doet dit inderdaad wel.

De Chrysler die ik afgelopen zomer gehuurd had, had knopjes voor de schuifdeuren en de achterklep. Wel wat 'fancy', maar erg fijn toen de auto in de brandende zon geparkeerd stond. Dat scheelt echt een stuk. Jammer dat iets vergelijkbaars (het openen der ramen) blijkbaar in de 308 niet mogelijk is, wellicht is het systeem hetzelfde als in de C5 waarbij je ook de ramen kan sluiten met de afstandsbediening, maar niet openen.

Mcsluis zei:
Opast zei:
Gilletti zei:

Baseer je dit op eigen ervaring ? Zijn er nu al een aantal die zeggen dat het niet kan.

Bij mijn Skoda kan het ook. En ik vind het wel handig. Maar zal geen showstopper zijn als het niet kan.
Ik heb nog nooit gezien dat ik p.o de ramen had geopend vanuit mijn broekzak.

Mcsluis zei:
Opast zei:
Gilletti zei:

In de handleiding staat alleen ramen sluiten met de AB beschreven en dat werkt ook. Ik heb met de AB van alles geprobeerd, maar ramen openen zit er niet bij.

nu we toch met de AB bezig zijn ,
als je alleen de achterklep opent met de AB en je doet de klep dicht gaat hij bij mij niet op slot ook niet na een paar minuten
en de sleutel heb ik buiten bereik van de auto,als de sleutel in de auto is gaat hij natuurlijk nooit op slot ,ook niet als de reserve sleutel in de
auto ligt en je probeert met de andere sleutel de auto te sluiten

308 ipv 207cc zei:
Mcsluis zei:
Opast zei:
Gilletti zei:

In de handleiding staat alleen ramen sluiten met de AB beschreven en dat werkt ook. Ik heb met de AB van alles geprobeerd, maar ramen openen zit er niet bij.

Als ik eerst even verder had gelezen, had ik kunnen zien dat de vraag al beantwoord was. :S

Hermann zei:
nu we toch met de AB bezig zijn ,
als je alleen de achterklep opent met de AB en je doet de klep dicht gaat hij bij mij niet op slot ook niet na een paar minuten
en de sleutel heb ik buiten bereik van de auto,als de sleutel in de auto is gaat hij natuurlijk nooit op slot ,ook niet als de reserve sleutel in de
auto ligt en je probeert met de andere sleutel de auto te sluiten

Er staat in de handleiding dat je de auto weer kunt afsluiten door de sluitknop rechts van de ontgrendelknop in te drukken. De achterklep gaat niet automatisch op slot door hem alleen maar dicht te gooien.

Terug
Bovenaan